Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Projekt nowej ustawy.
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=8018
Strona 1 z 3

Autor:  Doktor [ 19 kwi 2011, o 21:52 ]
Tytuł:  Projekt nowej ustawy.

Wcześniej pisałem o pogłoskach, a dzisiaj mam projekt ustawy.

Załączniki:
bezp morskie GB 04 04 2011_MŁ.doc [521 KiB]
Pobrane 306 razy

Autor:  Maar [ 19 kwi 2011, o 22:45 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Kto to jest "pymc"? We właściwościach tego dokumentu widnieje jako autor.

Autor:  Doktor [ 20 kwi 2011, o 05:52 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Obiecałem nie zdradzać źródła, ale to z oficjalnej instytucji.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 08:10 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

To tak po krótce, na szybko, co nas interesuje:


Cytuj:
Art. 4. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do jednostek pływających:
5) jachtów rekreacyjnych o długości do 24 m.
6) jachtów komercyjnych o długości do 24 m, o których mowa w art. 5 pkt 28 lit. d),
Cytuj:
28) jachcie komercyjnym - należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych i przewożący nie więcej niż 12 pasażerów, który jest używany do prowadzenia działalności, polegającej w szczególności na:
 a) odpłatnym czarterowaniu statku z załogą;
 b) odpłatnym przewozie osób;
 c) odpłatnych rejsach szkoleniowych;
d) odpłatnym czarterowaniu statku bez załogi;
e) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie;
29) jachcie rekreacyjnym - należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany do celów sportowych lub rekreacyjnych inny niż jacht komercyjny;


Cytuj:
2. Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej określi, w drodze rozporządzenia, skład załóg, kwalifikacje oraz szczegółowe warunki ich uzyskiwania na jachtach komercyjnych, mając na uwadze odpowiednie przygotowanie załóg do wykonywania obowiązków na jachtach komercyjnych, zapewnienie bezpieczeństwa żeglugi oraz zdrowia i życia przebywających na nich osób (pasażerów) oraz uwzględniając kwalifikacje sportowe, zawodowe i przepisy międzynarodowe w tym zakresie.


Cytuj:
34. W przypadku jachtów komercyjnych czarterowanych bez załogi za wystarczające uznaje się kwalifikacje załóg jachtów rekreacyjnych.


Cytuj:
2. Kwalifikacje załóg jachtów rekreacyjnych regulują odrębne przepisy.

Autor:  msab [ 20 kwi 2011, o 08:19 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Z tego co widać "na szybko", chcą też przywrócić karty bezpieczeństwa dla jachtów rekreacyjnych. Rewelacja

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 08:26 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

msab napisał(a):
Z tego co widać "na szybko", chcą też przywrócić karty bezpieczeństwa dla jachtów rekreacyjnych. Rewelacja


Masz pod ręką cytat? Na początku ustawy są wyłączenia. Wyszukałes gdzieś o KB dla jachtów rekreacyjnych?

*****

Carlo napisał(a):
 a) odpłatnym czarterowaniu statku z załogą;
Carlo napisał(a):
 c) odpłatnych rejsach szkoleniowych;


No to dla firm i firemek organizujących rejsy i szkolenia na jachtach może pojawić się problem

Autor:  msab [ 20 kwi 2011, o 08:32 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Carlo napisał(a):
msab napisał(a):
Z tego co widać "na szybko", chcą też przywrócić karty bezpieczeństwa dla jachtów rekreacyjnych. Rewelacja


Masz pod ręką cytat? Na początku ustawy są wyłączenia. Wyszukałes gdzieś o KB dla jachtów rekreacyjnych?


Strona 85 Opłaty:
"17. Za kartę bezpieczeństwa dla jachtu rekreacyjnego:
17.1 Statki o długości do 6 m 100 j.t.
17.2 Statki o długości powyżej 6 m do 9 m 150 j.t.
17.3 Statki o długości powyżej 9 m do 12 m 200 j.t.
17.4 Statki o długości powyżej 12 m do 15 m 300 j.t.
17.5 Statki o długości powyżej 15 m do 24 m 600 j.t.
17.6 Statki o długości powyżej 24 m 1000 j.t."

*****

Carlo napisał(a):
msab napisał(a):
Z tego co widać "na szybko", chcą też przywrócić karty bezpieczeństwa dla jachtów rekreacyjnych. Rewelacja


Masz pod ręką cytat? Na początku ustawy są wyłączenia. Wyszukałes gdzieś o KB dla jachtów rekreacyjnych?



Mnie też to zastanawia, może zostało im to z wczesniejszej wersji, trzeba dokładnie się wczytać.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 08:35 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

msab napisał(a):
Strona 85 Opłaty:
"17. Za kartę bezpieczeństwa dla jachtu rekreacyjnego:
17.1 Statki o długości do 6 m 100 j.t.
17.2 Statki o długości powyżej 6 m do 9 m 150 j.t.
17.3 Statki o długości powyżej 9 m do 12 m 200 j.t.
17.4 Statki o długości powyżej 12 m do 15 m 300 j.t.
17.5 Statki o długości powyżej 15 m do 24 m 600 j.t.
17.6 Statki o długości powyżej 24 m 1000 j.t."


Tylko to??
No to raczej nie jest jeszcze zapis świadczący o jakimś obowiązku. Do tej pory na zyczenie armatora jacht do 15 m długości mógł dostać KB. ale nie musiał. Jak chcą teraz uregulować trzeba przeczytać konkretne zapisy. Będę miał chwilkę to poszukam.

Autor:  skipbulba [ 20 kwi 2011, o 08:57 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

ja nie znalazłem nic o KB. A cennik jest, bo na życzenie każdy może dostac KB więc i cennik być musi.
A co do reszty to Carlo mnie wyprzedził. Ta ustawa w zasadzie nie dotyczy żeglarstwa. Jedynym haczykiem jest art 57 pkt 2. gdzie minister ma okreslić jak mają wyglądać załogi komercyjne. Ale to jest skrajny margines żeglarstwa.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 09:02 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

skipbulba napisał(a):
Jedynym haczykiem jest art 57 pkt 2. gdzie minister ma okreslić jak mają wyglądać załogi komercyjne.


Jeszcze jest jedno pytanie.

Jaki zakres uprawnień mają obecnie j.st.m i k.j. (nie ważne czy plastikowi czy inni) i jak zamierz Ministerstwo rozwiązać problem tego zakresu w nowych przepisach. Bo jak wiemy nie za bardzo można odbierać nabye uprawnienia.

Autor:  Magister [ 20 kwi 2011, o 09:09 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Carlo napisał(a):
nie za bardzo można odbierać nabye uprawnienia

To można czy nie można :?:

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 09:15 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Kolos napisał(a):
To można czy nie można


W zasadzie nie. W tym wypadku nie.

Mam gdzieś jakiś wywód teoretyczny kiedy można, ale na innym komputerze. Jak będe w domu to poszukam i wkleję.

Autor:  Doktor [ 20 kwi 2011, o 11:21 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Carlo napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Jedynym haczykiem jest art 57 pkt 2. gdzie minister ma okreslić jak mają wyglądać załogi komercyjne.


Jeszcze jest jedno pytanie.

Jaki zakres uprawnień mają obecnie j.st.m i k.j. (nie ważne czy plastikowi czy inni) i jak zamierz Ministerstwo rozwiązać problem tego zakresu w nowych przepisach. Bo jak wiemy nie za bardzo można odbierać nabye uprawnienia.


Z komentarzy i rozmów z osobami, które udostępniły mi ten projekt wynika, że w rekreacje nie chcą się mieszać przynajmniej w kwestii uprawnień, ale ma być stworzony system kwalifikacji zawodowych, o których tutaj sporo znajdziecie, najprościej to:
- podlegac to bedzie w sensie nadzoru i wydawania kwitów UM,
- szkolenia powstałe czy istniejące podmioty, które spełnia krytaria i beda realizowały określony program tych szkolen,
- nim to ruszy, indywidualnie, jednorazowo dyrektor UM będzie mógł wydać zezwolenie na 6 miesięcy.
No i najważniejsze, szansa na to , że to wejdzie jest bardzo wysoka i to co przy temacie o "plotkach" napisał Skipbulba, że nikt w środku sezonu sie tym nie zajmie, a może poczekamy na to jak na rozporządzenie do ustawy sprzed dwóch lat, ma się ni jak, bo tamta dyskusja dotyczyła, jak i kto będzie te nowe zaproponowane stopnie nadawał i z tego kasy dla państwa z założenia nie było, a ta generuje ja dla UM, a więc budżetu.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 12:00 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

doktor napisał(a):
Z komentarzy i rozmów z osobami, które udostępniły mi ten projekt wynika, że w rekreacje nie chcą się mieszać przynajmniej w kwestii uprawnień,


Nie chcą, ale się mieszają. Zwróć uwagę.

W tej chwili osoba z patentem jachtowego sternika jachtowego lub kapitana jachtowego może prowadzić rejsy na jachtach, które wg. tej ustawy mają być jachtami komercyjnymi i podlegać regulacjom tej ustawy, a więc również stopniom zawodowym. Czyli np. obecnie jst.m., k.j. może prowadzić -

Cytuj:
statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych i przewożący nie więcej niż 12 pasażerów, który jest używany do prowadzenia działalności, polegającej w szczególności na:
 a) odpłatnym czarterowaniu statku z załogą;
 b) odpłatnym przewozie osób;
 c) odpłatnych rejsach szkoleniowych;


Wg. tej ustawy aby prowadzić te jachty, trzeba będzie mieć te nowe uprawnienia. Więc nie uznanie dotychczasowych uprawnień - które istnieją jest IMHO niedopuszczalne i do podaważenia.

Kolejną kwestią są patenty kapitańskie. W tej chwili na tych patentach można przeczytać - "bez ograniczeń", podobnie jak w rozporządzeniu. Ta nowa ustawa wporwadza kategorię 24m. To też można potraktować jako odebranie nabytych uprawnień.

Autor:  maciek.k [ 20 kwi 2011, o 12:36 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Ja tu widze natomiast inna furtkę. Za jacht komercyjny uznaje się także czarter bez załogi. Teraz tylko czekać aż pojawią się w ferworze walki ustawodawczej restrykcje dotyczące żeglugi komercyjnej nie posiadające tak wspaniałomyslnej klauzuli jak:
Cytuj:
34. W przypadku jachtów komercyjnych czarterowanych bez załogi za wystarczające uznaje się kwalifikacje załóg jachtów rekreacyjnych.


Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  Doktor [ 20 kwi 2011, o 13:21 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Carlo, oni tzn. autorzy projektu, uznają, że żeglarstwo komercyjne jako takie nie było sformalizowane, pojecie żeglarstwa rekreacyjnego nadal istnieje, ba, nawet na czarterowanych bez załogi jachtach, jeśli płynie grupa przyjaciół skipper prowadzi rejs nieodpłatnie, nie podchodzi pod tą ustawę i nie musi mieć patentu zawodowego, ale jeśli organizuje rejs, bierze za to pieniądze, to musi mieć uprawnienia zawodowe, w moim przypadku Wojtek i Bruno, jeśli wejdzie ta ustawa, będą musieli te uprawnienia zrobić.
Na szczęście, pewnie dlatego, że te nowe wydawane przez UM uprawnienia powinny być uznawane przez MCA i inne organizacje, wiec na zasadzie wzajemności nasi muszą uznawać MCA, więc posiadacze tych uprawnień mogą być spokojni.
O rekreacyjnym do 24 m, przeczytałem w ustępie o zwolnieniu z obowiązkowego zgłaszania do władz portowych, nie wiem może coś przeoczyłem, ale nigdzie nie przeczytałem, że jacht powyżej 24 m, przestaje być rekreacyjnym, jeśli jest tak, jak to zrozumiałem, to kpt. nadal mają swoje uprawnienia, ale na jachtach rekreacyjnych.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 13:47 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

A więc po kolei:

Skoro:
doktor napisał(a):
autorzy projektu, uznają, że żeglarstwo komercyjne jako takie nie było sformalizowane,


To znaczy że teraz mogę bez uprawnień uprawiać żeglugę komercyjną?? A może tak było niesformalizowane, że dziwnym trafem Zawias ma w KB - Kapitan Jachtowy?

Z punktu widzenia prawa ustawy i rozporządzenia, które regulowały stopnie żeglarskie nie rozróżniały żeglarstwa na komercyjne czy niekomercyjne i nadawały uprawnienia na wszystko, więc autorzy ustawy mogą sobie uznawać. W dniu kiedy wyjdzie odpowiednie rozporządzenie do ustawy bez odpowiednich zapisów gwarantujących możliwość realizowania dotychczasowych uprawnień, trafi odpowiedni wniosek do RPO oraz innych organów państwa. Jak to nie wystarczy, to się pomyśli nad innymi możliwościami.

doktor napisał(a):
, ale nigdzie nie przeczytałem, że jacht powyżej 24 m, przestaje być rekreacyjnym,


Carlo napisał(a):
Art. 4. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do jednostek pływających:
5) jachtów rekreacyjnych o długości do 24 m.
6) jachtów komercyjnych o długości do 24 m, o których mowa w art. 5 pkt 28 lit. d),


Z tego to pośrednio wynika oraz z konwencji.

Autor:  Doktor [ 20 kwi 2011, o 13:58 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Podział na jachty komercyjne i niekomercyjne jest w Art 5.
Cyt
"28) jachcie komercyjnym - należy przez to rozumieć statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych i przewożący nie więcej niż 12 pasażerów, który jest używany do prowadzenia działalności, polegającej w szczególności na:
 a) odpłatnym czarterowaniu statku z załogą;
 b) odpłatnym przewozie osób;
 c) odpłatnych rejsach szkoleniowych;
 d) odpłatnym czarterowaniu statku bez załogi;
e) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o ustawy o rybołówstwie;
29) jachcie rekreacyjnym - należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany do celów sportowych lub rekreacyjnych inny niż jacht komercyjny;
30) jachcie morskim - należy przez to rozumieć jacht komercyjny lub jacht rekreacyjny;
31) statku pasażerskim - należy przez to rozumieć statek, który przewozi więcej niż 12 pasażerów;
"

Nic tutaj nie jest napisane o długości jednostki.
A to co ty zacytowałeś, dotyczy sprawy zgłaszania wejścia i wyjścia z portu i tutaj rozróżnia się długość.

Jeszce raz w kwestii wszystkich starych patentów,
są to patenty sportowe & rekreacyjne i ta ustawa ich nie reguluje, pojawia się za to patent czy certyfikat zawodowy jako nowy i ten nowy ma mieć zastosowanie w żegludze komercyjnej.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 14:00 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

doktor napisał(a):
Jeszce raz w kwestii wszystkich starych patentów,
są to patenty sportowe & rekreacyjne i ta ustawa ich nie reguluje, pojawia się za to patent czy certyfikat zawodowy jako nowy i ten nowy ma mieć zastosowanie w żegludze komercyjnej.


Nie rozumiesz czy tylko udajesz???

Jakie obecnie potrzeba mieć uprawnienia do prowadzenia tych jachtów??
Carlo napisał(a):
Cytuj:
statek przeznaczony do celów sportowych lub rekreacyjnych i przewożący nie więcej niż 12 pasażerów, który jest używany do prowadzenia działalności, polegającej w szczególności na:
 a) odpłatnym czarterowaniu statku z załogą;
 b) odpłatnym przewozie osób;
 c) odpłatnych rejsach szkoleniowych;


*****

doktor napisał(a):
A to co ty zacytowałeś, dotyczy sprawy zgłaszania wejścia i wyjścia z portu i tutaj rozróżnia się długość.


Czego?

ehhh chyba obowiązywania ustawy....

Co do 24 m to ok. Wynika to z definicji jachtu rekreacyjnego i komercyjnego zawartej w ustawie, jeżeli nie zostanie zmienione. Nie ma tam górnej granicy.

Autor:  Doktor [ 20 kwi 2011, o 14:04 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Nie ma jeszcze tej ustawy, to dopiero projekt, nie ma więc w naszych przepisach jachtów komercyjnych i jest po staremu.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 14:07 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

doktor napisał(a):
Nie ma jeszcze tej ustawy, to dopiero projekt, nie ma więc w naszych przepisach jachtów komercyjnych i jest po staremu.


Jeżeli nie ma przepisów to można bez żadnych uprawnień. Bo chyba wiesz że obywatel może wszystko co nie jest regulowane przez przepisy prawa?


Odpowiedz na pytanie. Jakie trzeba mieć uprawnienia w Polsce żeby móc prowadzić takie jachty??

Odpowiedz na pytanie. Dlaczego Urzędy Morskie wpisują w Karty Bezpieczeństwa jachtów podlegających takiemu obowiązkowi, a jednocześnie spełniającym warunki określone w projekcie tej ustawy - stopnie żeglarskie nadawane w tzw. rekreacji??

Dlaczego Zawias ma w KB - Kapitan jachtowy?
Dlaczego J-80 na której organizowane są rejsy szkoleniowe ma w KB - Jachtowy Sternik Morski?

Autor:  Doktor [ 20 kwi 2011, o 14:12 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Podobno jesteś prawnikiem, więc do czego zmierzasz? zadając absurdalne pytania, w naszych przepisach nie ma takich jachtów, wiec jak Ci mam odpowiedzieć jakie należy mieć uprawnienia aby prowadzić nieistniejące jachty, pewnie niewidzialne.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 14:16 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

doktor napisał(a):
wiec jak Ci mam odpowiedzieć jakie należy mieć uprawnienia aby prowadzić nieistniejące jachty, pewnie niewidzialne


Nie ma czy ustawa ich nie rozdziela??

Dążę do tego, że czy chcesz czy nie (nie wiem dlaczego tak jesteś kontra) uprawnienia do prowadzenia np. Zawiszy ktoś w tej chwili ma, do prowadzenia j-80 w rejsie szkoleniowym ktoś w tej chwili ma, uprawnienia do prowadzenia jachtu z załogą ktoś w tej chwili ma. Te przepisy wprowadzają specjalny rozdział tych jachtów, ale przy okazji zabierają osobom które mogą prowadzić te jachty w tej chwili, nabyte uprawnienia.

Jak nie rozumiesz to przykro mi. Jaśniej Ci nie wytłumaczę. Logikę też trzeba rozumieć.

Autor:  JacekBol [ 20 kwi 2011, o 14:17 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Moim zdaniem te przepisy dawno już są. A to co mówi Doktor to ylko ujednolicenie prawa. Istniej pojęcie w chwili obecnej "statek handlowy", a problem rozbija się nie o papiery zawodowe, a o to co znaczy "12 pasażerów". I istotne jest kim jest ów "pasażer".

Z mojej wiedzy na naszych jachtach nie pływają "pasażerowie" tylko załoga. Nawet jak załogant Kowalski nie robi nic innego jak tylko (za zgodą kapitana) opala cycki na dziobie.

A jak pływa załoga to przepisy o "pasażerach" nie obowiązują... Ale oczywiście jako sternik jachtowy mogę się mylić. Nie kończyłem szkół morskich ;)

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 14:27 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Tak ale o pasażerów się nikt bił nie będzie. Problem leży zupełnie gdzie indziej. Np. Obecni instruktorzy żeglarstwa w stopniu Kapitan Jachtowy nie będą mogli przeprowadzić głupiej menwrówki na jotce, bo to już kwity zawodowe trzeba mieć, no chyba że za darmochę poprowadzi to ok. Ale to nic nie zmienia, bo w tej chwili mogą także za kasę szkolić.


I to wszystko, zaskoczę Cię, dla bezpieczeństwa żeglugi.

IMHO wcale śmieszne to nie jest. I za chwilę się okaże, że zagonią nas pięknie w narożnik. Robienia kursów za nie bagatela 10 k zł u Nastręta.

Autor:  Doktor [ 20 kwi 2011, o 14:28 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Jacek masz racje, ze statki pasażerskie są sklasyfikowane i stosują się do nich obecnie obowiązujące przepisy, ale tu pojawiają się czarterowe, szkoleniowe i te, co wędkarzy wywożą w morze, czyli nisze do tej pory nie zagospodarowane przez państwo, a dające określone przychody, jak zapewne zauważyłeś, oprócz samych patentów, te jednostki inaczej maja być traktowane przy obowiązkowych inspekcjach, (teraz dwa przeglądy na 5 lat, a wedle tych przepisów co roku)to kolejne pieniądze do budżetu, bo UM są administracją państwowa i wszystkie pobierane przez nich opłaty do państwowej kasy trafiają.

Autor:  Doktor [ 20 kwi 2011, o 14:46 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Carlo napisał(a):
doktor napisał(a):
wiec jak Ci mam odpowiedzieć jakie należy mieć uprawnienia aby prowadzić nieistniejące jachty, pewnie niewidzialne


Nie ma czy ustawa ich nie rozdziela??

Dążę do tego, że czy chcesz czy nie (nie wiem dlaczego tak jesteś kontra) uprawnienia do prowadzenia np. Zawiszy ktoś w tej chwili ma, do prowadzenia j-80 w rejsie szkoleniowym ktoś w tej chwili ma, uprawnienia do prowadzenia jachtu z załogą ktoś w tej chwili ma. Te przepisy wprowadzają specjalny rozdział tych jachtów, ale przy okazji zabierają osobom które mogą prowadzić te jachty w tej chwili, nabyte uprawnienia.

Jak nie rozumiesz to przykro mi. Jaśniej Ci nie wytłumaczę. Logikę też trzeba rozumieć.


To chyba Ty nie rozumiesz, tak jak napisał Jacek, są statki pasażerskie i jachty rekreacyjne i szkoleniowe tzw. STS, wg obecnych przepisów STS i rekreacyjne można prowadzić na patentach sportowych, Zawisza jest sportowy i wozi załogę (co jest oczywistym obejściem istniejących przepisów) a nie pasażerów, Pogoria jest STS i wozi załogę, która się szkoli ( co jest jw.)i można nią "powozić" na patencie sportowym, teraz wszystkie na których się płaci będą komercyjne i będą potrzebne papiery zawodowe, a te niezawodowe papiery nie starca swojej mocy na jachtach rekreacyjnych bez względu na ich wielkość, jak Zawias splajtuje bo nie "będzie" miał kim obsadzić załogi z braku zawodowców, albo kasy na wyposażenie statku pasażerskiego jakim się stanie, a Ty go kupisz i z kolegami popłyniesz jako załoga mając wśród was kj. to będziecie mogli sobie nim pływać.

Nie jestem i nie mogę być kontra, chociażby dlatego, że jestem armatorem trzech komercyjnych jachtów i zatrudniam kpt. którzy będą musieli zrobić zawodowe uprawnienia.

I jeszcze jedno, jeśli to przejdzie, to wszyscy koledzy prowadzący rejsy z obcymi, będą musieli te kwity mieć, bo chyba nie trudno przewidzieć, że ci, którzy obecnie narzekają na skipperów, którzy wg nich się nie sprawdzili, to nawet jak oficjalnie popłynęli na rejs koleżeński to potem w większości chętnie doniosą , że koleś z nimi popłynął a kwitów nie maił.

Autor:  Carlo [ 20 kwi 2011, o 14:52 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Postaram Ci się to wytłumaczyć jeszcze raz.

Tylko podarujmy sobie od razu pasażerów, bo to mnie nie interesuje i będzie łatwiej w tłumaczeniu.

Istnieje sobie teraz taki Zawisza Czarny. Aby go prowadzić potrzeba mieć patent Kapitana Jachtowego. Po tych zmianach z patentem Kapitana Jachtowego nie będzie można go prowadzić.

Jakie z tego płyną wnioski??

Druga pomocnicza sytuacja.

Organizowane są kursy z manewrowania jachtem (powiedzmy 14 m długości) na silniku. Aby prowadzić taki kurs wymagane jest posiadanie co najmniej jachtowego sternika morskiego. Po wejściu tych zmian w życie ten patent nie będzie dawał już takiego uprawnienia.

Pytanie. Czy zostaną odebrane nabyte uprawnienia??

Autor:  Cape [ 20 kwi 2011, o 14:56 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

doktor napisał(a):
nawet jak oficjalnie popłynęli na rejs koleżeński to potem w większości chętnie doniosą , że koleś z nimi popłynął a kwitów nie maił.

A co doniosą ? Skoro rejs jest składkowy i nikt na nim nie zarabia, to jest to rejs niekomercyjny i obojętne jest to, czy płyną znajomi, czy nieznajomi.

Autor:  Colonel [ 20 kwi 2011, o 15:04 ]
Tytuł:  Re: Projekt nowej ustawy.

Spokojnie!
To nie jest jeszcze nawet projekt, to wersja robocza projektu.
Po drugie, widać wyraźnie tendencję do "pozbycia" się części kłopotu z jachtami rekreacyjnymi, a wiec i pewnego poszerzenia granic wolności. Wykorzystajmy to mądrze w kierunku większego poszerzenia.
Poczytam, poanalizuję i wypowiem się obszerniej, mam nadzieję, że jeszcze przed świętami.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/