Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2019, o 07:39




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 55  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 gru 2018, o 01:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Znane mi są Helgoland, Warnemünde I zapasowe lotnisko Nordholz, ktore odpowiadają za morskie SAR.
Dodatkowo do poszukiwań wyznaczone są samoloty Lockheed i Transall.

Prywatne firmy SAR związane są również z bardzo intensywnie rozwijającą się gospodarką energetyczną (farmy wiatrowe) na Bałtyku i Morzu Północnym.

Może warto wspomnieć o 55 jednostkach morskich DGZRS, czyli SAR rozlokowanych wzdłuż wybrzeży oraz na otwartym Bałtyku i Morzu Północnym finansowanych ze składek.

https://www.seenotretter.de/wer-wir-sin ... stationen/

Widzimy je w prawie każdym porcie i porciku i na morzu.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2018, o 01:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3323
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Poza Nordholz jeden śmigłowiec Marinefliegergeschwader 5 gotowy do misji morskich SAR stacjonuje stale na Helgolandzie.
Niestety - terenowe oddziały Marinefliegergeschwader 5 w Borkum oraz w Warnemunde - nie mają obecnie stałych dyżurów morskich śmigłowców SAR...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Andrzej Kolod napisał(a):
Może warto wspomnieć o 55 jednostkach morskich DGZRS, czyli SAR rozlokowanych wzdłuż wybrzeży oraz na otwartym Bałtyku i Morzu Północnym finansowanych ze składek.
Na pewno warto o nich wspominać.
Ale to jest wątek o morskich śmigłowcach SAR - a te w Niemczech zabezpiecza Bundeswehra/Marinefliegergeschwader 5. I łatanie niedostatków sprzętowych wojska maszynami firm cywilnych...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2018, o 01:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Słusznie, co ma jedno z drugim wspólnego.
:oops:

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2018, o 00:27 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2108
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 360
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromir napisał(a):
Poza Nordholz jeden śmigłowiec Marinefliegergeschwader 5 gotowy do misji morskich SAR stacjonuje stale na Helgolandzie.
Niestety - terenowe oddziały Marinefliegergeschwader 5 w Borkum oraz w Warnemunde - nie mają obecnie stałych dyżurów morskich śmigłowców SAR...

Obawiam się, że wobec problemów z naprawami rozpadających się SeaKingów, obecnie dyżury pełni tylko 1, na Helgolandzie (sygnał wywoławczy "SAR 10", gdyby ktoś chciał sobie na UKF-ce posłuchać). Przylatuje tam z Nordholz. Podmiana co kilka dni. Natomiast w Nordholz stoi co najwyżej jakiś "poddyżurny", o ile uda im się jakiś dodatkowy przygotować do lotu. :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2018, o 07:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4127
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 404
Otrzymał podziękowań: 970
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
_jp_ napisał(a):
Obawiam się, że wobec problemów z naprawami rozpadających się SeaKingów, obecnie dyżury pełni tylko 1, na Helgolandzie


"Ustrzeliłem" go w zeszłym roku

Obrazek

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2018, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Może założymy wątek o SAR-ach naszych bałtyckich sąsiadów?
Zasada „umiesz liczyć - licz na siebie” powinna być przewodnią przy przygotowaniu
się do rejsu, ale lepiej wiedzieć jakiego rodzaju pomoc możemy ewentualnie otrzymać.
Ta wiedza powinna również skłonić nas do przemyśleń związanych z wyposażeniem
Własnej łódki.
Potraktujmy taki wątek jako źródło wiedzy o status quo SAR na Bałtyku i przyległych akwenów.
To takie moje zimowe „mądrowanie”, jak mówi moja żona.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 19:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2108
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 360
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jurmak napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Obawiam się, że wobec problemów z naprawami rozpadających się SeaKingów, obecnie dyżury pełni tylko 1, na Helgolandzie

"Ustrzeliłem" go w zeszłym roku
- o, właśnie... maszyna bez jakichkolwiek oznaczeń SAR... czyli nie jest to etatowy śmigłowiec ratowniczy... dają na dyżury to, co akurat jest w stanie latać... :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 711
Podziękował : 135
Otrzymał podziękowań: 302
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Andrzej Kolod napisał(a):
Może założymy wątek o SAR-ach naszych bałtyckich sąsiadów?

Już dwa lata temu powstał taki mniej więcej wątek:
viewtopic.php?f=18&t=25400

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: Andrzej Kolod
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Marinefliegergeschwader 5 ma 21 takich śmigłowców.

http://www.marine.de/portal/a/marine/st ... ENH55I1AE3

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
https://www.flugrevue.de/militaerluftfa ... ult/759478

Szkolenia na podstawową wersję następcy NH90 już rozpoczęte.
Specjalistyczne szkolenia morskie wersji Sea Lion następują.
Dostawy pod koniec 2019.
Pierwsze jednostki wersji Sea Lion zostały przetestowane.

https://www.rth.info/news/news.php?id=1939

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Trochę informacji o maszynach stacjonujących w Warnemünde.
https://www.rth.info/stationen.db/station.php?id=78

Stanowisko nie jest zawsze obsadzone.
Śmigłowce są wymieniane z Nordholz.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 02:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3323
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
o, właśnie... maszyna bez jakichkolwiek oznaczeń SAR... czyli nie jest to etatowy śmigłowiec ratowniczy...

Skandal - bo przecież załogi przeszkolone do zadań SAR i sprzęt SAR zamontowany na maszynie są wobec braku "oznaczeń" drugorzędne...
Eeeech...
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Andrzej Kolod
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12100
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1403
Otrzymał podziękowań: 1391
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
_jp_ napisał(a):
Jurmak napisał(a):
maszyna bez jakichkolwiek oznaczeń SAR... czyli nie jest to etatowy śmigłowiec ratowniczy... dają na dyżury to, co akurat jest w stanie latać... :-(


Rozumiem, że ważniejsze jest oznakowanie niż wyposażenie ratownicze i wyszkoleni ratownicy na pokładzie ? :-o

Jak się nie daj Bóg znajdziesz w kłopocie nie nie dasz się podjąć z jachtu - bo śmigłowiec jest nieoznakowany ? :rotfl:

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 19:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2108
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 360
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie, to po prostu pokazuje, że nie mają dość sprawnych maszyn, aby kilka na stałe przeznaczyć do SAR. Wciągarka i siatka-podbierak to jednak nie wszystko, co warto byłoby mieć na pokładzie śmigłowca ratowniczego. U nas też nie tak dawno (gdy większość Anakond stała w Świdniku) rozważano, czy na dyżury nie wystawiać Mi-14 PŁ, "bo wciągarkę mają". Pytanie, co jeszcze tam jest na pokładzie i czy wersje transportowe mają np. kamery FLIR? AIS? radar morski do odbioru sygnałów SART, namiernik sygnałów EPIRB (tych bez GPS), UKF z kanałami "statkowymi", itp. Piszemy tu o śmigłowcach, które mają ratować na dość dużym obszarze M.Północnego.

A co do koloru, to ratownicze SeaKingi RAF-u (na których latał Książe-Pan-Następca-Tronu) były jajecznie żółte. Ale pewnie Angole się nie znają.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10273
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4310
Otrzymał podziękowań: 1895
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A po co śmigłowiec ma być żółty?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
JP, jeżeli skonkretyzujesz swoje spostrzeżenia to chętnie poszukam w internecie wersję
oryginalną popierającą twoją wypowiedź i przetłumaczę.
Szerzenie domysłów nikomu nie pomaga.

Oficjalnie 5 Geschwader dysponuje 21 maszynami typu Sea King i 22 lżejszymi maszynami Sea Lynx.
Wszystkie one są przeznaczone do morskiej służby SAR.
To one tworzą 5 Geschwader w Nordholz.
4-5 Sea Lynx i 6 SeaKing (29%) są 24/7 w służbie SAR
Reszta? To wiedzą wojskowi.

Lądowiska dla pełniacych służbę śmigłowców znajdują się w Warnemünde i na wyspie Helgoland.

Szkolenia na nowych śmigłowcach są już przeprowadzane.
Wymiana Sea King na nowe śmigłowce zaczyna się od jesieni 2019.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Marinef ... schwader_5

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12100
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1403
Otrzymał podziękowań: 1391
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
_jp_ napisał(a):
Nie, to po prostu pokazuje, że nie mają dość sprawnych maszyn, aby kilka na stałe przeznaczyć do SAR. Wciągarka i siatka-podbierak to jednak nie wszystko, co warto byłoby mieć na pokładzie śmigłowca ratowniczego. U nas też nie tak dawno (gdy większość Anakond stała w Świdniku) rozważano, czy na dyżury nie wystawiać Mi-14 PŁ, "bo wciągarkę mają". Pytanie, co jeszcze tam jest na pokładzie i czy wersje transportowe mają np. kamery FLIR? AIS? radar morski do odbioru sygnałów SART, namiernik sygnałów EPIRB (tych bez GPS), UKF z kanałami "statkowymi", itp. Piszemy tu o śmigłowcach, które mają ratować na dość dużym obszarze M.Północnego.

A co do koloru, to ratownicze SeaKingi RAF-u (na których latał Książe-Pan-Następca-Tronu) były jajecznie żółte. Ale pewnie Angole się nie znają.


A skąd wiesz jakie mają wyposażenie oprócz widocznej na fotce wciągarki i siatki ?

Dlaczego nie mając takich danych twierdzisz, że są z łapanki i niepełnowartościowe ?

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Wrócę Wikipedii:
....wszystkie są przeznaczone do zadań SAR..

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Marinef ... schwader_5

Ciekawostka: dostawa nowych została opóźniona, ponieważ wyniki przetargu zostały zaskarżone przez firmę z USA.
Ostateczne wyposażenie śmigłowców było uzgadniane jeszcze w tym roku podczas
lotów testowych.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 23:26 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2108
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 360
Uprawnienia żeglarskie: różne
Poczytajcie więc sobie, ale między wierszami - googlowe tłumaczenie (a kto chce, może z oryginału) https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=de&u=http://www.marine.de/portal/poc/marine%3Furi%3Dci%253Abw.mar.waffenun.flugzeug.skmk&prev=search - dyżury SAR to nie jest jedyne i wyłączne zadanie SeaKingów z MFG5.
Cytuj:
MFG 5 podejmuje następujące zadania w podejściu transgranicznym:

Usługa wyszukiwania i ratowania
Transport lotniczy materiałów i personelu
Pomoc w nagłych wypadkach i pomoc w przypadku katastrof
Taktyczny transport lotniczy na morzu i na styku lądu
Udział w operacjach ewakuacyjnych
Nadzór morski i rozpoznanie
Wkład do Überwasserseekrieg

Trudno przypuszczać, aby wszystkie z nich były wyposażone w takie urządzenia, które są pomocne w akcjach SAR, za to niezbyt przydatne w realizacji innych zadań, w tym zadań transportowych. "Jak coś jest do wszystkiego, to jest..."

A trochę więcej można się dowiedzieć z innych stron internetowych, np. http://www.runway28.nl/2014_08_25_ETMN_EN.php
Cytuj:
(...) The Sea-King is the largest helicopter which is used by the German Navy. The helicopters were delivered to the German Navy from 1973. In total, the Navy received
22 helicopters of the type Sea-King Mk41. The helicopter replaced the Grumman Albatross flying boat in the SAR role. The German Navy was the first export customer who bought the Westland Sea-King in the SAR configuration. The helicopters were stationed at Kiel and were equipped with radar and modern navigation equipment. An additional helicopter was purchased to replace a crashed Sea-King in 1975. The Sea-King is able to carry the Sea Skua anti-ship missile. In order to use this missile the Ferranti Seaspray radar was built into the nose of the helicopter. The helicopters are in Germany mainly used in the SAR role along the North Sea coast and the Baltic coastline. The Sea-King is often stationed on frigates and can also be used for military operations. The helicopter is designed to transport 18 troops in this role. From 2012, all Sea-King helicopters are stationed at Nordholz. The helicopters of MFG-5 were moved from Kiel to this base due to financial cuts. Not all Sea-Kings flew to Nordholz during the move action. A portion of the helicopters arrived by boat via the channels in northern Germany. For the relocation of the helicopters to Nordholz a new hangar complex was built at the new base and a new platform was constructed for the Sea-King. The Sea-King will continue to fly at the German Navy until approximately 2020.

Both the Sea-King and the Sea Lynx are quite old and have regularly problems and technical failures due to outdated parts of the helicopters. The German Navy is searching for a replacement for mainly the Sea-King helicopters.(...)
Te niemieckie SeaKingi są raczej dostosowane do CombatSAR, niż zwykłego SAR.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
2014-08-25 .....
dochodziło do problemów.
Do starych międzywierszów nie będę się wypowiadał.
Stare śmigłowce musiały być zastąpione. Nowe zostałe zakupione.

Nie ma innych SAR Bundesmarine śmigłowców jak te z 5 Geschwader.
W jednej wersji. Dodatkowo do SAR zadań będą uzbrojone w 12,7 mm coś tam.
Może ilość śmigłowców SAR jest niezrozumiała, ale nie porównujmy potencjału i ilości jednostek Bundesmarine z innymi sprzymierzonymi flotami na Bałtyku.

2018
https://youtu.be/GsonvLZVMSs
https://youtu.be/mk12SpiA6zc

Można trochę pooglądać aby upewnić się, że kolor kadłuba to nie wszystko.
W roku śmigłowce 5 Geschwader. wykonują około 118 lotów SAR.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 02:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Jeszcze jedna ciekawostka.
Z powodu problemów starych śmigłowców opisanych przez prasę w 2014-2015 roku
podjęto 2 decydujące kroki.
Po pierwsze już opisywany zakup nowych śmigłowców, po drugie zawarto kooperację
z firmami prywatnymi przemysłu lotniczego w celu optymizacji serwisu.

http://www.marine.de/portal/a/marine/st ... ENH55I1G32

Trochę długi ten link z 2016 r.
Stare Sea King pozostaną częściowo w służbie aż do 2023 r.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 22:27 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2108
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 360
Uprawnienia żeglarskie: różne
Andrzej Kolod napisał(a):
po drugie zawarto kooperację z firmami prywatnymi przemysłu lotniczego w celu optymizacji serwisu.
Te niemieckie Seakingi zostały wyprodukowane w Wlk. Brytanii w zakładach Westland. Zakłady te w 2001 roku wykupiła Agusta - obecnie Leonardo helicopters. Włosi zapewne mają do nich takie samo podejście serwisowe, jak do naszych Mi-2, Sokołów i Anakond :-( (aby kilka latało reszta robi za dawców części zamiennych)
Cytuj:
Stare Sea King pozostaną częściowo w służbie aż do 2023 r.
oby nie w takiej konfiguracji :lol:
Obrazek
Wystrzel, zatop, podejmij rozbitków do niewoli


Ostatnio edytowano 28 gru 2018, o 22:48 przez _jp_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 13:49
Posty: 1066
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
:D
Te nowe dostaną karabiny maszynowe 12,7 mm, jeżeli będą w misji transportowej.

Jeszcze raz okazało się, ze na obecnym poziomie technologii służby wojskowe nie dają sobie rady z techniką.
Długi czas użytkowania (brak ubytków wyposażenia przez działania wojenne)
obnażył słabości konstrukcji po latach.
Miejmy nadzieję, ze przyszłość będzie lepsza.

_________________
------------------------

Pozdrowienia
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 23:50 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 20:10
Posty: 115
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Andrzej Kolod napisał(a):
:D

Miejmy nadzieję, ze przyszłość będzie lepsza.


Wątpliwe. Producenci nie są zainteresowani produkcją trwałego sprzętu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 21:36 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 17:43
Posty: 275
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
_jp_ napisał(a):
np. kamery FLIR?

Hmmm, koniecznie musi być kamera firmy FLIR? Inny producent kamer termowizyjnych nie pasuje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 01:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3323
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wojtasbis napisał(a):
_jp_ napisał(a):
np. kamery FLIR?

Hmmm, koniecznie musi być kamera firmy FLIR? Inny producent kamer termowizyjnych nie pasuje?

Ale FLIR to chyba przede wszystkim nazwa urządzenia (Forward-Looking Infrared Camera)- dopiero potem nazwa jednej z firm, produkujących kamery termowizyjne...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Ryczaca 40ska
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2019, o 00:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2108
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 360
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ciekawostka taka... z cyklu i smieszno i straszno
https://www.defence24.pl/kto-zajmie-sie-serwisem-mi-2
3RBL napisał(a):
(...)Za powyższym przemawia specyficzny charakter przedmiotu zamówienia tj. wykonanie usprawnień i prac przygotowawczych do przedłużenia resursu.(...)

Użytkownicy komentują pod artykułem, co o tym myślą. :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2019, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2018, o 07:39
Posty: 66
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
MI-2... to te śmigłowce, które były w serii komiksów Pilot Śmigłowca? Te wydane1975-82 :)

_________________
"Ullamne subuculam geris" - fundamentalne pytanie filozofii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2019, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4127
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 404
Otrzymał podziękowań: 970
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zabrakło im Berczyńskiego:-(((((

http://zbiam.pl/indonezja-kupuje-smiglowce/

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2019, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10273
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4310
Otrzymał podziękowań: 1895
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie sprowadzaj mafii do jednego Berczynskiego

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 55  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: plitkin, Ryczaca 40ska i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL