Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 maja 2024, o 00:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sty 2018, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Cape napisał(a):
Robi się śmiesznie

Nie wiem czy śmiesznie ale na pewno dziwnie i niezrozumiale.
Nie śledziłem wczoraj forum gdyż wybrałem Szczecin i wieczorem Na Zamku przenieśli mnie w czasie i spoili darmowym szampanem. Telefon miałem wyłączony aby nie popełnić świętokradztwa i nie wiem co oraz dlaczego się wydarzyło. Przyznam szczerze czuje się trochę obrażony ale tym bardziej postaram się jeszcze raz wyjaśnić własne stanowisko.

Zareagowałem na post kolegi Alterusa gdyż zawierał on nieprawdę a jego błędne wnioski wynikały prawdopodobnie z nieprawdziwego obrazu ratownictwa morskiego prezentowanego nagminnie na naszym forum. Już wielokrotnie twierdziłem, że możemy się różnić w ocenie zabezpieczenia lotniczego służb SAR. Jednak nie uprawnia nas to do dyskredytowania efektów pracy ratowników w naszej strefie odpowiedzialności.
Bardziej obrazowo mówiąc każdy ma prawo twierdzić, że szklanka jest do połowy pusta. Jednak taki pogląd nie uprawnia do krzyku „umieram z pragnienia”, choćby dlatego żeby innym wody nie zabrakło.
Uważam, że należy zawsze reagować na tak nieodpowiedzialne słowa, nawet gdy mamy Nowy Rok a nasz umysł nie jest całkowicie świeży. W przeciwnym wypadku takie prawdy objawione zaczynają żyć własnym życiem kreując dodatkowo zafałszowaną rzeczywistość.

Przypomnę tylko jak kilka tygodni temu nasza koleżanka po medialnej akcji fałszywie przedstawiającej zapaść naszego ratownictwa śmigłowcowego, także pisała na forum o obawach żeglowania po naszych wodach. A jest to instruktor, egzaminator, osoba uświadomiona i mająca duży wpływ na wiedzę poczatkujących żeglarzy.
Jeszcze wcześniej, nasz berliński kolega stwierdził, że na wschód od Arkony jest tylko pustynia gdzie na nikogo nie można liczyć, radio nie działa a po angielsku to tylko z nauczycielem w szkole można porozmawiać. Pisząc o tym powoływał się na opinie swoich kolegów oraz fakty poznane dzięki naszemu forum.

Wypowiedzi tego rodzaju było wiele i uważam, że są one pokłosiem nieodpowiedzialnej działalności niektórych kolegów. Oczywiście każdy ma prawo wygłaszać własne zdanie, jednakże równocześnie musi brać odpowiedzialność za wypowiedziane słowa.

Jurmak napisał(a):
SIRK napisał(a):
Wręcz przeciwnie, nasze służby SAR wspomagane przez lotnictwo MW w zależności od przyjętego punktu odniesienia, wywiązują się ze swoich obowiązków co najmniej w stopniu wystarczającym, dobrym a nawet bardzo dobrym.


No to przyjmijmy taki "punkt odniesienia" - wypadek na Zatoce Pomorskiej po jakim czasie "nasze służby SAR wspomagane przez lotnictwo MW" przybędą z pomocą?

Aby odpowiedzieć na twoje pytanie trzeba znać dokładną pozycje zdarzenia, panujące warunki atmosferyczne, rodzaj niebezpieczeństwa i co chyba najważniejsze rodzaj oczekiwanej pomocy. Zresztą powinieneś znać odpowiedź gdyż już nie raz o tym dyskutowaliśmy a ty jesteś dość aktywnym uczestnikiem. Jednak na tym przykładzie możemy z grubsza porównać nasze możliwości ratownicze a to może pomóc w zrozumieniu o czym tak naprawdę dyskutujemy, no to pogdybajmy.

Przy takich samych założeniach w podobnym czasie uzyskasz pomoc w wielu innych miejscach na Bałtyku. Na przykład kilkanaście mil od Arkony w niemieckiej strefie odpowiedzialności SAR czy choćby na wschód od Gotlandu.
Jak będziesz miał pecha to na północnozachodnich krańcach holenderskiej strefy możesz otrzymać kwalifikowana pomoc jeszcze później. Znasz te wody i powinieneś wiedzieć skąd i kiedy otrzymasz pomoc powiedzmy tak 90Nm NW od Texel lub płynąc dalej na pólnoc tak w połowie drogi pomiędzy Danią a Anglią.
Jeszcze więcej czasu będzie teoretycznie potrzeba aby dotrzeć do ciebie gdy postanowisz „crossować Biscay” lub gdy będziesz żeglował gdzieś po ciepłych wodach.

A teraz ty odpowiedz, co nam daje takie porównanie?

_jp_ napisał(a):
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje... polski SAR i jego komponent lotniczy! Świetnie jest jak jest i nie trzeba niczego zmieniać!!! - to śpiewałem ja - SIRK

Czy ktoś wie, skąd u SIRKa takie klapki na oczach?

Nie chce ciebie ignorować ale jesteś jeszcze bardziej „winny” i poza zamieszczaniem artykułów pisanych przez nie do końca obiektywnych ekspertów nic nowego do dyskusji nie wnosisz. I chyba także mnie obraziłeś, kolega Colonel prawdopodobnie nie zrozumiał mojego postu ty natomiast nie rozumiesz współczesnego świata.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12963
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2918
Otrzymał podziękowań: 2590
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jeszcze porównaj, ilu ludzi jednocześnie może podjąć polski śmigłowiec, a ile niemiecki, holenderski, szwedzki, brytyjski.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 16:33 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Stara Zientara napisał(a):
Jeszcze porównaj, ilu ludzi jednocześnie może podjąć polski śmigłowiec, a ile niemiecki, holenderski, szwedzki, brytyjski.
Kiedy ostatnio zabrakło miejsc w polskim śmigłowcu? Przy okazji napisz, ile państwu polskiemu płacisz podatku rocznie, a ile płaci przeciętny Szwed i Holender.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 16:55 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
666 napisał(a):
Przy okazji napisz, ile państwu polskiemu płacisz podatku rocznie, a ile płaci przeciętny Szwed i Holender.

No nie, jak możesz. Obrażasz Starą Zientarę :lol: . Przecież on nie jest od płacenia podatków. On jest od wymagania i mącenia w głowach

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14015
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
666 napisał(a):
Przy okazji napisz, ile państwu polskiemu płacisz podatku rocznie, a ile płaci przeciętny Szwed i Holender.


Jakie to ma znaczenie ? Jak w tarapaty w polskiej strefie odpowiedzialności popadnie Szwed albo Holender ? Profesjonalna pomoc mu się nie należy ? Bo podatków w Polsce nie płaci ? :-o

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
666 napisał(a):
Kiedy ostatnio zabrakło miejsc w polskim śmigłowcu?


Mały śmigłowiec to również mało paliwa (mniejszy zasięg) i większe ograniczenia wynikające z warunków pogodowych...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12963
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2918
Otrzymał podziękowań: 2590
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
666 napisał(a):
Przy okazji napisz, ile państwu polskiemu płacisz podatku
Nająłeś się na etat sygnalisty?
:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
SIRK napisał(a):
A teraz ty odpowiedz, co nam daje takie porównanie?


Podziwiam ludzi którzy potrafią dużo pisać a mogli by napisać jedno zdanie - a u was murzynów biją...

http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/ ... ,id,t.html

W razie podobnego wypadku użycie śmigłowców było by wypisz wymaluj identyczne:-((((

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 17:43 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
666 napisał(a):
Przy okazji napisz, ile państwu polskiemu płacisz podatku rocznie, a ile płaci przeciętny Szwed i Holender.


Jakie to ma znaczenie ? Jak w tarapaty w polskiej strefie odpowiedzialności popadnie Szwed albo Holender ? Profesjonalna pomoc mu się nie należy ? Bo podatków w Polsce nie płaci ? :-o

Nie ma się co przerzucać Stara Zientara czy Szwed lub inszy Holender. Płaci czy za friko.
Ewidentnym jest że wieloletnie zaniedbania doprowadziły do stanu jaki jest. Ciekawe przy okazji że winę za całe zło przypisuje się obecnemu rządowi.
A przecież gdyby poprzednie rządy nie spier....ły przetargu choćby na caracale to sytuację mielibyśmy zgoła inną.
MON zmienia warunki przetargu na śmigłowce. Jak potwierdziliśmy w Ministerstwie Obrony Narodowej nie będzie helikopterów do misji poszukiwawczo-ratowniczych SAR (Search and Rescue) dla Marynarki Wojennej. W zamian za to mają być zakupione śmigłowce CSAR – czyli uzbrojona i opancerzona wersja SAR.
I żeby nie było wątpliwości. To cytat z 13 maja 2014 roku.
A że śmiglak to nie ciepła bułeczka do dostania praktycznie na zawołanie w Tesco to i czas się nieco dłuży jaki ""łatanie"" starych jest chyba jedynym obecnie wyjściem.
Oby stan ten trwał jak najkrócej.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 17:55 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jurmak napisał(a):
http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/ ... ,id,t.html

W razie podobnego wypadku użycie śmigłowców było by wypisz wymaluj identyczne:-((((


Kiedy odgórnie reformowano ratownictwo morskie (podkreślmy - odgórnie, bez jakiegokolwiek udziału społeczeństwa), musiała też stanąć sprawa modelu ratownictwa - społeczne czy państwowe? Jawna dyskusja na forum sejmowej podkomisji pracującej nad ustawą o bezpieczeństwie morskim składała się z jednej wypowiedzi przedstawiciela rządu na temat modelu społecznego: "...to jest koncepcja bismarckowska, która nam nie pasuje...". W 1824 roku Bismarck nosił krótkie spodenki i nie miał żadnych koncepcji, ale wszyscy uczestnicy tamtego zgromadzenia na Wiejskiej milcząco zgodzili się z mówcą.

Pomijając kwestię prawa Murphy,ego to ....podobasz mi się Jureczku z tymi przykładami :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 17:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Październik 2008, mówisz Jurmak,że od tego czasu się nic nie zmieniło?

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
666 napisał(a):
Przy okazji napisz, ile państwu polskiemu płacisz podatku rocznie, a ile płaci przeciętny Szwed i Holender.

No nie, jak możesz. Obrażasz Starą Zientarę :lol: . Przecież on nie jest od płacenia podatków. On jest od wymagania i mącenia w głowach

Przestań atakować innych. Kwalifikujesz się do zbanowania.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 18:46 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Cape napisał(a):
Przestań atakować innych. Kwalifikujesz się do zbanowania.

Bananer???????? :rotfl:

Załatwisz mi tak ""po koleżeńsku"" :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bombel napisał(a):
W zamian za to mają być zakupione śmigłowce CSAR – czyli uzbrojona i opancerzona wersja SAR.


Sugerujesz, że CSAR nie mogą pełnić funkcji SAR?
Żeby nie było, moim zdaniem, nie było to zbyt rozsądne...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Październik 2008, mówisz Jurmak,że od tego czasu się nic nie zmieniło?


A możesz napisać co się zmieniło? A tak, zmieniło się... teraz te śmigłowce są starsze o tych dziesięć lat:-((((

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jurmak napisał(a):

A możesz napisać co się zmieniło? A tak, zmieniło się... teraz te śmigłowce są starsze o tych dziesięć lat:-((((

Nie przymawiając, Ty też jesteś starszy niż byłeś dziesięć lat temu i to, jak dobrze policzyć, też o równe dziesieć lat. :-D
Dawno się nauczyłem, że dobrze zrobiony remont daje maszynie drugie życie o wiele łatwiej, niż dzieje się to z człowiekiem czy innym organizmem żywym. Pozostaje tylko kwestia opłacalności, w tym wypadku jakby mniej istotna, bo ważne, że coś lata.
Nic na to nie poradzi, że instytucje państwowe działają opieszale i drogo, taka jest natura biurokratycznych molochów.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4494
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1543
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Alterus napisał(a):
jak dobrze policzyć, też o równe dziesieć lat.
W kwestii formalnej: od października 2008 do stycznia 2018 to nie jest 10 lat, a już na pewno nie równe... ;-)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 19:39 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Jurmak napisał(a):
Mały śmigłowiec to również
Prawie lub czasopism.
A poza tym fulwypas w skórze i metaliku? :roll:
To również niższe koszty mniej licznych załóg i każdej godziny lotu / remontu? :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 19:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Październik 2008, mówisz Jurmak,że od tego czasu się nic nie zmieniło?


A możesz napisać co się zmieniło? A tak, zmieniło się... teraz te śmigłowce są starsze o tych dziesięć lat:-((((


Śmigłowce tak.Alevw linku który zapodales jest o działalności ratownictwa niepowietrznego. Ale jak sugerujesz,że od tego czasu się nic to się trochę dziwię że Po-Psl było bierne.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 20:00 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jurmak napisał(a):
nie było to zbyt rozsądne...
A cóż tak delikatnie :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Alevw linku który zapodales jest o działalności ratownictwa niepowietrznego. Ale jak sugerujesz,że od tego czasu się nic to się trochę dziwię że Po-Psl było bierne.


Tu masz rację, trochę się zmieniło, nawet nie tak dawno brzegowe stacje dostały nowe RIB...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14015
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Alterus napisał(a):
Dawno się nauczyłem, że dobrze zrobiony remont daje maszynie drugie życie


W przypadku maszyn latających to nie działa.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kurczak napisał(a):
W przypadku maszyn latających to nie działa.


A z tym to jest różnie:-))) W gdańskim aeroklubie do dzisiaj lata AN-2 SP-ANI z którego w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku wykonałem pierwszy skok ze spadochronem:-)))

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 20:35 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Alterus napisał(a):
Dawno się nauczyłem, że dobrze zrobiony remont daje maszynie drugie życie


W przypadku maszyn latających to nie działa.

Kurczak. Ciiichoooo. Bo jeszcze nasze Mi 24 się dowiedza :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Bombel napisał(a):
Kurczak. Ciiichoooo. Bo jeszcze nasze Mi 24 się dowiedza :-P


A rakiety do nich są? :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Kurczak napisał(a):
Alterus napisał(a):
Dawno się nauczyłem, że dobrze zrobiony remont daje maszynie drugie życie


W przypadku maszyn latających to nie działa.
To zależy jak do tego się podejdzie.
Wiem, że nie aż tak, ostatecznie to, co fruwa, musi być jak najlżejsze, więc uzyskanie solidności jest trudne, warunki pracy destrukcyjne, ale zbyt wiele starych maszyn lata, nawet takich sprzed kilkudziesięciu lat, aby stwierdzenie "nie działa" było prawdziwe. Kosztowne, ale nie niemożliwe. Można dyskutować o celowości, czy remont czy odtwarzanie, ale jak zwał tak zwał da się nie kupować nowego i pozostać na poziomie wymiany części. Choćby wszystkich. :-D
PS Nawet ta kosztowność nie jest czymś oczywistym. Możemy mieć akurat mnóstwo częsci zamiennych, ktore w przypadku zmiany typu trzeba utylizować, jako nieprzydatne, możemy mieć jakies maszyny co "stały w krzakach" i kadłub nówka i tak dalej.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 21:39 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jurmak napisał(a):
Bombel napisał(a):
Kurczak. Ciiichoooo. Bo jeszcze nasze Mi 24 się dowiedza :-P


A rakiety do nich są? :rotfl:

Ten jak zwykle swoje. :rotfl:
Ponowna propozycja. Ja sfinansuję proce bojowe, Ty zadbasz o zapas kamieni.
Tylko nie wymiguj się jak z tą woda w Wiśle :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14015
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W pewnym momencie remont = wymiana całej konstrukcji nośnej i poszycia. Bo ona ma określona trwałość. A to jest jednoznaczne ze zbudowaniem od podstaw.

Kiedy rozpadł się w powietrzu jeden z pierwszych B747 hamerykanccy fachowcy z NTSB za Chiny Ludowe nie mogli dojść przyczyny. Niby wszystko było OK, resursy, obsługi - wszystko bez uwag.
Dopiero po czasie się dogrzebali, że samolot zanim wstawiono fotele latał w Seatle jako maszyna doświadczalna i był celowo katowany.

Podobna sytuacja była z innym Boeingiem, bodajże JAL. Niby wszystko było w porządku aż się okazało, że maszyna wprawdzie ma wylatane mało godzin ale była używana do krótkich lotów między wyspami i zabiła ją ilość startów i lądowań. A nie do tego była zaprojektowana. To na tyle obciążyło koństrukcję, że ta przedwcześnie się zestarzała.

W samolocie, śmigłowcu możesz wymienić całe bebechy ale go w ten sposób nie odmłodzisz. To jest jak leczenie syfa pudrem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 3: MarekSCO, martin40, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7530
Podziękował : 5928
Otrzymał podziękowań: 2283
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
ale jak zwał tak zwał da się nie kupować nowego i pozostać na poziomie wymiany części. Choćby wszystkich. :-D

Ech... W sumie masz rację... Tyle, że w szczegółach to będzie tak, ze sam się za głowe pewnie złapiesz ;)
W każdym razie da się kupić od Ukraińców reduktory do tych śmigłowców...
A to kluczowy element... Tzn coś jakby numer VIN helikoptera...
Tyle, że wynika to z gradacji resursów...
Gdybyś tak zrobił w śmigłowcu cywilnym, to byś go po prostu nie mógł dopuścić do ruchu.
W wojskowym - żadnych przeszkód...
Ale. Nikt głupi nie jest i konkurencja takoż ;)
Można bez przetargu przedłużyć w nieskończoność resurs wojskowym śmigłowcom.
W końcu sztuka jest sztuka ;)
Ale cywilnym absolutnie nie. I tu jest piesek Cazruś pogrzebion ;)
Na moje oko to oni nawet nieźle kombinują ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak :)
Z helikopterami inaczej jest. Tam w sumie nie ma płatowca to i wymagań nie ma...
W tych śmigłowcach Mila jest taki schemat. Dwa turbinowe silnik pracują na wspólny reduktor/sumator, który przekazuje moment na wał główny...
I ten reduktor to tak naprawdę jedyna rzecz, której wymienić "nie możesz"...
Wymiana reduktora traktowana jest jak wymiana całego śmigłowca...
Cała resztę możesz i musisz często wymieniać.
Tak to z grubsza wygląda w skrócie :D



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2018, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7530
Podziękował : 5928
Otrzymał podziękowań: 2283
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
warunki pracy destrukcyjne, ale zbyt wiele starych maszyn lata, nawet takich sprzed kilkudziesięciu lat,

O to to... Warunki pracy destrukcyjne - to w przypadku śmigłowców jest głównym problemem. Dlatego często wymienia się wszystko co można i remont śmigłowca naprawdę mało przypomina remont samolotu.
Ale stare śmigłowce latają tylko w wojsku. Nawet w prywatnych rękach wielu latających staroci nie znajdziesz...
Remont cywilnego śmigłowca a wojskowego to dwie całkiem różne sprawy są.
Mam trzech kolegów, którzy posiadają prywatnie śmigłowce...
Ale stoją one w ogrodach - jako dekoracje :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL