Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 05:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 276 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 1 sty 2019, o 22:39 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
[...] kim jest posiadacz statku w złej wierze? [...]

Przepraszam za wtrącenie się w dyskusję, ale sprawę przerabiałem...
Przykładem posiadania w złej wierze statku jest np. jego nabycie z naruszeniem formy umowy (Art. 74. Kodeksu morskiego).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 1 sty 2019, o 22:46 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 21:12
Posty: 98
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Seagrams napisał(a):
Kto uprawia żeglugę statkiem własnym we własnym imieniu?
Właściciel statku, który jest jednocześnie jego armatorem.

Kto uprawia żeglugę cudzym statkiem we własnym imieniu?
Armator, który nie jest właścicielem statku, ale na podstawie umowy zawartej z właścicielem statku został przez niego wskazany jako armator. Na stronie PZŻ jest nawet wzór takiego „dokumentu”.

Czarterowałem kiedyś jacht od firmy czarterowej, która była armatorem jachtu a właścicielem jachtu był bank. Wpłaciłem kasę, podpisałem umowę czarteru i przez tydzień pływałem sobie gdzie chciałem i kiedy chciałem (oczywiście zgodnie z zapisami w umowie czarteru). Czy w związku z tym zostałem armatorem jachtu a firma czarterowa przestała nim być? A może jacht miał dwóch armatorów jednocześnie, mnie i firmę czarterową?

Nie jest armatorem ten, kto w danej chwili trzyma rumpel/stoi za sterem jachtu wyczarterowanego, wynajętego czy ukradzionego.

Jachtom morskim podlegającym obowiązkowi rejestracji wydaje się certyfikat jachtowy lub certyfikat okrętowy. Jest tam napisane, kto jest właścicielem jachtu i kto jest jego armatorem. Bez wiedzy i zgody właściciela jachtu nie można dokonać żadnych zmian w rejestrze jachtu.


Twoja interpretacja wydaje mi się najbardziej logiczna.Tego czy jest zgodna z wszystkimi
przepisami nie wiem.
Tylko mam pytanie czy armator jest zobligowany jakimś przepisem do podpisywania
jakiś kart rejsu?

_________________
Pozdrawiam
Bogdan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 1 sty 2019, o 22:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Seagrams napisał(a):
Nie jest armatorem ten, kto w danej chwili trzyma rumpel/stoi za sterem jachtu wyczarterowanego, wynajętego czy ukradzionego.


Nie jest to tak naprawdę istotne, ponieważ nikt sensownie myślący, bez względu czy uważa się za armatora, czy tylko za kapitana, gdy gromadzi dokumenty potwierdzające żeglowanie na nie swoim jachcie, zadba o potwierdzenie od właściciela jachtu, że faktycznie na tym jachcie w ściśle określonym terminie, był formalnie kapitanem.
Nawet jeśli taka potrzeba nie jest zapisana wprost w jakimś akcie prawnym.

Mało tego. Skoro w sieci funkcjonuje druk opinii i karty rejsu, sygnowany przez instytucję zajmującą się wydawaniem patentów, to większość zwłaszcza ta która żegluje okazyjnie i nie tworzy własnych wzorów, wykorzystuje ten druk, nawet jeśli nie jest on obowiązujący, a rubryki tam pojawiające się wywołują zgrzytanie zębami, u partyzantów wysadzających pociągi.
Oczywiście można ku radości partyzanta wysłać swoje bazgroły na papierze toaletowym w misie, do PZŻ.
Ponieważ przeglądam opinie, to mogę napisać że nie napotkałem takiej, która spełniałaby partyzanckie poczucie estetyki.
Dominują tak bardzo znienawidzone przez nich wzory rodem z PZŻ.

toudi napisał(a):
Tylko mam pytanie czy armator jest zobligowany jakimś przepisem do podpisywania
jakiś kart rejsu?


Abstarhując od tego czy jest jakiś przepis czy nie, to właściciel jachtu działający, w własnym interesie będzie chciał uchylić nieba klientowi, który czarteruje od niego sprzęt.
No chyba, że ten zwróci mu jacht w stanie kiepskim. Wówczas na potwierdzeniu iż ten kapitan był jednocześnie czymś w rodzaju "armatora" mogą się znaleźć adnotacje niezadowalające "armatora".
Nie spotkałem się nigdy z odmową podpisu na karcie rejsu, ani też z jakimkolwiek zdziwieniem, czy to w Polsce czy to poza Polską.

Poza tym najczęściej w praktyce czarterowej spotyka się umowy, na których podpisuje się nie tylko czarterobiorca ale i skipper / nie musi to być ta sama osoba/
W wielu państwach masz oficjalne wzory list załogi z zaznaczeniem rubryki dla skippera i co skippera,
a na koniec rejsu w wielu firmach skipper podpisuje się pod kwitkiem zwrotu jachtu w stanie bezawaryjnym bądź......,
Ba, można z mety otrzymać skan trasy, która jest dokumentowana bez względu czy się załodze i skipperowi to podoba czy nie, a nawet z wykresem pracy silnika i innych detali np głębokości.

Czyli najczęściej otrzymasz od właściciela, bez proszenia się, papiery uwiarygadniające Twoje skipperowanie.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 1 sty 2019, o 23:34 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 21:12
Posty: 98
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No to pozwolę sobie jeszcze zapytać czy komukolwiek PZŻ odmówił uznania stażu
tylko z tego powodu że złożył wymagane dokumenty na drukach bez loga związkowego.

_________________
Pozdrawiam
Bogdan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 1 sty 2019, o 23:41 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
toudi napisał(a):
No to pozwolę sobie jeszcze zapytać czy komukolwiek PZŻ odmówił uznania stażu
tylko z tego powodu że złożył wymagane dokumenty na drukach bez loga związkowego.


W ostatnich 20 latach nie przypominam sobie takiego przypadku.
Najczęściej polegało to na tym, że opinia była bezsensownie wypisana, ale jej beneficjent chciał robić z siebie ofiarę systemu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 1 sty 2019, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
ins napisał(a):
Abstarhując od tego czy jest jakiś przepis czy nie, to właściciel jachtu działający, w własnym interesie będzie chciał uchylić nieba klientowi, który czarteruje od niego sprzęt.

Dokładnie,
toudi napisał(a):
No to pozwolę sobie jeszcze zapytać czy komukolwiek PZŻ odmówił uznania stażu
tylko z tego powodu że złożył wymagane dokumenty na drukach bez loga związkowego.
Znam firmę czarterową w Holandii, która specjalnie pod klientów zrobiła pieczątkę, aby ją przybijać na kartach rejsów podsuwanych im przez ich klientów.

toudi napisał(a):
No to pozwolę sobie jeszcze zapytać czy komukolwiek PZŻ odmówił uznania stażu
tylko z tego powodu że złożył wymagane dokumenty na drukach bez loga związkowego.
[/quote]
Nie ma takiej możliwości i nie znam takiego przypadku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 06:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
ins napisał(a):
Czyli najczęściej otrzymasz od właściciela, bez proszenia się, papiery uwiarygadniające Twoje skipperowanie.


Ponieważ jak znam forumowe życie, specjaliści od spraw wszelakich będą udowadniać, że jest to mój wymysł służę dokumentem z UK
https://assets.publishing.service.gov.u ... mgn280.pdf

Annex 8
Odnoszący się do zasad przekazywania i odbioru jachtu czarterowanego na zasadzie bareboat.

BTW
Występuje tam słówko managing agents i jak go teraz nazwać po polsku, bo to ani wlaściciel, ani armator, kapitan też nie. Pewnie takiego słowa nie ma.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Seagrams napisał(a):
Jachtom morskim podlegającym obowiązkowi rejestracji wydaje się certyfikat jachtowy lub certyfikat okrętowy. Jest tam napisane, kto jest właścicielem jachtu i kto jest jego armatorem. Bez wiedzy i zgody właściciela jachtu nie można dokonać żadnych zmian w rejestrze jachtu.

Jest sobie, w inny kodeksie inna - także prosta norma:
Cytuj:
Art. 10. § 1. Pełnoletnim jest, kto ukończył lat osiemnaście.
Czy tu także ktoś będziesz twierdził, że aby być pełnoletnim trzeba mieć dowód osobisty, metrykę urodzenia czy PESEL, albo nawet zgodę rodziców? :cool:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 2 sty 2019, o 09:57 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
służę dokumentem z UK
ins napisał(a):
W ostatnich 20 latach nie przypominam sobie takiego przypadku.
ins napisał(a):
Czyli najczęściej otrzymasz

Nie potrafię zrozumieć, co jest niezrozumiałego w - wydawałoby się - prostej normie prawnej: "armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym"?
Rozumiem, że można mieć dysonans poznawczy, skoro przez całe życie człowiek "wiedział" kto to jest "armator" i nagle dowiaduje się, że... źle wiedział... Ale odesłanie inteligentnego człowieka do konkretnego przepisu - powinno zadziałać...
Wielu ludzi na żuraw mówi "dźwig", a na dźwig - "winda", ale gdy przechodzą z mowy "potocznej" na "inżynierską" - nikt się nie upiera. I przykłady - jak najbardziej prawdziwe - że "za granicą mówi się inaczej", albo że "większość mówi dźwig", czy "ale mówi się dźwigowy" - niczego nie zmieniają.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
"armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym"
Czy w związku z brzmieniem artykułu 7 w KM, lub brzmieniem jakiegokolwiek punktu w jakimkolwiek innym akcie prawnym, uważasz za zbędne posiadanie dokumentu potwierdzającego fakt bycia "armatorem"?

Taki dokument może Tobie wystawić własciciel lub uprawniona przezeń firma lub inna osoba.
Takim dokumentem potwierdzającym może być plik papierów / z przejecia i oddania jachtu / lub zwykły stempelek z podpisem upoważnionej osoby: właściciela lub jw, z jakąś adnotacją na karcie rejsu.

Jeśli PZŻ poprosi Ciebie o uwiarygodnienie Twojego "armatorstwa" na cudzym jachcie, to czym ich postraszysz.... ministerstwem czy sądem?


Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 2 sty 2019, o 10:21 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Czy w związku z brzmieniem artykułu 7 w KM, lub brzmieniem jakiegokolwiek punktu w jakimkolwiek innym akcie prawnym, uważasz za zbędne posiadanie dokumentu potwierdzającego fakt bycia "armatorem"?
Pozwól, że odpowiem zadając pytanie tej samej "klasy":
Czy, w związku z istnieniem Art. 10. kc, lub istnieniem jakiejkolwiek innej normy prawnej w jakimkolwiek innym akcie prawnym, uważasz za zbędne posiadanie dowodu osobistego?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ins napisał(a):
ins napisał(a):
Czyli najczęściej otrzymasz od właściciela, bez proszenia się, papiery uwiarygadniające Twoje skipperowanie.


Ponieważ jak znam forumowe życie, specjaliści od spraw wszelakich będą udowadniać, że jest to mój wymysł służę dokumentem z UK
https://assets.publishing.service.gov.u ... mgn280.pdf

Annex 8
Odnoszący się do zasad przekazywania i odbioru jachtu czarterowanego na zasadzie bareboat.

BTW
Występuje tam słówko managing agents i jak go teraz nazwać po polsku, bo to ani wlaściciel, ani armator, kapitan też nie. Pewnie takiego słowa nie (...)


Zgadza się, że jest to twój wymysł. Managing agent w sensie tego dokumentu to firma, której właściciel powierzył jacht celem wykorzystania do czarteru/zarządzania czarterem. Znaczy, bedzie to jak najbardziej armator tego jachtu lub agent - w zależności od umowy pomiędzy nim a właścicielem (może być to działanie w imieniu właściciela, ale mogą tez działać we własnym imieniu. W tej sytuacji są jak najbardziej armatorem).

Ps. Tłumaczenie tego typu określenia bez ogarnięcia tekstu jest jakby bezsensowne.... bo da się poprawnie przetłumaczyć tylko w kontekście, a nawet wtedy, jak widać, może oznaczać inne rzeczy...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Pozwól, że odpowiem zadając pytanie tej samej "klasy":

Uznałeś, że jesteś armatorem i w związku z tym sam sobie potwierdzasz fakt żeglowania na czyimś jachcie i tym samym na karcie rejsu lub na jakimolwiek innym papierku parafka własciciela jachtu potwierdzająca Twoje kapitanowanie/armatorstwo jest zbędna.

Poczytaj W.P. Monikę Matis

Cytuj:
Managing agent w sensie tego dokumentu to firma, której właściciel powierzył jacht celem wykorzystania do czarteru/zarządzania czarterem. Znaczy, bedzie to jak najbardziej armator tego jachtu lub agent - w zależności od umowy pomiędzy nim a właścicielem (może być to działanie w imieniu właściciela, ale mogą tez działać we własnym imieniu. W tej sytuacji są jak najbardziej armatorem

Czarterując jacht od firmy działającej w imieniu właściciela jachtu, która ta firma została nazwana armatorem - przez osobę będącą z pewnością w Twoim mniemaniu specjalistką - , armatorstwo przechodzi na Ciebie?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Jeśli PZŻ poprosi Ciebie o uwiarygodnienie Twojego "armatorstwa" na cudzym jachcie
to mam dwa wyjścia:
1. wysłać "na drzewo" (prawo nie wymaga takiego udowadniania).*)
2. pokazać umowę najmu (która daje mi prawo uprawiania żeglugi na owym cudzym jachcie we własnym imieniu)

----
*) Masz może wiedzę ile razy PZŻ (powiedzmy w ciągu ostatnich 20 lat) prosił o udowodnienie bycia armatorem przez osobę (fizyczną czy prawną) sygnującą kartę rejsu, w miarę możności w rozbiciu na:
- kapitan nie był armatorem
- kapitan = armator

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
ins napisał(a):
Jeśli PZŻ poprosi Ciebie o uwiarygodnienie Twojego "armatorstwa" na cudzym jachcie
to mam dwa wyjścia:
1. wysłać "na drzewo" (prawo nie wymaga takiego udowadniania).*)
2. pokazać umowę najmu (która daje mi prawo uprawiania żeglugi na owym cudzym jachcie we własnym imieniu)

----
*) Masz może wiedzę ile razy PZŻ (powiedzmy w ciągu ostatnich 20 lat) prosił o udowodnienie bycia armatorem przez osobę (fizyczną czy prawną) sygnującą kartę rejsu, w miarę możności w rozbiciu na:
- kapitan nie był armatorem
- kapitan = armator


Niezwykle rzadko, a to z tego powodu że znakomita wiekszość zeglujących, nie bierze sobie do serca bredni jakimi między innymi Ty karmisz czytelników tego wątku.
Po prostu normalny człowiek dba o udokumentowanie swoich rejsów jeśli wie ze mają one stanowić podstawę do uzyskania jakiś większych uprawnień.
Tu przepisy nie mają wiekszego znaczenia wobec praktyki i zdrowego podejścia, które Tobie nie wiadomo czemu przeszkadza,

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Niezwykle rzadko, a to z tego powodu że znakomita wiekszość zeglujących, nie bierze sobie do serca bredni jakimi między innymi Ty karmisz czytelników tego wątku.
Po prostu normalny człowiek dba o udokumentowanie swoich rejsów jeśli wie ze mają one stanowić podstawę do uzyskania jakiś większych uprawnień.
Tu przepisy nie mają wiekszego znaczenia wobec praktyki i zdrowego podejścia, które Tobie nie wiadomo czemu przeszkadza,
Pomijając Twe złośliwości i obelgi (mógłbyś się jednak powstrzymać): PZŻ (jako zasada) nie żąda potwierdzenia że armator jest armatorem, w przypadku gdy jest to - w karcie rejsu - inna osoba niż kapitan? Czemu?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 11:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Pomijając Twe złośliwości i obelgi (mógłbyś się jednak powstrzymać): PZŻ (jako zasada) nie żąda potwierdzenia że armator jest armatorem, w przypadku gdy jest to - w karcie rejsu - inna osoba niż kapitan? Czemu?


1. Jakie zlośliwosci i obelgi? Wszak masz wyrażnie napisane przez Wielmożną Panią Monikę Matis, która jest uznawana w pewnych kregach, a na pewno przez Ciebie, za wyrocznie.
ta wyrocznia nazwała firmę czarterową/agenta armatorem. n
Natomiast Ty usiłowałeś już od dwóch dni wcisnąć brednie iż czarterujący jacht od tej firmy, jest armatorem.
Ilu tych armatorów jeszcze namnożysz?

2. Uspokój się i jeszcze raz zredaguj pytanie bo nie za bardzo łapię o co lotto.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
jeszcze raz zredaguj pytanie bo nie za bardzo łapię o co lotto
Nie sądzę, aby pomogło, ale spróbuję:
1. Wpływa do PZŻ (jako załącznik do wniosku o patent KJ) karta rejsu (mniej-więcej wg wzoru tej szacownej instytucji).
2. Nad "Podpis kapitana" podpisany jest jakiś "Jan Kowalski".
3. Nad "Podpis armatora/właściciela jachtu" jest jakiś inny podpis, dajmy na to z pieczątką.
4. Czy PZŻ prosi składającego o udowodnienie że składający ów niżej umieszczony podpis jest armatorem / właścicielem jachtu?
(wypunktowałem aby Ci pomóc zrozumieć).

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 11:26 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
4. Czy PZŻ prosi składającego o udowodnienie że składający ów niżej umieszczony podpis jest armatorem / właścicielem jachtu?
(wypunktowałem aby Ci pomóc zrozumieć).


Wątpię. Magia pieczątek działa.

Jakbyś zobaczył opinie wystawiane przez skipperów RYA, na drukach z zeskanowanym ichniejszym patentem, z opisem trasy, z podziałem na godziny nocne, z odcinkami pomiędzy portami i zazwyczaj dość ładnym listem pochwalnym odnosnie pracy załoganta, to bys zrozumiał dlaczego uważam Twoje teksty podobnie jak teksty Jaromira za kompletny bezsens.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 2 sty 2019, o 11:36 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Tu przepisy nie mają wiekszego znaczenia wobec praktyki
Teraz już rozumiem, dlaczego:
ins napisał(a):
Czyli prowadziłem jacht o pow np. 70 m/2, ale moje oświadczenie i karta podbita przez właściciela jachtu dotyczyła innego, mniejszego.
Nie żebym pochwalał, ale zrozumiałem motywy... :-?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ins napisał(a):
która jest uznawana w pewnych kregach, a na pewno przez Ciebie, za wyrocznie
Nie myślałeś o zostaniu wróżbitą? :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: kudlaty74, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 11:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
ins napisał(a):
Tu przepisy nie mają wiekszego znaczenia wobec praktyki
Teraz już rozumiem, dlaczego:
ins napisał(a):
Czyli prowadziłem jacht o pow np. 70 m/2, ale moje oświadczenie i karta podbita przez właściciela jachtu dotyczyła innego, mniejszego.
. Nie żebym pochwalał, ale zrozumiałem motywy

A motywy faceta, który mi bezpodstawnie, udokumentowane należycie i zgodnie z prawem bandery prowadzone rejsy do stażu odrzucił, rozumiesz?
Jak nie to, wytłumacze Tobie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
A motywy faceta, który mi bezpodstawnie udokumentowane należycie i zgodnie z prawem rejsy do stażu odrzucił, rozumiesz?
Mam nadzieję, że Ci nikt samochodu nie ukradł, albo Cię na pasach nie potrącił... :/

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 12:04 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
ins napisał(a):
A motywy faceta, który mi bezpodstawnie udokumentowane należycie i zgodnie z prawem rejsy do stażu odrzucił, rozumiesz?
Mam nadzieję, że Ci nikt samochodu nie ukradł, albo Cię na pasach nie potrącił... :/

W Polsce jachtów spełniajacych wymagania dla SJpu, do samodzielnego żeglowania nie było dużo, mało tego z niechęcią je czarterowano bo stanowiły w miesiącach żeglownych bazę szkoleniową. Po za tym ich stan był opłakany.
Gdyby akceptowano wszystkie opinie i karty rejsów od SJ pu np z Grecji, gdzie znaleźć jacht o pow ożaglowania pomiarowej do 40 m/2 nie jest łatwo za to od 45 wzwyż od ręki, to spadło by zapotrzebowanie na rejsy na Jotkach i Opalach z materacami i kocami nie wymienianymi od lat.
Takie były motywy. czysto finansowe.
Wyobraż sobie ze SJ pu nie mógł wpisać na karcie rejsu ani w opinii dla kogoś przelotu Hydra-Milos, ani Pula - Wenecja, ani Kołobrzeg - Nexo, nawet jeśli się rejs odbywał nie pod polską banderą, musiał by to robić trasą okrężną z Świnkowa na Bornholm ciurkiem 140 Mm.
Taka była wówczas durnota.
A Ty mi piszesz o oszustwie i odpowiedzialności karnej.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
Poszukajcie jeszcze gdzie się mylę w moim tekscie! To potrzebne!

Cytuj:
USTAWA O ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ OKREŚLA ROLĘ WŁAŚCIWEGO ZWIĄZKU SPORTOWEGO, LECZ NIC NIE STANOWI O PRAWIE DO WYDAWANIA WIĄŻĄC YCH INTERPRETACJI ANI OKREŚLANIA OBOWIĄZKOWYCH WZORÓW DOKUMENTÓW.

Ale oni ani nie wydają "wiążących" interpretacji, ani "obowiązkowych" wzorów dokumentów. Oni tylko wprowadzili wzór dokumentów i rozpowszechniają jakąś interpretację. Tylko nieświadomi wchodząc na stronę PZŻ uważają ją/je za wiążącą/obowiązkowe.
Cytuj:
KONTROWERSYJNE JEST PROWADZENIA SAMODZIELNIE JACHTU O DŁUGOŚCI KADŁUBA PONAD 18 M LECZ POD OBCĄ BANDRERĄ,. UWAŻAM, ŻE JEŚLI DZIAŁO SIĘ TO ZGODNIE Z PRZEPISAMI BANDERY, TO TAKIE OŚWIADCZENIE/KARTA REJSU POWINNY ZOSTAĆ PRZEZ PZŻ (PZMINW) PRZYJĘTE
Ja tu nic kontrowersyjnego nie widzę...
Cytuj:
NO I NA KONIEC MOŻLIWOŚĆ STOSOWANIA PATENTU „ZAMIENNIE”, NIE MA TU NIC O OBOWIĄZKU POBRANIA Z DRUGIEGO ZWIĄZKU DRUGIEGO PATENTU NA PODSTAWIE PIERWSZEGO.
Ale też nikt tego nie wymaga. Trochę się trudno odnosić nie wiedząc co chcesz uczynić (pisać poradnik dla zdobywających patenty, czy skarżyć się na PZŻ)
Pamiętasz też tę wypowiedź:
CEZARY GRZANKA napisał(a):
Ja rozumiem o co chodzi. Ale to trochę nam przeszkadza tutaj zapis ustawy, który mówi, że odpowiednie patenty wydaje właściwie Polski Związek Sportowy. Więc po ten drugi patent musi się pan zwrócić do innego związku, z automatu go pan dostanie, no i niestety pięćdziesiąt złotych zapłaci pan.
(Stenogram_z_konferencji_uzgodnieniowej_z_06_02_2013)
Cytuj:
WZÓR ZAWIERA ELEMENTY OPINII, ZBĘDNE Z PUNKTU WIDZENIA DOKUMENTOWANIA STAŻU. W TYM MOMENCIE PRZYPIS SUGERUJĄCY, ZE JEST ONA WYMAGANA ZGODNIE Z § 4 pkt. 3 JEST NIEZGODNE Z PRAWDĄ.
Pełna zgoda, ponadto:
zgodnie z
Cytuj:
dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych, w szczególności
pozytywne opinie z odbytych rejsów wystawione przez kapitana jachtu,
karty rejsu
lub – w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu;

Karta rejsu nie musi być potwierdzana przez armatora (kimkolwiek by był). Mamy trzy rodzaje dokumentów potwierdzających staż:
1. Opinia (pozytywna, wystawiona przez kapitana)
można się domyślać, że chodzi o rejsy nie-samodzielne... chociaż? ;-)
2. Karta rejsu (bez żadnych określeń, ani wymogów)
może dotyczyć zarówno rejsów samodzielnych jak i nie.
3. Inne dokumenty (dla rejsów prowadzonych samodzielnie, potwierdzone przez armatora)
-------
Moje wątpliwości budzi w druku Opinii działka "Chorobie morskiej..." i to w dwóch aspektach
1. Przetwarzanie danych o zdrowiu (wrażliwych) jest chyba dopuszczalne tylko gdy przewidują to przepisy? Nie wiem, może RODO coś tu zmieniło. Nie jestem pewien.
2. Jakie kwalifikacje ma kapitan (sprawdzić czy nie lekarz) do określania stanu zdrowia?

W ogóle nie bardzo rozumiem te punkty po "Opinia Kapitana pozytywna / negatywna".
Jak jest pozytywna to nie ma żadnego znaczenia, że się nie wywiązywał z obowiązków i rzygał jak kot. I co to obchodzi PZŻ kilka miesięcy post factum?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 2 sty 2019, o 12:56 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 12:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
rozpowszechniają jakąś interpretację


Jaka interpretację rozpowszechniają?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
1. Opinia (pozytywna, wystawiona przez kapitana)
można się domyślać, że chodzi o rejsy nie-samodzielne... chociaż? ;-)
2. Karta rejsu (bez żadnych określeń, ani wymogów)
może dotyczyć zarówno rejsów samodzielnych jak i nie.
3. Inne dokumenty (dla rejsów prowadzonych samodzielnie, potwierdzone przez armatora)

Możliwa jest jeszcze interpretacja taka, że z rejsów prowadzonych samodzielnie - obowiązkowo musi być inny dokument potwierdzony przez armatora, ale nie mogłaby to być ani opinia, ani karta rejsu. Co byłoby sprzeczne z dotychczasową praktyką.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Jaka interpretację rozpowszechniają?
Tę o której napisała Hania inicjując niniejszy wątek... :evil:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ins napisał(a):
(...)

Wątpię. Magia pieczątek działa.

Jakbyś zobaczył opinie wystawiane przez skipperów RYA, na drukach z zeskanowanym ichniejszym patentem, z opisem trasy, z podziałem na godziny nocne, z odcinkami pomiędzy portami i zazwyczaj dość ładnym listem pochwalnym odnosnie pracy załoganta, (...)


Oczywiście, można i tak, w wolnym kraju żyję...

Ale większość „stażu” w RYA wygląda o tak:

Obrazek
Obrazek

Jak łatwo zauważyć, jest tam jedna pieczątka. Cała reszta jest spisana przeze mnie, jako historia tych rejsów co do których miałam jakieś wystarczające dane, aby wpisać przynajmniej w przybliżeniu w rubrykę.
Rzeczywiście, niezwykle sformalizowane... :rotfl: W sumie tak. Trudno zresztą stwierdzić, bo na jednym kursie* na którym byłam z wanna be Yachtmasterami, ichniejsze „staże” były w formie ustnej.... robiłam za załogę na ich egzaminach, więc miałam się okazję przyjrzeć „formalnościom”.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Jest dokładnie tak, jak napisała Moniia, moja córka w kadetach jest szkolona w/g systemu szkoleń opierającego się w dużej mierze na wytycznych, podkreślam są to jedynie wytyczne, szkolenia RYA. Wszystkie org. kadetów z którymi miała doczynienia( a wyjeżdża na miedzynarodowe zwyjazdy/loty) robią to tak samo.
Wszelkie certyfikaty, jakie pracowicie zdobywa, są natomiast wystawiane przez odp. biuro RYA.
Staże, szkolenia itp. wypełnia sobie sama, a podpisuje to oficer. Niekoniecznie zresztą biorący osobiście udział, bo niektóre szkolenia są prowadzone przez instruktorów np. ichniej Navy (Marynarki wojennej).
Ogólnie wypełnianie samemu dokumentów, to chyba po prostu część tego zaufania, do osoby która swoim nazwiskiem ręczy. Czyli mnie, pani/pana iksińskiego. Zakłada się, że dana osoba poświadcza prawdę.
Pieczątki, a raczej ich powiedzmy wymaganie, to chyba nasza polska specjalność.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Staż na KJ
PostNapisane: 2 sty 2019, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
01_Anna napisał(a):
Pieczątki, a raczej ich powiedzmy wymaganie, to chyba nasza polska specjalność.
I - tak naprawdę - nikt nie wie skąd to się wzięło... pieczątka jest (de facto i de iure) tylko ułatwieniem dla podpisującego wiele dokumentów; zamiast pisać na każdym (w miarę czytelnie): "Stanisław Iksiński - uprawniony do dokonywania czegośtam, numer uprawnień" - wystarczy przystawić pieczątkę. Może to kwestia podobieństwa nazw "pieczęć" i "pieczątka". Pieczęć - ma "moc", "pieczątka" - jest tak samo "ważna" jak wykrojona z ziemniaka, wydrukowana, czy zrobiona samemu:


Załączniki:
trodat-printy-4912-typo-d-i-y-stamp-kits-ink-tweez.jpg
trodat-printy-4912-typo-d-i-y-stamp-kits-ink-tweez.jpg [ 21.08 KiB | Przeglądane 3682 razy ]

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 276 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL