Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=7276 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Kuracent [ 22 lut 2011, o 17:23 ] |
Tytuł: | Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Załóżmy hipotetycznie, że Min. Sportu pyta się nas o zdanie i mówi: 'postanowiłem zliberalizować żeglarstwo/sporty motorowodne. Chciałbym wprowadzić jednolitą długość jachtu dla bezpatencia, to za którym wariantem jesteście?'. Proszę o głosy w powyższej ankiecie. A swoją drogą nie wiedziałem, że sam mogę zakładać ankiety. No to teraz się zacznie ... ![]() pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/ |
Autor: | Carlo [ 22 lut 2011, o 17:34 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
A ja bym wolał żeby jednak ta ankieta miała inaczej sformułowane odpowiedzi oddzielnie dla jachtów żaglowych z długością, oddzielnie dla motorowych z prędkością. Zaznaczam 24 m. bo tak bym odpowiedział ministrowi. Dlaczego? Bo jak zadał tak beznadziejnie pytanie, to nie znaczy, że żeglarze na jachtach żaglowych mają przez źle zadane pytanie ponosić konsekwencje. |
Autor: | Catz [ 22 lut 2011, o 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Kuracent napisał(a): Załóżmy hipotetycznie, że Min. Sportu pyta się nas o zdanie i mówi: 'postanowiłem zliberalizować żeglarstwo/sporty motorowodne. Chciałbym wprowadzić jednolitą długość jachtu dla bezpatencia, to za którym wariantem jesteście?'. Jak mozna wrzucac zeglarstwo i motorowodniactwo do jednego worka? Zwlaszcza przyjmujac dlugosc jako wspolne kryterium?? Nawet czterometrowa motorowa moze byc potworem. Zycze zdrowia odpowiadaczom na taka ankiete... Catz |
Autor: | martinez [ 22 lut 2011, o 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
okazuje sie ze mozna... robia to od lat i bez wiekszych problemow w Hiszpanii |
Autor: | Catz [ 22 lut 2011, o 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
martinez napisał(a): okazuje sie ze mozna... robia to od lat i bez wiekszych problemow w Hiszpanii Wprawdzie watpie, ale tez im zycze zdrowia, co powinno ci sie podobac. ![]() Watpie w to, ze ich dosc ( bardzo?) restrykcyjne podejscie do sportow wodnych nie rozroznia dziesieciu metrow napedzanych dieslem 15KM i czegos tej samej dlugosci z moca 400 .... Ale glosuj, glosuj... Skoro bez problemow! ![]() Catz |
Autor: | Kuracent [ 23 lut 2011, o 02:52 ] |
Tytuł: | Re: Próba ankiety o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactw |
Jaromir napisał(a): Carlo napisał(a): Kuracent napisał(a): ale jednakowej Masz skłonność do komplikowania wszystkiego,... ten temat jest kolejnym dowodem na to. Toczka w toczkę się zgadzam z przedmówcą... A dlaczego nie możemy zrobić jak Chorwaci czyli praktyczne bezpatencie do 30BRT zarówno dla jachtów żaglowych jak i motorowych. W przypadku jachtów żaglowych szacuje, że jest to odpowiednik ok. 17m. długości. piszę praktyczne bezpatencie, bo prostego egzaminu nie liczę. Czyż nie widzieliście marin na kilkaset jachtów a nawet ponad tysiąc. Wiem, że większość osób jest po prostym egzaminie. A mimo to jakoś nie specjalnie bałem się, że cokolwiek z ich strony mi zagraża. Celem tego pytania było też sprawdzenie wrażliwości żeglarzy na motorowodniaków. Zobaczcie! Jedziemy na tym samym wózku. I my i Wy zależymy od łaski i niełaski jednego urzędnika z Ministerstwa Sportu. A może my poprzemy Waszą swobodę do X a Wy naszą też do X metrów? pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/ |
Autor: | Kudłate Stworzenie [ 23 lut 2011, o 10:27 ] |
Tytuł: | Re: Próba ankiety o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactw |
Ze względu na szerokości geograficzne czyli akwen, bliżej na do Anglików i Skandynawów. Więc myślę że umiejętności też jakieś wyższe nam potrzebne niż na Chorwację ![]() |
Autor: | Kuracent [ 23 lut 2011, o 10:55 ] |
Tytuł: | Re: Próba ankiety o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactw |
Kudłate Stworzenie napisał(a): Więc myślę że umiejętności też jakieś wyższe nam potrzebne niż na Chorwację ![]() Mówimy o umiejętnościach sprawdzanych na egzaminie. Domyślam się, że mówisz o umiejętnościach praktycznych. Ale np. jakich? Tzn. co powinno być na egzaminie praktycznym w krajach północnych, czego nie powinno być w południowych? I dlaczego nie ma OBOWIĄZKOWEGO praktycznego egzaminu do całkiem sporej długości w Chorwacji, Francji, UK, Belgii czy Szwecji? I jak w kraju, w którym jest około milion jachtów (Szwecja) oni wszyscy się nie pozabijali nawzajem? pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/ |
Autor: | Kuracent [ 23 lut 2011, o 10:56 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
martinez napisał(a): okazuje sie ze mozna... robia to od lat i bez wiekszych problemow w Hiszpanii Podobnie jak Chorwaci - czyli praktyczne bezpatencie do 30BRT zarówno dla jachtów żaglowych jak i motorowych. W przypadku jachtów żaglowych szacuje, że jest to odpowiednik ok. 17m. długości. piszę praktyczne bezpatencie, bo prostego egzaminu nie liczę. Czyż nie widzieliście marin na kilkaset jachtów a nawet ponad tysiąc. Wiem, że większość osób jest po prostym egzaminie. A mimo to jakoś nie specjalnie bałem się, że cokolwiek z ich strony mi zagraża. Celem tego pytania było też sprawdzenie wrażliwości żeglarzy na motorowodniaków. Zobaczcie! Jedziemy na tym samym wózku. I my i Wy zależymy od łaski i niełaski jednego urzędnika z Ministerstwa Sportu. A może my poprzemy Waszą swobodę do X a Wy naszą też do X metrów? pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/ |
Autor: | Carlo [ 23 lut 2011, o 11:03 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Cytuj: Wielkość w przybliżeniu to: *Nefryt - 3,1 BRT Carter - 7,4 BRT Vega - 9,6 BRT Opal - 10,4 BRT J-80 - 13,8 BRT J-140 - 23,1 BRT Rigel - 24,5 BRT Antares - 26,1 BRT Zaruski - 71,2 BRT Zawisza Czarny - 171,7 BRT Pogoria 289 BRT *By Stara Zientara. Więc może to być więcej niż 17 m. BRT będzie zależało nie tylko od długości jachtu, choć inżynierem nie jestem i się nie znam, ale będzie miała znaczenie tu też szerokość. Np. Antares - 26,1 BRT - 18,06 m. BTW już chyba 4 raz wklejasz ten tekst. |
Autor: | robhosailor [ 23 lut 2011, o 11:13 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Kuracent napisał(a): Celem tego pytania było też sprawdzenie wrażliwości żeglarzy na motorowodniaków. Zobaczcie! Jedziemy na tym samym wózku. I my i Wy zależymy od łaski i niełaski jednego urzędnika z Ministerstwa Sportu. A może my poprzemy Waszą swobodę do X a Wy naszą też do X metrów? Hyyyy??? Cóż to jest qr... za kraj i co za za demokracja, gdzie podstawowe zasady wolności zależą od łaski i niełaski jednego urzędnika z jakiegokolwiek ministerstwa??? Najwyższa pora, aby takie sprawy były raz na zawsze załatwione i żeby żaden pie... urzędnik nie miał prawa w ogóle nawet pomyśleć, że mógłby w tym cokolwiek zmienić! |
Autor: | robhosailor [ 23 lut 2011, o 11:26 ] |
Tytuł: | Re: Próba ankiety o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactw |
Kudłate Stworzenie napisał(a): Ze względu na szerokości geograficzne czyli akwen, bliżej na do Anglików i Skandynawów. Więc myślę że umiejętności też jakieś wyższe nam potrzebne niż na Chorwację Niech każdy swoje umiejętności zdobywa sam, na swój użytek i własny rachunek - bez mieszania do tego systemów ustrojowych, urzędów i innych pierdół.
![]() |
Autor: | Kuracent [ 23 lut 2011, o 12:15 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
robhosailor napisał(a): Hyyyy??? Cóż to jest qr... za kraj i co za za demokracja, gdzie podstawowe zasady wolności zależą od łaski i niełaski jednego urzędnika z jakiegokolwiek ministerstwa??? Najwyższa pora, aby takie sprawy były raz na zawsze załatwione i żeby żaden pie... urzędnik nie miał prawa w ogóle nawet pomyśleć, że mógłby w tym cokolwiek zmienić! Święte słowa! No to ponieważ Carlo dał namiar na linka do planów Ministerstwa Sportu, to ujawnijmy nazwisko. Otóż niejaki Sz.Pan. Cezary Grzanka jest z-cą Dyr. Dep. Rozwoju i Promocji Sportu. uwaga! ROZWOJU! PROMOCJI! Jaki rozwój? Jaka promocja? Jak mamy post-komunistyczną ustawę stawiającą mnóstwo kłód przed żeglarzami i motorowodniakami. Ale jedźmy dalej. Do końca II kwartału 2011 planuje on w punkcie 8 ustalić: 'Szczegółowe warunki uzyskiwania upoważnienia do przeprowadzania egzaminu oraz warunki kadrowe i organizacyjne konieczne do prawidłowego przeprowadzania egzaminu'. Natomiast już mniej ważne w punkcie 15: 'Wymagania niezbędne do uzyskania dokumentu potwierdzających posiadanie uprawnień w zakresie uprawiania turystyki wodnej'. Z wykazu wynika, że utworzenie tych dwóch dokumentów będzie jedynymi zadaniami na II kwartał pana Dyrektora. Skąd inąd - fajna praca. Dwa jednostronicowe dokumenciki na 3 miesiące. pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/ |
Autor: | Carlo [ 23 lut 2011, o 12:18 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Kuracent napisał(a): Skąd inąd - fajna praca. Dwa jednostronicowe dokumenciki na 3 miesiące. Jakie 3 miesiące? Oni już pewnie od grudnia się tym zajmują, albo i wcześniej ![]() Pan Cezary Grzanka ma czas! ![]() |
Autor: | Jaromir [ 23 lut 2011, o 19:24 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Carlo napisał(a): Kuracent napisał(a): Skąd inąd - fajna praca. Dwa jednostronicowe dokumenciki na 3 miesiące. Jakie 3 miesiące? Oni już pewnie od grudnia się tym zajmują, albo i wcześniej ![]() Pan Cezary Grzanka ma czas! ![]() Oczywiscie że ma. Przecie gotowiec patentów wg wyobrażenia PZŻ (frakcja Durejki...) już wpłynął, nieprawdaż? I tym razem juz nawet się z tym nie kryją - co stanowi jedyną zmianę od czasów Malarza... http://www.szkolenie.xn--pz-xva.eu/inde ... kladka=349 |
Autor: | Jaromir [ 23 lut 2011, o 19:26 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Carlo napisał(a): Cytuj: Wielkość w przybliżeniu to: *Nefryt - 3,1 BRT Carter - 7,4 BRT Vega - 9,6 BRT Opal - 10,4 BRT J-80 - 13,8 BRT J-140 - 23,1 BRT Rigel - 24,5 BRT Antares - 26,1 BRT Zaruski - 71,2 BRT Zawisza Czarny - 171,7 BRT Pogoria 289 BRT *By Stara Zientara. Więc może to być więcej niż 17 m. BRT będzie zależało nie tylko od długości jachtu, choć inżynierem nie jestem i się nie znam, ale będzie miała znaczenie tu też szerokość. Np. Antares - 26,1 BRT - 18,06 m. BTW już chyba 4 raz wklejasz ten tekst. Ja ten wkleję tylko raz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tona_rejestrowa_brutto Tona rejestrowa brutto (BRT) – dawna międzynarodowa jednostka pojemności rejestrowej brutto statku. Pojemność brutto jest całkowitą pojemnością statku, czyli obejmuje objętość kadłuba i nadbudówek. Na mocy konwencji z 1969 roku, od 1994 roku pojemność statków jest mierzona według innych reguł i podawana w jednostkach bezwymiarowych. |
Autor: | Carlo [ 23 lut 2011, o 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Jaromir a w prostych żołnierskich słowach (tak żeby matematyczne nemo - czyt. humanista zrozumiał) napisałbyś jak się tą BRT oblicza, bo cholera jakoś nie mogę znaleźć. ***** Jaromir napisał(a): od 1994 roku pojemność statków jest mierzona według innych reguł i podawana w jednostkach bezwymiarowych. Ale my rozmawiamy o aktualnych przepisach w Chorwacji, które mówią właśnie o BRT. |
Autor: | Wojciech [ 23 lut 2011, o 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5 ... rejestrowa |
Autor: | Carlo [ 23 lut 2011, o 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Prosiłem w prostych żołnierskich słowach ![]() |
Autor: | Kudłate Stworzenie [ 24 lut 2011, o 07:50 ] |
Tytuł: | Re: Próba ankiety o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactw |
Kuracent napisał(a): Kudłate Stworzenie napisał(a): Więc myślę że umiejętności też jakieś wyższe nam potrzebne niż na Chorwację ![]() Mówimy o umiejętnościach sprawdzanych na egzaminie. Domyślam się, że mówisz o umiejętnościach praktycznych. Ale np. jakich? Tzn. co powinno być na egzaminie praktycznym w krajach północnych, czego nie powinno być w południowych? U nas trzeba umieć przetrwać silniejsze wiatry, tam ich raczej nie ma. I dlaczego nie ma OBOWIĄZKOWEGO praktycznego egzaminu do całkiem sporej długości w Chorwacji, Francji, UK, Belgii czy Szwecji? Może dlatego że u nich ludziska same chcą sie uczyć i egzaminować, a nas trzeba ,,zachęcać". No i jeszcze sprawa ubezpieczenia, z patentem taniej. Kasa i jeszcze raz kasa. I jak w kraju, w którym jest około milion jachtów (Szwecja) oni wszyscy się nie pozabijali nawzajem? Tego akurat nie wiem. Może zamiast kapitanów maja skipperów? ![]() |
Autor: | Kuracent [ 24 lut 2011, o 08:39 ] |
Tytuł: | Re: Próba ankiety o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactw |
Kudłate Stworzenie napisał(a): Kuracent napisał(a): Ale np. jakich? Tzn. co powinno być na egzaminie praktycznym w krajach północnych, czego nie powinno być w południowych? U nas trzeba umieć przetrwać silniejsze wiatry, tam ich raczej nie ma. Jeśli masz na myśli silny wiatr (strong wind) to oczywiście w krajach na południu Europy dość często są wiatry od 6B. Jeśli chodzi Ci o to, że przeciętnie są nieco silniejsze u nas, to zgoda. Ale co z tego wynika, że chciałbyś aby w czasie egzaminu wiało np. min. 8B? pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/ |
Autor: | Kuracent [ 24 lut 2011, o 10:24 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Carlo napisał(a): Prosiłem w prostych żołnierskich słowach ![]() Może ja się postaram. Nie znam się na statkach tylko matematyce. Jeśli zrozumiałem wikipedię to postanowiono wprowadzić współczynnik (pewnie coś na kształt współczynnika regatowego). W najprostszym wariancie możnaby wprowadzić np. współczynnik 2 i wtedy Nefryt zamiast 3,1 miałby 6,2 a Zaruski zamiast 71,2 miałby 142,4. Tutaj jednak współczynnik nie jest stały i wynosi od 0,59 (dla małych) do nawet ponad 1,00 (dla ogromnych). Najlepiej pokażę Ci to na przykładach, które podałeś i dodatkowo dla 'równych' liczb: 1,0 BRT -------> 0,59 Nefryt - 3,1 BRT ------> 1,92 Carter - 7,4 BRT ------> 4,74 Vega - 9,6 BRT ------> 6,21 10 BRT ------> 6,48 Opal - 10,4 BRT ------> 6,75 J-80 - 13,8 BRT ------> 9,05 20 BRT ------> 13,30 J-140 - 23,1 BRT ------> 15,44 Rigel - 24,5 BRT ------>16,41 Antares - 26,1 BRT ------> 17,53 30 BRT ------> 20,25 Zaruski - 71,2 BRT ------> 49,59 100 BRT ------> 70,48 Zawisza Czarny - 171,7 BRT ------> 123,29 200 BRT ------> 144,36 Pogoria 289 BRT ------> 211,22 300 BRT ------> 219,53 1000 BRT ------> 761,37 10.000 BRT ------> 8.179,71 100.000 BRT ------> 87.457,1 1.000.000 BRT ------> 931.171 10.000.000 BRT ------> ok. 9.880.000 100.000.000 BRT ------> ok. 104.000.000 Jak zauważyłeś po prawej stronie strzałki nie ma jednostki. Czyli zamiast zdania: 'Pojemność rejestrowa Pogorii wynosi 289 ton rejestrowych brutto' teraz powiemy 'Pojemność rejestrowa Pogorii wynosi 211'. Jak widzisz te nowe jednostki nic nie wnoszą do dyskusji tylko trzeba zmienić: 'Chorwacki patent VB dopuszcza prowadzenie statków do 30 BRT' na: 'Chorwacki patent VB dopuszcza prowadzenie statków do 20,25'. Ale nadal można prowadzić Antaresa i nadal nie można Zaruskiego. Po kiego wymyślono to? Można domyślać się: 1. Banda biurokratów musi coś robić. Na całym świecie. ![]() 2. Wiesz ile osób na wymianie papierów mogło zarobić? (szwagier kuzynki a może i kuzynka)? 3. Może chodziło o zlikwidowanie anglosaskich miar jednostek (ta stara była oparta na stopach sześciennych a teraz jest na metrze sześciennym). 4. Pewnie wzór wymyślono tak aby wynik był ... prawie taki sam. Bo jednak ludzie przyzwyczaili się i mają pewne wyobrażenie co to 30BRT a co 300BRT. Jaromirze! Jeśli coś napisałem nieprecyzyjnie - popraw mnie proszę. pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/ |
Autor: | Magister [ 24 lut 2011, o 11:24 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Carlo napisał(a): Prosiłem w prostych żołnierskich słowach ![]() Obliczasz sobie matematycznie objętość jachtu razem z nadbudówkami. To co ci wyjdzie to BRT. To co obliczył Andrzej to wywód matematyczny, który IMO w sumie nijak ma się do dyskusji ;) |
Autor: | Carlo [ 24 lut 2011, o 12:02 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Kolos napisał(a): Obliczasz sobie matematycznie objętość jachtu razem z nadbudówkami. To co ci wyjdzie to BRT. czyli jedynym problemem jest tu fat, że nie jest to bryła prosta, z łatwym wzorem na objętość... |
Autor: | Magister [ 24 lut 2011, o 12:12 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Dokładnie. |
Autor: | Kudłate Stworzenie [ 24 lut 2011, o 12:43 ] |
Tytuł: | Re: Próba ankiety o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactw |
Czasami wątpię czy egzamin w ogóle jest potrzebny. Pamiętam jak na egzaminie na j.st.m. w Trzebieży mój egzaminator stojąc za sterem (twierdził że my nie umiemy sterować ![]() Myślę ze zgadzamy się w poglądach, ale przez internet ciężko sie rozmawia ![]() A różnice zawsze wystąpią ![]() Pozdrawiam Andrzej Nowacki |
Autor: | Maar [ 24 lut 2011, o 17:00 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Coś mało trollujecie - przenoszę ten wątek do "Prawa i przepisów" |
Autor: | Catz [ 24 lut 2011, o 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Próba ankiety o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactw |
Kuracent napisał(a): Kudłate Stworzenie napisał(a): U nas trzeba umieć przetrwać silniejsze wiatry, tam ich raczej nie ma. Jeśli masz na myśli silny wiatr (strong wind) to oczywiście w krajach na południu Europy dość często są wiatry od 6B. Jeśli chodzi Ci o to, że przeciętnie są nieco silniejsze u nas, to zgoda. Statystyki tego bynajmniej nie potwierdzaja. Catz |
Autor: | Kuracent [ 24 lut 2011, o 17:54 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Maar napisał(a): Coś mało trollujecie - przenoszę ten wątek do "Prawa i przepisów" Dzięki. A przy okazji: dodaj tu też proszę co ciekawsze wypowiedzi z wątku 7275 w dziale Testowanko. Dałem tam na chwilę ankietę, aby przetestować, czy potrafię to zrobić a ludzie zaczęli tam się wypowiadać i głosować. Mało tego minęło 48h. a tamten wątek nie znikł. I pytanie na przyszłość: jak to zrobić, jeśli zakładam wątek np. w dziale PRZEPISY i chciałbym mieć do niego ankietę, tak aby nie mnożyć wątków? Bo jako jako obejście problemu wymyśliłem ankietę w HYDE PARKu. I stąd problem, który Tobie niechcący stworzyłem. ![]() pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/ |
Autor: | Magister [ 24 lut 2011, o 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Ankieta o liberalizacji żeglarstwa/motorowodniactwa? |
Wątki połączyłem a tamten przeniosłem do kosza. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |