Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 05:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2021, o 20:08 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2238
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 677
Uprawnienia żeglarskie: mam
adzik napisał(a):
1.Są żeglarze którym STCW jest potrzebne

Nie tylko żeglarze, krupier na wycieczkowcu też potrzebuje, ale ja tu jakby nie o tym.
Jeśli PZŻ przestanie lobbować o obowiązkowe patenty, a zajmie się certyfikowaniem, to będzie to tylko sprawą związku i nic nam do tego. A jeśli będą robić to dobrze, być może sam skorzystam.

bury_kocur napisał(a):
Zatrzymaliśmy się po 2013 r w pół drogi tyle, że zabrakło woli politycznej do zakończenia prac.

Dokładnie tak, tu jest właśnie clou problemu.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
noone napisał(a):
Jeśli PZŻ przestanie lobbować o obowiązkowe patenty, a zajmie się certyfikowaniem, to będzie to tylko sprawą związku i nic nam do tego. A jeśli będą robić to dobrze, być może sam skorzystam.


Ależ związek absolutnie nie chce zrezygnować z wpływu na obecne patenty - oni nie zamierzają tego zrobić - młodzi/gniewni w związku chcą ponownie dorwać się do władzy, tyle, że są bardziej inteligentni od Kaczmarków, Stosiów i Funiów.

Oni chcą to zrobić inteligentnie w białych rękawiczkach.

Im zależy na coraz większym rozszerzeniu ich wpływów na szkolenie, egzaminowanie i na coraz większej kasie z tego wynikającej.

To wszystko było niezwykle jasno i prosto wczoraj powiedziane...

6 godzin słuchania nie poszło na marne - wiemy przynajmniej czego się spodziewać - jakiego kierunku ich działań.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
noone napisał(a):
Ja się zgadzam z Wiktorem, pomysł na pewno z potencjałem, pozostaje kwestia wykonania.
Wszystko zależy od poziomu szkolenia na taki certyfikat.

Zgadzam się z wami ale jest to dopiero zapowiedź i to bardzo małego kroczku. Proszę zwróć uwagę, że jak na razie to mówimy wyłącznie o czymś na wzór egzaminu dla „zucha wodniaka” na jedną ze specjalności harcersko-żeglarskich. Jeszcze nie ma mowy o żadnych szkoleniach ani dobrowolnych certyfikatach dla bardziej doświadczonych żeglarzy.

noone napisał(a):
Czegoś takiego brakuje na naszym rynku, przez co skipperzy w Polsce certyfikują się gdzie się da, żeby uwiarygodnić swoje kompetencje.

A z tym się nie zgadzam, czy spotkałeś się z problemem zakwestionowania jakiegoś naszego dyplomu? Oczywiście ich degradacja powoli następuje ale jakby to powiedzieć jest to wynik innego procesu. A co do kolegów certyfikujących się w innych krajach to myślę, że robią to całkowicie z innych powodów.

ins napisał(a):
W przypadku dzieci ma to sens, ponieważ jest to jakiś czynnik mobilizujący na obozach półkoloniach etc, ale w przypadku osób dorosłych to jest pic. Z początku myślałem że PZŻ będzie zabiegać o uznanie swych certyfikatów za uprawiające do prowadzenia jachtów choćby w Polsce i Chorwacji.

Do krytykanctwa co niektórych kolegów zdążyłem się już przyzwyczaić ale twojej krytyki nie rozumiem. Dobrze, że przynajmniej przemyślałeś i zmieniłeś zdanie w sprawie dzieci. Jak sobie wyobrażasz „zabieganie o uznawanie dobrowolnych certyfikatów PZŻ”?

bury_kocur napisał(a):
I padło także pytanie wprost - do czego ten kwit ma służyć oprócz wyciągnięcia kasy od ludzi skoro certyfikaty kompetencji w PL nikomu nic nie dają co widać po ostatniej historyjce z ISSA opisywanej np. tutaj:

Do twojej „wyrywkowej” znajomość prawa zdążyłem się już przyzwyczaić. Ale to, że prezes stowarzyszenia „wyznaczającego szkoleniowe standardy” posługuje się uproszczeniami oraz przemilczeniem, zastanawia i to bardzo. Czy jako „nauczyciel” nie wie tego co wiedzieć powinien, czy może robi to co tym bardziej jemu nie przystoi? Ale merytoryczność wypowiedzi „coacha” z ISSA pozostawmy, jestem bardziej ciekawy twojej teorii spiskowej.

Osobiście dziwie się, że PZŻ wykazuje całkowitą nieznajomość prawa regulującego certyfikaty ICC i tak po prostu rezygnuje z zaangażowania się w proces ich upowszechniania. A co do proponowanych zmian to osobiście dołożyłbym pięcioletnią walidacje dyplomu kapitana oraz przy okazji uściślania definicji zrezygnowałbym z kuriozalnego liczenia stażu w godzinach.

Natomiast bardzo krytycznie oceniam „ratowniczą pogadankę” pt. człowiek za burtą. Jeden z uczestników spotkania użył słowa „rozważania” i to chyba oddało jego wartość. Bardzo poważnie „rozważano” zapominając, że w ratownictwie obowiązują procedury których należy po prostu się nauczyć i to najczęściej poprzez praktyczny trening.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2021, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Do twojej „wyrywkowej” znajomość prawa zdążyłem się już przyzwyczaić.
Ale to, że prezes stowarzyszenia „wyznaczającego szkoleniowe standardy” posługuje się uproszczeniami oraz przemilczeniem, zastanawia i to bardzo. Czy jako „nauczyciel” nie wie tego co wiedzieć powinien, czy może robi to co tym bardziej jemu nie przystoi? Ale merytoryczność wypowiedzi „coacha” z ISSA pozostawmy, jestem bardziej ciekawy twojej teorii spiskowej.


Jeżeli to do mnie to nie jestem prezesem i nie pretenduję do tego tytułu.

Przepraszam, jeżeli gdzieś zawiodłem...

Co do oczekiwanej w ostatnim zdaniu teorii to przepraszam ponownie - nie mam i chyba mieć nie będę...

Co do dwóch zdań w środku wypowiedzi to ewent. poprosiłbym o przerzucenie na nasze bo są to jak dla mnie zbyt abstrakcyjne wypowiedzi.

SIRK napisał(a):
Natomiast bardzo krytycznie oceniam „ratowniczą pogadankę” pt. człowiek za burtą. Jeden z uczestników spotkania użył słowa „rozważania” i to chyba oddało jego wartość.


I tu jak rzadko to zgadzam się z Twoją oceną.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2021, o 01:00 

Dołączył(a): 1 lut 2015, o 23:31
Posty: 21
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: ;)
W wypadku PZŻ to ewidentnie próba skoku na kasę i władzę nad egzaminowanymi.

Obecny system choć niedoskonały wydaje się być dobrym kompromisem.

ŻJ od lat 14. W tym samym wieku można jeździć małym samochodem.

JSM od 18 lat i 200h. Uprawnienia są niewspółmiernie duże w porównaniu do wymaganego doświadczenia. Trzeba mieć świadomość, że nie należy od razu po egzaminie płynąć 18 m jachtem na Biskaje.

KJ bez egzaminu po 1200h. Jeśli ktoś porządnie wypływa swoje to egzamin nie jest konieczny. I podobnie jak w przypadku JSM może nie od razu na Drake'a.

Pomimo wielu głosów przeciwnych złagodzeniu wymagań, nie słychać o dziesiątkach czy setkach wypadków jachtów prowadzonych przez "plastikowych" JSM i KJ.

---

A jeśli już egzaminy na KJ, to egzaminator powinien mieć uprawnienia minimum o jeden stopień wyższe od stopnia na który egzaminuje.
Czyli nie KJ i przyznane sobie we własnym gronie uprawnienia "instruktorskie" a dyplom kapitana na jachtach do 500 GT uzyskany po egzaminie przed CMKE.
Myślę, że taki wniosek natychmiast ostudzi zapędy "egzaminatorów" żeglarstwa z PZŻ. :lol:



Za ten post autor greenCAT otrzymał podziękowanie od: adzik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2021, o 08:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
Jak sobie wyobrażasz „zabieganie o uznawanie dobrowolnych certyfikatów PZŻ”?

Podobnie jak to zrobił RYA w Chorwacji, gdzie certyfikat kompetencji https://www.rya.org.uk/courses-training ... ipper.aspx uprawnia do
competence to operate:
- boats used for private purposes,
- bareboat chartered boats,
- yachts used for private purposes up to 30 GT,
- bareboat chartered yachts up to 30 GT,
in internal waters and territorial sea of the Republic of Croatia
and waters accessible from the sea, under the condition of holding an
appropriate national or foreign certificate for operating radio station if
there is a radio-telephone VHF station or a GMDSS-VHF station on the
boat or yacht.

noone napisał(a):
Czegoś takiego brakuje na naszym rynku, przez co skipperzy w Polsce certyfikują się gdzie się da, żeby uwiarygodnić swoje kompetencje.


Nieprawdę napisałeś. Są tacy i jest ich większość którzy certyfikują się tam gdzie pułap szkolenia i egzaminowania jest wysoki. Po za tym bezpatencie w żaden sposób nie uwolni szkoleń i egzaminowania, od chęci zdobywania certyfikatów po znajomości i z przymrużeniem oka.
Wiara w to charakteryzuje tzw. liberalizatorów.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2021, o 08:39 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
greenCAT napisał(a):
Obecny system choć niedoskonały wydaje się być dobrym kompromisem.

Zgadzam się w pełni. A PZŻ jak chce zarabiać na papierkach to niech lansuje ICC, bo ktoś to mógłby zacząć wydawać ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4479
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1536
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kuracent napisał(a):
Pojawiła się bardzo ciekawa propozycja, aby powstały nowe certyfikaty kompetencji PZŻ. Nie są to patenty państwowe. Są dobrowolne.

Nie ukrywam, że bardzo podoba mi się to!


Nie mam nic przeciwko temu, aby dowolne organizacje tworzyły dowolne systemy certyfikatów kompetencji. I jest mi obojętne czy będą one płatne (i ile), jakie umiejętności czy kompetencje będą "certyfikowały", czy system składał się będzie z 3 czy 33 certyfikatów...

Ba! Sądzę, że PZŻ powinien to zrobić już dawno! I życzyłbym wtedy związkowi sukcesu we wzroście popularności ich systemu!

Jednak uważam, że PZŻ nie powinien wydawać równocześnie zarówno państwowych patentów żeglarskich, jak i własnych certyfikatów kompetencji. To - moim zdaniem - klasyczny konflikt interesów oraz możliwość wprowadzania żeglarzy (intencjonalnie lub nie) w błąd. To tak jakby wydziały komunikacji zaczęły wydawać płatne "karty pieszego", "certyfikaty fachowego kierowcy" lub jakby urząd Lotnictwa Cywilnego zaczął wydawać certyfikat "puszczacza latawców", czy papierowych samolocików. Albo pełni się funkcję organu administracyjnego i wydaje się państwowe dokumenty, albo podlega się rynkowi i wydaje własne certyfikaty. Inaczej zaczyna się mieszać kodeks postępowania administracyjnego z "wolnym rynkiem"... i zamiast odpowiadać potrzebom rynku budując wiarygodność własnej marki (systemu) próbuje się zmieniać obowiązujące przepisy narażając na zarzuty "skoku na kasę" :oops:

Zresztą PZŻ już teraz miesza te dwa byty na przykład pobierając dodatkowe opłaty "za wysyłkę patentów", a także może wprowadzać w błąd umieszczając patent "sternika lodowego" pośród patentów "państwowych".

Gdyby PZŻ w roku 2010 nie podjął się (nie wyraził zgody) na wydawanie patentów państwowych (który to system, w kształcie zaproponowanym przez ministerstwo po konferencji uzgodnieniowej, związkowi się nota bene raczej nie podobał), a kontynuował wydawania swoich... to patenty "państwowe" wydawałby dziś penie starosta (bez naginania prawa), a system związkowy (dowolnie przez PZŻ kształtowany) zapewne już by okrzepł i może odniósł sukces? :roll:

Moim zdaniem - jeśli PZŻ chce wydawać "własne patenty" - powinien "złożyć wypowiedzenie" w sprawie umowy na wydawanie patentów państwowych. Tym bardziej, że ta działalność - jak słyszałem - przynosi więcej kłopotów niż zysków... :roll:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: jmper, Moniia, noone
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Po za tym bezpatencie w żaden sposób nie uwolni szkoleń i egzaminowania, od chęci zdobywania certyfikatów po znajomości i z przymrużeniem oka.
Wiara w to charakteryzuje tzw. liberalizatorów.


Piotrze - weź na litość boską przestań opowiadać dyrdymały...

Skąd wziąłeś powyższe?

Od zawsze - jako towarzystwo optujące za liberalizacją przepisów dot. żeglarstwa mówiliśmy, że należy zrobić dwie rzeczy:

1. spowodować tzw. bezpatencie do określonej wielkości jednostek np. 12, 18, 24 m (wielkość do ustalenia) i odejście od obowiązkowego posiadania patentów do powyższej wielkości sprzętu.

oraz

2. dla zainteresowanych utrzymać możliwość dobrowolnego uzyskiwania patentów lub certyfikatów kompetencji (do ustalenia)

Tak jest np. w Szwecji, tak jest w Wielkiej Brytanii i czy w tych krajach przeszkadza jedno drugiemu?

Więc nie pisz proszę takich rzeczy jak powyżej.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
adzik napisał(a):
plitkin napisał(a):
Trzeba donieść tę wieść tysiącom osób, które codziennie otrzymują w Polsce jakieś certyfikaty "nie mające uzasadnienia w prawie". Np. certyfikat ukończenia kursu przyrządzania sushi - specjalizacja nigiri.

Wartość papieru stanowi prawo. Na wymaganą prawem np. kartę wędkarską jest popyt, na kartę pływacką już raczej nie. Tak samo nie będzie popytu na jakieś patenty Polskiego Towarzystwa Mykologicznego jeśli nie będzie to wymagane. Dorośli też nie będą się starać o kartę rowerową ;-) Jeśli gdzieś po jakiś kursach ludzie dostają za darmo jakiś papier to raczej traktują go w kategorii pamiątki/laurki. Tak więc nie wróżę przyszłości dla takich extra płatnych patentów załoganta PZŻ, no chyba że ktoś będzie na niego dawał zniżki :-)
Przy okazji w PZŻ od lat funkcjonuje taki nieobowiązkowy patent sternika lodowego.
No patrz. Certyfikaty niejakiego związku też nie są przez nikogo wymagane a jakoś miliony ludzi, także z bardzo daleka, płaci ciężkie pieniądze za szkolenia i egzaminy na nie.... naprawdę ciężkie pieniądze.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 13:14 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Certyfikaty niejakiego związku też nie są przez nikogo wymagane


Jakiego związku, nie są przez nikogo wymagane?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 15:35 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Moniia napisał(a):
Certyfikaty niejakiego związku też nie są przez nikogo wymagane...

Mylisz się, są wymagane m.in. w Chorwacji czy w Polsce gdy obywatel UK chce wyczarterować jacht. A ich SRC ma moc prawną w .. >100 krajach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 15:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
adzik napisał(a):
Moniia napisał(a):
Certyfikaty niejakiego związku też nie są przez nikogo wymagane...

Mylisz się, są wymagane m.in. w Chorwacji czy w Polsce gdy obywatel UK chce wyczarterować jacht. A ich SRC ma moc prawną w .. >100 krajach.

Ładujesz się obszary, w których zawitanie może być związane z zagrożeniem spotkania się z prawnikami Monii.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
adzik napisał(a):
Moniia napisał(a):
Certyfikaty niejakiego związku też nie są przez nikogo wymagane...

Mylisz się, są wymagane m.in. w Chorwacji czy w Polsce gdy obywatel UK chce wyczarterować jacht. A ich SRC ma moc prawną w .. >100 krajach.
Mówiłeś o umocowaniu prawnym. Well, nie ma przepisu który stawiałby wymóg prawny. Chorwacja czy Polska tez o nich nie mówi tylko ogólnie o uprawnieniach.
Wiec pomimo nie bycia wymaganymi prawem nadal miliony ludzi chce wydawać pieniądze na ich robienie co jakby czyni twoją opinię raczej błędną.....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 08:49 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Moniia napisał(a):
Mówiłeś o umocowaniu prawnym. Well, nie ma przepisu który stawiałby wymóg prawny. Chorwacja czy Polska tez o nich nie mówi tylko ogólnie o uprawnieniach.

Znowu się mylisz, akurat Chorwacja stosuje wyliczenie enumeratywne uprawnień:
https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/doku ... 5-7_19.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Znaczy chcesz mi powiedzieć że miliony ludzi na świecie robi te szkolenia żeby móc popływać w Chorwacji? Wydaje Ci się, że wiedzą? :rotfl:

I nie, ty się mylisz. Chorwacja podaje je OBOK innych UZNAWANYCH - a nie WYMAGANYCH certyfikatów. Jesteś w stanie pływać w Chorwacji nie posiadając tychże, a zupełnie inne. W Polsce tak samo.

Więc póki nie pokażesz mi praw które uzależniają twoją możliwość żeglowania od posiadania ściśle tych konkretnych certyfikatów - i to najlepiej w kraju w którym są wydawane, a nie na drugim końcu świata - twoja opinia o niepopularności certyfikatów niewymaganych przez prawo jest po prostu błędna.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 09:31 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Moniia napisał(a):
... Jesteś w stanie pływać w Chorwacji nie posiadając tychże, a zupełnie inne. W Polsce tak samo.

Inne o ile są na załączonej liście w chorwackim rozporządzeniu lub są uprawnieniami chorwackimi. Oczywiście mówimy o banderze chorwackiej.
A w Polsce nie jest tak samo, nie mamy listy akceptowalnych zagranicznych uprawnień.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 13:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Znaczy chcesz mi powiedzieć że miliony ludzi na świecie robi te szkolenia żeby móc popływać w Chorwacji? Wydaje Ci się, że wiedzą?

1. Wielu ludzi robi te certyfikaty, aby móc czarterować jednostki od armatorów którzy jakiś papierków od skipperów wymagają.
2. Robią też dlatego że chcą legalnie zarabiać na swojej jednostce, a w wielu sytuacjach legalnie żeglować gdy oddadzą ją pod zarządzanie operatorowi flotylli czarterowej.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
adzik napisał(a):
A w Polsce nie jest tak samo, nie mamy listy akceptowalnych zagranicznych uprawnień.

Bo jak przystało na cywilizowany i praworządny kraj przestrzegamy międzynarodowe umowy i zgodnie z zasadą wzajemności zazwyczaj(sic) akceptujemy wszystkie uznane dokumenty potwierdzające umiejętności danej osoby.
Moniia napisał(a):
Wydaje Ci się, że wiedzą?

Witaj Moniia!!! A gdzież to byłaś gdy ciebie nie było?
Dyskutowaliśmy na dużo ciekawsze tematy gdzie naprawdę brakowało twojego „wyważonego” głosu. A ty objawiasz się w wątku o tematyce w której nie byłaś, nadal nie jesteś i chyba jeszcze długo nie będziesz obiektywna. :kiss:
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Jednak uważam, że PZŻ nie powinien wydawać równocześnie zarówno państwowych patentów żeglarskich, jak i własnych certyfikatów kompetencji. To - moim zdaniem - klasyczny konflikt interesów oraz możliwość wprowadzania żeglarzy (intencjonalnie lub nie) w błąd.

Dobry jesteś.
Gdy razem z kumplami „niszczyliście” nasz system szkoleń i certyfikacji żeglarzy to powoływałeś się na wzorcowy, idealny, wymarzony itd. itp. brytyjski system szkolenia RYA. Teraz, gdy kurz opadł i nowe pokolenie próbuje cokolwiek naprawić to twierdzisz, że pryncypia się zmieniły i polityka żeglarska korony już nie może być dobrym rozwiązaniem i generalnie system certyfikacji RYA/MCA jest „be”. Doprawdy zawsze potrafisz mnie zadziwić.
To ja już wole opinie kol. Kocura, przynajmniej jest szczery w tym swoim krytykanctwie.
adzik napisał(a):
A PZŻ jak chce zarabiać na papierkach to niech lansuje ICC, bo ktoś to mógłby zacząć wydawać

... i to jest słuszna koncepcja.
ins napisał(a):
Podobnie jak to zrobił RYA w Chorwacji, gdzie certyfikat kompetencji ...

Ins, jesteś szkoleniowcem i chyba egzaminatorem a to już zobowiązuje, nie bądź panem Prezesem ISSA i proszę poznaj otoczenie prawne w którym funkcjonujesz.
greenCAT napisał(a):
Pomimo wielu głosów przeciwnych złagodzeniu wymagań, nie słychać o dziesiątkach czy setkach wypadków jachtów prowadzonych przez "plastikowych" JSM i KJ.

Moim zdaniem wystarczyłby jeden wypadek aby zbadać przyczyny niechcianego zdarzenia a ty potrzebujesz setek, a może zadowoliłoby ciebie tylko kilka?
greenCAT napisał(a):
A jeśli już egzaminy na KJ, to egzaminator powinien mieć uprawnienia minimum o jeden stopień wyższe od stopnia na który egzaminuje.
Czyli nie KJ i przyznane sobie we własnym gronie uprawnienia "instruktorskie" a dyplom kapitana na jachtach do 500 GT uzyskany po egzaminie przed CMKE.

A nie prościej byłoby przenieść taki egzamin przed oblicze komisji CMKE a w gestii PZŻ pozostawić „związkowy certyfikat kompetencji kapitańskich” o prestiżu (jakości?) którego zdecydowałaby przyszłość.
bury_kocur napisał(a):
Przepraszam, jeżeli gdzieś zawiodłem...

W swoim krytykanctwie jeszcze nigdy mnie nie zawiodłeś.
bury_kocur napisał(a):
Co do dwóch zdań w środku wypowiedzi to ewent. poprosiłbym o przerzucenie na nasze bo są to jak dla mnie zbyt abstrakcyjne wypowiedzi.

Przeczytaj;
viewtopic.php?f=17&t=32504

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 22:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
ins napisał(a):
Podobnie jak to zrobił RYA w Chorwacji, gdzie certyfikat kompetencji ...

Ins, jesteś szkoleniowcem i chyba egzaminatorem a to już zobowiązuje, nie bądź panem Prezesem ISSA i proszę poznaj otoczenie prawne w którym funkcjonujesz.

Otoczkę prawną w Chorwacji znam tak samo dobrze jak polską, dlatego uznaję starania o uznanie certyfikatów na równi z patentami za sensowne. W końcu jest to tylko kwestia lobbingu i pieniędzy.
Chorwatom bardzo się opłaca uznawanie naszych patentów i certyfikatów RYA ponieważ to skutkuje funkcjonowaniem na ich terenie szkolenia na nasze patenty i certyfikaty RYA.
To są wymierne pieniądze wpływające do kasy Chorwatów w miesiącach wiosennych i jesiennych.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 23:05 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
ins napisał(a):
Chorwatom bardzo się opłaca uznawanie naszych patentów i certyfikatów RYA

Dobrze, że jeszcze nie wpadli na pomysł by na podstawie ww dokumentów wydawać VB - czysty biurokratyczny biznes, ale lepiej cicho sza :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 23:10 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
adzik napisał(a):
ins napisał(a):
Chorwatom bardzo się opłaca uznawanie naszych patentów i certyfikatów RYA

Dobrze, że jeszcze nie wpadli na pomysł by na podstawie ww dokumentów wydawać VB - czysty biurokratyczny biznes, ale lepiej cicho sza :-)

To też jest biznes, ale nie ma żadnego powodu aby instruktor przygotowujący do egzaminu na VB, miał traktować proces szkolenia po macoszemu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1400
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 605
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Czemu na certyfikaty RYA zdobyte na wodach Chorwacji, czy Grecji w UK patrzą przez grube palce i firmy czarterujace nie chcą czarterować na podstawie tych dokumentów?

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 00:00 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotras napisał(a):
Czemu na certyfikaty RYA zdobyte na wodach Chorwacji, czy Grecji w UK patrzą przez grube palce i firmy czarterujace nie chcą czarterować na podstawie tych dokumentów?

Nie chcą? Ooo?! Takie fajne są. Zagraniczne.

Upss.
W UK jachty są czarterowane na podstawie jakiś dokumentów?
Powtórzysz to? Zaryzykujesz ponownie taki tekst mając świadomość, że Ekipa Forumowa może Ciebie zakwalifikować do wrażej piątej kolumny PZŻ?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1400
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 605
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
ins napisał(a):
piotras napisał(a):
Czemu na certyfikaty RYA zdobyte na wodach Chorwacji, czy Grecji w UK patrzą przez grube palce i firmy czarterujace nie chcą czarterować na podstawie tych dokumentów?

Nie chcą? Ooo?! Takie fajne są. Zagraniczne.

Upss.
W UK jachty są czarterowane na podstawie jakiś dokumentów?
Powtórzysz to? Zaryzykujesz ponownie taki tekst mając świadomość, że Ekipa Forumowa może Ciebie zakwalifikować do wrażej piątej kolumny PZŻ?

Piotr Siedlewski
Gdybym napisał gdzie ja mam PZŻ to obawiam się, że dostałbym na tym forum
" ban for life". Ja tylko zadałem pytanie.
A, i żeby nie było. Na podstawie patentu PZŻ też nie wyczarterują.


Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Ostatnio edytowano 12 mar 2021, o 00:12 przez piotras, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Co do dwóch zdań w środku wypowiedzi to ewent. poprosiłbym o przerzucenie na nasze bo są to jak dla mnie zbyt abstrakcyjne wypowiedzi.

Przeczytaj;
viewtopic.php?f=17&t=32504


Przeczytałem - no i co z tego ma wynikać ?

Pytam się, bo ja prosty inżynier jestem i subtelności słabo qmam...

Śruby, nakrętki, Diesle to tak, ale tak daleko sięgające nawiązania czyli kontekst Twojej wypowiedzi vs. komentarz Colonela do wypowiedzi prezesa ISSA to wybacz - nie dla mnie za skomplikowane...

Pani Janko - dwie setki na rozjaśnienie proszę

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 00:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotras napisał(a):
Ja tylko zadałem pytanie.

Retoryczne, a to dlatego, że może być traktowane jako podważanie oficjalnej wykładni forumowej, wedle której w UK posiadanie patentu jest zbędne. Samo stwierdzenie, iż zbędność dotyczy żeglowania na swoim jachcie, bez pobierania za to dutków wywołuje palpitacje na forum.
Nie idź tą drogą.

Cytuj:
Na podstawie patentu PZŻ też nie wyczarterują.

Nie ma obaw. Jak napiszę w swoim CV o tym gdzie byłem i co prowadziłem będą szczęśliwi, bo być może jakiś artykulik popełnię lub klient filmik nakręci.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 12 mar 2021, o 00:19 przez ins, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bredzisz jak zwykle.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1400
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 605
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
No ja byłem świadkiem, gdy gostek, który pracował w Grecji jako Skipper oblał egzamin na YM w UK koncertowo.

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 00:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotras napisał(a):
No ja byłem świadkiem, gdy gostek, który pracował w Grecji jako Skipper oblał egzamin na YM w UK koncertowo.

Sent from my E6853 using Tapatalk

Nie jestem zdziwiony. Widzę jak to wygląda w Chorwacji i w Grecji gdzie instruktor RYA zamiast warknąć parę razy, zap.....la za załogę i wyraża zachwyt nad nimi.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 195 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 127 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL