Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 22:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2011, o 17:57 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
Panowie, a może i Panie. Jeżeli ktoś bedzie wiedzał o sprzedaży ( wynajęciu ) Amela 54 chciałbym o tym wiedzieć.
Do 50 roku życia zamierzam wyprawić sie przez Atlantyk i pójść dalej i dalej. ( wielkie koło)
Czy ktoś wie ile to kosztuje? Moge spróbować policzyć ale wiadomo że bede płynął ze 2-3 lata bo nie robie zawodów. Namówię żonę i syna, pakujemy manatki i w droge. Mam jeszcze chwile czasu ale od kilku lat już powoli wszystko szykuje. Macie w tym doświadczenie?

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Po pierwsze - brawo!
Po drugie - czym się kierujesz wybierając dużego Amela?
Po trzecie - od czegoś trzeba zacząć, więc zacznij od tego:
http://www.yachtbroker4u.com/amelyachtsforsale.php
Jest tu parę Ameli 54 i Super Maramu, bardzo podobnych a chyba ciut tańszych.
Ceny nowych (do 5-6 lat) są bardzo wysokie, ale można trafić 20-letni za ok. 150-200 tys Euro.
Po czwarte - sądzę, że wynajem nie wchodzi w rachubę. Licząc nawet absurdalnie niską cenę 1000 euro za tydzień, po trzech latach wyjdzie Ci 150 tys. A jeśli uda Ci się kupić za 200, po trzech latach sprzedasz go bez problemu za 150. Jak by nie liczyć - stówa w kieszeni.
Po piąte - Jak by coś - pisz. Tu lub na PW. Nie wiem, czy pomogę, ale w każdym razie może coś doradzę.
A na koniec - dedykuję Ci autentyk: Kiedy Ludojad wypełniał wniosek paszportowy, w rubryce "Cel wyjazdu" wpisał: "Realizacja chłopięcych marzeń" :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Amel to także mój faworyt. Niedawno w Grecji w Lefkas stała ta łodka vis a vis naszych Delphi.
A tu sporo Ameli do wyboru.
http://www.boatshop24.com/pl/szukaj/40? ... DER=1&B1=1

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2011, o 07:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wyliczenie kosztów takiej wyprawy nie jest proste. Ale zauważ:

Jesz podobnie jak w domu, cześć zakupywanej zywności ma nieco wyższe ceny, niz w domu ale za to nie chodzisz po knajpach i kawiarniach.
Nie potrzebujesz mieszkania, samochodu, nie chodzisz na mecze, do kina, nie imprezujesz rodzinnie i ze znajomymi, nie organizujesz świąt. NIe wyjeżdżasza na wakacje.

Musisz opłacić paliwo i materiały, wodę, postoje w portach, formalności, łączność (satelitarna?).
Musisz na bieżaco utrzymywać jacht w dobrym stanie (tu duzo zależy od tego w jakim jest stanie wyjściowym i ile umiesz zrobić sam).
Możesz wydawać na przyjemności - zwiedzanie.

Możesz pomniejszyć sobie koszty przyjmując dodatkową osobe(y), wtedy koszty jednostkowe na osobę nieco spadają.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2011, o 18:53 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
Dzięku za rade. Każda jest cenna. Takie wyliczenia mają sens. Co do Amela to cenie komfort i dlatego go wybrałem. Marzenia sa po to by je spełniać. Jak któregoś razu nie bede juz na forum to pewnie ...ruszyłem.
NIe wcześniej niż za kilka lat :((

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2011, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
To jak chcesz pod Polską banderą, będziesz musiał jeszcze wyrobić ten "znienawidzony" patent plastikowy j.st.m.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2011, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlo napisał(a):
To jak chcesz pod Polską banderą, będziesz musiał jeszcze wyrobić ten "znienawidzony" patent plastikowy j.st.m.....

Albo będziesz mógł go sobie z uśmiechem olać.. :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2011, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To co zaprezentowałem to nie tyle wyliczenia ile pewne szacowanie, oceniam, ze koszt przeżycia przez rodzinę 2 lub 3 lat na oceanach może byc nieco niższy, niż dla analogicznego okresu w domu. A przecież, jeśli masz i nie sprzedasz mieszkania, to ono może jeszcze zarabiać.
Ale zauważ, że są rzeczy nieprzewidywalne - jedna grubsza, nieopłacona przez ubezpiecznie, awaria...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2011, o 14:56 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
żeby kupić Amela54 trzeba pozbyć sie prawie wszystkiego. Dom, samochody itp. Wróce to rozbije namiot na działce bo ja zostawie.

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2011, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sty 2010, o 22:27
Posty: 339
Lokalizacja: Jacht Berg
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witaj.
Gdy mieszkamy na jachcie we dwójkę wydajemy "na życie" (czyli jedzenie i drobne przyjemności) 10-15 Euro dziennie (Artur pali)... ale żyliśmy też za 5 Euro...

Najdroższe jest jednak utrzymanie jachtu. Nawet jeśli wszystko będziesz miał nowiuśkie po dwóch latach pływania coś się "posypie".
Polecam od razu zapakowanie na jacht maszyny do szycia - naprawy żagli są kosztowne, a do szycia zawsze coś się znajdzie.

Wyciągnięcie jachtu do malowania - a tego nie unikniesz - przynajmniej raz będzie trzeba (chociażby przed Australią).
Np. na Kanarach - akurat tani przykład - 140 Euro dźwig (w dół i górę dla 12m jachtu) i postój na lądzie około 15 Euro (dla 12m)...

Jeśli będziesz miał konkretne pytania pisz na PW - w miarę możliwości odpowiemy.

P.S. Nie znamy się na Amelach.

_________________
Ania

Rejsy morskie - www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2011, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
SternikJacht45lat napisał(a):
Co do Amela to cenie komfort i dlatego go wybrałem. Marzenia sa po to by je spełniać. Jak któregoś razu nie bede juz na forum to pewnie ...ruszyłem.((

Amel od zawsze robi za rollsa i nigdy nie mial opinii producenta nadzwyczajnie "morskich" jachtow. Moze mozna znalezc lepiej?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 13:45 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
to była opcja bardzo lux, a pewnie bede weryfikował koszty.

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Catz napisał(a):
SternikJacht45lat napisał(a):
Co do Amela to cenie komfort i dlatego go wybrałem. Marzenia sa po to by je spełniać. Jak któregoś razu nie bede juz na forum to pewnie ...ruszyłem.((

Amel od zawsze robi za rollsa i nigdy nie mial opinii producenta nadzwyczajnie "morskich" jachtow. Moze mozna znalezc lepiej?
Catz


Właśnie...
http://www.bachyachting.nl/yachts/html/ ... d-428.htm#

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
SternikJacht45lat napisał(a):
to była opcja bardzo lux, a pewnie bede weryfikował koszty.

Twoja sprawa... Weryfikuj tez lodki - przewiduje kilka milych niespodzianek.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
Weryfikuj tez lodki - przewiduje kilka milych niespodzianek.

Jakieś nowości ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2011, o 08:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9037
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie ma sesu pisac o okazjach czy nowosciach jesli nie ma sie gotowki w garsci :)
Zdazaja sie naprawde znakomite okazje ale te tez szybko znikaja bo szukajacych jest
sporo a do tego okazje wykorzystuja brokerzy. Niedawno byl na Karaibach 45 stopowy
dobrze wyposazony jacht pod szwedzka bandera sprzedawany za ok 120 tys zl
z powodow losowych. Oczywiscie ogloszenie bylo nieaktualne po paru dniach.
Z bardziej regatowych jest ( tez na Karaibach) J 39 pod holenderska bandera za 35 tys
USD czyli ok polowa sredniej ceny w Europie

http://www.yachtworld.com/core/listing/ ... 74527&url=
Za podobny w trymie regatowym w GB chcieli 65 tys euro ( ogladalem osobiscie)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2011, o 08:46 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
Regatówki nie są za dobre na włóczenie sie po świecie. To ma być DOM. Bede mieszkał i chciałbym w miare wygodnie.
Amel nawet 20 letni to jest lux. Na nowy za milionEuro to sobie..popatrze w katalogu

*****

I jeszcze M@rek Ci powiem że raczej opcja stal/aluminium niż balia. Żywicówka na długie trasy? Rozwarstwi sie . Musiałaby być budowana specjalnie ze wzmocnieniami.
Opca Jaromira bardzo sie podoba.
Dziękuje za wyszukiwanie "perełek" bo cos takiego jest w stanie na dłużej być domem.

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2011, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SternikJacht45lat napisał(a):
Żywicówka na długie trasy? Rozwarstwi sie . Musiałaby być budowana specjalnie ze wzmocnieniami.


Khe???
Masz jakiś przykład "żywicówki" która się "rozwarstwiła" w wyniku długiego rejsu?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 15:56 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
Jest kilka wypadków żeglowania w trudnych warunkach, rafy, mielizny i wielokrotne uderzenia fal w cyklu. Poniżej jeden opis jaki znalazłem.
Weneda staneła na mieliźnie i uszkodziła:
Cytat:
W dniu O 1.08.1994 r. o godz. 0646 s/y WENEDA zacumował w porcie Świnoujście. Kapitan jachtu powiadomił o wypadku Kapitanat Portu, armatora, PRS i ubezpieczyciela. Przybyły na jacht inspektor PRS stwierdził pęknięcie poszycia dna z prawej burty w rejonie połączenia z płetwą sterową oraz pęknięcie na połączeniu dennika z poszyciem dna. Jacht utracił ważne świadectwa klasy"
Jeśli to rozwarstwienie to żródłem problemu jest żle wykonana praca na początku budowy. Obecność w obcym klimacie ( spadki temperatury nawet w czerwcu i pazdzierniku ponizej zera i skoki w ciągu dnia do 20 C )kadłuba 50 feet z ciężkim jak mniemam takielunkiem będzie żródłem pogłebiających się problemów od wiotczenia kadłuba do wyrywania się podwięzi . Prawidłowo wykonany i zabezpieczony laminat nie może sie rozwarstwiać. Może pęknąć od uderzenia, moze sie odkształcic pod wpływem ciepła i złych punktów oparcia, ale nie rozwarstwić. Coś co jest dopuszćzalne w jachcie ca 7 m LOA śródladowym zimującym w garażu to w kadłubie 14,5 m jest karygodne.

Źródłem rozwarstwienia może też byc długotrwałe pozostawienie laminatu z uszkodzonym żelkotem lub topkotem . Tym bardziej sie bym bał takiego kadłuba.

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SternikJacht45lat napisał(a):
Jest kilka wypadków żeglowania w trudnych warunkach, rafy, mielizny i wielokrotne uderzenia fal w cyklu. Poniżej jeden opis jaki znalazłem.
Weneda staneła na mieliźnie i uszkodziła:

Jak uszkodzenia wynikłe ze stanięcia na mieliźnie (i z siłowego ściągania z niej) w bałtyckim czarterze ma się do Twojego stwierdzenia
Żywicówka na długie trasy? Rozwarstwi sie . Musiałaby być budowana specjalnie ze wzmocnieniami. - Boh znajet...
Może tak samo jak "rafy,mielizny, wielokrotne uderzenia..." do "długich tras" ?

SternikJacht45lat napisał(a):
Jeśli to rozwarstwienie to żródłem problemu jest żle wykonana praca na początku budowy. Obecność w obcym klimacie ( spadki temperatury nawet w czerwcu i pazdzierniku ponizej zera i skoki w ciągu dnia do 20 C )kadłuba 50 feet z ciężkim jak mniemam takielunkiem będzie żródłem pogłebiających się problemów od wiotczenia kadłuba do wyrywania się podwięzi .

Acha - i nie wpadłeś na pomysł, by zastanowić się, że te "żywicówki" turystycznie żeglujące po oceanach (czyli zdecydowana większość jachtów tamże) - jakoś nie cierpią powszechnie na "wiotczenie" ani "podwięzi wyrywanie"...

SternikJacht45lat napisał(a):
Prawidłowo wykonany i zabezpieczony laminat nie może sie rozwarstwiać. Może pęknąć od uderzenia, moze sie odkształcic pod wpływem ciepła i złych punktów oparcia, ale nie rozwarstwić.
SternikJacht45lat napisał(a):
Żywicówka na długie trasy? Rozwarstwi sie . Musiałaby być budowana specjalnie ze wzmocnieniami.


Wygłaszasz sprzeczne i wykluczające się tezy - w tym samym wątku i dniu.
Hmmm - wygląda to tak, jakbyś dyskutował głośno sam z sobą....

IMHO pisząc, "Żywicówka na długie trasy? Rozwarstwi sie " stworzyłeś fałszywe, nieuprawnione i kompletnie sprzeczne z ogólnie dostępnym doświadczeniem uogólnienie.
Mniej delikatni nazwaliby takie uogólnienie bzdurą...

PS. Może przyda Ci się link do działań żeglarza używającego od 4 lat do oceanicznej włóczęgi stareńkiej, samodzielnie wyremontowanej "żywicówki" (na dodatek takiej z przekładką - http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4829)... Opisał on swoje żeglowanie na http://www.zeglarz.net/
Napisz może sobie do Tomka i spytaj co i jak mu się "rozwarstwia"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2011, o 08:42 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
JAro masz wiecej doświadczenia i pewnie wiesz co mówisz. Ja sie zastanawiam.
Laminat ok, stal ok. Tylko Laminat też gdzieś kiedyś podczas podróży może zdarzyć sie wejść tam gdzie nie trzeba i co? Na końcu świata robić?

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2011, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
SternikJacht45lat napisał(a):
Tylko Laminat też gdzieś kiedyś podczas podróży może zdarzyć sie wejść tam gdzie nie trzeba i co? Na końcu świata robić?

W sensie, że sądzisz, że z naprawą laminatu na wyspach Hula-Gula jest więcej kłopotów niż ze znalezieniem spawacza tamże, czy może chodzi o "niezniszczalność" stalowego poszycia?

Hmmm, Katrine wyjechała a problemy pozostały :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2011, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
stalowy kadłub wcale nie jest wytrzymalszy na uderzenia np. po wejściu na rafę od laminatowego.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2011, o 04:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
skipbulba napisał(a):
stalowy kadłub wcale nie jest wytrzymalszy na uderzenia np. po wejściu na rafę od laminatowego.
Oj?
Wytrzymalszy na "uszkodzenie się" może i nie jest.
Wytrzymalszy na "zatonięcie" -- chyba jednak jest stalowy?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2011, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
@Sternik:
ta wspaniala przygoda jaka mialoby byc oplyniecie Ziemi to jest celem samym w sobie, czy reczywiscie chcesz zobaczyc po drodze setki wysp i portow?
Moze taniej byloby zabrac sie na komercyjny rejs dookola swiata
Placisz i masz
http://www.clipper-ventures.com/index.php/Home

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2011, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
stalowy kadłub wcale nie jest wytrzymalszy na uderzenia np. po wejściu na rafę od laminatowego.

Myślę, że Jurek Radomski nie zgodziłby się z Tobą :lol:
http://opowiadania-kapitana.blogspot.co ... omski.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2011, o 09:52 

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 13:14
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy, SSM, ISSA, SRC/RYA
ObserwatorzRamienia napisał(a):
@Sternik:
ta wspaniala przygoda jaka mialoby byc oplyniecie Ziemi to jest celem samym w sobie, czy reczywiscie chcesz zobaczyc po drodze setki wysp i portow?
Moze taniej byloby zabrac sie na komercyjny rejs dookola swiata
Placisz i masz
http://www.clipper-ventures.com/index.php/Home



A gdzie cena bo nie moge doszukac? Myślałem o innego rodzaju wędrówce, Ale opca zawsze jest. Mam czas i chęci. Teraz włócze sie po Kanarach.

*****

Jaromir napisał(a):
skipbulba napisał(a):
stalowy kadłub wcale nie jest wytrzymalszy na uderzenia np. po wejściu na rafę od laminatowego.

Myślę, że Jurek Radomski nie zgodziłby się z Tobą :lol:
http://opowiadania-kapitana.blogspot.co ... omski.html


Czytałem to opowiadanie po jego powrocie.
Ciekawa historia która ma dobre zakończenie.
Ale nie kazdy i nie zawsze tak stać sie musi

_________________
Niech Ci z baksztagu wieje (nie tylko na wodzie)
Ahoj
Piotr K.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2011, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
SternikJacht45lat napisał(a):
A gdzie cena bo nie moge doszukac? Myślałem o innego rodzaju wędrówce, Ale opca zawsze jest. Mam czas i chęci. Teraz włócze sie po Kanarach.(...)


Jeśli dobrze pamiętam (a to gdzieś sprzed 1,5 roku) to w granicach 20 tys. funtów jeśli całość

*****

ps. tu masz maila do szczegółów (na dole):

http://www.clipperroundtheworld.com/ind ... en-to-all/

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2011, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Ceny sa w folderku ktory przysylaja.
Obowiazkowe sa cztery tygodniowe szkolenia (koszt kolo 4tys funciaków). A potem kazdy z etapow od 4-6tys GBP. Podesle wiecej szczegolow po lekturce

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2011, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2011, o 09:44
Posty: 202
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: posiadam
Poczytalem i oto dane:
Calosc kosztuje 43 070 GBP
Obowiazkowe jest szkolenie (32 dni) za 4800 GBP (w tym komplet ubran zeglarskich).
Jest osiem etapow, ceny od 4558 GBP do 5618 za etap

Jezeli ktos ma nadwyzke dewiz to wyglada to na niezla przygode
Uczestnik ostatniej edycji regat V5O, Chris Stanmor-Major, byl skipperem na jednym z jachtow podczas poprzedniej edycji.

_________________
pozdrawiam
PawełB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL