Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 08:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 paź 2022, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1398
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Pewnie masz rację z tym legalem, ale ja to czniam. Ważna jest dla mnie wygoda i bezpieczeństwo. W końcu nie gada się przez VHF o dupie Maryny. Chociaż…


Sent from

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain



Za ten post autor piotras otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2022, o 21:42 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kolaj napisał(a):
Gregor39 napisał(a):
Może z zastrzeżeniem, że indywidualnego kodu dla ręczniaka nie wpisywało się miejsce MMSI, co teraz i tak nieistotne, bo przestano go nadawać.

1. Jeśeli nie w miejsce MMSI, to gdzie?
2. Skąd informacja, że przestano je nadawać, bo UKE na swojej stronie twierdzi inaczej:
Cytuj:
Dla przenośnych radiotelefonów osobistych nie nadaje się numeru MMSI.
Dla radiotelefonów z DSC nadawany jest numer identyfikacyjny, zgodnie z Rekomendacją ITU-R M.585-7 (Aneks 2, Sekcja 1), o postaci: 8261xxxxx, gdzie x to cyfra od 0 do 9.

Żródło: https://bip.uke.gov.pl/jak-uzyskac-reze ... j,4,0.html
Nie nadaje się indywidualnego kodu dla WSZYSTKICH radiotelefonów ręcznych przy wydawaniu pozwolenia indywidualnego (bez stacji siatkowej - format Mxxx), który „zastępował” call sign na terenie Polski. Informacja stąd, że niedawno przedłużałem pozwolenie na ręcznika bez DSC i taki kod nie został podtrzymany/nadany w nowym pozwoleniu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2022, o 05:54 

Dołączył(a): 26 sie 2022, o 10:33
Posty: 14
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Ale co ma callsign i jego odpowiednik Mxxx do MMSI i jego odpowiednika 8261xxxxx?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2022, o 11:43 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Przeczytaj w Wikipedii - hasło: Znak wywoławczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2022, o 13:12 

Dołączył(a): 26 sie 2022, o 10:33
Posty: 14
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Gregor39 napisał(a):
Przeczytaj w Wikipedii - hasło: Znak wywoławczy.
Nie, no proszę Cię. Skoro rozmawiamy na ten temat, to chyba obaj jesteśmy na tym poziomie, że rozróżniamy callsign od MMSI, w rozumieniu przepisów dotyczących radiowej komunikacji morskiej i nie musimy odwoływać się do Wikipedii.

Napisałem wcześniej, że jeśli ręczniak ma DSC, to otrzymujemy osobiste ID, które wpisuje się w miejsce MMSI, a następnie wskazałem wiarygodne źródło tej informacji. Ty to zanegowałeś, ale okazało się, że piszesz o radiu bez DSC i o identyfikatorze, który kiedyś otrzymywało się zamiast callsign'u.

Czyli rozmawialiśmy o dwóch różnych rzeczach, co mam nadzieję, już się wyjaśniło, i możemy to zrzucić na karb niedoskonałej komunikacji (co w przypadku VHF nie powinno zaskakiwać ;-)) i wrócić do meritum.

Są pozytywy - ja się dowiedziałem, że kiedyś nadawało się odpowiednik callsign'a dla ręczniaka, a Ty się dowiedziałeś o ID dla ręczniaków z DSC. Always look on the bright side of life.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2022, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
piotras napisał(a):
Pewnie masz rację z tym legalem, ale ja to czniam. Ważna jest dla mnie wygoda i bezpieczeństwo.

Od bardzo dawna we Francji "reczniaki" sa uznane jako "srodek bezpieczenstwa" i nie wymagaja zadnych uprawnien, numerow, rejestrow i innych wydziwow o ktorych pisano wyzej.
Kupilem reczniaka w sklepie, tak jak sie kupuje telefon albo marchewke.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2022, o 15:12 

Dołączył(a): 26 sie 2022, o 10:33
Posty: 14
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Catz napisał(a):
Kupilem reczniaka w sklepie, tak jak sie kupuje telefon albo marchewke.
Catz
W Polsce też możesz kupić i nikt Cię o żadne kwity pytać nie będzie. Bo do posiadania nie są one potrzebne. Tylko do używania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2022, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
O uzywaniu pisalem.
I nawet o braku wymagan, uprawnien, papierow, numerow i innych rejestracji.
Widac pisze niewyraznie.
Ale kwity za zakup marchewki zachowuje w bezpiecznym miejscu.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2022, o 16:49 

Dołączył(a): 26 sie 2022, o 10:33
Posty: 14
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Catz napisał(a):
Widac pisze niewyraznie.
Nie mam kłopotu z czytaniem ze zrozumieniem. :-) Po prostu odniosłem się tylko do tego konkretnego fragmentu. Nie mam nic ciekawego do powiedzenia na temat przepisów we Francji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2022, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Szkoda... Chetnie bym sie dowiedzial.
Innych moze to jednak zainteresowac, bo to jednak baaaardzo duzo kilometrow europejskiego wybrzeza ( i Korsyka! ) plus Antyle i Polinezja, czyli spory kawal bardzo zeglarskiego swiata.
Przypomne:
piotras napisał(a):
Pewnie masz rację z tym legalem, ale ja to czniam. Ważna jest dla mnie wygoda i bezpieczeństwo.

Tyle, ze na wodach francuskich reczniaki sa legalne bez zadnych restrykcji. W imie bezpiecznstwa i zdrowego rozsadku.
Kolaj napisał(a):
Po prostu odniosłem się tylko do tego konkretnego fragmentu.

Wyboru fragmentu dokonales bardzo starannie.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2022, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
Od bardzo dawna we Francji "reczniaki" sa uznane jako "srodek bezpieczenstwa" i nie wymagaja zadnych uprawnien, numerow, rejestrow i innych wydziwow o ktorych pisano wyzej.
I tak powinno być w całej Europie.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2022, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17297
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2167
Otrzymał podziękowań: 3585
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian J. napisał(a):
I tak powinno być w całej Europie.
I tak na prawdę, to właśnie tak jest.

Może nie w prawie pisanym, bo faktycznie produkcja prawa w ilości "na rekord owej ilości" niesie za sobą różne głupoty, ale w prawie stosowanym używanie ręczniaka znajduje się w paragrafie mówiącym o wygodzie i bezpieczeństwie i dlatego nigdzie nie jest penalizowane używanie takiej 'radiostacji' o zasięgu:
- jak mnie słyszysz?
- słyszę cię słabo, ale widzę dobrze!

Natomiast użycie DSC z takiej radiostacji...
- ktoś tam woła, OK, przełaczysz się i co dalej? I tak Cię nie usłyszy. Będziesz podekscytowanym świadkiem jakiejś rozmowy.
- chcesz użyć. Znaczy, ze masz któryś z zespołów - dowolnie se wybierz: ADHD, Touretta, Downa, jelita nadwrażliwego, Aspergera, etc.

ps. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który nie słyszał na 16VHF muzy puszczanej w portach Maroko czy innego Peru.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2022, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12941
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2584
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Maar napisał(a):
ps. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który nie słyszał na 16VHF muzy puszczanej w portach Maroko czy innego Peru.
Po co tak daleko szukać. Wystarczy Chorwacja lub Włochy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2022, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12941
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2584
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
W czasach przedunijnych nocą na niemieckich wodach terytorialnych wywołał mnie ichni niszczyciel i zapytał o callsign.
- Nie mam.
- Jak to, przecież masz radio?
- Mam ale tylko na wypadek niebezpieczeństwa.
Dalej nie drążył.

Byłą to któraś z trzebieskich jotek - z radiem ale bez callsign.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 paź 2022, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Marian J. napisał(a):
I tak powinno być w całej Europie.
I tak na prawdę, to właśnie tak jest.

Gdyby to było takie oczywiste to nie byłoby tego tematu na forum. Ale dzięki za to co napisałeś poniżej.
Maar napisał(a):
Może nie w prawie pisanym, bo faktycznie produkcja prawa w ilości "na rekord owej ilości" niesie za sobą różne głupoty, ale w prawie stosowanym używanie ręczniaka znajduje się w paragrafie mówiącym o wygodzie i bezpieczeństwie i dlatego nigdzie nie jest penalizowane używanie takiej 'radiostacji' o zasięgu:
- jak mnie słyszysz?
- słyszę cię słabo, ale widzę dobrze!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 15:40 

Dołączył(a): 15 sie 2022, o 20:12
Posty: 23
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Pytałem już o te sprawy nie tak dawno, bo przepisy są mało czytelne i niezbyt życiowe. Wychodzę jednak z założenia, że żeby naginać jakieś przepisy, wypada je znać.
Niestety, nikogo to tutaj nie interesuje.
Nie dość, że nikt nie zna odpowiedzi na te pytania, to jeszcze niektórzy są ze swojej niewiedzy dumni, bo „skoro wszyscy tak robią i nikogo nie złapali”, to po co pytać?
Zresztą, z podobną ignorancją i wręcz agresją, spotkałem się i na sąsiednim forum żeglarskim. Co już mnie nie zdziwiło bo pytania usiłują strollować te same osoby.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17297
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2167
Otrzymał podziękowań: 3585
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Tatomicusie, zamiast wyrzygiwać się na bogu winnych forumowiczów, uściślij pytanie. Napisz czego nie rozumiesz?
Dostałeś dużo odpowiedzi (może z wyjątkiem tratwy, więc o tym za chwilę), jeśli coś wydaje ci się niezgodne z twoją wiedzą lub przeczuciem, to napisz konkretnie.

Uwzględnij fakt, że regulacje ITU powstały żeby ułatwić, upsss, nie ułatwić - UMOŻLIWIĆ łączność. Zaczęło się to w czasach gdy głowice nie potrafiły dokonać syntezy częstotliwości. Pojedyncze pasma były szerokie jak ujście Amazonki, statek statkowi potrafił uniemożliwić komunikację.

Z czasem elektronika się rozwijała, kanały stawały się wąziutkie jak kreska w chilijskiej knajpie nad ranem, pojawiła się "pseudo cyfrowa" modulacja (emisje z modulacją fazy), jeszcze później pojawiła się autentycznie cyfrowa emisja z "dwójką w środku" i generalnie ITU przestało zajmować się "drobnoustrojstwem" rozumianym jako komunikacja w bliskim zasięgu. Po prostu zostało ustalone wszystko niezbędne i nie było potrzeby dostosowywać regulacji międzynarodowych w tym zakresie. To co w 1969 roku napisano a później uzupełniono o DSC, SART, EPIRB działa i... już.
W efekcie niektóre kraje - mające potrzebę regulacyjną - wydały krajowe przepisy dotyczące drobnoustrojstwa o małej mocy pracującego w paśmie VHF.
Przepisy te nie uwzględniają zjawiska pt. "kupię sobie radiotelefon, bo pływam na czarterowych łódkach za granicą".
Wiem, że brzmi to dla ciebie, drogi Tatomicusie strasznie, ale musisz się z tym pogodzić. Nie ma regulacji uniwersalnej na całą Europę, nie ma regulacji na cały świat.

Regulacje ITU także nie rozróżniają komunikacji w zakresie VHF prowadzonej z radiotelefonu zainstalowanego na statku vs. ręczniaka. W czasie, gdy regulacje te powstawały, cena ręcznego radiotelefonu była tak wysoka, że nie występował on (ów ręczniak) tylko na burtach statków znamienitych armatorów, a gdy stał się tani, dostępny i popularny nie stanowił zagrożenia dla ciągłości komunikacji.

I przyszła pora na odpowiedź o tratwie.
Nie znalazłem nigdzie pisanej instrukcji "jak wołać z tratwy za pomocą osobistego ręczniaka", ale zadzwoniłem do wieloletniego kapitana prowadzącego statki o pojemności ponad 14000 kontenerów (TEU) i On potwierdził moje zdanie - wołać call sign'em jachtu.
Komunikacja w niebezpieczeństwie ma prowadzić do uratowania.
Żeby uratować x dusz, należy użyć adekwatnych do wartości x środków.
Jeśli woła "Kowalski" to jest jedna osoba, jeśli woła jacht "Pietruszka" to łatwo można w rejestrze sprawdzić, że na burcie może być 14 osób.
Dlatego należy wołać nazwą jachtu.

Na wodach międzynarodowych nazywanych przez ciebie eksterytorialnymi (skąd bierze ci się to dziwne określenie? W Konwencji Narodów Zjednoczonych o Prawe Morza nie występuje słowo EKSTERYTORIALNE) należy stosować się do przepisów/regulaminów Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jeśli chciałbyś podyskutować o "prawie własności źródła transmisji" to uwzględnij to, że żadne międzynarodowe regulacje nie uwzględniają tego, kto jest właścicielem flag MKS.

Masz tak samo prawo używać statkowych flag jak i swoich własnych wiezionych bez sensu w plecaczku :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 18:28 

Dołączył(a): 15 sie 2022, o 20:12
Posty: 23
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Naprawdę nie potrafisz odpowiadać bez tych zgryżliwości i wstawek ad personam?
Nie szkoda ci czasu? To taka forumowa maniera?

Co do przypadku anonimowego zaprzyjaźnionego kapitana który rozwiązał „problem tratwy” - czy powoływał się na jakieś zapisy czy to było takie tylko jego widzimisie?

A co w sytuacji, kiedy jednostka nie ma callsignu? Wiem, wielkim kapitanom pewnie się to w głowie nie mieści, ale w przypadku zwykłego jachtu to całkiem możliwe.

Czy ja pytam o sytuacje wydumane? Dla uczestników tego i sąsiedniego forum - być może.
Ja jednak uważam że powinniśmy takie rzeczy wiedzieć. A nie gdybać.

Szkoda, że o czymś takim nie uczą na kursach UKE, zamiast bzdur nt ilości satelitów nawigacyjnych sprzed 20 lat, częstotliwości działania
epirbów czy transponderów sart, czy też gęstości elektrolitów w ogniwach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17297
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2167
Otrzymał podziękowań: 3585
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
TAtomicus napisał(a):
Naprawdę nie potrafisz odpowiadać bez tych zgryżliwości i wstawek ad personam?
TAtomicus napisał(a):
Niestety, nikogo to tutaj nie interesuje.
TAtomicus napisał(a):
z podobną ignorancją i wręcz agresją, spotkałem się i na sąsiednim forum
TAtomicus napisał(a):
pytania usiłują strollować te same osoby

Serio nie potrafisz bez zgryźliwości?

A w temacie wątku:
TAtomicus napisał(a):
Co do przypadku anonimowego zaprzyjaźnionego kapitana który rozwiązał „problem tratwy” - czy powoływał się na jakieś zapisy czy to było takie tylko jego widzimisie?

Nie mogę się teraz do Niego dodzwonić, nie mogę się więc spytać czy mogę podać jego nazwisko, ale nawet gdybym podał, to dla ciebie zapewne nie miałoby to znaczenia, bo nie znasz nazwisk kapitanów. Formę gramatyczną "rozwiązał problem tratwy" pominę, bo... nigdzie nie pisałem o rozwiązaniu problemu, ponieważ problem nie istnieje.
To jest twoje urojenie a tak na prawdę nie jest to - po prostu - uregulowane. Domyślam się, że nie możesz tego zrozumieć, ale... tak jest i już. Nie ma instrukcji określającej jaki sygnał wywoławczy powinien być użyty na tratwie, a rozumiem, że logika jest twoim wrogiem, więc cierpisz.

TAtomicus napisał(a):
Ja jednak uważam że powinniśmy takie rzeczy wiedzieć.
Niestety nie wszystko można skodyfikować. Takich rzeczy się nie dowiesz aż do momentu, gdy użyjesz ręczniaka na tratwie na wodach międzynarodowych. Zapewne po tym, gdy ręczniak będzie jedynym źródłem informacji dla świata, że jesteś w bardzo podłej sytuacji, my także nie dowiemy się jak powinno być - nikt nie będzie miał nam okazji tej informacji przekazać.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: piotras, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 19:43 

Dołączył(a): 15 sie 2022, o 20:12
Posty: 23
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Zieeew. Następny kabotyn.
Bardzo przepraszam, ale nie mam czasu ani ochoty na słowne pojedynki.
Tkwijcie sobie dalej w tym swoim kotle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
TAtomicus napisał(a):
Następny kabotyn.

Jak ja nie lubię, gdy ktoś czepia się innych o to, co sam robi.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: piotras, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12941
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2584
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Z dwojga złego lepiej być kabotynem niż hipokrytą

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17297
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2167
Otrzymał podziękowań: 3585
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Z dwojga złego lepiej być kabotynem niż hipokrytą
A z trojga złego? Wolisz mieć na burcie kabotyna, hipokrytę czy tego kretyna Tatomicusa?

A tak na marginesie - serio uważam, że ludzie (ludzie?) pokroju tatomicusa, gdy trafią się na "zbieranym" rejsie to stanowią problem.
Pamiętacie opowieść Zbieraja o debilu co pragnął witamin i zakupił kilka skrzynek selerów. Opowieść nosi tytuł: "Log selerowy" :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 20:07 

Dołączył(a): 26 sie 2022, o 10:33
Posty: 14
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Maar napisał(a):
serio uważam, że ludzie (ludzie?) pokroju tatomicusa, gdy trafią się na "zbieranym" rejsie to stanowią problem.
A kiedy znajdą się w sytuacji krytycznej w sztormie, na tratwie, kiedy ich jednostka zatonie, jego największym zmartwieniem będzie to, czy prawo pozwala mu na użycie radiotelefonu, a jeżeli tak, to jakim callsignem wołać. Dopóki tego nie ustali, nie pozwoli naciskać żadnych guzików. Prognozy nie będą dla tej załogi nazbyt optymistyczne.



Za ten post autor Kolaj otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 21:06 

Dołączył(a): 15 sie 2022, o 20:12
Posty: 23
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Jak zwykle nic nie zrozumieliście.
To było do przewidzenia.
„Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotóW” - głosi popularny pseudocytat.”
No cóż. Wrócę tu jak już pomrzecie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2022, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1398
Podziękował : 792
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
TAtomicus napisał(a):
Jak zwykle nic nie zrozumieliście.
To było do przewidzenia.
„Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotóW” - głosi popularny pseudocytat.”
No cóż. Wrócę tu jak już pomrzecie.
Zapraszamy ponownie. Ale zanim wrócisz wybierz się na kurs VHF.


Sent from

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2022, o 15:02 

Dołączył(a): 10 paź 2022, o 14:49
Posty: 7
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: żj
TAtomicus napisał(a):
Jak zwykle nic nie zrozumieliście.
To było do przewidzenia.
„Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotóW” - głosi popularny pseudocytat.”
No cóż. Wrócę tu jak już pomrzecie.

Obraziłeś się za to że nikt nie podał ci linku do nieistniejącego przepisu?

Śmieszy mnie takie podejście.

_________________
Ahoj,
Sławek L.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2023, o 12:08 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 399
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Kolaj napisał(a):
To, co mnie zadziwia
Mnie bardziej zadziwia, że ubiegając się o pozwolenie radiowe dla statku (czyli także jachtu) armator musi przedstawić świadectwo operatora i to (jeżeli jest osobą fizyczną) jego osobiste.

Czyli: nie możesz mieć np firmy wynajmującej jachty nie mając świadectwa. Ani być milionerem zatrudniającym na swój jacht etatowego kapitana czy radiooficera. :rotfl:
To nie tak: świadectwo SRC załącza się tylko wtedy, gdy aplikuje osoba fizyczna (patrz informację pod wnioskiem: Załączniki do wniosku: [...] kopia świadectwa operatora urządzeń radiowych (wnioskodawcy, a nie innej osoby) - jeśli wnioskodawca jest osobą fizyczną).
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
teoretycznie (w Polsce): Jako armator 1) "dozgłaszasz" ręczną VHF do pozwolenia radiowego jachtu. A po używaniu wyczarterowanego jachtu "odzgłaszasz"... :rotfl: :mrgreen:
Niestety to tak nie działa: żeby cokolwiek "dozgłosić" trzeba wystąpić o uchylenie dotychczasowego pozwolenia i wystąpić o nowe, obejmujące dodatkowe urządzenia. Weryfikacja tego, czy zgłaszający jest uprawniony do wystąpienia z takimi wnioskami (jest właścicielem lub armatorem) jest prowadzona przez UKE w oparciu o aktualny zapis w Rejestrze Jachtów (via Reja24). Do zmian w rejestrze są zaś uprawnieni tylko właściciele jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL