Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:20




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 paź 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
US Coast Guard utracił kontakt z kontenerowcem EL FARO w rejonie Wysp Bahama, w strefie huraganu Joaquin. W 33. osobowej załodze jest 28 obywateli USA i 5 obywateli polskich. http://www.firstcoastnews.com/story/news/local/2015/10/02/coast-guard-loses-contact-with-container-ship-in-hurricane-joaquin/73203942/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2015, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Na tej stronie mogą pojawić się aktualizacje przekazanej wiadomości:
http://gcaptain.com/tote-maritime-us-ca ... g7wMSujDK5

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2015, o 10:00 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
http://edition.cnn.com/2015/10/02/us/hurricane-joaquin/ - już prawie dwie doby brak łączności ze statkiem :-(
Dmucha tak, że C-130 ledwo daje radę tam latać (700 m nad wodą, a i tak mało co widać).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2015, o 18:23 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Trochę informacji o warunkach atmosferycznych w rejonie zaginięcia http://news.nationalpost.com/news/world/u-s-coast-guard-tries-to-reach-cargo-ship-right-near-the-eye-of-hurricane-joaquin-with-33-people-stranded-aboard
w tym zdjęcie satelitarne
Obrazek
A w książkach pisali, że w "oku cyklonu" panuje zawsze ładna pogoda?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2015, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A na Windyty tak to widać:
Załącznik:
Windyty.jpg
Windyty.jpg [ 128.07 KiB | Przeglądane 7884 razy ]

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2015, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Według CNN sytuacja z huraganem się nieco komplikuje, bo podają, że zmienia kierunek przemieszczania na SW, że siła wzrosła ponownie z 3 do 4 kategorii i że pozostając nad Atlantykiem osłabnie. Trochę to wszystko kupy się nie trzyma, bo tymczasem zdjęcia satelitarne nie potwierdzają tych rewelacji o przemieszczaniu się, ale pewnie meteorolodzy wiedzą więcej. "Wyhamowanie" przemieszczania się huraganu wzmacnia pesymizm co do możliwego losu statku który stracił napęd. Z lektury wielu źródeł i komentarzy na forum gCaptain wynika, że El Faro to nie m/v jak mamy w tytule wątku, a ss. Ten i kilka innych statków eksploatowanych przez Sea Star to ok. 40 letnie parowce. Na cytowanym forum ktoś zapytał skąd na El Faro wzięli się Polacy? Ktoś inny odpowiedział, że Polacy potrafią obsługiwać maszyny parowe, a w USA próżno szukać odpowiednich specjalistów.
Natrafiłem też na niesmaczny artykuł, komentarz zawierający fakty i domysły umieszczony na stronie FleetMon, firmy która powinna chyba prezentować profesjonalne dziennikarstwo. http://www.fleetmon.com/newsroom/2015/9 ... ppearance/

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2015, o 20:34 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
To nie są klasyczne parowce z kotłami opalanymi węglem czy mazutem :D , tylko statki przystosowane do napędu gazem ziemnym LNG (cała flota Tote Maritime). Albo "diesle wielopaliwowe", jeśli tak można napisać, albo chyba jakieś turbiny gazowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2015, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
Za rzecznikiem MSZ RP:
"Uruchomiona przez armatora strona o poszukiwaniach zaginionego statku - El Faro Incident Site | El Faro Updates http://elfaroincident.com "

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2015, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
W dyskusji używano określeń "steam", ponadto dyskutujący zastanawiali się czy przy stałym 15 stopniowym przechyle automatyka mogła wyłączyć kotły (na El Faro 2 kotły), ponadto zastanawiano się czy zbyt niski poziom wody w kotle mógł spowodować wyłączenie maszyny parowej (zob. http://www.gcaptain.com/forum/maritime- ... aro-8.html post #91 i następny).
TOTE Maritime uruchomiło specjalną stronę poświęconą wypadkowi El Faro na:
http://elfaroincident.com/

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2015, o 10:22 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Znaleziono jedno z kół ratunkowych z EL FARO http://fakty.interia.pl/swiat/news-usa-straz-odnalazla-kolo-ratunkowe-z-zaginionego-statku,nId,1897933. Co, oczywiście, o niczym nie przesądza (mogło wypaść przy przechyłach statku), ale pomaga ograniczyć obszar poszukiwań.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2015, o 19:35 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zbigandrew, w nowo utworzonym haśle w Wikipedii https://en.wikipedia.org/wiki/El_Faro_(ship) napęd EL FARO określono jako double reduction compound steam turbine. Cokolwiek to oznacza, nie jest to klasyczna para co z kotła rurami do tłoków, a tłoki kołami ruszają z dwóch boków. Tam mogła być turbina gazowa (parowa) podobna do opisanej tutaj http://www.brighthubengineering.com/marine-engines-machinery/55877-steam-turbines-for-marine-propulsion/ Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2015, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
I przynajmniej zauważyli, że to statek typu RORO, a nie typowy kontenerowiec, co powtarzano w kółko na TeFałeNie i innych Onetach. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
http://www.uscgnews.com/go/doc/4007/2607474/

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 06:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
https://gcaptain.com/multicple-objects- ... hFonRNViko

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Bezskutecznie poszukiwałem dokładniejszych danych SS El Faro. Armatorzy przekazują je niechętnie i tak jest w przypadku szczegółów podanych przez TOTE Maritime na stronie http://elfaroincident.com/resources/fact-sheets/. Portale typu marinetraffic podają zwykle dane ogólne, a jeśli oferują jakieś szczegóły, to zazwyczaj są one płatne.
Czytając dyskusję nt. El Faro na gCaptain znalazłem tekst który tu cytuję nie poprzestając na linku do źródła, bo te z czasem degradują się.

Cytuj:
October 3, 2015 at 11:28 am
William Lafferty
For those who might want some basic information on this vessel, here’s what I posted yesterday elsewhere:
Puerto Rico 561732/IMO 7395351. Steel single screw vehicle (trailer) carrier. Launched 1 November 1974 at Chester, Pennsylvania, by the Sun SB & DD Co as hull no. 670 for the Puerto Rico Maritime Shipping Authority, San Juan, PR. 653.4 x 92.8 x 34.9; 14770 gt, 8928 nt. Two cylinder (HP/LP) steam turbine, built 1975 by General Electric Company, 30000 shp; twin water tube boilers, 27690 sq ft heating surface, built 1975 by Babcock & Wilcox Company. Lengthened and new midbody 1993 by Alabama Shipyard, Inc., Mobile, Alabama: 736.8 x 92 x 42.1; 17527 gt, 11399 nt. Sold 1991 to Totem Trailer Express, Inc., Seattle, and renamed Northern Lights. Sold 2006 to Sea Star Line LLC, Jacksonville, Florida, and renamed El Faro.
źródło: https://tugster.wordpress.com/2015/10/0 ... d-sibling/

Warto zwrócić uwagę na rodzaj maszyny okrętowej która w krytycznym momencie zawiodła, dane o prędkościach uzyskiwanych przez statek i wstawkę przedłużającą kadłub o ponad 83' w 1993.

Prócz linków podanych wyżej jest zapowiedź konferencji prasowej USCG dzisiaj w godzinach rannych wg czasu EDT.

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Niewiele potrafię powiedzieć o turbinach parowych stosowanych na statkach, ale może określenie "Two cylinder (HP/LP) steam turbine" pozwoli wyguglać i ocenić znawcy to, co było elementem tego statku i czy uprawnione jest wpisywanie typu SS przed nazwą.

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zbigandrew napisał(a):
"Two cylinder (HP/LP) steam turbine"

Skróty przed nazwą statku to didaskalia i wobec niemal pewnej tragedii załogi - jakby bez znaczenia.
Ale - czegoś takiego jak "cylinder" w turbinie... nie ma. Guglanie tą frazą kieruje do jakiegoś forum byłych marynarzy i... do niczego więcej. A to dlatego, że turbiny parowe nie posiadają cylindrów...
Turbiny parowe mogą natomiast występować w wersji z jednym stopniem rozprężania lub z dwoma (albo więcej) stopniami rozprężania. W tym drugim przypadku turbiny te najczęściej będą wówczas opisywane jako "double (triple, quadruple) reduction compound steam turbine".
Tak właśnie opisywany jest najczęściej napęd El Faro...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 5 paź 2015, o 09:19 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 09:12 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zbigandrew, To jest pewnie podobne do tego schematycznego rysunku, który wkleiłem powyżej: podwójna turbina HP/LP (wysokiego ciśnienia i niskiego ciśnienia). Ale zwróć uwagę, że taki układ napędowy składa się z wielu podzespołów. Od kotła (czy może lepiej pisać - wytwornicy pary, bo nie wygląda on jak kocioł w lokomotywie), poprzez te turbiny, przekładnie, aż do wału napędowego i śruby. A do tego jeszcze jakieś generatory elektryczne. Zbyt złożona konstrukcja, aby bez "szklanej kuli" domyślić się, co tam się zepsuło. Zwłaszcza, że (według niektórych wpisów) ta piątka Polaków była tam po to, by podczas rejsu prowadzić jakieś prace remontowe.

Ciekawostka: Obrazek resztki wirnika turbiny parowej z ORP WICHER (II) w skansenie na Helu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Szanowny _jp_ próbując ożywić techniczne aspekty dotyczące zaginionego statku nie opisywałem nigdzie parowej maszyny Watta napędzającej siłą pary wodnej koła łopatkowe statku. Mam dość wyobraźni, by uzmysłowić sobie złożoność budowy współczesnych turbin parowych i napisałem, że nie mam dość wiedzy, by ocenić czy użycie double, czy single cylinder jest poprawnym określeniem. W materiałach Fuji Electric użyto zamiennie określenia "single-cylinder steam turbines" i "single-casing" (http://www.fujielectric.com/company/tec ... 0-2009.pdf). W materiałach Siemes AG znajdujemy również określenie "Two Cylinder Design" w opisie współczesnych turbin parowych. (http://m.energy.siemens.com/hq/pool/hq/ ... erials.pdf). Wynika z tego tylko tyle chyba, że słowa "cylinder" nie należy w tym przypadku kojarzyć z cylindrem w którym porusza się tłok...
I tak nie wyspecjalizuję się. Zatem don't blame me, pse :lol:
BTW podane wyżej linki nie kierują do
Jaromir napisał(a):
... jakiegoś forum byłych marynarzy i... do niczego więcej. A to dlatego, że turbiny parowe nie posiadają cylindrów......

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 18:27 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A ja spojrzałem do słownika języka polskiego, i znalazłem odpowiednie (choć najwyraźniej zapomniane) określenie:
Cytuj:
turbinowiec «statek napędzany turbiną»

Zatem nie "motorowiec" (M/V) i nie "parowiec" (SS). Nota bene, SS (S/S) to parowiec popychany śrubą, bo taki z kołem łopatkowym to PS.

Wedle tej tabelki https://en.wikipedia.org/wiki/Ship_prefix prawidłowo powinno się chyba pisać TSS EL FARO (ale skrót "TSS" ma też inne znaczenie). Ewentualnie STV (Steam turbine vessel), ale to z kolei myliłoby się ze szkolnymi żaglowcami. :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 19:02 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jednak od teraz - żarty na bok.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Straz-przybrzezna-El-Faro-zatonal-trwa-akcja-ratunkowa,wid,17890227,wiadomosc.html?ticaid=115b53
http://elfaroincident.com/el-faro-updates/coast-guard-update-6-10-5-2015/
Odnaleziono jedno ciało w kombinezonie ratunkowym i zdewastowaną szalupę z EL FARO.

R.I.P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zbigandrew napisał(a):
BTW podane wyżej linki nie kierują do

Nie?
https://www.google.pl/search?q=%22Two+c ... yAO_vLHQBw

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Jaromir napisał(a):
zbigandrew napisał(a):
BTW podane wyżej linki nie kierują do

Nie?
https://www.google.pl/search?q=%22Two+c ... yAO_vLHQBw


Jaromir, to wygląda na przekomarzanie. Zacytowane moje BTW nie odnosi się do podanego przez Ciebie linku, ale do dwu odnośników do opracowań Fuji Electric i Siemensa w odpowiedzi na zarzut, że odnośniki z gugli prowadzą jedynie do gawęd byłych marynarzy.
Nie mam ochoty polemizować na temat dość skomplikowanej konstrukcji turbin parowych, bo się nie znam. Próbuję tylko dociec dlaczego dosyć powszechnie używa się określenia cylinder którego jak objaśniasz, nie ma. Może tak jest nazywany pojemnik w którym wytwarzana jest para, podawana następnie do turbiny? Spotkałem też określenie "boiler". Może o to chodzi?

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
zbigandrew napisał(a):
może określenie "Two cylinder (HP/LP) steam turbine" pozwoli wyguglać i ocenić

Twoje słowa, nieprawdaż?
No to podałem wynik, który pokazuje dokładnie to, o czym piszesz. I - co istotne - dokładnie to, o czym ja pisałem. W czym zatem problem...
A jeżeli najdzie Cię znów ochota używać cytatu do komentowania spraw, których cytat nigdy nie dotyczył - to popatrz pierwej na moją stopkę, proszę...

PS. Myślę, że temat średnio nadaje się do rozważań lingwistyczno-googlowych, niemniej w ramach przekomarzania podpowiem - co znaczy "bolier" po angielsku możesz znaleźć w słownikach, np:
http://www.oxforddictionaries.com/defin ... ner/boiler
Podobnie możesz czynić z innymi słowami, których znaczenie jest dla Ciebie niepewne.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 21:25 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Przez nieodpartą ceikawość wklepałem w google frazę:
"two cylinder (HP/LP) steam turbine"
i w wynikach dostałem np. to:
https://www.google.pl/search?q=two+cylinder+%28HP/LP%29+steam+turbine&biw=1048&bih=608&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CB4QsARqFQoTCNXhy8qTrMgCFaRzcgodqqwHRg

zbigandrew napisał(a):
...to wygląda na przekomarzanie.

"to" już od dawna nie wygląda na przekomarzanie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 21:31 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
Jaromir napisał(a):
zbigandrew napisał(a):
może określenie "Two cylinder (HP/LP) steam turbine" pozwoli wyguglać i ocenić

Twoje słowa, nieprawdaż?
No to podałem wynik, który pokazuje dokładnie to, o czym piszesz. I - co istotne - dokładnie to, o czym ja pisałem. W czym zatem problem...
A jeżeli najdzie Cię znów ochota używać cytatu do komentowania spraw, których cytat nigdy nie dotyczył - to popatrz pierwej na moją stopkę, proszę...

PS. Myślę, że temat średnio nadaje się do rozważań lingwistyczno-googlowych, niemniej w ramach przekomarzania podpowiem - co znaczy "bolier" po angielsku możesz znaleźć w słownikach, np:
http://www.oxforddictionaries.com/defin ... ner/boiler
Podobnie możesz czynić z innymi słowami, których znaczenie jest dla Ciebie niepewne.



czy w obliczu wydarzeń, musimy ?? :evil:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Cytuj:
zbigandrew napisał(a):
może określenie "Two cylinder (HP/LP) steam turbine" pozwoli wyguglać i ocenić

Twoje słowa, nieprawdaż?

Właśnie nie moje. Dlatego w cudzysłowie. A więc nieprawdaż... Bardzo cenię Twoją stopkę, jednak w tym przypadku bardziej stosuje się do Ciebie, bo Ty komentujesz poglądy których nie wyraziłem.

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gienek napisał(a):
Przez nieodpartą ceikawość wklepałem w google frazę:

Nie, wcale nie wklepałeś "frazy", tylko ciąg osobnych słów.
Wklepywać też trza umieć...
Gienek napisał(a):
"to" już od dawna nie wygląda na przekomarzanie :)


Nie - wygląda na manipulację cytatem.
* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

zbigandrew napisał(a):
Jaromir napisał(a):
zbigandrew napisał(a):
może określenie "Two cylinder (HP/LP) steam turbine" pozwoli wyguglać i ocenić


Twoje słowa, nieprawdaż?

Właśnie nie moje. Dlatego w cudzysłowie. A więc nieprawdaż... Bardzo cenię Twoją stopkę, jednak w tym przypadku bardziej stosuje się do Ciebie, bo Ty komentujesz poglądy których nie wyraziłem.

To koniecznie zgłoś administratorom, że wczoraj o 0934 ktoś się pod ciebie podszył i napisał, że coś pozwoli wygooglać...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2015, o 08:15 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ech, a może zamiast nazewnictwem poszczególnych elementów turbiny zajmiemy się czymś istotniejszym (z punktu widzenia ratownictwa):
Na EL FARO były łodzie ratunkowe starego typu (otwartopokładowe szalupy).
Czy zamknięte "kapsuły" ratownicze (te pomarańczowe) dawałyby załodze większe szanse przeżycia, czy też huraganowe fale uderzając w taką "kapsułę" zmieliłyby jej zawartość?
(przepraszam za drastyczne określenie)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2015, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Jaromir napisał(a):
...
To koniecznie zgłoś administratorom, że wczoraj o 0934 ktoś się pod ciebie podszył i napisał, że coś pozwoli wygooglać...

Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i bez przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość... :-?

_________________
Zbig A. Gintowt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL