Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lis 2019, o 16:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojciech napisał(a):
W mojej ocenie komentarze forumowicza insa nie kwalifikują się do podjęcia czynności moderatorskich w zakresie podanych punktów regulaminowych ale nie zmienia to faktu, że ponownie uprasza się przywołanego do zastosowania się do zalecenia... Forumowiczu ins jeżeli uznajesz, że Twój przekaz jest właściwy, a ktoś z forumowiczów nie ma racji, to pozostaw komentarz nie wymagający mojej czy innego Moderatora interwencji.
Zalecam każdej ze stron dyskusję pozbawioną stwierdzeń sugerujących kłamstwo przedstawiając uzasadnienie posiadające kontrargument nie do podważenia.
Zwracam natomiast uwagę o zachowanie umiaru i zaprzestanie używania przez forumowicza określenia Wielmożna Pani Monika Matis gdyż świadczyć to może jednakże o graniczącą ze zniewagą analogią.
Powyższe przedstawiłem jako prośbę o zastosowanie się do niej.


Postaram się. Tym nie mniej wyjaśnię swoje stanowisko.
Gdyby Moniia opisała swoje doświadczenia z czarterowania jachtu na Karaibach zgodnie z prawdą.
Czyli byłam raz, nie żądali przy przejęciu jachtu okazania licencji żeglarskiej.

to miało by to sens, niestety ale Moniia swoje jednostkowe doświadczenia rozciąga ponad miarę i robi to nie pierwszy raz.

Samo posiłkowanie się wyjętym z kontekstu opisem wymogów dla skippera https://www.dreamyachtcharter.com/chart ... -charters/ jakie stawia DYC świadczy o kompletnej niewiedzy o funkcjonowaniu czarterów na świecie.


Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 24 lis 2019, o 16:51 przez ins, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojtku, pomówienie wypełnia znamiona czynu zabronionego wg K.K.

Cytuj:


Zniesławienie, pomówienie, obmówienie, oszczerstwo – występek polegający na pomówieniu innej osoby, grupy osób, instytucji, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności



Posty insa w formie jaka została przedstawiona na forum, wielokrotne sugestie że kłamię oraz bezpośrednie stwierdzenie że kłamię stanowią pomówienie. Ins był w przeszłości dyscyplinowany za podobne praktyki.

Widzę, że jednak podałam złe numery paragrafów naszego regulaminu. Tym razem więc wkleję screenshoot:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 16:43 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Gdzie jest płokułatoł?
K.K zdeptany!
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wykopki się skończyły i ogrodnicy się nudzą...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 20:27 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 738
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Szanowni koledzy, zakładając temat miałem jasno sprecyzowane pytanie. Można było w zasadzie kolejnym postem rozwiać moje watpliwości i koniec tematu. A tu widze wojna już na 3 strony a pewnie jeszcze nie koniec. Tak wiem, że nie wiem wszystkiego ( i nie muszę) dlatego pytam Was. Zarzucanie mi, że nie wiem do czego uprawnia mnie chociażby patent jest prawdą ale też nie muszę wiedzieć wszystkiego bo korzystam tylko z żaglowek. Jak tylko coś jest i potrzebne to staram się znaleźć to w necie i stąd mój cytat z "Zagli". Skąd mogłem wiedzieć, że badź co bądź pismo dla żeglarzy kłamie albo mija się z prawdą? Skoro patent mam około 2 lat i prawdę mówiąc staram się jak najwięcej żeglować oraz poznawać teorię żeglowania a nie ustawy. To akurat do bezpiecznego prowadzenia jachtu jest mniej ważne dla mnie. Życzę wszystkim więcej luzu i z wypiekami na twarzy :oops: czekam na dalszy rozwój tematu. Pozdrawiam wszystkich Mariusz :)

_________________
***** ***



Za ten post autor marioczewa otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Błąd na stornie Żagli został już usunięty https://zagle.se.pl/zeglarstwo/jak-zdob ... -NKnj.html

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szaman3 napisał(a):
Monia, całkowicie zgadzam się z Twoimi opiniami o tym forumowiczu. Dlatego pozwolę sobie coś Ci doradzić. Jedno kliknięcie w "ignoruj" … i jaka ulga ;) Wtedy nic nie kusi, żeby odpowiadać a i wieczorne piwo lepiej smakuje

Nie nie nie i jeszcze raz nie! ;)
Żadnego klikania i w ogóle zawracania sobie głowy marudzeniem Insa ;)
Napisz kolejny odcinek relacji - ludzie czekają :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 23:27 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Czekają na rum. A mróz chwycił.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja na rum nie mam we zwyczaju czekać. Mam ochotę to po prostu po niego sięgam.
My ( ja i moja żona ) w ogóle bardzo rzadko na cokolwiek czekamy.
Jeśli mamy na coś ochotę to po prostu sięgamy po to. Ale...
Dzięki temu że sięgamy sami, relacja Monii nie jest dla nas relacją z odległych krain a po prostu z za ściany. My wiemy, że Moniia nie kłamie i nie ma tego we zwyczaju...
Wiemy - obiektywnie i logicznie rzecz ujmując.

Marioczewa :)
A ja chciałbym Ci właśnie serdecznie podziękować za ten wątek i przdstawione przez Ciebie wątpliwości. Zwłaszcza za przedstawienie Twojego - intuicyjnego - rozumienia tych przepisów. W mojej życiowej praktyce nauczyłem się tego, że zanim będę mógł dochodzić swoich praw w oparciu o istniejące przepisy i ich profesjonalną wykładnię...
Najpierw zetknę się z popularnych ( całkiem możliwe że błędnym ) rozumieniem tego prawa.
Po prostu podpierdolą mnie na zasadzie - to przecież niemożliwe, żeby takim ciężkim kolosem i z takim mocnym silnikiem powoził koleś bez papierów.
Twoje wątpliwości mają dla mnie sporą wartosć :D
Moim zdaniem, przepisy dotyczące houseboatów zostały sformułowane tak, jakby nigdy, nikt - w oparciu o nie - nie zamierzał czegokolwiek rozstrzygać.
Po prostu zostały napisane na odpie.olonego...
( Ta "moc silnika" i "konstrukcyjne przystosowanie" )



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: marioczewa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 00:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
MarekSCO napisał(a):
My wiemy, że Moniia nie kłamie i nie ma tego we zwyczaju...


Proponuję zapoznać się z tekstem pod tym linkiem: http://solasv.mcga.gov.uk/codes/ndp_cod ... _final.pdf i zwrócić uwagę na annex 6.
Są tam opisane wymagania stawiane skipperowi jednostki do 24 metrów, służącej do komercyjnego uprawiania rekreacji i sportu pod banderą brytyjską.
Pisząc w skrócie, wymagania dla skippera jachtu czarterowanego w systemie skippered.

Są to informacje nie potwierdzające, to co napisała Moniia.
Cytuj:
Nie zmienia to faktu, że ani u mnie, ani na Dominice* nikomu nie wpadloby nawet na myśl aby o jakiekolwiek papiery pytać...


Jeśli Moniia nie kłamie to należało by zaryzykować stwierdzenie, iż kłamią pracownicy MCA.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 03:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kolejny post dla moderacji jako że ins NADAL zarzuca mi kłamstwo bezczelnie manipulując słowami.

W swoim ostatnim poście przytacza bowiem przepisy MCA dotyczące, nie wiedzieć czemu, KOMERCYJNYCH jachtów, starając się „udowodnić” że kłamię o jachtach do 24 m - lub jakichkolwiek pod brytyjską banderą.

Obrazek

Gdy tymczasem - o czym ins doskonale wie - mowa była cały czas o jachtach przyjemnościowych.

Obrazek

Po raz kolejny ins bezczelnie manipuluje postami licząc na to, że czytający przeoczą drobne szczegóły.
Po raz kolejny zarzuca mi kłamstwo.

Tak więc po raz kolejny zwracam się do moderacji:

Ponieważ ins po raz kolejny pomimo ostrzeżeń publikuje posty mające na celu JEDYNIE poddanie w wątpliwość, czy sugestie mijania się z prawdą - lub w tym wypadku, bezpośrednie oskarżenia o kłamstwa (wielokrotne wg insa!) oraz pomówienie osób piszących o uprawnieniach w innych państwach, nawet gdy jego własne manipulacje są łatwo sprawdzalne, żądam od moderacji właściwej reakcji na te posty.
PONIEWAŻ W PRZESZŁOŚCI INS OTRZYMYWAŁ, O ILE SIĘ NIE MYLĘ, OSTRZEŻENIA DOTYCZĄCE TAKICH ZACHOWAŃ WNOSZĘ O ZABLOKOWANIE UŻYTKOWNIKA INS na podstawie punktów V i VI regulaminu forum.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 04:16 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Gdy tymczasem - o czym ins doskonale wie - mowa była cały czas o jachtach przyjemnościowych.


THE SAFETY OF SMALL VESSELS IN COMMERCIAL
USE FOR SPORT OR PLEASURE

Przepraszam, że wielką czcionką, ale zacytowałem wprost z źródła do czego odnosi się info ze strony MCA.

Jakby co, to wątek dotyczy między innymi tzw hausebotów, które bywają jachtami komercyjnymi do użytku przyjemnościowego zwanego rekreacją, podobnie jak praktycznie każdy jacht czarterowany z załogą bądź bez załogi.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 04:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ins dalej manipuluje, tym razem obrażając KAŻDEGO czytającego.

Tytuł mówi wyraźnie - Small Vessels in Commercial use. Czyli krótko jednostki komercyjne. To co dalej (for sport and pleasure) odróżnia ten kod MCA od drugiego dotyczącego jednostek rybackich. Czyli krótko - kod dotyczy komercyjnych jachtów.

Zresztą, tu cytat z dokumentu podawanego przez insa. Pierwszej strony:

Obrazek

Przypominam, o czym pisałam, dla tych co się gubią:

Obrazek

Ale ponieważ ins nadal uwaza ze może manipulować słowami - poniżej załączam informację z MCA o wymogach wobec jednostek przyjemnosciowych i ich definicję („not for financial gain” - co jest drastyczną różnicą w stosunku do tego co ins przytacza. Polecam zwłaszcza punkt 5.1, dotyczący przepisów o załodze:

http://cloud.tapatalk.com/s/5ddb4d3cb07f2/mgn489-amendment-pleasure-vessels.pdf





Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 05:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Oszem,
Moniia napisał(a):
Ale ponieważ ins nadal uwaza ze może manipulować słowami - poniżej załączam informację z MCA o wymogach wobec jednostek przyjemnosciowych i ich definicję


Artykuł 37a
4. Nie wymaga posiadania dokumentu kwalifikacyjnego uprawianie turystyki
wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do
13 m, których prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h.
W przypadku jachtów przeznaczonych do najmu, uprawianie turystyki wodnej
wymaga odbycia przez prowadzącego jacht szkolenia z zakresu bezpieczeństwa na
wodzie. Wymóg ten nie dotyczy osób posiadających kwalifikacje z zakresu żeglugi
morskiej lub śródlądowej określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 5.

Jak widzimy temat wątku wcale nie dotyczy tak wąskiej dziedziny jak żeglowanie na własnym jachcie, sobie a muzom, w związku z tym zawężanie przez Moniię sposobu uprawiania tego sportu/rekreacji do wybranej przez nią tematyki, jest nieporadną próbą zrzucenia odpowiedzialności za wprowadzanie czytelników w błąd.

Przypominam tą trzecią prawdę Monii.
Cytuj:
Nie zmienia to faktu, że ani u mnie, ani na Dominice* nikomu nie wpadloby nawet na myśl aby o jakiekolwiek papiery pytać...


Okazuje się, że się pytają, gdy zostało to Monii udowodnione, na jej brytyjskim własnym podwórku, zaczęła wić się niespójnych tłumaczeniach i rozdętych postach.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 05:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kolejny post insa zgłoszony do moderacji.

Nic już nie tłumaczę bo kto umie czytać już dawno znalazł odpowiedzi pomimo nieudolnych manipulacji insa.

Po raz kolejny zwracam się do moderacji o reakcję zgodnie z regulaminem forum (punkty V i VI). Sugestie użytkownika że kłamię i konfabuluję oraz manipulacje których się dopuszcza są niedopuszczalne na publicznym forum.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 06:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Proponuje kubełek zimnej wody na rozgrzane czoło Monii.

Proszę prześledzić wymianę zdań o chęci prowadzenia trałowca o długości nie przekraczającej 24 metry.

Moniia stwierdziła
Cytuj:
Pomijam już, że w domu mogę prowadzić bez żadnych papierów i trałowiec jeśli się zmieści w 24 metrach.


Bazując na powszechnej wiedzy mam prawo uważać, że chodzi o okręt zajmujący się likwidacją min, po angielsku: minesweeper. Parę innych nazw też chyba można znaleźć.
W związku z tym zadaję pytanie.

Cytuj:
Było by miło, gdyby Wielmożna Pani Monika Matis podała konkretny model minesweeper'a, pod brytyjską banderą, który może Ona prowadzić bez papierów.


Zamiast rzeczowej odpowiedzi, to czy pokrywającej się z prawdą inna sprawa, do której Moniia wszystkich na forum przyzwyczaiła, nastąpiła pełna nieukrywanej niechęci do mnie tyrada.

Cytuj:
W kolejnym poście ins zarzuca mi, że twierdzę jakobym mogła prowadzić okręt wojenny pod brytyjską banderą bez uprawnień i sarkastycznie pyta o parametry.
Nie zauważając, że tym razem bardzo niechlujnie manipuluje, bo rzeczony parametr pozostawił w moim cytacie (tak, ja już go podałam!). Spiesząc się aby udowodnić jaką wariatką jestem nieuważnie zacytował. Ostatnie zdanie to ten parametr. Póki pływam jednostką do 24m DLA PRZYJEMNOŚCI - wiec minesweeper to tylko wycofany ze służby, notabene można takie kupić- mogę to robić w UK bez papierów.


Nadal nie wiem jakim to modelem trałowca, byłego trałowca !!! Moniia chciałaby dowodzić.

Oczywiście ma prawo to trzymać w tajemnicy, ale po co ten zbędny natłok słów, w dodatku z przypisywaniem mi intencji, które nawet w głowie mi nie zaświtały.
Obracam napisane przez siebie pytanie w prawo, w lewo, w dół i do góry, i nie dostrzegam śladu jakiegokolwiek zarzutu skierowanego z mojej strony do Monii.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 06:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ponieważ ins wmawia wam, że jedyny typ trawlera to okręt wojenny, oto fotka pierwszego z brzegu trawlera obecnie do kupna w Newhaven:

ObrazekObrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 06:59 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
ponieważ ins wmawia wam, że jedyny typ trawlera to okręt wojenny, oto fotka pierwszego z brzegu trawlera obecnie do kupna w Newhaven


Trawler to nie to samo co trałowiec.
Aczkolwiek owszem British Navy, nie tylko ona, wcielała do floty trawlery

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 07:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Pytanie. W jakim poście wmawiałem iż jedyny typ trawlera to okręt wojenny?
Niech Moniia łaskawie go wskaże.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Moniia napisał(a):
Ponieważ ins wmawia wam, że jedyny typ trawlera to okręt wojenny, oto fotka pierwszego z brzegu trawlera obecnie do kupna w Newhaven:


Z całym szacunkiem, ale... To Ty napisałaś TRAŁOWIEC... A to jednak nie to samo co TRAWLER...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
Moniia napisał(a):
Ponieważ ins wmawia wam, że jedyny typ trawlera to okręt wojenny, oto fotka pierwszego z brzegu trawlera obecnie do kupna w Newhaven:


Z całym szacunkiem, ale... To Ty napisałaś TRAŁOWIEC... A to jednak nie to samo co TRAWLER...
Aż zadałem sobie trud i przejrzałem cały wątek od początku.
O tu:
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=587080#p587080


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przed II wojną św. w Polsce trałowce nazywano traulerami (pisownia oryginalna), niszczyciele - kontrtorpedowcami, a okręty podwodne - łodziami podwodnymi.

Skoro 3/4 Polaków używa nadal przedwojennego określenia na okręty podwodne, to nie ma się co czepiać o nomenklaturę. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Stara Zientara napisał(a):
Przed II wojną św. w Polsce trałowce nazywano traulerami (pisownia oryginalna)


Sugerujesz, że Moniia jest tak stara? :rotfl: Oj grzebiesz widelcem w bombie... :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: marioczewa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
Skoro 3/4 Polaków używa nadal przedwojennego określenia na okręty podwodne, to nie ma się co czepiać o nomenklaturę.

Powiedziałbym więcej Wojtku ;)
Przecież Moniia dopiero co wróciła z wyprawy nurkowej. A BYMS-26/Calypso był, jak raz,
trałowcem :mrgreen:
Nie pierwszy to przypadek, kiedy podświadomość, ukryte pragnienia itp...
Podsuwają błędne określenie :mrgreen: Chociaż... Czy ono jest błędne... Na moje oko - Moniia prawidłowo kojarzy :mrgreen:

ins napisał(a):
Jak widzimy temat wątku wcale nie dotyczy tak wąskiej dziedziny jak żeglowanie na własnym jachcie, sobie a muzom, w związku z tym

Że niby co ?!!?
Zanim zacząłem czytać drugą streonę tego wątku nie przyszło mi nawet do głowy, że ktoś mógłby być zainteresowany wynajmowaniem houseboata.
W mojej świadomości rynek najmu takich jednostek pozostaje nadal marginalny w odniesieniu do innych rodzajów łodzi ( może się mylę ? - pytam bo naprawdę nie wiem )
Zaś problemy - związane z przepisami - z jakimi spotka się wynajmujący houseboata są
marginalne w porównaniu z problemami z jakimi spotka się właściciel ( budujący/kupujący ) houseboata dla własnego użytku.
W jednym z postów w tym wątku powiedziałem, że zamierzam zbudować jednostkę, którą
( wedle moich obaw ) można by zakwalifikować do klasy houseboat...
I powiedz mi teraz kto zawęża ?
Ja - który planuję poświęcić swój czas i środki i siłą rzeczy temat interesuje mnie w takim zakresie w jakim odnosi się on do moich planów - czyli w szerokim pełnym zakresie.
Czy Ty - ograniczając ( domyślnie - że niby wszyscy patrzymy tak samo ) do aspektu komercyjnego zastosowania prawa ?
Ins - Ty nie podałeś informacji w formie sprostowania:
( W stylu: "Dodałbym jeszcze, że w przypadku komercyjnego..." )
Ty ograniczasz dziedzinę i na tej podstawie zarzucasz Monii kłamstwo.
Kolejny raz Ci wyjaśniam, że temat i zdanie Monii mnie interesuje. Kolejny raz "spowiadam" się przed Tobą dlaczego...
Ale i kolejny raz jasno mówię. Zmień kurs, bo wchodzisz na kolizyjny z moim...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1396
Podziękował : 787
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Problem wziàł sié stàd, że forumowicz "ins" ma kłopoty ze zrozumieniem tego co czyta w jézyku angielskim.

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain



Za ten post autor piotras otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 09:58 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
piotras napisał(a):
Problem wziàł sié stàd

To je kaszebszczi?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Szaman3 napisał(a):
Błąd na stornie Żagli został już usunięty https://zagle.se.pl/zeglarstwo/jak-zdob ... -NKnj.html

Usunięto tylko jeden, najbardziej oczywisty błąd.

Ponadto zdanie "Z obowiązku posiadania patentu zwolnione są oczywiście osoby, przebywające na pokładzie jako pasażerowie." powinno zostać uzupełnione o "oraz członkowie załogi". Jeszcze prościej - można po prostu napisać, że "Obowiązek posiadania patentu dotyczy wyłącznie osoby odpowiedzialnej za prowadzenie jachtu."

Ponadto odpowiedź na postawione w artykule pytanie:
Patent żeglarski krok po kroku: czy każdy może zostać żeglarzem jachtowym?
- jest manipulacją, ponieważ opowiada wyłącznie o szkoleniach kończących się egzaminem - tymczasem "by zostać żeglarzem jachtowym" należy tylko zdać egzamin, a nie uczestniczyć w kursie.

Ponadto zdanie "Zaledwie jeden weekend zajmuje z kolei zdobycie uprawnień sternika motorowodnego." jest kłamstwem, albowiem "zdobycie uprawnień sternika motorowodnego" wymaga jedynie zdania egzaminu, który trwa kilka godzin - a nie cały weekend.

Ponadto "stopień jachtowy sternik morski" nie jest "jednoznaczny z uzyskaniem patentu motorowodnego sternika morskiego". Tu przekłamanie jest piętrowe, bowiem nie "stopień" ale posiadanie patentu i nie "jednoznaczny z uzyskaniem patentu" tylko posiadanie jednego patentu daje uprawnienia takie same, jak posiadanie drugiego patentu. Za uzyskanie patentu mot.st.m - posiadacz patentu j.st.m. musi osobno zabulić. Czyli powinno być "uzyskanie patentu j.st.m jest jednoznaczne z uzyskaniem uprawnień mot.st.m."

Ponadto zdanie " każdy jachtowy sternik morski zostaje automatycznie morski sternikiem motorowodnym" (pisownia oryginalna...) - jest bzdurą. Z przyczyn wyjaśnionych powyżej.

Ponadto dotycząca stopnia j.st.m alternatywa zawarta w zdaniu "Jeżeli zatem masz takie uprawnienia lub zamierzasz je uzyskać, nie potrzebujesz patentu sternika motorowodnego." jest bzdurą. Ponieważ sam zamiar uzyskania uprawnień j.st.m. nie oznacza braku potrzeby posiadania patentu st.m. A osobny patent motorowodny daje posiadaczowi patentu j.st.m spokój w czasie dowolnej kontroli, zwłaszcza za granicą, bowiem pan minister zapomniał wpisać uprawnienia motorowodne we wzorach patentów żeglarskich...

Ponadto zdanie: Warto jednak podkreślić, że dla wszystkich początkujących żeglarzy uzyskanie patentu żeglarza jachtowego jest wystarczające, żeby zdobyć doświadczenie, wiedzę i przy tym świetnie się bawić. jest okraszonym rusycyzmem łgarstwem. Bo utożsamianie "zdobycia" jakiegoś kwitka ze zdobyciem doświadczenia i wiedzy - to łgarstwo - i to niebezpieczne.

Ponadto zdanie: "Egzamin i wydanie patentu zapewniają organizatorzy kursu. " jest nieprawdą. Egzamin organizuje komisja egzaminacyjna, którą powołuje podmiot uprawniony do egzaminowania lub właściwy polski związek sportowy. A egzaminatorami nie mogą być osoby, które uczestniczyły w szkoleniu egzaminowanego.
Natomiast wydanie patentu jest czynnością z zakresu administracji publicznej, której wykonywanie powierzono właściwym polskim związkom sportowym.

Ponadto nie jest prawdą jakoby: "Osoby, które chcą uzyskać patent żeglarski bez wcześniejszego kursu muszą same zapisać się na egzamin w Polskim Związku Żeglarskim lub Polskim Związku Motorowodnych. " Takie osoby mogą bowiem zapisać się na egzamin w dowolnej komisji egzaminacyjnej powołanej przez dowolny z kilkudziesięciu podmiotów upoważnionych do egzaminowania - czyli wcale nie "muszą" zapisywać się na egzamin jedynie w jednym z dwu polskich związków sportowych.
Zupełnie też nie wiadomo po co osoby przystępujące do egzaminów miałyby poznawać... adresy jakiś Okręgowych Związków, czymkolwiek one są.

etc, etc...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 25 lis 2019, o 10:12 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 10:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
MarekSCO napisał(a):
Czy Ty - ograniczając ( domyślnie - że niby wszyscy patrzymy tak samo ) do aspektu komercyjnego zastosowania prawa ?

W żaden sposób nie ograniczam, wręcz poszerzam.
Poza tym to nikt inny jak sama Moniia postanowiła zaszpanować wiedzą o zasadach czarterów podsumowując swe doświadczenia takim oto zdaniem.
Cytuj:
Nie zmienia to faktu, że ani u mnie, ani na Dominice* nikomu nie wpadloby nawet na myśl aby o jakiekolwiek papiery pytać...

Po niewczasie skapnęła się, iż napisała nieprawdę i zamiast wybrnąć z normalny sposób zaczęła zawężać zjawisko żeglowania wyłącznie do prowadzenia własnego jachtu bez zarabiania na nim.

Tak jakby był to jedyny sposób na żeglowanie, a przecież tak nie jest.

MarekSCO napisał(a):
Kolejny raz "spowiadam" się przed Tobą dlaczego


Poszukaj wobec tego konfesjonału lub kozetki, mnie Twoje rozterki nie interesują.

piotras napisał(a):
Problem wziàł sié stàd, że forumowicz "ins" ma kłopoty ze zrozumieniem tego co czyta w jézyku angielskim.


Zważywszy, że masz problemy z odróżnianiem mapy Imraya od map admiralicji, a różnica jest tak wielka, że dziecko ją zauważy, proponowałbym byś nie fantazjował z tym co ja rozumiem.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
MarekSCO napisał(a):
Zanim zacząłem czytać drugą streonę tego wątku nie przyszło mi nawet do głowy, że ktoś mógłby być zainteresowany wynajmowaniem houseboata.
W mojej świadomości rynek najmu takich jednostek pozostaje nadal marginalny w odniesieniu do innych rodzajów łodzi ( może się mylę ? - pytam bo naprawdę nie wiem )

Dokąd pływasz w nieścisłych określeniach typu "rynek najmu" albo "marginalny w odniesieniu do" - nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy "pozostaje nadal" czy może jednak nie...
Niemniej, aby choć troszeczkę ułatwić Ci zaspokajanie ciekawości - popatrz na przykłady tego, co wuj Guugiel spytany o "czarter bez patentu" wypluł - w 0.5 sekundy:
http://www.petlazulawska.com/czartery
https://twojczarter.pl/jachty/
https://iczarter.pl/
http://zeglugawislana.pl/
https://zegluj.pl/jachty-motorowe
http://motorowyczarter.pl/Jachty
https://www.topikoczarter.pl/nasze-jach ... ez-patentu
https://wypozyczalnia.mazury.pl/houseboat-mazury/
https://wypozyczalnia.mazury.pl/czarter ... otorowych/
https://bofort.pl/jachty-motorowe/jacht ... we-mazury/
https://marigo.pl/czarter-jachtow-motorowych-mazury/
https://nordjacht.pl/bezpatentu/
etc, etc...
MarekSCO napisał(a):
Zaś problemy - związane z przepisami - z jakimi spotka się wynajmujący houseboata są marginalne w porównaniu z problemami z jakimi spotka się właściciel ( budujący/kupujący ) houseboata dla własnego użytku.

Odnoszę wrażenie, że mylisz się, zakładając a priori istnienie jakichkolwiek istotnych problemów związanych z przepisami dotyczącymi hausbootów.
Poza tym porównywać wypada porównywalne - tymczasem wynajem to zupełnie czynność którą trudno porównywać do zakupu lub budowania, nieprawdaż?
Wynajmujący hausboocika musi znaleźć jednostkę, zarezerwować ją, zapłacić w terminie za jej użytkowanie oraz przejść króciutki instruktaż / szkolenie przed pierwszym wynajęciem pływadła. Potem może pływać po całym śródlądziu, oczywiście przestrzegając zasad bezpieczeństwa, jak każdy... Gdzie tu jakieś "problemy związane z przepisami"?
W kwestii "problemów związanych z przepisami" na jakie napotyka kupujący czy budowniczy hausboota dla własnego użytku - to jeśli taki gość wyposażył pływadło w silnik o mocy ponad 15kW, to powinien go przed rozpoczęciem pływania zarejestrować.
Potem może pływać po całym śródlądziu, oczywiście przestrzegając zasad bezpieczeństwa, jak każdy...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 25 lis 2019, o 12:18 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 12:19 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 738
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Czytając wypowiedź Jaromira widzę, ze nie najlepszy artykuł wybrałem do cytowania :rotfl:

_________________
***** ***



Za ten post autor marioczewa otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL