Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 wrz 2019, o 13:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 gru 2018, o 01:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11844
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1826
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Wbrew pozorom spora cześć krajów wymaga od osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za daną jednostkę pływającą posiadanie różnych dokumentów lub jak wolisz „patentów”. Obowiązek ten może dotyczyć także obywateli innego kraju którzy żeglują jachtem na który w kraju pochodzenia nie muszą posiadać takiego dokumentu.


A mnie sie wydaje - jeżeli chodzi o Polskę - iż przepisy nasze - na naszych wodach - wymagają posiadania dokumentów (do prowadzenia jednostek) zgodnych z uprawnieniami kraju bandery.

Czyli taki obywatel np. Szwecji (posiadając na terenie własnego kraju uprawnienia do prowadzenie jednostek o długości Lc 12 m i Bc 4 m. bez jakichkolwiek dodatkowych patentów ) może na terenie RP prowadzić ową jednostkę zgodnie uprawnieniami obowiązującymi na terenie jego kraju.

Czyli bez jakichkolwiek patentów - nieprawdaż ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 2 gru 2018, o 02:02 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Zazul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2018, o 01:53 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1561
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
A po kiego Szwedowi polski patent,no chyba że jaki hobbysta i kolekcjoner świstków mu do niczego nie potrzebnych.
Zadałeś pytanie to i wykład będziesz miał o wszystkim, tylko nie o tym że Szwed taką łódką może pływać gdzie chce i kiedy chce.
Szwecja to taki kraj który dopiero nas dogania jężeli chodzi o swobodne pływanie na swoim sprzęcie.U nas to panie luz a takie Szwedy to siem dopiero za to zabierajom.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2018, o 02:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11844
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1826
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zazul napisał(a):
Szwecja to taki kraj który dopiero nas dogania jężeli chodzi o swobodne pływanie na swoim sprzęcie.U nas to panie luz a takie Szwedy to siem dopiero za to zabierajom.


Tia ...

Myślę, że chciałbyś być takim Szwedem ....

A nawet ... bardzo byś chciał.... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2018, o 02:34 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5611
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
Zazul napisał(a):
Szwecja to taki kraj który dopiero nas dogania jężeli chodzi o swobodne pływanie na swoim sprzęcie.U nas to panie luz a takie Szwedy to siem dopiero za to zabierajom.


Tia ...

Myślę, że chciałbyś być takim Szwedem ....

A nawet ... bardzo byś chciał.... :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Paru Szwedów, z zazulowym pojęciem o wolności żeglowania, zapłaciło swojego czasu sporą grzywnę w Chorwacji.

BTW
W tym roku przyszło zamówienie na szkolenie dla obywatela Szwecji na JSM

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2018, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11844
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1826
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
W tym roku przyszło zamówienie na szkolenie dla obywatela Szwecji na JSM


A co w tym dziwnego ?

To, że Szwedzi nie mają obowiązku posiadania u siebie patentów na większość jachtów to nie znaczy, że taki potomek Wikingów nie chce się podszkolić i patent jednak posiadać.

Co jest bardzo chwalebne bo wiedzy nigdy dość.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2018, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11081
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1204
Otrzymał podziękowań: 1306
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zazul... i inni...Proszę w tym temacie zachować umiar z wycieczkami osobistymi.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Zazul napisał(a):
Miałem nie pisać ale zrobię wyjątek
Przykro mi ale się mylisz.
Jaka bandera,jaka rejestracja,jakie złamanie przepisów.... przez kogo
Przeczytaj uważnie co napisałem.
Jesteś Irlandczykiem i co jakie Irlandczyka obowiązują przepisy jak ma swoją łódkę?
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.Żadnych patentów na tego mikrusa mieć nie musi.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
a jakież to ograniczenia ma Szwed gdy chce popływać swoją dziesięciometrową łódką?

Nie wiedziałem, że jesteś następną ofiarą kampanii informacyjnej towarzystwa SAJ.

Może aby trochę zminimalizować szkody powstałe w świadomości niektórych żeglarzy jeszcze raz przywołam oficjalne informacje ze strony internetowej RYA. Przypomnę tylko, że jest to interpretacja prawa międzynarodowego przygotowana dla członków klubu tj. brytyjskich żeglarzy turystów(i nie tylko) zamierzających odwiedzić inne kraje. Oczywiście mając na uwadze powszechną zasadę równości wobec prawa możemy przyjąć, że wykładnia ta obejmuje także Irlandczyków, Szwedów czy choćby każdego innego żeglarza. Cytuje tylko wybrane fragmenty a po resztę tekstu odsyłam do źródeł, szczegóły dotyczące wymagań dla wybranych krajów są dostępne tylko po zalogowaniu a ja niestety nie mam zgody na ich udostępnianie.

https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... s/hub.aspx
https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... state.aspx
https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... e-icc.aspx
https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... broad.aspx
https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... rwork.aspx
https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... cevni.aspx
https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... ities.aspx

Cytuj:
The requirement for evidence of competence varies from country to country. Sometimes it is required for coastal waters, sometimes for inland waters, sometimes for neither and sometimes for both.

The law of the sea is frequently misunderstood, with many boaters believing that they can go wherever they wish abiding only by the rules of their Flag State (country of registration).


Cytuj:
The most common requirement is evidence of competence where this is mandatory for a local boat. Whether this is stipulated in the national legislation, required under local rules or the local port authority making unilateral decisions is often not clear.

Experiences differ greatly. Inconsistency from province to province and port to port means many boaters are never asked to provide evidence of their competence abroad. However, those that are asked and do not have a suitable document can find themselves in an uncomfortable situation.

Querying the validity of such requests can make matters wor


Cytuj:
There is however no separate CEVNI certificate or CEVNI endorsement. Passing the ICC CEVNI test simply allows the Inland category on your ICC to be validated, thereby indicating that you have demonstrated knowledge of the traffic regulations applicable on inland waters, in particular the CEVNI, as required by the Resolution.

All candidates requiring the inland category validated must pass the ICC CEVNI test irrespective of whether the regulations are in force in the country or on the river, lake or canal where they intend to go boating.


Cytuj:
When you are sailing a UK registered boat from the UK to any other country, you will require papers both for the boat and for the crew on board. There is a core set of paperwork - your ship's papers - which, together with your passport, any other personal paperwork and any country specific documentation or publications you may be required to carry on board, should enable you to satisfy a foreign customs official, if required.

The following documentation should be carried:

Registration document
Evidence of Competence (requirements vary by country)
Ship Radio Licence
Authority to Operate Maritime Radio
Insurance documents (requirements vary by country)
Passport or other recognised travel document
Evidence of the Union Status of the boat
European Health Insurance Card (EHIC) and / or appropriate medical and repatriation insurance
Evidence of RCD Compliance or Exemption
Voyage Log
Your Ship's Papers should be original documents.


Cytuj:
Registration of a vessel is not compulsory for a UK Citizen who keeps their boat in the UK, but it is essential if you wish to take your boat outside of UK Territorial Waters. This applies both to boats which are sailed or driven to a foreign port and to dinghies, ribs, sports boats and PWC etc. which are trailered to other countries. You should always be prepared to present the original registration document - photocopies are often not acceptable.


Cytuj:
In many countries the national legislation will require such items (including liferafts, flares and lifejackets) to be “in date” and where applicable that the relevant service paperwork is available for inspection. A country may also specify items of equipment and/or publications that must be carried. Vessels navigating the European inland waters are generally required to carry a copy of the local rules (which may be written in the native language of the country concerned). It is important to ensure you are aware of all such requirements.


itd. itd. itd.

bury_kocur napisał(a):
A mnie sie wydaje - jeżeli chodzi o Polskę - iż przepisy nasze - na naszych wodach - wymagają posiadania dokumentów (do prowadzenia jednostek) zgodnych z uprawnieniami kraju bandery.

O tym, że nasz kraj jest przychylny wszystkim żeglarzom nie musisz mnie przekonywać, zresztą mój wpis dotyczył innego pytania/zagadnienia o którym kolega Zazul też już chyba zapomniał.
Przyznam, że bardzo często twoje posty zadziwiają i nie wiem czy to taki uroki dyskusji na forum, czy może jednak coś poważniejszego.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11844
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1826
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
O tym, że nasz kraj jest przychylny wszystkim żeglarzom nie musisz mnie przekonywać,


Przestań SIRK-u opowiadać takie pierdoły bo mam zajady ...

A na czym niby owa przychylność polega ?

Tak step by step ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 00:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1162
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 230
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
A na czym niby owa przychylność polega ?

Na tym, że nie egzekwuje tych wszystkich regulacji dopuszczonych przez międzynarodowe prawo. A które tak „step by step” są nam wyjaśnione przez kolegów trochę bardziej orientujących się w tej materii.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 00:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11844
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1826
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Na tym, że nie egzekwuje tych wszystkich regulacji dopuszczonych przez międzynarodowe prawo. A które tak „step by step” są nam wyjaśnione przez kolegów trochę bardziej orientujących się w tej materii.


Nic tym nie wyjaśniłeś SIRK-u ...

Jakiż to regulacji dopuszczonych przez międzynarodowe prawo nie egzekwuje nasze prawodawstwo ?

Tak step by step...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 01:13 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1561
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Zostałem upomniany .To napiszę krótko.
Nadal odpowiedzi o wszystkim tylko nie na konkretne pytanie.
Konkretnie
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Jesteś Irlandczykiem i co jakie Irlandczyka obowiązują przepisy jak ma swoją łódkę?
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.Żadnych patentów na tego mikrusa mieć nie musi.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Sirk
może bez patentu na takiej swojej łodzi na Antarktydę popłynąć ?
Tak czy nie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 608
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zazul napisał(a):
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.
Antarktyda to zły przykład!

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: kooniu, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10367
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1103
Otrzymał podziękowań: 2677
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
zamierzających odwiedzić inne kraje.

A co jest do tych, którzy nie zamierzają odwiedzać innych krajów, tylko żeglują u siebie?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 10:20 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1561
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zazul napisał(a):
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.
Antarktyda to zły przykład!


Może zbyt jaskrawy ,ale realny.
Jeżeli chodzi o wielkość łodzi.
W tym przypadku akurat wiem co piszę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 11:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zazul napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zazul napisał(a):
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.
Antarktyda to zły przykład!


Może zbyt jaskrawy ,ale realny.
Jeżeli chodzi o wielkość łodzi.
W tym przypadku akurat wiem co piszę

Zazul.

Ja tylko tak delikatnie przypominam o Twojej deklaracji że w temacie patentów i pozwoleń
już się nie będziesz odzywał.

Pacta sunt servanda

Ty sobie wstydu oszczędzisz :oops:, mnie będzie łatwiej przeżyć :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 11:56 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 85
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Zazul napisał(a):
A po kiego Szwedowi polski patent,no chyba że jaki hobbysta i kolekcjoner świstków mu do niczego nie potrzebnych.

Np.by wyczarterować jacht w Chorwacji lub w Polsce.
bury_kocur napisał(a):
A na czym niby owa przychylność polega ?

Np.na uznawaniu zagranicznych dokumentów kwalifikacyjnych - zgodnie z art. 37a ust. 6 ustawy o żegludze śródlądowej, osoba, która uzyskała certyfikat żeglarski lub motorowodny za granicą (uprawnienia uznane przez administrację danego państwa), może uprawiać żeglarstwo na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie posiadanych uprawnień.
W wielu krajach nie uznaje się obcych patentów lub tylko ściśle określone (znowu przykład Chorwacji). A u nas można mieć nawet z Sudanu o ile są uznawane przez administrację danego kraju. To dotyczy pływania pod polską banderą bo ogólną zasadą na świecie jest:
bury_kocur napisał(a):
... wymagają posiadania dokumentów (do prowadzenia jednostek) zgodnych z uprawnieniami kraju bandery.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
adzik napisał(a):
To dotyczy pływania pod polską banderą
wyłącznie po wodach śródlądowych, nieprawdaż?...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11844
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 209
Otrzymał podziękowań: 1826
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
Np.na uznawaniu zagranicznych dokumentów kwalifikacyjnych - zgodnie z art. 37a ust. 6 ustawy o żegludze śródlądowej, osoba, która uzyskała certyfikat żeglarski lub motorowodny za granicą (uprawnienia uznane przez administrację danego państwa), może uprawiać żeglarstwo na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie posiadanych uprawnień.


A powiedz jak widzisz taką sytuację - jeżeli obywatel danego państwa posiada prawną możliwość na terenie swego państwa prowadzenia jednostek bez konieczności posiadania jakichkolwiek uprawnień (do np. określonej wielkości jednostki) to te jego uprawnienia przenoszone są na teren RP czy nie ?

I czym się wówczas legitymuje podczas np. kontroli ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16496
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1529
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
bury_kocur napisał(a):
bez konieczności posiadania jakichkolwiek uprawnień ... to te jego uprawnienia przenoszone są na teren RP czy nie
Włodek, było to wiele razy przerabiane.
Pomijam alogiczność tego co napisałeś. Skoro ktoś nie posiada uprawnień to jak uprawnienia mogą się przenosić?

Czy jadąc po niemieckiej autostradzie autem na polskich numerach rejestracyjnych i z polskim prawem jazdy mogę mieć 0,4‰ czy nie?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1440
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zrobił się bałagan pojęciowy. :D

Nie można wkładać do tego samego worka sytuacji gdy Szwed pływa jachtem swojej bandery po polskich wodach i gdy Szwed robi to samo jachtem pod polska banderą.

Buras trochę nie tak to napisał ale sens jest zrozumiały. :)

Szwed pływając u nas jachtem swojej bandery nie musi mieć uprawnień jeśli w kraju bandery czyli Szwecji nie są one wymagane. Ale jak wyczarteruje sobie w Polsce np. 37 stopowy jacht noszący naszą banderę - do jego prowadzenia musi posiadać wymagany polskim prawem patent.

I może to jest przy okazji odpowiedź na to co wcześniej napisał ins - czyli po co Szwedowi polski patent JSM.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 13:00 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 85
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Jaromir napisał(a):
adzik napisał(a):
To dotyczy pływania pod polską banderą
wyłącznie po wodach śródlądowych, nieprawdaż?...

Jarku, zasadniczo tak.. to tak jak z "bezpatenciem" w PL do 7.5m na morzu - o tym wiedzą, pamiętają i egzekwują nieliczni :-)
Już to przerabialiśmy w viewtopic.php?f=17&t=24128
i sam napisałeś:
"Pewien mało znaczący wyjątek w zakresie braku "honorowania" na polskich jachtach żeglujących po morzu uprawnień uzyskanych za granicą, stanowić może prowadzenie polskiego jachtu śródlądowego po morskich wodach wewnętrznych.
Cytat:
Art. 73. Kierownik statku żeglugi śródlądowej może prowadzić statek na morskich wodach wewnętrznych, jeżeli posiada odpowiednie kwalifikacje określone w przepisach ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej, z uwzględnieniem przepisów ustawy.
To jednak obowiązuje tylko na jachcie śródlądowym i tylko na wodach wewnętrznych. To jedyne "honorowane są u nas" na wodach morskich, uzyskane w innym państwie uprawnienia do kierowania jachtami."

bury_kocur napisał(a):
A powiedz jak widzisz taką sytuację..

Przepis mówi o dokumencie kwalifikacyjnym a nie o obywatelstwie kraju ... Interpretacja ministerstwa:
https://msit.gov.pl/pl/aktualnosci/5798 ... ladow.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 13:10 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5611
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
I może to jest przy okazji odpowiedź na to co wcześniej napisał ins - czyli po co Szwedowi polski patent JSM.


Szwed mówi po polsku, i woli być szkolony na swoim jachcie w Grecji.

Cała ta dyskusja jest związana z brakiem wiedzy jak funkcjonuje posiadacz jachtu, bez flepów potwierdzających jego umiejętności.
Otóż bardzo kiepsko, jego możliwości są niesłychanie ograniczone. Wystarczy że będzie chciał całkowicie charytatywnie zorganizować wycieczkę dla kolegów z klasy swojego syna to dowie się ze nikt go nie ubezpieczy, jeśli nie przedstawi licencji.
O szkoleniu, nawet za free, zapomnij.
Wstawi swoją łódkę by obniżyć koszty do czarterowni, okaże się, że bez licencji na własnym jachcie nie pożegluje.
Kumple go nie wezmą by poprowadził rejs za miskę ryżu w jakimś atrakcyjnym rejonie, bo ni ma licencji.
Bezpatencie może być szerokie, ale od tego by ludzi zmusić do robienia patentów są inne mechanizmy, wcale nie państwowe.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 14:04 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1561
Podziękował : 566
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Znowu o wszystkim tylko nie na pytanie.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Jesteś Irlandczykiem i co jakie Irlandczyka obowiązują przepisy jak ma swoją łódkę?
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.Żadnych patentów na tego mikrusa mieć nie musi.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Tak czy nie.

Bombel,tu akurat wiem o czym piszę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1440
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zazul, czego Ty jeszcze chcesz ?

Przecież odpowiedź już padła.

Jeżeli z przepisów kraju bandery (Irlandii) wynika, że może sobie ów sympatyczny obywatel danym jachtem, z daną załogą popłynąć na koniec świata i curyk bez patentu jego prawo.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 15:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zazul napisał(a):
Jesteś Irlandczykiem i co jakie Irlandczyka obowiązują przepisy jak ma swoją łódkę?
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.Żadnych patentów na tego mikrusa mieć nie musi.

Ano, nie musi.
Co wcale nie oznacza że Irlandczyki nie dostrzegają potrzeby posiadania Certyfikatu kompetencji ( nie mylić z patentem) :mrgreen: Choćby dla tego by móc sobie spokojnie wyczarterować jacht za granicą, w państwie które certyfikatów/patentów wymaga

Międzynarodowy certyfikat kompetencji dla operatorów jednostek rekreacyjnych (ICC) wydawany jest przez biura Irish Sailng w imieniu rządu irlandzkiego.

Międzynarodowy certyfikat dla operatorów jednostek rekreacyjnych dla użytkowników łodzi rekreacyjnych został ustanowiony na mocy rezolucji nr 40 Grupy Roboczej ds. Transportu Wodnego śródlądowego dla Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Celem MTK jest zapewnienie właścicielom łodzi i osobom, które chcą czarterować łodzie za granicą, uznanego na całym świecie dokumentu poświadczającego ich kompetencje do poruszania się po łodzi w celach rekreacyjnych.


https://www.sailing.ie/Training/Courses ... ing-Abroad

Zazul napisał(a):
Bombel,tu akurat wiem o czym piszę.


Ja wiem że Ty wiesz. Ale Ty nie wiesz że łamiesz swoje słowo. Słowo o nie zabieraniu głosu w kwestii patentów :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 608
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zazul napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Antarktyda to zły przykład!
Może zbyt jaskrawy ,ale realny.
A kliknąłeś w link (te niebieskie literki)?

Zazul napisał(a):
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.Żadnych patentów na tego mikrusa mieć nie musi.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Tak czy nie.
Nie! http://en.mercopress.com/2014/07/18/iaato-commends-norwegian-court-for-convicting-violator-of-antarctic-treaty (link z tego wątku w który nie byłeś uprzejmy kliknąć.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1440
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Może i przeczytał, tyle, że ten link i przykład, który jest pod nim opisany nijak się ma do tematu dyskusji.

Na te wody i jeszcze pewno parę innych akwenów jest wymagane uzyskanie specjalnego zezwolenia niezależnie od posiadanego patentu lub jego braku.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16496
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1529
Otrzymał podziękowań: 2915
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Kurczak napisał(a):
Może i przeczytał, tyle, że ten link i przykład, który jest pod nim opisany nijak się ma do tematu dyskusji.
A jak do tematu dyskusji ma się wypowiedź Zezula o tym, że może sobie pływać gdzie chce z przykładem Antarktyki?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 608
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kurczak napisał(a):
Może i przeczytał, tyle, że ten link i przykład, który jest pod nim opisany nijak się ma do tematu dyskusji.

Na te wody i jeszcze pewno parę innych akwenów jest wymagane uzyskanie specjalnego zezwolenia niezależnie od posiadanego patentu lub jego braku.
Tematem dyskusji było chyba czyjeś odczucie, jakoby paradoksem była możliwość uzyskania patentu motorowodnego na podstawie żeglarskiego. :cool:
Zazul zaś był łaskaw stwierdzić (w toku dyskusji), że
Zazul napisał(a):
Może pływać gdzie chce i kiedy chce,mając łódż dziesięć metrów to bez niczyjej łaski może nawet nią popłynąć na Antarktydę i nikt mu nie zabroni.
To do czego się ma nijak mój link? Do wymiany patentów - owszem, ma się nijak... przyznaję. :-P

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2018, o 19:20 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3908
Podziękował : 331
Otrzymał podziękowań: 489
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Maar napisał(a):
A jak do tematu dyskusji ma się wypowiedź Zezula o tym, że może sobie pływać gdzie chce z przykładem Antarktyki?

Może nowy watek pt.: Antarktyczne bezpatecie, kontra Zazul beztalencie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ins, Sebel, Wojtek Bartoszyński i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL