Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=23788
Strona 49 z 56

Autor:  Andrzej Kolod [ 23 gru 2018, o 00:03 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Znane mi są Helgoland, Warnemünde I zapasowe lotnisko Nordholz, ktore odpowiadają za morskie SAR.
Dodatkowo do poszukiwań wyznaczone są samoloty Lockheed i Transall.

Prywatne firmy SAR związane są również z bardzo intensywnie rozwijającą się gospodarką energetyczną (farmy wiatrowe) na Bałtyku i Morzu Północnym.

Może warto wspomnieć o 55 jednostkach morskich DGZRS, czyli SAR rozlokowanych wzdłuż wybrzeży oraz na otwartym Bałtyku i Morzu Północnym finansowanych ze składek.

https://www.seenotretter.de/wer-wir-sin ... stationen/

Widzimy je w prawie każdym porcie i porciku i na morzu.

Autor:  Jaromir [ 23 gru 2018, o 00:28 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Poza Nordholz jeden śmigłowiec Marinefliegergeschwader 5 gotowy do misji morskich SAR stacjonuje stale na Helgolandzie.
Niestety - terenowe oddziały Marinefliegergeschwader 5 w Borkum oraz w Warnemunde - nie mają obecnie stałych dyżurów morskich śmigłowców SAR...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Andrzej Kolod napisał(a):
Może warto wspomnieć o 55 jednostkach morskich DGZRS, czyli SAR rozlokowanych wzdłuż wybrzeży oraz na otwartym Bałtyku i Morzu Północnym finansowanych ze składek.
Na pewno warto o nich wspominać.
Ale to jest wątek o morskich śmigłowcach SAR - a te w Niemczech zabezpiecza Bundeswehra/Marinefliegergeschwader 5. I łatanie niedostatków sprzętowych wojska maszynami firm cywilnych...

Autor:  Andrzej Kolod [ 23 gru 2018, o 00:37 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Słusznie, co ma jedno z drugim wspólnego.
:oops:

Autor:  _jp_ [ 23 gru 2018, o 23:27 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jaromir napisał(a):
Poza Nordholz jeden śmigłowiec Marinefliegergeschwader 5 gotowy do misji morskich SAR stacjonuje stale na Helgolandzie.
Niestety - terenowe oddziały Marinefliegergeschwader 5 w Borkum oraz w Warnemunde - nie mają obecnie stałych dyżurów morskich śmigłowców SAR...

Obawiam się, że wobec problemów z naprawami rozpadających się SeaKingów, obecnie dyżury pełni tylko 1, na Helgolandzie (sygnał wywoławczy "SAR 10", gdyby ktoś chciał sobie na UKF-ce posłuchać). Przylatuje tam z Nordholz. Podmiana co kilka dni. Natomiast w Nordholz stoi co najwyżej jakiś "poddyżurny", o ile uda im się jakiś dodatkowy przygotować do lotu. :-(

Autor:  Jurmak [ 24 gru 2018, o 06:32 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
Obawiam się, że wobec problemów z naprawami rozpadających się SeaKingów, obecnie dyżury pełni tylko 1, na Helgolandzie


"Ustrzeliłem" go w zeszłym roku

Obrazek

Autor:  Andrzej Kolod [ 24 gru 2018, o 10:46 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Może założymy wątek o SAR-ach naszych bałtyckich sąsiadów?
Zasada „umiesz liczyć - licz na siebie” powinna być przewodnią przy przygotowaniu
się do rejsu, ale lepiej wiedzieć jakiego rodzaju pomoc możemy ewentualnie otrzymać.
Ta wiedza powinna również skłonić nas do przemyśleń związanych z wyposażeniem
Własnej łódki.
Potraktujmy taki wątek jako źródło wiedzy o status quo SAR na Bałtyku i przyległych akwenów.
To takie moje zimowe „mądrowanie”, jak mówi moja żona.

Autor:  _jp_ [ 26 gru 2018, o 18:56 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jurmak napisał(a):
_jp_ napisał(a):
Obawiam się, że wobec problemów z naprawami rozpadających się SeaKingów, obecnie dyżury pełni tylko 1, na Helgolandzie

"Ustrzeliłem" go w zeszłym roku
- o, właśnie... maszyna bez jakichkolwiek oznaczeń SAR... czyli nie jest to etatowy śmigłowiec ratowniczy... dają na dyżury to, co akurat jest w stanie latać... :-(

Autor:  marcin_palacz [ 26 gru 2018, o 19:49 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Andrzej Kolod napisał(a):
Może założymy wątek o SAR-ach naszych bałtyckich sąsiadów?

Już dwa lata temu powstał taki mniej więcej wątek:
viewtopic.php?f=18&t=25400

Marcin

Autor:  Andrzej Kolod [ 26 gru 2018, o 20:05 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Marinefliegergeschwader 5 ma 21 takich śmigłowców.

http://www.marine.de/portal/a/marine/st ... ENH55I1AE3

Autor:  Andrzej Kolod [ 26 gru 2018, o 20:17 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

https://www.flugrevue.de/militaerluftfa ... ult/759478

Szkolenia na podstawową wersję następcy NH90 już rozpoczęte.
Specjalistyczne szkolenia morskie wersji Sea Lion następują.
Dostawy pod koniec 2019.
Pierwsze jednostki wersji Sea Lion zostały przetestowane.

https://www.rth.info/news/news.php?id=1939

Autor:  Andrzej Kolod [ 26 gru 2018, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Trochę informacji o maszynach stacjonujących w Warnemünde.
https://www.rth.info/stationen.db/station.php?id=78

Stanowisko nie jest zawsze obsadzone.
Śmigłowce są wymieniane z Nordholz.

Autor:  Jaromir [ 27 gru 2018, o 01:01 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
o, właśnie... maszyna bez jakichkolwiek oznaczeń SAR... czyli nie jest to etatowy śmigłowiec ratowniczy...

Skandal - bo przecież załogi przeszkolone do zadań SAR i sprzęt SAR zamontowany na maszynie są wobec braku "oznaczeń" drugorzędne...
Eeeech...
Obrazek

Autor:  Kurczak [ 27 gru 2018, o 07:42 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
Jurmak napisał(a):
maszyna bez jakichkolwiek oznaczeń SAR... czyli nie jest to etatowy śmigłowiec ratowniczy... dają na dyżury to, co akurat jest w stanie latać... :-(


Rozumiem, że ważniejsze jest oznakowanie niż wyposażenie ratownicze i wyszkoleni ratownicy na pokładzie ? :-o

Jak się nie daj Bóg znajdziesz w kłopocie nie nie dasz się podjąć z jachtu - bo śmigłowiec jest nieoznakowany ? :rotfl:

Autor:  _jp_ [ 27 gru 2018, o 18:14 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Nie, to po prostu pokazuje, że nie mają dość sprawnych maszyn, aby kilka na stałe przeznaczyć do SAR. Wciągarka i siatka-podbierak to jednak nie wszystko, co warto byłoby mieć na pokładzie śmigłowca ratowniczego. U nas też nie tak dawno (gdy większość Anakond stała w Świdniku) rozważano, czy na dyżury nie wystawiać Mi-14 PŁ, "bo wciągarkę mają". Pytanie, co jeszcze tam jest na pokładzie i czy wersje transportowe mają np. kamery FLIR? AIS? radar morski do odbioru sygnałów SART, namiernik sygnałów EPIRB (tych bez GPS), UKF z kanałami "statkowymi", itp. Piszemy tu o śmigłowcach, które mają ratować na dość dużym obszarze M.Północnego.

A co do koloru, to ratownicze SeaKingi RAF-u (na których latał Książe-Pan-Następca-Tronu) były jajecznie żółte. Ale pewnie Angole się nie znają.

Autor:  Colonel [ 27 gru 2018, o 18:39 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

A po co śmigłowiec ma być żółty?

Autor:  Andrzej Kolod [ 27 gru 2018, o 18:56 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

JP, jeżeli skonkretyzujesz swoje spostrzeżenia to chętnie poszukam w internecie wersję
oryginalną popierającą twoją wypowiedź i przetłumaczę.
Szerzenie domysłów nikomu nie pomaga.

Oficjalnie 5 Geschwader dysponuje 21 maszynami typu Sea King i 22 lżejszymi maszynami Sea Lynx.
Wszystkie one są przeznaczone do morskiej służby SAR.
To one tworzą 5 Geschwader w Nordholz.
4-5 Sea Lynx i 6 SeaKing (29%) są 24/7 w służbie SAR
Reszta? To wiedzą wojskowi.

Lądowiska dla pełniacych służbę śmigłowców znajdują się w Warnemünde i na wyspie Helgoland.

Szkolenia na nowych śmigłowcach są już przeprowadzane.
Wymiana Sea King na nowe śmigłowce zaczyna się od jesieni 2019.

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Marinef ... schwader_5

Autor:  Kurczak [ 27 gru 2018, o 19:57 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
Nie, to po prostu pokazuje, że nie mają dość sprawnych maszyn, aby kilka na stałe przeznaczyć do SAR. Wciągarka i siatka-podbierak to jednak nie wszystko, co warto byłoby mieć na pokładzie śmigłowca ratowniczego. U nas też nie tak dawno (gdy większość Anakond stała w Świdniku) rozważano, czy na dyżury nie wystawiać Mi-14 PŁ, "bo wciągarkę mają". Pytanie, co jeszcze tam jest na pokładzie i czy wersje transportowe mają np. kamery FLIR? AIS? radar morski do odbioru sygnałów SART, namiernik sygnałów EPIRB (tych bez GPS), UKF z kanałami "statkowymi", itp. Piszemy tu o śmigłowcach, które mają ratować na dość dużym obszarze M.Północnego.

A co do koloru, to ratownicze SeaKingi RAF-u (na których latał Książe-Pan-Następca-Tronu) były jajecznie żółte. Ale pewnie Angole się nie znają.


A skąd wiesz jakie mają wyposażenie oprócz widocznej na fotce wciągarki i siatki ?

Dlaczego nie mając takich danych twierdzisz, że są z łapanki i niepełnowartościowe ?

Autor:  Andrzej Kolod [ 27 gru 2018, o 21:26 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Wrócę Wikipedii:
....wszystkie są przeznaczone do zadań SAR..

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Marinef ... schwader_5

Ciekawostka: dostawa nowych została opóźniona, ponieważ wyniki przetargu zostały zaskarżone przez firmę z USA.
Ostateczne wyposażenie śmigłowców było uzgadniane jeszcze w tym roku podczas
lotów testowych.

Autor:  _jp_ [ 27 gru 2018, o 22:26 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Poczytajcie więc sobie, ale między wierszami - googlowe tłumaczenie (a kto chce, może z oryginału) https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=de&u=http://www.marine.de/portal/poc/marine%3Furi%3Dci%253Abw.mar.waffenun.flugzeug.skmk&prev=search - dyżury SAR to nie jest jedyne i wyłączne zadanie SeaKingów z MFG5.
Cytuj:
MFG 5 podejmuje następujące zadania w podejściu transgranicznym:

Usługa wyszukiwania i ratowania
Transport lotniczy materiałów i personelu
Pomoc w nagłych wypadkach i pomoc w przypadku katastrof
Taktyczny transport lotniczy na morzu i na styku lądu
Udział w operacjach ewakuacyjnych
Nadzór morski i rozpoznanie
Wkład do Überwasserseekrieg

Trudno przypuszczać, aby wszystkie z nich były wyposażone w takie urządzenia, które są pomocne w akcjach SAR, za to niezbyt przydatne w realizacji innych zadań, w tym zadań transportowych. "Jak coś jest do wszystkiego, to jest..."

A trochę więcej można się dowiedzieć z innych stron internetowych, np. http://www.runway28.nl/2014_08_25_ETMN_EN.php
Cytuj:
(...) The Sea-King is the largest helicopter which is used by the German Navy. The helicopters were delivered to the German Navy from 1973. In total, the Navy received
22 helicopters of the type Sea-King Mk41. The helicopter replaced the Grumman Albatross flying boat in the SAR role. The German Navy was the first export customer who bought the Westland Sea-King in the SAR configuration. The helicopters were stationed at Kiel and were equipped with radar and modern navigation equipment. An additional helicopter was purchased to replace a crashed Sea-King in 1975. The Sea-King is able to carry the Sea Skua anti-ship missile. In order to use this missile the Ferranti Seaspray radar was built into the nose of the helicopter. The helicopters are in Germany mainly used in the SAR role along the North Sea coast and the Baltic coastline. The Sea-King is often stationed on frigates and can also be used for military operations. The helicopter is designed to transport 18 troops in this role. From 2012, all Sea-King helicopters are stationed at Nordholz. The helicopters of MFG-5 were moved from Kiel to this base due to financial cuts. Not all Sea-Kings flew to Nordholz during the move action. A portion of the helicopters arrived by boat via the channels in northern Germany. For the relocation of the helicopters to Nordholz a new hangar complex was built at the new base and a new platform was constructed for the Sea-King. The Sea-King will continue to fly at the German Navy until approximately 2020.

Both the Sea-King and the Sea Lynx are quite old and have regularly problems and technical failures due to outdated parts of the helicopters. The German Navy is searching for a replacement for mainly the Sea-King helicopters.(...)
Te niemieckie SeaKingi są raczej dostosowane do CombatSAR, niż zwykłego SAR.

Autor:  Andrzej Kolod [ 28 gru 2018, o 00:07 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

2014-08-25 .....
dochodziło do problemów.
Do starych międzywierszów nie będę się wypowiadał.
Stare śmigłowce musiały być zastąpione. Nowe zostałe zakupione.

Nie ma innych SAR Bundesmarine śmigłowców jak te z 5 Geschwader.
W jednej wersji. Dodatkowo do SAR zadań będą uzbrojone w 12,7 mm coś tam.
Może ilość śmigłowców SAR jest niezrozumiała, ale nie porównujmy potencjału i ilości jednostek Bundesmarine z innymi sprzymierzonymi flotami na Bałtyku.

2018
https://youtu.be/GsonvLZVMSs
https://youtu.be/mk12SpiA6zc

Można trochę pooglądać aby upewnić się, że kolor kadłuba to nie wszystko.
W roku śmigłowce 5 Geschwader. wykonują około 118 lotów SAR.

Autor:  Andrzej Kolod [ 28 gru 2018, o 01:00 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jeszcze jedna ciekawostka.
Z powodu problemów starych śmigłowców opisanych przez prasę w 2014-2015 roku
podjęto 2 decydujące kroki.
Po pierwsze już opisywany zakup nowych śmigłowców, po drugie zawarto kooperację
z firmami prywatnymi przemysłu lotniczego w celu optymizacji serwisu.

http://www.marine.de/portal/a/marine/st ... ENH55I1G32

Trochę długi ten link z 2016 r.
Stare Sea King pozostaną częściowo w służbie aż do 2023 r.

Autor:  _jp_ [ 28 gru 2018, o 21:27 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Andrzej Kolod napisał(a):
po drugie zawarto kooperację z firmami prywatnymi przemysłu lotniczego w celu optymizacji serwisu.
Te niemieckie Seakingi zostały wyprodukowane w Wlk. Brytanii w zakładach Westland. Zakłady te w 2001 roku wykupiła Agusta - obecnie Leonardo helicopters. Włosi zapewne mają do nich takie samo podejście serwisowe, jak do naszych Mi-2, Sokołów i Anakond :-( (aby kilka latało reszta robi za dawców części zamiennych)
Cytuj:
Stare Sea King pozostaną częściowo w służbie aż do 2023 r.
oby nie w takiej konfiguracji :lol:
Obrazek
Wystrzel, zatop, podejmij rozbitków do niewoli

Autor:  Andrzej Kolod [ 28 gru 2018, o 21:47 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

:D
Te nowe dostaną karabiny maszynowe 12,7 mm, jeżeli będą w misji transportowej.

Jeszcze raz okazało się, ze na obecnym poziomie technologii służby wojskowe nie dają sobie rady z techniką.
Długi czas użytkowania (brak ubytków wyposażenia przez działania wojenne)
obnażył słabości konstrukcji po latach.
Miejmy nadzieję, ze przyszłość będzie lepsza.

Autor:  Ryczaca 40ska [ 28 gru 2018, o 22:50 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Andrzej Kolod napisał(a):
:D

Miejmy nadzieję, ze przyszłość będzie lepsza.


Wątpliwe. Producenci nie są zainteresowani produkcją trwałego sprzętu.

Autor:  Wojtasbis [ 30 gru 2018, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
np. kamery FLIR?

Hmmm, koniecznie musi być kamera firmy FLIR? Inny producent kamer termowizyjnych nie pasuje?

Autor:  Jaromir [ 31 gru 2018, o 00:38 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Wojtasbis napisał(a):
_jp_ napisał(a):
np. kamery FLIR?

Hmmm, koniecznie musi być kamera firmy FLIR? Inny producent kamer termowizyjnych nie pasuje?

Ale FLIR to chyba przede wszystkim nazwa urządzenia (Forward-Looking Infrared Camera)- dopiero potem nazwa jednej z firm, produkujących kamery termowizyjne...

Autor:  _jp_ [ 8 sty 2019, o 23:47 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Ciekawostka taka... z cyklu i smieszno i straszno
https://www.defence24.pl/kto-zajmie-sie-serwisem-mi-2
3RBL napisał(a):
(...)Za powyższym przemawia specyficzny charakter przedmiotu zamówienia tj. wykonanie usprawnień i prac przygotowawczych do przedłużenia resursu.(...)

Użytkownicy komentują pod artykułem, co o tym myślą. :-(

Autor:  WrobelSwirek [ 9 sty 2019, o 11:11 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

MI-2... to te śmigłowce, które były w serii komiksów Pilot Śmigłowca? Te wydane1975-82 :)

Autor:  Jurmak [ 9 sty 2019, o 20:53 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Zabrakło im Berczyńskiego:-(((((

http://zbiam.pl/indonezja-kupuje-smiglowce/

Autor:  Colonel [ 9 sty 2019, o 23:36 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Nie sprowadzaj mafii do jednego Berczynskiego

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Strona 49 z 56 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/