Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 13:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Czytajmy historię bo to nasze korzenie ale zbliżają się dni, które mogą rostrzygnąć losy żeglarstwa rekreacyjnego w Polsce. Poniżej przytaczam dowód na to, że rozpoczęło się to już 14 lat temu. Już czas najwyższy aby Sejm RP odesłał do lamusa sposób traktowania żeglarstwa rekreacyjnego przez PRL oraz wykonawcę i beneficjenta tych przepisów. Najwyższy czas. Mamy szansę dopisać ostatni rozdział do historii jaką czytamy na tym Forum. Listami poslowie są już, moim zdaniem zmęczeni, ale na osobisty kontakt z wyborcą powinni zareagować bardziej aktywnie. Dlatego obowiązkiem każdego z nas jest zapisanie się na rozmowę ze swoim posłem i przedstawienie swoich racji na temat projektu Ustawy o sporcie. Ja to zrobię i to u Pani poseł, która była posłem-sprawozdawcą slynnej nowelizacji w godzinie duchów w Sejmie. Skoro wtedy słuchała życzliwie i zachowała się aktywnie liczę na to i tym razem. Przygotowałem sobie pisemne stanowisko, jakie wręczę na koniec wizyty aby pozostał ślad. Wygląda to jak niżej. To szansa i nie szybko się pojawi znowu. Nie siedźmy w domu tylko oddajmy cumy i do Biur poselskich.
Zbigniew Klimczak

Uwagi do projektu Ustawy o sporcie w aspekcie intencji Białej Księgi Sportu Komisji Wspólnot Europejskich i intencji założeń do projektu Ustawy, zatwierdzonych przez Radę Ministrów. Dzięki pracy Sejmu nastąpiły już istotne, ale jednak wciąż niewystarczające zmiany na lepsze. Zmiany w interesie żeglarzy, ale i gospodarki szczególnie regionów położonych nad morzem lub jeziorami i rzekami. Pozwolę sobie przytoczyć następujące zdanie, które nie jest odkrywczym;
„Myślę, że poważna liberalizacja wymagań w polskim żeglarstwie jest koniecznością.”Interesujące w nim jest data ukazania się. Otóż te słowa pojawiły się w maju 1996 r w magazynie żeglarskim „Żagle”. Tyle lat już trwa dyskusja i pokonywanie oporu materii.
Dyskusja nad skierowanym do Sejmu projektem Ustawy jest doskonałą okazją, aby raz na zawsze określić jak ma wyglądać polskie żeglarstwo rekreacyjne i żeby nie odstawało ono od standardów innych krajów UE. Celem nowej ustawy ma być wprowadzenie przepisów dotyczących wyłącznie sportu i wychowania fizycznego. Na etapie założeń postanowiono, że stanowienie prawa dotyczącego szeroko pojętej kultury fizycznej nie jest konieczne. Niestety skierowany do Sejmu projekt Ustawy obiega od tego słusznego założenia. Obok wewnętrznych przyczyn nowelizacji obecnych aktów prawnych, pisanie ustawy o sporcie wiąże się z ważnym dokumentem, tzw. Białą Księgą Sportu, wydaną przez Komisję Wspólnoty Europejskiej. Rząd Polski przyjął Białą Księgę na temat sportu na posiedzeniu Komitetu Europejskiego 7 września 2007 r. To na podstawie tego dokumentu opracowano założenia do ustawy o sporcie, które następnie zatwierdziła Rada Ministrów. Porównanie zapisów i intencji powyższych dokumentów z projektem Ustawy pokazuje dobitnie, że zawiera on przeregulowania dotyczące żeglarstwa rekreacyjnego, w szczególności takie jak utrzymanie monopolu jednego związku sportowego w decydowaniu o modelu edukacji żeglarskiej, w tym szczególnie przymusu odbywania szkolenia wg programu tego związku czy przymusu rejestracji jachtów rekreacyjnych. Wymienione dokumenty, przecież w zamiarze wskazujące kierunki zmian w przepisach, ogólnie takie zawierają konkluzje:
1.Uprawnienie do uprawiania sportu nie wynika z istnienia lub funkcjonowania jakichkolwiek instytucji publicznych (państwa), lecz wynika z jego niezbywalnej osobistej wolności.
2.Wszelka reglamentacja prawna wolności (jako dobra o charakterze osobistym), w tym
również prawa do uprawiania sportu zawsze prowadzi do ograniczenia tej wolności. Państwo powinno dbać o to dobro przede wszystkim poprzez powstrzymanie się od zbędnej reglamentacji. Należy wiec przyjąć, że ustanawianie norm prawnych w omawianym zakresie jest uprawnione tylko i wyłącznie wtedy, gdy wynika z tego bezsporna korzyść społeczna.
3. Szeroko ujęta kultura fizyczna nie musi być regulowana, tym bardziej przepisami rangi ustawowej.
Powyższe wynika z faktu przyjęcia generalnej zasady, że nowa ustawa ma regulować jedynie sport oraz współzawodnictwo sportowe organizowane przez polskie związki sportowe.Absolutnie spójnie z tymi tezami brzmią tezy Wystąpienia śp. Rzecznika Praw Obywatelskich do Ministra Sportu i Turystyki. Oto, co pisał m.in. Rzecznik; Zmiany legislacyjne umożliwiające szeroki dostęp obywateli do uprawiania żeglarstwa są warunkiem koniecznym do osiągnięcia tego celu.
I dalej; w ogólności wskazać można, że środowiska reprezentujące przede wszystkim żeglarzy rekreacyjnych, uprawiających często żeglarstwo na własnych jachtach, tak na wodach śródlądowych jak i na morzu, zarzucają tym regulacjom nadmierny formalizm, ingerencję przepisów prawa w sfery, w których są one niepotrzebne i nieskuteczne, niedostosowanie do realiów żeglarstwa, świadczące o nieznajomości przedmiotu regulacji przez ustawodawcę, niedostosowanie środków do deklarowanych celów, a w niektórych wypadkach wręcz tworzenie korupcjogennej sytuacji konfliktu interesów.

Porównanie intencji zawartych w Białej Księdze, założeniach do ustawy, opinii RPO z projektem jaki trafił pod obrady Sejmu pokazuje wyraźnie, że w tym okresie nastąpiły zmiany podobne do słynnej ustawy o mediach i słów....”lub czasopisma”. Oba zjawiska są objawem szkodliwego, ukrytego lobbingu i dotyczą kilku zapisów jakich celem jest zabezpieczenie interesów jednego związku i utrzymanie jego monopolu. Monopolu, dodajmy, niedopuszczalnego w warunkach prawa unijnego. Była o tym mowa już wcześniej.

Otóż, kiedy chcemy aby w Polsce szkoliły i egzaminowały inne firmy to nie wymyślamy nic nowego. To jest zgodne z przepisami UE. Oto precedens z przed kilku lat i znany przypadek Wielkiej Brytanii, gdzie amerykańska firma szkoleniowa IYT (International Yachtmaster Training, Inc.) po uwzględnieniu przepisów Unii Europejskiej dotyczących konkurencji, doprowadziła do zniesienia monopolu tamtejszego związku żeglarskiego (RYA) na wydawanie patentów żeglarskich i systemu szkolenia.
Ewentualny brak zgodności z prawem Unii Europejskiej zapisów w Ustawie o sporcie może stanowić podstawę do złożenia skargi. Poseł Konstanty Oświęcimski zgłosił w trakcie prac komisji poprawki do art. 37a, w ust. 8, która wprowadza jako podmiot uprawniony do przeprowadzania egzaminów z umiejętności z zakresu żeglarstwa – oprócz polskiego związku sportowego, co było dotychczas stosowane – podmiot upoważniony przez ministra właściwego ds. kultury fizycznej, zwany dalej podmiotem upoważnionym. Pani minister Anna Wypych-Namiotko – MI oraz poseł Ireneusz Raś określili jej znaczenie jednoznacznie pozytywnie; stwierdzając, że wprowadzenie konkurencji do prowadzenia egzaminów da tylko pozytywny skutek, ponieważ każda konkurencja jest stymulująca i że będzie to miało tylko pozytywny efekt dla żeglarzy. Zarzut ze strony oponentów, że nadmierna ilość podmiotów pogorszy jakość szkolenia i egzaminowania jest całkowicie chybiony.
W Polsce obok PZŻ funkcjonuje na szeroką skalę tylko ISSA –Poland (International Sailing School Association) oraz może jeszcze zaistnieć pod patronatem brytyjskiego szanowanego na całym świecie Royal Yachting Association , firma Training Center w Polsce. I to wszystko.
To nie są rewolucyjne zmiany, to normalność w przeważającej ilości krajów na świecie.
Sejm VI Kadencji ma doskonałą okazję, aby zamknąć 14 letni okres walki z prawami stanowionymi dla polskich żeglarzy w innym ustroju, z innymi priorytetami władzy.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 21:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jest parę prawd najbardziej popularne to tz. święta prawda i gówno prawda.
Kolejnym rodzajem jest prawda Batiara.
Cytuj:
Otóż, kiedy chcemy aby w Polsce szkoliły i egzaminowały inne firmy to nie wymyślamy nic nowego. To jest zgodne z przepisami UE. Oto precedens z przed kilku lat i znany przypadek Wielkiej Brytanii, gdzie amerykańska firma szkoleniowa IYT (International Yachtmaster Training, Inc.) po uwzględnieniu przepisów Unii Europejskiej dotyczących konkurencji, doprowadziła do zniesienia monopolu tamtejszego związku żeglarskiego (RYA) na wydawanie patentów żeglarskich i systemu szkolenia.

1.W Polsce od paru lat zarówno ISSA jak i RYA może egzaminować i wystawiać swoje patenty i uprawnienia.
2.Taką działalność może prowadzić każdy.
3.ISSA nie potrzebowała uruchamiać żadnych procedur prawnych wobec Polski by mogła zaistnieć na naszym rynku.
Piotr Siedlewski
Czyli o co do licha tu chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
ins napisał(a):
Czyli o co do licha tu chodzi?


Panie Siedlewski, nie rżnij głupa. Chodzi o ustawowy monopol PZŻ na egzaminowanie i wydawanie dokumentów kwalifikacyjnych o których mowa w ust. 7 projektowanego art. 37a Ustawy o Żegludze Śródladowej, bądź jak to było do tej pory w ust. 5 art 53a Ustawy o Kulturze Fizycznej.

Nie wytrzymałem.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 22:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Tylko co ma wspólnego dokument niezależnego stowarzyszenia z dokumentem wystawianym przez PZŻ na podstawie aktu prawnego. Nie ma w Europie sytuacji - w krajach które wydają dokumenty podobnie jak w Polsce - której się Ty jak i Batiar domagacie.
W UK papiery RYA sa papierami RYA i żadna inna organizacja takowych nie wydaje.
Jeśli ISSA chce wydawać swoje papiery w Polsce to niech wydaje i nikt jej tego od paru lat nie zabrania.
Natomiast zupełnie czymś innym jest uznanie posiadacza papierów ISSA na równi z posiadaczem dokumentów PZŻ. Ale to nie jest problem monopolu szkolenia jak próbujecie wmówić ludziom, tylko tego czy czarterodawca lub/i ubezpieczyciel lub/i organ rejestrujący jacht czyiś dokument uzna za uprawniający do żeglugi na konkretnym jachcie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2006, o 15:44
Posty: 307
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz lodowy
ins napisał(a):
tylko tego czy czarterodawca lub/i ubezpieczyciel lub/i organ rejestrujący jacht czyiś dokument uzna za uprawniający do żeglugi na konkretnym jachcie.

Piotr Siedlewski


A bosman w porcie,policja,inspektor żeglugi śródlądowej? Zawsze któremuś może odbić i sprawdzić.
Określa się jedynie słuszne patenty, jakie zmuszony jest posiadać polski obywatel,a ty tu o firmach czarterowych.Zapewniam Cię,że firmom czarterowym zwisa czy klient posiada jakikolwiek kwit,jedynie wymóg prawa zmusza go do weryfikowania,po to by nie mieć problemów z ubezpieczycielem.

_________________
Jurek
.....kiedy dogmat zakrada się do umysłu, ustaje wszelka aktywność intelektualna.


http://zagle.mazury.info


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3236
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 332
Otrzymał podziękowań: 968
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Panie Siedlewski, po raz drugi i ostatni wdaje się w taką wymianę zdań, przepraszam samego siebie za to. To co Pan sprzedaje tu na tym forum, to zwyczajne łgarstwo i nieustanne wykręcanie kota ogonem.
Jesli kiedyś pozycja PZŻ w naszym kraju będzie podobna do pozycji RYA w UK, czyli żadnych ustawowych przywilejów, że o monopolu nie wspomnę, to możemy podyskutować o szkoleniu czy o zabranianiu szkolenia na takie czy inne papiery. Ale w tej chwili, to co Pan tu wypisuje, zwyczajnie przypomina łgarstwa z Dziennika Telewizyjnego z lat 80 tych i jakakolwiek dyskusja z Panem, czy z Pańskimi kolegami z PZŻ nie ma najmniejszego sensu. Zwyczajnie szkoda czasu.
Gdyby ludzie tacy jak Pan i Pąńscy związkowi koledzy mieli czyste intencje, i na ich sercach lezałoby dobro żeglarstwa w Polsce, to sami byście wystąpili o zniesienie wcześniej ust. 5 art 53a Ustawy o kulturze Fizycznej, czy teraz o usunięcie ust. 7 z proj. art 37a Ustawy o Żegludz Śródladowej. Niestety, dpóki wam zależy przede wszystkim na dobru waszych kieszeni, nigdy o to nie wystapicie. Boicie się konkurencji? Wcale się nie dziwię.
Panie Siedlewski, teraz mozesz pisać kolejne dyrdymały o tym, jak to pluralizm egzaminacyjny zaszkodzi polskiemu zeglarstwu. Twoje pisanie jest tak samo wiarygodne jak wspomniany Dziennik Telewizyjny.

I to by było na tyle.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 23:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
pa20jb napisał(a):
ins napisał(a):
tylko tego czy czarterodawca lub/i ubezpieczyciel lub/i organ rejestrujący jacht czyiś dokument uzna za uprawniający do żeglugi na konkretnym jachcie.

Piotr Siedlewski


A bosman w porcie,policja,inspektor żeglugi śródlądowej? Zawsze któremuś może odbić i sprawdzić.
Określa się jedynie słuszne patenty, jakie zmuszony jest posiadać polski obywatel,a ty tu o firmach czarterowych.Zapewniam Cię,że firmom czarterowym zwisa czy klient posiada jakikolwiek kwit,jedynie wymóg prawa zmusza go do weryfikowania,po to by nie mieć problemów z ubezpieczycielem.


Jeśli odpowiednie zapisy w aktach prawnych nie będą ograniczać prawa posiadaczy innych uprawnień niż PZŻ - etowskie do korzystania ze sprzętu wodnego to autentycznie problem zostanie zrzucony na właścicieli i ubezpieczycieli.

Organy kontroli i nadzoru nie będą miały podstaw prawnych do interwencji.
Wierz mi że nawet teraz posiadacz papierów RYA lub niemieckich bez problemu wyczarteruje jacht w Polsce. Bo istnieje odpowiedni zapis o uznawaniu zagranicznych uprawnień.
Oczywiście czarter w firmie, klubowy może nie koniecznie.

Mariusz Główka napisał

Cytuj:
Panie Siedlewski, po raz drugi i ostatni wdaje się w taką wymianę zdań, przepraszam samego siebie za to. To co Pan sprzedaje tu na tym forum, to zwyczajne łgarstwo i nieustanne wykręcanie kota ogonem. cut ....... cut Twoje pisanie jest tak samo wiarygodne jak wspomniany Dziennik Telewizyjny.
I to by było na tyle jak dla pana, panie Siedlewski.


Skróty oczywiście moje.

Panie Mariuszu.
Daleko idące różnice pomiędzy UK i RYA a RP i PZŻ nie zmieniają faktu że w UK sytuacja za którą Pan lobbuje nie istnieje, podobnie jak w innych krajach.
Nie wiem czy Pan w kontaktach z urzędnikami przedstawia istniejący rynek szkolenia i nadawania uprawnień, tak jak Batiar, na tym forum, ale jeśli tak to robi Pan ich w konia.
A to nieładnie

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 06:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
ins napisał(a):

Piotr Siedlewski
Czyli o co do licha tu chodzi?

chodzi o "gównianą" prawdę aby w ustawie stało jak byk, że dokumenty powstałe w wyniku tych egzaminów- zdanych w Polsce- były bez żadnych ale uznawane w Polsce.
Żeby w wuniku uchwalenia ustawy MI wydało Rozporządzenie, które uzna dokum,enty tych firm za ważne na równi z PZŻ.
Taka postawa z twojej strony to zwykla ściema dla posłów, ze przecież o co chodzi- wszystko jest OK, oni mają prawo egzaminować. Na koniec licz się ze słowami.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Mariusz Główka napisał(a):
Twoje pisanie jest tak samo wiarygodne jak wspomniany Dziennik Telewizyjny.
I to by było na tyle.

Przepraszam Mariusz, że komentuję Twój post ale on się doskonale łączy z tym co chcę napisać o insie.
ins nie jest głupi, on działa jak V kolumna z prostym zadaniem, zwekslowac dyskusję na boczne tory a tymczasem koledzy działają w sejmie. Poseł Tomaszewski nie tylko walczy z opozycją polityczną. W przerwach w walce ucinają sobie pogaduszki w kuluarach lub barach i sączą "wiedzę' jaką tu lansuje ins. Pamiętamy nieslawnej pamięci parlamentarny zespół przyjaciół żeglarstwa jaki tworzył z tym posłem naczelny żeglarz. Oni tam są.
El Colonel wyraził do mnie takie ze wszech miar słuszne zdanie. Mowa o posłach.
....Oni zapisuja w prawie bzdury dotyczące żeglarstwa nie z powodu złej woli, tylko nieświadomości. Trudno oczekiwac, zeby chcieli sie uczyć w tak marginalnej sprawie, wiec jakoś te wiedze musimy w nich systematycnzie wtłaczać.
ins widzi, że ten apel kieruje nas na drogę wtłaczania posłom wiedzy w drodze bezpośrednich kontaktów, czyli najlepszej.
Stąd bierze się ten z pozoru absurdalny atak. Ale jeśli w ten sposób przyczyni się do tego, że kilku z nas odwiedzi posłów, to kliknę mu na podziękowanie po raz drugi.
( pierwszy raz kliknąłem jak napisał, że kończy ze mną dyskusję, niestety byłem naiwny).
A więc wniosek prosty, za telefony i umawiać się. Myślę, że z początkiem maja to dobry termin.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl



Za ten post autor Batiar otrzymał podziękowanie od: Juras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 09:57 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Wcale się nie zdziwię jeśli zostaniemy POkonani naszą własną bronią. Pal licho nawet te monopole w szkoleniu i egzaminowaniu - ale na miejscu genseka już dawno waliłbym w dym do posła Tomaszewskiego lub innego POżytecznego idioty (senatora Marka Konopki chociażby) aby przy okazji prac nad ustawą przemycił POprawkę zmieniającą bezpatencie z POwrotem na 5m długości kadluba. Dokładnie tak jak na naszą prośbę posłowie LPR w sejmie 2005-2007 Radosław Parda, Krzysztof Bosak (jakie piękne żeglarskie nazwisko! :) ) oraz Wojciech Wierzejski zgłosili poprawkę rozszerzającą bezpatencie do 7,5 metra, i dzięki korzystnej koniunkturze politycznej udało się powyższą poprawkę przepchnąć, mimo że przeciwko niej opowiedzieli się m.in POsłowie Mirosław Drzewiecki, dziś najbardziej znany jako Miro, oraz Grzegorz Schetyna vel Grzechu. O tym jakie stanowisko zajęli Rychu i Zbychu danych nie posiadam. :twisted:
Dziś możemy się sPOdziewać, że największy w Sejmie klub parlamentarny zajmie w dotyczącej nas sprawie POdzielone stanowisko; wczoraj zaś podPiSując (chyba każdy domyśli się co :P ) w biurze poselskim posła Artura Górskiego będącego przedstawicielem największego klubu opozycyjnego (który to poseł głosował rzecz jasna za przyjęciem ważnej dla nas poprawki rozszerzającej bezpatencie w 2007 roku) przypominając mu nasze wcześniejsze rozmowy i uczulając że obecnie może dojść do recydywy restrykcyjnych przepisow. Niestety szalę na naszą niekorzyść (nawet przy POdzieleniu się największego klubu koalicji rządowej) może przeważyć stanowisko innego klubu opozycyjnego, tego właśnie który reprezentują posłowie Tomaszewski i Wontor.
A z towarzyszami posłami z tego klubu wspólnego języka niestety nie znajdę :evil:

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4066
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Niestety... Nie zawsze zgadzam się z Tomkiem, ale chyba muszę się zgodzić - PO podpada mi coraz bardziej, gdyż, określając się jako partia obywatelska i liberalna, próbuje wyregulować ustawami wszystko, co jeszcze nie nie uregulowane i tworzy coraz bardziej restrykcyjne prawo (to się dzieje w różnych dziedzinach!!!). Wniosek nasuwa mi się jeden, że mentalny PRL tkwi niezmiernie głęboko w podświadomości i ujawnia się przy prawie każdej okazji (w tym również wielokrotnie w różnych dotychczasowych działaniach PiS, co wskazuje niezbicie, że nikt nie jest wolny od mentalnych obciążeń pochodzących wprost ze stalinowskiego totalizmu)... :(

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2006, o 15:44
Posty: 307
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz lodowy
robhosailor napisał(a):
Niestety... Nie zawsze zgadzam się z Tomkiem, ale chyba muszę się zgodzić - PO podpada mi coraz bardziej, gdyż, określając się jako partia obywatelska i liberalna, próbuje wyregulować ustawami wszystko, co jeszcze nie nie uregulowane i tworzy coraz bardziej restrykcyjne prawo (to się dzieje w różnych dziedzinach!!!). Wniosek nasuwa mi się jeden, że mentalny PRL tkwi niezmiernie głęboko w podświadomości i ujawnia się przy prawie każdej okazji (w tym również wielokrotnie w różnych dotychczasowych działaniach PiS, co wskazuje niezbicie, że nikt nie jest wolny od mentalnych obciążeń pochodzących wprost ze stalinowskiego totalizmu)... :(


Szkoda,że żeglarstwo jest niszą i ogółu społeczeństwa nie interesuje.No i sami żeglarze,wolne ptaki i indywidualiści, niechętnie się jednoczą w celu powalczenia o pełną liberalizację.I dlatego lobbing za utrzymaniem stalinowskiego systemu restrykcji jest taki skuteczny.Jak sobie ze sprawą żeglarstwa poradzi aktualna ekipa rządząca,będzie papierkiem lakmusowym,pokazującym prawdziwe jej intencje.Podchodząc to tego w ten sposób można dać oręż opozycji do wykorzystania w następnych wyborach.Wszak za sprawą tylko paru słów "..i czasopisma" skończyła się kariera pewnego ugrupowania i do dzisiaj się nie może pozbierać.

_________________
Jurek
.....kiedy dogmat zakrada się do umysłu, ustaje wszelka aktywność intelektualna.


http://zagle.mazury.info


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Hola... hola... panowie, Tomek usiłuje stworzyć wrażenie, że PiS kochał tak żeglarzy, że nieba by im przychylił... Otóż jest to ten trzeci rodzaj prawdy, przypomnijcie sobie p. Jakubiak i to co ona wygadywała... Mam szukać dalszych przykładów?

:cry: "Lista hańby" niestety zniknęła z serwera, ale PiS miał tam mocną reprezentację

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Ostatnio edytowano 27 kwi 2010, o 10:54 przez Jurmak, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Carlo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 10:52 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
pa20jb napisał(a):
Wszak za sprawą tylko paru słów "..i czasopisma" skończyła się kariera pewnego ugrupowania i do dzisiaj się nie może pozbierać.

POnieważ kierownictwo tego ugrupowania nie wpadło na POmysł aby w te pędy odwołać z zajmowanych stanowisk a może i sprawę karną wytoczyć przeciwko tym co czasopismową aferę ujawinili? Gdyby tak zrobili, to Lwica Lewicy mogłaby się wówczas śmiać wszystkim w nos tak jak dziś Miro, Grzechu, Zbychu i Rychu

Poniżej jest kreska za polityczny offtop :oops:
____________________
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
robhosailor napisał(a):
Niestety... Nie zawsze zgadzam się z Tomkiem, ale chyba muszę się zgodzić - PO podpada mi coraz bardziej, gdyż, określając się jako partia obywatelska i liberalna, próbuje wyregulować ustawami wszystko, co jeszcze nie nie uregulowane i tworzy coraz bardziej restrykcyjne prawo (to się dzieje w różnych dziedzinach!!!). Wniosek nasuwa mi się jeden, że mentalny PRL tkwi niezmiernie głęboko w podświadomości i ujawnia się przy prawie każdej okazji (w tym również wielokrotnie w różnych dotychczasowych działaniach PiS, co wskazuje niezbicie, że nikt nie jest wolny od mentalnych obciążeń pochodzących wprost ze stalinowskiego totalizmu)... :(

Drogi Robercie,
zgadzać się to jedno a wybrać niestosowny czas na taką dyskusję to drugie. POlitykę w tej chwili obrażać- nie dyplomatycznie.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 11:10 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
Jurmak napisał(a):
Hola... hola... panowie, Tomek usiłuje stworzyć wrażenie, że PiS kochał tak żeglarzy, że nieba by im przychylił...

Wymowa liczb jest nieubłagalna. Oto wyniki glosowania nad przyjęciem 4. poprawki, tej wprowdzającej bezpatencie do 7,5m:

http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowa ... nt&5&45&64

Cytuj:
Otóż jest to ten trzeci rodzaj prawdy, przypomnijcie sobie p. Jakubiak i to co ona wygadywała...

I ta jedna paniusia przekabaciłaby w jednej chwili wszystkich dotąd nam przychylnych posłów? O tym nie dane się nam było przekonać z racji takiego a nie innego wyniku wyborów w 2007 roku, ale nie przypuszczam aby niebezpieczeństowo recydywy starego było coć po części takie jak obecnie. Ona akurat miała pojęcie o żeglarstwie... mniej więcej takie jak ja o szydełkowaniu. Nie powinno być większych trudności w uświadomieniu jej że jst w dużym błędzie, a w odróznieniu od obecnie nam panujących ministrów i posłów nie podejrzewam aby miała sprzyjać komukolwiek z PZŻ w jego przeliczalnych na piniędze interesach.
Cytuj:
Mam szukać dalszych przykładów?

Nie musisz, dobrze pamiętam że senator Piotr Andrzejewski też namieszał niewąsko w krytycznej chwili. Ale to absolutnie niepodobne do tak zasłużonego bojownika o prawa człowieka, aby z własnej inicjatywy chciał brać żeglarzy za mordę (i wprowadzić ten liberalizm, tak mi się skojarzyło). Najpewniej ktoś naopowiadał mu głupot, jakoby jachty tłoczące się u zbiegu Mikołajskiego, Śniardw i Bełdan były równie niebezpieczne jak przemykające pomiędzy nimi skutery kierowane przez osobników których za samą fizjonomię chciałoby się posadzić do pudła. Teraz chyba nadchodzi pora abym osobiście się senatorem Andrzejewskim zainteresował i przedstawił mu jak to wygląda od strony pokładu.

Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mam wrażenie, że Tomku brniesz nie tam gdzie trzeba. Gwarantuję Ci, ze wyniki takich "nieistotnych" dla posłów gosowań sa zależne od przypadku albo od tego, czyje rozwiązanie sie głosuje. Jak teraz będzie poprawka autorstwa minister Nmiotko albo posła Oświęcimsiego, to zachowania mogą być zupełnie inne.
Ale przedewszystkim przestań uparcie zawracać do partyjnej polityki na żeglarskim forum. To raczej nie to miejsce. Raz, drugi... OK ale bez przesady.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2010, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Sejm 28 kwietnia się zabrał za ustawe. Odesłal ustawe znów do komisji. O żeglarstwie sie nie mówiło, jak widac za mało to ważne dla posłów. Poseł Oswiecimski sie nie wypowiadał.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2010, o 13:54 
Nie wiem, czy wam sie to do czegos przyda, ale jest taki PO posel, niejaki Tomczykiewicz czy cos z Pszczyny. Plynalem kiedys z jego synem , syn wcale spoko gosc, wiec - indukujac - ojciec pewnie tez. Poza tym jak sie nie da zliberalizowac durnych przepisow to przeciez nie ma sensu drzec szat, przepisy mozna i nalezy omijac, tak jak rafy i sztormy, jachty przeciez mozna rejestrowac za granica itd


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2010, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Viking napisał(a):
Nie wiem, czy wam sie to do czegos przyda, ale jest taki PO posel, niejaki Tomczykiewicz czy cos z Pszczyny. Plynalem kiedys z jego synem , syn wcale spoko gosc, wiec - indukujac - ojciec pewnie tez. Poza tym jak sie nie da zliberalizowac durnych przepisow to przeciez nie ma sensu drzec szat, przepisy mozna i nalezy omijac, tak jak rafy i sztormy, jachty przeciez mozna rejestrowac za granica itd

wybacz, ni panimaju

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2010, o 16:05 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wtrącając swoje 2 grosze napiszę, że swoją drogą to dziwne, że tak wielce liberalna partia jak PO jest przeciwko liberalizacji przepisów, a PIS, co by o nim nie pisać, partia rzekomo zacofana, ksenofobiczna i konserwatywna, taką liberalizację popiera. I nie mam na myśli tylko żeglarstwa (patrz zmniejszenie podatków od osób fizycznych do 18%, zlikwidowanie podatku od darowizn, obniżenie składki rentowej itp. itd.). Pytanie zatem brzmi czyj interes POpiera PO, bo mam coraz większe wątpliwości, że jest to interes państwa i jego zwykłych obywateli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2010, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 320
Uprawnienia żeglarskie: -)
Radi spoko, za obniżaniem podatków są wszyscy, dopóki do władzy nie dojdą. Jak zaczną rządzić to już nie są tacy chętni! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2010, o 21:21 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Owszem, ale przynajmniej PIS coś zrobił w tym kierunku. Zresztą nie róbmy tu forum agitacji politycznej, no chyba że któraś partia w końcu wprowadzi konkretne, korzystne zmiany dla żeglarzy...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2010, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Radi napisał(a):
chyba że któraś partia w końcu wprowadzi konkretne, korzystne zmiany dla żeglarzy...
Na ten przykład wprowadzi Polskę do strefy euro :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2010, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
Radi napisał(a):
chyba że któraś partia w końcu wprowadzi konkretne, korzystne zmiany dla żeglarzy...
Na ten przykład wprowadzi Polskę do strefy euro :-)

Wyciac, zamknac watek, zbanowac, rozstrzelac!
Wszystkich :D
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2010, o 01:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A bo wszyscy pier%$^% głupoty... Żadna partia nie patrzy na interesy żeglarzy, bo jest nas mało... Nawet starać się nie warto o głosy....

Zaproponujcie komukolwiek, że na wyjście z domu będzie potrzebny patent pieszego (bo 60% ludzi ginie w Polsce poruszając się pieszo po drogach)... zakrzyczą, że to ograniczenie wolności.... a jak średnio JEDEN żeglarz się topi na trzy lata ( i do tego pijany), to trzeba wprowadzić dla bezpieczeństwa społeczeństwa obowiązkowe patenty żeglarskie wydawane OCZYWIŚCIE przez jedynie słuszny związek "sportowy".

Gołym okiem widać, że "działacze" walczą o kasę, a (p)osłowie nawet nie zauważają, jak ktoś im dobrze robi od tyłu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2010, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Stara Zientara napisał(a):
A bo wszyscy pier%$^% głupoty... Żadna partia nie patrzy na interesy żeglarzy, bo jest nas mało... Nawet starać się nie warto o głosy....

Zaproponujcie komukolwiek, że na wyjście z domu będzie potrzebny patent pieszego (bo 60% ludzi ginie w Polsce poruszając się pieszo po drogach)... zakrzyczą, że to ograniczenie wolności.... a jak średnio JEDEN żeglarz się topi na trzy lata ( i do tego pijany), to trzeba wprowadzić dla bezpieczeństwa społeczeństwa obowiązkowe patenty żeglarskie wydawane OCZYWIŚCIE przez jedynie słuszny związek "sportowy".

Gołym okiem widać, że "działacze" walczą o kasę, a (p)osłowie nawet nie zauważają, jak ktoś im dobrze robi od tyłu.

Wojtek,
jesteś nie konsekwentny! No to jak, żadna partia nie walczy o głosy.... ale jednak są jakieś siły zdolne ich przekonać.
Pytam, dlaczego to nie MY?! :D

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2010, o 09:23 

Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:09
Posty: 50
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Popierem Starego Zientarę w całej rozściągłości. Siedzimy przed monitorami narzekając na forach zamiast wziąźć sprawę "w swoje ręce". Jakby każdy "świadomy" żeglarz poszedł do najbliższego biura poselskiego i spróbował naświetlić problem posłom to może takie postępowanie przyniosłoby porządane efekty. I nieistotne byłoby z jakiej opcji politycznej jest dany poseł - uświadamiamy przecież konkretną osobę, która podejmuje decyzję w ławach poselskich, niejako w naszym imieniu. Myślę, że taka "praca u podstaw" prędzej czy później przyniosła by swoje efekty. No chyba, że posłowie są już tak zdemoralizowani, że mimo przyjęcia naszych argumentów i ewentualnej deklaracji głosowania za liberalizacją, głosowaliby po linii danej partii. No ale wtedy rozliczymy drani w kolejnych wyborach i będziemy im, na forach i wśród znajomych, robić, za przeproszeniem, "koło dupy".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2010, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Radi napisał(a):
Siedzimy przed monitorami narzekając na forach zamiast wziąźć sprawę "w swoje ręce".
Byłeś, czy raczej tekst jest z serii: weźmy się i zróbcie?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2010, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Maar napisał(a):
Radi napisał(a):
Siedzimy przed monitorami narzekając na forach zamiast wziąźć sprawę "w swoje ręce".
Byłeś, czy raczej tekst jest z serii: weźmy się i zróbcie?

Tak rozpocząłem ten wątek:
To szansa i nie szybko się pojawi znowu. Nie siedźmy w domu tylko oddajmy cumy i do Biur poselskich.
Minęło troche czasu i ileś tam wypowiedzi i stale to samo. Możemy wrócić do tematu. kto już był, kto się wybiera do jakiegoś posła, kto przygotował sobie sciągę do rozmowy?
Ustawa po pierwszym czytaniu znowu w Komisji, to niespodzianka bo sądziłem, że bedzie trochę zwłoki. Moja poseł i inni są na obradach ale już w poniedziałek są w swoich biurach. Czas nagli.
Ja, w oczekiwaniu na spotkanie zdecydowałem się jednak moją ściągę uporządkować i posłałem w wersji elektronicznej wszystkim posłom Komisji oraz znanenu i zasłużonemu dla nas senatorowi Rockiemu. Oczywiście do MI.
Nie czas na ..weźmy się i zróbcie !

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL