Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 12:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 paź 2009, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Właściwie to nie bardzo wiem jak zacząć. Witać się już nie będę, bo ze wszystkimi się przywitałem, poza tym widzimy się tutaj codziennie, przedstawiać też nie, bo już trochę mnie znacie. A więc przejdę do meritum. Pożyczonym jachtem morskim Albin Viggen o parametrach:
Długość całkowita: 7,1 m
Szerokość: 2,25 m
Wyporność 1,4 t
Zanurzenie 1,1m
Masa balastu: 0,6 t
Powierzchnia żagli: 24m2
Wysokość masztu nad pokładem: 8,3 m
Ilość koji - 4
Silnik: nowe czterosuwowe (Johnson, Suzuki) 5KM,
Wyposażonym w :
Roler foka (nowe)
Fały sprowadzone do kokpitu
Kompas
Log
UKF - ręczna
GPS
Patent do refowania grota
Windex
Kuchenka 2 palnikowa
Instalacja wodna (woda czysta -zbiornik wody (50L) i zaburtowa)
Instalacja elektryczna (oświetlenie nawigacyjne + instalacja wewnątrz jachtu)
Toaleta chemiczna (nowe)
Ogrzewanie (na jednym z jachtów)
Radio
Stolik (w środku z możliwością montażu w kokpicie)
Kamizelki ratunkowe
Komplet "wąsów" do wpinania
Wymagana pirotechnika
Komplet cum, lin, kół ratunkowych i obijaczy
Patent szwedzki - prosty samoster
Locje, Mapy, Pomoce nawigacyjne
Komplet naczyń, sztućców, itp.
Kosze rufowy, dziobowy, relingi
planuję w przyszłym roku swój pierwszy drogą morską rejs ze Szczecina do Rugii oraz powrót do portu macierzystego w Szczecinie (j. Dąbie). Posiadane prze zemnie uprawnienia to żeglarz jachtowy.
Zanim w innym wątku z Waszą pomocą (mam nadzieję) omówię trasę to chciałbym zapytać o to, o co już wielu pytało. O uprawnienia. Czy z patentem żeglarza jachtowego taką trasę mogę zrobić? Chciałbym wpłynąć do wnętrza tego półwyspu od zachodu i zacumować np.: w Wiek, w Google Earth wyczaiłem, że jest tam jakiś porcik. W zależności od otrzymanych od Państwa odpowiedzi (chodzi mi głównie o aspekty prawne i bezpieczeństwo) zadam kolejne pytania. Również, jeśli jest cokolwiek niejasne w moim opisie tegoż przedsięwzięcia to pytajcie, żądajcie wyjaśnień a ja będę się starał w miarę posiadanej prze zemnie wiedzy na bieżąco odpowiadać.
Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Ostatnio edytowano 6 paź 2009, o 16:53 przez elektryczny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 16:52 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zasadniczo jacht poniżej 7,5 m długości, więc patentu nie trzeba. Natomiast jeśli została dla jachtu wystawiona Karta Bezpieczeństwa (dot. głównie jachtów komercyjnych), to w niej znajdziesz wymagania względem papierów załogi na poszczególne akweny. Analogicznie z uprawnieniami na UKF-kę, gdyby były wpisane w KB (o ile karta jest).

_________________
www.samoster.org.pl



Za ten post autor gf otrzymał podziękowanie od: elektryczny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
gf napisał(a):
Zasadniczo jacht poniżej 7,5 m długości, więc patentu nie trzeba. Natomiast jeśli została dla jachtu wystawiona Karta Bezpieczeństwa (dot. głównie jachtów komercyjnych), to w niej znajdziesz wymagania względem papierów załogi na poszczególne akweny. Analogicznie z uprawnieniami na UKF-kę, gdyby były wpisane w KB (o ile karta jest).

Zapytam o to wypożyczającego i dopowiem jak jest. Na razie nie pytałem o tę kartę, ale wypożyczającemu (chodzi tu o czarter) naświetliłem trasę i w kontekście moich uprawnień zaproponował właśnie ten jacht, na większe (8,3m) już żądał sternika jachtowego.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Ostatnio edytowano 6 paź 2009, o 17:01 przez elektryczny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Hmm, ja to widzę tak, jak Ci już ten jacht ktoś pożyczy, to nikt o żadne patenty nie będzie się pytał. Dotyczy bandery polskiej, pod obcą, to już wogole nie ma problemu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: elektryczny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 17:05 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ponieważ to czarter, to jacht powinien mieć KB, a Ty powinieneś spełnić wymagania w niej określone. Pewnie są zbieżne z tym co powiedział Ci właściciel. Jeśli planujesz posługiwać się radiem, to powinieneś mieć (przynajmniej) SRC.

Sprawdzać papiery mogą - w portach u nas, bo zagranicą oczywiście nikogo to nie interesuje. Mam na myśli KB, bo SRC o ile jest radio, jest wymagane wszędzie.

_________________
www.samoster.org.pl


Ostatnio edytowano 6 paź 2009, o 17:52 przez gf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
gf napisał(a):
...Analogicznie z uprawnieniami na UKF-kę, gdyby były wpisane w KB (o ile karta jest).

Czy mam przez to rozumieć, że jeśli wpisana do KB to w razie kontroli na naszych wodach nie ma tłumaczenia, że nie używam?

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 975
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Generalnie nie ma tłumaczenia. Nie tylko na naszych wodach. Jak masz na jachcie VHFkę, to przynajmniej jedan osoba na nim znajdująca się musi mieć kwity. Jeśli nie ma, to należałoby radio zdemontować, dla świętego spokoju.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: elektryczny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mariusz Główka napisał(a):
...
Jak masz na jachcie VHFkę, to przynajmniej jedan osoba na nim znajdująca się musi mieć kwity. Jeśli nie ma, to należałoby radio zdemontować, dla świętego spokoju.

No tak Mariusz, ale pewnie wymagałoby to aktualizacji KB z wykreśleniem tegoż sprzętu. Jak znam życie to czarterujący by na to nie poszedł. Może w takim razie do rejsu to SRC zrobię :wink: A też zamierzam w przyszłym roku na wiosnę zacząć (chyba) kurs na sternika jachtowego. Może upiekę, chociaż jedną z tych dwóch pieczeni i to SRC zdam.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SRC zrób, bo to się przydaje. Jeżeli to jest ręczna VHF, to pewnie nie jest "rejestrowana", bo tu nie tylko o kartę bezpieczeństwa chodzi. Jacht może nie mieć KB, a legalna VHF jest rejestrowana, przypisana do jednostki i ma numer MMSI.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 17:51 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
sławek egert napisał(a):
Czy mam przez to rozumieć, że jeśli wpisana do KB to w razie kontroli na naszych wodach nie ma tłumaczenia, że nie używam?

Nie ma :)

Na zachodzie chodzi o to, że jeśli radio masz, to musisz mieć papiery. Gdybyś radia nie miał, to oczywiście problem z głowy.

U nas jest trudniej, bo dochodzi KB. Czyli radia nie zdemontujesz, bo wówczas jacht będzie wyposażony niezgodnie z KB. A jeśli radio jest to i musi być operator, co wynika z przepisów j.w. + jeszcze kwestia zgodności kwalifikacji załogi z KB.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
gf napisał(a):
...
+ jeszcze kwestia zgodności kwalifikacji załogi z KB.

A oco tutaj chodzi? Moja załoga to dwoje pasażerów no i może jeszcze jeden z uprawnieniami takiimi jak moje :(
Czarterujący napisał mi, że moje uprawnienia wystarczą.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2009, o 18:07 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
KB określa kwalifikacje załogi. Ty też jesteś załogą i prawdopodobnie Twój patent w tym przypadku wystarczy.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2009, o 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
gf napisał(a):
KB określa kwalifikacje załogi..

Dokładniej - minimalnej załogi. Np. na 18 metrowym Roztoczu wskazane są tylko 2 osoby. Z drugiej strony, wody, po których planujesz rejs nie są otwartym morzem. (z punktu widzenia przepisów) A UKF i stosowne uprawnienia warto mieć choćby po to żeby wysłuchać ostrzeżeń nawigacyjnych i prognoz pogody ( w tamtym rejonie raczej po niemiecku) Powodzenia.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl



Za ten post autor WhiteWhale otrzymał podziękowanie od: elektryczny
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2009, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
WhiteWhale napisał(a):
gf napisał(a):
KB określa kwalifikacje załogi..

.... Z drugiej strony, wody, po których planujesz rejs nie są otwartym morzem. (z punktu widzenia przepisów)

Nie wiem czy dobrze się wyraziłem. Zamierzam wpłynąć do wnętrza Rugii od zachodu, lecz opływając go Bałtykiem, stroną wschodnią, północną, trochę zjechać na południe i dopiero tu wejść na wody wewnętrzne półwyspu.
WhiteWhale napisał(a):
A UKF i stosowne uprawnienia warto mieć choćby po to żeby wysłuchać ostrzeżeń nawigacyjnych i prognoz pogody ( w tamtym rejonie raczej po niemiecku) Powodzenia.

Ech ten język, chyba ciężko będzie z tłumaczeniem, jakoś to przeżyjemy, mam nadzieję. :)

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2009, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Godziny i częstotliwości nadawania prognoz pogody w ogólnodostępnym radiu wypisałem na stronie wg menu Informacje - Nawigacja - Prognozy pogody Musisz pamiętać, ze na UKF zapowiedź prognozy podawana jest na kanale 16 a następnie własciwą prognozę nadają lokalne stacje radiowe. Dla rejonu Rugii najwłaściwszą będzie Arkona. A co do języka - trzeba znać jakieś 20 słów, żeby z prognozy skorzystać. Warto skorzystać z adresu http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/meteo/niemprog.htm
Nie lubię używać wielkich słów, ale prognoza pogody na morzu bywa sprawą życia lub śmierci, a także wyboru optymalnej trasy :shock:

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2009, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cape napisał(a):
Hmm, ja to widzę tak, jak Ci już ten jacht ktoś pożyczy, to nikt o żadne patenty nie będzie się pytał. Dotyczy bandery polskiej, pod obcą, to już wogole nie ma problemu.

Krzysztof, to na BORNHOLM też mogę? :D

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2009, o 22:28 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja nie Krzysztof, ale się wtrącę :)

Zwróć uwagę na różnicę pomiędzy "nikt o żadne patenty nie będzie się pytał", a "wolno mi" :)

- jeśli KB określa wymagane wyższe uprawnienia (a pewnie tak jest), to nie wolno;
- na 95% nikt tego nie sprawdzi w Polsce, ale możliwość istnieje;
- na Bornholmie (w ogóle poza Polską) na 100% nikogo to nie obchodzi;
- jeśli coś nieprzyjemnego się wydarzy, to na 200% zainteresuje się tym ubezpieczyciel.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2009, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
sławek egert napisał(a):
Czy mam przez to rozumieć, że jeśli wpisana do KB to w razie kontroli na naszych wodach nie ma tłumaczenia, że nie używam?


Na wszelkich wodach nie ma. I drogo kosztuje.. W UK na ten przykład do 5000 funtów.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2009, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Na wszelkich wodach nie ma. I drogo kosztuje.. W UK na ten przykład do 5000 funtów.

:shock: 5 tys? Łomatko, no cóż przezorny zawsze ubezpieczony, właśnie zapisałem się na kurs SRC, który odbębnię w listopadzie i mam nadzieję, że z pozytywnym wynikiem go ukończę :wink:
ale dzięki za informację.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
sławek egert napisał(a):
właśnie zapisałem się na kurs SRC, który odbębnię w listopadzie i mam nadzieję, że z pozytywnym wynikiem go ukończę

Co do pozytywnego wyniku, to nie wątpię (-imy na forum) a jeśli chodzi o kurs, to tak z babskiej ciekawości - gdzie (w sensie u kogo) się zapisałeś, gdzie będziesz zdawał i kto będzie egzaminował (w sensie UKE czy coś obcego)?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Moniia napisał(a):
sławek egert napisał(a):
Czy mam przez to rozumieć, że jeśli wpisana do KB to w razie kontroli na naszych wodach nie ma tłumaczenia, że nie używam?


Na wszelkich wodach nie ma. I drogo kosztuje.. W UK na ten przykład do 5000 funtów.


Chyba nie całkiem tak - AFAIK w UK nie karze się za nieużywanie posiadanego radyjka.
Kary - i to tak jak Moniia napisała wysokie, bywają nakładane za używanie radia bez ważnej "radio licence", czyli tego co w Polsce nazywa się "pozwolenie na radiostację okrętową" czy jakoś tak...
BTW - "radio licence" dla jednostki "przyjemnościowej" w UK otrzymuje się od jakiegoś czasu bezterminowo. Aplikację można wysłać przez Internet. Kosztuje to niewiele:
http://www.ofcom.org.uk/radiocomms/ifi/ ... /maritime/
To pieniążki mniejsze niż u nas PAR-y, PIR-y, URTiP-y (i co tam jeszcze po drodze było) żądały do niedawna za "Pozwolenie" ważne jeden rok...
Ostatnio i u nas się nieco ucywilizowało, AFAIK papier na radio na jachcie jest bezterminowy rownież w Polsce, koszty podobne. Niemniej nadal trzeba zanieść do UKE pół tony kwitów, wniosków i zaświadczeń (ciekawe na co Urzędowi wydającemu licencje radiowe znajomość mojego NIP-u...) aby ktoś w pocie czoła przeprowadzić mógł jakąś zbędną, biurokratyczną procedurę by to radyjko mieć legalnie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 12 paź 2009, o 11:38 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
sławek egert napisał(a):
kurs SRC, który odbębnię w listopadzie i mam nadzieję, że z pozytywnym wynikiem go ukończę :wink:
ale dzięki za informację.

[tryb złośliwości ON]
W pozytywny wynik jak i Marek nie wątpię, ale lepiej nie odbębnij

Warto się przy okazji czegoś dowiedzieć... :mrgreen:
[tryb złośliwości OFF]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Co do pozytywnego wyniku, to nie wątpię (-imy na forum)

Kurcze chyba źle i przedwcześnie wyraziłem opinię co do wyniku, może się poprawię, nie odbębnię tylko odbędę i oby z wynikiem pozytywnym :) o to mi chodziło.
Maar napisał(a):
a jeśli chodzi o kurs, to tak z babskiej ciekawości - gdzie (w sensie u kogo) się zapisałeś, gdzie będziesz zdawał i kto będzie egzaminował (w sensie UKE czy coś obcego)?

Kurs organizują tutaj a dotychczasową korespondencję w przedmiocie egzaminu prowadzę z RYA Training Center, panem Konradem Tarasiewiczem

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jaromir napisał(a):
BTW - "radio licence" dla jednostki "przyjemnościowej" w UK otrzymuje się od jakiegoś czasu bezterminowo. Aplikację można wysłać przez Internet. Kosztuje to niewiele:
http://www.ofcom.org.uk/radiocomms/ifi/ ... /maritime/" onclick="window.open(this.href);return false;
To pieniążki mniejsze niż u nas PAR-y, PIR-y, URTiP-y (i co tam jeszcze po drodze było) żądały do niedawna za "Pozwolenie" ważne jeden rok...

A czy jesteś w stanie doczytac się tam, czy dla jachtu pod polska banderą da sie w UK zarejestrowac radio? :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jaromir napisał(a):
Moniia napisał(a):
sławek egert napisał(a):
Czy mam przez to rozumieć, że jeśli wpisana do KB to w razie kontroli na naszych wodach nie ma tłumaczenia, że nie używam?


Na wszelkich wodach nie ma. I drogo kosztuje.. W UK na ten przykład do 5000 funtów.


Chyba nie całkiem tak - AFAIK w UK nie karze się za nieużywanie posiadanego radyjka.
Kary - i to tak jak Moniia napisała wysokie, bywają nakładane za używanie radia bez ważnej "radio licence", czyli tego co w Polsce nazywa się "pozwolenie na radiostację okrętową" czy jakoś tak...


No nie wiem, sama w przepisach tutaj akurat nie grzebałam. Akurat o tym lojalnie nas uprzedzał brytyjski instruktor (w kontekście że tak dużo osób na kursie się pojawiło ;) ) ale możliwe że chodziło mu o radio licence a nie o SRC. Sprawdzę (jak znajdę do niego maila to i u źródeł) i uzupełnię.

Dodane:

No i sprawdziłam - Jaromir słusznie mnie poprawił, chodziło o instalowanie radia bez radio licence:

"(...) It is an offence to install or use any radio equipment on board a UK ship, craft, hovercraft, lightship or any other vessel predominantly moored in UK waters without a radio licence. This includes vessels registered in the Channel Islands and the Isle of Man.
A Ship Radio licence is required even if the transmitting equipment is not in
constant use, or if it is used only for distress purposes. (..)"

Pomyłka wynikła z pamiętania ostatniej linijki tego tekstu (że nawet nieużywany jest nielegalny). Zwracam przy okazji uwagę, że taki niezarejestrowany sprzęt spowoduje kłopoty nawet gdy jest użyty do wzywania pomocy... (no uratować uratują, 5000 funtów piechotą nie chodzi... ;) )

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Ostatnio edytowano 12 paź 2009, o 13:07 przez Moniia, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
skipbulba napisał(a):
czy dla jachtu pod polska banderą da sie w UK zarejestrowac radio? :D

Ja nie Jaromir, ale skoro to właśnie czytam to odpowiem, że...
..niestety Maćku, nie da się. We wszystkich warunkach (terms) wydania licencji na radio wspomniane jest o stacjach przewidzianych do użytkowania na wodach UK, w jednym punkcie bezpośrednio o zainstalowanych na jednostkach zarejestrowanych w UK* Tak więc nie da się, póki bandery nie zmienisz :)

* (..)Under normal circumstances, Ofcom is not able to licence vessels registered in countries other than the UK, Isle of Man and Channel Islands. Vessels transferring away from the UK Flag to other Flag states must surrender their UK licence. (...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
( Dziwne - forum pozwala odpowiadać na dowolnej stronie w wątków )

Sławek zapisał się chyba tam gdzie i ja planuje, na 6 listopada w wawie z firmy gmdss.pl.
Szkoda że w sobotę lub niedziele nie robią. Wiem, że to SRC z RYA i jeden dzień i bez zbędności - mimo to - to dla mnie drogo. Jestem w fazie zastanawiania się.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
Jaromir napisał(a):
BTW - "radio licence" dla jednostki "przyjemnościowej" w UK otrzymuje się od jakiegoś czasu bezterminowo. Aplikację można wysłać przez Internet. Kosztuje to niewiele:
http://www.ofcom.org.uk/radiocomms/ifi/ ... /maritime/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
To pieniążki mniejsze niż u nas PAR-y, PIR-y, URTiP-y (i co tam jeszcze po drodze było) żądały do niedawna za "Pozwolenie" ważne jeden rok...

A czy jesteś w stanie doczytac się tam, czy dla jachtu pod polska banderą da sie w UK zarejestrowac radio? :D


AFAIK nie da się.

Z głupia frant spytam jednak "po co" miałby ktoś to robić?
Licencję załatwisz w Gdyni na Witominie, instrukcja co przynieść wisi w necie o tu:
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?pla ... &page=text
Kompetentne panie na miejscu w Gdyni pomogą wypełnić co niejasne w formularzu. Warto zadzwonić by różne bzdurne wymagania typu "okazać orzeczenie klasy PRS" wyjaśnić...
Ja wiem, że korowód biurokratyczny i ilość wymaganych dokumentów wciąż dziwnie przy tym u nas duże, ale da się to opanować w jeden dzień i papier na radio na jachcie jest wreszcie (AFAIK) bezterminowy - zaś cena za to taka sama co w UK.

Można nawet bez specjalnych problemów otrzymać wreszcie licencję na "stację" w postaci ręcznej walkie-talkie - przywiązaną do osoby nie do jednostki.
Na dziesięć lat, zupełnie tak jak w UK ;-))

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2009, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Spoko, z ciekawości pytałem, u nas wszystko zmienia się tak szybko, że warto mieć informację jak jest gdzie indziej:)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 157 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL