Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 lis 2018, o 12:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2018, o 19:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 6993
Podziękował : 2980
Otrzymał podziękowań: 1427
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.thedrive.com/the-war-zone/24 ... 4t0osPl7y8


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 11265
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1226
Otrzymał podziękowań: 1270
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Fregacie mocno się oberwało. Trzeba ją było wysztrandować, żeby nie poszła na dno.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 20:32 

Dołączył(a): 10 sie 2018, o 16:37
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
https://www.defence24.pl/czy-uda-sie-ur ... ka-fregate

Widać wypadki i takim obiektom się zdarzają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 20:41 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 1987
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 339
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ano, mocno...
Obrazek
... i poszła na dno.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 20:42 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 68
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Maniio napisał(a):
https://www.defence24.pl/czy-uda-sie-uratowac-norweska-fregate

Widać wypadki i takim obiektom się zdarzają.


ciekawy opis i różny od tego z thedrive.

tu piszą ze holowniki strandowały fregate, w thedrive pisze ze kapitan sam (bez holowników) strandował fregate.

(a w komentarzach na thedrive pisze ze w ogóle fragata była na kotwicy i to holowniki wyprowadzając tankowiec z portu wepchnęły tankowiec na fregatę)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 20:58 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 68
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Obrazek



Za ten post autor Ryczaca 40ska otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2018, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9808
Podziękował : 2830
Otrzymał podziękowań: 3230
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ryczaca 40ska napisał(a):
a w komentarzach na thedrive pisze ze w ogóle fragata była na kotwicy i to holowniki wyprowadzając tankowiec z portu wepchnęły tankowiec na fregatę

A ja czytam, że w norweskiej prasie teraz piszą, że o tej kotwicy to początkowo niewłaściwie informowali... Bo fregata wcale nie stała na kotwicy, ale wolno szła dalej, w stronę wewnętrznych fiordów.
BBC zdaje się potwierdzać:
The two vessels collided at about 04:00 local time (03:00 GMT) as the frigate was sailing inner fjords for training, officials say.

I jeszcze taki obrazek:


Załączniki:
hmmm.jpg
hmmm.jpg [ 55.75 KiB | Przeglądane 956 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 02:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12205
Lokalizacja: Największa wieś Mazowsza
Podziękował : 8116
Otrzymał podziękowań: 1827
Uprawnienia żeglarskie: młodszy rybak dalekomorski. :-))
I inne zródło:
https://www.popularmechanics.com/milita ... collision/
a tu translate:
http://translate.google.com/translate?h ... e%3D100118

MJS

_________________
"Ważne są Pomysły.Nawet te absurdalne czy nieudane.Nie tłamście ich!Komu one szkodzą?" Catz
Ano niestety szkodzą.. na wizerunek pomysłodawcy głównie. Do zobaczenia w realu koledzy.



Szukajcie mnie na F.B.Marian Strzelecki
i Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 13:10 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 310
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Panowie jako,że macie doświadczenie wyjaśnijcie mi jedno. Co chwila czytam,że ktos trafił w to albo w tamtego? Czy ci kapitanowie oczu nie mają albo sprzętu, ze co chwila dochodzi do takich sytuacji. Rozumiem, że awaria i statek czy okręt jest poza kontrolą, rozumiem, że można władować się w zgubiony kontener nocą. Ale takie akcje to przypominają mi Polskie drogi i naszą ułańską fantazję. Oświećcie mnie proszę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 13:15 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 68
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Proste,

wojskowe statki są nie wykrywalne dla radarów. mają wyłączony AIS. Więc to jest w zasadzie jednostronna obserwacja. Ktoś w wojsku się zagapi i taki jest efekt.


Rozwiązaniem byłby wymóg by wojskowe jednostki w czasie pokoju miały włączony AIS plus ew reflektor radarowy.

Sam miałem bliskie spotkanie z wojskową fregatą w nocy w u wejścia do Brestu we Francji. Siedział sobie skubaniec po ciemku z AIS wyłączony. i jedną malutką lampką. Wyglądał jak boja.


Ostatnio edytowano 9 lis 2018, o 13:24 przez Ryczaca 40ska, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 13:18 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 310
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Nie do końca takie proste, przecież to nie jest łódź wiosłowa, która się chowa za falami, tylko go widać z daleka ( nic nie pisali o mgle) , a kuter "Miętus"?. Prędkości też nie są jakieś zawrotne na wodzie. Jakoś w ostatnim okresie sporo takich dziwnych akcji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9368
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2347
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ano sporo takich akcji ostatnio, i chyba zawsze. Ale jak tylko dwa jachty się zderzą, to forumowi i fejsowi zawodowcy od razu biadolą o nie przestrzeganiu przepisów, o dyletanctwie i nieodpowiedzialności.
Co było widać i tutaj i na fb po zderzeniu na Bitwie.
A mnie wtedy szlag trafia, bo jachtem nie da się komuś zrobić takiej krzywdy i takich strat jak dużą jednostką.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 13063
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 518
Otrzymał podziękowań: 4273
Ryczaca 40ska napisał(a):
wojskowe statki są nie wykrywalne dla radarów
Nieprawda, z wyjątkiem nielicznych (ale nie polskich), budowanych w technologii stealth.
Ryczaca 40ska napisał(a):
mają wyłączony AIS
Nieprawda. Wejdź na http://www.vesselfinder.com i wpisz w wyszukiwarkę ORP. Ukaże Ci się rozwijalne menu z nazwami wszystkich naszych okrętów.
https://www.vesselfinder.com/pl/?mmsi=261221000
Ryczaca 40ska napisał(a):
Rozwiązaniem byłby wymóg by wojskowe jednostki w czasie pokoju miały włączony AIS.
Twój postulat jest od dawna spełniony.

Na przełomie września i października szlajałem się na "Borchardzie" w okolicach Świnoujście - Sassnitz - Bornholm. Na wschód od Świnkowa nasz marwoj bawił się w wojnę. Całą naszą nieustraszoną armadę widziałem i na radarze, i na AIS-ie.

Nie widzieli ich tylko "moi" niewidomi. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 3548
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 826
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
Ryczaca 40ska napisał(a):
wojskowe statki


Hymmm z pewną taką nieśmiałością OKRĘTY


Ryczaca 40ska napisał(a):
mają wyłączony AIS.


Nie zawsze...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 11265
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1226
Otrzymał podziękowań: 1270
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ryczaca 40ska napisał(a):
Proste,

wojskowe statki są nie wykrywalne dla radarów.


Nie ma okrętów "niewykrywalnych dla radarów", niektóre są trudno wykrywalne czyli o zmniejszonym współczynniku odbicia.

Ten akurat taki nie był.

Takie okręty stealth na "naszych" wodach mają Szwedzi (korwety klasy Visby).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Karlstad i Nykoping widzieliśmy w sierpniu w Sundzie. Płynęły sobie na północ cakiem blisko nas. Ciekawe okręty. :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 14:08 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 310
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Zatem skoro mam trochę racji to powiedzcie mi co za uj wodę mąci jak ja ryby łowię :D a tak na serio czy to jakaś czarna passa czy już na serio brakuje żeglarzy z prawdziwego zdarzenia. Bo na drogach to rzeczywiście brakuje dobrych kierowców.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 22:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 1987
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 339
Uprawnienia żeglarskie: różne
Bo "za starych dobrych czasów" marynarz wachtowy stał z lornetką na zewnątrz, na skrzydle mostka i, choćby z nudów, gapił się dookoła statku. A teraz siedzi sobie pośrodku ogromnego "pokoju" i gapi (albo i nie) w komputerowy monitor.

Taki kuterek rybacki jak Miętus czy jacht bez AISa wygląda na statkowym monitorze jak przypadkowe echo radarowe od jakiejś fali. Ale przy tak dużych statkach to z kolei znacznik AISa na ekranie przekłamuje rzeczywiste kontury statku na małych odległościach, i gdy się bezkrytycznie patrzy w monitor zamiast wyjrzeć przez iluminator, to się czasem można zdziwić hukiem gniecionych blach...

Zwłaszcza, gdy się jest na "rozweselaczach", o co w wojsku i marynarce nietrudno :-(
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,24137180,marynarze-z-obslugi-reaktorow-lotniskowca-byli-na-lsd.html
gazeta.pl napisał(a):
14 członków załogi lotniskowca atomowego USS Ronald Reagan zostało ukaranych lub ma stanąć przed sądem za zażywanie i handlowanie narkotykami. Wszyscy służyli w dziale reaktorów. Dowództwo zapewnia, że sprawdzono ich pracę w ostatnim czasie i nie znaleziono żadnych uchybień.

Cała 14 marynarzy miała zażywać narkotyk halucynogenny LSD. Nie sprecyzowano czy robili to na służbie, czy w czasie wolnym.

Większość z nich otrzymało reprymendy. Dwóch ma jednak trafić przed sąd wojskowy, ponieważ nie tylko zażywali, ale przede wszystkim zajmowali się handlem narkotykami.
Rozrywka przy delikatnej służbie

Proceder miał mieć miejsce w styczniu i lutym tego roku. Pod koniec tego drugiego miesiąca sprawa się wydała i zajęli się nią wojskowi śledczy. Napisał o tym wówczas dziennik "Wall Street Journal". Teraz na jaw wyszły detale sprawy i to, co spotkało zamieszanych marynarzy.

Dowództwo US Navy zapewnia, że zażywanie przez członków obsługi reaktorów atomowych nie stworzyło zagrożenia. W ramach śledztwa dokonano przeglądu pracy wspomnianych 14 marynarzy i stwierdzono, że nie dostrzeżono uchybień. Przedstawiciele US Navy podkreślają, że cały dział odpowiadający za dwa reaktory atomowe A4W liczy 400 osób, więc ci korzystający z używek stanowili jego niewielką część.

Marynarze obsługujący reaktory na okrętach US Navy stanowią oddzielną i zamkniętą kastę, przechodzącą specjalne szkolenia oraz podlegającą bardziej rygorystycznym wymaganiom. Są nazywani "nukes" i w żartach marynarzy innych specjalności uchodzą za dziwaków skupionych na swoich urządzeniach schowanych głęboko w środku kadłuba.

Ich praca jest też otoczona daleko posuniętą tajnością. O ile zdjęć z pokładu czy hangaru lotniskowca US Navy można znaleźć tysiące, to zdjęć przedziału reaktorów nie ma w ogóle. Podobnie jest z dostępnością informacji czy wspomnień. Wobec tego nie ma wielu precyzyjnych danych na temat możliwości reaktorów lotniskowców US Navy.

Oficjalnie A4W montowane na jednostkach typu Nimitz generują po około 550 megawatów energii każdy. To więcej niż każdy z czterech reaktorów, które miały zostać zamontowane w nieukończonej elektrowni jądrowej Żarnowiec. A4W zapewniają lotniskowcom teoretycznie nieograniczony zasięg, choć po 20 latach pracy wymagają wymiany prętów z uranowym paliwem. Generowana przez nie energia może rozpędzić wielkie okręty do prędkości "ponad 30 węzłów", czyli ponad 56 km/h. Konkretna prędkość maksymalna jest tajemnicą.


I co, nie lepiej byłoby powrócić do tradycji: szklaneczka grogu dziennie, a po niej to co najwyżej jakiegoś "latającego Holendra" niektórzy widzieli ;)



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: marioczewa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2018, o 23:18 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 310
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
I to jest odpowiedź jakiej oczekiwałem i na jaką byłem przygotowany. Dziękuję za potwierdzenie moich podejrzeń. Miłego wieczoru :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2018, o 22:40 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 1987
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 339
Uprawnienia żeglarskie: różne
Przywiązali linami do brzegu, żeby się nie zsunął głębiej
Obrazek
Zastanawia mnie jednak przeznaczenie tych rur wmurowanych w nabrzeżne skały - do czego one miały/mają im służyć na co dzień?

a dziura (górna jej część) z bliska wyglądała tak Obrazek, dopóki się bardziej nie przechylił.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2018, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9808
Podziękował : 2830
Otrzymał podziękowań: 3230
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Ale przy tak dużych statkach to z kolei znacznik AISa na ekranie przekłamuje rzeczywiste kontury statku na małych odległościach

Zależy na jakim ekranie... i jakiej klasy AIS nadaje.
Na ekranie ECDIS odwzorowane są wymiary statków wyposażonych w AIS class A.
Bo urządzenia AIS class A wysyłają wymiary statku. Z uwzględnieniem położenia własnej anteny nadawczej AIS - właśnie dla uniknięcia "przekłamań". Tyle, że te informacje nie są nadawane co kilka sekund, ale raz na 6 minut.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2018, o 14:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 1987
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 339
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wstępna analiza dostępnego zapisu radarowo-AISowego i radiowego
https://medium.com/@cargun/radar-images-audio-log-of-knm-helge-ingstad-frigate-sola-ts-oil-tanker-collision-a71e3f516b54



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2018, o 22:26 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 1987
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 339
Uprawnienia żeglarskie: różne
Hm, a u tankowca tylko farba na kluzie kotwicznej zdarta?
Obrazek, nawet kotwicy nie stracił? - to z czego oni teraz te warshipy budują???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2018, o 08:26 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9586
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3913
Otrzymał podziękowań: 1777
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A z czego miałby być budowany okret kilkanaście razy lżejszy od tego tankowca?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2018, o 16:16 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 68
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Zbieraj napisał(a):
Ryczaca 40ska napisał(a):
Rozwiązaniem byłby wymóg by wojskowe jednostki w czasie pokoju miały włączony AIS.
Twój postulat jest od dawna spełniony.

https://www.defensenews.com/naval/2018/ ... t-we-know/


Cytuj:

Contributing to the confusion, the Ingstad appears to have been transiting with its Automatic Identification System switched off. That seems to have delayed recognition by central control and the other ships in the area that Ingstad was inbound and heading into danger, the account in VG seems to indicate.

The AIS being off recalls the collision of the U.S. destroyer Fitzgerald in 2017. Fitzgerald inadvertently crossed an outbound shipping channel with its AIS turned off, which the U.S. Navy found was a contributing factor in the collision.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Ryczaca 40ska napisał(a):
Proste,

wojskowe statki są nie wykrywalne dla radarów.


Nie ma okrętów "niewykrywalnych dla radarów", niektóre są trudno wykrywalne czyli o zmniejszonym współczynniku odbicia.

Ten akurat taki nie był.


https://www.defence24.pl/norwegowie-pok ... wac-okrety

Cytuj:
Fregaty typu Fridtjof Nansen są bowiem zbudowane w technologii stealth, co jest związane m.in. z brakiem bulajów na burtach i nadbudówkach. Jedynym „oszklonym” miejscem skąd można obserwować to, co się dzieje na zewnątrz, jest mostek.


https://medium.com/@cargun/radar-images ... 1e3f516b54

Cytuj:
the unknown ship doesn’t have a speed vector on the radar. Only then, it appears at 0.0 knots, gradually shifting up to 17.4 knots by 1:30. The unknown ship was clearly not accelerating — it was already moving before the speed vector appeared — only that its speed became fully visible in the radar within these 36 seconds (probably a stealth navigating feature turned off).



http://www.thedrive.com/the-war-zone/24 ... er-control


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2018, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9808
Podziękował : 2830
Otrzymał podziękowań: 3230
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ryczaca 40ska napisał(a):



Cytuj:
the unknown ship doesn’t have a speed vector on the radar. Only then, it appears at 0.0 knots, gradually shifting up to 17.4 knots by 1:30. The unknown ship was clearly not accelerating — it was already moving before the speed vector appeared — only that its speed became fully visible in the radar within these 36 seconds (probably a stealth navigating feature turned off).




Zauważ, że piszący powyższe nie ma pojęcia jak działa ARPA - stąd nie ma pojęcia czemu wektor pokazał się akurat wtedy, kiedy się pokazał... Z jego słów wynika, że "stelth navigating feature" działa tak, że co prawda widać echo, ale nie można obliczyć jego parametrów... To bzdura.

IMHO zacytowany wyżej autor niepotrzebnie snuje teorię spiskową o... wyłączaniu "stealth navigating feature".
Bo przecież mógł mieć do czynienia z obrazem z radaru pracującego z automatyczną akwizycją echa (np. w określonym sektorze, albo na określonym dystansie).
Jeszcze bardziej prawdopodobne jest, że ogląda obraz z radaru pracującego w trybie... ręcznej akwizycji echa - i wówczas momentem w którym pojawia się wektor, jest moment ręcznego wybrania echa, a 36 sekund, to czas w którym ARPA policzyła prędkość i KDD ;)

Poza tym "a stealth navigating feature" trudno zwyczajnie włączyć albo wyłączyć. Bo tym "stealth" jest cała konstrukcja jednostki, włączając w to kąty pod jakimi wznoszą się burty i nadbudówka, rodzaj masztów, demontowane relingi, rodzaj użytych materiałów pochłaniających mikrofale, nawet rodzaj farb, etc... Trudno to wszystko "wyłączyć" ;)
Osobnym, wyłączalnym "feature" może być AWCT - ale tego akurat fregaty typu Fridtjof Nansen nie posiadają.

BTW - co do zaawansowania technologii "stealth" we fregatach typu Fridtjof Nansen, to jest to tylko takie"trochę stealth" ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Ryczaca 40ska
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2018, o 18:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 1987
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 339
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ryczaca 40ska napisał(a):
https://www.defence24.pl/norwegowie-pokazuja-jak-ratowac-okrety
Cytuj:
Fregaty typu Fridtjof Nansen są bowiem zbudowane w technologii stealth, co jest związane m.in. z brakiem bulajów na burtach i nadbudówkach. Jedynym „oszklonym” miejscem skąd można obserwować to, co się dzieje na zewnątrz, jest mostek.

Akurat _tego_ autora, to lepiej zbyt często nie cytować w sprawach morskich (mimo, iż miał stopień komandora). W artykule tym napisał był także
Cytuj:
Największych uszkodzeń doznała natomiast kilkanaście razy mniejsza fregata, której prawa burta została „rozorana” prawdopodobnie gruszką dziobową tankowca, poniżej linii wodnej na długości kilkudziesięciu metrów (do połowy śródokręcia)
a jak widać na wklejonych powyżej zdjęciach gruszka dziobowa _napełnionego_ tankowca jest zanurzona pod wodą, zaś dziura w prawej burcie KNM Helge Ingstad sięga... powyżej rufowego pokładu śmigłowcowego!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2018, o 18:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 1987
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 339
Uprawnienia żeglarskie: różne
A tak podobno wygląda mostek na tych norweskich fregatach
Obrazek (steruje ten, co siedzi z tyłu, pod ścianą).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2018, o 19:00 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9586
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3913
Otrzymał podziękowań: 1777
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacku... to że dziobnica zmasakrowała górę nie przeszkadza temu, że gruszka mogła zrobić dziurę pod wodą.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2018, o 23:13 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 1987
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 339
Uprawnienia żeglarskie: różne
Owszem, "gruszka mogła" tylko, że.... zdjęć części podwodnej jeszcze nikt nie pokazał. Natomiast dziurę sięgającą +/- 8 m nad wodę było widać już na pierwszych zdjęciach, kiedy okręt jeszcze stał pionowo. I nie "dziobnica" tę dziurę zrobiła tylko taka śmiesznie odstająca od burty kluza kotwiczna wraz z kotwicą (spójrz na zdjęcie tankowca wklejone powyżej).

Ponadto tankowiec został dopuszczony do dalszego rejsu, co wskazywałoby raczej na nieuszkodzenie jego gruszki. Choć pewnie ta gruszka jest jeszcze solidniej zbudowana niż ta kluza kotwiczna.

Tak czy siak, kolejny raz komandor "Nie wiedział, ale powiedział (napisał)".

Gruszka w Sola TS
Obrazek
zbytnio poza dziób nie wystaje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2018, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 3548
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 826
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
No i zatonęła:-(

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C7E5C82

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Ryczaca 40ska i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL