Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 22:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2018, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Na wodach Kanału La Manche (w wersji dla Moniki - Kanału Angielskiego) kuter rybacki stuknął statek 82-metrowy, wiozący prawie 2000 ton stali.
Skutek - rybak ma niewielkie uszkodzenia, (szyper walnął się w głowę) a statek towarowy zrobił grzyba i dryfuje po Lamanszu dnem do góry.
Załoga statku przesiadła się na tratwę i została podjęta przez rybaków.

Więcej (+zdjęcia) tu:
http://gcaptain.com/cargo-ship-turned-o ... 7396ef8180

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
W wersji lądowej motocykl zderzył się z TIRem, motocyklista lekko poobijany a TIR w rowie?

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Są rzeczy na niebie i na ziemi, o których się filozofom nie śniło - jak powiedział niejaki Szekspir.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1345
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
Four 15-by-20-foot bilge boards were separated from the vessel and adrift

Nie bardzo rozumiem, a google mi nie pomogło za bardzo. Z tego dużego odpadły po kolizji 4 arkusze poszycia kadłuba o wymiarach 4x6m i pływają? Stalowe? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 10:41 

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 23:51
Posty: 312
Podziękował : 146
Otrzymał podziękowań: 81
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Przypomniał mi się stary dowcip o radzieckim kombajnie, który "odpowiedział ogniem i odleciał". :)

_________________
Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)



Za ten post autor mkonst otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
sirapacz napisał(a):
Four 15-by-20-foot bilge boards were separated from the vessel and adrift

Nie bardzo rozumiem, a google mi nie pomogło za bardzo. Z tego dużego odpadły po kolizji 4 arkusze poszycia kadłuba o wymiarach 4x6m i pływają? Stalowe? :)

Hmm, może chodzi o takie "bilge boards", które definiowane są jako Loose boards placed over the bilges to protect cargo from bilgewater damage.??
Np.
http://www.oxfordhandbooks.com/view/10. ... 36005-e-48
https://books.google.pl/books?id=GOESDA ... 22&f=false

Takie płyty do separacji ładunku mogły uwolnić się i popłynąć, jeżeli były przewożone gdzieś na pokładzie - bo do przewozu stali to ich raczej nie używano.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 11:38 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
sirapacz napisał(a):
Z tego dużego odpadły po kolizji 4 arkusze poszycia kadłuba o wymiarach 4x6m i pływają? Stalowe?

Przyciąganie słoneczne... ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1345
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
Jak duży rybol to dziura raczej wysoko ponad linią wodną, jak mały to co najwyżej by się odbił. To jak on fiknął? Ładunek nie mógł się przemieścić bo za duża masa łączna. No to tylko dziura w burcie...ale jak wysoko to woda raczej powoli by się wlewała w rozkołysie...
A może masowiec wystraszył się i udaje trupa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
sirapacz napisał(a):
Jak duży rybol to dziura raczej wysoko ponad linią wodną, jak mały to co najwyżej by się odbił. To jak on fiknął?
Ładunek nie mógł się przemieścić bo za duża masa łączna.

Ty tak serio?
Anyway, jednostka rybacka była całkiem spora, zdjęć ma w sieci dziesiątki, np:
Obrazek

Jak widać, "rybol" ma gruszkę dziobową - całkiem udane narzędzie, by nim uczynić "dziurę" - tyle że nie "raczej wysoko" ale POD liną wodną...

Zwłaszcza jak trafić na mikro-statek z burtą tak niską jak tu:
Obrazek

Że grucha w takiej "przymiarce" musiała poczynić szkody pod wodą, w poszyciu handlowego malucha - można się domyślić, kiedy popatrzeć na takie zdjęcie (falszburta na dziobie wjechała nie w burtę, ale w pokrywę ładowni zamocowaną na komingsie):
Obrazek

Anyway - źródeł Twego przekonania, że nie mógł się przemieścić ładunek - nie rozumiem, podobnie jak frasunku z tym "jak fiknął?"... Ja dziwiłbym się, gdyby tego nie zrobił ;)

Jak kto ciekawy - filmik z helikoptera i trochę zdjęć z akcji przy wraku (który jest holowany, chyba do Le Havre)
https://www.shipwrecklog.com/log/2018/0 ... nnica-hav/
https://www.meretmarine.com/fr/content/ ... s-le-havre

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 22 mar 2018, o 13:00 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 13:00 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
sirapacz napisał(a):
Four 15-by-20-foot bilge boards were separated from the vessel and adrift
Każdy na forum ma takie wytłumaczenie co to są gretingi, na jakie zasługuje :cool:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zbieraj napisał(a):
Są rzeczy na niebie i na ziemi, o których się filozofom nie śniło - jak powiedział niejaki Szekspir.


"Nie ma odpornych na ciosy są tylko źle trafione"

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nasi są wszędzie. :)
Portal Morski napisał(a):
W miejscu przewrócenia się statku Brittanica Hav w Kanale Angielskim "kręciła" się Galatea, wielozadaniowy stawiacz boi, statek hydrograficzny, etc, zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku.
Przez krótka chwilę Galatea pokazuje się (w oddali) na filmie osadzonym pod tym artykułem (w czasie 1:06 - 1:15):
http://www.portalmorski.pl/zegluga/38798

Natomiast statek, który widać odrobinę na filmie pod tym tekstem http://www.portalmorski.pl/zegluga/38798
(jest to statek, z którego zrobiono wiele ujęć tego filmu, z którego pochodzą ratownicy, którzy weszli na przewróconą jednostkę, statek, który holował przewrócony kabotażowiec w kierunku Hawru), to Abeille Liberté - holownik ratowniczy, którego częściowo wyposażony kadłub powstał w stoczni Maritim w Gdańsku (nieistniejącej już).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jaromir napisał(a):
Takie płyty do separacji ładunku mogły uwolnić się i popłynąć, jeżeli były przewożone gdzieś na pokładzie - bo do przewozu stali to ich raczej nie używano.


Jak są nieużywane to mogły być w skrajnym położeniu w ładowni... Ten "maluch" dostał gruszką pod linią wodną a dziobnica kutra naruszyła pokrywy ładowni... Fiknął, bo tam jest jedna ładownia, ładunek stali wypchnął naruszone pokrywy ładowni a przy okazji wypłynęły te płyty...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[img]https://s26.postimg.org/jf6wd8dbd/P6219229_—_kopia.jpg[/img]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
sirapacz napisał(a):
Jak duży rybol to dziura raczej wysoko ponad linią wodną, jak mały to co najwyżej by się odbił.


Mówisz "by się odbił"? :rotfl: Nie chcesz wiedzieć co robi masa... Parę dni temu operator żurawia przypier... chwytakiem w pokrywę ładowni. Chwytak pusty, waży tylko 18 ton i cholera nie odbił się:-((((( I było niestety grzanie, spawanie napawanie i szlifowanie...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Natychmiast MON powinien zakupić ten kuter i zrobić z niego okręt flagowy naszej MW...tani niezwykle a skuteczny niebywale :-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1345
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
Jaromir napisał(a):
sirapacz napisał(a):
Jak duży rybol to dziura raczej wysoko ponad linią wodną, jak mały to co najwyżej by się odbił. To jak on fiknął?
Ładunek nie mógł się przemieścić bo za duża masa łączna.

Ty tak serio?


Całkowicie:)
Gruszki się nie spodziewałem - myślałem, że przyładował dziobem(bez gruszki).
A przemieszczenie ładunku wydawało mi się niezbyt prawdopodobne przy małej jednostce, np takim kuterkiem jakim popylają mali rybacy na naszym wybrzeżu. Ile to może ważyć - 50 ton? A ten masowiec samego ładunku miał 2000ton więc na oko po bum kuterek powinien wjechać w kadłub masowca ale nie przewrócić go.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jurmak napisał(a):
sirapacz napisał(a):
Jak duży rybol to dziura raczej wysoko ponad linią wodną, jak mały to co najwyżej by się odbił.


Mówisz "by się odbił"? :rotfl: Nie chcesz wiedzieć co robi masa... Parę dni temu operator żurawia przypier... chwytakiem w pokrywę ładowni. Chwytak pusty, waży tylko 18 ton i cholera nie odbił się:-((((( I było niestety grzanie, spawanie napawanie i szlifowanie...


Doświadczeń nie mam a pisząc mały miałem na myśli naprawdę mały:) Zawsze wydawało mi się, że takie duże statki mają grube poszycie chroniące przed takim rozpruciem (choć domyślam się, ze nie ma tak grubej stali na statkach by wytrzymać punktowe przyłożenie).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2018, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
sirapacz napisał(a):
takie duże statki mają grube poszycie
1. Ten statek jest mały (ale do Elbląga i tak nie wejdzie :P ).
2. Poszycie ma o grubości ok. 10 mm.

Już w porcie: http://www.shipspotting.com/gallery/ful ... id=2828649

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 05:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
sirapacz napisał(a):
A ten masowiec samego ładunku miał 2000ton więc na oko po bum kuterek powinien wjechać w kadłub masowca ale nie przewrócić go.


Żebyśmy się dobrze zrozumieli... Ty sugerujesz, że statek wywrócił się od uderzenia tego kutra? Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się, że uderzenie spowodowało dziurę w poszyciu i to wlewająca się woda spowodowała utratę stateczności i wywrotkę...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2020
Podziękował : 310
Otrzymał podziękowań: 935
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Łącząc przyczynę ze skutkiem możemy chyba uznać, że statek wywrócił się od uderzenia kutra. Wszak "Titanic" - jak się powszechnie uważa - zatonął od uderzenia w górę lodową a nie od rozerwania poszycia, zalania przedziałów, utraty stateczności, etc...
To taka dygresyjka, czekam z wypiekami na twarzy na dalsze wpisy ;)

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
damit napisał(a):
Łącząc przyczynę ze skutkiem możemy chyba uznać, że statek wywrócił się od uderzenia kutra.


Fakt:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 11:42 

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 19:52
Posty: 36
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: starszy pomywacz pokładu
Właśnie holują go do Havru, info i video poniżej:
https://www.vesselfinder.com/news/11873-VIDEO-Capsized-general-cargo-ship-under-tow-in-English-Channel


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
boskijacus napisał(a):
Właśnie holują go do Havru
Link do zdjęcia z Havru publikowałem wczoraj. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: boskijacus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1345
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
Jurmak napisał(a):
sirapacz napisał(a):
A ten masowiec samego ładunku miał 2000ton więc na oko po bum kuterek powinien wjechać w kadłub masowca ale nie przewrócić go.


Żebyśmy się dobrze zrozumieli... Ty sugerujesz, że statek wywrócił się od uderzenia tego kutra? Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się, że uderzenie spowodowało dziurę w poszyciu i to wlewająca się woda spowodowała utratę stateczności i wywrotkę...


Sugeruję, że jestem w stanie sobie wyobrazić scenariusz, gdzie ładunek pod wpływem uderzenia może zacząć się przemieszczać. Tak. Wiem, że duża część ładunku jest poniżej linii wodnej i stabilizuje. Od AFAIR przemieszczenia ładunku zatonął prom Jan Heweliusz (wiem, że to nie masowiec). Nie sugeruję więc, że fiknął bo było bum i się pobujał. Ale jak widzę kontenerowce zapakowane na 5-6 warstw ponad pokład to nawet mając świadomość, że są relatywnie lekkie (porównując np. z ładunkiem węgla na takiej wysokości) to ich wysokość podejrzewam i tak daje niezłą dźwignię.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
sirapacz napisał(a):
takie duże statki mają grube poszycie
1. Ten statek jest mały (ale do Elbląga i tak nie wejdzie :P ).
2. Poszycie ma o grubości ok. 10 mm.

Już w porcie: http://www.shipspotting.com/gallery/ful ... id=2828649


na tym zdjęciu wydaje się taki malutki:)))


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
sirapacz napisał(a):
ładunek pod wpływem uderzenia może zacząć się przemieszczać.
Ładunek musi być tak zasztauowany, żeby się nie przemieszczał nawet w ciężkim sztormie. Od uderzenia nie powinien się przemieścić, nawet jak był niezupełnie poprawnie zasztauowany.

Na próbę weź młot (nawet taki 10 kg) i walnij mocno burtę dostawczaka załadowanego blachami lub prętami stalowymi. Potem weź suwmiarkę i zmierz, o jaką część milimetra przesunął się ładunek.
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
sirapacz napisał(a):
Sugeruję, że jestem w stanie sobie wyobrazić scenariusz, gdzie ładunek pod wpływem uderzenia może zacząć się przemieszczać.


Dzizas:-(((( popatrz na zdjęcie które zamieściłem, to z tymi rurami i wytłumacz jak one się mogą przemieścić... Sztauerka to jest podstawa nas statku...

sirapacz napisał(a):
Ale jak widzę kontenerowce zapakowane na 5-6 warstw ponad pokład


Ale... wiesz o tym, że kontenery są nie tylko nad pokładem?

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3263

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3264

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2018, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1345
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
Stara Zientara napisał(a):
Na próbę weź młot (nawet taki 10 kg) i walnij mocno burtę dostawczaka załadowanego blachami lub prętami stalowymi. Potem weź suwmiarkę i zmierz, o jaką część milimetra przesunął się ładunek.


sirapacz napisał(a):
Ładunek nie mógł się przemieścić bo za duża masa łączna.


Uderz tym samym młotem w burtę dostawczaka wypełnionego styropianem. Jeśli nie wypełniony szczelnie to zmierz sobie ile się przesunie. To jak powinno być zrobione to łatwo się domyśleć - nie muszę pracować w porcie bo te same zasady z grubsza obowiązują i na lądzie i na wodzie. Łańcuchy i liny pękają, spracowany gwint może zostać zerwany, ktoś moze zapomnieć zamocować czegoś... Mało takich przypadków?

Nie wiem czemu żeście się uczepili tego ładunku skoro nigdzie nie napisałem, że to z tego powodu najpewniej fiknął.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jurmak napisał(a):
Ale... wiesz o tym, że kontenery są nie tylko nad pokładem?

sirapacz napisał(a):
Tak. Wiem, że duża część ładunku jest poniżej linii wodnej i stabilizuje


Albo nie czytacie moich postów odpowiadając na nie albo robie jaja ze mnie robicie:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2018, o 04:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
sirapacz napisał(a):
Sugeruję, że jestem w stanie sobie wyobrazić scenariusz, gdzie ładunek pod wpływem uderzenia może zacząć się przemieszczać.
sirapacz napisał(a):
czemu żeście się uczepili tego ładunku skoro nigdzie nie napisałem, że to z tego powodu najpewniej fiknął.
:-P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2018, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
sirapacz napisał(a):
Albo nie czytacie moich postów odpowiadając na nie albo robie jaja ze mnie robicie:)


Jak bym śmiał:-))

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2018, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
https://www.facebook.com/Skibsfart/vide ... 318937102/

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2018, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
No walnął rybak z dzioba (albo z bańki) w czułe miejsce między wręgami - zrobił dziure- woda się wlała itd.. No i się transportowiec z żelazem wywalił
Fajne :mrgreen:
Szkoda że to nie był jakis mały jacht zamiast kutra rybackiego
:rotfl:
--- u mnie w pracy jakiś czas temu. Przychodzę do roboty i widzę wpis w książce-
Kolega XXXX podczas wymiany wiertła na poz. 3 w Wickmanie nr. 2 na sutek ześliźnięcia się klucza uderzył głową w maszynę. Poza guzem nic mu nie jest.
I dalej do mnie: Rob sprawdź co z tym Wickmanem bo nie daje się uruchomić.
:roll:
Maszyna ok 20 ton żywej wagi i ten ją z bańki załatwił
:rotfl:

ed. w sumie jakiś dobry siatko-beton mógłby dac radę :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 166 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL