Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 maja 2019, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jaaasne Alterusie, a świstak ciągle zawija te sreberka. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2019, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
JP - ja nie wiem w co się będzie bawić MW w tym czasie, gdy będą w służbie te helikoptery. Czyli jakieś dwadzieścia lat najmniej. Ale podejrzewam, że Ty także nie, więc co mam zrozumieć?
Cytuj:
skąd masz wiedzieć dokąd po ten OP lecieć?

Dokładnie stąd, skąd wiedzą to załogi innych sił zbrojnych wyposażonych w ten sprzęt.
Słuchaj, JP, czy chcesz mnie przekonać, że to wszystko jest produkowane i wprowadzane na wyposażenie dla zabawy, a praktycznego znaczenia nie ma, bo nie wiadomo gdzie lecieć..?
Czy czasem nie popłynąłeś o jeden hals za daleko? ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2019, o 18:57 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Cóż, możesz dalej pozostawać w swojej naiwności.
Jednak powoli wychodzą na jaw szczegóły owego zakupu
http://dziennikzbrojny.pl/artykuly/art,2,4,11182,armie-swiata,wojsko-polskie,offset-na-smiglowce-aw101-suplement, czyli które śrubki będzie wolno odkręcić bez czekania na wysokopłatnych serwisantów producenta :-(
W świetle tego artykułu możliwości samodzielnego "wyjmowania" i "wkładania" na lotnisku elementów ZOP vs SAR jawią się, co najmniej, problematycznie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2015
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Echhhhh...
https://menway.interia.pl/militaria/news-miala-byc-w-polsce-fabryka-airbusa-powstanie-na-wegrzech,nId,3018014

Interia napisał(a):
Airbus Helicopters i rząd węgierski zdecydowały o lokalizacji zakładów produkcyjnych, dzięki którym Węgry dołączą do globalnego łańcucha dostawców podzespołów do produkcji śmigłowców europejskiego koncernu. Fabryka zostanie zlokalizowana w miejscowości Gyula, w pobliżu granicy z Rumunią. Zbudowana od podstaw stanie się rdzeniem przyszłego węgierskiego klastra lotniczego. Zakłady powstaną dzięki rządowemu wsparciu i zapewnią kilkaset miejsc pracy.

Interia napisał(a):
Europejski koncern od początku dekady szukał miejsca, w którym mógłby rozszerzyć swoją produkcję, wzrastającą ze względu na coraz większe potrzeby rynku cywilnego i wojskowego. W ramach kontraktu na zakup dla Sił Zbrojnych RP śmigłowców wielozadaniowych były plany wybudowania nowej fabryki w Łodzi. Airbus podkreślał w piśmie do premier Szydło, że zgodził się na utworzenie wraz z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi w Łodzi, "jedynego w Polsce państwowego zakładu produkcji śmigłowców, w którym Polska posiadałaby 90 proc. udziałów".
Część kontraktu miała sfinansować budowę linii produkcyjnej, a także transfer technologii i utworzenie centrum naukowo-badawczego. Airbus planował utworzenie w Polsce piątego filara koncernu, który miałby się zająć rozwojem nowych konstrukcji i produkcją śmigłowców. Fabryka w ponad 90 proc. miała należeć do Skarbu Państwa, w przeciwieństwie do zakładów w Mielcu i Świdniku, których właścicielem są podmioty zagraniczne.

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
damit napisał(a):
No i kolega Orban po raz kolejny zrobił prezesa na szaro...który to już raz? :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ciekawy kontrakt i sporo miejsc pracy poszło nam koło nosa. :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 17:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Ta, jasne. Franty tak bardzo chcieli zbudować u nas zakłady (i 90% dać nam Friko ;) ) że jak przyszło podpisać umowę to cuś tak udawali... Greka? ;)
Dalibyśta w końcu spokój, Kurczaku, tu nie Bauery, DW, Sputniki czy insze TV.
W ramach czytań ze zrozumieniem:
"Airbus planował utworzenie w Polsce piątego filara koncernu, który miałby się zająć rozwojem nowych konstrukcji i produkcją śmigłowców"
"Na Węgrzech będą produkowane metalowe podzespoły do przekładni głównych wszystkich typów wiropłatów, produkowanych przez Airbus Helicopters, które następnie będą wysyłane do montowni w innych państwach"

Czytaj więcej na https://menway.interia.pl/militaria/new ... ign=chrome

Ale służe i Bauerem -
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,2292063

A całkiem możliwe że Orban jest lepszym zawodnikiem w te klocki i nie da sie tak, tego, miłością po francuzku; całkiem możliwe... obaczym :mrgreen:


Ostatnio edytowano 30 maja 2019, o 17:15 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
Ta, jasne. Franty tak bardzo chcieli zbudować u nas zakłady (i 90% dać nam Friko ;) ) że jak przyszło podpisać umowę to cuś tak udawali... Greka?
Ryś co byś nie chciał teraz tłumaczyć to nic nie pomoże. Jeśli Węgrzy kupią śmigłowce i postawią fabrykę to będzie oznaczało że rządzący zrywając kontrakt zrobili, nas przede wszystkim, w wała. Bo to że sami mieli zobowiązania wobec usmanów jest już w tej chwili pewne. A kto zerwał ten kontrakt, kto był taki genialny? :-P

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 17:25 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Bastard napisał(a):
Jeśli Węgrzy kupią śmigłowce i postawią fabrykę to będzie oznaczało że rządzący zrywając kontrakt zrobili, nas przede wszystkim, w wała.
Dodałem już cytat z artykułu jw, w temacie co to znaczy 'fabryka', coby myśl swę uściślić, bo ktoś już nie musi pamiętać sprawy. Ani nawet znać.
Tak jest, ponoć ostatecznie poszło o fabrykę, przynajmniej na poziomie biznesowym, zawierania kontraktu. Bo odrębną było sprawą unieważnienie wcześniejszego przetargu - a ciekawe czemu? ;) - a i to kupowanie caracali dla desantu, skoro desant go nie chciał.
Zważ więc że to dwa różne rządy nie zawarły kontraktów.
IMWHO gdyby kupili te 20-30 od razu wtedy jak je mieli kupować, czyli już z 10 lat temu, to już by dawno były i służyły. W SAR też.
Ale jak się robi narady zamiast zakupów to czas leci, sytuacja zmienia, a technika starzeje :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
Tak jest, ponoć ostatecznie poszło o fabrykę, przynajmniej na poziomie biznesowym, zawierania kontraktu.
Ja Ci tak tylko powiem, że mało wiarygodna jest opinia kogoś z ekipy, która już zaczynając negocjacje ofsetowe miała za zadanie ten kontrakt uwalić. A z dzisiejszego punktu widzenia sprawa może być banalna. Robiąc program pińcetplusowy jeszcze wtedy nie wiedzieli, że sytuacja budżetu się poprawi i 13 mld to był łakomy kąsek. A że przy okazji grał z poczynionymi obietnicami za Atlantykiem...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zresztą patrząc na aktualne wyniki budżetu, obietnice wyborcze i to co się obecnie wyczynia z innymi przetargami (np. drogowymi) wcale nie byłbym zdziwiony jakby się okazało, że proste rezerwy się skończyły i od przyszłego roku znów trzeba będzie się zadłużać na wypłacany socjal. Albo nic nie kupować...

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kierunek Ateny marsz. :twisted:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 18:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Bastard napisał(a):
A że przy okazji grał z poczynionymi obietnicami za Atlantykiem...
Aby móc kupić od Włochów? :)

A ja wolę patrzyć od strony skutków, czy efektów, a nie gadanin pijarowców, obojętnie których. Jak zawsze ten twierdzi że śmierdzi, a drugi przeciwnie - że pachnie przedziwnie. :mrgreen:
A jak już o przyczynach i skutkach, to warto ich ze sobą nie mylić - bo np. pińcetplus miał poprawić sytuację budżetową, a nie w drugię stronę. Ja wiem, to obrzydliwe rozdawnictwo i marnotrawstwo, i to jeszcze gdy piniendzy ni ma - a że "mimo" takich straszliwych wydatków w kasie przybyło to już niepojęte i nienormalne, normalnie cud.
Musi przez układy z Rydzykiem, wymodlił u Pana w niebiesiech! :-P
I na takim poziomie intelektualno-medialnem wciskają bzdety ziewnikarze. Kto chce niech wierzy, mamy wolność wiary :-P
Ale rozważania która ekipa lepsiejsza i dlaczego właśnie PO alboli PIS niewiele mają wspólnego z tematem jak wyglądał kontrakt i offset, i dlaczego.

W temacie śmigłowców sam chętnie poznałbym przyczyny.
Ale skutek jest taki że zmarnowano kilkanaście lat, a plan zakupu śmigłowców (oczywisty, się wykruszały) był naście lat temu, zresztą za PISu. Z grubsza ustalono co trzeba zakupić, i ile.
I przez cały ten czas nikt nic nie kupił. Możem do końca życia dywagować czemu, a fakt jest faktem. Jeszcze sprzedali Świdnik. I w ogóle w temacie śmigłowców wiele ciekawych się kwiatków zdarzyło.
A i tak nikt się nie przyzna jak było i o co poszło.
I dlatego irytują mnie jęki, jak to Francuzi "chcieli nam dać miejsca pracy, a my nie wzięlim". Za nasze miliardy, oczywiście, nam "dać". O my niewdzięcznicy :rotfl:

"Miejsca pracy" (prolietarii wsiech stran, słuszajties, miejsca pracy!) można załatwić czy utworzyć rozmaicie, i za rozmaite pieniądze. Pono przybywa, mimo braku Airbusa?
A szło o ulokowanie produkcji (i serwisu oczywiście) u nas i pod naszą kontrolą, bo sprzęt którego nie wyprodukuje się na miejscu we własnych zakładach jest bezużyteczny w razie W. Sprawdziliśmy na sobie w kilku wojnach.
I tu się stale toczą przepychanki, co ich telewizja nie transmituje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
I dlatego irytują mnie jęki, jak to Francuzi "chcieli nam dać miejsca pracy, a my nie wzięlim". Za nasze miliardy, oczywiście, nam "dać". O my niewdzięcznicy :rotfl:
Ryś nie wiem z czego się śmiejesz. Mają albo będą mieć Węgrzy śmigłowce i fabrykę? No to wyjdziemy na idiotów i nie pierwszy raz zresztą. I to jest prawdziwy i widoczny efekt.
Ryś napisał(a):
A jak już o przyczynach i skutkach, to warto ich ze sobą nie mylić - bo np. pińcetplus miał poprawić sytuację budżetową, a nie w drugię stronę. Ja wiem, to obrzydliwe rozdawnictwo i marnotrawstwo, i to jeszcze gdy piniendzy ni ma - a że "mimo" takich straszliwych wydatków w kasie przybyło to już niepojęte i nienormalne, normalnie cud.
Musi przez układy z Rydzykiem, wymodlił u Pana w niebiesiech! :-P
A to to już Cię nie rozumiem, bo jednak myślałem że można z Tobą dyskutować poważnie. Chciałeś poprawiać sytuację budżetową? Pińcetplusem? Przecież to jest elementarz. Pobudzenie popytu na krótką metę poprawia sytuację ale na dłuższą zawsze prowadzi do inflacji. A pińcetplus jest przewidziany na lata a już po dwóch mamy pierwsze jaskółki. Piniendze były ale się zbyły, za 4 miesiące tego roku mamy spadek przychodów z VAT. A zwiększonych wydatków 20 mld tylko na dodatkowy pińcetplus. No to jak dołożymy popyt na już rosnącą inflację i ona spadnie to dopiero będzie cud! Na nagrodę Nobla.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2019, o 20:48 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A owszem, to elementarz. Obrót. Piniondz lubi się obracać i zwiedzac nowe miejsca, nie słyszałeś? ;)
A podatki lecą od obrotu. A "PKB rośnie" bo to przecież suma wydatków. Wydawaj, i masz wzrost gospodarczy :mrgreen:
Inflację mamy i tak, ale dziś już nikt nie wspomni pierwotnego znaczenia terminu, po co babcię denerwować, teraz jest 'wskaźnik wzrostu cen'. A piniądz się dodrukowuje na chama i nikt nie zwraca uwagi gdzie ni dla kogo.
Itp, itd, et caetera... Jest w tem więcej ciekawostek niż się na pozór wydaje. Jak już o wydawaniu.
Czasem warto pamiętać że "ekonomia" oznaczało kiedyś tyleż co "gospodarka". Tu wcale nie idzie, w ostatecznym rozrachunku, o same sumy podatków i cen.

Ale my nie o tem. Śmigłowce, co już wspomniałem, to wg. mnie powinniśmy byli kupić, i to dawno temu i za Tuska. Już był przetarg - i został unieważniony. Ale zakup to też cena i przydatności ocena. I różne inne kombinacje polit-militarne, o których się nie dowiemy, acz możemy podejrzewać.

A śmieję się nie z tego, lecz z gazetowych z historyjek, np. jak to Airbus miał nam zrobić offset i fabrykę za więcej kasy niż byśmy mu zapłacili, a te helikoptery to już tylko dorzuci gratis reklamowy, dodatkowo przy okazji. Bo tak to jakoś brzmiało. Wraz z oburzeniem jak to niesłychane i żeby jakiś klient tak śmiał ich potraktować.
Bo oni nam dawali z serca i chcieli zrobić.. no tę, łaskę; a my, niemyte, nie docenilim łaskawości i potraktowalim ich europejską subtelność nieuprzejmie, z przeproszeniem jak jakieś hordy ze wschodniej ordy. :-P

Więc przypomnij mi jaką to wspaniałą fabrykę będą mieli Węgrzy, i czyja ona będzie, i za czyje pieniądze. Bo mam wrażenie że jednak to Węgry płacą Airbusowi, a nie w drugą stronę.
Co nie zmienia faktu że Orban coś kupił, a nasi wciąż kombinują.
Ale w tym temacie warto też spojrzeć ile Węgry mają śmigłowców, i jakich, i dlaczego kupują, i co, i ile.
Nawet można porównać z nami ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2019, o 22:15 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Dziś w tv widziałem program "Jak to działa odc. 126 - Śmigłowiec."

Sporo mówili o Świdniku, Anakondach i trochę o SAR.

https://vod.tvp.pl/video/jak-to-dziala, ... c,27629137

(w TV były napisy których na VOD nie ma).

Na pesymistach tutaj filmik pewnie nie zrobi żadnego wrażenia ale innych może zainteresuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2019, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Kurczak napisał(a):
Ciekawy kontrakt i sporo miejsc pracy poszło nam koło nosa. :-(

O kontrakcie nic nie wiemy, więc nic śpiewać nie będziemy" - i tu Rysiu ma rację.
Podobno my Caracale mieliśmy kupić w ramach europejskich "wyrównań" gospodarczych, aby Francuzom dać odbić straty jakie ponieśli w związku z sankcjami nałożonymi na Rosję. Taki miał być główny powód, że akurat Caracala "wybraliśmy" na sugestię Niemiec.
A znów PIS był (i jest) wrażliwy na inne sugestie.
Natomiast jak słyszę o "miejscach pracy", co to poszły koło nosa, to chciałbym przypomnieć, że z sukcesem miejsca pracy tworzono w PRL. Nie zabrakło dla nikogo.
Morał niech każdy sam sobie dośpiewa.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2019, o 20:40 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ryś napisał(a):
A owszem, to elementarz. Obrót. Piniondz lubi się obracać i zwiedzac nowe miejsca, nie słyszałeś? ;)
A podatki lecą od obrotu.
A znasz różnicę pomiędzy podatkiem obrotowym (którego u nas teraz nie ma) i podatkiem od wartości dodanej? - to jest elementarz :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2019, o 19:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Ja nawet ją jeszcze pamiętam... :oops:
A uśmiechłem siem w temacie polityki gospodarczej, było i na ekonomii politycznej socjalizmu; spójrz ino na Chiny :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2019, o 05:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Uśmiechasz się? Nie pamiętasz czasów Przewodniczącego Mao?
Czy uważasz za socjalizm to co jest tam w XXI wieku?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2019, o 10:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Czytujesz ze zrozumieniem? :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2019, o 20:51 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=BCVHDB&view=6
sejm.gov.pl napisał(a):
Interpelacja nr 31674
do ministra obrony narodowej
w sprawie rozmieszczenia śmigłowców ratujących życie


Zgłaszający: Stanisław Gawłowski
Data wpływu: 24-05-2019

Marynarka Wojenna RP dysponuje śmigłowcami średniego zasięgu W3RM. Są to maszyny po modernizacji, których stan techniczny pozwala zapewniać podstawowe bezpieczeństwo na Bałtyku. Jednak zasięg i ładowność nie są wystarczające i nie spełniają potrzeb służb ratowniczych.

Proszę o odpowiedź na pytania:

1. Jaka była ilość śmigłowców na Bałtyku w dniach 2-3 maja 2019 r.?

2. Jakie było ich rozmieszczenie w tych dniach?

Czy ktoś wie, o co mu chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2019, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Sprawdź, gdzie w tym czasie byli prezes, premier i prezydent.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2019, o 08:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Na defiladzie wojskowej w Warszawie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2019, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
_jp_ napisał(a):
o co mu chodzi
zapytaj: Stanislaw.Gawlowski@sejm.pl
https://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/posel.xsp?id=094&type=A

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2019, o 20:51 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Mamy jubileusz:
Anakondowany sokół nr 0209 obchodzi 30 lat służby w wojsku polskim, został dostarczony z fabryki w lipcu 1989 r. (ponoć pierwszy i najstarszy W-3 w wojsku polskim)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2019, o 17:34 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A tutaj historia sokołów i anakond w MW: http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_540.html
BLMW napisał(a):
29.07.2019
30 lat śmigłowców W-3 w Siłach Zbrojnych RP
Dzisiaj, 28 lipca 2019 roku, mija 30 lat służby śmigłowców W-3 w Siłach Zbrojnych RP. Pierwsze dwa śmigłowce dla SZ RP trafiły tego dnia do lotnictwa Marynarki Wojennej. Zmodernizowane służą do dziś.

28 lipca 1989 roku, do służby w ówczesnej 18. Eskadrze Lotnictwa Łącznikowego Marynarki Wojennej stacjonującej na lotnisku w Gdyni-Babich Dołach wszedł pierwszy śmigłowiec W-3 Sokół w wersji transportowej. Miesiąc później do maszyny o numerze burtowym 0209 dołączyła druga – również transportowa – z numerem 0304. Maszyny pochodziły z pierwszej i drugiej serii produkcyjnej obejmującej łącznie 33 śmigłowce. Po zebraniu doświadczeń z eksploatacji maszyn transportowych w lipcu 1992 roku, do służby weszły pierwsze śmigłowce W-3 dedykowane do ratownictwa morskiego, oznaczone RM. Wcześniej jedna z maszyn trzeciej serii produkcyjnej, pozostająca własnością zakładów w Świdniku, o numerze 0411 stała się prototypem tej wersji, wyposażonej w nadmuchiwane pływaki. 16 lipca 1992 roku do eksploatacji w przeformowanej 18. Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo – Łącznikowego MW weszły pierwsze dwa śmigłowce ratownicze W-3RM Anakonda o numerach burtowych 0505 i 0506. W ramach tej serii powstały także, przyjęte do eksploatacji rok później, śmigłowce o numerach 0511 i 0512. Ten ostatni uległ katastrofie, w marcu 1997 roku, w której śmierć poniosła cała czteroosobowa załoga. W 1996 roku w BLMW pojawił się śmigłowiec o numerze 0513 tej samej serii, pozostający własnością przedsiębiorstwa Petrobaltic i eksploatowany przez lotników morskich na podstawie umów międzyresortowych. Wraz z ich wygaśnięciem, w 2015 roku śmigłowiec został zwrócony firmie. Kolejne maszyny, już w wersji WA lotnicy morscy otrzymali w 1998 (numer 0813) i 1999 roku (numer 0815). Ostatni, najnowszy śmigłowiec tego typu, z numerem burtowym 0906, wszedł do służby w 2002 roku.

Na początku 2014 roku Inspektorat Uzbrojenia podpisał z zakładami lotniczymi PZL - Świdnik umowę na modernizację śmigłowców lotnictwa morskiego Anakonda do jednolitej wersji ratowniczej. Modernizację rozpoczęto w kwietniu 2014roku od dwóch najstarszych śmigłowców w SZ RP - transportowych W-3T, zmieniając ich funkcję na ratowniczą. W przypadku tych dwóch maszyn nie zdecydowano się na ingerencje w strukturę płatowca i dodanie pływaków, takich jakie mają późniejsze ratownicze Anakondy. Modernizacja wszystkich śmigłowców, noszących teraz oznaczenie W-3WARM objęła montaż głowicy FLIR Star Saphire III z kamerą termowizyjną o rozdzielczości 640 na 512 linii i zoomie x71, kamery światła widzialnego z zoomem x18 i wskaźnikiem laserowym, montaż reflektora (tzw. szperacza) dużej mocy Spectrolab SX-16, montaż systemu identyfikacji jednostek pływających AIS oraz zmodernizowanie układu napędowego poprzez dodanie cyfrowego systemu sterowania silnikami FADEC. Wszystkie maszyny otrzymały oświetlenie przystosowane do użycia gogli noktowizyjnych. W ślad za maszynami 0209 i 0304 do zakładów w Świdniku trafiały kolejno śmigłowce 0505 (maj 2014), 0511 (czerwiec 2014) i 0506 (sierpień 2014). W drugiej połowie 2016 roku Inspektorat Uzbrojenia podpisał z zakładami lotniczymi PZL - Świdnik kolejną umowę na modernizację trzech najnowszych śmigłowców lotnictwa morskiego. W grudniu 2016 roku do PZL Świdnik trafił śmigłowiec 0813. Ograniczona liczba śmigłowców pozostających w służbie, konieczność utrzymywania niezbędnego minimum szkoleniowego oraz zapewnienie wywiązywania się z nałożonych na BLMW zadań, wymusiła decyzję czasowego zawieszenia dyżuru ratowniczego w Gdyni-Babich Dołach, co miało miejsce w październiku 2015 roku. Tymczasem w lutym, 2017 roku, do macierzystej jednostki, 43. Bazy Lotnictwa Morskiego powrócił, jako pierwszy po modernizacji, śmigłowiec o numerze 0209, zwany przez lotników morskich pieszczotliwie babcią. W lipcu 2017 roku wznowiono dyżur z obydwu punktów: z Gdyni-Babich Dołów i Darłowa. W październiku tego roku do macierzystej darłowskiej Grupy Lotniczej powrócił ostatni modernizowany śmigłowiec pierwszej serii modernizacyjnej o numerze 0505. Obecnie w trakcie modernizacji znajduje się ostatnia, najnowsza Anakonda o numerze 0906, która w najbliższym czasie powróci do służby w macierzystej.

Dzisiaj dorobek floty poszukiwawczo – ratowniczych Anakond to ponad 24 tysiące godzin nalotu, udział w 416 akcjach ratowniczych i niemal 200 uratowanych osób. Dwie Anakondy, o numerach 0505 i 0506 znajdują się obecnie w eksploatacji darłowskiej Grupy Lotniczej 44. Bazy Lotnictwa Morskiego, pozostałe w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach.

Śmigłowce W-3RM systematycznie uczestniczą w krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach. Ich załogi wielokrotnie reprezentowały lotnictwo Marynarki Wojennej na pokazach lotniczych w kraju i za granicą. W lipcu 1999 roku na największych, międzynarodowych pokazach lotniczych RIAT w Feirford (Wielka Brytania) po raz pierwszy jako przedstawiciele kraju członkowskiego NATO wzięli udział lotnicy morscy. Obok samolotu M28B 1R Bryza w pokazach udział wziął śmigłowiec ratownictwa morskiego W-3RM Anakonda o numerze 0813, którego dowódcą załogi był obecny dowódca 44. Bazy Lotnictwa Morskiego kmdr pil. Paweł Smereka.

W-3WARM Anakonda jest śmigłowcem przeznaczonym do wykonywania zdań poszukiwawczo - ratowniczych nad wodą i lądem, w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy. Na pokład może zabrać do 8 rozbitków. Jest wyposażony w dźwig burtowy z wciągarką elektryczną przeznaczoną do podnoszenia lub opuszczania ludzi i ładunków za pomocą pętli, chusty, kosza ratowniczego lub noszy. Śmigłowiec (prócz 0209 i 0304) posiada sześć nadmuchiwanych pływaków, rozmieszczonych wokół kadłuba, dzięki którym po wodowaniu w sytuacji awaryjnej załoga i pasażerowie mają czas na ewakuację. W skład jego załogi wchodzi dowódca, drugi pilot, technik pokładowy, lekarz i ratownik.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2019, o 20:06 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
_jp_ napisał(a):
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=BCVHDB&view=6
sejm.gov.pl napisał(a):
Interpelacja nr 31674
do ministra obrony narodowej
w sprawie rozmieszczenia śmigłowców ratujących życie


Zgłaszający: Stanisław Gawłowski
Data wpływu: 24-05-2019

Marynarka Wojenna RP dysponuje śmigłowcami średniego zasięgu W3RM. Są to maszyny po modernizacji, których stan techniczny pozwala zapewniać podstawowe bezpieczeństwo na Bałtyku. Jednak zasięg i ładowność nie są wystarczające i nie spełniają potrzeb służb ratowniczych.

Proszę o odpowiedź na pytania:

1. Jaka była ilość śmigłowców na Bałtyku w dniach 2-3 maja 2019 r.?

2. Jakie było ich rozmieszczenie w tych dniach?

Czy ktoś wie, o co mu chodzi?

Jest i "odpowiedź":http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=BECHHU&view=5
sejm.gov.pl napisał(a):
Odpowiedź na interpelację nr 31674

w sprawie rozmieszczenia śmigłowców ratujących życie

Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Wojciech Skurkiewicz

Warszawa, 19-07-2019

Liczba śmigłowców zabezpieczających system dyżurów ratowniczych służby poszukiwania i ratownictwa lotniczego (ASAR) oraz system ratownictwa morskiego (SAR), a także rozmieszczenie dyżurów ratowniczych służby poszukiwania i ratownictwa lotniczego wynika z „Planu pełnienia dyżurów ratowniczych w służbie poszukiwania i ratownictwa lotniczego (ASAR) oraz systemie ratownictwa morskiego (SAR) w 2019 roku”.

/-/ Wojciech SKURKIEWICZ

Oczywiście, ten mityczny „Plan pełnienia dyżurów ratowniczych w służbie poszukiwania i ratownictwa lotniczego (ASAR) oraz systemie ratownictwa morskiego (SAR) w 2019 roku” nie jest odnaleziony przez google. Znalazłem tylko coś takiego https://ais.pansa.pl/aip/aippliki/EP_GEN_3_6_en.pdf - proponuję poczytać, bo wg tego sokół/anakonda to HEL-L - lekki śmigłowiec, promień działania do 100 NM, możliwość ewakuacji 2 do 5 osób, zaś Mi-14 to HEL-M - średni śmigłowiec, promień działania od 100 do 200 NM, możliwość ewakuacji nie więcej niż 12 osób. Żeby się później ktoś nie zdziwił, że albo za daleko, albo nie starczy miejsca.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2019, o 19:06 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kolejne 4 sokoły do "anakondowania" :-? https://www.defence24.pl/wkrotce-modernizacja-kolejnych-sokolow
defence24.pl napisał(a):
Wkrótce modernizacja kolejnych Sokołów
12 sierpnia 2019, 11:55

Trwa procedura negocjacyjna pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a Wytwórnią Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Świdnik” S.A. Chodzi o modernizację i doposażenie w sprzęt SAR kolejnych śmigłowców W-3 Sokół. Tym samym ma nastąpić dalsza unifikacja ich floty.

Negocjacje dotyczą prac o wartości 87,9 mln PLN plus VAT i miałyby zostać przeprowadzone – w wypadku osiągnięcia porozumienia – w latach 2019-2022. W ich ramach mają zostać wykonane zabiegi na czterech statkach powietrznych, ma też zostać do nich dostarczony odpowiedni pakiet logistyczny, a także niezbędna dokumentacja techniczna.

Jak informuje Inspektorat Uzbrojenia, modernizacja i doposażenie mają doprowadzić do unifikacji „kolejnych śmigłowców W-3 ze śmigłowcami, na których WSK <<PZL-Świdnik>> S.A. wykonała już modernizację, przystosowując śmigłowce do realizacji zadań bojowych, transportowych oraz szkoleniowych w SZ RP.”

Zakres unifikacji i doposażenia do zadań SAR śmigłowca W-3 obejmuje modyfikację jego instalacji oraz wyposażenia. Świdnik jest obecnie jedynym podmiotem, który dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami do takich prac.

„Ingerencja w ww. instalacje wymaga posiadania pełnej wiedzy o zabudowanych systemach na śmigłowcu, którą posiada jego producent. Ponadto zmiany konfiguracji systemów śmigłowca W-3 zrealizowane przez WSK <<PZL-Świdnik>> S.A. gwarantują zachowanie wysokiego poziomu jakości, co będzie miało wpływ na bezpieczeństwo wykonywanych zadań. Realizacja usługi wymaga od Wykonawcy posiadania niezbędnego parku produkcyjno-remontowego, specjalistycznego oprzyrządowania oraz doświadczenia potrzebnego do wykonania usługi, którymi w zakresie śmigłowca W-3 dysponuje tylko WSK <<PZL-Świdnik>> S.A., wyłączny właściciel dokumentacji produkcyjnej. Wobec tego usługa może być realizowana wyłącznie tylko przez ich producenta, a zmiana Wykonawcy przyczyni się do niekompatybilności śmigłowców z dotychczas użytkowanym sprzętem oraz spowoduje duże trudności techniczne w jego użytkowaniu i utrzymaniu.” – argumentuje Inspektorat Uzbrojenia.

- to zamiast tych baśniowych AW-101, które pewnie pójdą na salonki? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2019, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A tak to tu zostawie:

https://www.ibtimes.co.in/indian-coast- ... -92-809526

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2019, o 18:17 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
z facebooka militarium.net
czary-mary i... będzie latać dłużej niż konstruktor z producentem zakładali
Załącznik:
czary mary ITWL.jpg
czary mary ITWL.jpg [ 96.99 KiB | Przeglądane 7549 razy ]

Zapomnieli o Mi-2: 50 lat w służbie i dalej mają latać


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 156 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL