Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 wrz 2019, o 13:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 mar 2014, o 00:55 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dodałbym jeszcze, że wojskowi operatorzy radarów gdy pełnią dyżur zwykle nie interesują się samolotami lecącymi przez korytarze powietrzne lotnictwa cywilnego. Za dużo tego lata, żeby się każdym przejmować jeżeli nie ogłoszono "wyższych stopni gotowości bojowej". Dopiero coś, co leci poza takim korytarzem i nie reaguje na wywołanie radiowe może być powodem poderwania myśliwców przechwytujących. Z tego, co zarejestrowano na malezyjskich wojskowych radarach pierwotnych wynika, że MH370 (a raczej echo utożsamione potem z MH370, bo widocznie żaden inny samolot nie pasował) leciał po "lotniczych waypointach", że tak to nazwę po naszemu. Zarejestrowane zmiany wysokości lotu mogą świadczyć o tym, że osoba pilotująca ten samolot chciała uniknąć zbliżenia z innymi samolotami znajdującymi się w tych korytarzach, w których MH370 leciał już "pozarozkładowo". Natomiast dla cywilnej kontroli lotów ten samolot po wyłączeniu transpondera był po prostu... niewidoczny. Coraz rzadziej kontrolerzy lotnictwa cywilnego używają radarów pierwotnych, opierając się na sygnałach transponderów odbieranych przez radary wtórne.

Wracając jeszcze do tej mapki z "ostatnim pingiem" - mam wrażenie, że rząd Malezji przekazał ją dziennikarzom na odczepnego Macie, i przestańcie pisać, że my nic nie robimy. Jak tę mapkę zinterpretować? Chyba tak, że ostatni "ping" został odebrany przez antenę satelity pod kątem 40 stopni.
1) Ale czy chodzi tu o 40 o widziane z powierzchni Ziemi (czyli satelita 40 o nad horyzontem)? Czy może 40 o od wyimaginowanej powierzchni przechodzącej przez antenę satelity a prostopadłej do promienia Ziemi na przedłużeniu którego "wisi" satelita? To nie to samo, bo Ziemia nie jest płaska.
2) Ów kąt 40 o dla samolotu stojącego na powierzchni Ziemi, i dla samolotu lecącego np. 10 km nad Ziemią (typowa wysokość lotu odrzutowców pasażerskich) - to jednak nie jest to samo miejsce (choć różnica nie taka duża, jakieś 12 km).
3) Czy aby rzeczywiście satelita INMARSAT może tak precyzyjnie określić kąt odbieranego sygnału i akurat było to 40 o? A może raczej było to gdzieś między 30 a 50?
Satelity INMARSAT-u częściowo pokrywają się swoimi zasięgami, ale w tym przypadku jakoś tak trafiło na granicę zasięgu satelity "pacyficznego" Obrazek, stąd chyba ta przerwa w łuku (gdyby samolot tam był, jego "ping" zostałby odnotowany przez dwa satelity i mielibyśmy przecinające się łuki).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 12:00 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Znalazłem sugestię (bo szefostwo INMARSAT-u jakoś nie kwapi się, aby podać choć trochę informacji technicznych), że anteny tych satelitów nie mogą określać kąta, pod jakim "pingują" z odbiorniko-nadajnikami, ale może to być wyliczone pośrednio:
opóźnienie czasu w wymianie "pingów" wskazuje na odległość satelity od odbiorniko-nadajnika (tranceivera), a z tej odległości można obliczyć gdzie to tranceiver się znajdował jako okrąg na Ziemi rysowany wokół punktu, nad którym "wisi" satelita. Ale to byłyby wszystko obliczenia obarczone większym lub mniejszym błędem, bo wiemy, jak to z tymi falami radiowymi w atmosferze jest: ugięcia, odbicia itp. Zatem mapkę trzeba traktować raczej jako poglądową mniej więcej gdzieś tam w okolicy, a nie jako precyzyjną lokalizację.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 15:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8374
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3052
Otrzymał podziękowań: 2057
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
_jp_ napisał(a):
(...). Zatem mapkę trzeba traktować raczej jako poglądową mniej więcej gdzieś tam w okolicy, a nie jako precyzyjną lokalizację.

No zasadniczo mapkę pokazującą lokalizacje o circa 15000 km długości trudno potraktować jaką PRECYZJNE OKREŚLENIE MIEJSCA, prawda? :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2014, o 22:08 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Chodziło mi o to, żeby nie wierzyć tak bezkrytycznie w to, że samolot musiał być gdzieś na tych cienkich czerwonych kreskach, bo równie dobrze mógł być całkiem sporo od nich. :) Jeszcze należałoby nanieść to na mapę ukształtowania powierzchni - czy nie ma tam, na tym "północnym łuku" jakichś łańcuchów górskich, które mogłyby ograniczać kontakt z satelitą pod kątem tych +/- 40 o. I zawęzić w ten sposób prawdopodobny rejon "ostatniego pingu".

Nowa, ciekawa hipoteza: MH370 "podczepił się" pod singapurski samolot tego samego typu lecąc tuż za nim - i tak przechytrzył kontrole radarowe http://keithledgerwood.tumblr.com/post/79838944823/did-malaysian-airlines-370-disappear-using-sia68-sq68. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2014, o 06:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2922
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 351
Otrzymał podziękowań: 399
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
http://www.dailytelegraph.com.au/news/m ... 6860226157

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2014, o 07:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2922
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 351
Otrzymał podziękowań: 399
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
fota rejonu znaleziska

http://www.amsa.gov.au/media/documents/ ... dMH370.pdf


Załączniki:
258905-ff98c16e-ad45-11e3-9d7e-f018f46e0213.jpg
258905-ff98c16e-ad45-11e3-9d7e-f018f46e0213.jpg [ 51.24 KiB | Przeglądane 7684 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2014, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2922
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 351
Otrzymał podziękowań: 399
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Koniec poszukiwań na dziś. Noc i zła pogoda. Jutro cdn.
http://edition.cnn.com/2014/03/20/world ... nes-plane/

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2014, o 01:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Obawiam sie, że tam ( w tym śmietniku) znajdą jakąś resztkę po IMOCA , lub VOR z dawnych lat. :-(

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 mar 2014, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2922
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 351
Otrzymał podziękowań: 399
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Ostatni komunikat:
https://www.amsa.gov.au/media/documents ... etimes.pdf

Trzeba cierpliwości w oczekiwaniu na otwarcie strony, ale mają permanentnie przeciążony serwer.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *



Załączniki:
komunikat.jpg
komunikat.jpg [ 86.35 KiB | Przeglądane 7451 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2014, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Nowe znalezisko satelitarne:
http://www.theguardian.com/world/2014/m ... n-airlines
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/ ... lotu-MH370
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2014, o 22:41 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nie obraź się, ale raczej nie "nowe", tylko... stare.
Moim zdaniem, Chińczycy na obrazie ze swojego satelity znaleźli to samo, co parę dni temu Australijczycy na amerykańskim. Obrazek
Wymiary i kształt są podobne. I bardzo podobne współrzędne geograficzne:
Chiny 90 o 13' 43" E, 44 o 57' 29" S (nie wiem, czemu zapisują w tej kolejności?),
Australia 43:58:34S 090:57:37E

Czy masz możliwość sprawdzenia, jakie aktualnie w tym rejonie są prądy morskie?

Różnica położenia około 1 stopnia, zobrazowanie "australijsko-amerykańskie" było uzyskane 16-ego, to chińskie może być późniejsze. Ale nie wiemy, czy Chińczycy stosują to samo "amerykańskie" odwzorowanie kartograficzne WGS-84? Jeśli mają jakiś swój własny układ geodezyjny, to i stąd może po części wynikać różnica we współrzędnych. Australijskie samoloty nie znalazły już tego obiektu na współrzędnych z 16-tego, więc jeśli nie zatonął, to sobie dryfuje - najprawdopodobniej wprost pod obiektyw chińskiego satelity :) .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2014, o 01:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jasne - genialna teoria.
Zanurzony obiekt w dwa dni zdryfował 75 mil na południowy zachód - w strefie zachodnich wiatrów i prądów płynących na wschód.
A w AMSA nikt nie zauważył różnicy między WGS-84 a "chińskim odwzorowaniem" wynoszącej 75 mil.
Zawiniętych w sreberka...

Schodząc na ziemię - relacji medialnych a także doniesień oficjalnych nie należy brać zbyt serio. Chińczycy już raz znaleźli satelitarne obrazy prawdopodobnych resztek samolotu. Dziesięć dni temu, w Morzu Południowochińskim...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 mar 2014, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2014, o 19:04 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kolejne, pojedyncze obiekty widziały dziś w rejonie poszukiwań załogi chińskiego i australijskiego samolotu. Ale nie potwierdzono, czy pochodziły one z poszukiwanego boeinga. https://www.amsa.gov.au/media/documents/24032014MediaUpdate15MH370FINAL.pdf.
Natomiast premier rządu Malezji, w krótkim dzisiejszym oświadczeniu chciał chyba dać do zrozumienia, że nie będą już szukać na północnym łuku w Azji:
Cytuj:
Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak’s full statement on the missing MH370 plane:

This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370’s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2014, o 13:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
INMARSAT uchyla rąbka tajemnicy, w jaki sposób określili, że samolot poleciał na południe, a nie na północ - ponoć wykorzystali efekt Dopplera (zmiana częstotliwości odbieranego sygnału wskutek wzajemnego ruchu satelity i samolotu) http://www.telegraph.co.uk/technology/news/10719304/How-British-satellite-company-Inmarsat-tracked-down-MH370.html. Ale miejsce upadku do oceanu, na zachód od australijskiego miasta Perth, jest wyliczone przy założeniu stałej prędkości i kierunku lotu, określonej ilości paliwa etc. ...
Cytuj:
We worked out where the last ping was, and we knew that the plane must have run out of fuel before the next automated ping, but we didn't know what speed the aircraft was flying at – we assumed about 450 knots," said McLaughlin. "We can’t know when the fuel actually ran out, we can’t know whether the plane plunged or glided, and we can’t know whether the plane at the end of the time in the air was flying more slowly because it was on fumes.
... jeśli w rzeczywistości parametru lotu były inne to tam, gdzie szukają - nie znajdą.
Smaczku wypowiedzi dodaje to, obok modelu jakiej rakiety stoi wiceprezes INMARSATU :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2014, o 17:07 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dziś, na konferencji prasowej ministra obrony Malezji, pełniącego też obowiązki ministra transportu, pokazano nowe zobrazowanie satelitarne pozyskane trzy dni temu, 23 marca, przez Airbus Defence and Space (z siedzibą we Francji) http://postimg.org/image/hux9nh2tl/. Malezyjscy specjaliści wypatrzyli na nim w przerwach pomiędzy chmurami 122 obiekty na powierzchni oceanu. Sugeruje to, że na obszarach zasłoniętych chmurami może być tego o wiele więcej. Ich lokalizacja wypada pomiędzy obiektami zauważonymi przez Australijczyków na obrazie z 16.III a tymi wskazanymi przez Chińczyków na obrazie z 18.III http://postimg.org/image/3zyz508eh/
Zastanawia mnie jednak wielkość tych obiektów, które wymieniono w tabelce http://postimg.org/image/ecl9r31xl/ - aż cztery z nich mają jakoby długość ponad 20 m. Tymczasem w samolocie typu Boening 777 trudno byłoby znaleźć tej wielkości elementy konstrukcyjne! Statecznik pionowy na ogonie ma jedynie około 10 m wysokości. Nawet razem z ogonową częścią kadłuba, na której jest umocowany, byłoby to jakieś 13-14 m. Skrzydła są tylko dwa. A trudno przypuszczać, by w wyniku uderzenia o wodę poszycie kadłuba rozcięło się i odgięło na takie ponad 20 metrowe kawałki utrzymujące się na wodzie (skąd dodatnia pływalność? - pianka izolacyjna i plastykowa tapicerka wewnętrzna przecież rozsypałyby się przy takim odkształceniu?).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2014, o 00:35 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
W "pobliżu" Australii nadal żadnego kawałka samolotu nie potwierdzono, tymczasem... na plaży w Malediwach znaleziono coś, co wygląda jak zbiornik substancji gaśniczej z instalacji p.-poż. dużego pasażerskiego samolotu http://www.maldivesfinest.com/mh370-evidence :-o
Hm... takich rzeczy raczej nie gubi się podczas lotu (o ile samolot się nie rozpada), a i rybacy raczej nie używają jako pływaków do sieci?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2014, o 22:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wczoraj specjaliści z Tajlandii podbili stawkę - na obrazie ze swojego (tajskiego!) satelity pokazali ponad 300 obiektów. Dziś przesunięto obszar poszukiwań o jakieś 1000 km na północ od poprzedniego rejonu - są efekty: niemal każda załoga poszukiwawczego samolotu coś zauważyła, tylko nadal nie wiadomo co. Obecny obszar poszukiwań, o czym na razie się pisze, leży w takim szczególnym miejscu gdzie, mniej więcej pomiędzy 30o a 40oS oraz 85o a 95oE, prądy morskie zawijają kółko w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. I do wewnątrz tego kółka wpadają unoszone tymi prądami śmieci i z północnej i z południowej części Oceanu. Jest więc wysokie prawdopodobieństwo, że i resztki MH370 tam trafiły, gdziekolwiek nie spadłby on do morza. Ale mało raczej prawdopodobne będzie wsteczne odtworzenie drogi skąd te resztki przypłynęły?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2014, o 22:15 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
http://uk.reuters.com/article/2014/03/31/uk-malaysia-airlines-idUKBREA2I1LB20140331
Cytuj:
(...)The new search area, while closer to Perth and subject to calmer weather, is also closer to an area of the Indian Ocean where currents drag all manner of flotsam and rubbish.

"I would say the search area is located just outside of what we call the garbage patches," Erik van Sebille, an oceanographer at the University of New South Wales said.

"However, there is much more debris there than in the Southern Ocean. Debris from Western Australia that ends up in the garbage patches will have to move through the search area."

But the greatest problem remains the vast search area, roughly the size of Poland or New Mexico.
(...)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2014, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
To był "sprzęt wędkarski" :-?
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/ostatni ... lotu/vs0wc
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/obiekty ... lotu/zwtlk
Dla mnie to poszukiwania ( w tym miejscu) służą do odwrócenia uwagi opinii publicznej od co najmniej wielkiej niekompetencji.
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2014, o 19:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
"We're not searching for a needle in a haystack. We're still trying to define where the haystack is" - Air Marshal Mark Binskin, vice chief of the Australian Defence Force, said of the search for the missing Malaysia Airlines Flight 370. http://www.youtube.com/watch?v=zrjUJ2uVW5A


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2014, o 10:08 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Poszukiwania na powierzchni morza jak dotąd bezowocne.
Tymczasem na chińskim i australijskim statku odebrano sygnały dźwiękowe podobne do tych, jakie wysyłają skrzynki rejestratorów lotniczych, około 37,5 kHz. Tylko, że miejsca odebrania tych sygnałów dzieli... około 600 km.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Ciąg dalszy poszukiwań bez zmian:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title, ... omosc.html

oraz tu:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title, ... omosc.html

Wygląda na to, że drugi oficer włączył cichcem telefon, aby dac sygnał.

MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Ostatnio edytowano 19 kwi 2014, o 16:01 przez Janna, łącznie edytowano 1 raz
poprawiłam link, bo nie działał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
A tu w poszukiwaniach: bez zmian:

http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/art ... kze-rc-red

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
A tu o teoriach spiskowych* :
http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/art ... kze-rc-red

MJS
ps
*które bardzo lubię (słuchać na dobranoc) - po nich mam fantazyjne sny :cool:

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 22:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2166
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
A z oficjalnych informacji (dzisiejsze wystąpienie premiera rządu Australii http://www.cnn.com/2014/04/28/world/asia/malaysia-airlines-plane/) wynika, że zaprzestaje się poszukiwań szczątków samolotu na powierzchni morza, tak za pomocą samolotów jak i statków (skoro przez te półtora miesiąca nic nie znaleziono). Będą prowadzone nadal poszukiwania na dnie oceanu za pomocą sonarów holowanych i podwodnych robotów. W rejonie uznawanym za "prawdopodobne" miejsce katastrofy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Twija stronka juz nie istnieje: :-P

A ja mam inną bardziej spiskową:
http://kefir2010.wordpress.com/2014/03/ ... einga-777/



proszę czytać do końca :mrgreen:
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2014, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Ciąg dalszy poszukiwań wkrótce:
http://www.huffingtonpost.com/2014/05/0 ... 65371.html
Poczytajcie też komentarze :-o

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2014, o 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Mówiłem już, że lubię teorie spiskowe?



Więc lubię: tą i inne obok z yutuba :lol:
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2014, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12520
Podziękował : 8446
Otrzymał podziękowań: 1996
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Jeszcze inna teoria spiskowa: :-o



MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Gałkiewicz i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL