Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Patenty na świecie https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=32485 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adzik [ 8 mar 2021, o 10:37 ] |
Tytuł: | Patenty na świecie |
Publikacja nie najświeższa i ma pewne błędy ale zawiera informacje o wielu krajach: https://richardshrubb.com/wp-content/up ... o-Sail.pdf |
Autor: | Szaman3 [ 9 mar 2021, o 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
adzik napisał(a): Publikacja nie najświeższa i ma pewne błędy ale zawiera informacje o wielu krajach: https://richardshrubb.com/wp-content/up ... o-Sail.pdf Jeśli rzetelność informacji w całej publikacji jest na tym samym poziomie co w informacjach o naszym kraju, to można to sobie w buty włożyć. |
Autor: | Szaman3 [ 9 mar 2021, o 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Informacja o certyfikatach RYA są równie rzetelne, czyli nierzetelne. Żenada. |
Autor: | Catz [ 9 mar 2021, o 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Co do Francji, to wiecej, niz Żenada. Żart? Catz |
Autor: | slawosz [ 10 mar 2021, o 19:22 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Co złego jest w sekcji o RYA? Jest niekompletna, ale daje podstawowe rozeznanie o kursach które trzeba zrobić na początku - czyli Dinghy L1 albo Competent Crew. Jak dla mnie ok. |
Autor: | ins [ 10 mar 2021, o 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
slawosz napisał(a): Co złego jest w sekcji o RYA? Jest niekompletna, ale daje podstawowe rozeznanie o kursach które trzeba zrobić na początku - czyli Dinghy L1 albo Competent Crew. Jak dla mnie ok. Nie sądzę, aby w dobie możliwości pozyskania wiedzy u źródła, trzeba było korzystać z opracowania, siłą rzeczy, traktującego temat w sposób odpowiadający twórcy tegoż opracowania. Żyjemy w czasach, w których zapisany małym druczkiem załącznik, może zmienić pierwotne postrzeganie prawa zapisanego wielgachną czcionką. Pisząc krótko. Chcemy się dowiedzieć jakie wymagania stawia wobec nas armator jachtu, pytamy się armatora jachtu lub jego operatora. Piotr Siedlewski |
Autor: | Szaman3 [ 10 mar 2021, o 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
slawosz napisał(a): Co złego jest w sekcji o RYA? Jest niekompletna, ale daje podstawowe rozeznanie o kursach które trzeba zrobić na początku - czyli Dinghy L1 albo Competent Crew. Jak dla mnie ok. No właśnie nie trzeba. Możesz np. od razu iść na kurs Day Skipper. Kiedyś też w UK spotkałem wielotygodniowy kurs który dawał certyfikat Yachtmaster Offshore i to z commercial endorsment. Taki "od zera do bohatera". Kurs był finansowany przez brytyjski urząd pracy. Coś w rodzaju aktywizacji zawodowej. |
Autor: | AlexR [ 10 mar 2021, o 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Tak dla ścisłości: do uzyskania Yachtmaster Offshore nie jest wymagany żaden inny certyfikat RYA: tylko SRC, First Aid i staż. https://www.rya.org.uk/courses-training/exams/Pages/yachtmaster-offshore.aspx Pozdrawiam Olek |
Autor: | adzik [ 10 mar 2021, o 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Zamieściłem ten link bo daje pogląd na uprawnienia na świecie. Wcześniej zdarzało mi się słyszeć, że tylko w tej Polsce są wymagane patenty. A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma... Znacie lepsze=dokładniejsze opracowanie obejmujące tyle państw? |
Autor: | Catz [ 10 mar 2021, o 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
adzik napisał(a): Zamieściłem ten link bo daje pogląd na uprawnienia na świecie. Tyle, ze falszywy. Po co komu bzdury? Sprawdzac najlepiej u zrodel. adzik napisał(a): Znacie lepsze=dokładniejsze opracowanie obejmujące tyle państw? Co warte sa opracowania wprowadzajace w błąd? Odpowiadajac na pytanie: nie. Gorszych tez nie znam. I jak to sie ma do tytulowego: HOW TO LEARN TO SAIL? Catz |
Autor: | Szaman3 [ 11 mar 2021, o 08:36 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
adzik napisał(a): Zamieściłem ten link bo daje pogląd na uprawnienia na świecie. Wcześniej zdarzało mi się słyszeć, że tylko w tej Polsce są wymagane patenty. A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma... Znacie lepsze=dokładniejsze opracowanie obejmujące tyle państw? Bo w większości państw np. europejskich nie są wymagane. Mam wrażenie, że autor tej publikacji miał zamiar napisać o certyfikatach i związanych z nimi szkoleniach w różnych krajach. A to nie oznacza, że owe certyfikaty są tam wymagane. W opisie dotyczącym Wlk. Brytanii znalazłem wzmiankę, że można żeglować bez kwalifikacji (In theory anyone can go sailing with no qualifications at all), co oczywiście jest bzdurą, bo akurat kwalifikacje są potrzebne, natomiast można pływać bez certyfikatu który je potwierdza. W opisie związanym z Polską znalazłem np. informację, że do uzyskania patentu JSM niezbędne jest posiadanie 200 h stażu jako skiper. Z kolei od kolegi który zna niemiecki system certyfikatów usłyszałem, że ich opis zawarty w tejże publikacji również nie jest całkowicie zgodny z prawdą. Zdanie Catza na temat prawdziwości informacji dotyczących Francji już znamy. Takie kwiatki powodują, że nie można mieć zaufania do rzetelności pozostałych opisów związanych z innymi państwami. Autor zdaje się poszedł na ilość, ale nie starczyło mu czasu lub energii na utrzymanie odpowiedniej jakości, czyli na dokładne zgłębienie sytuacji na rynku żeglarskim czy stanu prawnego w krajach które postanowił opisać. Szkoda bo tym samym dla mnie ta publikacja jest bezwartościowa. Nie mam zupełnie zaufania do tego co zostało tam napisane np. o takiej Irlandii czy innej Japonii ![]() |
Autor: | adzik [ 11 mar 2021, o 09:40 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Szaman3 napisał(a): Bo w większości państw np. europejskich nie są wymagane...W opisie dotyczącym Wlk. Brytanii znalazłem wzmiankę, że można żeglować bez kwalifikacji (In theory anyone can go sailing with no qualifications at all), co oczywiście jest bzdurą, bo akurat kwalifikacje są potrzebne, natomiast można pływać bez certyfikatu który je potwierdza. 1.Czy w większości? Pewnie w zależności jak się liczy. Czy w Polsce są wymagane??? 2.Nie mylisz kwalifikacji z umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem? Jest jakiś akt prawny wymagający kwalifikacji (in theory) czy tylko zdrowy rozsądek (praktyka)? Mam wrażenie, że cokolwiek by nie napisał autor o Wlk.Bytanii to by ci nie dogodził. 3.Czy publikacja jest bezwartościowa z powodu błędów... Czy taką samą miarą oceniasz siebie i innych jako np. kierowców, żeglarzy czy uczniów? ![]() |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 11 mar 2021, o 09:57 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
adzik napisał(a): 2.Nie mylisz kwalifikacji z umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem? https://sjp.pwn.pl/szukaj/kwalifikacje.html, https://pl.wiktionary.org/wiki/kwalifikacjeadzik napisał(a): Jest jakiś akt prawny wymagający kwalifikacji (in theory) czy tylko zdrowy rozsądek (praktyka)? Ustawa o żegludze śródlądowej napisał(a): Art. 35.
1. Statek musi mieć załogę w składzie i o kwalifikacjach zapewniających bezpieczeństwo żeglugi. 2. Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji jest: 1) patent żeglarski [...] |
Autor: | slawosz [ 11 mar 2021, o 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Publikacja jest bardzo dobra tylko jest sezon ogórkowy, wszyscy mają dość wirusa i jest robienie wideł z igieł. Sekcja o RYA jest ok. Słowo 'kwalifikacja' jest opisane tutaj: https://dictionary.cambridge.org/dictio ... lification więc pasuje. Tam jeszcze było 'w teorii' dodane. Jak ktoś nie ma żadnego doświadczenia, to raczej nie będzie próbował, a jak będzie, to nie wypłynie z mariny. A jak narobi szkód, to bardzo szybko pożałuje ![]() Oczywiście, każdy wyższy patent da się zrobić bez niższego w UK. slawosz napisał(a): Co złego jest w sekcji o RYA? Jest niekompletna, ale daje podstawowe rozeznanie o kursach które trzeba zrobić na początku - czyli Dinghy L1 albo Competent Crew. Słowo 'trzeba' użyłem jako 'trzeba, gdy nie ma się doświadczenia'. Znaczy ktoś nigdy nie był na łódce (albo tylko jako pasażer). Owszem, Day Skipper można zrobić bez egzaminu teoretycznego, ale dobra szkoła będzie wymagała dowodu, że kandydat nie będzie opóźniał grupy. Oczywiście, wszystkie wyższe też. Ale jest to opisane w broszurce. |
Autor: | piotras [ 11 mar 2021, o 10:19 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): adzik napisał(a): 2.Nie mylisz kwalifikacji z umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem? https://sjp.pwn.pl/szukaj/kwalifikacje.html, https://pl.wiktionary.org/wiki/kwalifikacje] noun plural noun: qualifications BRITISH a pass of an examination or an official completion of a course, especially one conferring status as a recognized practitioner of a profession or activity. Warto pamiętać, że nie wszystko można tłumaczyć z języka angielskiego wprost na język polski z zachowaniem tego samego znaczenia. Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor: | adzik [ 11 mar 2021, o 11:54 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): adzik napisał(a): Jest jakiś akt prawny wymagający kwalifikacji (in theory) czy tylko zdrowy rozsądek (praktyka)? Ustawa o żegludze śródlądowejWojtku, wątek dotyczył UK ... Po polsku w definicji też odnajdziesz różnice: kwalifikacja «zaliczenie kogoś lub czegoś do pewnej kategorii osób, rzeczy lub zjawisk po uprzednim dokonaniu oceny» |
Autor: | ins [ 11 mar 2021, o 12:35 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
slawosz napisał(a): Oczywiście, każdy wyższy patent da się zrobić bez niższego w UK. YM Ocean też? Piotr Siedlewski |
Autor: | slawosz [ 11 mar 2021, o 14:39 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
ins napisał(a): slawosz napisał(a): Oczywiście, każdy wyższy patent da się zrobić bez niższego w UK. YM Ocean też? Piotr Siedlewski Nie, myliłem się. Inna sprawa, że stosunkowo mała liczba pływających w UK ma jakieś certyfikaty (poza SRC oczywiście, które jest obowiązkowe przy posiadaniu radia). |
Autor: | ins [ 11 mar 2021, o 15:05 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
slawosz napisał(a): Inna sprawa, że stosunkowo mała liczba pływających w UK ma jakieś certyfikaty Każdy zarabiający na żeglowaniu i każdy, który uprawia żeglarstwo na jachtach komercyjnych i każdy kto ma zamiar poprowadzić jacht pod inną banderą gdzie może być jakiś kwit potrzebny. To oznacza że jest ich całkiem sporo.Zresztą ponoć miliony pchają się po certyfikaty RYA. Piotr Siedlewski |
Autor: | Catz [ 11 mar 2021, o 20:17 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
adzik napisał(a): .Czy publikacja jest bezwartościowa z powodu błędów... Tak. Jaka mozna miec gwarancje, ze zauwazone błędy ( gigantyczne! ) nie sa w tej "publikacji" powszechne? O czym juz pisal Szaman. Catz |
Autor: | SIRK [ 11 mar 2021, o 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
adzik napisał(a): A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma... Znacie lepsze=dokładniejsze opracowanie obejmujące tyle państw? Nie przesadzaj, nie wszędzie. https://upcommons.upc.edu/bitstream/han ... sequence=1 Jest to dokument przygotowany przez hiszpańskich studentów dla grypy roboczej komisji UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) pracującej nad projektem upowszechniania certyfikatu ICC. Nie wiem czy jest to lepsza ale na pewno bardziej rozległa analiza żeglarstwa turystycznego. I jeszcze jedno opracowanie z ubiegłego roku; https://www.transnav.eu/Article2_The_Ne ... 3,998.html |
Autor: | adzik [ 11 mar 2021, o 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
SIRK napisał(a): adzik napisał(a): A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma... Nie przesadzaj, nie wszędzie. To tylko takie powiedzenie, nie bierz tego dosłownie. Oczywiście, że są lepsze miejsca ![]() Co do przytoczonych dokumentów... to chyba żartujesz. Niby STUDY ON THE LICENSE REQUIREMENTS FOR PLEASURE BOATS IN THE EUROPEAN UNION -czyli część Europy a nawet nie wysilili się by opisać wszystkie kraje unijne. Co napisali o Polsce, Danii, Czechach, Chorwacji itd? |
Autor: | SIRK [ 13 mar 2021, o 17:48 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
adzik napisał(a): Co do przytoczonych dokumentów... to chyba żartujesz. Dlaczego? Przecież wyraźnie napisali; Cytuj: From the 27 member countries of European Union, in this paper we will consider only eleven countries according to their large number of boats per capita and importance in length of coastline shown in Table 2: I w tym opracowaniu akurat nie to jest najważniejsze. Co oznacza w twoim opisie skrót IWC? |
Autor: | adzik [ 14 mar 2021, o 01:17 ] |
Tytuł: | Re: Patenty na świecie |
SIRK napisał(a): adzik napisał(a): Co do przytoczonych dokumentów... to chyba żartujesz. Dlaczego? Przecież wyraźnie napisali; Cytuj: From the 27 member countries of European Union, in this paper we will consider only eleven countries according to their large number of boats per capita and importance in length of coastline shown in Table 2: I w tym opracowaniu akurat nie to jest najważniejsze. Co oznacza w twoim opisie skrót IWC? 1. Kompendium czy tam opracowanie (chyba studentów na zaliczenie) i ... 11 krajów ![]() 2. masz tutaj opis https://bip.uke.gov.pl/swiadectwa-opera ... wej,1.html cyt: IWC - świadectwo operatora radiotelefonisty w służbie radiokomunikacyjnej śródlądowej – uprawniające do obsługi urządzeń radiotelefonicznych oraz do DSC w służbie radiokomunikacyjnej śródlądowej pracujących w tzw. zakresach morskich: VHF (156 - 174 MHz) i UHF (457,525 - 467,575 MHz) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |