Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 lip 2025, o 18:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 sie 2012, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
doktor napisał(a):
Zawisza jest slipowany regularnie do przeglądu kadłuba i kadłub w takich sytuacjach ma się dobrze.

No to spoko. A i można sobie dno statku sprawdzić przy okazji , czy gdzieś nie przyrył. ;)
Można też i odmalować w ramach zajęć bosmańskich. :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Wojciech1968 napisał(a):
Można też i odmalować w ramach zajęć bosmańskich. :)
Oczywiście, tia. Objaśniając przy okazji niewidomym, jak wygląda kolor czerwony?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cypis napisał(a):
Objaśniając przy okazji niewidomym, jak wygląda kolor czerwony?

To może prościej objaśnić kolor niebieski morza, biały chmur , a czarny humoru.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cypis napisał(a):
Objaśniając przy okazji niewidomym, jak wygląda kolor czerwony?
I wyjaśniając przy okazji uczestnikom II-go etapu, który ma się zacząć za dwa dni w odległym o ca. 600 Nm Le Havre, że statek się spóźnił, bo bosman - przy okazji - dno pomalował.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
I bez malowania ( pół serio ) za dwa dni Zawisza nie wypłynie.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Wojciech1968 napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
Chodzi o kolejną awarię silnika

Skąd te przypuszczenia , jeżeli piszą o zewnętrznej przyczynie ?
Ło Matko Bosko Dublińsko... Awaria silnika jest awarią silnika, niezależnie od przyczyny.

P.S.
Na wypadek, gdybyś jeszcze nie rozumiał, to na przykładzie: Takie same silniki doznały setek awarii z przyczyn zewnętrznych. Przyczyna nazywała się bomba głębinowa.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
doktor napisał(a):
Zawisza jest slipowany regularnie do przeglądu kadłuba i kadłub w takich sytuacjach ma się dobrze.
Jesteś pewien????
O ile pamiętam, Zawias był tylko raz slipowany, w stoczni marwoju, wiele lat temu i o mało nie skończyło się to katastrofą. Chyba mylisz slipowanie z dokowaniem, a to jest zupełnie co innego.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Wojciech1968 napisał(a):
To może prościej objaśnić kolor niebieski morza, biały chmur , a czarny humoru.
Twojego???
Zbieraj już dawno, po drugim de facto rejsie z niewidomymi, na Pogorii, podał wyjaśnienie, jak wygląda czerwony. Poszukać linka? Czy Ty, największy specjalista w dziedzinie linków, sam sobie poradzisz? ;)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cypis napisał(a):
Awaria silnika jest awarią silnika, niezależnie od przyczyny.

Z tym, że na fb nie pisali o awarii, do czego słusznie Jaromir się odniósł po głębszym namyśle.

To Ty zapytałeś ...
Cypis napisał(a):
Oczywiście, tia. Objaśniając przy okazji niewidomym, jak wygląda kolor czerwony?

...sam sobie odpowiadając.
...
Cypis napisał(a):
Zbieraj już dawno, po drugim de facto rejsie z niewidomymi, na Pogorii, podał wyjaśnienie, jak wygląda czerwony.


Radości ci u mnie dostatek. :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
O ile pamiętam, Zawias był tylko raz slipowany, w stoczni marwoju, wiele lat temu i o mało nie skończyło się to katastrofą.

O to byłem niespokojny.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Hmm, jedyna stocznia w La Corunie jest "o rzut kamieniem", ale dysponuje tylko pochylniami/slipami:
http://astillerosjosevalina.es/customer ... 1&menu_id=
Dok jakiś znajdzie się w El Ferrol.
Tylko najpierw trzeba wynegocjować czas na dokowanie i pieniądze na nie...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Chłopaki, oderwijcie się od myślenia kategoriami wypasionych sasanek i innych bawarii.

To jest statek!

Zaczynanie takiej roboty niezgodnie z opracowanym i zatwierdzonym przez PRS dokumentem, który nazywa się "Plan dokowania" grozi katastrofą.
Ja tę stocznię widziałem, ale przez chwilę, bo w tej części portu jest stacja bunkrowania i brałem tam 2 tygodnie temu (przed wyjściem na paradę) paliwo na "Borchardta". Doku tam nie ma. Jest "zwykły" slip, po którym wyciąga się kutry rybackie. Wyciągarki są potężne i poradzą sobie, ale nie na tym polega problem.

Slipowanie jest możliwe, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu Zawiasa przed wywróceniem. Dno na dziobie jest o półtora metra wyżej, niż na rufie, w stosunku do linii wodnej. Przed dokowaniem - dźwigiem ładuje się paręnaście ton żelastwa na dziób, żeby wcześniej dotknął podstawianych przez nurków kilbloków i pokład był w miarę poziomo. Plan dokowania przewiduje, ile rozpór i w jakich miejscach trzeba wsadzić miedzy kadłub i ściany doku.
Etc., etc.

Dorobienie odpowiednich zabezpieczeń na slipie potrwa zapewne parę dni (o ile PRS w ogóle się zgodzi na taka operację). Dzwoniłem przed chwilą do Sławka i radziłem, żeby bez akceptacji PRS-u nie ruszał tego, bo może się władować w straszne g...

Smutne, ale ja jestem realistą: Dzisiaj powinien wyjechać autobus po obecną załogę, bo przecież oni muszą wrócić do Polski w niedzielę. (Nie chodzi o koniec rejsu, tylko o koniec urlopów). Nie da się zmobilizować następnej załogi, żeby wyjechała dzisiaj, zresztą to nie ma - moim zdaniem - sensu. Tegoroczne ZM mamy z głowy, przynajmniej na Zawiasie.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj napisał(a):
To jest statek!

Czekałem i doczekałem się .
Janusz dziękuję.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Wojciech1968 napisał(a):
I bez malowania ( pół serio ) za dwa dni Zawisza nie wypłynie.

Samo zadokowanie i wydokowanie statku trwa co najwyżej kilkanaście godzin, przeważnie dzionek.
Co innego dogadanie się z właścicielem doku, postawienie podbudowy pod Zawiszę. No i sama naprawa.

Noo, widzę że Janusz już wszystko wyjaśnił dokładnie.
Zbieraj napisał(a):
Zaczynanie takiej roboty niezgodnie z opracowanym i zatwierdzonym przez PRS dokumentem, który nazywa się "Plan dokowania" grozi katastrofą.

Dlaczego zawsze mi się wydawało że taki plan musi być na burcie właśnie w razie takiej sytuacji awaryjnej :?:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
pierdupierdu napisał(a):
Hmm, jedyna stocznia w La Corunie jest "o rzut kamieniem", ale dysponuje tylko pochylniami/slipami:
http://astillerosjosevalina.es/customer ... 1&menu_id=

To jest właśnie ta stocznia. W lewym górnym rogu, przy główce stoi stateczek ratowniczy Salvamar Mirfak, a biały stateczek za nim stoi przy stacji bunkrowania. Tam brałem paliwo.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Wojciech1968 napisał(a):
Czekałem i doczekałem się .
Janusz dziękuję.
No... nie ważne, na co Ty czekałeś. Ważne, że uczestnicy ZM nie na to czekali, co się stało. A już szczególnie nie czekali na Zobaczyć Malowanie Dna Zawiszy Farbą Czerwoną, co byłeś łaskaw zaproponować... :(

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Zbieraj napisał(a):
przenieśli tam
OK, sprzątnąłem, a Twój post jako już nieistotny przeniosłem do archiwum.

############

A w temacie wątku...

Zacząłem liczyć koszty....
o Q....
:(

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Gdyby kogoś interesowało, jak wygląda dokowanie Zawiasa - polecam:

http://www.marinetraffic.com/ais/pl/sho ... #top_photo

Można sobie wyobrazić, jakich podpór wymaga Zawias przy slipowaniu, bez ścian bocznych doku.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cypis napisał(a):
No... nie ważne, na co Ty czekałeś. Ważne, że uczestnicy ZM nie na to czekali, co się stało. A już szczególnie nie czekali na Zobaczyć Malowanie Dna Zawiszy Farbą Czerwoną, co byłeś łaskaw zaproponować... :(


Może dla przypomnienia Tobie wspomnę, że moja skromna osoba podjęła czynności w celu uruchomienia silnika na Zawiszy Czarnym http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... 02#p165758.
Wspomnę również, że szydziłeś z propozycji zlecenia badania odlewu uszkodzonego koła zębatego
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... 30#p166002
Teraz utrzymujesz się w przekonaniu, że moja była propozycja malowania Zawiszy Farbą Czerwoną, wskaż mój cytat jako dowód na to.

Ja wskażę Twój ...
Cypis napisał(a):
Objaśniając przy okazji niewidomym, jak wygląda kolor czerwony?


Dla rozwiania Twoich dalszych wątpliwości , to naświetle Tobie , że od 1996 roku zajmuję się remontami przekładni Befared, Nowomag, Pioma, Zamech, Glinik, Ryfama, Glimag, Remag, BZUT, inne.

Raz jeszcze zobacz emotikony, które zastosowałem...

Wojciech1968 napisał(a):
No to spoko. A i można sobie dno statku sprawdzić przy okazji , czy gdzieś nie przyrył. ;)
Można też i odmalować w ramach zajęć bosmańskich. :)


Czepiasz się , nie wiedzieć czemu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 09:05
Posty: 218
Lokalizacja: Ełk
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: może się nie zabiję ;)
Cytuj:
Witajcie. Po wielu dyskusjach i rozważeniu wszystkich - naszym zdaniem - wariantów, odwołujemy rejs drugi. Do chwili obecnej "Zawisza" po niefortunnym spotkaniu z bezpańską liną cumowniczą pozostaje w porcie. Nie chcemy narażać kolejnych ludzi na niepewny los, a już dziś wiemy, że powrót drogą morską do Polski w oznaczonym terminie jest nie wykonalny. (...)

_________________
W stronę zachodzącego słońca...
i hen za horyzont...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Dla tych co nie mają FB:

http://www.facebook.com/pages/Sy-Zawisz ... 7027808251
W związku z całym ciągiem niekorzystnych wydarzeń, plan dalszego działania rysuje się następująco:
- jutro o godz 1500 (wraz z wysoką wodą) Zawisza idzie na slip;
- od jutra również zaczynamy ewakuację załogi: prawdopodobnie autobusem do Madrytu i samolotem z Madrytu (dokładne daty i godziny podamy niezwłocznie);
- na statku pozostanie załoga szkieletowa wraz z kpt. Januszem Zbierajewskim, który zmieni kpt. Rudnickiego w piątek. Załoga ta, gdy tylko będzie to możliwe, będzie przeprowadzać Zawiszę do kraju;
- kolejny etap rejsu Zobaczyć Morze, który miał się rozpocząć 1 IX odwołujemy.
Nauczony doświadczeniem dodam jeszcze magiczne stwierdzenie: sytuacja jest dynamiczna ...
Tomasz Maracewicz

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
fb napisał(a):
Załoga ta, gdy tylko będzie to możliwe, będzie przeprowadzać Zawiszę do kraju;

Tu bym prosił o opis przeprowadzenia Zawiszy ( bez silnika ) do kraju.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojciech1968 napisał(a):
u bym prosił o opis przeprowadzenia Zawiszy ( bez silnika ) do kraju.
Wprawdzie żaglowiec to statek do przewozu żagli, ale czasem, w drodze wyjątku, przewozi te żagle nie w ładowni tylko na masztach :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj napisał(a):
Wprawdzie żaglowiec to statek do przewozu żagli, ale czasem, w drodze wyjątku, przewozi te żagle nie w ładowni tylko na masztach

To tak ogólnie.
A wyjście z portu i wejście do portu ?
Co gdy będzie w morzu potrzebny silnik ?
Janusz , podziel się wiedzą dla potomnych.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojciech1968 napisał(a):
A wyjście z portu i wejście do portu ?
Co gdy będzie w morzu potrzebny silnik ?
Janusz , podziel się wiedzą dla potomnych

Ta ogólnie, to nawet Lwów (żaglowiec znaczy) miał silnik.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cape napisał(a):
Ta ogólnie, to nawet Lwów (żaglowiec znaczy) miał silnik.

Znaczy bez silnika Zawisza nie może wyjść w morze.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojciech1968 napisał(a):
Znaczy bez silnika Zawisza nie może wyjść w morze.
Czasem może wyjść w morze, czasem może wrócić. Ale potrzebne są do tego sprzyjające okoliczności.

PS. W tym roku wychodziłem z Visby bez użycia silnika (ale był gotowy do uruchomienia).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 22:15 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Przykro mi ogromnie, że marzenia wracających muszą poczekać.

Wojciech1968 napisał(a):
Cape napisał(a):
Ta ogólnie, to nawet Lwów (żaglowiec znaczy) miał silnik.

Znaczy bez silnika Zawisza nie może wyjść w morze.

Przesunięcie słowa "nie" o jeden wyraz w prawo rodzi nadzieję i dodaje wiary. A z nadzieją i wiarą, różnych niewiarygodnych rzeczy można dokonać. :D

Trzymam kciuki i mam nadzieję, że Zawias w niedługim czasie odzyska swoją mechaniczną sprawność.

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojciech1968 napisał(a):
Co gdy będzie w morzu potrzebny silnik ?
Janusz , podziel się wiedzą dla potomnych.
Proszem uprzejmniem.

To sie robi tak:

The manual - How to use the tallship.
(Special edition for Wojciech Numerowany)

1. Stawia się żagle. Są dwie szkoły: od dziobu do rufy albo od rufy do dziobu.
2. Oddaje się cumy i szpringi. Są dwie szkoły: od dziobu do rufy albo od rufy do dziobu.
3. Wychyla się ster. Są dwie szkoły: w lewo albo w prawo.
4. Się płynie. O ile się da - do przodu.
5. Jak się ma silnik - można go włączyć.
6. Jak się nie ma silnika - to się go nie włącza.
7. Dobrze jest mieć jakiś przyrząd nawigacyjny, np. kompas, ale nie jest on konieczny.
8. Się dopływa.
9. Dobrze jest na koniec wygłosić jakieś krótkie przemówienie podsumowujące, np. O, q... . jakimś cudem trafiliśmy!!! :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Ostatnio edytowano 29 sie 2012, o 22:46 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 8: Były user, Errak, Eryk, JoEve, Stara Zientara, tuptipl, Wiktor98, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 22:38 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
FB napisał(a):
- jutro o godz 1500 (wraz z wysoką wodą) Zawisza idzie na slipp....
Załoga ta, gdy tylko będzie to możliwe, będzie przeprowadzać Zawiszę do kraju

Jakoś nie wynika z tego co napisano, że powrót odbędzie się bez sprawnego silnika. Nie za bardzo sobie wyobrażam taką możliwość, choćby ze względu bezpieczeństwa żeglugi, no chyba że Zbieraj poszerzy moje horyzonty.

Kurde, tyle zaangażowania ludzi w usunięcie awarii i jakaś pieprzona lina musiała się zaplątać :evil:

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sie 2012, o 22:42 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Dawniej żaglowce jakoś pływały bez maszyn. ;)

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL