Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 13:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lip 2010, o 18:36 

Dołączył(a): 5 maja 2010, o 10:41
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witajcie, zwlaszcza sternicy jachtowi ;-)
W zwiazku ze zmiana przepisow w temacie patentow zaczalem robic kalkulacje oplacalnosci "stary" mors czy "nowy" kapitan.
Zostalo mi jeszcze troche godzin do wyplywania na morsa.
Zastanawiam sie czy spinac sie i wyplywac je, zeby zlozyc papiery na morsa jak najszybciej, czy odpuscic sobie, spokojnie zbierac godziny na morzu i po zmianie przepisow uzbierac na kapitana.
Co wy planujecie?
Ja chyba postaram sie dociagnac do tych 600h. przed uprawomocnieniem sie zmian.
Moze jakis wspolny 2 tyg. rejsik ukierunkowany na godziny na wodzie , a nie w porcie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2010, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
a ja tam uważam że najważniejsze, to czerpać przyjemność z żeglowania i oczywiście nabierać doświadczenie, ...ale to nie wyklucza bycia beneficjentem korzystnych przepisów ;) , czyli spinaj się jeżeli przy okazji czerpiesz z tego przyjemność, oraz coś z tego wynosisz, sztukę dla sztuki radzę sobie podarować ;)

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2010, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Do końca sezonu nic sie nie zmieni. Przyszłe, nowe przepisy sa całkowicie nie do przewidzenia. Robic natychmiast obecne stopnie, jeśłi ktoś potrzebuje,tego już nie zabiorą.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2010, o 09:32 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Z czysto utylitarnego punktu widzenia obecny j.st.m. ma uprawnienia, które wystarczą pewnie większości żeglarzy do końca życia, a jednocześnie jego zdobycie jest trywialne.
Z drugiej strony pływanie na siłę, opinie, "rejsy szkoleniowo-stażowe" to podejście mi obce i wręcz odrzucające od żeglowania, które powinno być przyjemnością, a nie spinaniem się dla zbierania godzin.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2010, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 22:22
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Jedno drugiego nie wyklucza.
Składasz na "morsa" kopie opinii. Oryginały zatrzymujesz i zbierasz dalsze godziny na kapitana.

W propozycji nowego rozporządzenia Ministra Sportu jest zapis który mnie martwi.
W wymaganiach na kapitana napisano:
"co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu żaglowego o długosci
całkowitej od 7,5 m do 12 m," wynika z tego że prowadzone przez "morsa" rejsy na jachcie 12-18m nie będą liczyć się jako samodzielnie prowadzone rejsy :(
Trochę to nielogiczne.
Co sądzicie?

_________________
Pozdrawiam
Radek Weiss


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2010, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
gf napisał(a):
/.../pływanie na siłę, opinie, "rejsy szkoleniowo-stażowe" to podejście mi obce i wręcz odrzucające od żeglowania, które powinno być przyjemnością, a nie spinaniem się dla zbierania godzin.


Też tak uważam!!!

... Co prawda, z tą przyjemnością, to różnie bywa: po żeglowaniu w poprzednią sobotę miałem zakwasy aż do środy, a po żeglowaniu wczoraj - znowu mnie wszystko boli :roll:
;) :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2010, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
A bo ty Robercie lubisz hardcore ;) :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2010, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17688
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4533
Otrzymał podziękowań: 4287
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
carlo napisał(a):
A bo ty Robercie lubisz hardcore ;) :lol:

Ja? Ależ skąd*?!

___
*) Skąd wiesz?

OFF TOP !

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2010, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Zgaduję... :) jak Cię tak boli ;p

OFF TOP !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2010, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Radek napisał(a):
W propozycji nowego rozporządzenia Ministra Sportu jest zapis który mnie martwi.
W wymaganiach na kapitana napisano ...
Co sądzicie?


Projekt rozporządzenia to przepisany projekt PZŻtowski z końca 2008 roku. Był pisany przy założeniu że mamy ustawowy monopol PZŻ. Monopolu już nie mamy i całe rozporządzenie musi być wywrócone do góry nogami. Mam nadzieję, że będzie to dobra okazja do wyrzucenia różnych głupot, czyli obowiązkowych szkoleń (a na kapitana to ewenement na skalę światową) i durnych widełek długości kadłuba. Moim zdaniem jesli muszą być kwity, to jeden na sródlądzie i jeden na morze. A jak ktoś pływa zawodowo, to wtedy juz nie kwity PZŻ, czy innej organizacji, a kwity państwowe.
Owszem, może być akceptowany w jakimś zakresie kwit amatorski przez administrację, tak jak jest to w UK.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2010, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Cytuj:
A jak ktoś pływa zawodowo, to wtedy juz nie kwity PZŻ, czy innej organizacji, a kwity państwowe.
Ku temu zmierzaja założenia do ustawy o bezpieczeństwie morskim, przy czym ida GRUBO ZA DALEKO!! Zreszta zapis art. 37b zmienionej ustawy o zegludze sródlądowej można podobnie interpretowac... że PZŻ wydaje kwity państwowe.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2010, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Państwowe, ale amatorskie. Bo niestety nawet od amatorów państwo wymaga kwitów. Całe nieszczęście polega na tym, że na amatorskich kwitach PZŻ niektórzy pływaja zawodowo i w zwiazku z tym, śrubowane są wymagania, które w 99% dotyczą amatorów. To jest patologia, któa ciagnie się od dziesięcioleci.
W UK sprawa jest postawiona jasno i klarownie. Chesz pływać zawodowo, czyli np. szkolić, byc płatnym skiperem, musisz mieć commercial endorsment i dopiero wtedy są stawiane np. kreski na wodzie w milach, dokad możesz, w zalezności od posiadanego kwitu.
U nas jest pomysł na to, aby na średniej wielkości czarterowy jacht >12 m mieć kwit kapitana, mimo iz ktoś pływa z rodziną tydzień w roku pomiedzy wyspami w Chorwacji. Dlatego uważam, że skoro już muszą byc kwity dla amatorów, to powinien to być jeden na śródlądzie i drugi na morze, bez ograniczeń długości zgodnie z konwencją (czyli do 24 m). A kwit pod tytułem kapitan niech sobie robią ci, którzy chcą pływać za pieniądze i byłby to kwit zawodowy, wystawiany przez administrację. Wtedy mozna stawiać wyższe wymagania, bo i tak nalezałoby takie stawiać, a po drugie dotyczyłyby tylko wąskiej grupy "profi" i nie obciązałyby tych, którzy raz w roku biorą na tydzień Bavarkę 44 w Chorwacji.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Czy już projekty nowych rozporządzeń do ustawy.

Mam już wyrobione godziny na Morsa i się teraz zastanawiam jak to wszystko będzie wyglądało?

W starych rozporządzeniach opłacało mi się wyrobić Marsa przed zmianą ustawy (chodzi mi głownie o ograniczenie prowadzenie jachtów do 12m u sternika a mors miał do 18. W ostatnich rozporządzeniach sternik pozostaje dalej do 12 przez co J'tki nie poprowadzę jak zostawię sobie sternika). Z drugiej strony jak mięć już patent to wolał bym żeby moja wiedza i umiejętności zostały jakoś potwierdzone wiem że obligatoryjny patent PZŻ to nie to samo co dobrowolny patent RYA i ogólnie nie ten poziom ale zawsze jest ta satysfakcja że się potwierdziło swoje umiejętności poza tym każda możliwość nauki jest wręcz wskazana :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 17:39 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mbober1 napisał(a):
Czy już projekty nowych rozporządzeń do ustawy.
Jeśli pytasz czy już są, to odpowiadam, że nie ma i długo pewnie ich nie będzie. To trwa po prostu.
mbober1 napisał(a):
Mam już wyrobione godziny na Morsa i się teraz zastanawiam jak to wszystko będzie wyglądało?
Gdybym "wyrabiał godziny", też bym się zastanawiał jak będzie wyglądało moje życie, gdy już wypływam wszystko co było do wypływania i żeglarstwo straci sens ;) Polecam pływanie bez wyrabiania godzin, a z przyjemnością.
mbober1 napisał(a):
zawsze jest ta satysfakcja że się potwierdziło swoje umiejętności poza tym każda możliwość nauki jest wręcz wskazana :D
Ale jeśli chodzi o patent jstm to trudno mówić o potwierdzeniu umiejętności czy stwarzaniu możliwości do nauki. Patent dostaje się przecież za staż, więc jest to raczej potwierdzenie odbycia rejsów zgodnie z wymogami rozporządzenia :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
mbober posyłaj papiery na morsa. Szybko! A niezależnie od otrzymania patentu żegluj i ucz sie.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Dokładnie tak jak Colonel pisze. Posiadanie morsa nie jest przeszkodą w nauce :) Wręcz obliguje do tego żeby pewien poziom prezentować.

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
mbober1 napisał(a):
W starych rozporządzeniach opłacało mi się wyrobić Marsa przed zmianą ustawy

Po zmianie ustawy zgodnie z projektem rozporządzenia mors znika.
mbober1 napisał(a):
jak mięć już patent to wolał bym żeby moja wiedza i umiejętności zostały jakoś potwierdzone

A co stoi na przeszkodzie, aby po wejściu w życie nowych przepisów (egzamin na kojota) przystąpić do tego egzaminu ? Na pewno patent morsa Ci w tym nie przeszkodzi.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 21:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No i piwo o 2zł tańsze w Starym Porcie :D,warto miec morsa....a jak ktoś ma ambicje aż na kapitana to już alkoholizm pewny bo zniżki aż 3zł... ;).

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2010, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Gosh... toż te zniżki to prawie tyle ile ja płacę za czteropak piwa, którym właśnie Wasze zdrowie piję... Alkoholizmu jeszcze nie stwierdziłam u siebie, Leszczyna, ocenisz na rejsie bo zaczynam się bać ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
gf
Cytuj:
Ale jeśli chodzi o patent jstm to trudno mówić o potwierdzeniu umiejętności czy stwarzaniu możliwości do nauki. Patent dostaje się przecież za staż, więc jest to raczej potwierdzenie odbycia rejsów zgodnie z wymogami rozporządzenia


To wiem tylko to trochę takie za frajer jak dla mnie :D.

Cytuj:
Polecam pływanie bez wyrabiania godzin, a z przyjemnością.


Ja tylko pływam z przyjemnością inaczej się nie da :D a godziny same się nabiły :D

cape
Cytuj:
Po zmianie ustawy zgodnie z projektem rozporządzenia mors znika.


Wiem o tym przeciez o tym piszę może nie składnie :D

Ale np. jeśli w nowym rozporządzeniu sternik będzie miał takie same uprawnienia jak mors (w co akurat nie wierzę) to po co go wyrabiwać ?


Colonel

Cytuj:
mbober posyłaj papiery na morsa. Szybko! A niezależnie od otrzymania patentu żegluj i ucz sie.


I tak chyba zrobię choć nie będę aż tak dumny z tego patentu :( jak z sternika, ach te wspomnienia z Trzebierzy :D

Leszczyna
Cytuj:
No i piwo o 2zł tańsze w Starym Porcie ,warto miec morsa....a jak ktoś ma ambicje aż na kapitana to już alkoholizm pewny bo zniżki aż 3zł... .


Te 2 zł są bardzo przekonujące a za alkoholizmem to staram się walczyć tylko nie wychodzi :D

Tylko więcej wydam na opłatę za A4 żeby dojechać do Krakowa :D nie licząc paliwa :D no chyba że wsiąde w zug :D to by się nawet opłacalo :D, tlko Alt Reich jest po drodze trzeba bedzie zamknąć drzwi do przedziału :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
mbober1 napisał(a):
Ale np. jeśli w nowym rozporządzeniu sternik będzie miał takie same uprawnienia jak mors (w co akurat nie wierzę) to po co go wyrabiwać ?

W projekcie rozporządzenia pozostaje 12 m dla sternika. Wyślij papiery do PZŻ (kopie, nie orginały) na morsa kosztuje to 50 zł.
http://pya.org.pl/pzz/page.php?action=1708

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
mbober1 napisał(a):

Tylko więcej wydam na opłatę za A4 żeby dojechać do Krakowa :D nie licząc paliwa :D no chyba że wsiąde w zug :D to by się nawet opłacalo :D, tlko Alt Reich jest po drodze trzeba bedzie zamknąć drzwi do przedziału :D


spokojna Twoja rozczochrana, nie musisz cisnąć przez sosnowiec, Stary Poort od kilku lat funkcjonuje też w Chorzowie i też dają zniżki za patenty... :) więc wystarczy w banka wsiąść żeby się tanszego piwa napić. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Uf już mi lepiej :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 12:40 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mbober1 napisał(a):
Ale np. jeśli w nowym rozporządzeniu sternik będzie miał takie same uprawnienia jak mors (w co akurat nie wierzę) to po co go wyrabiwać ?
Może takie same nie, ale będą wystarczające? Swego czasu robiłem jstm, żeby móc legalnie popłynąć na Bornholm. Teraz kapitan mi niepotrzebny, a zorientowałem się, że i obecny stejot mi całkowicie wystarcza.

Kolejna sprawa, że pomiędzy określeniem zasadniczego kształtu rozporządzenia, czyli m.in. stopni i wymagań, a wejściem w życie będzie wystarczająco dużo czasu, żebyś zdecydował (wiedząc co się zmieni) czy wysyłać papiery czy nie. Ostatecznie zresztą majątku to dużo nie kosztuje.

mbober1 napisał(a):
I tak chyba zrobię choć nie będę aż tak dumny z tego patentu :( jak z sternika, ach te wspomnienia z Trzebierzy :D
Za przyjemności się płaci, można w funtach ;) Albo idź jeszcze raz na egzamin, tylko się nie przyznawaj, że już masz patent :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
gf
Cytuj:
Za przyjemności się płaci, można w funtach ;) Albo idź jeszcze raz na egzamin, tylko się nie przyznawaj, że już masz patent :)


to jest myśl :D


A tu info kiedy wchodzi w życie:

Status aktu prawnego: obowiązujący
Data ogłoszenia: 2010-07-15
Data wydania: 2010-06-25
Data wejścia w życie: 2010-10-16
Data obowiązywania: 2010-10-16

i link do dziennika ustaw:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0101270857

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 13:46 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To jest data wejścia w życie ustawy, a nie rozporządzenia. Stopnie będą określone w rozporządzeniu.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
yyyyy a ja to nie mam zamiaru dalej nic robić poza sternikiem jacht. ale tak się zastanawiam gdybym kiedyś w przyszłości chciała poprowadzić jacht 15 metrowy dajmy na to to na Isse będę mogła? bo tam nie ma ograniczeń co do długości nie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
gf
Cytuj:
To jest data wejścia w życie ustawy, a nie rozporządzenia. Stopnie będą określone w rozporządzeniu.


Zgadza się ale jak już wejdzie w życie ustawa a w niej jest mowa tylko o 3 stopniach patentowych. to już po tym terminie morsa nie zrobię, bo będą mnie obowiązywały nowe przepisy.

Więc mam czas mniej więcej do końca września początku października, aby się zdecydować czy robić morsa czy zostać przy sterniku. Jeśli do tego czasu nowe projekty rozporządzeń (obecne projekty znam chodzi o te z przed uchwalenia i podpisania ustawy) lub gotowe rozporządzenia nie wyjdą nie ma co gdybać i robić morsa ze starej ustawy i się dalej szkolić tak jak to mówił Colonel

No chyba że się mylę:D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 14:54 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mbober1 napisał(a):
Zgadza się ale jak już wejdzie w życie ustawa a w niej jest mowa tylko o 3 stopniach patentowych.
Pewny jesteś? :)
mbober1 napisał(a):
Więc mam czas mniej więcej do końca września początku października, aby się zdecydować czy robić morsa czy zostać przy sterniku.
To jest kwestia 50 zł. Ja wiem, że lepiej wydać na piwo niż plastik, ale ostatecznie może też nie ma co debatować nad tym miesiącami ;)
mbober1 napisał(a):
Jeśli do tego czasu nowe projekty rozporządzeń (obecne projekty znam chodzi o te z przed uchwalenia i podpisania ustawy)
To potrwa, jak wskazuje praktyka.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2010, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
mbober1 napisał(a):
Zgadza się ale jak już wejdzie w życie ustawa a w niej jest mowa tylko o 3 stopniach patentowych. to już po tym terminie morsa nie zrobię, bo będą mnie obowiązywały nowe przepisy

Minister na rozporządzenie dotyczące patentów ma dwa lata.
Katrine napisał(a):
w przyszłości chciała poprowadzić jacht 15 metrowy dajmy na to to na Isse będę mogła? bo tam nie ma ograniczeń co do długości nie?

Pod polską banderą, nie. Pod obcą sternik Ci wystarczy (chyba, że ktoś się doczepi)

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL