Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Opinia z rejsu - jak ją czytać i czy będzie ważna - pytanie
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=28493
Strona 2 z 2

Autor:  666 [ 18 maja 2018, o 20:11 ]
Tytuł:  Re: Opinia z rejsu - jak ją czytać i czy będzie ważna - pyta

Stara Zientara napisał(a):
[...] było [...] wprowadzono [...] wróciło [...]
Nie żartuj, no chyba że uchwałę Rady Państwa lub dekret WRON podlinkujesz ;). Ale fakt, 7°B na wynalazku żadnego zecera nie widziałem :-P.

Autor:  Stara Zientara [ 18 maja 2018, o 20:27 ]
Tytuł:  Re: Opinia z rejsu - jak ją czytać i czy będzie ważna - pyta

666 napisał(a):
uchwałę Rady Państwa lub dekret WRON podlinkujesz
Takie były ustalenia GKSz PZŻ.

Autor:  666 [ 20 maja 2018, o 09:12 ]
Tytuł:  Re: Opinia z rejsu - jak ją czytać i czy będzie ważna - pyta

Stara Zientara napisał(a):
Takie były ustalenia GKSz PZŻ.
Ktoś wymagał liczby godzin w warunkach sztormowych jako warunek dopuszczający do egzaminu?

Autor:  Stara Zientara [ 20 maja 2018, o 09:24 ]
Tytuł:  Re: Opinia z rejsu - jak ją czytać i czy będzie ważna - pyta

666 napisał(a):
Ktoś wymagał liczby godzin w warunkach sztormowych jako warunek dopuszczający do egzaminu?
Były wymagane w ilości większej od zera - zgodnie z zaleceniem Izby Morskiej po wypadku Komara. A ponieważ wtedy głównie orało się morze, to nie było z tym problemu i każdy parę takich godzin miał.

Autor:  Fazi [ 28 lip 2018, o 21:13 ]
Tytuł:  Re: Opinia z rejsu - jak ją czytać i czy będzie ważna - pyta

SP9GMK napisał(a):
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Nie ukrywam, że uspokoiły mnie powyższe odpowiedzi. Wolałem dopytać co i jak aby potem nie okazało się, że wypływane godziny nie liczą się do stażu.
Dla 100% pewności zapytam może jeszcze bezpośrednio w dziale szkolenia Śląskiego OZŻ (pod ten okręg podlegam) lub bezpośrednio w PZŻ. Może panikuję ale poprostu chciałbym aby wszystko było tak jak trzeba.


SP9GMK
Niepotrzebnie się tak tym wszystkim martwisz.
Godziny się liczą.
Niepotrzebnie chcesz coś weryfikować, itp.
Niepotrzebnie wszystko tak "papierokologizujesz"

Jak sam się przekonałeś, aby zostać żeglarzem wystarczą tylko chęci.
Te wszystkie uprawienia, które zrobiłeś nie były Ci potrzebne do tego aby wypłynąć w rejs? Po co więc?

Byłeś już na jednym rejsie. Zapisz się na kolejny.
Pływaj, zdobywaj doświadczenie, zakosztuj różnych sytuacji. Popływaj na małych i większych, starszych i nowszych. Po ciepłym i zimnym. Na spokojnym i sztormowym.

I za jakiś czas, sam odpowiedz sobie na pytanie dlaczego i czy dalej chcesz ten patent JSM.
Aby być żeglarzem, w sensie pływania po morzach, nie potrzebujesz go.

Jeżeli chcesz patent JSM tylko dla kawałka plastiku, to nie warto.
Jeżeli z tego powodu ciułasz godziny, to szkoda Twojego zachodu.

Pytanie czy chcesz być żeglarzem i jako załogant odwiedzić 100 portów,
czy może chcesz wziąć na siebie odpowiedzialność bycia skipperem?

Ale nawet wtedy patent JSM nie zrobi z Ciebie skippera. Otworzy Ci tylko prawo do prowadzenia większych jednostek po morzu. Znam paru JSM, którzy nigdy nie poprowadzą żadnego rejsu po morzu. Nie dlatego, że nie mogą. Nie chcą.

Pływaj na ile tylko możesz sobie pozwolić.
I po jakimś czasie sam będziesz wiedział czy JSM Ci jest do czegoś potrzebny.
Jeżeli tak, i będziesz gotowy, to weźmiesz te wszystkie opinie i wtedy pójdziesz na egzamin. I zdasz bez problemu. Wtedy tych godzin nie będziesz miał uciułane 201, ale duużo więcej.
A jeżeli nie, to ciesz się żeglarstwem i nie dorabiaj do tego niepotrzebnej papierkologii.

pozdro

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/