Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 14:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 mar 2010, o 13:51 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wiem, że już kilkakrotnie na forum był poruszany temat liberalizacji żeglarstwa w Polsce. Jednak chciałbym podsumować przełomowe nowelizacje z roku 2007 oraz zainicjować dyskusję na ten gorący i ważny temat.

Całkowita liberalizacja żeglarstwa oznacza, oględnie mówiąc, zlikwidowanie wszelkich przepisów i barier dotyczących uprawiania żeglarstwa sportowo-rekreacyjnego związanych z rejestracją jachtów, przeglądami technicznymi oraz posiadaniem uprawnień (patentów żeglarskich).

Przedstawiam stan na dziś, który można nazwać częściową liberalizacją żeglarstwa na wodach śródlądowych dotyczącą statków / jachtów używanych wyłącznie do celów sportowych i rekreacyjnych z wyjątkiem jednostek napędzanych wyłącznie siłą ludzkich mięśni:
1. Posiadanie uprawnień - patentów żeglarskich:
- wymagane jest dla uprawiania żeglarstwa na jachtach żaglowych o długości kadłuba powyżej 7,5 m lub
- jachtach motorowych o mocy silnika powyżej 10 kW.
Ponadto prowadzenie statków przeznaczonych do uprawiania sportu lub rekreacji (niezależnie od jego długości) wymaga:
- posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu żeglarstwa oraz
- przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
Dodam, że ten przepis jest pozbawiony sankcji, więc właściwie można go potraktować jako bezużyteczny.
Wysokość opłat za przeprowadzenie egzaminu na stopień żeglarza nie może być większa niż 500 zł, natomiast koszt wydania patentu to maksimum 50 zł.

2. Obowiązek wpisu do rejestru statków oraz dokonania przeglądu technicznego:
- wymagane jest dla statków o długości kadłuba powyżej 12 m lub o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 15 kW. Dotyczy to również statków komercyjnych przeznaczonych do czarterów. Statki zwolnione z obowiązku wpisu do rejestru mogą być do niego wpisane na wniosek właściciela. Wpis statku do rejestru to koszt 15 zł.

Stawiam w tym miejscu zasadnicze pytanie czy te powyższe przepisy, będące i tak krokiem milowym w liberalizacji żeglarstwa, nam, żeglarzom, wystarczają? Czy chcemy całkowitego zniesienia wszelkich przepisów i barier dla rekreacyjno-sportowej żeglugi śródlądowej niezależnie od długości kadłuba czy powierzchni żagla, co postuluje Stowarzyszenie Armatorów Jachtowych, walczące o prawa żeglarzy? Czy powinno się tą liberalizację rozdzielić – np. znieść całkowicie obowiązek rejestracji / przeglądów technicznych natomiast pozostawić konieczność posiadania patentów dla jednostek przekraczających 7.5 m długości? A może ten obowiązek powinien się rozszerzyć do większych, metrażowo, jachtów? Czy wydawanie patentów / rejestrację jachtów powinien przeprowadzać PZŻ, prywatny związek, w większości starych, komunistycznych działaczy, którzy wzorem prywatnej kliki – zrzeszenia działkowców, zbijają od lat kasę na żeglarzach. Czy administracją / rejestrem / przeglądami technicznymi / wydawaniem patentów nie powinno się zająć państwo lub jednostki samorządu terytorialnego? Jakim prawem prywatne osoby pobierają pieniądze od żeglarzy, którzy żeglują na własnych / wyczarterowanych jachtach po jeziorach, które nie należą do tych osób?
Obok powyższych kwestii, chciałbym postawić 2 zasadnicze pytania, mając na uwadze aktualny stan prawny opisany powyżej:
Czy, według Was, patenty żeglarskie są potrzebne, a jeśli tak to dla jednostek o jakich gabarytach powinny obowiązywać i dlaczego?
Czy rejestracja jachtów / przeglądy techniczne są potrzebne, a jeśli tak to dla jednostek o jakich gabarytach powinny obowiązywać i dlaczego?
Otwieramy niniejszym dyskusję!

Stan prawny / źródła:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2007/1208.htm
http://prawo.lex.pl/serwis/du/2009/0818.htm
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/sejm1546/sejm1546.html
http://www.saj.org.pl/


Ostatnio edytowano 20 mar 2010, o 19:12 przez Radi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2010, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
O ile mi wiadomo, gdzies na forum jest niemal dokladnie taki sam watek? Poszukasz moze? Ja jakos nie mam zamiaru, za krotko mam dostep do netu ostatnio...

A tak w ogole, czym w odniesieniu do jachtow zajmuje sie PZM?? Bo jakos nie lapie... (tam powinno byc Z z kropka, ale tu sie nie da wlaczyc polskich literek... :( )

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2010, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Radi napisał(a):
Otwieramy niniejszym dyskusję!


Znowu???!!! Obawiam się, że nikomu już się nie będzie chciało po raz enty klepać w klawiaturę...
W każdym razie na mnie nie licz...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 14:00 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Naturalnie chodziło mi o PZŻ-em - już poprawiłem. Myślałem, że warto tą dyskusję, odnośnie patentów, przeglądów technicznych i rejestracji, przeprowadzić w jednym miejscu, uporządkować. Zresztą, wydaje mi się, że wcześniej głównie był poruszany temat patentów. Ale można tą dyskusję rozszerzyć również o żeglugę morską, obok tej śródlądowej. Tzn. czy naprawdę uważacie, że patenty powinny być również zniesione w żegludze pełnormorskiej, czy może tylko w zatokowej? Czy, jeśli ktoś potrafi żeglować po morzach i oceanach, to zdanie patentu sprawiłoby mu problem? Zresztą, teraz już kwesta odpadła, bowiem do osiągnięcia "morsa" czy kapitana wystarczy mieć sternika jachtowego plus bagaż mil za sobą (no ale sternika trzeba zdać). A może problem leży w organizacji, która przeprowadza egzaminy i wydaje patenty? Może powinna się tym zająć administracja państwowa lub samorządowa? A co z rejestrowaniem i przeglądami technicznymi jednostek pełnomorskich przeznaczonych do żeglugi sportowo-rekreacyjnej? Czy ten obowiązek również należy znieść? A może warto rozdzielić żeglugę sportową od rekreacyjnej oraz ustanowić dla nich odmienne przepisy (np. znieść całkowicie restrykcje dla jachtów rekreacyjnych)? Jestem ciekaw Waszych opinii na powyższe tematy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Radi napisał(a):
Tzn. czy naprawdę uważacie, że patenty powinny być również zniesione w żegludze pełnormorskiej, czy może tylko w zatokowej?

Wszelkie obowiązkowe patenty w żegludze niekomercyjnej powinny być zniesione. Jeżeli byłbym jednak skłonny dyskutować, to szybciej jestem skłonny zaakceptować obowiązkowe patenty na śródlądziu. Na morzu są absolutnie niepotrzebne.
Radi napisał(a):
Zresztą, teraz już kwesta odpadła, bowiem do osiągnięcia "morsa" czy kapitana wystarczy mieć sternika jachtowego plus bagaż mil za sobą (no ale sternika trzeba zdać

Nie odpadła, bo nadal trzeba mieć kwit, aby pływać po słonym. Jesteśmy pod tym względem ewenementem w skali UE i USA.
Radi napisał(a):
A co z rejestrowaniem i przeglądami technicznymi jednostek pełnomorskich przeznaczonych do żeglugi sportowo-rekreacyjnej

Rejestracja jest i musi być, bo takie jest prawo miedzynarodowe. Przeglądów dzisiaj nie ma i to jest prawidłowe

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
cape napisał(a):
Rejestracja jest i musi być, bo takie jest prawo miedzynarodowe.

???

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
cape napisał(a):
Rejestracja jest i musi być, bo takie jest prawo miedzynarodowe.

???

No to pewnie się mylę, ale wydaje mi się, że w obcym porcie jakieś papiery taki statek (jacht) musi mieć. A przynajmniej powinien mieć, aby nie było kłopotów. Może nas oświecisz w tym temacie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 11:23
Posty: 251
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: na kajak
cape napisał(a):
Może nas oświecisz w tym temacie.

mnie to interesuje - proszę
Juras


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mój ma umowe kupna-sprzedazy (po polsku)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
Mój ma umowe kupna-sprzedazy (po polsku)

Obawiam się, że poza wodami UE mogą być kłopoty. Uczestniczyłem w odprawie w Brazylii, nie wyobrażam sobie sytuacji okazania umowy kupna sprzedaży, choćby po angielsku. W końcu taki jacht jakąć banderę musi mieć, więc też stosowny urzędnik oczekuje dokumentu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Raczej wątpie, zeby mój jacht zapłynał do Brazylii, a banderę ma... jest też róznica miedzy dobrowolna rejestracja przed rejsem do Brazylii, a przymusowa przed wyjściem na rede Gdyni.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Jurmak napisał(a):
Radi napisał(a):
Otwieramy niniejszym dyskusję!


Znowu???!!! Obawiam się, że nikomu już się nie będzie chciało po raz enty klepać w klawiaturę...
W każdym razie na mnie nie licz...


Jurek, nie interesuje Cię ta dyskusja, ok, ja to rozumiem. Tylko po co manifestujesz swą niechęć? Uważam, że tego typu dyskusje, bez wzgledu na to ile razy otwierane w każdym tygodniu sa pozyteczne. Tobie, mnie i pewnie jeszcze iluś tam osobom wyda się to niepotrzebne. Tym niemniej, bez względu na nasze odczucie, to jest bardzo pożyteczne, bo coraz to nowi ludzie dochodzą do wniosku, że istniejacy stan prawny zaczyna im uwierać i odkrywaja na nowo to co my odkrywaliśmy kilka lat temu. Naszym obowiazkiem jest dołożenie wszelkich starań, aby ci nowi ludzie mieli komplet informacji i nieważne który, ale po raz kolejny powinnismy wklepać w klawiaturę to co wiemy. A z pewnoscią nie należy takich ludzi zniechęcać, a tu własnie obawiam się, że Twój post i post Moni może działać zniechecająco.
Im nas więcej tym lepiej. Tym szybciej bedzie normalnie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 3: Catz, Łata, Radi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
Raczej wątpie, zeby mój jacht zapłynał do Brazylii, a banderę ma... jest też róznica miedzy dobrowolna rejestracja przed rejsem do Brazylii, a przymusowa przed wyjściem na rede Gdyni.

Kiedy pisałem o prawie międzynarodowym, to miałem na myśli dokumenty potwierdzające prawo do bandery na wodach międzynarodowych i wodach terytorialnych innych państw

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 16:05 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
O ile wiem każdy jacht pełnomorski pływający po wodach międzynarodowych musi posiadać banderę a co za tym idzie być zarejestrowany. Co innego przeglądy techniczne - to już zależy od danego państwa rejestracji. W niektórych krajach są nawet przepisy nakazujące areszt statku, który nie posiada bandery.

Cytuj:
Jeżeli byłbym jednak skłonny dyskutować, to szybciej jestem skłonny zaakceptować obowiązkowe patenty na śródlądziu. Na morzu są absolutnie niepotrzebne.

Ponadto chciałbym to wyjaśnić, bo nie rozumiem dlaczego patent na śródlądziu jest bardziej potrzebny niż na morzu. Nikt mi nie powie, że żegluga pełnomorska jest bardziej bezpieczna niż jeziorno-szuwarowo-bagienna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Radi napisał(a):
Nikt mi nie powie, że żegluga pełnomorska jest bardziej bezpieczna niż jeziorno-szuwarowo-bagienna.

Oczywiście, że jest bardziej bezpieczna....w stosunku do osób trzecich. Na śródlądziu możemy dużo szybciej wyrządzić krzywdę osobom trzecim. Na morzu jachtem nie. Dlatego np w Niemczech, gdzie istnieje (rzadkość w Europie) obowiązkowy patent (wersja mikro w stosunku do nas) dotyczy on przede wszystkim wód śródlądowych i taki jest zakres egzaminu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 16:54 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
No tak, bo na morzu to już raczej wpłyniesz w ogromnego handlowca i...po tobie. Mnie jednak to nie przekonuje. Dobra, wiem, że to tylko stopnie, ale jednak patent kapitana budzi respekt. I jednak, posiadanie patentu, świadczy, w mniej lub bardziej wiarygodny sposób o umiejętnościach danej osoby, jest choćby potwierdzeniem, że swoje wypływała. Ja raczej, jako osoba nieznająca kapitana jachtu nie popłynąłbym z nim, jeśli nie posiadałby dokumentu potwierdzającego jego umiejętności. Oczywiscie co innego może okazać się w praktyce, ale jednak wiarygodność takiej osoby, przynajmniej dla mnie, jest większa...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Radi napisał(a):
Dobra, wiem, że to tylko stopnie, ale jednak patent kapitana budzi respekt

I tak powinno pozostać.
My nie jesteśmy wrogami patentów, wręcz przeciwnie. My jesteśmy wrogami obowiązkowych patentów w żegludze niekomercyjnej. To ostatnie słowo jest bardzo ważne, bo jeżeli ktoś chce prowadzić rejsy komercyjne, to obowiązkowo powinien dysponować stosownym certyfikatem.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Radi, sprawa jest prosta. Jak dostaniesz kwit, to tzreba zaprosić przyjaciół i go oblać, znaczy kwit. Ja tak zrobiłem i teraz już mam wolne, nie musze im go pokazywać przed każdym rejsem. :lol:

PS. Nawet czapkę z kapustą przy oblewaniu dostałem, ale juz pszła w swiat :D

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 17:16 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dlaczego jesteście ich wrogami jeśli już posiadacie patenty? Rozumiem - dla potomnosci. Ja np. naprawde wolalbym przejsc szkolenie (pod warunkiem, że rzetelne), zdać ten egzamin (pod warunkiem, że uczciwy), co na pewno by mi nie zaszkodziło w dowodzeniu jachtem po akwenach pełnomorskich. Po prostu uznałbym to za pewną przepustkę (oczywiście pod warunkiem posiadania również predyspozycji i doświadczenia) do podejmowania ryzyka, jakim jest bądź co bądź pływanie po morzach. Apropos ryzyka wyrządzenia szkód osobom trzecim - na morze w końcu trzeba wypłynąć / wpłynąć z /do portu, a to w przypadku słabych umiejętności często kończy się niekorzystnie dla innych jachtów...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Radi napisał(a):
Ja np. naprawde wolalbym przejsc szkolenie (pod warunkiem, że rzetelne), zdać ten egzamin (pod warunkiem, że uczciwy), co na pewno by mi nie zaszkodziło w dowodzeniu jachtem po akwenach pełnomorskich. ...

Ależ prosze bardzo...czy ktos Ci broni?

*** Dodano -- mniej niż minutę temu ***

cape napisał(a):
Kiedy pisałem o prawie międzynarodowym, to miałem na myśli dokumenty potwierdzające prawo do bandery na wodach międzynarodowych i wodach terytorialnych innych państw

Badź łaskaw zacytować międzynarodowy akt prawny te kwestie regulujący, wszystkim nam sie przyda jego znajomośc.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Mariusz Główka napisał(a):
Jurek, nie interesuje Cię ta dyskusja, ok, ja to rozumiem. Tylko po co manifestujesz swą niechęć?


Bo nie lubię jak ktoś wpada znienacka, i próbuje rozkręcić dyskusję nie zadając sobie odrobiny trudu żeby przestudiować historie forum. Takich dyskusji było już multum. Ale OK, jest to moje subiektywne zdanie i wcale sobie nie roszczę pretensji, że jest słuszne. Chcesz to pracuj na ugorze :D po "dowodzeniu" widzę, że czeka Ciebie ciężka praca :) :) :)
A swoją drogą mści się na nas grzech zaniechania, zarówno Samoster jak i SAJ powinny mieć u siebie na stronie swoje "deklaracje programowe" dokąd zmierzamy i jakimi środkami/metodami dążymy do celu. W sytuacji takiej jak powyższa podało by się link i chwatit:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
Badź łaskaw zacytować międzynarodowy akt prawny te kwestie regulujący, wszystkim nam sie przyda jego znajomośc.

Dz.U.1963.33.187
KONWENCJA
O MORZU PEŁNYM
sporządzona w Genewie dnia 29 kwietnia 1958 r.
(Dz. U. z dnia 1 sierpnia 1963 r.)

A w szególności art 5 pkt 2
http://www.vilp.de/Plpdf/p065.pdf

Skopiowałem art 5

Artykuł 5.


1. Każde Państwo ustala warunki, na jakich przyznaje swą przynależność państwową statkom, jak również warunki rejestracji statków na swym terytorium oraz prawo podnoszenia jego bandery. Statki posiadają przynależność Państwa, którego banderę mają prawo podnosić. Pomiędzy Państwem a statkiem powinien istnieć rzeczywisty związek; w szczególności Państwo powinno skutecznie wykonywać swą jurysdykcję i swą kontrolę w zakresie technicznym, administracyjnym i socjalnym nad statkami podnoszącymi jego banderę.
2. Każde Państwo wydaje statkom, którym przyznało prawo podnoszenia swej bandery, odnośne dokumenty

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Radi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Jurek, to nie o to chodzi, żeby na siłe od nowa odkrywać Amerykę. Mnie chodziło o coś innego. Niech jak najwięcej bedzie takich dyskusji, choć to nie oznacza, że Ty czy ja mamy w nich brać udział. Nie chcesz zabierać głosu, nie ma sprawy. Ale po co w takim razie to manifestować? Ci co mają potrzebę/ochotę zabierają głos i w efekcie coś pozytecznego z kazdej, nowej dyskusji zawsze będzie.
PS. Sorry ze na Ciebie padło, ale to nie chodzi o Ciebie jako konkretną osobę. Generalnie chodzi mi o zasadę.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Mariusz Główka napisał(a):
PS. Sorry ze na Ciebie padło, ale to nie chodzi o Ciebie jako konkretną osobę. Generalnie chodzi mi o zasadę.


Spoko, spoko :D nie musimy się we wszystkim zgadzać, wcale nie twierdzę, że to ja mam rację. Ot, wyraziłem swoje zdanie...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 11:23
Posty: 251
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: na kajak
Jurmak napisał(a):

Spoko, spoko :D nie musimy się we wszystkim zgadzać, wcale nie twierdzę, że to ja mam rację. Ot, wyraziłem swoje zdanie...


Brawo - i oto chodzi by taki Juras nieświadomy tego się dowiedział co bardziej doswiadczeni rozważają
Juras


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 21:14 
Juras nic nie dygaj , jesteś żeglarz , ucz sie albo kursuj , egzaminy będą czy nie sie zobaczy a chłopaki muszą coś pogadać . Jak czytam to sporo zrobili choć temat jest dla mnie obcy, pozdro.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
marekkvk napisał(a):
Jak czytam to sporo zrobili choć temat jest dla mnie obcy, pozdro

A zrobli, bo po 2007 mając sternika możesz żeglować pod polską banderą po morzu. Wcześniej praktycznie nie mogłeś z tym patentem.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
marekkvk napisał(a):
Juras nic nie dygaj , jesteś żeglarz , ucz sie albo kursuj , egzaminy będą czy nie sie zobaczy a chłopaki muszą coś pogadać . Jak czytam to sporo zrobili choć temat jest dla mnie obcy, pozdro.

Smutne.
Catz
Szkoda, ze nie ma lapki z kciukiem w dol.... :(

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 21:38 
Ale coś chyba niektórym nie pasuje rejestracja i polska bandera . Powtórzę ; temat jest dla mnie cokolwiek obcy , rozważania niektórych - personalne . Tak to odbieram Catz, jeśli nie ma łapki w dół ( dla mnie) to ja dam ci w górę :wink: bez złośliwości i podtekstów.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2010, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12956
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2915
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
cape napisał(a):
1. Każde Państwo ustala warunki, na jakich przyznaje swą przynależność państwową statkom, jak również warunki rejestracji statków na swym terytorium oraz prawo podnoszenia jego bandery. Statki posiadają przynależność Państwa, którego banderę mają prawo podnosić. Pomiędzy Państwem a statkiem powinien istnieć rzeczywisty związek; w szczególności Państwo powinno skutecznie wykonywać swą jurysdykcję i swą kontrolę w zakresie technicznym, administracyjnym i socjalnym nad statkami podnoszącymi jego banderę.
2. Każde Państwo wydaje statkom, którym przyznało prawo podnoszenia swej bandery, odnośne dokumenty


Niby racja, ale.... może lepiej, żeby urzędnicy nie pchali się po kasę do wszystkich żeglarzy, tak, jak to już jest w przypadku rowerzystów i narciarzy (którzy nota bene mają znacznie więcej wypadków w tym śmiertelnych).

Wystarczy tak:
http://strony.aster.pl/zientara/zbieraj.html#volta

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 205 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL