Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 03:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2019, o 01:06 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
MarekSCO napisał(a):
Który z kierowców ( posiadacz której kategorii prawa jazdy ) może używać w swoim pojeździe silnika większej mocy ?

Kat.A,B,C,D nic nie mówią o mocach, co więcej nie licząc B nie mówią o masach.
Najwyższa kat. moim zdaniem to D+E (autobusy z przyczepami) ale ona nie daje automatycznie uprawnień na motocykl. Jak kierowca autobusa zrobi np.kat.A1 czy A2 to z automatu nikt mu nie da pełnej kat.A



Za ten post autor adzik otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Zakładając, że rozmawiamy o jachtach rekreacyjnych lub komercyjnych przeznaczonych do czarterowania z załogą lub bez załogi, to bez względu na umiejętności pływackie liczba przebywających na jachcie w czasie uprawiania żeglugi nie może przekroczyć 12 osób.

No właśnie - porozmawiajmy o jachtach rekreacyjnych.
W ustawie o żegludze śródlądowej - tej którą tu przywołałeś przy okazji cytowania nieistniejącej dotąd w tej ustawie definicji jachtu komercyjnego, definicji która wejdzie (albo nie) w życie dopiero za kilka miesięcy - jacht rekreacyjny definiowany będzie (albo nie) tak:
Art 5 ust. 1 pkt 1b)
- jacht rekreacyjny – statek przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, inny niż jacht komercyjny;


Hmmmm - widzisz tu jakąkolwiek wzmiankę o liczbie osób lub liczbie (czy pasażerów), której przepisy zabraniać będą przekraczać w czasie uprawiania żeglugi jachtem rekreacyjnym?
Gdzie?

A w jakimkolwiek innym miejscu ustawy o żegludze śródlądowej - w jej tekście aktualnym, lub w przepisach, które wejdą w życie za kilka miesięcy (albo nie) - widzisz zastrzeżenie o maksymalnej liczbie osób podczas uprawiania żeglugi na jachcie rekreacyjnym?
Gdzie?

Pytam, bo jeżeli okaże się, że nie potrafisz takiego przepisu wskazać - to wyjdzie, że znów łżesz. Swoim zwyczajem - jak potłuczony. ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 6 gru 2019, o 11:31 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Jacht komercyjny może służyć do uprawiania rekreacji i sportu.

Nie "może" tylko jest "przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji".
No i generalnie - używaj czasu przyszłego - czyli nie "może", ale "może będzie".
Bo pytania dotyczą stanu obecnego, a przepisy na które się powołujesz nie dość, że jeszcze nie weszły w życie, to mogą zostać kolejny raz przesunięte.
Albo odłożone ad calendas graecas, nieprawdaż?

ins napisał(a):
Od 01.08 2020. <9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, w ramach
prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów
morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie
z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym wykorzystaniu lub udostępnianiu statku
[b] o ile w ramach tej działalności nie jest używany do przewozu więcej niż
12 pasażerów
[/b];>

Ale potrafisz zrozumieć, że pytają o teraz, a nie "po 01.08.2020?
Oraz że pytają o osoby a nie o pasażerów?
I dociera do ciebie, że nie każda osoba jest pasażerem?

Zapiszę ci to - może tak sobie utrwalisz:
Osoba ≠ Pasażer

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
o ile w ramach tej działalności nie jest używany do przewozu więcej niż
12 pasażerów
;>


Swoją drogą to jak dla mnie ten zapis jest mocno humorystyczny bo zdaje się o ile dobrze pamiętam pasażerem nie jest osoba wykonująca jakąkolwiek pracę na rzecz jachtu, więc konia z rzędem temu co wozi na rejsie komercyjnym pasażerów - co podważa w tym momencie komercyjność danego rejsu...

Znaczy przysłowiowa szwagierka zabrana na przelot Gdańsk - Hel nie mająca o żeglarstwie bladego nawet pojęcia, ale podająca w porcie cumę nie jest już pasażerem a rejs nie jest komercyjny...

W tym momencie żaden chyba rejs nie ma szansy być komercyjny chyba, że wieziemy kogoś, kto całą drogę przejeżdża tylko z drinkiem w ręku absolutnie nie dotykając się do niczego...

Ale to było już kiedyś rozkładane na czynniki pierwsze tyle, że przypomniało mi się przy okazji przywołania tego zapisu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
MarekSCO napisał(a):
Bo gradacja i mnożenie patentów "przez podział" ( tak jak ze sternikiem jachtowym i motorowodnym ) doskonale ukierunkowuje nasze działania... A moim zdaniem - zabiera
horyzonty po prostu. I to mnie wk.wia w tym wszystkim najbardziej.
Nie jestem zwolennikiem obowiązkowych patentów. Ale jeśli w ogóle mają być pożyteczne, to bardzo ważne jest jakie dziedziny obejmują i w jaki sposób. ( jak szeroko ). Sternik - to sternik i chwatit` Żadnej żonglerki tym, czym sternik steruje.

Ale po co tak się ... męczyć, skoro życie w innych, czytaj bardziej cywilizowanych, krajach jest takie proste. Wystarczy wyjechać gdzieś do Etiopii, na Madagaskar lub innego „antypoda” i korzystać z niczym nie ograniczonej wolności. Tam to nawet latać swoim „wiertalotem” będziesz mógł bez żadnych ograniczeń. Co prawda jest ryzyko, że zgodnie z prawem natury lub po prostu dla żartu jakiś kacyk ciebie ustrzeli lub przynajmniej zażąda trochę paciorków. Ale cóż za wolność tak jak i za całą resztę prędzej czy później ktoś nam zawsze wystawia rachunek, tego chyba jesteś świadomy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
MarekSCO napisał(a):
Bo gradacja i mnożenie patentów "przez podział" ( tak jak ze sternikiem jachtowym i motorowodnym ) doskonale ukierunkowuje nasze działania... A moim zdaniem - zabiera
horyzonty po prostu. I to mnie wk.wia w tym wszystkim najbardziej.
Nie jestem zwolennikiem obowiązkowych patentów. Ale jeśli w ogóle mają być pożyteczne, to bardzo ważne jest jakie dziedziny obejmują i w jaki sposób. ( jak szeroko ). Sternik - to sternik i chwatit` Żadnej żonglerki tym, czym sternik steruje.

Ale po co tak się ... męczyć, skoro życie w innych, czytaj bardziej cywilizowanych, krajach jest takie proste. Wystarczy wyjechać gdzieś do Etiopii, na Madagaskar lub innego „antypoda” i korzystać z niczym nie ograniczonej wolności.......


Blizej też jest to mozliwe , nie trzeba ,,okieana priepływat,, :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
o ile w ramach tej działalności nie jest używany do przewozu więcej niż 12 pasażerów;>


Swoją drogą to jak dla mnie ten zapis jest mocno humorystyczny bo zdaje się o ile dobrze pamiętam pasażerem nie jest osoba wykonująca jakąkolwiek pracę na rzecz jachtu, więc konia z rzędem temu co wozi na rejsie komercyjnym pasażerów - co podważa w tym momencie komercyjność danego rejsu...

Znaczy przysłowiowa szwagierka zabrana na przelot Gdańsk - Hel nie mająca o żeglarstwie bladego nawet pojęcia, ale podająca w porcie cumę nie jest już pasażerem a rejs nie jest komercyjny...

W tym momencie żaden chyba rejs nie ma szansy być komercyjny chyba, że wieziemy kogoś, kto całą drogę przejeżdża tylko z drinkiem w ręku absolutnie nie dotykając się do niczego...

Ale to było już kiedyś rozkładane na czynniki pierwsze tyle, że przypomniało mi się przy okazji przywołania tego zapisu.

Włodek - ciut logiki prozę...
Rozkładanie na czynniki pierwsze dotyczyło zapisu zupełnie innego (wciąż obowiązującego!), który zapisano tak, że z przewozu pasażerów uczyniono... warunek "komercyności" jachtu.
Ten przepis brzmi:
"....statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych, używany do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a, b, c, d, e"

Znajdziesz ten przepis w ustawie o bezpieczeństwie morskim (w ustawie o żegludze śródlądowej nie zawiera obecnie żadnej definicji jachtu komercyjnego).

Przepis, który ma zostać wprowadzony do ust. o bepieczeństwie morskim oraz ust. o żegludze śródlądowej - będzie zapisany słowami
"o ile nie jest używany do przewozu więcej niż 12 pasażerów".
Czyli wożenie pasażerów w liczbie ponad 12 sztuk jedynie wyklucza zastosowanie definicji.
Czyli po wieloletnich zmaganiach z językiem ustawodawcy udało się zapisać to, co chciał zapisać od początku...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2019, o 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2910
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
W tym momencie żaden chyba rejs nie ma szansy być komercyjny chyba, że wieziemy kogoś, kto całą drogę przejeżdża tylko z drinkiem w ręku absolutnie nie dotykając się do niczego...
Kutry wędkarskie się łąpią jako jachty komercyjne.
I chyba o to chodziło ustawodawcy od samego początku.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Były_User 934585
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2019, o 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
kooniu napisał(a):
Blizej też jest to mozliwe , nie trzeba ,,okieana priepływat,,

A jakie to krainy kolega ma na myśli?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 16:10 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
marioczewa napisał(a):
Tak z ciekawości ile osób nieumiejacych pływać może znajdować się na lodce. 7.5m ze sternikiem bez patentu ?
A gdzie jest powiedziane, że osoby na łódce muszą umieć pływać ?
A zna ktoś pilota, który umie fruwać?

MarkuSCO a czy warto bawić się w "konstruowanie hausebota"? Czy ograniczenie konstrukcyjne prędkości nie jest kagańcem, który ogranicza możliwości twojej jednostki? Przepis był wprowadzony po to aby umożliwić czarterowanie powolnych jednostek osobom bez patentu.



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7508
Podziękował : 5908
Otrzymał podziękowań: 2275
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
MarkuSCO a czy warto bawić się w "konstruowanie hausebota"? Czy ograniczenie konstrukcyjne prędkości nie jest kagańcem, który ogranicza możliwości twojej jednostki? Przepis był wprowadzony po to aby umożliwić czarterowanie powolnych jednostek osobom bez patentu.

Oczywiście nie warto Jacku ( moim zdaniem nie warto ) Ale tutaj jest troszkę inny dylemat.
Oto ogólny zarys przyszłego "housebota" już mam w gófce. Coś jakby modułowa jednostka do poruszania się po okolicznych akwenach. Coś co - jak podejrzewam - nie zmieści się w klasyfikacji. Bowiem nie zamierzam rezygnować z efektów moich tegorocznych doświadczeń.
Czyli obok napędu żaglowego, także i śmigłowy i śrubowy i co tam jeszcze...
Słowem taki jabłomnik, o jakim kiedyś wspominał Catz...
Dylemat mianowicie w tym na ile jest sens "naciągać" tego jabłomnika do przepisów dotyczących houseboata.
Czyli w sumie dylemat w tym, czy spoglądać na przepisy w ogóle, czy dać sobie z nimi spokój ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 18:44 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Robić coś "pod przepisy" czy to co ci się zamyśliło... Ja bym dylematu nie miał. :mrgreen:



Za ten post autor Były_User 934585 otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL