Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 12:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 mar 2021, o 10:37 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Publikacja nie najświeższa i ma pewne błędy ale zawiera informacje o wielu krajach:
https://richardshrubb.com/wp-content/up ... o-Sail.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3238
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 969
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
adzik napisał(a):
Publikacja nie najświeższa i ma pewne błędy ale zawiera informacje o wielu krajach:
https://richardshrubb.com/wp-content/up ... o-Sail.pdf

Jeśli rzetelność informacji w całej publikacji jest na tym samym poziomie co w informacjach o naszym kraju, to można to sobie w buty włożyć.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3238
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 969
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Informacja o certyfikatach RYA są równie rzetelne, czyli nierzetelne. Żenada.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2021, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Co do Francji, to wiecej, niz Żenada. Żart?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
Co złego jest w sekcji o RYA? Jest niekompletna, ale daje podstawowe rozeznanie o kursach które trzeba zrobić na początku - czyli Dinghy L1 albo Competent Crew. Jak dla mnie ok.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 19:44 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
slawosz napisał(a):
Co złego jest w sekcji o RYA? Jest niekompletna, ale daje podstawowe rozeznanie o kursach które trzeba zrobić na początku - czyli Dinghy L1 albo Competent Crew. Jak dla mnie ok.

Nie sądzę, aby w dobie możliwości pozyskania wiedzy u źródła, trzeba było korzystać z opracowania, siłą rzeczy, traktującego temat w sposób odpowiadający twórcy tegoż opracowania.
Żyjemy w czasach, w których zapisany małym druczkiem załącznik, może zmienić pierwotne postrzeganie prawa zapisanego wielgachną czcionką.

Pisząc krótko. Chcemy się dowiedzieć jakie wymagania stawia wobec nas armator jachtu, pytamy się armatora jachtu lub jego operatora.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3238
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 969
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
slawosz napisał(a):
Co złego jest w sekcji o RYA? Jest niekompletna, ale daje podstawowe rozeznanie o kursach które trzeba zrobić na początku - czyli Dinghy L1 albo Competent Crew. Jak dla mnie ok.


No właśnie nie trzeba. Możesz np. od razu iść na kurs Day Skipper. Kiedyś też w UK spotkałem wielotygodniowy kurs który dawał certyfikat Yachtmaster Offshore i to z commercial endorsment. Taki "od zera do bohatera". Kurs był finansowany przez brytyjski urząd pracy. Coś w rodzaju aktywizacji zawodowej.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 20:48 

Dołączył(a): 8 gru 2016, o 09:19
Posty: 47
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak dla ścisłości: do uzyskania Yachtmaster Offshore nie jest wymagany żaden inny certyfikat RYA: tylko SRC, First Aid i staż.

https://www.rya.org.uk/courses-training/exams/Pages/yachtmaster-offshore.aspx

Pozdrawiam
Olek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 22:28 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Zamieściłem ten link bo daje pogląd na uprawnienia na świecie. Wcześniej zdarzało mi się słyszeć, że tylko w tej Polsce są wymagane patenty. A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma... Znacie lepsze=dokładniejsze opracowanie obejmujące tyle państw?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
adzik napisał(a):
Zamieściłem ten link bo daje pogląd na uprawnienia na świecie.

Tyle, ze falszywy. Po co komu bzdury? Sprawdzac najlepiej u zrodel.
adzik napisał(a):
Znacie lepsze=dokładniejsze opracowanie obejmujące tyle państw?

Co warte sa opracowania wprowadzajace w błąd?
Odpowiadajac na pytanie: nie. Gorszych tez nie znam.
I jak to sie ma do tytulowego: HOW TO LEARN TO SAIL?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3238
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 969
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
adzik napisał(a):
Zamieściłem ten link bo daje pogląd na uprawnienia na świecie. Wcześniej zdarzało mi się słyszeć, że tylko w tej Polsce są wymagane patenty. A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma... Znacie lepsze=dokładniejsze opracowanie obejmujące tyle państw?

Bo w większości państw np. europejskich nie są wymagane. Mam wrażenie, że autor tej publikacji miał zamiar napisać o certyfikatach i związanych z nimi szkoleniach w różnych krajach. A to nie oznacza, że owe certyfikaty są tam wymagane. W opisie dotyczącym Wlk. Brytanii znalazłem wzmiankę, że można żeglować bez kwalifikacji (In theory anyone can go sailing with no qualifications at all), co oczywiście jest bzdurą, bo akurat kwalifikacje są potrzebne, natomiast można pływać bez certyfikatu który je potwierdza.
W opisie związanym z Polską znalazłem np. informację, że do uzyskania patentu JSM niezbędne jest posiadanie 200 h stażu jako skiper. Z kolei od kolegi który zna niemiecki system certyfikatów usłyszałem, że ich opis zawarty w tejże publikacji również nie jest całkowicie zgodny z prawdą. Zdanie Catza na temat prawdziwości informacji dotyczących Francji już znamy.
Takie kwiatki powodują, że nie można mieć zaufania do rzetelności pozostałych opisów związanych z innymi państwami. Autor zdaje się poszedł na ilość, ale nie starczyło mu czasu lub energii na utrzymanie odpowiedniej jakości, czyli na dokładne zgłębienie sytuacji na rynku żeglarskim czy stanu prawnego w krajach które postanowił opisać. Szkoda bo tym samym dla mnie ta publikacja jest bezwartościowa. Nie mam zupełnie zaufania do tego co zostało tam napisane np. o takiej Irlandii czy innej Japonii ;)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 09:40 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Szaman3 napisał(a):
Bo w większości państw np. europejskich nie są wymagane...W opisie dotyczącym Wlk. Brytanii znalazłem wzmiankę, że można żeglować bez kwalifikacji (In theory anyone can go sailing with no qualifications at all), co oczywiście jest bzdurą, bo akurat kwalifikacje są potrzebne, natomiast można pływać bez certyfikatu który je potwierdza.

1.Czy w większości? Pewnie w zależności jak się liczy. Czy w Polsce są wymagane???
2.Nie mylisz kwalifikacji z umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem? Jest jakiś akt prawny wymagający kwalifikacji (in theory) czy tylko zdrowy rozsądek (praktyka)? Mam wrażenie, że cokolwiek by nie napisał autor o Wlk.Bytanii to by ci nie dogodził.
3.Czy publikacja jest bezwartościowa z powodu błędów... Czy taką samą miarą oceniasz siebie i innych jako np. kierowców, żeglarzy czy uczniów? ;-) To mam wrażenie, że ta dyskusja też jest bezwartościowa dla Ciebie - nie szkoda ci czasu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4460
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
adzik napisał(a):
2.Nie mylisz kwalifikacji z umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem?
https://sjp.pwn.pl/szukaj/kwalifikacje.html, https://pl.wiktionary.org/wiki/kwalifikacje
adzik napisał(a):
Jest jakiś akt prawny wymagający kwalifikacji (in theory) czy tylko zdrowy rozsądek (praktyka)?
Art. 35.
1. Statek musi mieć załogę w składzie i o kwalifikacjach zapewniających bezpieczeństwo żeglugi.
2. Potwierdzeniem posiadania kwalifikacji jest:
1) patent żeglarski [...]

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
Publikacja jest bardzo dobra tylko jest sezon ogórkowy, wszyscy mają dość wirusa i jest robienie wideł z igieł. Sekcja o RYA jest ok. Słowo 'kwalifikacja' jest opisane tutaj:

https://dictionary.cambridge.org/dictio ... lification

więc pasuje. Tam jeszcze było 'w teorii' dodane. Jak ktoś nie ma żadnego doświadczenia, to raczej nie będzie próbował, a jak będzie, to nie wypłynie z mariny. A jak narobi szkód, to bardzo szybko pożałuje ;)

Oczywiście, każdy wyższy patent da się zrobić bez niższego w UK.

slawosz napisał(a):
Co złego jest w sekcji o RYA? Jest niekompletna, ale daje podstawowe rozeznanie o kursach które trzeba zrobić na początku - czyli Dinghy L1 albo Competent Crew.


Słowo 'trzeba' użyłem jako 'trzeba, gdy nie ma się doświadczenia'. Znaczy ktoś nigdy nie był na łódce (albo tylko jako pasażer). Owszem, Day Skipper można zrobić bez egzaminu teoretycznego, ale dobra szkoła będzie wymagała dowodu, że kandydat nie będzie opóźniał grupy. Oczywiście, wszystkie wyższe też. Ale jest to opisane w broszurce.



Za ten post autor slawosz otrzymał podziękowanie od: adzik
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1398
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
adzik napisał(a):
2.Nie mylisz kwalifikacji z umiejętnościami, wiedzą i doświadczeniem?
https://sjp.pwn.pl/szukaj/kwalifikacje.html, https://pl.wiktionary.org/wiki/kwalifikacje
]


noun
plural noun: qualifications

BRITISH
a pass of an examination or an official completion of a course, especially one conferring status as a recognized practitioner of a profession or activity.
Warto pamiętać, że nie wszystko można tłumaczyć z języka angielskiego wprost na język polski z zachowaniem tego samego znaczenia.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 11:54 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
adzik napisał(a):
Jest jakiś akt prawny wymagający kwalifikacji (in theory) czy tylko zdrowy rozsądek (praktyka)?
Ustawa o żegludze śródlądowej

Wojtku, wątek dotyczył UK ...

Po polsku w definicji też odnajdziesz różnice:
kwalifikacja «zaliczenie kogoś lub czegoś do pewnej kategorii osób, rzeczy lub zjawisk po uprzednim dokonaniu oceny»


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 12:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
slawosz napisał(a):
Oczywiście, każdy wyższy patent da się zrobić bez niższego w UK.


YM Ocean też?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
ins napisał(a):
slawosz napisał(a):
Oczywiście, każdy wyższy patent da się zrobić bez niższego w UK.


YM Ocean też?

Piotr Siedlewski


Nie, myliłem się. Inna sprawa, że stosunkowo mała liczba pływających w UK ma jakieś certyfikaty (poza SRC oczywiście, które jest obowiązkowe przy posiadaniu radia).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 15:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
slawosz napisał(a):
Inna sprawa, że stosunkowo mała liczba pływających w UK ma jakieś certyfikaty
Każdy zarabiający na żeglowaniu i każdy, który uprawia żeglarstwo na jachtach komercyjnych i każdy kto ma zamiar poprowadzić jacht pod inną banderą gdzie może być jakiś kwit potrzebny. To oznacza że jest ich całkiem sporo.

Zresztą ponoć miliony pchają się po certyfikaty RYA.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
adzik napisał(a):
.Czy publikacja jest bezwartościowa z powodu błędów...

Tak.
Jaka mozna miec gwarancje, ze zauwazone błędy ( gigantyczne! ) nie sa w tej "publikacji" powszechne? O czym juz pisal Szaman.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
adzik napisał(a):
A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma... Znacie lepsze=dokładniejsze opracowanie obejmujące tyle państw?

Nie przesadzaj, nie wszędzie.
https://upcommons.upc.edu/bitstream/han ... sequence=1
Jest to dokument przygotowany przez hiszpańskich studentów dla grypy roboczej komisji UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) pracującej nad projektem upowszechniania certyfikatu ICC. Nie wiem czy jest to lepsza ale na pewno bardziej rozległa analiza żeglarstwa turystycznego.

I jeszcze jedno opracowanie z ubiegłego roku;
https://www.transnav.eu/Article2_The_Ne ... 3,998.html

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 22:56 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
SIRK napisał(a):
adzik napisał(a):
A wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...

Nie przesadzaj, nie wszędzie.

To tylko takie powiedzenie, nie bierz tego dosłownie. Oczywiście, że są lepsze miejsca :-)
Co do przytoczonych dokumentów... to chyba żartujesz. Niby STUDY ON THE LICENSE REQUIREMENTS FOR PLEASURE BOATS IN THE EUROPEAN UNION -czyli część Europy a nawet nie wysilili się by opisać wszystkie kraje unijne. Co napisali o Polsce, Danii, Czechach, Chorwacji itd?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2021, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
adzik napisał(a):
Co do przytoczonych dokumentów... to chyba żartujesz.

Dlaczego? Przecież wyraźnie napisali;
Cytuj:
From the 27 member countries of European Union, in this paper
we will consider only eleven countries according to their large
number of boats per capita and importance in length of coastline
shown in Table 2:

I w tym opracowaniu akurat nie to jest najważniejsze.
Co oznacza w twoim opisie skrót IWC?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2021, o 01:17 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
SIRK napisał(a):
adzik napisał(a):
Co do przytoczonych dokumentów... to chyba żartujesz.

Dlaczego? Przecież wyraźnie napisali;
Cytuj:
From the 27 member countries of European Union, in this paper
we will consider only eleven countries according to their large
number of boats per capita and importance in length of coastline
shown in Table 2:

I w tym opracowaniu akurat nie to jest najważniejsze.
Co oznacza w twoim opisie skrót IWC?

1. Kompendium czy tam opracowanie (chyba studentów na zaliczenie) i ... 11 krajów :-)
2. masz tutaj opis https://bip.uke.gov.pl/swiadectwa-opera ... wej,1.html
cyt:
IWC - świadectwo operatora radiotelefonisty w służbie radiokomunikacyjnej śródlądowej – uprawniające do obsługi urządzeń radiotelefonicznych oraz do DSC w służbie radiokomunikacyjnej śródlądowej pracujących w tzw. zakresach morskich: VHF (156 - 174 MHz) i UHF (457,525 - 467,575 MHz)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL