Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowych!!!
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=8604
Strona 1 z 1

Autor:  Jaromir [ 9 cze 2011, o 22:44 ]
Tytuł:  Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowych!!!

Wpadł mi w ręce stosunkowo nowy przepis (z listopada 2010), który bardzo szczegółowo reguluje kwestię wyposażenia statków śródlądowych w sprzęt bezpieczeństwa, p-poż. i inny.
Tekst dotyczy w wielu fragmentach "jednostek przeznaczonych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji", czyli śródlądowych jachtów...

Całość tu:
http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 1423&min=1

Najbardziej istotne dla żeglarzy:
& 6.1 obowiązek posiadania "pasów lub kamizelek ratunkowych!" (sic!) oraz kół ratunkowych.
& 7.1 - obowiązek wyposażenia co najmniej połowy wymaganych kół ratunkowych w linkę nietonącą o długości 30 metrów i średnicy 8-11mm.
& 7.3 - odesłanie do zał nr1 dla określenia ilości wymaganych kół ratunkowych.
& 9.1 - stwierdzenie, że "koła ratunkowe, pasy ratunkowe i kamizelki ratunkowe spełniają wymagania bezpieczeństwa, jeżeli posiadają ważne atesty"....
& 9.2 - koła ratunkowe, "pasy ratunkowe i kamizelki ratunkowe" po naprawie "podlegają przeglądowi technicznemu dokonywanemu przez upoważniony podmiot".
& 12.1 oraz 12.7 - obowiązek wyposażenia jednostki w gaśnicę proszkową 2kg (lub 2 gaśnice 2kg powyżej 10m długości) - plus dodatkowe gaśnice 2kg, przy mocach silnika pow. 50kW
& 12.9 - określa sposób rozmieszczania gaśnic
& 12.10 - dopuszczenie "stosowania innej niż określona w &12.7 ilości gaśnic, jeżeli.....zachowana będzie ta sama skuteczność gaśnicza."
& 13 - zwolnienie z obowiązywania przepisów &12 (gaśnice) - dla statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji o długości poniżej 3.5m oraz dla statków bez napędu mechanicznego.
& 19.1 - obowiązek wyposażenia jednostki w odbijacze ("w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku"...) , bosak i apteczkę pierwszej pomocy.
& 19.2 - zwolnienie z wymogów &19.1 dla statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji - o długości poniżej 3.5m
------- załącznik nr 1, określający wymaganą liczbę kół ratunkowych. Tabelka jest nieco udziwniona, ale wynika z niej, że dla wód śródlądowych (a także dla Zatoki Puckiej i obu Zalewów), dla jednostek bez napędu oraz jednostek o napędzie mechanicznym i długości 4-12 m - obowiązuje jedno koło.

--------------------
W omówionym powyżej wyrywkowo przepisie popełniono wiele nieścisłości i błędów. Ponadto brak wielu definicji - co to: "pas ratunkowy", "skuteczność gaśnicza", "ważny atest", "naprawa", "upoważniony podmiot", "Zatoka Pucka", "napęd mechaniczny", etc...).
Ale to nie błędy merytoryczne, nie nieścisłości, nawet nie o rewizorska nowomowa jest tu najbardziej groźna.... Groźna jest kolejna próba szczegółowego regulowania każdego możliwego (i niemożliwego...) aspektu życia obywateli - dokonywana przez co raz bardziej wszechwładną i co raz bardziej władzy pragnącą kastę urzędników.
Powyższe stanowi przykład kazuistycznego, niepotrzebnie szczegółowego i co najbardziej istotne - zupełnie zbędnego regulowania tematu. Przy tym o samym temacie regulujący ma blade zaledwie pojęcie...
Nie pozostawiono obywatelom żadnego marginesu na na zdrowy rozsadek. Po prostu nie wolno obywatelom ryzykować na własne konto - czynownicy państwa taką samowolę uznali widać za groźną i niedopuszczalną. Bardzo ciekaw jestem, kto twórcom tej niepotrzebnej, kosztownej regulacji "pomagał"...
-------------------------
Na koniec - refleksja natury bardziej ogólnej...
Kiedyś jedynowładca mógł zawołać - "państwo to ja".
Teraz, utwierdzani jesteśmy w ułudzie, że -"państwo to my".
Tymczasem wygląda na to, że - "państwo to ONI"...
Taaak - bez wątpienia z każdą chwila bardziej - "państwo to urzędnicy"...

Tracę już resztki nadziei na to, że dożyję momentu, w którym państwo otrząśnie się z chorej nadaktywności swych urzędników i zatrzyma się w swojej omnipotencji...

Autor:  robhosailor [ 10 cze 2011, o 07:22 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Jaromir napisał(a):
& 19.1 - obowiązek wyposażenia jednostki w odbijacze ("w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku"...) , bosak i apteczkę pierwszej pomocy.
& 19.2 - zwolnienie z wymogów &19.1 dla statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji - o długości poniżej 3.5m
------- załącznik nr 1, określający wymaganą liczbę kół ratunkowych. Tabelka jest nieco udziwniona, ale wynika z niej, że dla wód śródlądowych (a także dla Zatoki Puckiej i obu Zalewów), dla jednostek bez napędu oraz jednostek o napędzie mechanicznym i długości 4-12 m - obowiązuje jedno koło.

I teraz, niech ten kto to wymyślił, weźmie ze sobą na kajak, lub deskę surfingową dłuższą niż 4 m (że takich nie ma? - mogą być przecież wątłe pływadła! chyba że i tego zabronią, żeby się wymagany sprzęt obowiązkowo zmieścił na jednostkę) itp. to obowiązkowe koło ratunkowe, pas/kamizelkę ratunkową, apteczkę, odbijacze i bosak "w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku".
:evil: :evil: :evil: Bezmyślność i nadgorliwość czynowników powinna być karana śmiercią - przez publiczne wbicie na pal! Za marnowanie pieniędzy pochodzących z podatków! :evil: :evil: :evil:

Jaromir napisał(a):
W omówionym powyżej wyrywkowo przepisie popełniono wiele nieścisłości i błędów. Ponadto brak wielu definicji - co to: "pas ratunkowy", "skuteczność gaśnicza", "ważny atest", "naprawa", "upoważniony podmiot", "Zatoka Pucka", "napęd mechaniczny", etc...).
Ale to nie błędy merytoryczne, nie nieścisłości, nawet nie o rewizorska nowomowa jest tu najbardziej groźna.... Groźna jest kolejna próba szczegółowego regulowania każdego możliwego (i niemożliwego...) aspektu życia obywateli - dokonywana przez co raz bardziej wszechwładną i co raz bardziej władzy pragnącą kastę urzędników.
Powyższe stanowi przykład kazuistycznego, niepotrzebnie szczegółowego i co najbardziej istotne - zupełnie zbędnego regulowania tematu. Przy tym o samym temacie regulujący ma blade zaledwie pojęcie...
Nie pozostawiono obywatelom żadnego marginesu na na zdrowy rozsadek. Po prostu nie wolno obywatelom ryzykować na własne konto - czynownicy państwa taką samowolę uznali widać za groźną i niedopuszczalną. Bardzo ciekaw jestem, kto twórcom tej niepotrzebnej, kosztownej regulacji "pomagał"...
-------------------------
Na koniec - refleksja natury bardziej ogólnej...
Kiedyś jedynowładca mógł zawołać - "państwo to ja".
Teraz, utwierdzani jesteśmy w ułudzie, że -"państwo to my".
Tymczasem wygląda na to, że - "państwo to ONI"...
Taaak - bez wątpienia z każdą chwila bardziej - "państwo to urzędnicy"...

Tracę już resztki nadziei na to, że dożyję momentu, w którym państwo otrząśnie się z chorej nadaktywności swych urzędników i zatrzyma się w swojej omnipotencji...


Zgadzam się z wnioskami ogólnymi, jedynie nie mam już nawet resztek nadziei.

Ogłaszam osobisty bojkot tych idiotycznych i szkodliwych społecznie przepisów!!! Nie mam zamiaru ich stosować na swojej BETH - niezależnie od konsekwencji!!!

Autor:  Colonel [ 10 cze 2011, o 07:42 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Podstawa prawna tego rozporządzenia:

Art. 34j. 1. W celu wydania świadectwa zdolności żeglugowej albo uproszczonego świadectwa zdolności żeglugowej statek podlega, na wniosek armatora, przeglądowi technicznemu przeprowadzanemu przez upoważniony w tym celu podmiot.
2. Przeglądowi technicznemu nie podlega statek używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75 kW.
3. Podmiot przeprowadzający przegląd techniczny statku wydaje dokument z przeglądu technicznego, w którym stwierdza, czy statek spełnia wymagania bezpieczeństwa w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia, właściwości manewrowych, ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, o których mowa w art. 27 pkt 1-3.
4. Świadectwo zdolności żeglugowej i uproszczone świadectwo zdolności żeglugowej wydaje się na podstawie pozytywnych wyników przeglądu technicznego.
5. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób upoważniania podmiotów, o których mowa w ust. 1, do wykonywania przeglądów technicznych statków, uwzględniając konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu merytorycznego i technicznego przy wykonywaniu powierzonych czynności oraz rodzaj i przeznaczenie statku;
2) wymagania w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia i właściwości manewrowych oraz dotyczące ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, kierując się koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa statków oraz osób przebywających na statkach, albo uzna za obowiązujące w tym zakresie wymagania określone w przepisach technicznych upoważnionego podmiotu.



Warto czytac uważnie!!! Szczególnie akty prawne...

Autor:  robhosailor [ 10 cze 2011, o 07:51 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Ja tam się nie znam, ale czytam o tym, że "Przeglądowi technicznemu nie podlega statek używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75 kW." a co z obowiązkiem posiadania wymienionego (w poście Jaromira) wyposażenia i jego atestów???

Autor:  pough [ 10 cze 2011, o 07:58 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Zapomnieli jeszcze o następujących punktach:

obowiązek wyposażenia w środki nawadniania załogi w ilości X litra na 1 dobo-osobę dostarczane tyko przez upoważniony podmiot.

przechowywanie środków nawadniania tylko w dopuszczonych do tego celu zasobnikach co roku atestowanych przez upoważniony podmiot.

określony sposób rozmieszczenia zasobników

w przypadku jednostek wyposażonych w silniki pomocnicze zabrania się przechowywania zasobników ze środkami nawadniania w jednej bakiście z paliwem i innymi środkami chemicznymi przeznaczonymi do obsługi tych silników.



Niedługo zwolnią nasz z myślenia...


Jak już trudno na patentach zarobić, to chociaż upoważnione podmioty będą miały szansę.

Autor:  Colonel [ 10 cze 2011, o 08:15 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Praktycznie rzecz biorąc istni3eje obowiązwek posiadania apteczki, bosaka i odbijaczy oraz pasów (kamizelek) RATUNKOWYCH dla kazdej osoby.
Nie podoba mi sie to rozporządzenie jako przegadane i niechlujnie napisane.

Autor:  robhosailor [ 10 cze 2011, o 08:29 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Colonel napisał(a):
Praktycznie rzecz biorąc istni3eje obowiązwek posiadania apteczki, bosaka i odbijaczy oraz pasów (kamizelek) RATUNKOWYCH dla kazdej osoby.

Na kajaku też...
Colonel napisał(a):
Nie podoba mi sie to rozporządzenie jako przegadane i niechlujnie napisane.

Jest debilne i szkodliwe.

Autor:  Kurczak [ 10 cze 2011, o 08:30 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Od poniedziałku w ramach Komisji Administracji i Bezpieczeństwa Obywateli Związku Miast Polskich będę uczestniczył w procesie opiniowania tego projektu.
Dlatego jestem zainteresowany wszelkimi do niego uwagami i propozycjami . Oczywiście z krótkim uzasadnieniem......
Nie jestem specjalistą - więc chętnie posłucham bardziej doświadczonych :D

Przepraszam za pomyłkę :oops:

Opinowanie dotyczy projektu ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.

Autor:  wlodek [ 10 cze 2011, o 08:33 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Jaromir to mi dopiero stracha napędził. Okazało się , że jestem przestępcą grasującym po wodach śródlądowych bez koła ratunkowego z pływającą linką ,odbijaczy, apteczki i bosaka. Kamizelkę mam zawsze na sobie a sprawę przeglądu technicznego na szczęście wyjaśnił Colonel . Ino co dalej ? Pływać pod trzcinami , rozglądając się nerwowo na boki i dygotać z obawy czy zza cypla nie wypłynie min. Cezary Grabarczyk ? Myślę , podobnie jak i Robhosailor, że nie należy się tym w ogóle przejmować. Bo nawet gdyby mnie zaciągnęli przed Temidę to pewnie umrę przed ogłoszeniem wyroku :D

Autor:  Jaromir [ 10 cze 2011, o 09:10 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Colonel napisał(a):
Podstawa prawna tego rozporządzenia:

Art. 34j. 1. W celu wydania świadectwa zdolności żeglugowej albo uproszczonego świadectwa zdolności żeglugowej statek podlega, na wniosek armatora, przeglądowi technicznemu przeprowadzanemu przez upoważniony w tym celu podmiot.
2. Przeglądowi technicznemu nie podlega statek używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75 kW.
3. Podmiot przeprowadzający przegląd techniczny statku wydaje dokument z przeglądu technicznego, w którym stwierdza, czy statek spełnia wymagania bezpieczeństwa w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia, właściwości manewrowych, ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, o których mowa w art. 27 pkt 1-3.
4. Świadectwo zdolności żeglugowej i uproszczone świadectwo zdolności żeglugowej wydaje się na podstawie pozytywnych wyników przeglądu technicznego.
5. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób upoważniania podmiotów, o których mowa w ust. 1, do wykonywania przeglądów technicznych statków, uwzględniając konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu merytorycznego i technicznego przy wykonywaniu powierzonych czynności oraz rodzaj i przeznaczenie statku;
2) wymagania w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia i właściwości manewrowych oraz dotyczące ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, kierując się koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa statków oraz osób przebywających na statkach, albo uzna za obowiązujące w tym zakresie wymagania określone w przepisach technicznych upoważnionego podmiotu.

Warto czytac uważnie!!! Szczególnie akty prawne...


No i co?
To, że podkreśliłeś coś na czerwono nie oznacza bynajmniej, że reguły, których wyciąg przytoczyłem na początku wątku, nie obowiązują jachtów nie podlegających obowiązkowi poddania się "przeglądowi"...
Wymagania w/w dotyczą wszystkich statków.
Ujęto je w akcie prawnym, stworzonym na podstawie delegacji ustawowej, którą powyżej dla Twej wygody pozwoliłem sobie podkreślić kolorem niebieskim... :lol:

A akty prawne trzeba czytać nie tylko uważnie. Trzeba je czytać uważnie i ze zrozumieniem!

Autor:  Jaromir [ 10 cze 2011, o 09:25 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Colonel napisał(a):
Praktycznie rzecz biorąc istni3eje obowiązwek posiadania apteczki, bosaka i odbijaczy oraz pasów (kamizelek) RATUNKOWYCH dla kazdej osoby.

-Także koła ratunkowego z linką o grubości 8-11mm, pływająca, o długości 30m.
-Kamizelki (lub "pasy" - cokolwiek autor miał na myśli...) oraz koła ratunkowe posiadać powinny "ważne atesty" (cokolwiek autor miał na myśli...)
- Kamizelki ((lub "pasy" - cokolwiek autor miał na myśli...) po dokonaniu naprawy ( (cokolwiek autor miał na myśli...) powinny być poddane przeglądowi technicznemu (cokolwiek autor miał na myśli...), w upoważnionej instytucji (cokolwiek autor miał na myśli...).
- Odbijacze mamy wozić "w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku" - przy czym nie wiadomo co autor miał na myśli, pisząc "odpowiednia liczba" oraz kto i na podstawie jakich kryteriów miałby ową "odpowiedniość" oceniać...
- I tak dalej i temu podobnie. Ręce opadają...

Autor:  Jaromir [ 10 cze 2011, o 09:26 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Piotr K napisał(a):
Od poniedziałku w ramach Komisji Administracji i Bezpieczeństwa Obywateli Związku Miast Polskich będę uczestniczył ......
Opinowanie dotyczy projektu ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych.


Coooo?
Następna regulacja!!!!

Autor:  Jaromir [ 10 cze 2011, o 10:04 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Dorzucę jeszcze tylko blankietowy przepis z samej ustawy o żegl. sródlądowej - dotyczący możliwości karania za niespełnianie wymogów Rozporządzenia o którym mowa na początku wątku
Źródło:
http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... t.+5&min=1
Przepis:
Art. 62.
Kto wykracza przeciw przepisom w zakresie:
1) ruchu i sygnalizacji na śródlądowych drogach wodnych,
2) oznakowania, wyposażenia i dokumentów statków,
3) warunków ruchu i postoju statków na szlaku żeglownym i w portach,
4) składu załogi statku i norm czasu pracy,
5) przewozu statkami materiałów niebezpiecznych,
6) pilotażu na śródlądowych drogach wodnych,
7) warunków sanitarnych na statkach,
8) warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na statkach,
9) ochrony środowiska,
podlega karze grzywny.
Art. 63.
Orzekanie w sprawach określonych w art. 58–62 następuje w trybie określonym w
Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.




W praktyce - żeglarze już płacą:
http://www.warminsko-mazurska.policja.g ... l_id=23152
Policjanci z Pisza patrolujący akweny wodne skontrolowali 17. sterników. Funkcjonariusze sprawdzali między innymi.../.../... czy łodzie wyposażone były w wymagany sprzęt ratunkowy. W efekcie zastosowano 6 pouczeń i nałożono 2 mandaty karne za brak wymaganego sprzętu ratunkowego – w obu przypadkach chodziło o brak kapoków.

BTW - ta poetyka notatnika dzielnicowego... "akweny wodne"... "kapoki"...

Autor:  robhosailor [ 10 cze 2011, o 10:18 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Jaromir napisał(a):
Dorzucę jeszcze tylko blankietowy przepis z samej ustawy o żegl. sródlądowej - dotyczący możliwości karania za niespełnianie wymogów Rozporządzenia o którym mowa na początku wątku
/.../
Kto wykracza przeciw przepisom w zakresie:
/.../
2) oznakowania, wyposażenia i dokumentów statków,
/.../
podlega karze grzywny.
/.../
Orzekanie w sprawach określonych w art. 58–62 następuje w trybie określonym w
Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.

Mamy szczęście, że nie karze: chłosty, pręgierza, dybów, łamania kołem, no i ścięcia toporem.

Zamierzam jednak zaryzykować i nie zabierać ze sobą na kajak koła z tym wymaganym ogonem o danej średnicy i długości, apteczki, odbijaczy, bosaka i atestowanego pasa ratunkowego. :lol:

Namawiam do obywatelskiego nieposłuszeństwa wszystkich kajakarzy III RP! :lol:

Autor:  Jaromir [ 10 cze 2011, o 10:27 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

wlodek napisał(a):
Jaromir to mi dopiero stracha napędził. Okazało się , że jestem przestępcą grasującym po wodach śródlądowych bez koła ratunkowego z pływającą linką ,odbijaczy, apteczki i bosaka. Kamizelkę mam zawsze na sobie.....

Hmmmm... ratunkową, jakiej urzędnicy wymagają czy asekuracyjną? :-P

Autor:  LukasJ [ 10 cze 2011, o 10:30 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

...pozostaje zarejestrować ,kajak lub inną małą łòdkę, w Szwecji lub jako łódź wędkarską?

Autor:  wlodek [ 10 cze 2011, o 12:52 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Jaromir napisał(a):
wlodek napisał(a):
Jaromir to mi dopiero stracha napędził. Okazało się , że jestem przestępcą grasującym po wodach śródlądowych bez koła ratunkowego z pływającą linką ,odbijaczy, apteczki i bosaka. Kamizelkę mam zawsze na sobie.....

Hmmmm... ratunkową, jakiej urzędnicy wymagają czy asekuracyjną? :-P


Mam kapok :D
Już mi się gęba śmieje gdy pomyślę sobie jak by wyglądała ustawa o walce ze śniegiem , mająca obowiązywać na terenach północnej Kanady , zamieszkałych przez resztki plemion eskimoskich , ułożona przez polskich urzędasów na zlecenie ichniego rządu .
Ponoć Eskimosi używają kilkunastu słów na określenie różnego rodzaju śniegu. :D

*****

lj78 napisał(a):
...pozostaje zarejestrować ,kajak lub inną małą łòdkę, w Szwecji lub jako łódź wędkarską?

Na jednym z jezior zachodniej Polski widziałem jacht żaglowo-motorowy zarejestrowany w PZW :D

Autor:  Jaromir [ 10 cze 2011, o 13:45 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

wlodek napisał(a):
lj78 napisał(a):
...pozostaje zarejestrować ,kajak lub inną małą łòdkę, w Szwecji lub jako łódź wędkarską?

Na jednym z jezior zachodniej Polski widziałem jacht żaglowo-motorowy zarejestrowany w PZW :D

Tylko dla podkręcenia ścisłości:
1. PZW nie ma uprawnień do rejestracji.
2. Sadzę, że widziałeś jacht, który był zarejestrowany jako "sprzęt pływający do połowu ryb". Taka rejestracja jest tania, łatwa i przyjemna - a można dokonać jej w każdym z urzędów powiatowych i miejskich. Właściciele jachtów używają takiej rejestracji od lat...
http://www.gdansk.pl/online?procedura=147
3. Jednak rejestracja, jachtowa-śródlądowa (w tej chwili obowiązkowa dopiero pow. 12m) czy wędkarska nie zwalnia z rygorów i wymagań określonych w rozporządzeniu, które w tym wątku "obrabiamy"... Jego wymogi dotyczą również "sprzętu do polowy ryb"...

Autor:  brożka [ 11 cze 2011, o 14:33 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

przeczytałam załaczniki i jest w nich mowa o ilosci kół dla małych statków o napędzie mechanicznym i o małych statkach bez napędu... co z żaglowymi ?

Autor:  Wąski [ 11 cze 2011, o 21:48 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

A do czego ta pływająca linka? :evil:
Jeśli ma ratować życie, warto by wiedzieć jak ją używać. Domyślam się tego, ale skoro to ważne, chcę być pewny.

PS
Dotąd używałem linek, jak podczas kilkugodzinnej flauty ktoś umierał... z nudów. ;)

Autor:  M@rek [ 12 cze 2011, o 10:03 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Widzisz, ja mam jacht pod szwedzka bandera ( na szczescie) ale mam kolo ( podkowe)
z plawka swietlna i do tego osobna rzutke wlasnie z plywajaca lina. Gdyby,odpukac,
ktos wypadl za burte w trudniejszych warunkach, latwiej niz kolo podac mu rzutke
a nawet gdzy sie nie trafi mozna ja podac cyrkulujac wokol ratowanego.
http://www.bakista.pl/index.php?c=675&pr=2250&p=2

mam podobna

Autor:  Jaromir [ 12 cze 2011, o 10:40 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

brożka napisał(a):
przeczytałam załaczniki i jest w nich mowa o ilosci kół dla małych statków o napędzie mechanicznym i o małych statkach bez napędu... co z żaglowymi ?

To kolejny gniot - urzędnicy po "bez napędu" nie dopisali słówka "mechanicznego"....

Autor:  Wąski [ 12 cze 2011, o 11:44 ]
Tytuł:  Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc

Jaromir napisał(a):
brożka napisał(a):
...co z żaglowymi?

To kolejny gniot - urzędnicy po "bez napędu" nie dopisali słówka "mechanicznego"....

Żagle też są napędem mechanicznym...
Tu raczej chodzi o silnik (spalinowy, elektryczny, parowy).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/