Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 paź 2019, o 07:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13470
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 554
Otrzymał podziękowań: 4575
Refleksje Gienia:
http://www.portalmorski.pl/morze-inne/z ... zczesliwie

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10425
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4447
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zbieraju wybacz ale zacytuje TU w całości:
Cytuj:
Witam,
Magnus serfuje wzdłuż Helu na 1700 obrotach silnika na minutę i z wiatrem 25 węzłów do ojczyzny, gdzie „rozdziobią nas kruki i wrony”. To nawiązanie do lektur obowiązkowych starszego pokolenia, których nie czytały na pewno sępy współczesnej żurnalistyki.

Internetowe wiewiórki donoszą, że trwa niemal narodowa dyskusja, jak źle został zaprojektowany jacht Magnus Zaremba i jak strasznych występków dopuścił się jego armator, a kapitan w szczególności. Gromy spadają na urzędy, które na to pozwoliły. Można by spokojnie stwierdzić „psy szczekają, a karawana idzie dalej”. Albo dla odmiany zacytować margrabiego Wielopolskiego: „dla Polaków można coś zrobić, z Polakami – nigdy”. Jedyny efekt tej nagonki w stadium krytycznym może być taki, że na Magnusie zostanie opuszczona biało-czerwona bandera i zawiśnie np flaga Wanuatu.

Ale ja jeszcze żyję drodzy Przyjaciele i łatwo nie polegnę. Jest wiele powodów, dla których nie mogę kapitulować. Oto kilka z nich: udało się zbudować stateczek unikalny, jedyny znany odpowiednik to legendarna francuska Tara. Magnus sprawdził się w lodach arktycznego lata jako stateczek badawczy. W końcu tej zimy żeglował w czasie i rejonie Grenlandii, gdzie tego rodzaju jednostki nigdy nie próbowały operować. Bez żadnych strat i awarii żeglował kilka tygodni w warunkach permanentnego sztormu i huraganu. W drodze powrotnej, na dobę przed portem docelowym, na Morzu Północnym w pobliżu Bergen został wywrócony przez ogromną falę i stracił maszt.

Może najważniejszą rzeczą, która spotkała Magnusa, jest jednak Wasza reakcja: jestem stary i mam słabą pamięć, ale nie słyszałem nigdy o tak szeroko zakrojonej akcji pomocy, zaistniałej zupełnie spontanicznie, jak po wypadku Magnusa. To znaczy, że misja Magnus jest w Waszej świadomości wartością budzącą odruchy naturalne społeczeństwa obywatelskiego lub zwyczajną solidarność. Jestem nadzwyczajnie wdzięczny za tą bezcenną wiedzę o moich rodakach.

Magnus Zaremba nie jest żadnym ideałem. Chętnie zobaczę doskonałych następców o lepszych właściwościach. To przecież był mój główny cel: wiedza i doświadczenie polskich żeglarzy, konstruktorów, stoczniowców predestynują do tworzenia konstrukcji wykraczających poza jachtowy standard pływającego domku pod żaglami i łódki czarterowej. Jest masa lepszych armatorów, kapitanów i konstruktorów. Ale na razie starannie się ukrywają. Objawiają się jak widać tylko wtedy, gdy trzeba wykazać niekompetencję i błędy innych. Wierzę, że wkrótce pokażą co naprawdę potrafią. To też będzie sukces Magnusa.

Mój jacht na próbach stateczności spełniał wszelkie zdroworozsądkowe kryteria. Zarzuca mu się, że teoretyczny kąt wychylenia z którego wraca do pionu jest niewielki –107°. Wywrotka pokazała, że w sekundy wraca do pionu z wychylenia o 180°. Czy ma za mało balastu? Każdy kto na nim żeglował w ciężkim sztormie był przekonany o jego niezwykle bezpiecznym zachowaniu w takich warunkach. Pewnie po powrocie pokażę Wam film z takiej żeglugi. Taki film jest dostępny z rejsów próbnych.

Ja byłem bezgranicznie pewny Magnusa aż do owej feralnej fali potwornej, która przywróciła mi pokorę wobec potęgi morza. Ale na pewno przyjdzie pochylić się i nad tym tematem. Ciekawe wiadomości na ten temat usłyszałem od polskiego kapitana serwisowca Polar King w Bergen. Platformy naftowe na Morzu Północnym były projektowane na wystąpienie tzw fali potwornej raz na 50 lat. Okazało się, że takie fale uderzały w platformy z częstotliwością raz na 2-3 lata i konstrukcje platform wzmocniono radykalnie. Nie jest to więc zjawisko tak rzadkie jak sądzono. (Kapitanowi i polskiej załodze Polar Kinga – wielkie dzięki za fachową pomoc, ojcowskie wsparcie i macierzyńską opiekę).

Czy maszt był za słaby? Oczywiście był za słaby, bo się połamał. Ale przecież wytrzymywał niejeden huragan. Czy należy projektować jachty by wytrzymywały wszystko, nawet najmniej prawdopodobne sytuacje? Może tak, ale wtedy trzeba zrezygnować z innych właściwości, np. możliwości wypchnięcia jachtu na powierzchnię nacierających pól lodowych.

Przyjaciołom obiecuję dalsze refleksje. Dziennikarzy proszę o refleksje już teraz i przyjęcie do wiadomości, że powiedziałem już niemal wszystko na temat i dalsze epatowanie „sprawą Magnusa” nie jest nikomu ani potrzebne, ani chwalebne.

Serdecznie pozdrawiam
Gienek Moczydłowski


Co prawda sam mam wątpliwości "statecznościowo-wytrzymałościowe" ale nie czułbym się upoważniony wrzeszczeć o nich w ogólnodostępnych mediach. Dyskusja o tym - FACHOWA - byłaby ciekawa ale to nie temat dla "onetu". Trzymajmy kciuki za Gienka, teraz będzie Mu trzeba nie mniej siły ducha, niż w ostatnim miesiącu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: Były user, pough
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2015, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 10:24
Posty: 2779
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 327
Uprawnienia żeglarskie: hm...

_________________
Żagle w Norwegii - po nowemu.



Za ten post autor zosta otrzymał podziękowania - 2: tuptipl, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2015, o 21:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
O tym jeszcze chyba nie było http://www.komisje.transport.gov.pl/media/3493/Uchwala_PKBWM_11_15_30042015.pdf
PKBWM napisał(a):
Po rozpatrzeniu w dniu 30 kwietnia 2015 r. materiałów dotyczących poważnego wypadku morskiego komercyjnego jachtu żaglowego Magnus Zaremba, bandery polskiej, zaistniałego w dniu 28 marca 2015 r. na Morzu Norweskim, ok. 46 mil morskich na zachód od Bergen, Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich, biorąc pod uwagę okoliczności zdarzenia, uznaje że wyniki badania nie przyczynią się do zapobiegania tego rodzaju wypadkom morskim w przyszłości i na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 31 sierpnia 2012 r. o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (Dz. U. poz. 1068) odstępuje od prowadzonego badania.

Utrata stateczności powodująca obrócenie się jachtu pod wodą i złamanie masztu nie zasługuje na analizę PKBWM? Czyżby uznali ten jacht za tak nietypowy, że wszelkie ustalenia nie mogłyby mieć zastosowania do normalnych jachtów?

O dziwo, uchwalę podjęto już w miesiąc po wypadku, a jeszcze parę wypadków z ubiegłego roku nie doczekało się takiej wstępnej uchwały badać czy nie badać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2015, o 22:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12417
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1247
_jp_ napisał(a):
Czyżby uznali ten jacht za tak nietypowy,


może pomyśleli i uznali,że mogą polec na tym badaniu :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2015, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13470
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 554
Otrzymał podziękowań: 4575
Panowie, a może byście najpierw przeczytali ustawę, która mówi, czym komisja ma się zajmować, a czym nie.
Chciejstwo nic tu nie pomoże. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: reed, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2015, o 22:35 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
To przeczytaj raz jeszcze, na który przepis powołała się PKBWM :) .
Czy sugerujesz, że pomylili podstawy prawne, bo korzystali z gotowych szablonów uchwał? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2015, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8816
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1657
Otrzymał podziękowań: 1730
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
_jp_ napisał(a):
Czyżby uznali ten jacht za tak nietypowy, że wszelkie ustalenia nie mogłyby mieć zastosowania do normalnych jachtów?
A jest typowy? O jego nietypowości nawet w tym wątku sporo powiedziano. Ile takich pływa? Z drugiej strony sytuacja w jakiej się znalazł była dość typowa i widocznie - wszystko razem - podstaw do badania (nie za friko przecież) nie znaleziono. Nie wiem, czy jest sens wietrzyć w tym coś nienormalnego. Obrócenie jachtu przez dużą falę i strata masztu to fakt dość banalny. A na szybkość rozpatrzenia niewątpliwie wpłynął szum medialny, też banał.
Zwróć uwagę, że kiedy chce się coś ukryć następuje raczej przeciąganie sprawy, bo to najlepsza metoda. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2015, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Utrata stateczności powodująca obrócenie się jachtu pod wodą i złamanie masztu nie zasługuje na analizę PKBWM?

O tym co "zasługuje na analizę PKBWM" decyduje PKBWM, kierując się ustawą o PKBWM.
Ja artykuł ustawy o PKBWM w którym przy określeniu celu prowadzenia badań padają słowa "dla zapobiegania wypadkom i incydentom morskim w przyszłości" przeczytałem. A Ty?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 12:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
A konkretnie masz na myśli ten artykuł?
Cytuj:
Art. 17.
1. Celem badania wypadku lub incydentu morskiego jest ustalenie okoliczności i przyczyn jego wystąpienia dla zapobiegania wypadkom i incydentom morskim w przyszłości oraz poprawy stanu bezpieczeństwa morskiego.
2. Badanie obejmuje zbieranie i analizowanie dowodów oraz określenie czynników, które miały wpływ na zaistnienie wypadku lub incydentu morskiego, a także gdy jest to wskazane, przygotowanie zaleceń dotyczących bezpieczeństwa, o których mowa w art. 43 ust. 1. (...)
I z góry założyłeś, że jakiekolwiek wnioski wysnute z ewentualnego badania wypadku Magnusa nie miałyby żadnego wpływu dla zapobiegania podobnym wypadkom w przyszłości? Prorok jaki, czy co? A tyle opisano w tym wątku wątpliwości, co do konstrukcji tego jachtu.

Bo gdyby wynikiem rzetelnej analizy wypadku był wniosek, iż najprawdopodobniejszą przyczyną wypadku było niezamierzone przez załogę ustawienie się jachtu burtą do niespodziewanej i szczególnie wypiętrzonej fali, czego w danych warunkach nie dało się przewidzieć ani uniknąć, to stwierdzenie, iż wniosek ten nie przyczyni się w istotny sposób do uniknięcia podobnych wypadków w przyszłości, wydawałoby się zasadne. A tak, to pozostają wątpliwości, czy aby projekt jachtu jest odpowiedni, czy wykonanie masztu było prawidłowe itd. I czy taki wypadek nie powtórzy się w przyszłości (oby nie z ofiarami w załodze).

Jeśli PKBWM chciała wymigać się od badania, to mogła też nazwać Magnusa "jachtem rekreacyjnym" i umorzyć sprawę bez badania na podstawie art.15 ust.2 pkt 2 lit. c (= to nie był bardzo poważny wypadek).



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2015, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
I z góry założyłeś, że jakiekolwiek wnioski wysnute z ewentualnego badania wypadku Magnusa nie miałyby żadnego wpływu dla zapobiegania podobnym wypadkom w przyszłości? Prorok jaki, czy co?

Easy, przecież ja nic nie zakładałem, ani z góry, ani z dołu ani a priori ani a posteriori, no nic... :roll:
Założenia dotyczącego ew. wniosków dokonała PKBWM a nie ja, prawda?

Powtórzę, bo chyba nie rozumiesz:
O tym co "zasługuje na analizę PKBWM" decyduje PKBWM, kierując się ustawą o PKBWM.

BTW - Jeżeli chodzi o mnie, to ucieszyłbym się, gdyby w ustawie o PKBWM znalazł się zapis typu:
Komisja nie bada wypadków jachtów morskich.
Bo moim zdaniem nic dobrego z takich badań nie wynika.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 10:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Właśnie kumpel przesłał mi zdjęcie Magnusa. Maszt już jest na swoim miejscu


Załączniki:
magnus.png
magnus.png [ 339.02 KiB | Przeglądane 1864 razy ]

_________________
Mirosław Dados

Za ten post autor mdados otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 16:38 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 21:08
Posty: 998
Podziękował : 310
Otrzymał podziękowań: 477
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mdados napisał(a):
Maszt już jest
\
Już czy dopiero? Zaraz pójdę (5 min. na piechotę) i sprawdzę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12564
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
cors napisał(a):
mdados napisał(a):
Maszt już jest
\
Już czy dopiero? Zaraz pójdę (5 min. na piechotę) i sprawdzę

A ... co chcesz sprawdzać:
1/czy jeszcze stoi?
2/czy już stoi
3/czy w ogóle mu stoi?

MJS
*Mogę w ciemno (z Warszawki) odpowiedzieć na dwa z trzech pytań. :rotfl:

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 10:24
Posty: 2779
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 327
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Magnus zdążył w międzyczasie dopłynąć na Spitsbergen i z powrotem, a po drodze zawinąć do mnie.


Załączniki:
1446239130664.jpg
1446239130664.jpg [ 33.02 KiB | Przeglądane 1794 razy ]

_________________
Żagle w Norwegii - po nowemu.

Za ten post autor zosta otrzymał podziękowania - 2: Były user, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2015, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 10:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
zosta napisał(a):
Magnus zdążył w międzyczasie dopłynąć na Spitsbergen i z powrotem, a po drodze zawinąć do mnie.


Super. Dobrze że szybko doszedł do siebie i pływa

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 16:40 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
_jp_ napisał(a):
Jeżeli jacht co najmniej dwa razy obrócił się do góry dnem, dlaczego zwalniak nie uwolnił tratwy?

Może się znalazł w czymś w rodzaju poduszki powietrznej?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 16:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 10:24
Posty: 2779
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 327
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Zwalniak hydrostatyczny powinien zadziałać po zanurzeniu na głębokość od 1,5 do 4 metrów. Wydaje się, że przewrotka to za mało by się uruchomił.

_________________
Żagle w Norwegii - po nowemu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 17:00 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
zosta napisał(a):
Zwalniak hydrostatyczny powinien zadziałać po zanurzeniu na głębokość od 1,5 do 4 metrów. Wydaje się, że przewrotka to za mało by się uruchomił.
A dla porównania to od czego zadziała zwalniak hydrostatyczny osobistej kamizelki ratunkowej? I jak reaguje na falę (np. na nurzający się w otmętach rozwścieczałego oceanu dziób)? Wystrzeliła komuś kamizelka ze zwalniakiem hydrostatycznym i mógłby napisać, w jakich okolicznościach (jak strzela kamizelka z tabletką dobrze poznałem na sobie samym ;) ku uciesze gawiedzi :rotfl: i zmartwieniu portfela na nowe naboje :-? )?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zosta napisał(a):
Zwalniak hydrostatyczny powinien zadziałać po zanurzeniu na głębokość od 1,5 do 4 metrów. Wydaje się, że przewrotka to za mało by się uruchomił.

Skąd te 1.5 metra?
LSA Code ustalając warunki, jakie spełniać ma zwalniak hydrostatyczny tratw ratunkowych stanowi jedynie, że
HRU should release at a depth of not more than 4 m."
Jak to jest realizowane w praktyce - widać np. tu:


j.666 napisał(a):
A dla porównania to od czego zadziała zwalniak hydrostatyczny osobistej kamizelki ratunkowej?

Dla jakiego "porównania"?
Porównać można tylko rzeczy... porównywalne.
Zwalniak hydostatyczny tratwy ratunkowej spełniać musi zupełnie inne warunki, niż zwalniak hydrostatyczny pneumatycznej kamizelki ratunkowej. Inne jest jego działanie, inną posiada konstrukcję.
Zwalniak kamizelki powinien zadziałać na zupełnie innej głębokości, niż zwalniak tratwy. Musi bowiem spełnić stawiany w LSA Code warunek:
"A lifejacket which depends on inflation for buoyancy.../.../.... shall inflate automatically upon immersion"
Producent najczęściej stosowanych zwalniaków hydrostatycznych do pneumatycznych kamizelek ratunkowych stosuje mechanizm uruchamiający kamizelkę po zanurzeniu na głębokość 10 cm:
http://www.cmhammar.com/products/person ... lators/a1/
http://www.cmhammar.com/products/person ... ma1-ec-ul/

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12564
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
W opisie kamizelki jest, że urządzenie z automatem jest wymienne za zrywkowym, czy jest jakaś norma która ustalała by wymienność (chodzi o różnych (uznanych?) producentów).
Znaczy czy standardowy zwalniak zawsze można wymienić na standardowy z kapsułką?
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 21:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12417
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1247
Jaromir napisał(a):
Zwalniak kamizelki


jest na tabletkę

Jaromir napisał(a):
Zwalniak hydostatyczny


czy w taki zwalniak są wyposażone kamizelki?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12564
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Może lepiej nazywajmy :

zwalniak ciśnieniowy
i
zwalniak pastylkowy
MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 22:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12417
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1247
ok zwalniak ciśnieniowy używa się w kamizelkach?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3115
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Zwalniak kamizelki


jest na tabletkę

Jaromir napisał(a):
Zwalniak hydostatyczny


czy w taki zwalniak są wyposażone kamizelki?


Tak, są. Hammar jest zwalniakiem hydrostatycznym.

Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1447705008.642104.jpg
ImageUploadedByTapatalk1447705008.642104.jpg [ 327.17 KiB | Przeglądane 1546 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 22:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 12417
Podziękował : 364
Otrzymał podziękowań: 1247
Nie mogę przeczytać tekstu . Znaczy ta kamizelka się samoczynnie otwiera jak się znajdzie pod wodą?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8411
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3115
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tak, taka jest idea. Jak Jaromir opisał, na głębokości 10 cm zawór hydrostatyczny powoduje przebicie cylindra z gazem i napełnienie kamizelki.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12564
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
I ta (hydrostatyczna) i tamta (pastylkowa) otwierają się po zanurzeniu w wodzie prawie identycznie.
Dla użytkownika nie jest istotne w jaki sposób samoczynna kamizelka napełnia się po wpadnięciu do wody.
Co innego gdy mamy kamizelkę bez automatu: musimy sami zerwać bezpiecznik.
W automatycznych także mamy tą możliwość.


MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 10:24
Posty: 2779
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 327
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Jaromir napisał(a):
Skąd te 1.5 metra?

Z gugla. Ja się nie znam.

_________________
Żagle w Norwegii - po nowemu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2015, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Zwalniak kamizelki


jest na tabletkę


Te tańsze i ciut bardziej zawodne - tak.
Ale tu piszemy o zwalniakach,które na tabletkę" nie są. O hydrostatycznych zwalniakach do kamizelek. I o ty,m, że do hydrostatycznych zwalniaków do tratw - niepodobne.

piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Zwalniak hydostatyczny


czy w taki zwalniak są wyposażone kamizelki?

W taki, jak w linku. Naprawdę - wystarczy weń kliknąć, by wiedzieć ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Dla użytkownika nie jest istotne w jaki sposób samoczynna kamizelka napełnia się po wpadnięciu do wody.

Ale może go interesować, by kamizelka nie otworzyła się od bryzgów albo na skutek przechowywania w stanie wilgotnym. Tym "pastylkowym" niestety zdarza się to czasami, zawsze w najmniej odpowiednim momencie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wrona i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL