Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 wrz 2019, o 17:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 cze 2019, o 10:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Dla zasady, dla zasady. W końcu jedyny sprawiedliwy

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 10:29 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
Dla zasady, dla zasady. W końcu jedyny sprawiedliwy


Bym był sławny wówczas, niczym "Kapral Kuraś", który musiał zdawać egzamin, chyba na ówczesnego JSM powtórnie.
Podobnie jak ja prowadził rejs, do którego zgodnie z widzimisię PZŻ i GKKFiS nie miał uprawnień.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
ins napisał(a):
Jeśli było to w dawnych niecywilizowanych czasach to nie tylko kapitana, ale nawet załoganta skrupulatnie ewidencjonowano.
Jednak nie wszystkie rejsy i nie tak skrupulatnie, aby uniemożliwić Ci przedstawienie oświadczeń o uczestnictwie w rejsach, w których nie uczestniczyłeś:


Ale na tyle skrupulatnie sprawdzali by odrzucać rejsy prowadzone zgodnie z prawem bandery.

BTW
Panie Wojciechu Bartoszyński.
Proszę przestać rozgłaszać kłamstwa na mój temat jakobym przedstawiał oświadczenia o rejsach w których nie uczestniczyłem.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 17 cze 2019, o 10:46 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 10:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Swoją drogą to niezła zmiana tematu :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 10:44 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
Swoją drogą to niezła zmiana tematu :D


Nic dziwnego Kolega Wojciech Bartoszyński postanowił popisać się idiotyzmami, zdał sobie z tego poniewczasie sprawę i teraz szuka tematów zastępczych.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8373
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3052
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cytuj:
ins napisał(a):
(...).
Czyli prowadziłem jacht o pow np. 70 m/2, ale moje oświadczenie i karta podbita przez właściciela jachtu dotyczyła innego, mniejszego.
(...).
(...).

Piotr Siedlewski

Czyli wlaśnie się publicznie przyznałeś do uzyskania patentu JSM na podstawie nieprawdziwych (delikatnie to ujmując) dokumentów wystawionych przez Ciebie oraz właściciela jachtu a chwile później radzisz nie brać sobie do serca idiotycznych porad.
Nie mam więcej pytań.


Dla niezorientowanych - nasz naczelny demagog albo kłamie teraz, twierdząc, że to nie była prawda, albo jednak Wojtek ma rację. Nic nowego.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 12:15 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wielmożna Pani Monika Matis utrzymuje powyższym postem iż rejs ten się nie odbył.
Dość dziwna logika.
Rejs się odbył jak najbardziej tylko ze względu na obyczaje panujące w ówczesnym PZŻ nie można było wpisywać jachtów o powierzchni ożaglowania wyższej niż 40 m/2 dla SJ PU, nawet gdy prowadzony był zgodnie z prawem bandery!, w związku z tym wpisałem jacht mniejszy.

To nie jedno zło, które wyrządziłem.
W paru kartach rejsu nie wpisywałem portów które odwiedziłem ponieważ, dystans pomiędzy nimi wzbudziłby zastrzeżenia władz PZŻ.

Jeśli u kogokolwiek, budzi to daleko idące poczucie niesprawiedliwości, której się dopuściłem, to nie pozostaje nic innego, jak w zgodzie z swym sumieniem przynajmniej zgłosić do Ukochanego Przywódcy - Maar'a, postulat usunięcia insa z forum
.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8373
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3052
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
ins napisał(a):
(...)

Jeśli u kogokolwiek, budzi to daleko idące poczucie niesprawiedliwości, której się dopuściłem, to nie pozostaje nic innego, jak w zgodzie z swym sumieniem przynajmniej zgłosić do Ukochanego Przywódcy - Maar'a, postulat usunięcia insa z forum
.
Piotr Siedlewski


Maar, skoro on tak się upiera, to może?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 14:10 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
ins napisał(a):
(...)

Jeśli u kogokolwiek, budzi to daleko idące poczucie niesprawiedliwości, której się dopuściłem, to nie pozostaje nic innego, jak w zgodzie z swym sumieniem przynajmniej zgłosić do Ukochanego Przywódcy - Maar'a, postulat usunięcia insa z forum
.
Piotr Siedlewski


Maar, skoro on tak się upiera, to może?


Kto by pomyślał że Wielmożna Pani Monika Matis studiuje me posty, wszak ponoć wylądowałem w jakiejś otchłani dla nieczytanych.

Szef Szefów wie doskonale że wystarczy jego prośba i znikam z tego forum.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 14:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Jeśli to jest powód do usunięcia,to chyba sporo użytkowników by musiało zrezygnować?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 607
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
piotr6 napisał(a):
Swoją drogą to niezła zmiana tematu

To - moim zdaniem - jak najbardziej "w temacie". Sądzę, że warto wiedzieć (jak ktoś szuka porady) jaki stosunek do prawa ma osoba doradzająca w kwestii opinii z rejsu, która to wynika z obowiązującego PRAWA. A - jak widzimy pan Piotr Siedlewski (ins) nie uważa aby, składanie fałszywych oświadczeń było czymś niewłaściwym. Ba, on nie dostrzega nawet żeby "przedstawiał oświadczenia o rejsach w których nie uczestniczył" gdy "podmienił" jacht na którym jakoby rejs się odbył...
ins napisał(a):
Rejs się odbył jak najbardziej tylko ze względu na obyczaje panujące w ówczesnym PZŻ nie można było wpisywać jachtów o powierzchni ożaglowania wyższej niż 40 m/2 dla SJ PU, nawet gdy prowadzony był zgodnie z prawem bandery!, w związku z tym wpisałem jacht mniejszy.
Chciałem, dla uzmysłowienia na czym polega czyn insa, pisać o "dopuszczalnej" podmianie trasy, kapitana, terminu... ale doszedłem do wniosku że średniointeligentnego czytelnika takie tłumaczenie może po prostu obrazić, natomiast insowi nie uzmysłowi czego dokonał. On swój czyn poczytuje przecież za specyficzny sposób na "walkę z systemem" czy dochodzenie swoich "słusznych praw". Wytłumaczenie Kalemu, że "Kalemu ukraść krowy" też jest złe - jest dość trudne... :-?

PS. Okres przedawnienia przy podrabianiu dokumentów wynosi 10 lat.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Senator
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 20:55 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Średnio inteligentni, jak również wysoko inteligentni kandydaci na JSM i KJ stając przed perspektywą odrzucenia oświadczeń z powodu represyjnych w ówczesnym czasie, działań PZŻ, słuchali rad, sekretarzy CKE, by nie paść ofiarą działaczy, którzy byli bardzo niezadowoleni iż coraz więcej polskich żeglarzy wyrywało się z ich kieszeni.

Panie Bartoszyński Wojciechu. Proszę mi przypomnieć, w którym momencie popełniłem czyn nazwany przez Pana podrabianiem dokumentów.

Można to określić jako napisanie nieprawdy, polegającej na zaniżeniu wielkości jachtu, ale nie podrabianiem.

Dla tych co nie wiedzą o czym mowa.

Ówczesny SJ PU nie mógł się pochwalić na swojej karcie rejsu, że przepłynął z Kołobrzegu do Nexo, a największym jachtem jaki mógł prowadzić, to taki który miał maksymalnie 40 metrów kwadratowych powierzchni pomiarowej żagla.

Proszę sobie wyobrazić że wiele jednostek nie ma podanej tej wartości tylko łączną powierzchnię ożaglowania marszowego - grot plus genua, zazwyczaj ponad 40 m/2
Dochodziło to takich paranoi, że brało się rysunek jachtu i liczyło się pomiarowe powierzchnie trójkąta przedniego i tylnego w nadziei, że łącznie nie przekroczy tych 40 m/2.



Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2019, o 21:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Wojtek Bartoszynski stosując Twoją logikę powiedz mi jaką wartość mają Twoje porady skoro przegrales sprawę w sądzie administracyjnym. Naprawdę chcesz sie bawić w takie pierdoly.?Kurczę naprawdę uważam Ciebie za poważnego człowieka,który używa argumentów a nie bawi idę w przepychanki personalne.Jeszcze chwilę wyciagniesz przysłowiowego dziadka z ...Naprawdę nie czujesz,że przekraczając granicę,nazwijmy to dobrego smaku? Proponuję wyluzować bo jak na mój gust tracisz.


Ps. Nie jestem z tzw. środowiska i mam małą styczność z zeglarzami zwłaszcza starszej daty ale mimo to takich historyjek jak insa znam parę.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 07:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ins napisał(a):
Można to określić jako napisanie nieprawdy, polegającej na zaniżeniu wielkości jachtu, ale nie podrabianiem.


Oświadczenie nieprawdy (art. 271kk) i posługiwanie się niersetelnym dokumentem w celu uzyskania korzyści (uprawnień) (nie pamiętam art.). Dot al w kwestii formalnej.

Jednocześnie uważam, że ta cała "sprawa" jest wydumaną historyjką forumową, więc do tego po prostu nie doszło. I nie ma po co tego rozdmuchiwać sztucznie dalej. A mało to morskich opowieści leży w głębinach forum?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 12:44
Posty: 2421
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 265
Otrzymał podziękowań: 211
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
plitkin napisał(a):
Jednocześnie uważam, że ta cała "sprawa" jest wydumaną historyjką forumową, więc do tego po prostu nie doszło.


To delikatnie rzecz ujmując „trzecia prawda” *...

Jeżeli Kolega Piotr otrzymał patent na podstawie specjalnie dopasowanego do ówczesnych wymagań dokumentu, to ewidentnie "do tego doszło".
Tyle w kwestii formalnej.
EOT

*
Są trzy prawdy: świento prawda, tys prawda i gówno prawda
Józef Tischner – Historia filozofii po góralsku

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 10:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Senator napisał(a):
To delikatnie rzecz ujmując „trzecia prawda” *...

Jeżeli Kolega Piotr otrzymał patent na podstawie specjalnie dopasowanego do ówczesnych wymagań dokumentu, to ewidentnie "do tego doszło".
Tyle w kwestii formalnej.


Skoro wiesz, że ta sprawa miała miejsce - masz obowiązek zawiadomić organy ścigania. W moim odczuciu, niezależnie od prywatnych interpersonalnych animozji pomiędzy żeglarzami, takie zgłoszenie byłoby poza granicami tolerowanych przeze mnie działań, więc sam tego bym nie zrobił. Na szczęście nie mam takiego obowiązku, gdyż szczerze uważam, że ta sprawa jest jedynie piękną wydumaną bajeczką w ramach morskich forumowych opowieści i nie jest to zdarzenie prawdziwe. Dlatego nie czuję się ani w obowiązku informowania nikogo o tym, ani rozstrząsania sprawy. A mało tu takich morskich opowieści? Może zejdźmy z tego bezsensownego tematu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 12:44
Posty: 2421
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 265
Otrzymał podziękowań: 211
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
plitkin napisał(a):
... i nie jest to zdarzenie prawdziwe.

Zdarzenie to opisał Piotr Siedlewski.
Nie mnie oceniać, czy pisał prawdę, czy sobie kumkał dla zabicia czasu...ku uciesze szanownej gawiedzi forumowej

ins napisał(a):
Rejs się odbył jak najbardziej tylko ze względu na obyczaje panujące w ówczesnym PZŻ nie można było wpisywać jachtów o powierzchni ożaglowania wyższej niż 40 m/2 dla SJ PU, nawet gdy prowadzony był zgodnie z prawem bandery!, w związku z tym wpisałem jacht mniejszy.

To nie jedno zło, które wyrządziłem.
W paru kartach rejsu nie wpisywałem portów które odwiedziłem ponieważ, dystans pomiędzy nimi wzbudziłby zastrzeżenia władz PZŻ.

Piotr Siedlewski

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Zgrabna zmiana tematu okazała sie skuteczna

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8373
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3052
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
plitkin napisał(a):
Senator napisał(a):
To delikatnie rzecz ujmując „trzecia prawda” *...

Jeżeli Kolega Piotr otrzymał patent na podstawie specjalnie dopasowanego do ówczesnych wymagań dokumentu, to ewidentnie "do tego doszło".
Tyle w kwestii formalnej.

(..) szczerze uważam, że ta sprawa jest jedynie piękną wydumaną bajeczką w ramach morskich forumowych opowieści i nie jest to zdarzenie prawdziwe. Dlatego nie czuję się ani w obowiązku informowania nikogo o tym, ani rozstrząsania sprawy. (...)?


Wiktorze, zawiadamiać nikogo nie zamierzam. Co nie zmienia faktu, że nasz naczelny demagog tak opisał SAMODZIELNIE swoje zdobywanie stażu.

Co z tego wynika? Ano to, że albo kłamał dla osiągnięcia czegoś (nie mam pojęcia czego), co wcale mnie nie dziwi i tylko potwierdza moją opinię o nim, ale warto, aby inni o tym pamiętali, albo pisał prawdę, co oznacza że jest gotów posunąć się do popełnienia przestępstwa dla osiągnięcia osobistych korzyści. Myślę, że tym bardziej warto pamiętać...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
A to złośliwie Insa podeprę :)
Owoż też mam też gdzieś w "stażu" opinię z rejsu w której zbrodniczo pominięto "odwiedzony port Nexo". :cool:
Ale nie dlatego że sternik nie miał uprawnień by odpłynąć od plaży, lecz gdyż albowiem ani Kapitan (ŻW) ni statek (rejowy), a tem bardziej załoga (bez paszportów) nie mogły go odwiedzić, w ramach rejsu krajowego szkolno-stażowego. Zbrodnia ta była zresztą naonczas karalną. Gdyby ktoś doniósł... :roll:

A tera uprzejmie proponuję tym zdegustowanym natentychmiastowo uprzejmie donosić do władz odnośnych;
- na owego Kapitana wraz z jego oficery co dokumenty fałszywie wypisali :evil:
- całą (a liczną) załogę co ich używała gwoli zdobywania stopni, z pełną świadomością :mrgreen:
- jako też pracowników PZŻ, OZŻ i COŻ uznających one z pełną swiadomością :-P

A jako żem najgorszej opinii o rozlicznych papieskich praworządnych z resortu, nie podam tu nazwisk zamieszanych.
Jeszcze by ich kto zbanował :rotfl:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Ostatnio edytowano 18 cze 2019, o 11:50 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:50 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5610
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 609
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
tak opisał SAMODZIELNIE swoje zdobywanie stażu.


Co masz Wielce Szanowna Moniko Matis do mojego stażu? W którym miejscu jest on niezgodny z ówczesnymi zapisami? Gdzież widzisz przestępstwo?

Tak się składa, że prawo polskie w tym program szkolenia i egzaminowania stworzony przez PZŻ, nie zabraniało mi prowadzenia jachtów pod banderami innych krajów zgodnie z tam funkcjonującymi przepisami, jak również nic nie mówiło o podstawach do odrzucania kart rejsu.
Zgodnie z prawem polskim nie prowadziłem jako SJ PU jachtów pod polska banderą o powierzchni pomiarowej ponad 40 m/2, jak również nie wypływałem takim poza ustaloną granice 20 Mm od brzegu.
Co innego na jachtach np pod banderą holenderską. Własnie z takich rejsów PZŻ nie chciał zaliczać praktyki, jeśli jacht i rejs miał przekroczone "wymiary".
Przy czym niezaliczenia takiego rejsu odbywało się w niezgodzie z polskimi przepisami ponieważ prawo holenderskie dawało możliwości prowadzenia jachtów bez patentów o Lc do 15 m.

Jak zwykle Wielce Szanowna Pani Moniko Matis wypowiadasz się o sprawach przekraczających Twoja zdolność oceny. Wynika to z nikłej wiedzy jaka posiadasz.

BTW
Uwaga wypisujący opinie, karty resów i oświadczenia. Zdaniem Wielce Szanownej Moniki Matis jeśli nie wpiszecie jakiegoś portu, lub zatoczki to popełniacie przestępstwo.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 18 cze 2019, o 12:00 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 11:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 8030
Podziękował : 1029
Otrzymał podziękowań: 3187
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Moniia napisał(a):
Myślę, że tym bardziej warto pamiętać...


To rzecz naturalna. Tylko ważmy skutki. Towarzyskie animozje i przysrywanki na forum - to jedno. A sprawa karna - to zupełnie inny wymiar. Refleksja...



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Znaczy Gentlemen nie wnioskują o cherem? :twisted:
Od pewnego momentu cały ten wątek jest jedynie obrazem różnic kulturowych.
Nie mylić z kulturą. :-?

A za chwilę przejdzie na nieśmiertelny temat prawa patentowego i prawa do żeglowania swobodnego :-P

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 12:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Rys,Zbanowanych to powinno być znacznie więcej :D już nawet nie będę pisał kto.Niestety ja kalam si ę również,choć nie chodzi o opinie i wpisy.
Także jakby co sygnalistow proszę o kontakt

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Rys,Zbanowanych to powinno być znacznie więcej :D
Pierwszy! :rotfl:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 12:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Ryś napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Rys,Zbanowanych to powinno być znacznie więcej :D
Pierwszy! :rotfl:


Obawiam sie, że nie ;)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8373
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3052
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Naczelny demagog znowu przekręca swoje własne słowa, licząc, że nikt z czytających nie zajrzy do JEGO WŁASNEGO POSTU zacytowanego kilka postów wyżej. Ot, ku pamięci...

A żeby ukryć swoje mataczenia, plumka coś o mojej niewiedzy, sam nie mając zbytnio pojęcia gdzie i kiedy zaczynałam żeglować i czy przypadkiem nie pamiętam jakie były przepisy. Bo wg niego baba na jachcie przecież na niczym się nie zna...

Przepisy dotyczące postępowania opisanego jak własne podał Wiktor. Znaczy, macie, moi drodzy czytelnicy, wszystkie składniki do dokonania własnoręcznie oceny czy postępowanie wypełniające znamiona czynów opisanych w zacytowanych przepisach można czy nie można nazwać przestępstwem... oczywiście, można wybrać drugą opcję z mojego dylematu - i używać słowa kłamca. Albo pozostać przy moim określeniu stosownym dla obu opcji (na początku postu, pierwsze dwa słowa). Wasz wybór, wasza ocena.
Bawcie się dobrze!

EOT (i z powrotem to KFa)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 13:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12319
Podziękował : 358
Otrzymał podziękowań: 1242
Chyba idę zaczyna walka płci, niedługo przejdziemy do gender :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 23:03
Posty: 3625
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 189
Otrzymał podziękowań: 359
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Chyba słonko zbyt mocno operuje...
Warunkiem karalności przestępstwa jest jego szkodliwość społeczna. Ins choć poświadczył nieprawdę w dokumencie, jak rozumiem było to sprawstwo kierownicze, jego przestępstwo ze względu na znikomą szkodliwość społeczną, powinno być mu darowane. Ponieważ, prócz kilku przypadków, obywatel nie ma obowiązku zgłaszać o przestępstwie pisać na niego donosy nie ma sensu.
Zupełnie inna kwestią jest świadomość złego uczynku w umyśle "przestępcy". Może się taki osobnik swojego zachowania wstydzić lub nim się chełpić. Jest też trzecia postawa. Chłodne podejście do sprawy. Były takie czasy i tacy ludzie decydowali. Byłem do tego przez okoliczności zmuszony.
Na szczęście dzięki pracy różnych Wojtków dziś żaden działacz z przerośniętym ego nie może niczego innego niż prawo stanowi, wymagać. Konia z rzędem lub wirtualne piwo temu, kto wskaże gdzie, w jakim akcie prawnym napisano, że starający się o patent ma przedstawić jakakolwiek opinię o o odbytych rejsach. Podpowiadam:
§6.1. Patent jachtowego sternika morskiego uzyskuje osoba, która:
1)ukończyła 18. rok życia;
2)odbyła co najmniej dwa rejsy po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 200 godzin żeglugi;
3)zdała egzamin z wymaganej wiedzy i umiejętności.
§7. 1. Patent kapitana jachtowego uzyskuje osoba, która:
1)posiada patent jachtowego sternika morskiego;
2)po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego odbyła co najmniej sześć rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5m, oraz odbyła co najmniej jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20m oraz jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych.

Formalnie wystarcza oświadczenie o treści: oświadczam, że spełniłem wymogi wynikające z: rozporządzenie, §, punkt, podpunkt. Oczywiście PZŻ zgodnie z KPA może chcieć zweryfikować nasze oświadczenie ale chyba nie za bardzo wiedzą jak zareagować gdy petent odpowie: a nie! Wszak nasze oświadczenie jest złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej.
Art. 272. Podstępne wyłudzenie poświadczenia nieprawdy w dokumencie
Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy przez podstępne wprowadzenie w błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.


Gdzieś się pomyliłem?

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/



Za ten post autor Jacek Woźniak otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Jacek Woźniak napisał(a):
Gdzieś się pomyliłem?
Nie. No, prawie.
Ale to nie ma żadnego znaczenia - ponieważ i dla prawników, ni urzędników, tzw. "prawo" nie ma żadnego znaczenia.

W dyspucie, będącej tu przedmiotem, a mianowicie przedmiotem sporu Insa z Wojtkiem, mowa o praktyce, czyli 'co wpisać w opinii z rejsu' - "dokumencie" którego oczekuje i wymaga sobie organ, mimo że owa opinia nie tylko nie jest konieczną, lecz nawet nie jest nigdzie określona co do treści. [*]

Nie mam pojęcia kto tu akurat przy racji, ani jaka dziś praktyka, a i mam to w... :mrgreen: głębokim; pamiętam jednak że i wprzódy nigdzie nie było wymagane, prawem czy lewem, by staż odbywać na jachtach jakichś określonych rodzajów, długości lub powierzchni żagla, albo w rejonach żeglugi.
I to pod rygorem niezaliczenia :roll:
A jednak o takiej sytuacji pisze Ins, który w związku z tym celowo preparował (lub podżegał) dokumenty na specjalnie pasujące urzędniczynom do widzimięsię, zgodnie z instrukcją.

Co natomiast mnie bawi to Monii potępienie straszliwej zbrodni - gdy mieszka teraz, i działa, w kraju o filozofii prawa wręcz przeciwnej do tutejszej judai... no, sowieckiej powiedzmy. :lol:
Jacek Woźniak napisał(a):
Konia z rzędem lub wirtualne piwo temu, kto wskaże gdzie, w jakim akcie prawnym napisano, że starający się o patent ma przedstawić jakakolwiek opinię o o odbytych rejsach.
Obrazek

[*]
§ 4. Osoba ubiegająca się o wydanie patentu składa do właściwego polskiego związku sportowego następujące dokumenty: [...]
3) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych, w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów wystawione przez kapitana jachtu, karty rejsu lub – w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu;

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 23:03
Posty: 3625
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 189
Otrzymał podziękowań: 359
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
No to wstawiam do lodówki...
A potem idę obić gębę temu Niemcowi, sam po pysku prać się przecież nie będę. :oops:

Co nie zmienia faktu że oświadczenie też jest dokumentem a w szczególności można tłumaczyć mile widziane czy takimi dokumentami są między innymi. :?:
Gdyby dokumentami miały być opinia z rejsu czy oświadczenie własne czy nie powinno być to wyrażone w ten sposób:
3) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych, w szczególności pozytywne
3) dokumentami potwierdzającymi wymagania stażowe są:
- pozytywna opinia z rejsu;
- ...

W każdym razie gdyby nie było tych durnych stopni problemu by nie było.

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL