Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=20799
Strona 1 z 2

Autor:  markrzy [ 28 gru 2014, o 09:05 ]
Tytuł:  Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-po ... Id,1580699

Autor:  Magister [ 28 gru 2014, o 12:30 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Podaję innego linka co by można porównać wiadomości.
http://www.independent.co.uk/news/world ... 46679.html

Aż się nie chce w to wierzyć.

Autor:  markrzy [ 28 gru 2014, o 17:46 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Spojrzałem przed chwilą na Marine traffic i zaintrygowala mnie jednostka SAR/zaznaczyłem jej ślad /. Bez opisu, natomiast prędkość średnia wynosi ok 70w. Czyżby to był helikopter?

Ps. Są ofiary śmiertelne
Na RAI News24 relacja z akcji ewakuacji helikopterami.
Na NC+ kanał 241

Załączniki:
Screenshot_2014-12-28-17-38-11.png
Screenshot_2014-12-28-17-38-11.png [ 95.94 KiB | Przeglądane 7405 razy ]

Autor:  Zbieraj [ 28 gru 2014, o 18:24 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Ten SAR ma AIS klasy B. Na niektórych programach prędkość otrzymywana z odbiorników B jest zawyżana 10-krotnie.
W tej chwili (zajrzałem) ta jednostka robi 106 węzłow, czyli naprawdę 10,6.

Autor:  markrzy [ 28 gru 2014, o 18:33 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Ale przemieszcza się bbbbbbb. szybko i wraca do Włoch, chociaż akcja trwa.

Załączniki:
Screenshot_2014-12-28-18-18-48.png
Screenshot_2014-12-28-18-18-48.png [ 128.04 KiB | Przeglądane 7349 razy ]

Autor:  markrzy [ 28 gru 2014, o 18:58 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

A jak to wytłumaczyć?

Załączniki:
Screenshot_2014-12-28-18-56-40.png
Screenshot_2014-12-28-18-56-40.png [ 448.7 KiB | Przeglądane 7329 razy ]

Autor:  mdados [ 28 gru 2014, o 19:07 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Pewnie jest jakiś kanał :)

Autor:  markrzy [ 28 gru 2014, o 19:23 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Jednak statek cumuje na lotnisku wojskowym

Załączniki:
Screenshot_2014-12-28-19-20-36.png
Screenshot_2014-12-28-19-20-36.png [ 143.61 KiB | Przeglądane 7264 razy ]

Autor:  _jp_ [ 28 gru 2014, o 19:29 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

I teraz wyobraź sobie, że płyniesz we mgle, spoglądasz na ekran AIS-u... a tu jakiś "statek" pędzi na ciebie z szybkością poduszkowca :-?

Autor:  mdados [ 28 gru 2014, o 19:30 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

markrzy napisał(a):
Jednak statek cumuje na lotnisku wojskowym


Bo to jest statek ale powietrzny

Autor:  Blueboy [ 28 gru 2014, o 19:31 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

a na adriatyku koło Rawenny zderzyły się 2 statki. 2 osoby nie żyja a 4 sa zaginione, 5 udało się podjąć. Tonie jednostka turecka.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

akcję ratunkową płonącego Norman Atlantis utrudnia bardzo zła pogoda.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
I teraz wyobraź sobie, że płyniesz we mgle, spoglądasz na ekran AIS-u... a tu jakiś "statek" pędzi na ciebie z szybkością poduszkowca :-?

przeżyłem coś podobnego. to był wodolot

Autor:  _jp_ [ 28 gru 2014, o 19:34 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

panprezes napisał(a):
a na adriatyku koło Rawenny zderzyły się 2 statki. 2 osoby nie żyja a 4 sa zaginione, 5 udało się podjąć. Tonie jednostka turecka.
A ta pierwsza jednostka, bliżej nieopisana, ponoć zatonęła tuż po zderzeniu :-(

Autor:  Blueboy [ 28 gru 2014, o 19:36 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

markrzy napisał(a):
Jednak statek cumuje na lotnisku wojskowym

w akcji biorą udział 4 śmigłowce SAR. podjęto ponad 150 osób, na pokładzie pozostało jeszcze ok. 300

Autor:  Gregs [ 28 gru 2014, o 19:39 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Temperatura wody w tej części morza około 17 st.

Obrazek

http://www.weatheronline.co.uk/marine/weather?LEVEL=77&LANG=en&TIME=6&MN=gfs&CEL=C&SI=mph&MENU=0&LANG=en&WIND=g029&MODELLTYP=uv10

Autor:  markrzy [ 28 gru 2014, o 19:42 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Wcześniej wiało do 40w

Załączniki:
pogoda.png
pogoda.png [ 210.19 KiB | Przeglądane 7188 razy ]

Autor:  northeaster [ 28 gru 2014, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Najszybszą jednostką jest tam CP 309 ma dwa silniki po 1000 KM każdy , prędkoṡć 30 węzłόw, 4 osoby załogi i 20 wolnych miejsc. W akcji bierze udział jeszcze jedna łόdź albańska, 9 helikopterόw włoskich i jeden grecki. Na miejsce powinien dopłynąć też lotniskowiec San Giorgio.

Tam jest jeszcze 312 osόb na pokładzie.

Załączniki:
guardiacostieracp309_Small.jpg
guardiacostieracp309_Small.jpg [ 224.03 KiB | Przeglądane 7149 razy ]

Autor:  _jp_ [ 28 gru 2014, o 20:54 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Nie nazywałbym tego http://en.wikipedia.org/wiki/San_Giorgio-class_amphibious_transport_dock "lotniskowcem".

Autor:  Gregs [ 28 gru 2014, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Obszerne info tu:

http://gcaptain.com/hundreds-trapped-ferry-burns-heavy-seas-greece/

Obrazek

Autor:  _jp_ [ 28 gru 2014, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Według nowych doniesień wciąż płonący statek z ludźmi na pokładzie jest ciągnięty na holu przez Marietta Barrett.

Autor:  _jp_ [ 28 gru 2014, o 23:31 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Koszmar...Obrazek

Autor:  _jp_ [ 29 gru 2014, o 16:30 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Ewakuacja ludzi zakończona. Tym razem włoski kapitan zszedł z pokładu w ostatniej grupie. Zginęło 5 osób (lub 7, jak podają niektórzy?). Pożar dogasa. Trwają próby holowania statku, liny zrywały się (lub przetopiły?) kilka razy.

Autor:  northeaster [ 29 gru 2014, o 19:20 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

La Stampa podaje, źe zginęlo 8 osόb i prawdopodobnie jest 38 osόb zaginionych. To była wyjątkowo długa akcja ratunkowa Mam wraźenie, źe były opόźnienia w podejmowaniu decyzji, pewnie czekali na lepszą pogodę. Premier, pani minister obrony i marynarka ogłosili sukces.

Autor:  _jp_ [ 29 gru 2014, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

northeaster napisał(a):
Premier, pani minister obrony i marynarka ogłosili sukces.
a co mieli powiedzieć? Pamiętasz: Trzy koła są dobre.

Autor:  _jp_ [ 29 gru 2014, o 21:49 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Oj, mocne http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Kapitan-zeglugi-wielkiej-Marek-Blus-sytuacja-podobna-jak-na-Titanicu,wid,17140263,wiadomosc.html?ticaid=114116&_ticrsn=3. A Pana Kapitana Błusia miałem zaszczyt poznać osobiście na... szkoleniu STCW
wp.pl napisał(a):
Kapitan żeglugi wielkiej Marek Błuś: sytuacja podobna jak na Titanicu.
Pasażerowie włoskiego promu byli w podobnej sytuacji jak ci na Titanicu. Zabrakło im skutecznych środków ratunkowych, dzięki którym mogliby szybko opuścić statek - ocenił kapitan żeglugi wielkiej Marek Błuś.
Prom Norman Atlantic, na którego pokładzie wybuchł pożar, przepłynął od wybrzeży Grecji na wody terytorialne Albanii. Akcja ratunkowa trwała 36 godzin. Zginęło osiem osób.
Kapitan Marek Błuś przyznał, że jest zażenowany faktem, że to wszystko zajęło tak długo. Jak podkreślił, ewakuacja statku powinna trwać pół godziny i być prowadzona wyłącznie z użyciem środków ratunkowych, które były na promie, a te najwyraźniej zawiodły. - Dlatego akcja trwała aż półtorej doby - zaznaczył.
W ocenie kapitana Marka Błusia wypadek włoskiego promu pokazuje, że montowane na statkach morskie systemy ewakuacyjne się nie sprawdzają. Dodatkowo załogi często nie są odpowiednio przeszkolone. Kapitan przestrzegał jednak przed obwinianiem personelu pokładowego za taki, a nie inny przebieg akcji ratunkowej. - To nie jest wina człowieka, którego nie przeszkolono, bo jeśli ma na takim czymś odbywać ćwiczenia raz na rok, to nie może tego robić sprawnie - stwierdził. Zdaniem Marka Błusia cała sprawa w znacznym stopniu obciąża twórców prawa, które nakazuje montowanie kompletnie nieskutecznych systemów ratunkowych.

Autor:  SIRK [ 30 gru 2014, o 07:37 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

_jp_ napisał(a):
Oj, mocne http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title, ... &_ticrsn=3. A Pana Kapitana Błusia miałem zaszczyt poznać osobiście na... szkoleniu STCW


Może i mocne ale czy rozsądne? Nie znam osobiście pana kapitana ale nawet gdy jest się uznanym ekspertem to nie można stawiać tak jednoznacznych opinii nie znając szczegółów akcji ratowniczej. Powiem więcej, tym bardziej gdy jest się fachowcem nie powinno się tak zachowywać.

Bezpieczeństwo na dużych statkach pasażerskich jest ostatnio modnym tematem, jak zwykle każdy zainteresowany chce przeforsować własną, jedynie słuszną opinie. Pan kapitan, jak łatwo się domyślić, reprezentuje stanowisko szkoleniowców z którym się nie zgadzam.

Pozdrowienia,
Krzysztof

Autor:  Apasz [ 31 gru 2014, o 12:57 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Cześć i Witam .
Cała sprawa !! Się zakończyła -- niestety było trochę ofiar ( nie chciałbym być w śród ofiar )
Ale !!! Jako żem krtkofalowiec to moi koledzy - nasłychowcy i nadawcy odsłuchali sygnał pomocy z tego promu ---
https://www.youtube.com/watch?v=WPtjC2LXPyE
Nie zostawili suchej nitki na tym "oficjerze " radiowym .
Ja tego nie mogę oddtworzyc ale ,sugeruje się opiniami innych radiowych kolegów.
Oficer radiowy wydawał z siebie "bełkot "-- zamiast wzywać pomocy .
Językiem międzynarodowym jest jednak "angolski " bez względu w jakich okolicznościach prowadzimy łączność .
Koledzy stwierdzili ( krótkofalowcy ) ! ŻE, gdyby używali takiego "bełkotu to by nigdy nie przeprowadzili jakiejkolwiek dalekosiężnej ( DX-owej) łączności .

Jeśli ktoś może niech poprawnie wklei link i posłucha co tam "bęłkocze" oficer radiowy wzywając pomocy .

Czy byście tak postępowali w chwili wzywania pomocy??? -- pytanie do kapitanów jak również do osób mających i podobno umiejących się posługiwać radiostacjami -- w chwili zagrożenia

Apasz

Autor:  markrzy [ 31 gru 2014, o 16:16 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

To jest komunikat Olimpia Radio po grecku informujący wszystkich w okolicy o sytuacji!!!!!!!. Następny komunikat zawsze jest w jezyku angielskim./ nie nagrany/.
\TO NIE JEST MAY DAY Z PROMU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Autor:  _jp_ [ 31 gru 2014, o 16:25 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

Dodam, że "koledzy radiowcy" najwyraźniej nie wiedzą, jak działają statkowe radiostacje systemu GMDSS. Po dwukrotnym wciśnięciu "czerwonego" guzika automatycznie generowany jest i wysyłany w eter sygnał niebezpieczeństwa (DISTRESS) wraz pozycją statku (z gps) i numerem identyfikacyjnym statku. Dalszy komunikat słowny jest już tylko dopełnieniem.

Tutaj MAY-DAY było dla mnie zrozumiałe. Nazwa statku NORMAN ATLANTIC i jego sygnał wywoławczy India Bravo Sierra Mike również. I chwacit, wiadomo kto potrzebuje pomocy.

ps. Gdyby jacht palił mi się u polskich wybrzeży, to wołałbym Witowo-radio po polsku, a nie po angielsku (większa szansa na zrozumienie przez "Witowo" i może jeszcze jakiś rybak będący w pobliżu zrozumie).

Autor:  markrzy [ 31 gru 2014, o 17:16 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

To co pisałem wcześniej. Pełny komunikat niżej. Warto posłuchać. Druga połowa nagrania.
https://www.youtube.com/watch?v=2XRxfeu8Fn8


Taką jakość przekazu mamy najczęściej na naszych jachtach.
Proszę wziąć kartkę i zapisać sobie dla treningu komunikat MAY DAY RELAY

Życzę Wszystkim, abyście nigdy takich komunikatów w swoich radiach jachtowych w 2015 nie odbierali.

Autor:  _jp_ [ 6 sty 2015, o 22:17 ]
Tytuł:  Re: Pożar promu NORMAN ATLANTIC- na Morzu Jońskim

SIRK napisał(a):
Bezpieczeństwo na dużych statkach pasażerskich jest ostatnio modnym tematem, jak zwykle każdy zainteresowany chce przeforsować własną, jedynie słuszną opinie. Pan kapitan, jak łatwo się domyślić, reprezentuje stanowisko szkoleniowców z którym się nie zgadzam.


Cytuj:
IMO Secretary General Koji Sekimizu has expressed concern to improve the safety standards on the passenger ships pointing out the fatal fire on the Norman Atlantic.

IMO’s Facebook carried his message; Sekimizu said, “2014 will be remembered as another year of very serious maritime casualties involving passenger ships, with the tragedy of Sewol and the fire aboard the Norman Atlantic.

IMO must take action to investigate these maritime accidents and improve safety standards of passenger ships. In this context, I urge IMO member governments to review the current level of safety standards of passenger ships at the Maritime Safety Committee in June and discuss how we could strengthen our system and prevent such very serious maritime accidents involving passenger ships in future.

“I urge the authorities of Italy and Greece to accelerate the process of the casualty investigation and submit findings to IMO as soon as possible.”
I cóż, kapitanie SIRK, obstaje pan przy swoim zdaniu? - bo GenSek IMO zajmuje stanowisko podobne do kpt. Błusia - że są problemy i trzeba o nich mówić.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/