Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=27546 |
Strona 6 z 6 |
Autor: | panwac [ 30 lis 2017, o 17:47 ] |
Tytuł: | Re: Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia |
ins napisał(a): Oto poziom argumentacji "zawodowca" Uważam się jedynie za żeglarza morskiego pływającego urlopowo...A co do wpisów dyżurnego demagoga, które już skomentowałem: jak każdy troll internetowy, liczy on na niepamięć czytelników i zamiast sprawdzić przyczynę odpowiedzi woli on rządać od interlokutorów aktywności (bez której nie istnieje przecież), jednocześnie twierdząc, że racja jest jego. Ja tymczasem podtrzymam: panwac napisał(a): ins napisał(a): Dla czystości przekazu, może Kolega panwac powie co może wykonywać YM Coastal Commercial Endorsement zgodnie z swoimi uprawnieniami. Nie zamierzam sie powtarzaćpanwac napisał(a): ins napisał(a): Gostek który zaliczył niezwykle wymagający egzamin oraz posiada wszystkie niezbędne dokumenty by stać się YM Coastal Commercial Endorsement nie może na jachcie pod polską banderą przepłynąć, zgodnie z prawem z Kołobrzegu do Nexo. I znowu nieprawdziwy wpis - Pan to masz chyba blagę genetycznie uwarunkowaną.panwac napisał(a): ins napisał(a): Cytuj: Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej 6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem. Dura lex, sed lex Ps. panwac napisał(a): Tak było do 2010 roku, tak może być jeśli legislator udostępni taką wykładnię obowiązującego prawa, a może być jeszcze ostrzej, jeśli urząd wystawiający KB polskiego jachtu wpisze tam, że podstawowy skład zalogi mogą stanowić wyłącznie posiadacze polskich certyfikatów wymienionych z nazwy (bez wzmianki "lub dokumentów im odpowiadającym, wystawionych w innych krajach"). W takim przypadku mamy albo kolizje prawa, albo ograniczenie zapisów ustawowych. Czemu tak uważam? Nie będę ułatwiał demagogowi zadania - niech się dalej plącze w zeznaniach albo sam poświęci czas na szukanie błędu. A wszystkich pozostałych cierpliwie znoszących wpisy tego wątku przepraszam i odsyłam do mojej wcześniejszej argumentacji, w której próbowałem uzasadnić, czemu dla założyciela wątku skorzystanie ze ściezki RYA (bez wyrokowania co do certyfikatu) wydaje mi się być szybszą i wartościowszą (w dzisiejszych warunkach) drogą do osiągnięcia zawodostwa na zagranicznych jachtach. Słowa klucze: poziom szkolenia, opanowanie języka, inwestycja, uzyskanie/wykształcenie wiedzy, umiejętności i postawy, ewaluacja, rozszerzenie komercyjne, istnienie rozwiązań prawnych dla jachtów >24 metry i >80 gt.. |
Autor: | ins [ 30 lis 2017, o 17:54 ] |
Tytuł: | Re: Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia |
panwac napisał(a): I tego nie trzeba udowadniać - wystarczy porównać wpis naszego demagoga z zapisami RYA/MCA. Zapisy są jednoznaczne. Posiadacz certyfikatu YM coastal nie powinien prowadzić jacht pod polską banderą na trasie port polski/port niemiecki - Bornholm ponieważ odległość przekracza 40 Mm. Mieszkając w Polsce trochę idiotyczne by nie móc korzystać z polskiej floty czarterowej w pełnym tego słowa zakresie, będąc w posiadaniu kwitka z tak nobliwej instytucji jak RYA. A JSM może. i nie tylko w Polsce. Tym samym to oznacza, że znacznie szybciej i ciekawiej będzie zdobyć i staż i doświadczenie mając JSM po czym jeśli ktoś koniecznie chce rozwijać swą karierę zawodową pod banderą brytyjską zdobyć YM Offshore Piotr Siedlewski |
Autor: | piotr6 [ 30 lis 2017, o 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia |
Stara Zientara napisał(a): Przez cztery strony była mowa o YM Ofshore. Na pewno nikt z dyskutantów nie zauważył, że nagle argumenty dotyczą YM Coastal. No widzisz a potem temat zdryfowal i Panwac zapodal Coastal. Ale trzeba czytać |
Autor: | Ognisty Szkwał [ 30 lis 2017, o 20:28 ] |
Tytuł: | Re: Żeglarstwo komercyjne na morzu Śródziemnym - uprawnienia |
A zaczęło się od: WojtasZet napisał(a): Moje pytanie: jakie uprawnienia najlepiej zrobic? Waham sie pomiedzy polskim JSM + SRC
a sciezka RYA (Yachmaster Coastal + SRC). Polskie uprawnienia sa o wiele tansze, ale czy beda one honorowane w zeglarstwie "komercyjnym" w Hiszpanii? Moze ktos siedzacy w temacie moglby doradzic ktora sciezka lepsza. |
Strona 6 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |