Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 00:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rejs czy rejsy?
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 09:37
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa/Toruń
Podziękował : 197
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Witajcie,

meczy mnie taka oto zagwozdka. Jak wypisywac sobie karty rejsu i uzupelniac sytuacje w ksiazeczce zeglarskiej, gdy plywamy iles tam tygodni jako cpt. na jednym jachcie i podmieniaja nam sie zalogi?
Np. dzieje sie tak na rejsach organizowanych przez rozne agencje zeglarskie - np. trasa Sukosan-Dubrovnik-Sukosan-Dubrovnik-Sukosan. Cztery tygodnie plywania na jednym jachcie dla kapitana i tylko cotygodniowe wyokretowanie i zaokretowanie 7/8 zalogi czy cztery rejsy tydzien po tygodniu?

_________________
Rafał Natzke-Kruszyński

http://www.nazagle.pl/s2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Generalnie liczą Ci się godziny lub mile i ew. dni przebywania na jachcie (w zalezności do czego staż Ci potrzebny). Wiadomo, że na jsm jest wymóg odbycia trzech rejsów, a na k.j. sześciu rejsów od zrobienia patentu st.j. Rób jak Ci pasuje. Jesli Ci pasuje mieć więcej rejsów, to traktuj je jako oddzielne. Możesz tak zrobić, bo masz nową załogę i im tez będziesz wypisywał opinie z rejsu który dla nich trwał np. tydzień. Generalnie nie robisz wymiany załogi w morzu tylko w jakimś porcie, więc jeden rejs kończy Ci się w piątek np. w Dubrovniku, a następny zaczyna w sobotę w tym samym mieście.
Z kolei jeśli nie potrzebujesz tych czterech rejsów, to wypisz go sobie jako jeden. Mniej papierkologii.

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 16:38 ]
Sorry, teraz widzę, że masz jsm. Czyli chodzi o staż na kj. Musi być łącznie 6 rejsów od zrobienia s.j.
Chyba, że staż robisz jeszcze do czegoś innego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 09:37
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa/Toruń
Podziękował : 197
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Ilość rejsów mam akurat wystarczającą :-) Na karcie rejsu bede dokumentowal sobie godziny "samodzielnego prowadzenia jachtu powyżej 10 m długości".

Skoro wielkiej roznicy nie ma, pewnie zapisze sobie go jako jeden rejs :-)

_________________
Rafał Natzke-Kruszyński

http://www.nazagle.pl/s2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rafał napisał(a):
Skoro wielkiej roznicy nie ma, pewnie zapisze sobie go jako jeden rejs


A za komuny było tak dobrze:musiałbyś mieś listę zalogi podbitą przez ZG PZŻ i od razu być wiedzial ile to rejsów ;)

PS> I jeszcze dostałbys prawo legalnego zakupu po 5 USD na załoganta:D

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Rafał napisał(a):
Jak wypisywac sobie karty rejsu i uzupelniac sytuacje w ksiazeczce zeglarskie

W książeczce żeglarskiej to sobie wypisuj jak chcesz, to pamiętnik, wszak. Ja bym wpisał w jednym wierszu, natomiast karty rejsu musisz wypisywać na każdy rejs oddzielne.
Chodzi o to, że w karcie masz miejsce na wpisanie nazwisk uczestników rejsu (przynajmniej tak jest we wzorze made by PZŻ) i jeżeli dostarczysz kartę "pokombinowaną" to może się zdarzyć, że Chocimska nie zaliczy Ci tych rejsów/godzin.

Poza tym pamiętaj o konieczności potwierdzenia kart przez armatora lub właściciela.

ps. W całej tej patentowej papierkologii, akurat wypisywanie kart jest stosunkowo mało uciążliwe :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 09:37
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa/Toruń
Podziękował : 197
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
A wiec jednak kilka rejsow...

Zeby tylko Chocimska sie pozniej nie doczepila, ze z jednego rejsu sobie 3 robie :roll: Z nimi to nigdy nic nie wiadomo :twisted:

_________________
Rafał Natzke-Kruszyński

http://www.nazagle.pl/s2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Marek, trochę mieszasz. Przypominam zapis z obowiązującego rozporządzenia w sprawie uprawiania zeglarstwa.

5. Osoba ubiegająca się o wydanie patentu składa następujące dokumenty:
1) wniosek o wydanie patentu;
2) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych:
a) opinie z odbytych rejsów lub,
b) osobiste oświadczenia potwierdzone przez armatora statku, w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie;

Żadna karta rejsu nie jest potrzebna w swietle obowiązującego prawa. Owszem, PZŻ wymyśla sobie papierkologię i ichnie karty rejsu, ale mają one moc prawną równą tekstom z tygodnika satyrycznego. Oczywiście, że większość dla świetego spokoju, po to aby nie użerać się z działaczami Polskiego Związku antyŻeglarskiego, przygotowuje dokumentację stażową zgodną z ichnimi wymysłami.
Decyzja nalezy do Rafała. Jak będzie mu się chciało bawić, to będzie wypisywał kwity, jak nie to napisze oświadczenie złożone z trzech linijek i da armatorowi do podbicia jego pieczatką. Mam jeszcze gdzieś takie ze dwa, jak sadziłęm, że chcę zdobywać rodzime kwity. Mysiałem się nieźle tłumaczyć Chorwatom i Austriakowi po co mi to. Ale pieczątkę przystawiali.
Nawaisem mówiąc Rafał, prowadź równolegle swój log book z milami i dniami na jachcie, a także z przejsciami powyżej 60 mil i z zeglugą nocną. Może Ci się przydać, jak będziesz chciał jakiś inny kwit niż PZŻtu :lol:

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 20:26 ]
Rafał napisał(a):
Zeby tylko Chocimska sie pozniej nie doczepila, ze z jednego rejsu sobie 3 robie Z nimi to nigdy nic nie wiadomo


Olej ich. Nie mają prawa do niczego się czepiać. Obowiazujace prawo nakazuje im jedynie używać kalkulatora i zliczać godziny. Nie mają żadnego prawa do interpretacji Twojego stażu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 09:37
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa/Toruń
Podziękował : 197
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Mariusz Główka napisał(a):
Nawaisem mówiąc Rafał, prowadź równolegle swój log book z milami i dniami na jachcie, a także z przejsciami powyżej 60 mil i z zeglugą nocną. Może Ci się przydać, jak będziesz chciał jakiś inny kwit niż PZŻtu :lol:


Hmm... mógłbyś rozwinąć? Prowadzę sobie sam dla siebie logbook w formie elektronicznej, ale nie uzwględniałem powyższych danych (chociaż myślę, że są do odtworzenia).

Jakie inne kwity masz na myśli, gdzie te dane są istotne i jaki wzór "hand made książeczki żeglarskiej" proponujesz? ;-)

_________________
Rafał Natzke-Kruszyński

http://www.nazagle.pl/s2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Rafał napisał(a):
Hmm... mógłbyś rozwinąć? Prowadzę sobie sam dla siebie logbook w formie elektronicznej, ale nie uzwględniałem powyższych danych (chociaż myślę, że są do odtworzenia).


Zajrzyj tu:
www.dobrapraktykazeglarska.pl
Przeczytaj: "Czy jesteśmy skazani na plastik?" :DD

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 20:33 ]
Wzór log booka nie jest istotny.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 09:37
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa/Toruń
Podziękował : 197
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Juz kiedys probowalem pobrac Dobra Praktyke Zeglarska, ale jakis blad mi wyskakiwal; tym razem podobnie...

Mozna pobrac plik z innego miejsca lub jakas dobra dusza podeslala by mi go na maila? :grin:

rafal-natzke[at]o2.pl

_________________
Rafał Natzke-Kruszyński

http://www.nazagle.pl/s2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Mogę Ci go puscić. Tekst waży troszkę ponad 6 MB.



[Maar] //edit: dwa następne posty, jako nic nie wnoszące do wątku usunę żeby zostało jeno mięsko.


Ostatnio edytowano 15 kwi 2009, o 20:19 przez Szaman3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
Mogę Ci go puscić.

Nie wiem jak to jest z prawami autorskimi, ale chyba się ich nie zrzekłeś :-) więc może wklej tekst tu na forum. Jego wielkość mogę zmniejszyć jeśli chcesz.

Jeśli tak zrobisz, to ja w tym miejscu wkleję link do Twojego artykułu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maar napisał(a):
Nie wiem jak to jest z prawami autorskimi, ale chyba się ich nie zrzekłeś więc może wklej tekst tu na forum.


Nie zastanawiałem się nad tym, jak to jest. Ale myślę, że mógłbym ten tekst tu wkleić.

Link do artykułu: http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... hp?p=19320



[Maar] //edit: dodałem link


Ostatnio edytowano 15 kwi 2009, o 21:38 przez Szaman3, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL