Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

"Hoegh Osaka"
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=20859
Strona 1 z 1

Autor:  Paco [ 4 sty 2015, o 10:20 ]
Tytuł:  "Hoegh Osaka"

Ok. godz. 22.30 czasu polskiego, osiadł na mieliźnie Bramble Bank, w cieśninie Solent, oddzielającej wyspę Wight od wybrzeży Anglii.

Cos sporo ostatnio zlych wiesci

Autor:  Paco [ 4 sty 2015, o 11:28 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

TUTAJ krotki filmik jak to wyglada.

Autor:  cinas [ 5 sty 2015, o 11:10 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

A tutaj w jezyku inglisz:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-hampshire-30677320

Z tego co dzis rano w BBC Solent uslyszalem, to rozpoczynaja wlasnie oproznianie zbiornikow paliwowych...

Bylem w Calshot wczoraj rano, a potem jeszcze wieczorem popatrzec... Coz, nie widuje sie takich rzeczy na codzien i zyczylbym sobie na ten 2015 abym nigdy juz wiecej takich rzeczy nie ogladal...

Autor:  Zbieraj [ 5 sty 2015, o 11:26 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Tu też jest ładny widoczek z góry:
Załącznik:
Samochodowiec.jpg
Samochodowiec.jpg [ 43.05 KiB | Przeglądane 10314 razy ]

Autor:  Zbieraj [ 6 sty 2015, o 12:16 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

A tu próba odtworzenia, jak do tego doszło:
http://gcaptain.com/3d-dynamic-replay-h ... ain.com%29

Autor:  Marian Strzelecki [ 6 sty 2015, o 13:58 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Piszą, że celowo osadzony na mieliźnie.
Ktoś wie coś więcej?
MJS

Autor:  _jp_ [ 6 sty 2015, o 15:30 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Tyle, co opisują w artykułach tuż po wyjściu z portu doznał silnego przechyłu, szybką decyzją kapitana i pilota skierowany został poza tor wodny na płyciznę, żeby uchronić się przed wywrotką (przypuszczam, że obawiali się przesunięcia ładunku, tj. samochodów, co mogłoby doprowadzić do położenia się statku na burtę). Jeszcze nigdzie nie widziałem spekulacji, czy to jakiś przeciek spowodował ten przechył, czy może podmuchy wiatru w połączeniu z niesprawnością systemów balastowych?

Tutaj http://www.tradewindsnews.com/casualties/351941/Design-criticised krytyka założeń konstrukcyjnych takich statków
Cytuj:
UK crew union Nautilus International has raised concerns about car carriers’ safety after the deliberate grounding of the Hoegh Osaka near the port of Southampton.
Allan Graveson, senior national secretary of the union, told BBC TV: “In reality these vessels – both vehicle and livestock carriers – are built to the edge of safety for commercial reasons.
“Their design has gone beyond what is reasonable and these ships need a lot of careful management.”
The 2000-built carrier developed a heavy list soon after leaving the port of Southampton on Saturday night. In order to avoid the ship capsizing, it was deliberately grounded.
Graveson said: “By running the ship onto the sandbank, the captain’s quick thinking and professionalism had helped to avert loss of life, environmental damage and potentially catastrophic blockage of a major UK port.”
Salvage experts from Svitzer have boarded the 51,770-gt ship in order to assess the situation and decide the best way to refloat it.
Graveson said: “We hope the investigation will examine the root causes of this incident.
“There is manifest failure of the regulator that permits the design and operation of ships in this way.”


ps. a na temat "naszego" samochodowca Baltic Ace kompletna cisza? Widział ktoś raport powypadkowy?

Autor:  _jp_ [ 6 sty 2015, o 16:19 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Trochę (czanego) humoru:
Obrazek Miało być koło ratunkowe na lince przymocowanej do statku? i jest! długości linki już inspektor nie sprawdzał.

Autor:  Zbieraj [ 6 sty 2015, o 18:11 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

All we know is that the vessel developed a severe list as it left the Port of Southampton and the pilot and master of ship decided to ground it on the bank.

http://www.ybw.com/news/motorboats/5376 ... id-capsize

Autor:  Ketiw [ 6 sty 2015, o 19:17 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Wkrótce nasi laweciarze będą jechać do Anglii po Bentleye.
Wprawdzie powypadkowe ale bez przebiegu.

Autor:  _jp_ [ 12 sty 2015, o 00:09 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Trochę nowszych wiadomości . W skrócie: po tym, jak Hoegh Osaka w sobotę 3.I.2015 wieczorem wysztrandował i utknął na płytkim, w środę 7.I. około 1400 uniósł się na przypływie, został odholowany około 2 mil na wschód i zakotwiczony. W piątek 9.I silne wiatry zepchnęły go wraz z kotwicą około 100 m. Następnego dnia, w sobotę 10.I po południu silny wiatr zepchnął na H.Osaka jeden z pilnujących go holowników (który uszkodził sobie rufę i musiał być zastąpiony innym holownikiem).

Autor:  Magister [ 12 sty 2015, o 20:10 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Filmik nie działa :-(

Autor:  _jp_ [ 13 sty 2015, o 00:34 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Wyrzucili ten film z "youtuba" :-( Pewnie poszło o prawa autorskie, bo wyglądał on na kawałek jakichś telewizyjnych lub internetowych "wiadomości".

Autor:  Marian Strzelecki [ 13 sty 2015, o 19:39 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

_jp_ napisał(a):
Wyrzucili ten film z "youtuba" :-( Pewnie poszło o prawa autorskie, bo wyglądał on na kawałek jakichś telewizyjnych lub internetowych "wiadomości".

Wstydzą się i poszło do Hajtparku :rotfl:

Autor:  _jp_ [ 18 sty 2015, o 14:51 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Straż Wybrzeża Jej Królewskiej Mości opisuje codziennie, co się dzieje na statku http://hmcoastguard.blogspot.com/2015/01/hoegh-osaka-daily-update-18-jan-15.html. Do wczoraj odpompowano już 800 ton "czystej wody" z dolnych pokładów samochodowych. Wody jest więcej, ale nie znalazłem wyjaśnienia skąd tam się wzięła ta woda? O dziurach w kadłubie nie pisali. Czyżby przelała się ze zbiorników balastowych?

Autor:  Magister [ 18 sty 2015, o 15:51 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

_jp_ napisał(a):
Czyżby przelała się ze zbiorników balastowych?

Może ale to by oznaczało, że manhole były po otwierane albo coś się stało z układem pomp zasilających zbiorniki balastowe. Oczywiście przy założeniu, że konstrukcja nie ucierpiała.
Zasadnicze pytanie jest jedno, jak długo statek się przechylał :?:

Autor:  Moniia [ 19 sty 2015, o 08:26 ]
Tytuł:  Re:

HM Coastguard 9 stycznia napisał(a):
Up to 3000 tons of water is estimated to be on the vessel. Work will start today, when the weather improves, to pump this water off. An oily film has formed on top of this water from the hydraulics of the vehicles on board. The salvors will use a technique that draws the water from the bottom of the vessel to avoid this oily film. The removal of this water should reduce the vessel’s list.

​Before the vessel can be moved back to the Port of Southampton salvage work needs to be completed which will take between five and seven days. This work includes a hull inspection by divers, the removal of the water that entered the ship through the now-repaired crack, and ballasting operations to reduce the list.

Autor:  Magister [ 19 sty 2015, o 14:32 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Ehh, a doszedłem do 11 stycznia w przeglądaniu wiadomości prasowych. Dzięki Moniia :!:

Autor:  _jp_ [ 24 sty 2015, o 00:55 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

Statek już stoi z powrotem w porcie Southampton http://hmcoastguard.blogspot.com/2015/01/hoegh-osaka-final-update-23-jan-2015.html

Autor:  markrzy [ 17 lut 2015, o 12:34 ]
Tytuł:  Re: "Hoegh Osaka"

https://www.youtube.com/watch?v=ERF8JA44DNg

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/