Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 wrz 2019, o 17:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lis 2017, o 14:02 

Dołączył(a): 15 lis 2017, o 13:54
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Witam,

Jestem calkiem nowy na forum, lecze zegluje juz dobre kilka lat.
Ostatnio naszla mnie mysl zeby sprobowac zeglowania w wiekszym zakresie niz tylko rekreacyjnie, myslalem o prowadzeniu jachtow po morzu Srodziemnym (Hiszpania) jako skipper do wynajecia.

Moje pytanie: jakie uprawnienia najlepiej zrobic? Waham sie pomiedzy polskim JSM + SRC
a sciezka RYA (Yachmaster Coastal + SRC). Polskie uprawnienia sa o wiele tansze, ale czy beda one honorowane w zeglarstwie "komercyjnym" w Hiszpanii?

Moze ktos siedzacy w temacie moglby doradzic ktora sciezka lepsza.

Pozdrawiam serdercznie,
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2017, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11830
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 208
Otrzymał podziękowań: 1825
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
WojtasZet napisał(a):
myslalem o prowadzeniu jachtow po morzu Srodziemnym (Hiszpania) jako skipper do wynajecia.


Ale masz w życiu jeszcze jakieś inne poważne źródło finansowe, żeby mieć z czego żyć ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: panwac, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2017, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2922
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 351
Otrzymał podziękowań: 399
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
bury_kocur napisał(a):
żeby mieć z czego żyć ?


Znam paru, którzy z tego żyją i nie przymierają głodem.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2017, o 17:37 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
WojtasZet napisał(a):
Moje pytanie: jakie uprawnienia najlepiej zrobic? Waham sie pomiedzy polskim JSM + SRC
a sciezka RYA (Yachmaster Coastal + SRC). Polskie uprawnienia sa o wiele tansze, ale czy beda one honorowane w zeglarstwie "komercyjnym" w Hiszpanii?

Nie jest problemem Hiszpania tylko bandera kraju i wymagania stawiane przez ten kraj.

W Hiszpanii na typowym jachcie w czarterze o ile nie będzie na pokładzie jachtu o Lc 18 m.więcej niż 12 osób możesz skipperować mając JSM + uprawnienia radiowe adekwatne do urządzeń na jachcie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2017, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11830
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 208
Otrzymał podziękowań: 1825
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
markrzy napisał(a):
Znam paru, którzy z tego żyją i nie przymierają głodem.


Ale póki doszli do wersji nieprzymierania głodem to trochę im zeszło.

A nasz nowy Kolega chce zdaje się nie przymierać głodem od zaraz ... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2017, o 20:21 

Dołączył(a): 15 lis 2017, o 13:54
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Cytuj:
W Hiszpanii na typowym jachcie w czarterze o ile nie będzie na pokładzie jachtu o Lc 18 m.więcej niż 12 osób możesz skipperować mając JSM + uprawnienia radiowe adekwatne do urządzeń na jachcie.


Pytanie czy "firmy czarterowe" tez tak na to patrza. Bo moga miec na przyklada wymagania RYA, albo jakies Hiszpanskie "Patron profesional de embarcaciones de recreo".
Czy JSM + SRC w praktyce jest honorowany? Czy ktos ma jakies doswiadczenia w tym zakresie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2017, o 21:23 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
WojtasZet napisał(a):
Cytuj:
W Hiszpanii na typowym jachcie w czarterze o ile nie będzie na pokładzie jachtu o Lc 18 m.więcej niż 12 osób możesz skipperować mając JSM + uprawnienia radiowe adekwatne do urządzeń na jachcie.


Pytanie czy "firmy czarterowe" tez tak na to patrza. Bo moga miec na przyklada wymagania RYA, albo jakies Hiszpanskie "Patron profesional de embarcaciones de recreo".
Czy JSM + SRC w praktyce jest honorowany? Czy ktos ma jakies doswiadczenia w tym zakresie?

Jest honorowany. Nie słyszałem, ani osobiście się nie spotkałem, by w ostatnich latach firmy takie jak Viva, DYC, lub Alboran robiły jakieś problemy posiadaczom polskich kwitów.
Od wielu lat czarteruję i prowadzę jachty pod hiszpańską banderą.

Około 7 lat wstecz niektóre firmy kręciły nosem na patent sternika jachtowego.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2017, o 21:38 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 85
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Tu masz (na końcu dokumentu) patenty wymagane i akceptowane w Hiszpanii:
https://www.boe.es/boe/dias/2014/10/11/ ... -10344.pdf

Wychodzi na to, że nawet kanadyjskie PCOC honorują bez ograniczeń (do zrobienia online za ok.40$)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2017, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13434
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 548
Otrzymał podziękowań: 4547
Ale tam jest słowo kluczowe: recreo. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: Moniia, panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 00:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 13:56
Posty: 126
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
WojtasZet napisał(a):
...jako skipper do wynajecia.
JSM + SRC

Skipper do wynajęcia ze świeżym patentem, który można zrobić w dwa dni?
Czarno to widzę. Lub jak woli bury_kocur: głodno.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 00:42 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Adik napisał(a):
Skipper do wynajęcia ze świeżym patentem, który można zrobić w dwa dni?
Czarno to widzę. Lub jak woli bury_kocur: głodno.


A może w 5 lat. Po Chorwacji i nie tylko pływa cała masa "zawodowych skipperów" za miskę ryżu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 06:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 13:56
Posty: 126
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
Adik napisał(a):
Skipper do wynajęcia ze świeżym patentem, który można zrobić w dwa dni?
Czarno to widzę. Lub jak woli bury_kocur: głodno.

A może w 5 lat. Po Chorwacji i nie tylko pływa cała masa "zawodowych skipperów" za miskę ryżu.
Piotr Siedlewski

Zatrudniłbyś do prowadzenia komercyjnego rejsu sternika, który dopiero co odebrał polski patent? Na świecie już wiedzą, że dawne polskie patenty a współczesne to inna liga.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 14:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Adik napisał(a):
ins napisał(a):
Adik napisał(a):
Skipper do wynajęcia ze świeżym patentem, który można zrobić w dwa dni?
Czarno to widzę. Lub jak woli bury_kocur: głodno.

A może w 5 lat. Po Chorwacji i nie tylko pływa cała masa "zawodowych skipperów" za miskę ryżu.
Piotr Siedlewski

Zatrudniłbyś do prowadzenia komercyjnego rejsu sternika, który dopiero co odebrał polski patent? Na świecie już wiedzą, że dawne polskie patenty a współczesne to inna liga.


Ja bym zatrudnił. Nawet nie bym, tylko zatrudniałem takowych sterników, którzy nie mieli żadnych patentów. Ba, były to tak bardzo wysoko wykfalifikowane osoby, że nie spotkałem takich kwalifikacji dotychczas u sterników z papierami wydanymi dawno temu.
Znam też kilku sterników pozycjonujących się jako zawodowcy, mającymi najwyższe polskie papiery, i pracujących w zawodzie od lat, których nie zatrudniłbym dobrowolnie nawet gdyby mieli pracować bezpłatnie.

Czyli tak jak w życiu: osoba z dyplomem z najlepszej uczelni może być bardzo złym pracownikiem, a osoba bez żadnego dyplomu może być skarbem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 21:15
Posty: 8771
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Adik napisał(a):
Zatrudniłbyś do prowadzenia komercyjnego rejsu sternika, który dopiero co odebrał polski

Sternika tak, skipera czyli kapitana, nie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 17:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 13:56
Posty: 126
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Adik napisał(a):
ins napisał(a):
Adik napisał(a):
Skipper do wynajęcia ze świeżym patentem, który można zrobić w dwa dni?
Czarno to widzę. Lub jak woli bury_kocur: głodno.

A może w 5 lat. Po Chorwacji i nie tylko pływa cała masa "zawodowych skipperów" za miskę ryżu.
Piotr Siedlewski

Zatrudniłbyś do prowadzenia komercyjnego rejsu sternika, który dopiero co odebrał polski patent? Na świecie już wiedzą, że dawne polskie patenty a współczesne to inna liga.


Ja bym zatrudnił. Nawet nie bym, tylko zatrudniałem takowych sterników, którzy nie mieli żadnych patentów. Ba, były to tak bardzo wysoko wykfalifikowane osoby, że nie spotkałem takich kwalifikacji dotychczas u sterników z papierami wydanymi dawno temu.
Znam też kilku sterników pozycjonujących się jako zawodowcy, mającymi najwyższe polskie papiery, i pracujących w zawodzie od lat, których nie zatrudniłbym dobrowolnie nawet gdyby mieli pracować bezpłatnie.

Czyli tak jak w życiu: osoba z dyplomem z najlepszej uczelni może być bardzo złym pracownikiem, a osoba bez żadnego dyplomu może być skarbem.

Bredzisz.
Ty kogoś i jego umiejętności możesz znać.
A skąd niby Hiszpan ma to wiedzieć?
Od tego właśnie są kwity zwane uprawnieniami, które mają uprawdopodobnić wiedzę i umiejętności kandydata na stanowisko.
A zabawy w teoretyzowanie że ty akurat znasz takich czy owakich to hiszpański armator ma tak samo głęboko jak ja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:46
Posty: 1722
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 298
Otrzymał podziękowań: 269
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Adik napisał(a):
Bredzisz.
Ty kogoś i jego umiejętności możesz znać.
A skąd niby Hiszpan ma to wiedzieć?
Od tego właśnie są kwity zwane uprawnieniami, które mają uprawdopodobnić wiedzę i umiejętności kandydata na stanowisko.
.


Hm Bredzisz.... a co kwity zwane uprawnieniami mają wspólnego z doświadczeniem ??? :rotfl:
Każdy normalny armator tak czy siak zawezwie delikwenta na rozmowę tzw. kwalifikacyjną, potem po wstępnej weryfikacji na pokazanie umiejętności a potem zatrudni.

Przynajmniej na jacht wymagający stałej załogi.

Bo jak sobie plumkacie o jachtachczarterowych BB to plumkajcie dalej.

_________________
pozdro Zbyszek
Starlight30 s/y JARICHO
www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 18:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Adik napisał(a):
Bredzisz.
.


No i tym optymistycznym akcentem, analogicznie do tego jak pozostaly rynek odbiera puste kwity - tak i ty zestawiłeś swoje uprawnienia do zabrania głosu z odbiorem przez osoby zewnętrzne. Mozesz tym prawem wymachiwać i nawet glosno wykrzykiwac kolejne chamstwa - nie oznacza to, ze ktos podejmie probe sluchania tego i dalszego szumu przez ciebie generowanego. Oczywiście "patent" do jego generowania masz nadal.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Były user, Koma5
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2017, o 19:04 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
junak73 napisał(a):
Bo jak sobie plumkacie o jachtachczarterowych BB to plumkajcie dalej.


Zasadniczo to też plumkasz bo nie wiesz jaki typ zawodowstwa twórcę wątku interesuje

Czy chce być wynajmowany przez Abramowicza, czy najzwyczajniej w świecie poprowadzić za pieniądze od czasu do czasu rejs na jachcie czarterowym lub swojego znajomego.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 12:56 

Dołączył(a): 15 lis 2017, o 13:54
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Hej koledzy, dziekuje bardzo za wypowiedzi w tym watku.

Cytuj:
Zasadniczo to też plumkasz bo nie wiesz jaki typ zawodowstwa twórcę wątku interesuje

Czy chce być wynajmowany przez Abramowicza, czy najzwyczajniej w świecie poprowadzić za pieniądze od czasu do czasu rejs na jachcie czarterowym lub swojego znajomego.


Chcialbym prowadzic jachty jako skipper w firmach czarterujacych w rejonie Morza
Srodziemnego (na poczatek). Przykladowa firma:
http://www.sunsail.com/company-informat ... or-sunsail

Tak jak to sobie naiwnie wyobrazam, jak na kazda prace trzeba zaaplikowac - wyslac zeglarskie CV, ale jak rowniez miec odpowiednie "kwity". I Chcialbym ustalic jakie to kwity, zeby sobie zaplanowac co i jak. A czy zajmie mi to rok czy 5 lat to osobna sprawa.

Jedna z odpowiedzi ktora otrzymalem...

Cytuj:
Yes, we are looking for a skipper for a 61 feet catamaran, the whole season...
Regarding qualifications it is required a commercial one (like professional captain) or the Spanish "Patron profesional de embarcaciones de recreo" which is equivalent to ocean yacht master with commercial endorsement in the RYA system, but needs to be the Spanish license as the boat is Spanish flagged


Generalnie sprawa jest bardziej skomplikowana niz myslalem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 13:18 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Cytuj:
required a commercial one or the Spanish "Patron profesional de embarcaciones de recreo" which is equivalent to ocean yacht master with commercial endorsement in the RYA system
Czyli np. MCA lub IYT.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 14:06 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nie jest sprawa skomplikowana, poniewaz do plywania jakobskipper w Hiszpanii ani nie musisz sie zatrudbiac w hisxpanskiej firmie, ani nawet pytac ich firmy o zdanie. Ani nawet plywac pod hiszpanska banderą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8373
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3052
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wymóg hiszpańskiego patentu wynika z przepisów kraju bandery w tym wypadku i jest nie do przeskoczenia przy zawodowym pływaniu na jachcie tam zarejestrowanym. Po prostu mają taki wymóg i tyle.
I oczywiście, nie trzeba pływać pod hiszpańską. Ale ostatni raz, jak sprawdzałam na mapie, to wychodzi, jakby na to nie patrzeć, że jacht będzie hiszpański, grecki, włoski lub chorwacki. I w każdym z tych przypadków, o ile mnie pamięć nie myli, kraje bandery utrzymują bardzo izolacjonistyczne przepisy dotyczące kwalifikacji KOMERCYJNYCH skipperów.
A doradzanie jsm na nielegalną komercję na jachtach do tego nie przeznaczonych, jak jeden z dyskutantów w tym wątku robi - uważam za nieodpowiedzialne...

*ps. Parę szczegółów na temat papierka:
http://www.nauticalegal.com/es/articulo ... -de-recreo

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 19:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Malo znamy osob pracujacych jako skiper do wynajecia w polskiej firmie posredniczacej w czarterach? Przychodzo do nich ekipa, ktora chce wyczarterowac jacht, ale nie czuja sie na silach samodziwlniw go prowadzić. Posrednik zdalatwia im jacht i skipera, jako kapitana i czlonka zalogi. Ewentualnie ekipa sama daje ogloszenie na forum i sama dogaduje sie z takim stwrnikiem. Moim zdaniem kwestia ewentualnego podwazania legalnosci takiego dzialania w praktyce jest w takim przypadku baaaardzo skomplikowana, zwlaszcza w kontekscie ewentualnych hiszpanskich roszczen.
Sadze, ze sporo skiperow z Polski tak dziala (za kase/za miche/za zwrot kosztow przelotu/za mozliwosc odbycia stazu bez ponoszenia kosztow/za usmiech).

Wszystko zalezy wiec od formuły jaka wybieramy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 19:08 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
WojtasZet napisał(a):
Cytuj:
Yes, we are looking for a skipper for a 61 feet catamaran, the whole season...
Regarding qualifications it is required a commercial one (like professional captain) or the Spanish "Patron profesional de embarcaciones de recreo" which is equivalent to ocean yacht master with commercial endorsement in the RYA system, but needs to be the Spanish license as the boat is Spanish flagged


Generalnie sprawa jest bardziej skomplikowana niz myslalem.


Ale takie jachty http://www.sunsail.eu/yacht-charter/des ... ?redir=1&f[0]=date%3Aduring%7C2018-10&f[1]=pax%3A2&f[2]=nights%3A7

Możesz prowadzić w czarterze posiadając JSM plus SRC, pod warunkiem że wynajmie Ciebie załoga lub sam załogę zorganizujesz.

Natomiast jeśli chcesz nałożyć sobie kajdany, ale zamiast siedzieć na kasie w Tesko chcesz siedzieć na czyimś jachcie pod hiszpańską banderą jako stała załoga, to rzeczywiście musisz mieć więcej kwitów, z tym że, już polski KJ + LRC+ STCW + potwierdzony wymagany staż + zaświadczenie od lekarza + egzamin wymieniony w dekrecie, wystarczy.
Zacząłby jednak od nauki i zdaniu na JSM albo na YM offshore i sprawdzeniu się na jachtach czarterowych by nabrać wymaganej zdrowym rozsądkiem praktyki, w organizowaniu rejsów, w dowodzeniu etc, to jest zupełnie coś innego niż bycie załogantem.

Czy jesteś pewien tego, że chcesz żeglując u kogoś, ponosić odpowiedzialność za dosłownie wszystko, w tym zadowolenie klientów, na których dobór nie będziesz mieć wpływu.

Rozumiem że znasz hiszpański.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 08:12 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 15:17
Posty: 367
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
WojtasZet napisał(a):
Moje pytanie: jakie uprawnienia najlepiej zrobic? Waham sie pomiedzy polskim JSM + SRC
a sciezka RYA (Yachmaster Coastal + SRC). Polskie uprawnienia sa o wiele tansze, ale czy beda one honorowane w zeglarstwie "komercyjnym" w Hiszpanii?


Czesc
Odpowiem prosto uprwenienia które Ciebie gdzies dobrowadza to RYA yachtmaster offshore - commercially endorsed lub IYT Master of yachts limited obydwa te dokumenty sa rownowazne i akredytowane przez MCA. Dlaczego MCA i dlaczego to wane - wiekszosdc jachtow nawet malych plywa pod banderami pansaw z red ensign ( z racjo podatkowych glownie ) wie nie investowal bym w nic innego.

Sprawa nr 2 jak nie pojdzie Ci skiperowanie mniejszych jachtow to przynajmniej mozesz sie zalapac za deckhanda na 40m i brac 2,5 k Euro co miesiac.

_________________
Adam



Za ten post autor adaswa otrzymał podziękowanie od: junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 08:41 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
adaswa napisał(a):
RYA yachtmaster offshore


Aby zdobyć ten "patent" trzeba poprowadzić rejs pełnomorski.
Do tego by w miarę łatwo dorwać się w warunkach polskich do skipperowania, nie tylko pod polską banderą najlepiej zrobić wiosną JSM +SRC/ewentualnie od razu LRC i poprowadzić jakiś jesienny przerzut jachtu pod hiszpańską banderą z Majorki na Kanary, organizując załogę.
Między tymi kamieniami milowymi, jakaś Chorwacja, Bornholm, Rugia na około, ale koniecznie jako skipper, nie jako załogant lub deckhand.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 10:35 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 15:17
Posty: 367
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
ins napisał(a):
Do tego by w miarę łatwo dorwać się w warunkach polskich do skipperowania, nie tylko pod polską banderą najlepiej zrobić wiosną JSM +SRC/ewentualnie od razu LRC i poprowadzić jakiś jesienny przerzut jachtu pod hiszpańską banderą z Majorki na Kanary, organizując załogę.


W mieare latwo -ok
Duzo latwiej z YM - sunsail i inne firmy nie maja problemu z rozpoznaniem YM i jezeli juz go masz to automatem masz wystarczajaco duzo doswiadczenia a przy okazji otwierasz sobie droge to jachtow pow 24m z JSM masz to co masz. JSM jest w dalszym ciagu certyfikatem rekracyjnym.... co mocno ogrnaicza rozmowe o zatrudnieniu w wielu miejscach

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 10:53 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
adaswa napisał(a):
W mieare latwo -ok
Duzo latwiej z YM - sunsail i inne firmy nie maja problemu z rozpoznaniem YM i jezeli juz go masz to automatem masz wystarczajaco duzo doswiadczenia a przy okazji otwierasz sobie droge to jachtow pow 24m z JSM masz to co masz. JSM jest w dalszym ciagu certyfikatem rekracyjnym.... co mocno ogrnaicza rozmowe o zatrudnieniu w wielu miejscach

YM też jest tylko rekreacyjnym dopiero po tym staje się "zawodowym".

Poza tym aby pływać zawodowo pod banderą hiszpańską trzeba zdać ichniejszy egzamin, aby do niego podejść wystarczy, miedzy innymi, posiadać polskiego KJ.

Oczywiście prawie wszędzie tam gdzie Elżbieta II jest głową państwa, kwity brytyjskie są wyżej cenione.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:46
Posty: 1722
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 298
Otrzymał podziękowań: 269
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
adaswa napisał(a):
Duzo latwiej z YM - sunsail i inne firmy nie maja problemu z rozpoznaniem YM i jezeli juz go masz to automatem masz wystarczajaco duzo doswiadczenia a przy okazji otwierasz sobie droge to jachtow pow 24m z JSM masz to co masz. JSM jest w dalszym ciagu certyfikatem rekracyjnym.... co mocno ogrnaicza rozmowe o zatrudnieniu w wielu miejscach


Dokładnie, nawet jakikolwiek patent ISSA jest bardziej uznawany niż JSM.
Do tego Sunsail, czy TUI do którego należy YACHTWEEK preferują skipperów będących rezydentami UK.

Czyli robić kwity RYA i zamieszkać na pół roku w Anglii i wyrobić sobie tamtejszy insurace number i konto bankowe w UK i mieć tam jakiś adres zamieszkania :)

_________________
pozdro Zbyszek
Starlight30 s/y JARICHO
www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 18:52 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
junak73 napisał(a):
Dokładnie, nawet jakikolwiek patent ISSA jest bardziej uznawany niż JSM.


Udaj się z papierami ISSA do Sunsail bazującego w Hiszpanii lub w Chorwacji i przedstaw się jako chętny do skipperowania.
http://www.mppi.hr/UserDocsImages/TABLI ... 203_11.pdf
https://www.boe.es/boe/dias/2014/10/11/ ... -10344.pdf


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL