Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowych!!! https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=17&t=8604 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jaromir [ 9 cze 2011, o 22:44 ] |
Tytuł: | Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowych!!! |
Wpadł mi w ręce stosunkowo nowy przepis (z listopada 2010), który bardzo szczegółowo reguluje kwestię wyposażenia statków śródlądowych w sprzęt bezpieczeństwa, p-poż. i inny. Tekst dotyczy w wielu fragmentach "jednostek przeznaczonych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji", czyli śródlądowych jachtów... Całość tu: http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 1423&min=1 Najbardziej istotne dla żeglarzy: & 6.1 obowiązek posiadania "pasów lub kamizelek ratunkowych!" (sic!) oraz kół ratunkowych. & 7.1 - obowiązek wyposażenia co najmniej połowy wymaganych kół ratunkowych w linkę nietonącą o długości 30 metrów i średnicy 8-11mm. & 7.3 - odesłanie do zał nr1 dla określenia ilości wymaganych kół ratunkowych. & 9.1 - stwierdzenie, że "koła ratunkowe, pasy ratunkowe i kamizelki ratunkowe spełniają wymagania bezpieczeństwa, jeżeli posiadają ważne atesty".... & 9.2 - koła ratunkowe, "pasy ratunkowe i kamizelki ratunkowe" po naprawie "podlegają przeglądowi technicznemu dokonywanemu przez upoważniony podmiot". & 12.1 oraz 12.7 - obowiązek wyposażenia jednostki w gaśnicę proszkową 2kg (lub 2 gaśnice 2kg powyżej 10m długości) - plus dodatkowe gaśnice 2kg, przy mocach silnika pow. 50kW & 12.9 - określa sposób rozmieszczania gaśnic & 12.10 - dopuszczenie "stosowania innej niż określona w &12.7 ilości gaśnic, jeżeli.....zachowana będzie ta sama skuteczność gaśnicza." & 13 - zwolnienie z obowiązywania przepisów &12 (gaśnice) - dla statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji o długości poniżej 3.5m oraz dla statków bez napędu mechanicznego. & 19.1 - obowiązek wyposażenia jednostki w odbijacze ("w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku"...) , bosak i apteczkę pierwszej pomocy. & 19.2 - zwolnienie z wymogów &19.1 dla statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji - o długości poniżej 3.5m ------- załącznik nr 1, określający wymaganą liczbę kół ratunkowych. Tabelka jest nieco udziwniona, ale wynika z niej, że dla wód śródlądowych (a także dla Zatoki Puckiej i obu Zalewów), dla jednostek bez napędu oraz jednostek o napędzie mechanicznym i długości 4-12 m - obowiązuje jedno koło. -------------------- W omówionym powyżej wyrywkowo przepisie popełniono wiele nieścisłości i błędów. Ponadto brak wielu definicji - co to: "pas ratunkowy", "skuteczność gaśnicza", "ważny atest", "naprawa", "upoważniony podmiot", "Zatoka Pucka", "napęd mechaniczny", etc...). Ale to nie błędy merytoryczne, nie nieścisłości, nawet nie o rewizorska nowomowa jest tu najbardziej groźna.... Groźna jest kolejna próba szczegółowego regulowania każdego możliwego (i niemożliwego...) aspektu życia obywateli - dokonywana przez co raz bardziej wszechwładną i co raz bardziej władzy pragnącą kastę urzędników. Powyższe stanowi przykład kazuistycznego, niepotrzebnie szczegółowego i co najbardziej istotne - zupełnie zbędnego regulowania tematu. Przy tym o samym temacie regulujący ma blade zaledwie pojęcie... Nie pozostawiono obywatelom żadnego marginesu na na zdrowy rozsadek. Po prostu nie wolno obywatelom ryzykować na własne konto - czynownicy państwa taką samowolę uznali widać za groźną i niedopuszczalną. Bardzo ciekaw jestem, kto twórcom tej niepotrzebnej, kosztownej regulacji "pomagał"... ------------------------- Na koniec - refleksja natury bardziej ogólnej... Kiedyś jedynowładca mógł zawołać - "państwo to ja". Teraz, utwierdzani jesteśmy w ułudzie, że -"państwo to my". Tymczasem wygląda na to, że - "państwo to ONI"... Taaak - bez wątpienia z każdą chwila bardziej - "państwo to urzędnicy"... Tracę już resztki nadziei na to, że dożyję momentu, w którym państwo otrząśnie się z chorej nadaktywności swych urzędników i zatrzyma się w swojej omnipotencji... |
Autor: | robhosailor [ 10 cze 2011, o 07:22 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Jaromir napisał(a): & 19.1 - obowiązek wyposażenia jednostki w odbijacze ("w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku"...) , bosak i apteczkę pierwszej pomocy. & 19.2 - zwolnienie z wymogów &19.1 dla statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji - o długości poniżej 3.5m ------- załącznik nr 1, określający wymaganą liczbę kół ratunkowych. Tabelka jest nieco udziwniona, ale wynika z niej, że dla wód śródlądowych (a także dla Zatoki Puckiej i obu Zalewów), dla jednostek bez napędu oraz jednostek o napędzie mechanicznym i długości 4-12 m - obowiązuje jedno koło. I teraz, niech ten kto to wymyślił, weźmie ze sobą na kajak, lub deskę surfingową dłuższą niż 4 m (że takich nie ma? - mogą być przecież wątłe pływadła! chyba że i tego zabronią, żeby się wymagany sprzęt obowiązkowo zmieścił na jednostkę) itp. to obowiązkowe koło ratunkowe, pas/kamizelkę ratunkową, apteczkę, odbijacze i bosak "w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jaromir napisał(a): W omówionym powyżej wyrywkowo przepisie popełniono wiele nieścisłości i błędów. Ponadto brak wielu definicji - co to: "pas ratunkowy", "skuteczność gaśnicza", "ważny atest", "naprawa", "upoważniony podmiot", "Zatoka Pucka", "napęd mechaniczny", etc...). Ale to nie błędy merytoryczne, nie nieścisłości, nawet nie o rewizorska nowomowa jest tu najbardziej groźna.... Groźna jest kolejna próba szczegółowego regulowania każdego możliwego (i niemożliwego...) aspektu życia obywateli - dokonywana przez co raz bardziej wszechwładną i co raz bardziej władzy pragnącą kastę urzędników. Powyższe stanowi przykład kazuistycznego, niepotrzebnie szczegółowego i co najbardziej istotne - zupełnie zbędnego regulowania tematu. Przy tym o samym temacie regulujący ma blade zaledwie pojęcie... Nie pozostawiono obywatelom żadnego marginesu na na zdrowy rozsadek. Po prostu nie wolno obywatelom ryzykować na własne konto - czynownicy państwa taką samowolę uznali widać za groźną i niedopuszczalną. Bardzo ciekaw jestem, kto twórcom tej niepotrzebnej, kosztownej regulacji "pomagał"... ------------------------- Na koniec - refleksja natury bardziej ogólnej... Kiedyś jedynowładca mógł zawołać - "państwo to ja". Teraz, utwierdzani jesteśmy w ułudzie, że -"państwo to my". Tymczasem wygląda na to, że - "państwo to ONI"... Taaak - bez wątpienia z każdą chwila bardziej - "państwo to urzędnicy"... Tracę już resztki nadziei na to, że dożyję momentu, w którym państwo otrząśnie się z chorej nadaktywności swych urzędników i zatrzyma się w swojej omnipotencji... Zgadzam się z wnioskami ogólnymi, jedynie nie mam już nawet resztek nadziei. Ogłaszam osobisty bojkot tych idiotycznych i szkodliwych społecznie przepisów!!! Nie mam zamiaru ich stosować na swojej BETH - niezależnie od konsekwencji!!! |
Autor: | Colonel [ 10 cze 2011, o 07:42 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Podstawa prawna tego rozporządzenia: Art. 34j. 1. W celu wydania świadectwa zdolności żeglugowej albo uproszczonego świadectwa zdolności żeglugowej statek podlega, na wniosek armatora, przeglądowi technicznemu przeprowadzanemu przez upoważniony w tym celu podmiot. 2. Przeglądowi technicznemu nie podlega statek używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75 kW. 3. Podmiot przeprowadzający przegląd techniczny statku wydaje dokument z przeglądu technicznego, w którym stwierdza, czy statek spełnia wymagania bezpieczeństwa w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia, właściwości manewrowych, ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, o których mowa w art. 27 pkt 1-3. 4. Świadectwo zdolności żeglugowej i uproszczone świadectwo zdolności żeglugowej wydaje się na podstawie pozytywnych wyników przeglądu technicznego. 5. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia: 1) sposób upoważniania podmiotów, o których mowa w ust. 1, do wykonywania przeglądów technicznych statków, uwzględniając konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu merytorycznego i technicznego przy wykonywaniu powierzonych czynności oraz rodzaj i przeznaczenie statku; 2) wymagania w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia i właściwości manewrowych oraz dotyczące ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, kierując się koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa statków oraz osób przebywających na statkach, albo uzna za obowiązujące w tym zakresie wymagania określone w przepisach technicznych upoważnionego podmiotu. Warto czytac uważnie!!! Szczególnie akty prawne... |
Autor: | robhosailor [ 10 cze 2011, o 07:51 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Ja tam się nie znam, ale czytam o tym, że "Przeglądowi technicznemu nie podlega statek używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75 kW." a co z obowiązkiem posiadania wymienionego (w poście Jaromira) wyposażenia i jego atestów??? |
Autor: | pough [ 10 cze 2011, o 07:58 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Zapomnieli jeszcze o następujących punktach: obowiązek wyposażenia w środki nawadniania załogi w ilości X litra na 1 dobo-osobę dostarczane tyko przez upoważniony podmiot. przechowywanie środków nawadniania tylko w dopuszczonych do tego celu zasobnikach co roku atestowanych przez upoważniony podmiot. określony sposób rozmieszczenia zasobników w przypadku jednostek wyposażonych w silniki pomocnicze zabrania się przechowywania zasobników ze środkami nawadniania w jednej bakiście z paliwem i innymi środkami chemicznymi przeznaczonymi do obsługi tych silników. Niedługo zwolnią nasz z myślenia... Jak już trudno na patentach zarobić, to chociaż upoważnione podmioty będą miały szansę. |
Autor: | Colonel [ 10 cze 2011, o 08:15 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Praktycznie rzecz biorąc istni3eje obowiązwek posiadania apteczki, bosaka i odbijaczy oraz pasów (kamizelek) RATUNKOWYCH dla kazdej osoby. Nie podoba mi sie to rozporządzenie jako przegadane i niechlujnie napisane. |
Autor: | robhosailor [ 10 cze 2011, o 08:29 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Colonel napisał(a): Praktycznie rzecz biorąc istni3eje obowiązwek posiadania apteczki, bosaka i odbijaczy oraz pasów (kamizelek) RATUNKOWYCH dla kazdej osoby. Na kajaku też... Colonel napisał(a): Nie podoba mi sie to rozporządzenie jako przegadane i niechlujnie napisane. Jest debilne i szkodliwe. |
Autor: | Kurczak [ 10 cze 2011, o 08:30 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Od poniedziałku w ramach Komisji Administracji i Bezpieczeństwa Obywateli Związku Miast Polskich będę uczestniczył w procesie opiniowania tego projektu. Dlatego jestem zainteresowany wszelkimi do niego uwagami i propozycjami . Oczywiście z krótkim uzasadnieniem...... Nie jestem specjalistą - więc chętnie posłucham bardziej doświadczonych ![]() Przepraszam za pomyłkę ![]() Opinowanie dotyczy projektu ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych. |
Autor: | wlodek [ 10 cze 2011, o 08:33 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Jaromir to mi dopiero stracha napędził. Okazało się , że jestem przestępcą grasującym po wodach śródlądowych bez koła ratunkowego z pływającą linką ,odbijaczy, apteczki i bosaka. Kamizelkę mam zawsze na sobie a sprawę przeglądu technicznego na szczęście wyjaśnił Colonel . Ino co dalej ? Pływać pod trzcinami , rozglądając się nerwowo na boki i dygotać z obawy czy zza cypla nie wypłynie min. Cezary Grabarczyk ? Myślę , podobnie jak i Robhosailor, że nie należy się tym w ogóle przejmować. Bo nawet gdyby mnie zaciągnęli przed Temidę to pewnie umrę przed ogłoszeniem wyroku ![]() |
Autor: | Jaromir [ 10 cze 2011, o 09:10 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Colonel napisał(a): Podstawa prawna tego rozporządzenia: Art. 34j. 1. W celu wydania świadectwa zdolności żeglugowej albo uproszczonego świadectwa zdolności żeglugowej statek podlega, na wniosek armatora, przeglądowi technicznemu przeprowadzanemu przez upoważniony w tym celu podmiot. 2. Przeglądowi technicznemu nie podlega statek używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75 kW. 3. Podmiot przeprowadzający przegląd techniczny statku wydaje dokument z przeglądu technicznego, w którym stwierdza, czy statek spełnia wymagania bezpieczeństwa w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia, właściwości manewrowych, ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, o których mowa w art. 27 pkt 1-3. 4. Świadectwo zdolności żeglugowej i uproszczone świadectwo zdolności żeglugowej wydaje się na podstawie pozytywnych wyników przeglądu technicznego. 5. Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia: 1) sposób upoważniania podmiotów, o których mowa w ust. 1, do wykonywania przeglądów technicznych statków, uwzględniając konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu merytorycznego i technicznego przy wykonywaniu powierzonych czynności oraz rodzaj i przeznaczenie statku; 2) wymagania w zakresie budowy statku, jego stałych urządzeń, wyposażenia i właściwości manewrowych oraz dotyczące ochrony wód, powietrza lub ochrony przed hałasem, kierując się koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa statków oraz osób przebywających na statkach, albo uzna za obowiązujące w tym zakresie wymagania określone w przepisach technicznych upoważnionego podmiotu. Warto czytac uważnie!!! Szczególnie akty prawne... No i co? To, że podkreśliłeś coś na czerwono nie oznacza bynajmniej, że reguły, których wyciąg przytoczyłem na początku wątku, nie obowiązują jachtów nie podlegających obowiązkowi poddania się "przeglądowi"... Wymagania w/w dotyczą wszystkich statków. Ujęto je w akcie prawnym, stworzonym na podstawie delegacji ustawowej, którą powyżej dla Twej wygody pozwoliłem sobie podkreślić kolorem niebieskim... ![]() A akty prawne trzeba czytać nie tylko uważnie. Trzeba je czytać uważnie i ze zrozumieniem! |
Autor: | Jaromir [ 10 cze 2011, o 09:25 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Colonel napisał(a): Praktycznie rzecz biorąc istni3eje obowiązwek posiadania apteczki, bosaka i odbijaczy oraz pasów (kamizelek) RATUNKOWYCH dla kazdej osoby. -Także koła ratunkowego z linką o grubości 8-11mm, pływająca, o długości 30m. -Kamizelki (lub "pasy" - cokolwiek autor miał na myśli...) oraz koła ratunkowe posiadać powinny "ważne atesty" (cokolwiek autor miał na myśli...) - Kamizelki ((lub "pasy" - cokolwiek autor miał na myśli...) po dokonaniu naprawy ( (cokolwiek autor miał na myśli...) powinny być poddane przeglądowi technicznemu (cokolwiek autor miał na myśli...), w upoważnionej instytucji (cokolwiek autor miał na myśli...). - Odbijacze mamy wozić "w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku" - przy czym nie wiadomo co autor miał na myśli, pisząc "odpowiednia liczba" oraz kto i na podstawie jakich kryteriów miałby ową "odpowiedniość" oceniać... - I tak dalej i temu podobnie. Ręce opadają... |
Autor: | Jaromir [ 10 cze 2011, o 09:26 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Piotr K napisał(a): Od poniedziałku w ramach Komisji Administracji i Bezpieczeństwa Obywateli Związku Miast Polskich będę uczestniczył ...... Opinowanie dotyczy projektu ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych. Coooo? Następna regulacja!!!! |
Autor: | Jaromir [ 10 cze 2011, o 10:04 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Dorzucę jeszcze tylko blankietowy przepis z samej ustawy o żegl. sródlądowej - dotyczący możliwości karania za niespełnianie wymogów Rozporządzenia o którym mowa na początku wątku Źródło: http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... t.+5&min=1 Przepis: Art. 62. Kto wykracza przeciw przepisom w zakresie: 1) ruchu i sygnalizacji na śródlądowych drogach wodnych, 2) oznakowania, wyposażenia i dokumentów statków, 3) warunków ruchu i postoju statków na szlaku żeglownym i w portach, 4) składu załogi statku i norm czasu pracy, 5) przewozu statkami materiałów niebezpiecznych, 6) pilotażu na śródlądowych drogach wodnych, 7) warunków sanitarnych na statkach, 8) warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na statkach, 9) ochrony środowiska, podlega karze grzywny. Art. 63. Orzekanie w sprawach określonych w art. 58–62 następuje w trybie określonym w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia. W praktyce - żeglarze już płacą: http://www.warminsko-mazurska.policja.g ... l_id=23152 Policjanci z Pisza patrolujący akweny wodne skontrolowali 17. sterników. Funkcjonariusze sprawdzali między innymi.../.../... czy łodzie wyposażone były w wymagany sprzęt ratunkowy. W efekcie zastosowano 6 pouczeń i nałożono 2 mandaty karne za brak wymaganego sprzętu ratunkowego – w obu przypadkach chodziło o brak kapoków. BTW - ta poetyka notatnika dzielnicowego... "akweny wodne"... "kapoki"... |
Autor: | robhosailor [ 10 cze 2011, o 10:18 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Jaromir napisał(a): Dorzucę jeszcze tylko blankietowy przepis z samej ustawy o żegl. sródlądowej - dotyczący możliwości karania za niespełnianie wymogów Rozporządzenia o którym mowa na początku wątku /.../ Kto wykracza przeciw przepisom w zakresie: /.../ 2) oznakowania, wyposażenia i dokumentów statków, /.../ podlega karze grzywny. /.../ Orzekanie w sprawach określonych w art. 58–62 następuje w trybie określonym w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia. Mamy szczęście, że nie karze: chłosty, pręgierza, dybów, łamania kołem, no i ścięcia toporem. Zamierzam jednak zaryzykować i nie zabierać ze sobą na kajak koła z tym wymaganym ogonem o danej średnicy i długości, apteczki, odbijaczy, bosaka i atestowanego pasa ratunkowego. ![]() Namawiam do obywatelskiego nieposłuszeństwa wszystkich kajakarzy III RP! ![]() |
Autor: | Jaromir [ 10 cze 2011, o 10:27 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
wlodek napisał(a): Jaromir to mi dopiero stracha napędził. Okazało się , że jestem przestępcą grasującym po wodach śródlądowych bez koła ratunkowego z pływającą linką ,odbijaczy, apteczki i bosaka. Kamizelkę mam zawsze na sobie..... Hmmmm... ratunkową, jakiej urzędnicy wymagają czy asekuracyjną? ![]() |
Autor: | LukasJ [ 10 cze 2011, o 10:30 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
...pozostaje zarejestrować ,kajak lub inną małą łòdkę, w Szwecji lub jako łódź wędkarską? |
Autor: | wlodek [ 10 cze 2011, o 12:52 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Jaromir napisał(a): wlodek napisał(a): Jaromir to mi dopiero stracha napędził. Okazało się , że jestem przestępcą grasującym po wodach śródlądowych bez koła ratunkowego z pływającą linką ,odbijaczy, apteczki i bosaka. Kamizelkę mam zawsze na sobie..... Hmmmm... ratunkową, jakiej urzędnicy wymagają czy asekuracyjną? ![]() Mam kapok ![]() Już mi się gęba śmieje gdy pomyślę sobie jak by wyglądała ustawa o walce ze śniegiem , mająca obowiązywać na terenach północnej Kanady , zamieszkałych przez resztki plemion eskimoskich , ułożona przez polskich urzędasów na zlecenie ichniego rządu . Ponoć Eskimosi używają kilkunastu słów na określenie różnego rodzaju śniegu. ![]() ***** lj78 napisał(a): ...pozostaje zarejestrować ,kajak lub inną małą łòdkę, w Szwecji lub jako łódź wędkarską? Na jednym z jezior zachodniej Polski widziałem jacht żaglowo-motorowy zarejestrowany w PZW ![]() |
Autor: | Jaromir [ 10 cze 2011, o 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
wlodek napisał(a): lj78 napisał(a): ...pozostaje zarejestrować ,kajak lub inną małą łòdkę, w Szwecji lub jako łódź wędkarską? Na jednym z jezior zachodniej Polski widziałem jacht żaglowo-motorowy zarejestrowany w PZW ![]() Tylko dla podkręcenia ścisłości: 1. PZW nie ma uprawnień do rejestracji. 2. Sadzę, że widziałeś jacht, który był zarejestrowany jako "sprzęt pływający do połowu ryb". Taka rejestracja jest tania, łatwa i przyjemna - a można dokonać jej w każdym z urzędów powiatowych i miejskich. Właściciele jachtów używają takiej rejestracji od lat... http://www.gdansk.pl/online?procedura=147 3. Jednak rejestracja, jachtowa-śródlądowa (w tej chwili obowiązkowa dopiero pow. 12m) czy wędkarska nie zwalnia z rygorów i wymagań określonych w rozporządzeniu, które w tym wątku "obrabiamy"... Jego wymogi dotyczą również "sprzętu do polowy ryb"... |
Autor: | brożka [ 11 cze 2011, o 14:33 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
przeczytałam załaczniki i jest w nich mowa o ilosci kół dla małych statków o napędzie mechanicznym i o małych statkach bez napędu... co z żaglowymi ? |
Autor: | Wąski [ 11 cze 2011, o 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
A do czego ta pływająca linka? ![]() Jeśli ma ratować życie, warto by wiedzieć jak ją używać. Domyślam się tego, ale skoro to ważne, chcę być pewny. PS Dotąd używałem linek, jak podczas kilkugodzinnej flauty ktoś umierał... z nudów. ![]() |
Autor: | M@rek [ 12 cze 2011, o 10:03 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Widzisz, ja mam jacht pod szwedzka bandera ( na szczescie) ale mam kolo ( podkowe) z plawka swietlna i do tego osobna rzutke wlasnie z plywajaca lina. Gdyby,odpukac, ktos wypadl za burte w trudniejszych warunkach, latwiej niz kolo podac mu rzutke a nawet gdzy sie nie trafi mozna ja podac cyrkulujac wokol ratowanego. http://www.bakista.pl/index.php?c=675&pr=2250&p=2 mam podobna |
Autor: | Jaromir [ 12 cze 2011, o 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
brożka napisał(a): przeczytałam załaczniki i jest w nich mowa o ilosci kół dla małych statków o napędzie mechanicznym i o małych statkach bez napędu... co z żaglowymi ? To kolejny gniot - urzędnicy po "bez napędu" nie dopisali słówka "mechanicznego".... |
Autor: | Wąski [ 12 cze 2011, o 11:44 ] |
Tytuł: | Re: Nowe przepisy- dotyczące wyposażenia jachtów śródlądowyc |
Jaromir napisał(a): brożka napisał(a): ...co z żaglowymi? To kolejny gniot - urzędnicy po "bez napędu" nie dopisali słówka "mechanicznego".... Żagle też są napędem mechanicznym... Tu raczej chodzi o silnik (spalinowy, elektryczny, parowy). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |