Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 maja 2024, o 22:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17310
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 3593
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Do tej pory można było (łatwo, miło i przyjemnie) dostać certyfikat ISSA level 1. Był sobie taki standardowy stopień i było "klawo" :-) Podobno gdzieś na świecie żył człowiek, co miał level 2, ale nikt go nie znał :-)

To wszystko, było, minęło, zostało tylko wspomnienie...
Teraz ISSA wprowadziła (IMHO bardzo słusznie) podział na stopnie. Nieco na wzór RYA.

Jeden śródlądowy "Inland skipper" i cztery stopnie morskie:
- Qualified crew – wykwalifikowany członek załogi jachtu morskiego
- Inshore skipper – podstawowy amatorski stopień skippera
- Offshore skipper – zaawansowany amatorski stopień skippera
- Master of Sailing Yacht – stopień skippera zawodowego

Szczegóły na stronie ISSA: http://www.issa.com.pl/certyfikaty_issa.html

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Oooo wreszcie coś się ruszyło :DD
Tylko pytanie czy jakaś szkoła ma już szkolenia w ofercie na nowe certyfikaty :?:
Czy jest jakaś osoba czytująca forum, która wyrobiła sobie "Level 1" a następnie na jego postawie skorzystała z jakiegoś czarteru :?:
Jestem ciekawy czy, komuś się w ogule on przydał :wink:

ISSA napisał(a):
Osoby posiadające patent Sternika Jachtowego mogą otrzymać certyfikat Inshore Skipper'a.


To po co mi taki certyfikat :?: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kolos napisał(a):
Czy jest jakaś osoba czytująca forum, która wyrobiła sobie "Level 1" a następnie na jego postawie skorzystała z jakiegoś czarteru

Mam level 1 i gdy w 2006 roku w Grecji w Kiriacoulisie go pokazałem, to facet machnął ręką i poprosił o patent PZŻ

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17310
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 3593
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
cape napisał(a):
Mam level 1
Każdego szkoda :-)
BTW ciekawe czy ISSA wprowadzi jakąś konwersję Level'ów 1 i 2 na któregoś ze skipperów?
IMHO "Qualified crew" jest adekwatny do level 1 :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maar napisał(a):
ciekawe czy ISSA wprowadzi jakąś konwersję Level'ów 1 i 2 na któregoś ze skipperów?
IMHO "Qualified crew" jest adekwatny do level 1


Dość nisko cenisz sternika jachtowego PZŻ. Bo to własnie m.in. ten kwit jest podstawą do wystawiania ISSA Level 1.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Mariusz Główka napisał(a):
Dość nisko cenisz sternika jachtowego PZŻ. Bo to własnie m.in. ten kwit jest podstawą do wystawiania ISSA Level 1

Jeżeli Level 1 jest na podstawie sternika, to się zgadzam, a jak jest wystawiany na podstawie tygodniowego rejsu na zatoce, to Maar ma racje.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17310
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 3593
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz - jakoś tak szczególnie wysoko, to sternika jachtowego nie cenię, ale cenię go znacznie wyżej niż wiedzę uzyskaną na tygodniowym rejsie wśród chorwackich wysp na jachcie z ośmioosobową załogą.
Proszę bardzo, popatrz tu: http://www.zeglowanie.eu/_cpd,pl/37,60/ ... _2009.html

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
"Szkolenia w MAJU to ostatnia szansa uzyskania patentu Issa - poziom pierwszy - w obecnie obowiązującym sytemie szkoleń ISSA!"

Szansa. To nie znaczy, że 100 % pewnosci.
Ja w tydzień szkoliłem się na VBr w Chorwacji, a później zdawałem egzamin w kapitanacie w Zadarze. A jeszcze pół roku później czarterowałem po raz pierszy jacht w Chorwacji, więc byłem raczej skiper a nie competent crew. Tydzień wystarczył, choć oczywiście nie był to mój pierwszy rejs z żaglem nad głową.
Dlaczego z góry zakładasz, że oferta w linku który podałeś jest typu: "od zera do bohatera", czyli ktoś kto nigdy nie pływał ma po tygodniu byc skiperem? Sadzę, że raczej jest przeznaczona dla ludzi opływanych, ale bez doświadczenia w samodzielnym prowadzeniu jachtu.
PS. Nawaisem mówiąc po tygodniu szkolenia na VBr z 9 osób jakie były oprócz skipera na jachcie, do egzaminu podeszły tylko dwie. To chyba dobrze świadczy o takim systemie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17310
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 3593
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
Dlaczego z góry zakładasz, że oferta w linku który podałeś jest typu: "od zera do bohatera"
No bo jest :-) Być może nie ta akurat, ale kiedyś (w czasa dysput na prz) dzwoniłem do jakiejś firemki organizującej takie cuda i nie było żadnych przeciwwskazań wobec green horna z zerowym doświadczeniem.

ps. Mówimy o ISSA a nie o VBr!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
To jest tak, jak czarterowałem pierwszy raz w życiu jacht na morzu w roku 1997 (w Splicie), to nikt o żaden patent się nie pytał. Zdający powiedział, musimy podpłynąć do Kapitanatu i wsiadł. Odbiliśmy, dobilśmy i zdałem w tej firmie czarterowej. I tak się skiperowanie zaczęło.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Wiem, że mówimy o ISSA. Ale dałem przykład tygodniowego szkolenia na VBr, bo na nim byłem.
Wracając do tematu tygodniowego rejsu na ISSA "od zera do bohatera", to wszyscy wiemy, że jest to bzdura. Nie da się w ciągu tygodnia wyszkolić skipera na morze. Jesli jakaś firma daje tego typu ogłoszenia, to jest to oszukiwanie potencjalnych klientów. Ale jesli to kończy się nie tylko na ogłoszeniu, lecz kursant który nigdy nie pływał dostaje level 1 po tygodniu, to albo jest nieprawdopodobnie zdolny (można założyć, że 1 na 1 000 000), albo firma go oszukała. Szczęsliwie na plastikach ISSA jest nazwisko instruktora i można zdemaskować takiego knota.
Jeszcze wracajac do Twojego zdania o telefonie do firemki która nie widziała przeciwwskazań do przyjmowania na szkolenie greenhornów, to widać chciała zrobic biznes stosując nieuczciwe metody. Mam nadzieję, że chodziło tylko o przyjmowanie na kurs, a nie o wydawanie certyfikatów taki ludziom.

Generalnie uwazam, że nie masz prawa czynić z góry takich założeń, za kazdy kto oferuje tygodniowe szkolenie na ISSA jest nieuczciwy i kazdemu, kto uczestniczył w takim kursie, wyda certyfikat, bez wzgledu na jego umiejętności.

PS. W UK spotkałem jacht na którym odbywało się szkolenie na Yachtmastera RYA. Szkolenie trwało juz trzeci miesiąc i jeszcze miało trwać (nie pamietam ile). Ale tam niektórzy zaczynali zupełnie od zera. Całe to szkolenie było finansowane przez ichniejszy Urząd Pracy i była to forma aktywizacji zawodowej dla tych, któzy stracili pracę.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2009, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17310
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2178
Otrzymał podziękowań: 3593
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz, przecież znasz moje podejście do obowiązkowej certyfikacji.
Natomiast wystawianie nieobowiązkowego kwitu w oparciu o "dziwne" zasady jest IMHO idiotyzmem.Nieobowiązkowy certyfikat, powinien on w stu procentach świadczyć o wiedzy i umiejętnościach jego posiadacza.
Pal sześć tygodniowe kursy. ISSA level 1 można kupić po pokazaniu sternika jachtowego, a sternika jachtowego można zdać na Zegrzu po odbyciu dwóch rejsów morskich - sylwestrowego na Pogorii i bożocielnego na Zawiasie :-)

Mariusz nie przekonasz mnie do tego, żebym zaczął uważać ISSA l.1 za certyfikat świadczący o umiejętnościach jego posiadacza, sorry ale nie potrafię.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL