Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 21:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 cze 2011, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Ostatnio zacząłem wątek o tym, że na żeglarza jachtowego (+SRC) można pływać do 1 mili od brzegu lub wyspy w Chorwacji. Koleżanka posłuchała mojej rady i zdała celująco na egzaminie SRC (wg. RYA).

Ale teraz rodzi się kolejne pytanie. Czy oprócz Chorwacji, gdzieś taki zestaw żeglarz jachtowy + SRC zadziała? W krajach, których nie ma obowiązkowych patentów powinno zadziałać. A tam, gdzie sprawdzają?
Np. w Grecji? Problem jest o tyle istotny, że planuje w przyszłym roku zrobić flotylle min. 3 jachtów i chciałbym, aby jeden z nich poprowadziła koleżanka.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2011, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Najlepiej spytaj u źródła http://www.sailgreece.gr/

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2011, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Boszzzzzz...
Słyszałeś o prawie bandery??????

1. Kwit SRC ma być zawsze, kiedy jacht wyposażony jest w urządzenia wykorzystujące systemy GMDSS - czyli w 99% wypadków radiotelefon VHF lub VHF/DSC. Konieczność posiadania SRC wynika z postanowień Międzynarodowej Konwencji Telekomunikacyjnej i Konwencji GMDSS... Przepisy krajowe powtarzają na różne sposoby ich ustalenia, meritum jest niezmienne.
2. Kwit "uprawniający" do żeglowania ma być taki jak wymaga państwo bandery jachtu.
3. Państwa cywilizowane wymagające jakiegoś kwita na prowadzenie jachtu pod swoją banderą na ogół uznają wydawane przez inne państwa cywilizowane kwity "uprawniajace" do prowadzenia jachtów. Bywa, że państwo decyduje się uznawać za wystarczające takie "uprawnienia" wydane w innym państwie, które formalnie nie wystarczają - dla konkretnej wielkości jednostki czy akwenu (np. polski st. j. na jachcie ponad 12m LOA na jachcie pod banderą Chorwacji).
Bywa też, że państwo uznaje za wystarczające do prowadzenia jachtu pod swoją banderą kwity nie będące w ogóle "uprawnieniami", ale stanowiące wiarygodne, dobrowolne potwierdzenie kompetencji (np kwity RYA - praktycznie wszędzie, czy ISSA - w wielu miejscach, ale nie wszędzie...).

Jaśniej?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2011, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Jaromir napisał(a):
Bywa, że państwo decyduje się uznawać za wystarczające takie "uprawnienia" wydane w innym państwie, które formalnie nie wystarczają - dla konkretnej wielkości jednostki czy akwenu (np. polski st. j. na jachcie ponad 12m LOA na jachcie pod banderą Chorwacji).


Dokładnie tak. W Chorwacji w szczególności - nawet żeglarz jachtowy pozwala wziąć choćby 15m. jacht żaglowy czy motorowy albo i większy.

I moje konkretne pytanie dot. Grecji. Tu spodziewam się, że jest mniej liberalne. Ostatnio wymagano aby co-skipper miał 'jakieś' uprawnienia lub wykazał się umiejętnościami. Oczywiście to i tak bardziej liberalnie niż w Polsce ale mniej niż w Chorwacji.
Ale o SRC/VHF nikt nie pytał, choć pewnie zgodnie z konwencjami - prawo lokalne tego wymaga.

Moje pytanie jest o praktykę w Grecji? Czyli czy np. skiper ż.j. + co-skipper ISSA Level 1 zadziałałaby w Grecji? Albo skiper ż.j. + co-skipper deklarujący umiejętności?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2011, o 19:53 

Dołączył(a): 21 lip 2011, o 21:36
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moje Doświadczenia są takie ja jako skiper wysłałem do firmy greckiej skan ISSA level1(stary)+voditela brodice do tego co-skiper ż.j. .i otrzymałem potwierdzenie czerteru.Nikt nie pytał o uprawnienia na radio.Oczywiście ,że jak zobaczą(wyczują) ,że nie bardzo łapiesz ,o co chodzi generalnie w żeglarstwie to mogą poprosić żebyś pokazał co potrafisz ale to chyba nas nie dotyczy.
W takim przypadku mogli by zaoferować skipera ZA 140ERO.Może badziej doświadczeni żeglarze mogą potwiedzić takie przypadki .Ja jako nowicjusz na tych wodach wysłałem skany mich uprawnień do greckiej firmy i tyle .CO-skiper jest niebędny!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2011, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
mateo41 napisał(a):
Moje Doświadczenia są takie ja jako skiper wysłałem do firmy greckiej skan ISSA level1(stary)+voditela brodice do tego co-skiper ż.j. .i otrzymałem potwierdzenie czerteru.


Czyli z tego wynika, że jako co-skipper mógłby być ż.j. (w jakiej greckiej firmie czarterowałeś?).

Prawdopodobnie wynika to z przepisów, ale nie przywiązują do tego wagi.

Natomiast jak do tej pory nie mam wiarygodnego potwierdzenia, że skiper próbował czarterować na ż.j. i to przeszło. Jeśli ktoś inny miałby np. ISSA to możnaby "po prostu" odwrócić role. Ciekawe, czy przeszedłby zaś wariant: 2xż.j.?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL