Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Rejs czy rejsy? https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=2815 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Rafał [ 15 kwi 2009, o 15:11 ] |
Tytuł: | Rejs czy rejsy? |
Witajcie, meczy mnie taka oto zagwozdka. Jak wypisywac sobie karty rejsu i uzupelniac sytuacje w ksiazeczce zeglarskiej, gdy plywamy iles tam tygodni jako cpt. na jednym jachcie i podmieniaja nam sie zalogi? Np. dzieje sie tak na rejsach organizowanych przez rozne agencje zeglarskie - np. trasa Sukosan-Dubrovnik-Sukosan-Dubrovnik-Sukosan. Cztery tygodnie plywania na jednym jachcie dla kapitana i tylko cotygodniowe wyokretowanie i zaokretowanie 7/8 zalogi czy cztery rejsy tydzien po tygodniu? |
Autor: | Szaman3 [ 15 kwi 2009, o 15:35 ] |
Tytuł: | |
Generalnie liczą Ci się godziny lub mile i ew. dni przebywania na jachcie (w zalezności do czego staż Ci potrzebny). Wiadomo, że na jsm jest wymóg odbycia trzech rejsów, a na k.j. sześciu rejsów od zrobienia patentu st.j. Rób jak Ci pasuje. Jesli Ci pasuje mieć więcej rejsów, to traktuj je jako oddzielne. Możesz tak zrobić, bo masz nową załogę i im tez będziesz wypisywał opinie z rejsu który dla nich trwał np. tydzień. Generalnie nie robisz wymiany załogi w morzu tylko w jakimś porcie, więc jeden rejs kończy Ci się w piątek np. w Dubrovniku, a następny zaczyna w sobotę w tym samym mieście. Z kolei jeśli nie potrzebujesz tych czterech rejsów, to wypisz go sobie jako jeden. Mniej papierkologii. [ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 16:38 ] Sorry, teraz widzę, że masz jsm. Czyli chodzi o staż na kj. Musi być łącznie 6 rejsów od zrobienia s.j. Chyba, że staż robisz jeszcze do czegoś innego. |
Autor: | Rafał [ 15 kwi 2009, o 17:02 ] |
Tytuł: | |
Ilość rejsów mam akurat wystarczającą ![]() Skoro wielkiej roznicy nie ma, pewnie zapisze sobie go jako jeden rejs ![]() |
Autor: | Colonel [ 15 kwi 2009, o 18:34 ] |
Tytuł: | |
Rafał napisał(a): Skoro wielkiej roznicy nie ma, pewnie zapisze sobie go jako jeden rejs A za komuny było tak dobrze:musiałbyś mieś listę zalogi podbitą przez ZG PZŻ i od razu być wiedzial ile to rejsów ![]() PS> I jeszcze dostałbys prawo legalnego zakupu po 5 USD na załoganta:D |
Autor: | Maar [ 15 kwi 2009, o 19:12 ] |
Tytuł: | |
Rafał napisał(a): Jak wypisywac sobie karty rejsu i uzupelniac sytuacje w ksiazeczce zeglarskie W książeczce żeglarskiej to sobie wypisuj jak chcesz, to pamiętnik, wszak. Ja bym wpisał w jednym wierszu, natomiast karty rejsu musisz wypisywać na każdy rejs oddzielne. Chodzi o to, że w karcie masz miejsce na wpisanie nazwisk uczestników rejsu (przynajmniej tak jest we wzorze made by PZŻ) i jeżeli dostarczysz kartę "pokombinowaną" to może się zdarzyć, że Chocimska nie zaliczy Ci tych rejsów/godzin. Poza tym pamiętaj o konieczności potwierdzenia kart przez armatora lub właściciela. ps. W całej tej patentowej papierkologii, akurat wypisywanie kart jest stosunkowo mało uciążliwe ![]() |
Autor: | Rafał [ 15 kwi 2009, o 19:15 ] |
Tytuł: | |
A wiec jednak kilka rejsow... Zeby tylko Chocimska sie pozniej nie doczepila, ze z jednego rejsu sobie 3 robie ![]() ![]() |
Autor: | Szaman3 [ 15 kwi 2009, o 19:24 ] |
Tytuł: | |
Marek, trochę mieszasz. Przypominam zapis z obowiązującego rozporządzenia w sprawie uprawiania zeglarstwa. 5. Osoba ubiegająca się o wydanie patentu składa następujące dokumenty: 1) wniosek o wydanie patentu; 2) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych: a) opinie z odbytych rejsów lub, b) osobiste oświadczenia potwierdzone przez armatora statku, w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie; Żadna karta rejsu nie jest potrzebna w swietle obowiązującego prawa. Owszem, PZŻ wymyśla sobie papierkologię i ichnie karty rejsu, ale mają one moc prawną równą tekstom z tygodnika satyrycznego. Oczywiście, że większość dla świetego spokoju, po to aby nie użerać się z działaczami Polskiego Związku antyŻeglarskiego, przygotowuje dokumentację stażową zgodną z ichnimi wymysłami. Decyzja nalezy do Rafała. Jak będzie mu się chciało bawić, to będzie wypisywał kwity, jak nie to napisze oświadczenie złożone z trzech linijek i da armatorowi do podbicia jego pieczatką. Mam jeszcze gdzieś takie ze dwa, jak sadziłęm, że chcę zdobywać rodzime kwity. Mysiałem się nieźle tłumaczyć Chorwatom i Austriakowi po co mi to. Ale pieczątkę przystawiali. Nawaisem mówiąc Rafał, prowadź równolegle swój log book z milami i dniami na jachcie, a także z przejsciami powyżej 60 mil i z zeglugą nocną. Może Ci się przydać, jak będziesz chciał jakiś inny kwit niż PZŻtu ![]() [ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 20:26 ] Rafał napisał(a): Zeby tylko Chocimska sie pozniej nie doczepila, ze z jednego rejsu sobie 3 robie Z nimi to nigdy nic nie wiadomo Olej ich. Nie mają prawa do niczego się czepiać. Obowiazujace prawo nakazuje im jedynie używać kalkulatora i zliczać godziny. Nie mają żadnego prawa do interpretacji Twojego stażu. |
Autor: | Rafał [ 15 kwi 2009, o 19:27 ] |
Tytuł: | |
Mariusz Główka napisał(a): Nawaisem mówiąc Rafał, prowadź równolegle swój log book z milami i dniami na jachcie, a także z przejsciami powyżej 60 mil i z zeglugą nocną. Może Ci się przydać, jak będziesz chciał jakiś inny kwit niż PZŻtu ![]() Hmm... mógłbyś rozwinąć? Prowadzę sobie sam dla siebie logbook w formie elektronicznej, ale nie uzwględniałem powyższych danych (chociaż myślę, że są do odtworzenia). Jakie inne kwity masz na myśli, gdzie te dane są istotne i jaki wzór "hand made książeczki żeglarskiej" proponujesz? ![]() |
Autor: | Szaman3 [ 15 kwi 2009, o 19:31 ] |
Tytuł: | |
Rafał napisał(a): Hmm... mógłbyś rozwinąć? Prowadzę sobie sam dla siebie logbook w formie elektronicznej, ale nie uzwględniałem powyższych danych (chociaż myślę, że są do odtworzenia). Zajrzyj tu: www.dobrapraktykazeglarska.pl Przeczytaj: "Czy jesteśmy skazani na plastik?" ![]() [ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 20:33 ] Wzór log booka nie jest istotny. |
Autor: | Rafał [ 15 kwi 2009, o 19:47 ] |
Tytuł: | |
Juz kiedys probowalem pobrac Dobra Praktyke Zeglarska, ale jakis blad mi wyskakiwal; tym razem podobnie... Mozna pobrac plik z innego miejsca lub jakas dobra dusza podeslala by mi go na maila? ![]() rafal-natzke[at]o2.pl |
Autor: | Szaman3 [ 15 kwi 2009, o 19:51 ] |
Tytuł: | |
Mogę Ci go puscić. Tekst waży troszkę ponad 6 MB. [Maar] //edit: dwa następne posty, jako nic nie wnoszące do wątku usunę żeby zostało jeno mięsko. |
Autor: | Maar [ 15 kwi 2009, o 20:25 ] |
Tytuł: | |
Mariusz Główka napisał(a): Mogę Ci go puscić. Nie wiem jak to jest z prawami autorskimi, ale chyba się ich nie zrzekłeś ![]() Jeśli tak zrobisz, to ja w tym miejscu wkleję link do Twojego artykułu. |
Autor: | Szaman3 [ 15 kwi 2009, o 20:36 ] |
Tytuł: | |
Maar napisał(a): Nie wiem jak to jest z prawami autorskimi, ale chyba się ich nie zrzekłeś więc może wklej tekst tu na forum. Nie zastanawiałem się nad tym, jak to jest. Ale myślę, że mógłbym ten tekst tu wkleić. Link do artykułu: http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... hp?p=19320 [Maar] //edit: dodałem link |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |