Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

PILNE !!!
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=22727
Strona 1 z 8

Autor:  Hania [ 12 sie 2015, o 18:56 ]
Tytuł:  PILNE !!!

Trwają regaty Poloneza. Dostałam wiadomość (via telefon zaprzyjaźniony) , że jedna z Setek biorących udział w regatach złamała maszt , podobno uczestnik wisiał na burcie. Taka przyszła telefoniczna informacja do nas , telefonujący sądził , że jesteśmy w morzu i coś pomożemy.
Czy ktoś coś konkretnego wie ? Prośba rodziny jednego z biorących udział o szczegóły.

Małe uzupełnienie: inny jacht widział setkę z połamanym masztem i wiszącym człowiekiem. Telefonicznie podał informację do naszego kolegi. On do nas. SAR swoją drogą.

Autor:  jachu [ 12 sie 2015, o 19:11 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Hania napisał(a):
Trwają regaty Poloneza. Dostałam wiadomość (via telefon zaprzyjaźniony) , że jedna z Setek biorących udział w regatach złamała maszt , podobno uczestnik wisiał na burcie. Taka przyszła telefoniczna informacja do nas , telefonujący sądził , że jesteśmy w morzu i coś pomożemy.
Czy ktoś coś konkretnego wie ? Prośba rodziny jednego z biorących udział o szczegóły.

Małe uzupełnienie: inny jacht widział setkę z połamanym masztem i wiszącym człowiekiem. Telefonicznie podał informację do naszego kolegi. On do nas. SAR swoją drogą.


Tomek Turski z Quarka.
Wiecej nic nie wiadomo czekamy na oficialne stanowisko organizatorow.

Autor:  Hania [ 12 sie 2015, o 19:17 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Jachu , dzięki. Nazwisko znałam na 90% ale nie chciałam sugerować. To właśnie jego rodzina bardzo prosi o info.

Autor:  jachu [ 12 sie 2015, o 19:20 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Hania napisał(a):
Jachu , dzięki. Nazwisko znałam na 90% ale nie chciałam sugerować. To właśnie jego rodzina bardzo prosi o info.


Hania zadzwon do mnie jak mozesz tel na pw

Autor:  reed [ 12 sie 2015, o 21:01 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Już dwa lata temu, po innym wypadku, Izba Morska w Szczecinie ustosunkowała się krytycznie do zasad bezpieczeństwa przy organizowaniu "imprezy towarzyskiej" pod nazwą "Puchar Poloneza". Organizator dostał za to wytknięcie...od którego się potem odwoływał do wyższej instancji. Niestety, morze odwołania organizatora nie uwzględniło.
Ostatni fot łódki dostałem od Tomka jeszcze w czwartek wieczorem. :-(

Autor:  waliant [ 12 sie 2015, o 21:06 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

reed napisał(a):
Już dwa lata temu, po innym wypadku, Izba Morska w Szczecinie ustosunkowała się krytycznie do zasad bezpieczeństwa przy organizowaniu "imprezy towarzyskiej" pod nazwą "Puchar Poloneza".


Jak można zapewnić wszystkim startującym w różnych regatach 100% bezpieczeństwa?

Autor:  plitkin [ 12 sie 2015, o 21:32 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

reed napisał(a):
Już dwa lata temu, po innym wypadku, Izba Morska w Szczecinie ustosunkowała się krytycznie do zasad bezpieczeństwa przy organizowaniu "imprezy towarzyskiej" pod nazwą "Puchar Poloneza". Organizator dostał za to wytknięcie...od którego się potem odwoływał do wyższej instancji. Niestety, morze odwołania organizatora nie uwzględniło.
Ostatni fot łódki dostałem od Tomka jeszcze w czwartek wieczorem. :-(


Niestosowny komentarz.

Kazdy zawodnik startuje w regatach na wlasna odpowiedzialnosc. Organizator ma zapewnic, ze maszt sie nie zlamie? Czy moze Izba Morska ma to zapewnic? Czy moze to typowe szukanie winnego dla zasady i by dowalic komus, kto cos robi? Czy to nie zeglarz ma dbac o wlasny tylek? Zreszta, jeszcze nie wiemy co sie stalo, a juz szukasz winnych, problemow w wytykaniu i odwolywaniu od wytkniec. Nonsens.

Autor:  piotr6 [ 12 sie 2015, o 21:50 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

dajcie spokój

Autor:  Seba [ 12 sie 2015, o 21:56 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Pojebało ???? Sory za słowa...czy coś się stało o czym moglibyście pisać z całą pewnością??? Czy brak Wam czterech stóp w koi ?? :mrgreen:

Autor:  jachu [ 12 sie 2015, o 22:05 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Dajcie sobie na luz zginal czlowiek, zeglarz moj kolega . Uszanujcie jego smierc .....

Autor:  Jaromir [ 13 sie 2015, o 02:08 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Komunikat:
www.portalzeglarski.com/news_polonezcup ... ,6089.html

Autor:  Waldi_L_N [ 13 sie 2015, o 06:13 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

[*][*]

Autor:  Kurczak [ 13 sie 2015, o 06:36 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

[ * ]

Autor:  Micubiszi [ 13 sie 2015, o 07:53 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Hania napisał(a):
inny jacht widział setkę z połamanym masztem i wiszącym człowiekiem


I popłynął dalej ? Nie udzielił pomocy? Czy ja źle coś rozumuję ? :roll:

Autor:  maciek.k [ 13 sie 2015, o 08:11 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Micubiszi napisał(a):
I popłynął dalej ? Nie udzielił pomocy? Czy ja źle coś rozumuję ?

Wyjąłeś mi to pytanie z klawiatury ....

Autor:  Krzys [ 13 sie 2015, o 08:21 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Micu źle rozumujesz, poczekaj jeszcze jak pojawią się sprawdzone informacje. Do Quarka wczoraj po południu podpłynęła Giga i to pewnie skipper tej łódki uruchomił działania ratownicze. Pozostałe setki wczoraj wycofały się z regat i wracają do Świnoujścia.

Autor:  plitkin [ 13 sie 2015, o 08:24 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

jachu napisał(a):
Dajcie sobie na luz zginal czlowiek, zeglarz moj kolega . Uszanujcie jego smierc .....


O kurde. Nie wiedzialem. [`]

Autor:  Hania [ 13 sie 2015, o 09:51 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Micubiszi napisał(a):
I popłynął dalej ? Nie udzielił pomocy? Czy ja źle coś rozumuję ?
, Kubuś - na tamtą chwilę tylko tyle wiedziałam. Pytanie zadałam na prośbę rodziny i przyjaciół , bo nie mieli pewności czy na pewno chodzi o tę konkretną osobę.
Mieli nadzieję, że Ocean A jest gdzieś w pobliżu. Ale jest w Szczecinie i nie miało już sensu wypływanie z uwagi na czas dotarcia (3,5 godz samo płynięcie Sz-n - Świnkowo). Oczywiście gdyby trzeba było szukać to by wyszedł.

Jak dla mnie sprawy czy inny jacht podpłynął czy nie , czy organizator jest ok itp itd - są drugo- i trzeciorzędne. Najpierw trzeba pomagać. Wnioski i refleksje zostawiam na potem i w innym wątku. Nie zaśmiecajmy go naszymi niesprawdzonymi dywagacjami.
Zginął żeglarz. Rodzina potrzebuje wsparcia, nie sensacyjek.

Autor:  adames [ 16 sie 2015, o 18:29 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Tak na marginesie tej tragedii, to ciekawi mnie to że na tego typy regaty dopuszczane są jachty które w karcie bezpieczeństwa mają wpisane P20.
W czerwcu miałem okazję pływać jachtem, który później brał udział w tych regatach więc nie są to informacje niesprawdzone.
O jaki konkretnie jacht nie będę pisał, chodzi mi tylko o sam fakt, bo takich jachtów mogło być podczas tych regat więcej.
A może to jest normalne i niepotrzebnie szukam "dziury w całym"?

Autor:  zsakul [ 16 sie 2015, o 18:56 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Cytuj:
w karcie bezpieczeństwa mają wpisane P20


Karta bezpieczeństwa kartą bezpieczeństwa - papier przyjmie wszystko. Nie żebym się czepiał ale widziałem karty bezpieczeństwa które bezpieczny jacht o krzywej stateczności jachtu oceanicznego (capsize ratio dużo poniżej 2,0 i dodatnim momencie prostującym powyżej 140 st przechyłu) dostawał P20, a jacht którym na ocean bym nie popłynął miał kartę bezpieczeństwa na wszystko wolne od lodu... O kartach na forum było już dużo - poczytaj.
Cytuj:
niepotrzebnie szukam "dziury w całym"?

Zdecydowanie tak.
Zginął człowiek - nie jakiś tam bezimienny o jakich czytamy na onetach i innych.
Tomasz Turski - pogooglaj, poszukaj --> http://mojasetka.blogspot.com/

[*]

--
pozdrawiam
Łukasz

Autor:  M@rek [ 16 sie 2015, o 19:14 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

adames napisał(a):
Tak na marginesie tej tragedii, to ciekawi mnie to że na tego typy regaty dopuszczane są jachty które w karcie bezpieczeństwa mają wpisane P20.
W czerwcu miałem okazję pływać jachtem, który później brał udział w tych regatach więc nie są to informacje niesprawdzone.
O jaki konkretnie jacht nie będę pisał, chodzi mi tylko o sam fakt, bo takich jachtów mogło być podczas tych regat więcej.
A może to jest normalne i niepotrzebnie szukam "dziury w całym"?


Widzisz i na "Kiwi" i na "Asso" karty bezpieczenstwa nie mam i miec nie zamierzam .
Oba jachty mialem/mam przygotowane zgodnie z moim doswiadczeniem a staram sie dostosowac do wymogow odpowiedniej kategori ISAF , jesli Ci to cos mowi.

Autor:  adames [ 16 sie 2015, o 19:25 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

M@rek napisał(a):
do wymogow odpowiedniej kategori ISAF , jesli Ci to cos mowi.

Coś mi to mówi.
Ok jeśli zatem moje wątpliwości okazują się błahe, to tematu nie było.
Prywatnie żałuję tylko, że to P20 zmieniło nam trochę plany rejsu, ale to nie na temat.

ps. moda proszę o usunięcie mojego wątku z tego tematu.

Autor:  M@rek [ 16 sie 2015, o 19:52 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Nie, Twoje watpliwosci blahe nie sa, natomiast temat upraszczasz i to w duchu czasow dawno minionych :)

Autor:  adames [ 16 sie 2015, o 20:11 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

M@rek napisał(a):
natomiast temat upraszczasz i to w duchu czasow dawno minionych

Być może temat upraszczam, nie każdy ma czas żeby dużo pływać i na bieżąco znać wszystkie przepisy. Nie mniej przynajmniej dla mnie ale także dla skippera czarterowanego jachtu, który też ma tylko tyle urlopu ile ma, sprawy bezpieczeństwa i ewentualnych konsekwencji w razie "W" są istotne. Ja przynajmniej wolę "dmuchać na zimne" aniżeli zastanawiać się nad konsekwencjami gdyby coś się stało znacznie dalej niż te 20 Mm od brzegu, ale to moje prywatne wątpliwości.
Wracając zaś do tematu , to po prostu zastanawiałem się czy jednak podczas regat organizator nie powinien jednak na tą kartę bezpieczeństwa jachtu zwracać uwagi, bo co będzie w razie "W"? Kto będzie ponosił koszty akcji ratunkowej kapitan czy organizator regat?
I nadal uważam, że jeśli ten wątek jest nie na miejscu, to niech mod go albo usunie albo gdzieś przesunie.

Autor:  M@rek [ 16 sie 2015, o 20:16 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Widzisz tak w uproszczeniu, zeby zeglowac na lodce ponizej 7,5 metra nie trzeba miec zadnych"kwitow" i lodka ich tez miec nie musi. Kreska na wodzie to wlasnie relikt dawnych czasow.
My scigamy sie na wlasnych jachtach, za wlasne pieniadze i jedynie od nas samych zalezy w jaki sposob zadbamy o wlasne bezpieczenstwo.
Oczywiscie czym innym sa formy czarterowe i ich komercyjna dzialalnosc.

Autor:  piotr6 [ 16 sie 2015, o 20:20 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

adames napisał(a):
to po prostu zastanawiałem się czy jednak podczas regat organizator nie powinien jednak na tą kartę bezpieczeństwa jachtu zwracać uwagi


pytań jest sporo, nie mniej jednak płyniesz dobrowolnie, świadomie na własny rachunek i odpowiedzialność.

Autor:  Zbieraj [ 16 sie 2015, o 21:53 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

M@rek napisał(a):
upraszczasz i to w duchu czasow dawno minionych
adames napisał(a):
Kto będzie ponosił koszty akcji ratunkowej kapitan czy organizator regat?
No właśnie, skądś to znam. Nieważne, co się stało, ważne, kto ponosi odpowiedzialność.

A koszty? Proste. Koszty ratowania życia ponosi - szumnie mówiąc - całe społeczeństwo. Via budżet państwa i SAR. Koszty ratowania mienia - ten, kto zlecił.

Autor:  Jaromir [ 16 sie 2015, o 22:35 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

adames napisał(a):
po prostu zastanawiałem się czy jednak podczas regat organizator nie powinien jednak na tą kartę bezpieczeństwa jachtu zwracać uwagi

Jak zwracać uwagę na dokument, którego posiadać większość polskich jachtów nie musi - i nie posiada?
Jak żądać dokumentu, do którego wydawania nie funkcjonuje nawet właściwa podstawa prawna?
adames napisał(a):
Kto będzie ponosił koszty akcji ratunkowej kapitan czy organizator regat?

- Ratowanie życia na morzu jest bezpłatne. Tak stanowi Międzynarodowa Konwencja o poszukiwaniu i ratownictwie morskim sporządzona w Hamburgu dnia 27 kwietnia 1979 roku (Konwencja SAR). Jej sygnatariuszami są niemal wszystkie cywilizowane państwa, posiadające dostęp do morza, w tym Polska - od 6 lipca 1988 r.
- Za ratowanie jachtu/mienia płaci armator lub jego ubezpieczyciel "casco".
- Za likwidację ew. skażenia środowiska, za koszt usunięcia ew. wraku i za koszty ratowania majątku osób trzecich, uszkodzonego w wyniku uprawiania żeglarstwa, płaci ubezpieczyciel odpowiedzialności cywilnej armatora.
W czym widzisz problem?

Autor:  adames [ 17 sie 2015, o 14:31 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Jaromir napisał(a):
Jak zwracać uwagę na dokument, którego posiadać większość polskich jachtów nie musi - i nie posiada?

To jest zupełnie proste, czarterując jacht po prostu przeczytałem umowę czarteru w której był podany właśnie taki a nie inny certyfikat bezpieczeństwa.
Być może, większość z Was nie czarteruje jachtów klubowych, więc takich umów nie otrzymywała lub po prostu nie czytała tego co dostała do podpisania. :cool:
Za pozostałe informacje o tym kto ponosi koszty ratowania mienia czy życie dziękuję bardzo, chociaż moje wątpliwości dotyczyły sytuacji, w których takie działania zostałyby podjęte podczas zorganizowanej imprezy czyli w tym przypadku podczas regat.
Czy organizator regat ponosiłby jakieś konsekwencje z uwagi że dopuszczał do regat jacht, który mając taki a nie inny certyfikat bezpieczeństwa , znajdował się w miejscu, w którym zgodnie z tą kartą nie powinien się znajdować.
I przy okazji bardzo dziękuje za zainteresowanie się tym wątkiem, oraz za przyjazne komentarze.
Pozdrawiam Adam

Autor:  M@rek [ 17 sie 2015, o 14:47 ]
Tytuł:  Re: PILNE !!!

Widzisz i tu wchodzimy w zawilosci prawne. "Regaty" "Poloneza" regatami z formalnego punktu widzenia nie sa bo nie organizuje ich klub zrzeszony w PZŻ a prywatna firma.
Gdyby to organizowal klub musialby stosowac sie do przepisow ISAF a jachty odpowiadac w zakresie konstrukcji i wyposazenia dopowiedniej kategorii. Gdyby tak bylo nie wiem czy wystartowałaby polowa jachtow. Ja na pewno musialbym pozyczyc sobie tratwe :)Trajsla tez nie mam a moj fok sztormowy jest bialy a nie pomaranczowy.

Strona 1 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/