Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 23:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 gru 2019, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
marioczewa napisał(a):
biorąc taką łajbę sam nie mając wiedzy co i jak.
Milcząco zakładasz, że "wiedza" i "patent" to synonimy. Czemu? Praktyka pokazuje, a na przykład raporty PKBWM to potwierdzają, że można mieć patent i nie mieć wiedzy. Możliwa jest też przecież sytuacja odwrotna (wiedza bez patentu).
Ponadto przepisy wymagają posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności w każdym przypadku "uprawiania turystyki wodnej" (czyli prowadzenia jachtów), oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Kto ich nie posiada lub nie przestrzega - łamie przepis ustawy (niezależnie od posiadania lub nie posiadania patentu).

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Jurmak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 12:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
MarekSCO napisał(a):
Wyobraź sobie realną sytuację. Kilku chłopaczków się skrzyknęło i wyczarterowali łódeczkę.
Żaden nie ma "papierów" ani jakiejkolwiek wiedzy o procedurach żeglarskich.
A owszem - ciekawość ilu z nas tak zaczynało... ? :cool:
:oops:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13364
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1518
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
ins napisał(a):
marioczewa napisał(a):
Tak z ciekawości ile osób nieumiejacych pływać może znajdować się na lodce. 7.5m ze sternikiem bez patentu ?


Zakładając, że rozmawiamy o jachtach rekreacyjnych lub komercyjnych przeznaczonych do czarterowania z załogą lub bez załogi, to bez względu na umiejętności pływackie liczba przebywających na jachcie w czasie uprawiania żeglugi nie może przekroczyć 12 osób.

Piotr Siedlewski

Instruktorze czy aby na pewno, czy dotyczy to każdego jachtu rekreacyjnego lub komercyjnego...?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Zakładając, że rozmawiamy o jachtach rekreacyjnych lub komercyjnych przeznaczonych do czarterowania z załogą lub bez załogi, to bez względu na umiejętności pływackie liczba przebywających na jachcie w czasie uprawiania żeglugi nie może przekroczyć 12 osób.


Przepraszam, ale czy jacht rekreacyjny (mówimy rozumiem o formalnej jego rejestracji) w momencie jego czarteru (obojętnie z załogą czy bez) nie staje się z litery prawa jednostką komercyjną?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 16:36 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
Zakładając, że rozmawiamy o jachtach rekreacyjnych lub komercyjnych przeznaczonych do czarterowania z załogą lub bez załogi, to bez względu na umiejętności pływackie liczba przebywających na jachcie w czasie uprawiania żeglugi nie może przekroczyć 12 osób.


Przepraszam, ale czy jacht rekreacyjny (mówimy rozumiem o formalnej jego rejestracji) w momencie jego czarteru (obojętnie z załogą czy bez) nie staje się z litery prawa jednostką komercyjną?


Jacht komercyjny może służyć do uprawiania rekreacji i sportu.

Od 01.08 2020. <9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub
używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, w ramach
prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów
morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie
z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym wykorzystaniu lub udostępnianiu statku
[b] o ile w ramach tej działalności nie jest używany do przewozu więcej niż
12 pasażerów
[/b];>

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
Tak to nie działa. Na umowie podpisuje się zazwyczaj czarterujący i osobno skipper, może to być ta sama osoba.
To że umowy się nie przeczytało nie zdejmuje odpowiedzialności za efekty jej nieprzestrzegania.

Zgoda. Ale Ty mówisz o odpowiedzialności za sprzęt a marioczewa pyta o odpowiedzialność za ludzi:
marioczewa napisał(a):
ale mnie bardziej chodziło o to za ile duszyczek odpowiadasz biorąc taką łajbę sam nie mając wiedzy co i jak.

Nie mając wiedzy - a co za tym idzie - i świadomości odpowiedzialności... Po prostu nie odpowiadasz.
( Nawet jeśli możesz być pociągnięty do odpowiedzialności w krytycznej sytuacji, to nie zmienia to faktu, że świadomości odpowiedzialności nie masz - możesz nie mieć )

Ins. Ja nie mówię, że patenty to zło. Ja mówię, że patologia w rozgraniczaniu patentów.
W tworzeniu klas i formułowaniu zakresów obowiązywania patentów. Tutaj mamy do czynienia z rozbojem w biały dzień...

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Milcząco zakładasz, że "wiedza" i "patent" to synonimy. Czemu?

Wojtku :)
Oglądałeś film " Czy leci z nami pilot ?"
Słyszałeś kiedyś pytanie "Czy jest na sali lekarz ?"
Pilot/lekarz to patenty. Pytania milcząco zakładają, ze posiadający je ludzie posiadają też wiedzę...
Idąc dalej. Łatwo sobie wyobrazić sytuację w której posiadanie patentu traktowane będzie
jednoznacznie z posiadaniem wiedzy - przez prawników. Tak, czy nie ? ;)
Bo ten związek wiedzy i patentu jest, że tak powiem - obusieczny...
W krytycznej sytuacji prawnik może interpretować tak, że posiadając patent posiadałeś też wiedzę. Prawda ?



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: marioczewa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
MarekSCO napisał(a):
Słyszałeś kiedyś pytanie "Czy jest na sali lekarz ?"
Prawdę mówiąc - nie. Ale słyszałem, że ktoś słyszał. A czy Ty słyszałeś (nawet o tym że ktoś słyszał) pytanie: "Czy jest na statku (jachcie, gdziekolwiek) żeglarz?"
MarekSCO napisał(a):
Łatwo sobie wyobrazić sytuację w której posiadanie patentu traktowane będzie
jednoznacznie z posiadaniem wiedzy - przez prawników. Tak, czy nie ? ;)
Bo ten związek wiedzy i patentu jest, że tak powiem - obusieczny...
W krytycznej sytuacji prawnik może interpretować tak, że posiadając patent posiadałeś też wiedzę. Prawda ?

Wyobraźnia jest niczym nieograniczona, interpretacje prawników bywają różna, a wyroki sądów są niezbadane. Do czego zmierzasz?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Do tego, że patent z jednej strony stygmatyzuje posiadacza.
Nie tylko Koledzy na forum niejednokrotnie zakładają, że potwierdza on posiadaną wiedzę.
Podobnie sytuację może interpretować również prawo.
Ta świadomość odpowiedzialności ( za ludzi ) może być przez prawo interpretowana tak jak robi to marioczewa w swoich pytaniach.
marioczewa napisał(a):
Tak z ciekawości ile osób nieumiejacych pływać może znajdować się na lodce. 7.5m ze sternikiem bez patentu ?

Jak odpowiedziałbyś na to pytanie, gdybyś miał tworzyć prawo ?
- Mamy sternika na łódce, który może nie mieć świadomości że jest sternikiem. Nie ma patentu więc świadomości wszystkich atrybutów klasy sternik może nie mieć.
Może w ogóle nie pełnić roli sternika. Albo pełnić ją nie zdając sobie z tego sprawy...
- Mamy osoby nie umiejące pływać. Czyli kogo ?
Deklarujące że nie posiadają tej umiejętności ?. Czy nie posiadające karty pływackiej ?

Jak tworzący prawo mieliby się odnieść do tego pytania - gdyby mieli się odnieść ?
Moim zdaniem gdyby prawo miało odpowiadać na takie pytanie ( powtarzam - gdyby miało ) patenty byłyby nieodzowne dla sformułowania samych zapisów prawnych...

Z drugiej strony. Patent sternika potwierdza... Albo, powiedzmy, sugeruje... Że posiadacz
zna zasady funkcjonowania stanowiska sternika na łodzi... I tutaj stop!
Nie na jachcie żaglowym, czy łodzi motorowej. Tylko po prostu na łodzi.
Żadnych sterników jachtowych i motorowodnych. Po cholerę komu tak "zróżnicowana" oferta w patentach ?
A konkretnie - komu? Bo po cholerę to już łatwiej się domyśleć ;)
Jeśli uznać, że patent ma rolę do spełnienia. A ja tak właśnie uznaję.
To pojawia się zaraz drugie pytanie. Czy dobrze tą rolę pełni. A jeśli nie...
To pojawia się trzecie - co/kto mu ( patentowi ) w tym przeszkadza :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
MarekSCO napisał(a):
Jak odpowiedziałbyś na to pytanie, gdybyś miał tworzyć prawo ?
- Mamy sternika na łódce, który może nie mieć świadomości że jest sternikiem. Nie ma patentu więc świadomości wszystkich atrybutów klasy sternik może nie mieć.

odpowiedziałbym: Ignorantia iuris nocet.
Prawo wymaga, aby prowadzący miał wiedzę i umiejętności oraz przestrzegał zasad. I to IMHO wystarczy.
Wg tej (Twojej) filozofii pieszy posiadający prawo jazdy powinien być tratowany zupełnie inaczej niż go nieposiadający (w przypadku np. przechodzenia na czerwonym). Bo jeden "nie ma świadomości wszystkich atrybutów klasy pieszy" a drugi może nie mieć.... :cool:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Ostatnio edytowano 5 gru 2019, o 21:51 przez Wojtek Bartoszyński, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4462
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
MarekSCO napisał(a):
Nie na jachcie żaglowym, czy łodzi motorowej. Tylko po prostu na łodzi.
Żadnych sterników jachtowych i motorowodnych. Po cholerę komu tak "zróżnicowana" oferta w patentach ?
A konkretnie - komu? Bo po cholerę to już łatwiej się domyśleć ;)
Jeśli uznać, że patent ma rolę do spełnienia. A ja tak właśnie uznaję.
To pojawia się zaraz drugie pytanie. Czy dobrze tą rolę pełni. A jeśli nie...
To pojawia się trzecie - co/kto mu ( patentowi ) w tym przeszkadza

Co do rozróżniania żaglowych i motorowych - zgoda. Nie widzę w tym sensu.
Nie potrafię odpowiedzieć co/kto patentowi przeszkadza w pełnieniu owej roli. Ale powiem odwrotnie. W wyniku pewnej transformacji systemu stopni/patentów uzyskałem kiedyś p.u. do sternika jachtowego. I poprowadziłem rejs. Dziś wiem, że moja ówczesna wiedza i umiejętności były... niewystarczające. Myślę, że gdyby nie ów patent, który przekonał mnie że "mogę", owego rejsu bym nie poprowadził.
Inaczej: rozmawiam często z ludźmi niebędącymi żeglarzami o braku obowiązkowych stopni/patentów. Na początku zdziwienie:
- Jak to? Chciałbyś żeby ktoś patentu mógł żeglować po morzu / jeziorze???
- A czy tu byś wziął jacht i popłynął?
- No nie, co ty, przecież nie umiem!
- To czemu uważasz że ktoś inny, także bez wiedzy, by to zrobił?
- ...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wg tej (Twojej) filozofii pieszy posiadający prawo jazdy powinien być tratowany zupełnie inaczej niż go nieposiadający (w przypadku np. przechodzenia na czerwonym). Bo jeden "nie ma świadomości wszystkich atrybutów klasy pieszy" a drugi może nie mieć.... :cool:

Dlaczego przechodzenia na czerwonym.
Do niedawna w przypadku prowadzenia roweru ( dosłownie prowadzenia - często nawet nie jazdy na nim ) po pijaku, posiadający prawo jazdy i nieposiadający go, byli przez prawo traktowani inaczej - prawda ?
I te ciągoty ze strony prawa pozostają aktualne. Bo patenty stygmatyzują posiadaczy.
Ja wcale nie twierdzę, że powinny być obowiązkowe - w żadnym razie.
Twierdzę tylko, że to powinien być uczciwy deal. Powinny w zamian coś dawać - realną wartość. Ot choćby w korzystaniu z walorów użytkowych prawa.

A one co robią? One po prostu zabierają horyzonty.
Ot taki śmieszny przykład. Łódka ze śmigłem w moim avatarku...
Podobne łodzie konstruują chłopaki w Rosji. Naturalną kontynuacją tej drogi dla
nich są:
- Konstruowanie paraplanów i innych paralotów i latanie na nich.
- Wędkowanie na trudno dostępnych rzekach.
- Polowanie.
Ile trzeba mieć patentów, żeby zgodnie z prawem to wszystko robić ?
A przecież taki airboatowiec+pilot+wędkarz+myśliwy - to człowiek jednej branży...
Ale branży dla której jednego patentu nie ma ( czy gradacji patentów ) więc w świadomości społecznej ta branża nie istnieje.
Mimo, że wszystko tutaj jest o krok jedno od drugiego... To taki jachtowy sternik morski...
Tylko z racji, że prowadzi wiele nie objętych wspólnym patentem działań - narażony jest na podejrzenia, że przynajmniej niektóre z nich robi nielegalnie - prawda ?
Bo gradacja i mnożenie patentów "przez podział" ( tak jak ze sternikiem jachtowym i motorowodnym ) doskonale ukierunkowuje nasze działania... A moim zdaniem - zabiera
horyzonty po prostu. I to mnie wk.wia w tym wszystkim najbardziej.
Nie jestem zwolennikiem obowiązkowych patentów. Ale jeśli w ogóle mają być pożyteczne, to bardzo ważne jest jakie dziedziny obejmują i w jaki sposób. ( jak szeroko ). Sternik - to sternik i chwatit` ;) Żadnej żonglerki tym, czym sternik steruje.



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: marioczewa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
MarekSCO napisał(a):
Sternik - to sternik i chwatit` ;) Żadnej żonglerki tym, czym sternik steruje.
Kierowca - kierowca i chwatit` ;) Żadnej żonglerki tym, czym kierowca kieruje.

Także zlikwidujmy kategorie praw jazdy. Prawo jazdy A powinno przecież wystarczyć do prowadzenia TIR-a. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 22:31 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
MarekSCO jestes najbliżej moich myśli i rozumujesz podobnie jak ja. Nie mogę się za bardzo rozpisywać ale pisze z tel i mnie nerwy biorą przez to.

_________________
***** ***



Za ten post autor marioczewa otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Także zlikwidujmy kategorie praw jazdy. Prawo jazdy A powinno przecież wystarczyć do prowadzenia TIR-a. :rotfl:

A konkretnie Wojtku ? Który sternik, jachtowy czy motorowodny, będzie ścisłą analogią kierowcy TIR-a ? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
MarekSCO napisał(a):
A konkretnie Wojtku ?
Widzę, że się wycofujesz... :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przetrzyj okulary :D
Podałeś analogię a ja tylko usiłuję uściślić. Który z kierowców ( posiadacz której kategorii prawa jazdy ) może używać w swoim pojeździe silnika większej mocy ?
Jeśli już szukać analogii, to między motorowerzystą a kierowcą z prawem jazdy.
Ale wtedy ( jeśli sternik jachtowy będzie analogiem motorowerzysty ) pominiemy całkowicie specyfikę żeglowania - prawda ?
Z drugiej strony w przypadku kategorii prawa jazdy mamy do czynienia z gradacją w obrębie jednego patentu. Kierowca kategorii B może prowadzić motorower...
A czy sternik motorowodny może zastąpić jachtowego sternika morskiego w prowadzeniu jachtu pod żaglami ?
Analogia jest po prostu nietrafiona. Nie uwzględnia tego, co nazwałem "żonglowaniem".
Wprowadzając podobne analogie trzeba jednak być gotowym na to, że ktoś wypunktuje nieścisłości ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
MarekSCO napisał(a):
Kierowca kategorii B może prowadzić motorower...

Sternik żaglówki może prowadzić motorówkę... :P
MarekSCO napisał(a):
A czy sternik motorowodny może zastąpić jachtowego sternika morskiego w prowadzeniu jachtu pod żaglami ?

A czy posiadacz karty rowerowej może zastąpić kierowcę z prawem kat. B w prowadzeniu samochodu?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 23:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Sternik jachtowy jest również sternikiem motorowodnym. W drugą stronę też może, owszen, musi jednak być jeszcze żeglarzem. Trudno, coś trzeba umieć ;)
Ale analogią kierowcy TIRa będzie Kapitan ŻW... :-P

Marku, a co Cię tak wzięło z tą mocą? Jest jakaś "moc silnika" na patencie? :roll:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ops :oops:
Rzeczywiście źle zrozumiałem. Czyli to ograniczenie mocy silnika łódki dotyczy tylko
bezpatencia. Łódź motorowa z silnikiem do 13,6 hp jako taki motorower na kartę rowerową ?
Zaś żeglarz jachtowy może sobie operować dowolnym silnikiem ( nie ma tutaj kryterium mocy ) ?
To trochę zmienia w moim stanowisku. :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 23:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
MarekSCO napisał(a):
Zaś żeglarz jachtowy może sobie operować dowolnym silnikiem ( nie ma tutaj kryterium mocy ) ?
Może, acz pod warunkiem że ma żagiel :lol:
Bo żeglarz nie ma (chyba) uprawnień motorowodnych automatem.
Znaczy czytaj Wojtka - https://pl.wikipedia.org/wiki/Patent_%C5%BCeglarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2019, o 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Bo żeglarz nie ma (chyba) uprawnień motorowodnych automatem.

I właśnie od tego i tylko od tego zależy czy podtrzymuję swoje stanowisko w pełni, czy nie :D
Z Wikipedii wynika, że nie ma ograniczeń... Aczkolwiek jest tam sformułowanie "pomocniczy napęd mechaniczny", które może gdzieś mieć swoją interpretację.
Czyli albo pomyliłem patenty pisząc sternik a mając na myśli nie jachtowego sternika morskiego ale żeglarza jachtowego. Albo moja pomyłka sięga zakresu kompetencji żeglarza jachtowego ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 00:05 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Właśnie. Rzecz nie w mocy, lecz w uprawnieniu ograniczonym do "jachtów żaglowych".
Oczywiście wyrobienie motorowodnego żaden kłopot.
A pomocniczość niejedno ma imię ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Bo żeglarz nie ma (chyba) uprawnień motorowodnych automatem.


Rysiu - co rozumiesz pod pojęciem "automatem" ?

Bo w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej (Dz. U. z dnia 16 kwietnia 2013 r. poz. 460)

czytamy:

§ 13. 1. Osoby posiadające patent kapitana motorowodnego oraz motorowodnego sternika morskiego posiadają odpowiednio uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej odpowiadające patentowi kapitana jachtowego oraz jachtowego sternika morskiego, jeżeli posiadają co najmniej patent żeglarza jachtowego.

2. Osoby posiadające patent kapitana jachtowego oraz jachtowego sternika morskiego posiadają odpowiednio uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej na jachtach motorowych odpowiadające patentowi kapitana motorowodnego oraz motorowodnego sternika morskiego.

Chyba, że nie piszesz o żeglarzu jako takim a o stopniu żeglarza jachtowego...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 00:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Włodku :)
Pytanie kluczowe w tym czy żeglarz jachtowy ma takie same uprawnienia jak sternik motorowodny w zakresie mocy silnika. Czy w ogóle występuje w patentach żeglarskich
jakiekolwiek odwołanie do mocy silnika ? Konkretnie do mocy ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 00:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
Chyba, że nie piszesz o żeglarzu jako takim a o stopniu żeglarza jachtowego...
Właśnie o "żeglarzu jachtowym" mówimy, bo o sternikach było wcześniej :-P

Nie, nie występuje ograniczenie mocy.
Obrazek

Acz młodociany sternik motorowodny ma jakieś ograniczenie.
Znaczy daleko nie szukając https://pl.wikipedia.org/wiki/Sternik_motorowodny


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Acz młodociany sternik motorowodny ma jakieś ograniczenie.

Ale młodociany i niemłodociany żeglarz jachtowy nie ma ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 00:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Nie spotkałem siem. Ale za stary jestem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 00:57 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
MarekSCO napisał(a):
Ryś napisał(a):
Acz młodociany sternik motorowodny ma jakieś ograniczenie.

Ale młodociany i niemłodociany żeglarz jachtowy nie ma ?

ŻJ nie ma. SM do 16r.ż. do 60kW



Za ten post autor adzik otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 00:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
MarekSCO napisał(a):
Pytanie kluczowe w tym czy żeglarz jachtowy ma takie same uprawnienia jak sternik motorowodny w zakresie mocy silnika. Czy w ogóle występuje w patentach żeglarskich
jakiekolwiek odwołanie do mocy silnika ? Konkretnie do mocy ?


Różnica występuje Marku u młodocianych:

§ 8. 1. Patent sternika motorowodnego uzyskuje osoba, która:
1) ukończyła 14. rok życia;
2) zdała egzamin z wymaganej wiedzy i umiejętności.
2. Osoba posiadająca patent sternika motorowodnego jest uprawniona do prowadzenia jachtów motorowych:
1) po wodach śródlądowych;
2) o długości kadłuba do 12 m po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2 Mm od brzegu, w porze dziennej.
3. Osoby w wieku poniżej 16. roku życia mogą realizować swoje uprawnienia na jachtach motorowych o mocy silnika do 60 kW.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 01:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2274
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
MarekSCO napisał(a):
Kierowca kategorii B może prowadzić motorower...

Sternik żaglówki może prowadzić motorówkę... :P
MarekSCO napisał(a):
A czy sternik motorowodny może zastąpić jachtowego sternika morskiego w prowadzeniu jachtu pod żaglami ?

A czy posiadacz karty rowerowej może zastąpić kierowcę z prawem kat. B w prowadzeniu samochodu?

Wojtku - oczywiście nie może. Posiadacz karty rowerowej nie może zastąpić kierowcy z prawem jazdy kategorii B.
Tylko ustalmy dla porządku...
To ja Tobie udowadniam, że analogia która podałeś ( sternicy vs kategorie prawa jady )
jest nieścisła i nie ilustruje problemu...
Czy Ty sam to sobie udowadniasz ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL