Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sty 2019, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:06
Posty: 37
Lokalizacja: do najbliższego Morza niestety 270 km
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: wiatr we krwi + niezbędne papiery
Przez najbliższe dwa sezony będę pływał po Bałtyku jachtem zarejestrowanym poza Polską. Jacht stacjonuje i będzie póki co stacjonował w Polsce.
Mogę dla zaakcentowania narodowości załogi pod lewym salingiem nosić małą polską banderkę, ale taka mi przyszła fanaberia o podłożu patriotycznym (nie mam pewności czy słusznie), że chciałbym pływać jednak pod polską banderą, co czyniłem do tej pory na swoim i nieswoich jachtach.
Z tego co wiem, Joanna Pajkowska okrąża globus na Fanfanie zarejestrowanym w Niemczech pod polską banderą i to w sposób formalny uregulowała.
Widuje się też nasze ekipy startujące w różnych regatach w świecie, na czarterowanych jachtach (zarejestrowanych w różnych krajach) również pod polską banderą.

Pytanie do szanownych forumowiczów: czy ktoś wie jak sprawa wygląda formalnie?

Aha - do PZŻ napisałem takie pytanie, bez odpowiedzi.

_________________
Pozdrawiam
Jacol

Świat jest piękniejszy, gdy się go ogląda przez kosz dziobowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2019, o 23:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Formalnie - siem rejestruje. W kraju bandery.
Inne przypadki to humbug.
A nie to saling. Trzymajmy jakąś klasę, jednakoż... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Przeczytaj Kodeks Morski, art. art. 9, 10, 11, 73, 73a

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 00:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
Sugerowałbym, ewętual, art 13.

A wydawa mię się że tu jednakoż nie mówią o statku stanowiącym własność polską.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 07:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Zbieraj napisał(a):
Przeczytaj Kodeks Morski, art. art. 9, 10, 11, 73, 73a

Dla chcącego (a pomysłowego)...
K. O. Borchard w Awanturach Arabskich napisał(a):
Zgodnie z Talmudem nikomu nie wolno podczas szabasu przebywać poza granicami domostwa. Ale co zrobić, jeśli statek jest w drodze i nadchodzi szabas? Nie wolno przecież łamać przepisów Talmudu.
Na szczęście płynął kiedyś na „Polonii” mądry rabbi i on to znalazł sposób na rozwiązanie tego trudnego problemu: wystarczy jeśli gmina zakupi statek, a wszyscy podczas szabasu będą w domu.
Interes ten ubił z pierwszym oficerem koszer statkowy, kucharz kuchni koszernej dla tych, którzy bali się strefnić. Pierwszy oficer kilkanaście razy „sprzedał” już „Polonię”, biorąc za każdym razem dziesięć groszy od rabina i przedstawicieli gminy.
Tego popołudnia delegacja „kupująca” statek pomyliła kabiny. Zamiast do kabiny należącej do pierwszego oficera z bakburty, zapukała do kabiny kapitana — ze sterburty.
Delegacja puka do drzwi. Tałmud mówi, że pukać trzeba zawsze, bo Pan Bóg, chociaż wiedział, gdzie Adam jest w raju, to jednak zapytał: Adamie, gdzie jesteś?
Przez cienkie drewniane ścianki kabin słychać doskonale rozmowę:
— Proszę pana, proszę pana!
— Znaczy, co takiego?
— My przyszliśmy kupić „Polonię”.
— Znaczy, jak to kupić „Polonię”?
— Proszę pana, my zawsze kupujemy „Polonię”.
— Znaczy, ja nie rozumiem. Jak to panowie ZAWSZE kupują „Polonię”? Znaczy, coś można tylko raz kupić.
— Proszę pana, pan tego nie rozumie? Za każdym razem jedzie ktoś inny, to za każdym razem musi kto inny ją kupować. To myśmy przyszli jak zawsze ją kupić. Dla tych innych.
— Znaczy, ja już nic nie rozumiem. Znaczy, dlaczego panowie muszą kupować „Polonię”?
— Czy pan chce dzisiaj więcej pieniędzy? Nam powiedzieli, że pan zawsze ją nam sprzedaje za dziesięć groszy. Teraz pan chce więcej?
— Znaczy, jakie dziesięć groszy? Znaczy, co panowie mówią? Znaczy, dlaczego panowie muszą kupować „Polonię”?
— Proszę pana, my nie możemy podczas szabasu być w drodze. Jak my kupimy „Polonię”, to my będziemy wszyscy w domu. Dlaczego pan dzisiaj nie chce nam jej sprzedać?
— Znaczy, panowie oszukujecie swego Pana Boga wszyscy chcecie, żebym ja go z wami oszukiwał? Jak panowie śmią mnie namawiać do oszukiwania Pana Boga?
— Uj, jak pan dużo o sobie myśli. Pan Bóg nie ma nic lepszego do roboty, tylko pilnować, co pan robi. Ja jeszcze takiego zarozumiałego człowieka nie widziałem!
— Znaczy, proszę stąd wyjść! Znaczy, natychmiast! Jeżeli panowie chcą oszukiwać swego Pana Boga, to, znaczy, nie ze mną. Znaczy, panowie zrozumieli? Znaczy, jeszcze raz proszę natychmiast wyjść!

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:06
Posty: 37
Lokalizacja: do najbliższego Morza niestety 270 km
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: wiatr we krwi + niezbędne papiery
No i właśnie dlatego nabywam statek, żeby nie łamiąc prawa móc żeglować w szabas :lol:
Dziękuję za podpowiedź, na czytanie Kodeksu morskiego nie wpadłem, mea culpa.

A statek ów spełnia zapisy Art. 73, na który powołuje się Art. 10 - statek jest własnością "osoby prawnej mającej siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej", która zarejestrowała do w Holandii dla uniknięcia wszelkich polskich problemów formalnych, kart bezpieczeństwa itp. przy zastosowaniach komercyjnych i regatowych.

Wg ciągu logicznego:
Art. 10. § 1. Statkiem o polskiej przynależności jest:
1) statek stanowiący polską własność, o którym mowa w art. 73 § 1 i 2; (j.w.)
Art. 11. § 1. Statek o polskiej przynależności jest obowiązany podnosić polską
banderę


nie tylko mogę, ale i powinienem nosić polską banderę.

Ale czytając dalej Art. 12 §2.: Właściciel nadaje statkowi nazwę i wskazuje port morski jako port macierzysty statku. Nazwa podlega zatwierdzeniu przez dyrektora urzędu morskiego właściwego dla portu macierzystego statku, w drodze decyzji administracyjnej,
z zastrzeżeniem § 2a
(tzn. jachty rejestruje PZŻ)
Przedmiotowy statek ma już swoją nazwę, port macierzysty i nr rejestracyjny, ino, że w Amsterdamie...

_________________
Pozdrawiam
Jacol

Świat jest piękniejszy, gdy się go ogląda przez kosz dziobowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jacol napisał(a):
Art. 10. § 1. Statkiem o polskiej przynależności jest:
1) statek stanowiący polską własność, o którym mowa w art. 73 § 1 i 2; (j.w.)

Nie idź tą drogą, ona jedynie niektórym Żydom wystarczała (a nie ich bogowi):
Cytuj:
Art. 23.
§ 1. Statek stanowiący polską własność podlega obowiązkowi wpisu do polskiego rejestru okrętowego prowadzonego przez izbę morską właściwą dla portu macierzystego statku

Jak już musisz (chcesz, masz czas, masz pieniądze...) to raczej w rejestr tymczasowy art. art. 13, 24, 25...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:06
Posty: 37
Lokalizacja: do najbliższego Morza niestety 270 km
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: wiatr we krwi + niezbędne papiery
Aż tak nie muszę, nie chcę, czasu nie mam....
Poza tym czasowy wpis do Polskiego Rejestru Jachtów Morskich (w tym przypadku), powoduje dalsze konsekwencje w postaci podlegania statku pod nasze przepisy, czyli np. kartę bezpieczeństwa jak będę chciał legalnie złotówkę tym jachtem zarobić, a chcę i muszę.
A w karcie dla bezpieczeństwa całej ludzkości tego świata napiszą jak zawsze minimalną załogę "1 j.s.m. + 1 ż.j." i na tym koniec samotnego żeglowania.
A to tylko jeden z aspektów formalnego dotknięcia tematu.

Będę się jednak trzymał zasady "jak coś działa - nie naprawiaj"

_________________
Pozdrawiam
Jacol

Świat jest piękniejszy, gdy się go ogląda przez kosz dziobowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zbieraj napisał(a):
Przeczytaj Kodeks Morski, art. art. 9, 10, 11, 73, 73a

Dla chcącego (a pomysłowego)...
K. O. Borchard w Awanturach Arabskich napisał(a):
Zgodnie z Talmudem nikomu nie wolno podczas szabasu (...)


Szabatu. I Talmud, to tylko komentarz... ;) a w dodatku na Polonii interpretowany w dziwny sposób ;)

Cytuj:
Ship travel is permitted on Shabbat, provided the ship is not initially boarded on Shabbat.


Aczkolwiek restrykcje dotyczące podróżowania w shabbat istnieją jak najbardziej. Niemniej jednak, różne są denominacje...

Inaczej nigdzie nie mogłabym pływać ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jacol napisał(a):
Będę się jednak trzymał zasady "jak coś działa - nie naprawiaj"
Nie wiem co masz na myśli, ale jeżeli chcesz podnosić polską banderę "bo tak" na tym jachcie to uważaj bo:
KONWENCJA NARODÓW ZJEDNOCZONYCH O PRAWIE MORZA
sporządzona w Montego Bay dnia 10 grudnia 1982 r. napisał(a):
Artykuł 91 Przynależność państwowa statków
1. Każde państwo określa warunki przyznawania statkom swojej przynależności państwowej, rejestrowania statków na swoim terytorium oraz przyznawania prawa podnoszenia swojej bandery. Statki posiadają przynależność tego państwa, którego banderę mają prawo podnosić. Pomiędzy państwem a statkiem powinna istnieć rzeczywista więź.
[...]

Artykuł 92 Status statków
1.Statki pływają pod banderą tylko jednego państwa i podlegają, poza wyjątkami wyraźnie przewidzianymi przez umowy międzynarodowe lub niniejszą konwencję, jego wyłącznej jurysdykcji na morzu pełnym. Statek nie może zmieniać swojej bandery podczas podróży lub postoju w porcie, poza przypadkami rzeczywistego przeniesienia własności lub zmiany rejestracji.
2.Statek, który pływa pod banderami dwóch lub więcej państw, których używa według własnego uznania, nie może wobec jakiegokolwiek innego państwa powoływać się na żadną z tych przynależności i może być traktowany na równi ze statkiem nieposiadającym żadnej przynależności państwowej.
[...]

Artykuł 110 Prawo wizyty
1.Z wyjątkiem przypadków, gdy akty ingerencji wynikają z uprawnień przyznanych w umowie międzynarodowej, okręt wojenny, który spotyka na morzu pełnym obcy statek, inny niż statek korzystający z pełnego immunitetu przewidzianego w artykułach 95 i 96, nie ma prawa poddawać go rewizji, chyba że istnieje uzasadnione podejrzenie:
(a) że statek zajmuje się piractwem;
(b) że statek zajmuje się handlem niewolnikami;
(c) że statek zajmuje się nadawaniem nielegalnych audycji i państwu bandery okrętu wojennego przysługuje jurysdykcja zgodnie z artykułem 109;
(d) że statek nie posiada przynależności państwowej lub
(e) że statek, chociaż podnosi obcą banderę lub odmawia pokazania swojej bandery, posiada w rzeczywistości tę samą przynależność państwową co okręt wojenny.
2.W wypadkach przewidzianych w ustępie 1 okręt wojenny może przystąpić do sprawdzania, czy statek ma prawo podnoszenia swojej bandery. W tym celu może on wysłać do podejrzanego statku łódź pod dowództwem oficera. Jeżeli po sprawdzeniu dokumentów nadal istnieją podejrzenia, może on przeprowadzić dalszą kontrolę na statku, która powinna zostać dokonana z możliwie największą rozwagą.
3.Jeżeli podejrzenia okażą się nieuzasadnione i jeżeli zatrzymany statek nie popełnił żadnego czynu, który by te podejrzenia usprawiedliwiał, należy wynagrodzić mu wszelkie wyrządzone straty lub szkody.
4.Niniejsze postanowienia mają zastosowanie mutatis mutandis do wojskowych statków powietrznych.
5.Niniejsze postanowienia mają również zastosowanie do wszelkich innych należycie upoważnionych statków morskich lub powietrznych, posiadających wyraźne znaki rozpoznawcze świadczące o tym, że pozostają one w służbie rządowej.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:06
Posty: 37
Lokalizacja: do najbliższego Morza niestety 270 km
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: wiatr we krwi + niezbędne papiery
Nosić polskiej bandery "bo tak" nie mam zamiaru, badam sytuację czy jest sens sobie tym głowę zawracać. Im więcej badam tym bardziej dochodzę do wniosku "nic nie zmieniaj", czyli "jak coś działa - nie naprawiaj" - bo póki co wszystko działa pod holenderską banderą.

Zwłaszcza w świetle przytoczonych przez ciebie przepisów, jakbym tak halsując z Gdańska na północ za bardzo poszedł w prawo.... Potem bym się może nawet widywał z tymi biednymi ukraińskimi marynarzami na sądowych korytarzach w Moskwie....

_________________
Pozdrawiam
Jacol

Świat jest piękniejszy, gdy się go ogląda przez kosz dziobowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
Szabatu.
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/szabas-szabat-sabat;6819.html Ale na pewno nie:
Moniia napisał(a):
podróżowania w shabbat

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Moniia napisał(a):
Szabatu.
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/szabas-szabat-sabat;6819.html Ale na pewno nie:
Moniia napisał(a):
podróżowania w shabbat


Czepiasz się, zwykle po angielsku piszę i autokorekta mi się w telefonie włącza jeśli nie zmienię języków, a nie zawsze dojrzę, że poprawiła...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2019, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
Czepiasz się, zwykle
zwykle tak... :D :oops:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 10:37 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Jacol napisał(a):
Przez najbliższe dwa sezony będę pływał po Bałtyku jachtem zarejestrowanym poza Polską. Jacht stacjonuje i będzie póki co stacjonował w Polsce.
Mogę dla zaakcentowania narodowości załogi pod lewym salingiem nosić małą polską banderkę, ale taka mi przyszła fanaberia o podłożu patriotycznym (nie mam pewności czy słusznie), że chciałbym pływać jednak pod polską banderą, co czyniłem do tej pory na swoim i nieswoich jachtach.
Z tego co wiem, Joanna Pajkowska okrąża globus na Fanfanie zarejestrowanym w Niemczech pod polską banderą i to w sposób formalny uregulowała.
Widuje się też nasze ekipy startujące w różnych regatach w świecie, na czarterowanych jachtach (zarejestrowanych w różnych krajach) również pod polską banderą.

Pytanie do szanownych forumowiczów: czy ktoś wie jak sprawa wygląda formalnie?

Aha - do PZŻ napisałem takie pytanie, bez odpowiedzi.


Cześć był taki temat odnośnie noszenia bandery osobistej, Pewna Pani kapitan płynąca w rejsie dookoła chyba taką podnosi

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2020, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2010, o 21:45
Posty: 340
Lokalizacja: 3City
Podziękował : 666
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: som
Taka ciekawostka (przy założeniu, że może to być artykuł sponsorowany)....

http://www.fondear.org/infonautic/Docum ... Polaca.asp


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2020, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:06
Posty: 37
Lokalizacja: do najbliższego Morza niestety 270 km
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: wiatr we krwi + niezbędne papiery
Rzeczywiście ciekawostka - ludność z innych krajów europejskich ucieka przed biurokracją do Polski...
Ale na temat - sytuacja się zmienia, w tym roku będę ten jacht z holenderską - sorry niderlandzką banderą kupował (król nie kazał mówić "Holandia"). I teraz pojawia się pytanie czy trzymać go dalej pod tą banderą czy rejestrować u nas.
Zaznaczam, że oprócz żeglowania dla własnej przyjemności, muszę na tym jachcie "prowadzić działalność gospodarczą" czyli zdaje się jego status musiałby być "do użytku komercyjnego" z wszelkimi tego niedogodnościami, kartą bezpieczeństwa itd.

_________________
Pozdrawiam
Jacol

Świat jest piękniejszy, gdy się go ogląda przez kosz dziobowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2020, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jacol napisał(a):
sorry niderlandzką banderą kupował (król nie kazał mówić "Holandia").
Jurysdykcja króla do języka polskiego nie sięga... dalej mamy Holandię, Holendrów, i holenderską banderę.
http://ksng.gugik.gov.pl/pliki/urzedowy_wykaz_nazw_panstw2019.pdf

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2020, o 13:12 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
Jacol napisał(a):
król nie kazał mówić "Holandia"

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
dalej mamy Holandię, Holendrów, i holenderską banderę.

Skoro nie kazał mówić, to wszystko się zgadza przecież ;-)
Gorzej, gdyby kazał nie mówić albo, co gorsza, zabronił mówić ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2020, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:06
Posty: 37
Lokalizacja: do najbliższego Morza niestety 270 km
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: wiatr we krwi + niezbędne papiery
Nie wiem dokładnie czy kazał, czy nie kazał, czy zalecał, czy zakazał, choć jako armator jachtu pod jego banderą powinienem się chyba doinformować ;)
Ciekawe, czy Italijczycy też za wzorem Niderlandczyków ruszą do nas, żeby ich nie nazywać Włochami... ;)

_________________
Pozdrawiam
Jacol

Świat jest piękniejszy, gdy się go ogląda przez kosz dziobowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2020, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Jacol napisał(a):
Ciekawe, czy Italijczycy też za wzorem Niderlandczyków ruszą do nas, żeby ich nie nazywać Włochami...
Na razie my robimy małe kroczki: rajcy zmienili powiat jeleniogórski na karkonoski. :rotfl:
https://wroclaw.wp.pl/dolnoslaskie-jest ... 724930177a

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL