Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 maja 2019, o 13:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Bastard napisał(a):
Ryś napisał(a):
Bastardzie: wciąż czekam który śmigłowiec uważałbyś za lepszy?
W platformie 50 sztuk każdy, który wtedy zaoferowano. A przypominam, że obok Caracala były jeszcze 2 - tylko AW odpadł z powodu terminu dostawy a Blackhawk z powodu braku uzbrojenia w cenie. Istotą jest, że nie rozpatrujemy bezwzględnej "lepszości" tylko użyteczność mierzoną kosztami eksploatacji, logistyką i jeszcze kilkoma różnymi czynnikami.
I tu tkwisz w błędzie, że zauważę. Z tych trzech tylko Caracal nadawał się do ZOP, a reszta za małe. (tu właśnie ekonomiczny bezsens 'platformy')
Przypominam, nie idzie o SAR, tylko o maszyny bojowe, wszak. Marynarka ma zastąpić czymś MI-14, i nie wypada by następca miał gorsze parametry taktyczne niż obecny zabytek ;)

A co do "podwójnej roli" - skrót "CSAR" czemuś zaczyna się od "Combat". :mrgreen:
I np. bazylijskie Caracale CSAR - skoro o tem - są wyposażone do zwalczania okrętów nawodnych, noszą uzbrojenie ofensywne (bodaj Exocety) i defensywne, tudzież bojowe radary (Oceaneye).
A kosztują jak za zboże, dodajmy. Tak że naprawdę nie ma co się dziwić idei ZOP/CSAR w jednym, o ile to się uda, oczywiście. Ale w końcu co za problem wylatując po rozbitka nie ładować bomb i torped? :lol: Koncept może się okazać ekonomicznie sensowny, jeśli, dajmy na to, 8 takich wash&go zastąpi 12 oddzielnych.
Jeśli chcesz porównywać ceny, to za 50 caracali miało być 13,5 mld, czyli ok. 250 mln sztuka, ale to średnio. A maszyna ZOP kosztuje kilkakroć więcej niż np. transportowa; wątpię czy obecny zakup AW rzeczywiście wychodzi jakoś drożej. To właśnie na wysoką cenę za te Caracale narzekano.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2019, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacku Ty się spodziewasz przestrzagania prawa przez "onych"?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2019, o 07:17 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonelu ja uważam, że wobec tej katstrofalnej koncepcji zakupu śmigłowców o mieszanym zastosowaniu SAJ powinno wystosować stanowczy list protestacyjny do MON włącznie z zapowiedzią odmowy przyjmowania pomocy udzielonej przez tak fatalne śmigłowce.

Myślę, że takie jednoznaczne, twarde stanowisko przedstawicieli środowiska żeglarskiego da do myślenia tym amatorom z MON.

Podpisał bym się pod listem obiema rękami, a TVN24 i GW z pewnością nagłosnią tą patryjotyczną akcję.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2019, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A ja uważam, że jak nie masz nic mądrego do powiedzenia, to zdrowiej byłoby zamilczeć.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2019, o 17:09 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
kuban99 napisał(a):
... da do myślenia tym amatorom z MON.
A ci amatorzy mieli to przemyślane gdzieś za moich czasów - wyguglaj gdzie Mi-14PX. :mrgreen:
A ceterum censeo SAR mógłby być cywilny...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2019, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
A ci amatorzy mieli to przemyślane gdzieś za moich czasów - wyguglaj gdzie Mi-14PX.
No bardzo przemyślane, szczególnie to co pogrubiłem:
Cytuj:
Jednakże nie zdecydowano się na przebudowę kabiny ładunkowej, wobec czego śmigłowiec ten ma bardzo ograniczone możliwości SAR. Z uwagi na pozostawienie części wyposażenia ZOP śmigłowiec Mi-14PX mógł zabrać mniej sprzętu ratowniczego niż Mi-14PS, miał za to większą masę startową. Ponadto drzwi kabiny ładunkowe były węższe od tych w śmigłowcach wersji ratowniczej i utrudniały wyciąganie rozbitków. Ostatecznie śmigłowiec ten wykorzystywany był tylko do celów szkoleniowych, a do celów SAR w listopadzie 1990 roku zakupiono kolejny Mi-14PS.

I jeszcze to o ostatniej przeróbce z ZOP na SAR (dotyczy Mi-14PŁ/R)
Cytuj:
Modernizacja przeprowadzona w latach 2008-2011 objęła przebudowę instalacji paliwowej, hydraulicznej i elektrycznej oraz przystosowanie kabiny do transportu rozbitków poprzez demontaż systemów ZOP. Poszerzono, także drzwi boczne tak, aby umożliwić korzystanie z kosza ratowniczego. Rozbudowana instalacja klimatyzacji pozwala na niezależne sterowanie temperaturą w kabinie pilotów i kabinie transportowej. Ponadto śmigłowiec wyposażono w nowy radar pogodowy, elektryczną wciągarkę SPG-350 oraz trzy reflektory poszukiwawcze. Maszyna ma również nowe wyposażenie nawigacyjne: GPS, radiowysokościomierz i wysokościomierz barometryczny oraz radiostacje.
Wash &go to będzie super rozwiązanie, zamienimy tylko bronę na pług... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2019, o 18:38 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Inny artykuł z Googli:
http://www.magnum-x.pl/artykul/mi14pl
Cytuj:
Kolejnym działaniem doraźnym była modernizacja posiadanego już śmigłowca (A1003) do zadań ratowniczych, poprzez doposażenie go w dodatkowe reflektory przy pływakach oraz gondoli magnetometru. Zainstalowano radiokompas do poszukiwania rozbitków ARK-U2 w miejsce namiernika pław A-100. Dodatkowo wewnątrz śmigłowca dołożono wyposażenie sanitarne. Śmigłowiec nie posiadał wyciągarki wewnętrznej, tylko standardową ŁPG-150 (udźwig do 150 kg). Maszyna otrzymała nieformalne oznaczenie Mi-14PX. W praktyce egzemplarz był wykorzystywany tylko do szkolenia załóg oraz stanowił zapas w sytuacji niesprawności sprzętu dla dyżuru ratowniczego pełnionego w Darłowie 24 godziny na dobę. W przedstawionej konfiguracji egzemplarz latał do drugiego remontu głównego przeprowadzonego w WZL-1 pomiędzy 6 listopada 1995 a 5 grudniem 1996 r., po którym ponownie stał się typowym śmigłowcem zwalczania okrętów podwodnych.
"PX" jedynie udawał śmigłowiec ratowniczy do potrzeb szkolenia załóg, takie samo jest przeznaczenie obecnie dwóch "anakondowanych" sokołów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2019, o 11:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Ano, właśnie.
A teraz, drodzy moi, porównajcie rozmiar drzwi (i kabiny), oraz sposób przenoszenia uzbrojenia i sprzętu, w Mi-14 i AW101. Wnioski, miejmy nadzieję, wyciągnięto także w Marynarce. ;)
PX był prowizorką, do czasu dostarczenia nowej maszyny. Tak czy owak, wszystko sprowadza się do pytania czy, i kiedy, zakupione zostaną kolejne...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bastard napisał(a):
Wash &go to będzie super rozwiązanie, zamienimy tylko bronę na pług... :lol:
No, wreszcie zaczynasz myśleć rozsądnie, po chłopsku.
Na jednej platformie :lol:
Tak siem to robi, realnie, jak siem chce mieć co zrobione; a nie gadane ino :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 16:21 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dyskusję o wyższości parametrów technicznych jednego typu śmigłowca nad drugim możemy już sobie darować. Nie takie były kryteria wyboru.
https://wiadomosci.radiozet.pl/Gosc-Radia-ZET/Gosc-Radia-ZET.-Mariusz-Blaszczak-u-Beaty-Lubeckiej.-6.05.2019
radiozet.pl napisał(a):
(...)
[Mariusz Błaszczak, szef resortu obrony narodowej] A jeszcze z tymi śmigłowcami – bo co jest najważniejsze, pani redaktor? Najważniejsze jest to, że obie umowy zostały podpisane z firmami, które produkują w Polsce. To jest Mielec, PZL Mielec – black hawki – i PZL Świdnik, który produkuje AW101.

[Beata Lubecka] Ostatnie pytanie: które z czterech śmigłowców do zwalczania okrętów podwodnych będą produkowane w Polsce?

Pani redaktor, gdyby była umowa z Francuzami w sprawie caracali, to Mielec i Świdnik zostałyby zamknięte. Dlaczego? Dlatego że montownia, którą proponowali Francuzi, weszłaby na rynek w Polsce i spowodowałaby zamknięcie Mielca i Świdnika. Tak że zwracam się do głosujących w województwie lubelskim, mieszkańców Świdnika...

Nie, to już jest jawna agitacja.

Proszę państwa, gdyby było tak, że byłyby śmigłowce francuskie, to wtedy firmy w Świdniku by nie było, a w województwie podkarpackim, gdyby były caracale, też nie byłoby PZL Mielec. A więc to jest ta różnica, to jest podstawowa różnica.
(...)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2015
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Czy może mi ktoś wytłumaczyć, czemu uruchomienie produkcji podzespołów do śmigłowców francuskich miałoby się przyczynić do upadku fabryk podzespołów do śmigłowców amerykańskich i włosko-brytyjskich?
Nie należę do ludu pisowskiego i nie rozumiem pokrętnej logiki obecnie rządzących.

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
damit napisał(a):
Czy może mi ktoś wytłumaczyć
Bo tak :-P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mariuszek-klamczuszek??

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2019, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
damit napisał(a):
Czy może mi ktoś wytłumaczyć,
Ponieważ bynajmniej albowiem od czasów słusznie minionych podział grup nieformalnych się nie zmienił: Jeśli my jesteśmy w tej grupie - to jest to kolektyw, a jeśli nas tam nie ma - to jest klika.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2019, o 18:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Termin odpowiedzi na interpelację poselską wynosi 21 dni, może na początku czerwca dowiemy się czegoś nowego? https://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=BC2BVL
sejm.gov.pl napisał(a):
Interpelacja nr 31343
do ministra obrony narodowej
w sprawie zakupu śmigłowców AW101


Zgłaszający: Marcin Kierwiński
Data wpływu: 30-04-2019

Szanowny Panie Ministrze!

Ministerstwo Obrony Narodowej zatwierdziło właśnie zakup śmigłowców AW101. Cena jednego śmigłowca to ok. 412 mln zł, a cały kontrakt podpisany przez MON z włoską grupą Leonardo ma wartość 1,65 mld zł brutto. W związku z tym uprzejmie proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania.

1. Jaką procedurę zastosowano podczas zakupu śmigłowców? Czy przeprowadzono przetarg, czy zrealizowano zamówienie z wolnej ręki?

2. Czy z zakupem wyżej wskazanych śmigłowców wiąże się jakakolwiek korzyść dla polskiego przemysłu? Jaka?

3. Czy w umowie zostały zawarte jakiekolwiek zobowiązanie offsetowe? Jakiego rodzaju zobowiązania offsetowe zostały zawarte w umowie? Co zostało wynegocjowane dla strony polskiej?

4. Co zadecydowało o wyborze akurat tego modelu śmigłowców?

5. Czy przed dokonaniem zakupu porównywano również ceny produktów konkurencji?


Z poważaniem

Marcin Kierwiński
a mógł zapytać jeszcze o wyposażenie tych śmigłowców objęte umową :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2019, o 15:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zapomniał,pewnie.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2019, o 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Alterus napisał(a):
A na kadłubie helikoptera będzie Czerwony Krzyż?
Chyba jednak nie. To taka paralela była...

To mało pararelna ta paralela. A naprawdę to nie ma tu żadnej paraleli.
Nie tylko dlatego, że Twój snajper z Czerwonym Krzyżem jak przyznajesz nie ma tego znaku, co czyni porównanie jakby bezsensownym, ale z o wiele ważniejszego powodu.
Nigdzie nie napisałem, że helikopter bojowy ma podszywać się pod wersję ratowniczą. To już wytwór Twojej ( i JP) bujnej wyobraźni. Tymczasem chodzi o takie sytuacje, gdy odbywają się loty nad Bałtykiem, a Rosjanie nie wiedzą - bo nie musimy się im opowiadać - w jakiej wersji jest aktualnie dana maszyna. Do niczego przyczepić się nie mogą, żadnych norm międzynarodowych nie omijamy, niczego nie trzeba udawać.
To ich problem, że nie będą wiedzieć z czym mogą na Bałtyku się zetknąć, czy mają się obawiać wykrycia swego okrętu, czy nie. Z pewnością utrudni to i skomplikuje działanie ich okrętów podwodnych na Bałtyku, co specjalnie by mnie nie martwiło.
Oczywiście nie wiem, czy ten aspekt wzięli nasi planiści w ogóle pod uwagę, czy mialo to choćby minimalny wpływ na decyzję o zakupie. Nie zetknąłem się z żadnym takim komentarzem. Ale dziwne byłoby, gdyby tak oczywistą korzyść taktyczną przeoczono.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 06:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jaaasne. :D

Oczywiście Rosjanie nie prowadzą nasłuchu na częstotliwościach morskich i innych i dlatego nie będą wiedzieli, że ten wynalazek leci tym razem w misji ratunkowej a nie ganiać ichnie okręty podwodne. :rotfl:

Jakbym słyszał Antoniego...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
A oczywiście Polacy za każdym razem muszą o każdym wylocie drzeć japę w eterze.
Jaasne.
Wedle tej logiki Rosjanie swobodnie meldują wszem wobec o wyjściu kazdego okrętu i plotkują o jego trasie i celu podróźy.
Weź się Kurczaku opamiętaj. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
A oczywiście Polacy za każdym razem muszą o każdym wylocie drzeć japę w eterze.
Jaasne.


Wystarczy, że japę będą drzeć ci którzy tej pomocy potrzebują :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 11:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Co to ma za znaczenie w czasie wojny i tak wszystko będzie zestrzelone

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Alterus napisał(a):
A oczywiście Polacy za każdym razem muszą o każdym wylocie drzeć japę w eterze.


Nie ośmieszaj się. :D

Oczywiście, że w przypadku każdej akcji ratunkowej można przechwycić korespondencję prowadzoną między jednostkami biorącymi udział w działaniach. Nawet gdyby śmigło zachowywało bezwzględną ciszę radiową to i tak średnio rozgarnięty rosyjski żołnierz ze słuchawkami na uszach jest w stanie powiązać obecność w powietrzu takiego dziwoląga z tym co się dzieje właśnie na morzu.
I będzie wiedział, że obecnie jest całkiem niegroźny albowiem:
- nie porzuci zadań ratowniczych,
- nawet jeśli zapadłaby taka decyzja to musi lecieć na lotnisko, przekonfigurować sie i pewno jeszcze dotankować.

Poszukaj innych argumentów na uzasadnienie, że to był dobry zakup - bo te są do nosa. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Kurczak napisał(a):
Alterus napisał(a):
A oczywiście Polacy za każdym razem muszą o każdym wylocie drzeć japę w eterze.


Nie ośmieszaj się. :D

Oczywiście, że w przypadku każdej akcji ratunkowej można przechwycić korespondencję
Kto mówi o akcji ratunkowej? Akcja ratunkowa to akcja ratunkowa - pisałem wyraźnie że nie ma potrzeby podszywania się pod działania ratownicze. Mam to napisać w stopce?
Cóż to, jest jakiś wymóg aby tylko dla akcji ratunkowej wolno było wylecieć z bazy?
Na dodatek o wszystkim trąbiąc otwartym tekstem, aby "każdy średnio rozgarnięty rosyjski żołnierz" natychmiast wszystko wiedział? Jest coś takiego jak cisza w eterze, jest szyfrowanie łączności, jest łączność kodowa oraz inne sposoby.
Jeszcze chwila, a zaczniesz przekonywać, że w ogóle maszyny bojowe (patrz, czy nie Caracal) są bez sensu, bo przeciwnik i tak będzie o nich wiedział wszystko.
Rosjanie też machną ręką i zlikwidują swoje okręty podwodne, bo tak samo o nich wszystko będzie wiedzial nasz "średnio rozgarnięty żołnierz" z prostego nasłuchu.
Cytuj:
musi lecieć na lotnisko, przekonfigurować sie i pewno jeszcze dotankować.

Przypominam, że takie maszyny są cztery, co umożliwia trzymanie części w wersji ratowniczej, pozostałych w bojowej. Niczego naprędce nie trzeba konfigurować.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Alterus napisał(a):
Nie tylko dlatego, że Twój snajper z Czerwonym Krzyżem jak przyznajesz nie ma tego znaku, co czyni porównanie jakby bezsensownym, ale z o wiele ważniejszego powodu.
Nigdzie nie napisałem, że helikopter bojowy ma podszywać się pod wersję ratowniczą. To już wytwór Twojej ( i JP) bujnej wyobraźni. Tymczasem chodzi o takie sytuacje, gdy odbywają się loty nad Bałtykiem, a Rosjanie nie wiedzą - bo nie musimy się im opowiadać - w jakiej wersji jest aktualnie dana maszyna. Do niczego przyczepić się nie mogą, żadnych norm międzynarodowych nie omijamy, niczego nie trzeba udawać.
To ich problem, że nie będą wiedzieć z czym mogą na Bałtyku się zetknąć, czy mają się obawiać wykrycia swego okrętu, czy nie. Z pewnością utrudni to i skomplikuje działanie ich okrętów podwodnych na Bałtyku, co specjalnie by mnie nie martwiło.
Oczywiście nie wiem, czy ten aspekt wzięli nasi planiści w ogóle pod uwagę, czy mialo to choćby minimalny wpływ na decyzję o zakupie. Nie zetknąłem się z żadnym takim komentarzem. Ale dziwne byłoby, gdyby tak oczywistą korzyść taktyczną przeoczono.


Nie no, Jaśnie Pana Alterusa własne słowa, czyż nie ? :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
Przypominam, że takie maszyny są cztery,


No właśnie... cztery. Homeopatyczna ilość, no ale na defiladzie będą się ładnie prezentować a to suwerenowi wystarczy...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: WrobelSwirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jurmak i Kurczak, warto?
A jeśli już musicie to może bez cytatów?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 17:13 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Wobec tego ja siebie sam zacytuję, bo Alterus najwyraźniej nie zrozumiał :-(
_jp_ napisał(a):
ZOP nie polega na tym, że śmigłowiec sobie po prostu lata. W celu wykrycia i zlokalizowania OP musi jeszcze zanurzać sonar i wyrzucać do morza pławy hydroakustyczne a takie operacje bynajmniej nie wyglądają jak poszukiwanie rozbitków. I z reguły śmigłowce ZOP działają parami (żeby uzyskać przecięcie się namiarów hydroakustycznych). (...)
Skończ zatem wreszcie, Alterusie, opowiadać te bajki o "kamuflażu", bo jeszcze ktoś w to uwierzy.

Filmów jest mało w sieci, ale trochę można zobaczyć


a tu akurat AW101, tylko pominęli zrzucanie pław hydroakustycznych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Kurczak napisał(a):
Alterus napisał(a):
Nie tylko dlatego, że Twój snajper z Czerwonym Krzyżem jak przyznajesz nie ma tego znaku, co czyni porównanie jakby bezsensownym, ale z o wiele ważniejszego powodu.
Nigdzie nie napisałem, że helikopter bojowy ma podszywać się pod wersję ratowniczą. To już wytwór Twojej ( i JP) bujnej wyobraźni. Tymczasem chodzi o takie sytuacje, gdy odbywają się loty nad Bałtykiem, a Rosjanie nie wiedzą - bo nie musimy się im opowiadać - w jakiej wersji jest aktualnie dana maszyna. Do niczego przyczepić się nie mogą, żadnych norm międzynarodowych nie omijamy, niczego nie trzeba udawać.
To ich problem, że nie będą wiedzieć z czym mogą na Bałtyku się zetknąć, czy mają się obawiać wykrycia swego okrętu, czy nie. Z pewnością utrudni to i skomplikuje działanie ich okrętów podwodnych na Bałtyku, co specjalnie by mnie nie martwiło.
Oczywiście nie wiem, czy ten aspekt wzięli nasi planiści w ogóle pod uwagę, czy mialo to choćby minimalny wpływ na decyzję o zakupie. Nie zetknąłem się z żadnym takim komentarzem. Ale dziwne byłoby, gdyby tak oczywistą korzyść taktyczną przeoczono.


Nie no, Jaśnie Pana Alterusa własne słowa, czyż nie ? :lol:

Tak. Z czym problem? Z rozumieniem tekstu?

Jurmak napisał(a):

No właśnie... cztery. Homeopatyczna ilość, no ale na defiladzie będą się ładnie prezentować a to suwerenowi wystarczy...

Cztery w wysokim standardzie, czołówka światowa. Poza tym nie będą to jedyne śmigłowce ratownicze, mają być jeszcze inne, o ile wierzyć podawanym informacjom. Nie jest przedmiotem tego wątku rozważanie rozterek suwerena, ale co potrzebne do ratowania na morzu, ewentualnie do działań rozpoznawczo-bojowych, bo i takie rozważania narzuca charakter tych maszyn. Reszta, czyli Macierewicze, suwereny czy defilady przywoływane bez bezpośredniego związku i potrzeby to zbędne politykierstwo, które zdajesz się tu uprawiać z upodobaniem. Mnie nie przeszkadza, ale niczego wartościowego to nie wnosi.
Nikogo nie przekonuję, że (patrząc całościowo) jest to najlepszy zakup, bo deficyt informacji na taki osąd nie pozwala. Mówię, że same helikoptery są co najmniej nie gorsze niż wybór poprzedników, a w interesującym nas tutaj zakresie ratowniczym mogą wypaść nawet lepiej. Podobnie w bojowym.
Co do reszty, czyli ilości, warunków kontraktu, logistyki częsci zamiennych, utrzymania itp. może już nie być tak dobrze, a nawet być zupelnie źle, ale to jakby odrębna kwestia nad którą z pewnością rozbitkowie czepiający się burty wraku albo skuleni na tratwie nie będą się zastanawiać.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

_jp_ napisał(a):
Wobec tego ja siebie sam zacytuję, bo Alterus najwyraźniej nie zrozumiał :-(
_jp_ napisał(a):
ZOP nie polega na tym, że śmigłowiec sobie po prostu lata. W celu wykrycia i zlokalizowania OP musi jeszcze zanurzać sonar i wyrzucać do morza pławy hydroakustyczne a takie operacje bynajmniej nie wyglądają jak poszukiwanie rozbitków.

Zrozumiał, za to Ty niepotrzebnie ograniczasz się do samej akcji z sonarem. Najpierw trzeba dotrzeć nad rejon w ktorym taką akcję chce się przeprowadzić i to ta część jest kluczowa. Jak sonar pójdzie w dół to już za późno dla okrętu na jakieś gwałtowne manewry. Element zaskoczenia.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 17:35 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Żebyś się nie zdziwił... "sonar w dół" to się dopiero zaczyna szukanie igły w stogu siana
choć zwykle to się zaczyna od wyrzucania pław

i kilkudziesięciu minut nasłuchu (na ile zapas paliwa pozwoli).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
_jp_ napisał(a):
Żebyś się nie zdziwił... "sonar w dół" to się dopiero zaczyna szukanie igły w stogu siana
choć zwykle to się zaczyna od wyrzucenia pław

Jak okręt w pobliżu, to możesz wykryć szybko. Jak daleko, to nie wie, że szukasz.
Dlatego dotarcie w rejon poszukiwań bez wzbudzania alarmu jest ważne.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 17:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zrozum wreszcie: polska MW w czasie pokoju nie będzie się bawić w śmigłowcowe poszukiwanie rosyjskich OP na Bałtyku (zwłaszcza, że ostatnio we flocie bałtyckiej FR jest podobno... cały JEDEN OP). Sonopławy za dużo kosztują. A dopóki ich nie wywalisz do morza, nie ustawisz z nich jakiejś "sieci" to... skąd masz wiedzieć dokąd po ten OP lecieć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 165 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL