Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 kwi 2024, o 10:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 paź 2013, o 17:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Moniiu, wielkie dzięki za materiał do przemyśleń.
Gwoli wyjaśnienia:
Moniia napisał(a):
BTW, jp. Spójrz na statystyki, które przytoczyłeś. Akcji ratowania życia wg nich jest tylko 79.
Owszem, zauważyłem to. Ale czy Ewakuacje medyczne 17 to nie są akcje ratowania życia? - Jeśli kogoś z przyczyn medycznych trzeba dostarczyć z morza na ląd - to jednak zwykle jest to sprawa życia lub śmierci (z braku pomocy medycznej). Więc i te Inne akcje (RM, AR) 27 zaliczyłem do "ratujących życie" widząc, że polski SAR jakieś dziwne klasyfikacje stosuje.

Tak czy siak, widać jedno: polski stateczek ratowniczy ma zajęcie (średnio statystycznie) 1 do 2 razy w miesiącu. Wyjątek stanowi Władysławowo - 4 razy w miesiącu. Można zatem postawić pytanie, czy zasadne jest utrzymywanie na tych stateczkach (SAR1500) etatowych, państwowych załóg? Może lepiej byłoby oddać je ochotnikom, a za zaoszczędzone z etatów pieniądze wynająć firmę, która zapewni dyżur stały 3 śmigłowców (po 1 w trzech punktach naszego wybrzeża). Może nie wystarczy, ale "skubnie" się MarWoja pozbawiając ich tego obowiązku, a ponadto na cywilne śmigłowce SAR jakieś dofinansowani unijne można byłoby uzyskać. Natomiast załogi zawodowe pozostawić na razie na dużych statkach ratownictwa technicznego (SAR3000). Choć z tymi też w przyszłości trzeba byłoby zrobić jakoś inaczej, bo one jeszcze rzadziej wychodzą z portów na akcje. Tak jak jest, to "stać" nasze państwo na flotyllę statków ratowniczych (gdy w znacznie bogatszych państwach są to statki utrzymywane przez organizacje społeczne) a "nie stać" nas na nowe śmigłowce :-(



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2013, o 20:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
Akcje ratowania życia ludzkiego na morzu 79
- Ewakuacje medyczne 17


a ajak to czytać?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 22:15 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Odgrzebuję wątek, bo pojawiły się wspomnienia polskiego oficera-nawigatora śmigłowca biorącego udział w akcji poszukiwaczej po zatonięciu promu JAN HEWELIUSZ
http://morskieskrzydla.blogspot.com/2014/04/nie-dane-nam-byo-ratowac-heweliusza.html
Czytajcie, dopóki nie zniknie!



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Akcje ratowania życia ludzkiego na morzu 79
- Ewakuacje medyczne 17


a ajak to czytać?

A kiedy nadajesz Mayday? "W sytuacji BEZPOŚREDNIEGO zagrożenia życia." Czy złamana ręka lub noga stanowi takowe? Nie bezpośrednio. Czy warto jednak daną osobę przetransportować JAK NAJSZYBCIEJ do szpitala? Zdecydowanie tak.

No i wlasnie tutaj masz różnicę pomiędzy ratowaniem życia a ewakuacją medyczną (w sytuacji bez bezpośredniego zagrożenia życia...). Tak wiec nie mozna ich do jednego worka wrzucać.

W RNLI w powyższych statystykach różnica jest kilkuset akcji co najmniej - ale to wyplyniecie ratowników - moze być tez tylko do asysty itp.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 220 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL