Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 ! https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=4762 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Batiar [ 22 kwi 2010, o 05:48 ] |
Tytuł: | jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 ! |
Dyskutuje się na tym Forum i operuje argumentami z ważnych dokumentów europejskich, głosi wszem wobec gdzie, co obowiązuje a gdzie nie ale odnoszę wrażenie, ze czasami błędnie. Ktoś np. stanowczo twierdzi – Wielka Brytania wypięła się na ICC, ktoś inny, że szkolenie w danym kraju innej, zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne itd. Otóż RYA posiadaczom swojego Certyfikatu, na życzenie wydaje Certyfikat ICC. Co do konkurencji w szkoleniu i wydawaniu Certyfikatów znany jest przypadek Wielkiej Brytanii, gdzie amerykańska firma szkoleniowa IYT (International Yachtmaster Training, Inc.), po uwzględnieniu przepisów Unii Europejskiej dotyczących konkurencji, doprowadziła do zniesienia monopolu tamtejszego związku żeglarskiego (RYA) na wydawanie patentów żeglarskich i system szkolenia. Obecnie patenty wydawane przez IYT w ramach ich systemu szkoleniowego są uznawane przez odpowiednie władze na równi z patentami RYA, np. w żeglarstwie komercyjnym.Poniżej wklejam ( przepraszam, że bez polskich znaków) fragment materiałów doskonałego znawcy stanu prawnego w żeglarstwie, Rocha Wróblewskiego. Jest to załącznik do Jego Listu Otwartego z 2004 r w sprawie krytyki planowanych w Polsce regulacji prawnych w tamtym okresie. List pominąłem ale zostawiłem obszerne fragmenty załączników. Są tym cenniejsze, że zawierają odnośniki do dokumentów oryginalnych. Chorwacja, która nie jest członkiem UE poprzez stosowne ministerstwo wydała wykaz uznawanych dokumentów na ich terenie. Znajdują się tam zgodnie obok siebie polskie patenty PZŻ jak i certyfikaty RYA(można znaleźć w internecie Rozporządzenie w języku chorwacki). Czasem, niektóre wypowiedzi tonem stanowczym ale pozbawione prawdy są denerwujące. Poczytajmy tłumaczenie Rocha. Zbigniew Klimczak EKG ONZ (UN/ECE) TRANS/SC.3/1473 Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, Komitet Transportu Sródladowego Miedzynarodowy Certyfikat Operatora Jednostki Przyjemnosciowej (International Certificate for Operators of Pleasure Craft) Rezolucja nr 40. Załacznik 1 Wymagania dla wystawienia miedzynarodowego certyfikatu operatora jednostki przyjemnosciowej I. Wydanie miedzynarodowego certyfikatu zgodnego z Załacznikiem 2 lub 3 1. Po przedstawieniu oficjalnego narodowego certyfikatu kompetencji jego posiadacz mo_e, na _adanie, otrzymac miedzynarodowy certyfikat w kraju wydajacym certyfikat narodowy bez koniecznosci zdawania innego egzaminu , jesli spełniono wymagania czesci II niniejszego Załacznika. innego egzaminu , jesli spełniono wymagania czesci II niniejszego Załacznika. 2. W przypadkach innych ni_ okreslone w punkcie 1, miedzynarodowy certyfikat mo_e byc wydany zgodnie z wymaganiami czesci II niniejszego Załacznika tylko po zdaniu egzaminu z wynikiem pozytywnym. II. Wymagania 1. Aby otrzymac miedzynarodowy certyfikat, nale_y (a) Miec ukonczone 16 lat, (b) Byc fizycznie i psychicznie zdolnym do prowadzenia jednostki przyjemnosciowej, w szczególnosci władac zmysłami wzroku i słuchu, (c) Zdac z wynikiem pozytywnym egzamin potwierdzajacy niezbedne kompetencje dla prowadzenia jednostki przyjemnosciowej. 2. Egzamin powinien potwierdzic posiadanie (a) Wystarczajacej znajomosci przepisów dotyczacych prowadzenia jednostki przyjemnosciowej oraz wiedze nautyczna i techniczna wymagana dla bezpiecznej nawigacji po wodach sródladowych i/lub przybrze_nych, oraz (b) Zdolnosci zastosowania tej wiedzy w praktyce. 3. Egzamin powinien odnosic sie do rejonu uprawiania _eglugi (tzn. wód sródladowych i/lub wód przybrze_nych) i obejmuje co najmniej nastepujace tematy szczegółowe: 3.1 Wystarczajaca znajomosc odpowiednich przepisów i publikacji nautycznych: Przepisy ruchu na wodach sródladowych, zwłaszcza CEVNI4; dla wód przybrze_nych, zwłaszcza Miedzynarodowe Przepisy Drogi Morskiej, a ponadto pomoce nawigacyjne (oznaczenia dróg wodnych), 3.2 Zdolnosc zastosowania wiedzy nautycznej i technicznej w praktyce: (a) Ogólna znajomosc jednostki, zasad u_ycia sprzetu bezpieczenstwa oraz obsługi _agli i silnika, (b) Prowadzenie jednostki oraz rozumienie wpływu wiatru, pradu, ich interakcji oraz ograniczenia zanurzeniem, (c) Prowadzenie jednostki na kursach przecinajacych sie oraz podczas wyprzedzania innych jednostek, (d) Kotwiczenie i cumowanie we wszystkich warunkach, (e) Manewrowanie w sluzach i portach, (f) Ogólna znajomosc warunków pogodowych, (g) Ogólna znajomosc nawigacji, w szczególnosci ustalenie pozycji i wybór bezpiecznego kursu. 3.3 Działania w szczególnych okolicznosciach: (a) Zasady zapobiegania wypadkom (np. manewr człowiek za burta), (b) Działanie w przypadku kolizji, awarii silnika, wejscia na mielizne, uwzgledniajace uszczelnienie przecieku, asysta w przypadku zagro_enia, (c) U_ycie srodków ratunkowych i bezpieczenstwa, (d) Zapobieganie po_arom i ich gaszenie, (e) Unikanie zanieczyszczania wody. 3 Oryginalny tekst Rezolucji mo*na znalezc tu: http://www.unece.org/trans/doc/finaldoc ... 3-147e.pdf i http://www.unece.org/trans/doc/finaldoc ... 147c1e.pdf (dostepny równie* w jezykach francuskim i rosyjskim). 4 Europejski Kod 4eglugi Sródladowej, wprowadzony do polskiego systemu prawnego Rozporzadzeniem MI z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie przepisów *eglugowych na sródladowych drogach wodnych (Dz. U. Nr 212, poz. 2072). 3 EKG ONZ (UN/ECE) TRANS/SC.3/2002/5/Add.15 6 sierpnia 2002 Wprowadzenie konwencji i zastosowanie rezolucji dotyczacych nawigacji sródladowej Stanowisko AIT (Miedzynarodowego Stowarzyszenia Turystyki) 1. AIT (Miedzynarodowe Stowarzyszenie Turystyki) pragnie poinformowac Grupe Robocza Transportu Sródladowego o problemach informacyjnych oraz praktycznych, doswiadczanych przez członków AIT w zwiazku z wydawaniem Miedzynarodowego Certyfikatu Kompetencji Operatora Pływajacej Jednostki Przyjemnosciowej (ICC – International Certificates of Competency for Operators of Pleasure Craft). Nowy ICC 2. Rezolucja nr 406 Grupy Roboczej Transportu Sródladowego Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (UN/ECE) została wprowadzona w pazdzierniku 2002 r. Zasadniczo ró_ni sie ona od rezolucji nr 147 (ze zmianami) wprowadzajac wymaganie, _e ICC mo_e byc wydawany tylko posiadaczowi narodowego certyfikatu _eglarskiego, albo po zdaniu egzaminu sprawdzajacego wiedze dotyczaca przepisów, locji, jachtu i jego wyposa_enia, bezpieczenstwa, meteorologii itp. Sposób przeprowadzania egzaminu musi byc zaaprobowany przez Rzad Kraju pochodzenia. Np. w Zjednoczonym Królestwie nie ma obowiazku posiadania certyfikatów _eglarskich, jednak_e Royal Yachting Association wydaje ICC na podstawie egzaminu zdanego z wynikiem pozytywnym. 3. W Holandii, Royal Netherlands Touring Federation (ANWB) posiada upowa_nienie panstwowe do wydawania ICC “nowego stylu” na podstawie obowiazujacych certyfikatów dla wód sródladowych, wszystkich wód albo _eglugi zawodowej. Zgodnie z generalna zasada kraje, które zastosowały rezolucje nr 40, wymagaja od _eglarzy aby posiadali ICC w takich przypadkach, w których certyfikaty _eglarskie sa obowiazujace w mysl ich przepisów. Wymagany certyfikat 9eglarski 4. W niektórych przypadkach narodowy certyfikat _eglarski mo_e byc wystarczajacy. W takim przypadku, na przykład, kraj przeznacznia uznaje certyfikaty _eglarskie wydane w innych krajach. Ma to zastosowanie np. w Holandii, Niemczech i Belgii. W takich krajach nie jest wymagane posiadanie ICC. Ró9nice 5. W wyniku tego, _e rezolucje UNECE maja charakter zalecen, istnieja obecnie du_e ró_nice w poziomie umiejetnosci i wiedzy wymaganej od entuzjastów sportów wodnych w ró_nych krajach. Najwa_niejsze ró_nice to: • Niektóre kraje, w tym Rumunia, Federacja Rosyjska, Hiszpania i Irlandia nie zastosowały _adnej z tych rezolucji8 (TRANS7SC.3/2001/7). 6eglarze nie powinni miec wielu problemów w pierwszych dwóch z wymienionych krajów, jednak wiadomo, _e w Hiszpanii zdarzaja sie kłopotliwe sytuacje. Przed _egluga do takich krajów nale_y zorientowac sie w aktualnych wymaganiach odnosnie dokumentów. • Druga grupa krajów, gdzie nadal stosuje sie przepisy rezolucji nr 14 (ze zmianami), wydaje sie sprawiac najmniej kłopotów _eglarzom. W tych krajach wystarcza, _e _eglarz stosuje sie do 5 Oryginalny tekst dokumentu mo*na znalezc tu: http://www.unece.org/trans/doc/2002/sc3 ... -05a1e.pdf (dostepny równie* w jezykach francuskim i rosyjskim). 6 Aktualnie kraje, które wprowadzi³y rezolucje nr 40 to: Austria, Chorwacja, Republika Czeska, Niemcy, Litwa, Holandia, S³owacja, Zjednoczone Królestwo, Luksemburg, Irlandia, Bia³orus - czesciowo (wg: TRANS/SC.3/2004/16 http://www.unece.org/trans/doc/2004/sc3 ... 04-16e.pdf) 7 Kraje, które wprowadzi³y rezolucje nr 14 to: Belgia, Bu³garia, Finlandia, Francja, Wegry, W³ochy, Polska, Szwajcaria (wg: TRANS/S.C.3/2004/16). 8 4adna z tych rezolucji nie zosta³a przyjeta w nastepujacych krajach: Mo³dawia, Rumunia, Rosja, Ukraina, Serbia i Czarnogóra. Pozosta³e kraje nie sa po³aczone z jednolitym systemem europejskich sródladowych dróg wodnych z przyczyn geograficznych (jak np. Hiszpania czy kraje skandynawskie). przepisów kraju pochodzenia. Jednak ICC mo_e byc po_yteczny w tych krajach w sytuacji, gdy nie ka_dy urzednik prowadzacy inspekcje mo_e byc zorientowany w regulacjach dotyczacych uprawiania _eglarstwa w innych krajach. • Trzecia grupa składa sie z osmiu krajów stosujacych rezolucje nr 40. Te kraje moga uznawac narodowe certyfikaty _eglarskie i/lub wymagac posiadania ICC. • W przypadku ostatniej grupy panstw nawet _eglarz posiadajacy narodowy certyfikat _eglarski i/lub ICC nadal powinien spełnic dodatkowe wymagania. Na przykład w Holandii prowadzacy jednostke rozwijajaca szybkosc wieksza ni_ 20 km/h musi ukonczyc 18 lat. W Niemczech na przykład, minimalnym wiekiem prowadzacego na sródladziu jest 16 lat. Pomimo posiadania ICC lub certyfikatu, niemiecki 16-latek nie mo_e prowadzic szybkiej motorówki w Holandii – i nie jest to jedyny taki przypadek. Szwajcaria wymaga np. posiadania “Ferienpatent” na Jeziorze Bodenskim. |
Autor: | ins [ 22 kwi 2010, o 06:29 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Cytuj: Ktoś np. stanowczo twierdzi – Wielka Brytania wypięła się na ICC, ktoś inny, że szkolenie w danym kraju innej, zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne itd. Do dobrego tonu należy przytoczenie właściwego cytatu - krótko mówiąc kto twierdzi że w UK szkolenie zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne. Piotr Siedlewski ***** |
Autor: | Colonel [ 22 kwi 2010, o 07:06 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
NIe padło takie sformułowanie |
Autor: | Carlo [ 22 kwi 2010, o 09:18 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Bo to kwestia czytania ze zrozumieniem. Gdyby było ze zrozumieniem, to dyskusja by dawno się skończyła. pozdrowienia |
Autor: | ins [ 22 kwi 2010, o 09:46 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
ins napisał(a): Cytuj: Ktoś np. stanowczo twierdzi – Wielka Brytania wypięła się na ICC, ktoś inny, że szkolenie w danym kraju innej, zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne itd. Do dobrego tonu należy przytoczenie właściwego cytatu - krótko mówiąc kto twierdzi że w UK szkolenie zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne. Piotr Siedlewski Colonel napisał(a): NIe padło takie sformułowanie Nie ma sprawy. Kto twierdzi że szkolenie w danym kraju zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne? Jakiś cytat z autora takiego stwierdzania? Piotr Siedlewski |
Autor: | Batiar [ 22 kwi 2010, o 11:02 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
ins napisał(a): ins napisał(a): Cytuj: Ktoś np. stanowczo twierdzi – Wielka Brytania wypięła się na ICC, ktoś inny, że szkolenie w danym kraju innej, zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne itd. Do dobrego tonu należy przytoczenie właściwego cytatu - krótko mówiąc kto twierdzi że w UK szkolenie zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne. Piotr Siedlewski Colonel napisał(a): NIe padło takie sformułowanie Nie ma sprawy. Kto twierdzi że szkolenie w danym kraju zagranicznej organizacji jest niedopuszczalne? Jakiś cytat z autora takiego stwierdzania? Piotr Siedlewski Znowu malutka manipulacyjka ze strony kolegi, bo wiadomo, że chodzi o szkolenie aktywne, czyli uznawane przez nasze państwo. Może powinienem napisać ..bezskuteczne, nieuznawalne lub jakoś tak ale wszyscy wiemy o co chodzi. Ale wolisz dla swojej wygody to pominąć. Gadamy tu o takim właśnie zniesieniu monopolu ( a więc aby stało się skutecznie dopuszczalne) a jeden respondent powiada tak: To wszystko nie zmienia faktu że projekt o wprowadzeniu konkurencji jest denny. Jest bardziej denny niż obecna sytuacja. Ciekawe kto to taki? Batiar |
Autor: | ins [ 22 kwi 2010, o 11:18 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Batiar napisał(a): To wszystko nie zmienia faktu że projekt o wprowadzeniu konkurencji jest denny. Jest bardziej denny niż obecna sytuacja. Ciekawe kto to taki? Batiar Oczywiście że ja. W tej chwili rząd nie umie zapanowac nad jednym PZŻ, a chce stworzyć sytuację gdy PZŻ - etów będzie kilka. Ciekaw jestem czy Batiar ma autentyczną nadzieję że płynie to na poszerzenie bezpatencia i podwyższenie poziomu egzaminów, czy też z pełną premedytacja wciska kit. Piotr Siedlewski |
Autor: | Colonel [ 22 kwi 2010, o 11:51 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Rząd nie jest od panowania nad organizacjami społecznymi, to nie Białoruska Respublka. Rząd ma tworzyć dobre prawo - tylko na tyle ile to prawo jest niezbędne- przeprowadzać je przez parlament i potem skutecnzie egzekwować. |
Autor: | ins [ 22 kwi 2010, o 11:57 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Colonel napisał(a): Rząd nie jest od panowania nad organizacjami społecznymi, to nie Białoruska Respublka. Rząd ma tworzyć dobre prawo - tylko na tyle ile to prawo jest niezbędne- przeprowadzać je przez parlament i potem skutecnzie egzekwować. Jeśli w ustawy delegują wydawanie jakiś dokumentów - państwowych lub choćby tylko dokumentów na których jest nazwa państwa - na organizacje społeczne to obowiązkiem państwa jest kontrola jakości szkoleń i egzaminów po których takowy dokument się nabywa. Czyżbyś uważał inaczej ? Piotr Siedlewski |
Autor: | Batiar [ 22 kwi 2010, o 12:23 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
ins napisał(a): Oczywiście że ja. W tej chwili rząd nie umie zapanowac nad jednym PZŻ, a chce stworzyć sytuację gdy PZŻ - etów będzie kilka. Ciekaw jestem czy Batiar ma autentyczną nadzieję że płynie to na poszerzenie bezpatencia i podwyższenie poziomu egzaminów, czy też z pełną premedytacja wciska kit. Kto tu kituje jest oczywiste. O jakim panowaniu mówisz. Dzisiaj się urodziłeś?! To członek rządu, Prezes w dwóch osobach cały czas dba o monopol. Ja zarzucam temu rzadowi i poprzednim, że rozzuchwaliły Chocimską a lobbiści dalej mają posłuch w MSiT. Po jaką cholerę sztucznie wsadzasz tu problem bezpatencia. Nigdy czegoś takiego nie twierdziłem, siejesz kłamstwa jak zwykle. Natomiast tak, z całą stanowczością wpłynie przede wszystkim na jakość szkolenia a co oczywiste i na poziom egzaminów. Jak dbam o markę firmy to nie wypuszczam braków. Ale do kogo ja piszę... i po co. Wyraźnie widocznie się nudzę. Ale ja jestem emerytem a Ty skąd masz tyle czasu? A może to forma marketingu za zagrożonym rajem? |
Autor: | Colonel [ 22 kwi 2010, o 12:34 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
ins napisał(a): Jeśli w ustawy delegują wydawanie jakiś dokumentów - państwowych lub choćby tylko dokumentów na których jest nazwa państwa - na organizacje społeczne to obowiązkiem państwa jest kontrola jakości szkoleń i egzaminów po których takowy dokument się nabywa. Tak własnie uważa poseł Oświecimski autor poprawki demonopolizacynej. A ja bym woal, żeby zadnych dokumetów państwowych nie było trzeba, do 24 m. |
Autor: | ins [ 22 kwi 2010, o 13:37 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Responsibility for issuing certificates of competence for sail and power vessels is given to the RYA by the British Government through the Maritime and Coastguard Agency. The MCA is an agency of the Department of Transport. The RYA is authorised to qualify examiners, provide examinations and issue certificates on behalf of the MCA for the following qualifications: Yachtmaster Ocean certificate of competence* Yachtmaster Offshore certificate of competence* Coastal Skipper certificate of competence* Day Skipper certificate of competence* Advanced Powerboat certificate of competence* Powerboat Level 2* Day Skipper shorebased certificate Coastal Skipper/Yachtmaster Offershore shorebased certificate Yachtmaster Ocean shorebased certificate Marine Radio Short Range certificate Basic Sea Survival certificate First Aid Diesel Engine International Certificate of Competence for operators of pleasure craft Tak wklejam na wszelki wypadek jak by ktoś myślał że RYA wystawia kwitki w oparciu o własne widzi mi się. Proponuję zabawę w poszukanie głównych macherów w RYA a potem poszukanie tych nazwisk na różnych stanowiskach w rządowych organizacjach. Piotr Siedlewski |
Autor: | Moniia [ 22 kwi 2010, o 13:49 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
to co wkleiles to kolejna manipulacja z Twojej strony. Caly ten tekst dotyczy certyfikatow wydawanych w imieniu MCA. Czyli rozszerzonych o uprawnienia komercyjne zgodnie wytycznymi MCA. Zauwaz, ze nie ma tam np Competent Crew, ktory nie moze byc wykorzystany komercyjnie, oraz paru innych bedacych tylko certyfikatami RYA. Wszystkie te zreszta sa wydawane w imieniu Rya, a tylko tzw. commercial endorsment jest wydawany w imieniu MCA. Wymaga odpowiedniego certyfikatu kwalifikacji, badan lekarskich i oddzielnego wniosku. ***** pomijam juz to, ze niekomercyjnie ZADEN NIE JEST WYMAGANY. |
Autor: | Tomek Janiszewski [ 22 kwi 2010, o 13:52 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
ins napisał(a): jak by ktoś myślał że RYA wystawia kwitki w oparciu o własne widzi mi się. Proponuję zabawę w poszukanie głównych macherów w RYA a potem poszukanie tych nazwisk na różnych stanowiskach w rządowych organizacjach. To dopiero gópi muszą być ci macherzy RYA że dotąd nie domyślili się, iż wypadałoby wreszcie zadbać o podbudowanie prestiżu stopni organizacji w której działają, poprzez nadanie im charakteru obowiązkowych uprawnień, przy wykorzytaniu stanowisk rządowych które piastują. Dużo, nawet bardzo duuużo przyjdzie się im jeszcze nauczyć od polskiego reprezentanta 40tys. żeglarzy zrzeszonych w klubach a pewnie i dalszych 2mln osób posiadających patenty PZŻ :twisted: Tomek Janiszewski |
Autor: | ins [ 22 kwi 2010, o 13:57 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Moniia please. praktycznie każdy z elementów na który szkoli RYA i wydaje swoje kwity może stać się składową komercyjnych uprawnień objetych normą ISO i dlatego jest nadzorowany przez MCA. Piotr Siedlewski p.s. na razie muszę zniknąć idę pouczyć żeglarskie dzieci na jeziorze a później dorosłych z pracy na pływach oczywiscie nie omieszkam im to i owo opowiedzieć o liberalizacji made in pani Wypych. |
Autor: | Banan [ 22 kwi 2010, o 14:14 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Monika, co to jest MCA i jak się ma do RYA - są to zależne organizacje ? - nie wiem a chciałbym wiedzieć - tak po polskiemu ![]() |
Autor: | Moniia [ 22 kwi 2010, o 14:24 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
nie kazdy. Czas wrocic do czytania a nie odpowiadania, skoro ins zostawil w spokoju moja dzialke to poprawianie go zostawiam Wam Tomku, MCA to Maritime and Coastguard Agency -czyli agencja rzadowa ktora zajmuje sie wszystkim co z morzem zwiazane. M.in. wydaje odpowiednie dokumenty uprawniajace do zeglugi komercyjnej na wszelkiego rodzaju statkach oraz przepisy tych statkow dotyczace. Jesli chodzi zas o uprawnienia do prowadzenia malych komercyjnych jednostek MCA uznalo, ze wystarczy do tego ceryfikat RYA. Ale poniewaz do komercyjnej zeglugi musisz miec jeszcze inne papierki - STCW i badania lekarskie, to nie jest to automat, tylko trzeba wystapic o tzw. commercial endorsment do posiadanego certyfikatu. Po przedstawieniu tych dodatkowych papierkow dostaje sie drugi certyfikat, tym razem komercyjny. I tyle. |
Autor: | Maar [ 22 kwi 2010, o 14:26 ] |
Tytuł: | Re: jak to naprawdę jest w innych krajach i Rezolucji nr 40 |
Bananku - MCA (Maritime and Coastguard Agency) jest brytyjską, rządową agencją zajmującą się bardzo szeroko rozumianymi sprawami bezpieczeństwa morskiego i ochrony wybrzeża (w kontekście bezpieczeństwa a nie WOPu ![]() Między innymi szkoli, egzaminuje i oczywiście wydaje pozwolenia na pracę na morzu na statkach mniejszych niż konwencyjne. RYA współpracuje z MCA zajmując się szkoleniem (ale nie egzaminowaniem!!!) w zakresie żeglugi pleasure. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |