Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=27546
Strona 6 z 6

Autor:  panwac [ 30 lis 2017, o 17:47 ]
Tytuł:  Re: Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia

ins napisał(a):
Oto poziom argumentacji "zawodowca"
Uważam się jedynie za żeglarza morskiego pływającego urlopowo...
A co do wpisów dyżurnego demagoga, które już skomentowałem: jak każdy troll internetowy, liczy on na niepamięć czytelników i zamiast sprawdzić przyczynę odpowiedzi woli on rządać od interlokutorów aktywności (bez której nie istnieje przecież), jednocześnie twierdząc, że racja jest jego. Ja tymczasem podtrzymam:
panwac napisał(a):
ins napisał(a):
Dla czystości przekazu, może Kolega panwac powie co może wykonywać YM Coastal Commercial Endorsement zgodnie z swoimi uprawnieniami.
Nie zamierzam sie powtarzać
...bo juz raz to napisałem w tym wątku.
panwac napisał(a):
ins napisał(a):
Gostek który zaliczył niezwykle wymagający egzamin oraz posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może na jachcie pod polską banderą przepłynąć, zgodnie z prawem z Kołobrzegu do Nexo.
I znowu nieprawdziwy wpis - Pan to masz chyba blagę genetycznie uwarunkowaną.
I tego nie trzeba udowadniać - wystarczy porównać wpis naszego demagoga z zapisami RYA/MCA.
panwac napisał(a):
ins napisał(a):
Cytuj:
Ustawa
z dnia 21 grudnia 2000 r.
o żegludze śródlądowej

6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.

Dura lex, sed lex
Ps.
panwac napisał(a):
Tak było do 2010 roku, tak może być jeśli legislator udostępni taką wykładnię obowiązującego prawa, a może być jeszcze ostrzej, jeśli urząd wystawiający KB polskiego jachtu wpisze tam, że podstawowy skład zalogi mogą stanowić wyłącznie posiadacze polskich certyfikatów wymienionych z nazwy (bez wzmianki "lub dokumentów im odpowiadającym, wystawionych w innych krajach"). W takim przypadku mamy albo kolizje prawa, albo ograniczenie zapisów ustawowych.
Czytanie ze zrozumieniem też szwankuje...
...skoro ten zapis, wyjęty wybiórczo z ustawy przytacza się jako dowód wcześniejszej nieprawdy.

Czemu tak uważam? Nie będę ułatwiał demagogowi zadania - niech się dalej plącze w zeznaniach albo sam poświęci czas na szukanie błędu.
A wszystkich pozostałych cierpliwie znoszących wpisy tego wątku przepraszam i odsyłam do mojej wcześniejszej argumentacji, w której próbowałem uzasadnić, czemu dla założyciela wątku skorzystanie ze ściezki RYA (bez wyrokowania co do certyfikatu) wydaje mi się być szybszą i wartościowszą (w dzisiejszych warunkach) drogą do osiągnięcia zawodostwa na zagranicznych jachtach. Słowa klucze: poziom szkolenia, opanowanie języka, inwestycja, uzyskanie/wykształcenie wiedzy, umiejętności i postawy, ewaluacja, rozszerzenie komercyjne, istnienie rozwiązań prawnych dla jachtów >24 metry i >80 gt..

Autor:  ins [ 30 lis 2017, o 17:54 ]
Tytuł:  Re: Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia

panwac napisał(a):
I tego nie trzeba udowadniać - wystarczy porównać wpis naszego demagoga z zapisami RYA/MCA.

Zapisy są jednoznaczne. Posiadacz certyfikatu YM coastal nie powinien prowadzić jacht pod polską banderą na trasie port polski/port niemiecki - Bornholm ponieważ odległość przekracza 40 Mm.
Mieszkając w Polsce trochę idiotyczne by nie móc korzystać z polskiej floty czarterowej w pełnym tego słowa zakresie, będąc w posiadaniu kwitka z tak nobliwej instytucji jak RYA.

A JSM może. i nie tylko w Polsce.
Tym samym to oznacza, że znacznie szybciej i ciekawiej będzie zdobyć i staż i doświadczenie mając JSM po czym jeśli ktoś koniecznie chce rozwijać swą karierę zawodową pod banderą brytyjską zdobyć YM Offshore

Piotr Siedlewski

Autor:  piotr6 [ 30 lis 2017, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia

Stara Zientara napisał(a):
Przez cztery strony była mowa o YM Ofshore.

Na pewno nikt z dyskutantów nie zauważył, że nagle argumenty dotyczą YM Coastal. :rotfl:


No widzisz a potem temat zdryfowal i Panwac zapodal Coastal. :)
Ale trzeba czytać

Autor:  Ognisty Szkwał [ 30 lis 2017, o 20:28 ]
Tytuł:  Re: Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia

A zaczęło się od:
WojtasZet napisał(a):
Moje pytanie: jakie uprawnienia najlepiej zrobic? Waham sie pomiedzy polskim JSM + SRC
a sciezka RYA (Yachmaster Coastal + SRC). Polskie uprawnienia sa o wiele tansze, ale czy beda one honorowane w zeglarstwie "komercyjnym" w Hiszpanii?

Moze ktos siedzacy w temacie moglby doradzic ktora sciezka lepsza.

Strona 6 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/