Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=23788
Strona 50 z 56

Autor:  _jp_ [ 13 lut 2019, o 23:16 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

A co powiecie na to https://www.defence24.pl/aw101-na-testach-w-brygadzie-lotnictwa-marynarki-wojennej - Jurmak, widziałeś?
Obrazek pożyczyli do "testów" z norweskiego SAR.

Autor:  Colonel [ 14 lut 2019, o 00:27 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Ja wczoraj widziałem, głowiłem się co to?
Teraz jasne.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Jurmak [ 21 lut 2019, o 12:11 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
Jurmak, widziałeś?


Widziałem... widziałem. Najdroższy w eksploatacji śmigłowiec jaki tylko sobie można wyobrazić:-( Bo my przecież w swoim zakresie odpowiedzialności mamy Atlantyk...
No ale go produkujemy w polskich zakładach, a że tylko robimy drzwi to już nie ważne...
No i zaraz chór wujów zacznie udowadniać, że połączenie SAR i ZOP w jednym śmigłowcu to jest to co się najbardziej sprawdza...

A to widziałeś? Zmodernizowano W-3 po to, żeby niedługo zostały uziemione:-((((
https://www.defence24.pl/wojsko-bez-sil ... z-rzeszowa

Autor:  _jp_ [ 21 lut 2019, o 23:15 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Tak, czytałem :-( bez silników i części zamiennych do nich Anakondy długo nie polatają :-(

Autor:  _jp_ [ 24 lut 2019, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

https://www.defence24.pl/piecdziesiecioletnie-mi-2-bez-nastepcy-doczekaja-60-lat-sluzby-komentarz
Sto lat, sto lat - niech żyje "czajnik" ("plemnik") nam!!! :-(

Autor:  Jurmak [ 4 mar 2019, o 20:18 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Trzeci MiG-29, Mi-2, SW-4, W-3PL nie jest dobrze :-(

Autor:  _jp_ [ 5 mar 2019, o 22:04 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Doceń, że pierścienie do foteli już nauczyli się podrabiać. Tym razem zadziałało
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/znamy-okolicznosci-wypadku-mysliwca-mig-29/7nkdgc9?utm_source=detal_viasg_wiadomosci&utm_medium=synergy&utm_campaign=allonet_detal_popularne&srcc=ucs&utm_v=2
onet.pl napisał(a):
Pilota znalazła załoga ratownicza śmigłowca z jego macierzystej bazy. Pilot wisiał na drzewie na linach spadochronu. Załoga podebrała go z zawisu na wyciągarce, po czym natychmiast przetransportowała do wojskowego szpitala w Warszawie.

Autor:  Andrzej Kolod [ 6 mar 2019, o 09:16 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

„Doceń, że pierścienie do foteli już nauczyli się podrabiać. Tym razem zadziałało”

No to tylko czekać na rodzime śmigłowce SAR....

Autor:  _jp_ [ 6 mar 2019, o 20:41 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Obyś nie wykrakał... jeszcze sporo Sokołów mogą na "pseudo-Anakondy" poprzerabiać :-(

Autor:  _jp_ [ 7 kwi 2019, o 10:15 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_505.html
BLMW napisał(a):
05.04.2019
Przedostatnia Anakonda powróciła do służby
Wczoraj (czwartek, 4 kwietnia), o godzinie 17.09 na lotnisku 43 Bazy Lotnictwa Morskiego, w Gdyni-Babich Dołach, wylądował kolejny, zmodernizowany śmigłowiec W-3WARM Anakonda, o numerze bocznym 0815.


To już przedostatnia zmodernizowana do jednolitego standardu maszyna, w ramach umów zawartych w 2014 i 2016 roku pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a zakładami lotniczymi PZL Świdnik. Obydwa kontrakty zakładały unifikację do jednolitej wersji wyposażenia morskich śmigłowców W-3 eksploatowanych przez Brygadę Lotnictwa Marynarki Wojennej. Jako pierwsze do PZL Świdnik trafiły dwie maszyny transportowe W-3T (nr 0209 i 0304) oraz trzy ratownicze W-3RM (0511, 0505 i 0506), w kwietniu, maju, czerwcu i sierpniu 2014 roku. Zmodernizowane W-3 otrzymały między innymi cyfrowy system sterowania silnikami FADEC, nowe wyposażenie ratownicze oraz kamery termowizyjne sprzężone z reflektorami - tzw. szperaczami. Śmigłowce wyposażono również w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS. Dwie zmodernizowane maszyny transportowe W-3T powróciły w lutym i marcu 2017 roku, już w wersji W-3WARM, do macierzystej jednostki - 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach. Kolejne trzy ratownicze Anakondy w wersji W-3WARM powróciły do Gdyni i Darłowa (Grupa Lotnicza 44 Bazy Lotnictwa Morskiego) odpowiednio w kwietniu, czerwcu i październiku 2017 roku. 22 lipca 2017 roku zmodernizowany śmigłowiec Anakonda z numerem 0511 po raz pierwszy uczestniczył w akcji ratowniczej na Bałtyku. W ramach drugiej umowy z 2016 roku do zakładów w Świdniku trafiły trzy najmłodsze Anakondy eksploatowane w BLMW. Anakonda nr 0815 poleciała do Świdnika w lipcu 2017 r, a miesiąc później do modernizacji trafił ostatni śmigłowiec o numerze 0906, który nadal przebywa w PZL Świdnik. Załogą Anakondy 0815 dowodził kpt. pil. Marcin Chałubiński.
I na tej następnej, ostatniej Anakondzie zapewne się zakończy, bo na zakup AW-101 "piniędzy po prostu nie ma".

Autor:  martin40 [ 8 kwi 2019, o 20:33 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

No to będą 101-ki

https://www.gov.pl/web/obrona-narodowa/ ... podwodnych

Autor:  Jurmak [ 8 kwi 2019, o 20:55 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

martin40 napisał(a):
No to będą 101-ki


Tak wygląda w środku śmigłowiec ZOP



Obrazek



Ciekawe gdzie oni tam chcą zmieścić nosze, kosz i inny sprzęt który powinien posiadać śmigłowiec SAR... Ja już pomijam to, że wybrano najdroższy śmigłowiec jaki tylko można sobie wyobrazić. No ale kto bogatemu zabroni.

Autor:  Bombel [ 8 kwi 2019, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jurmak napisał(a):
Ciekawe gdzie oni tam chcą zmieścić nosze, kosz i inny sprzęt który powinien posiadać śmigłowiec SAR... Ja już pomijam to, że wybrano najdroższy śmigłowiec jaki tylko można sobie wyobrazić. No ale kto bogatemu zabroni.

Ajajaj Jureczku. Ty jak zwykle niezadowolony. Kupują śmigłowce ZOP a nie SAR .
Różnicy pomiedzy jednym a drugim chyba nie muszę Ci tłumaczyć.
W ramach zakupu dla MW nie można nabyć smigłowców o przeznaczeniu typowo cywilnym. Ani MON ani MW nie ma obowiązku utrzymywania SAR.
Gdybyś miał wątpliwości:
https://www.defence24.pl/polska-rezygnu ... za-to-csar
Zadowolony :mrgreen:

Autor:  Stara Zientara [ 9 kwi 2019, o 00:26 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Polska ma taki obowiązek. A MON nie chce tego oddać władzy cywilnej. Skoro uważasz, że to dobrze, to twój problem. Ja się z tym nie zgadzam.

Autor:  hoopak [ 9 kwi 2019, o 06:18 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Stara Zientara napisał(a):
A MON nie chce tego oddać władzy cywilnej.

To by mogło mieć bardzo poważne konsekwencje. A jakby zrobić przetargi na zabezpieczenie danych rejonów i dopuścić prywatne podmioty - mogłoby to grozić, między innymi, nowoczesnymi śmigłowcami. Nie o taką Polskę nic nie robiliśmy!

Autor:  Jurmak [ 9 kwi 2019, o 06:30 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Stara Zientara napisał(a):
Polska ma taki obowiązek. A MON nie chce tego oddać władzy cywilnej.


Jeszcze jeden kwiatek...

" Z wysokości offsetu wynika, że kontrakt na cztery śmigłowce ze Świdnika jest porównywalny do zakupu około szesnastu, osiemnastu Black Hawków z Mielca. To pokazuje różnice skali zamówienia. Najważniejsze jest jednak to, że do Wojska Polskiego trafi technologia śmigłowców AW, które będą używane przez armię przez co najmniej 40 lat – mówi Artur Soboń, sekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju oraz poseł PiS ze Świdnika."


Jak ktoś policzył zapłacimy 2,5 mld za cztery śmigłowce Fakt, nie mówił o śmigłowcach ZOP ani SAR ale... Ile miało być Caracali i za jaką cenę? Może ktoś przypomnieć?

Autor:  Bombel [ 9 kwi 2019, o 08:24 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Stara Zientara napisał(a):
Polska ma taki obowiązek. A MON nie chce tego oddać władzy cywilnej. Skoro uważasz, że to dobrze, to twój problem. Ja się z tym nie zgadzam.

Wojtek. Miałbyś rację gdybyś ją miał. A tak to nie masz bo nie masz
Statutowo SAR podpiety jest pod MSPiR. Ponieważ MSPiR nie ma własnych śmiglaków, baz ani załóg przekazano to MarWojowi który tym wszystkim dysponuje. Przypisano wręcz na siłę wiele lat temu i jest to wygodne dla MW. Bo to i dodatkowe środki i wykorzystanie baz wojskowych i utrzymanie ludzi. MON nie ma tu nic do gadania, choć jest to bardzo dla nich wygodne.. Po prostu zwykły bezwład organizacyjny i tyle. Od dziesiątków lat.
Swego czasu chciano lotnictwo np ratownictwa górskiego przypisać do Straży Granicznej. Te same zakusy były wobec LPR. Ktoś sensowny powiedział NIE i z tymi służbami jest jak jest - są poza strukturami MON. Ale spróbuj coś w MW z tym zrobić. Zaraz krzyk o osłabianiu obronności kraju.
Nb. 3/4 krajów ""morskich"" oddało lotnictwo SAR w ręce wojska. Widać że uznali to za "'słuszne i sprawiedliwe"" Tylko koordynacja jest cywilna.

Autor:  Bombel [ 9 kwi 2019, o 08:39 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jurmak napisał(a):
Jak ktoś policzył zapłacimy 2,5 mld za cztery śmigłowce Fakt, nie mówił o śmigłowcach ZOP ani SAR ale... Ile miało być Caracali i za jaką cenę? Może ktoś przypomnieć?

Ponieważ to watek o ratownictwie to Ci nie przypomnę bo zaraz wywalą to do politycznych. Jesli chcesz podyskutować o ""wspólnych platformach"' ( transportowy, szturmowy, ZOP, CSAR, SAR) to załóż odrębny watek tam gdzie żaden z modów nie ingeruje. Tam Ci przypomnę o różnicach w wyposażeniu ""pustego"' transportowca i ZOP oraz wynikającej z tych różnic cenie jednostkowej.

Autor:  martin40 [ 9 kwi 2019, o 09:53 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Bombel napisał(a):
Tam Ci przypomnę o różnicach w wyposażeniu ""pustego"' transportowca i ZOP oraz wynikającej z tych różnic cenie jednostkowej.


To ja Ci przypomnę że uwalany przetarg na Caracale mie dotyczył tylko transportowców :P

Autor:  Bombel [ 9 kwi 2019, o 10:04 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

martin40 napisał(a):
Bombel napisał(a):
Tam Ci przypomnę o różnicach w wyposażeniu ""pustego"' transportowca i ZOP oraz wynikającej z tych różnic cenie jednostkowej.


To ja Ci przypomnę że uwalany przetarg na Caracale mie dotyczył tylko transportowców :P

Zanim zaczniesz coś przypominać to dokładnie przeczytaj post na który odpowiadasz.
Jak jeszcze raz przeczytasz to może dostrzeżesz zapis:
Bombel napisał(a):
Jesli chcesz podyskutować o ""wspólnych platformach"' ( transportowy, szturmowy, ZOP, CSAR, SAR)

Ja tu widzę 5 ( pięć ) pozycji które miały być na ""wspólnej platformie"'.
Ile pozycji Ty widzisz i dlaczego jest to tylko transportowiec?

Autor:  martin40 [ 9 kwi 2019, o 11:25 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Bombel napisał(a):
Ile pozycji Ty widzisz i dlaczego jest to tylko transportowiec?


Tylko, że to ty chciałeś porównywać cenę trasportowca do ZOP-a/CSAR, nie ja czy Jurmak
Sugerują między wierszami, że kontrakcie na Caracale były tylko trasportowce.

Autor:  Bombel [ 9 kwi 2019, o 11:53 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

martin40 napisał(a):
Sugerują między wierszami, że kontrakcie na Caracale były tylko trasportowce.

Jak lubisz czytać między wierszami to se czytaj. Co mnie do tego.

Autor:  piotr6 [ 9 kwi 2019, o 12:44 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Wojsko podlega cywilnej i ministrowi.Mozemy powyliczac ilu i z jakich opcji politycznych ministrów rządziło i co zrobilo

Autor:  SIRK [ 9 kwi 2019, o 15:41 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Bombel napisał(a):
Nb. 3/4 krajów ""morskich"" oddało lotnictwo SAR w ręce wojska. Widać że uznali to za "'słuszne i sprawiedliwe"" Tylko koordynacja jest cywilna.


Wężykiem, ale czy mógłbyś podać metodykę obliczeń. Temat był już nie raz omawiany i myślę, że wynik zawyżasz na korzyść swoich oponentów. Przybliż nam bazę lub definicje „morskości” danego kraju a może także „wojskowości SARu” gdyż odnoszę wrażenie, że jak zwykle nie do końca wiemy o czym dyskutujemy.

Autor:  Bombel [ 9 kwi 2019, o 17:18 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

SIRK napisał(a):
Bombel napisał(a):
Nb. 3/4 krajów ""morskich"" oddało lotnictwo SAR w ręce wojska. Widać że uznali to za "'słuszne i sprawiedliwe"" Tylko koordynacja jest cywilna.


Wężykiem, ale czy mógłbyś podać metodykę obliczeń. Temat był już nie raz omawiany i myślę, że wynik zawyżasz na korzyść swoich oponentów. Przybliż nam bazę lub definicje „morskości” danego kraju a może także „wojskowości SARu” gdyż odnoszę wrażenie, że jak zwykle nie do końca wiemy o czym dyskutujemy.

Nie bardzo rozumiem czego ty nie rozumiesz. Ale niech będzie. Poświęcę się :mrgreen:
Kraj ""morski"' to moja prywatna nazwa państw mających dostęp do morza i z mocy konwencji międzynarodowych zobowiązanych do utrzymywania jednostek SAR, w tym i latających.
Jasne?
Wojskowość SAR. Znacząca liczba jednostek SAR państw w Europie obsługiwana jest przez ichnie MW. Mniejsza czy jest ich 75% czy 100 a nawet 50%. Cyferki mogą tu być mylące, gdyż niezależnie od SAR "wojskowego" mogą ( i wystepują) również jednostki innych organizacji a nawet podmiotów prywatnych.
Od początku głównymi wykonawcami zadań SAR były siły zbrojne i państwowe organizacje ochrony wybrzeża. Było to powiązane z kosztami pozyskania sprzętu, szkoleniem i utrzymaniem oraz pozyskaniem infrastruktury. Część państw zdecydowała się z różnych względów wykorzystać tzw. partnerstwo publiczno-prywatne, gdzie infrastruktura naziemna i fundusze na działalność operacyjną pochodzą z budżetów narodowych, a sprzęt i personel z prywatnych podmiotów gospodarczych, które wykonują zadania SAR w ramach długoletnich umów. Znam kilku pilotów którzy z BLMW chętnie przenieśli by się po zakończeniu "kariery" wojskowej do służb "cywilnych".
Wśród państw, które powierzają zadania SAR wojsku, jest aktualnie 3/4 krajów Starego Kontynentu. Wykorzystywane w nich są różne typy śmigłowców: Westland Sea King (Belgia, Niemcy, Norwegia, Włochy, Wielka Brytania), Westland Lynx (Dania, Holandia), Mi-8/14 (Litwa, Polska, Bułgaria), maszyny koncernu AgustaWestland – AW101 Merlin (Dania, Portugalia oraz – wkrótce – Włochy), AW139 (Włochy, Cypr) oraz europejskie odmiany Bell UH-1 Huey (AB-212 oraz AB-412), które trafiły na Maltę, do Włoch, Holandii, Hiszpanii i Niemiec (w tym przypadku produkcji amerykańskiej), wreszcie konstrukcje Eurocoptera – Dauphin (Bułgaria), Super Puma (Hiszpania) i Puma (Rumunia)
Nie są to najświeższe dane ale aktualnie tylko takie mam. 2010 rok. Jakoś nikt się specjalnie najnowszymi danymi nie chwali.
Sam byłem zaskoczony gdy w latach heh, hen, i jeszcze trochę, na Pólnocnym
po chorego z "rybaka" przyleciał wojskowy śmiglak ( Angol), pięknie podjął go w koszu i dostarczył do szpitala w Aberdeen.
Coś jeszcze wyjaśniać?

W kwestii bezpieczeństwa ani nie jestem oponentem ani oponentów nie widzę. Jedyne zastrzezenia które mam do poniektórych to takie, że przez lata siedzieli cicho, zaś teraz dawaj im wszystko naraz i to jeszcze z fanfarami. Bo się (im) to należy. Takie dziecinne zagranie, dokopać bo nie nasi

Autor:  SIRK [ 9 kwi 2019, o 17:55 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Bombel napisał(a):
Coś jeszcze wyjaśniać?


Jak wyliczyłeś te 3/4?
I tak się nie rozpisuj bo nowe pytania się pojawiają?

Bombel napisał(a):
Nie są to najświeższe dane ale aktualnie tylko takie mam. 2010 rok. Jakoś nikt się specjalnie najnowszymi danymi nie chwali.

No nie są i nie o to pytałem.

Bombel napisał(a):
W kwestii bezpieczeństwa ani nie jestem oponentem ani oponentów nie widzę.

A czujesz się zagrożony?

Autor:  Bombel [ 9 kwi 2019, o 18:22 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

SIRK napisał(a):
Jak wyliczyłeś te 3/4?

Widzę że nie odrobiłeś lekcji, tzn. nie przeczytałeś cytatu z mojego postu :roll:

SIRK napisał(a):
A czujesz się zagrożony?

Nie. Szybko biegam :-P

Autor:  _jp_ [ 9 kwi 2019, o 21:02 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Bombel napisał(a):
Wojskowość SAR. Znacząca liczba jednostek SAR państw w Europie obsługiwana jest przez ichnie MW. (...)
Wśród państw, które powierzają zadania SAR wojsku, jest aktualnie 3/4 krajów Starego Kontynentu. Wykorzystywane w nich są różne typy śmigłowców: Westland Sea King (Belgia, Niemcy, Norwegia, (...)
Coś jeszcze wyjaśniać?
A i owszem, wyjaśnij proszę jakież to "wojskowe" śmigłowce ratowały ostatnio z wycieczkowca w Norwegii http://www.chcheli.com/VikingSkyRescue :lol:

Widzisz.... norweskie SeaKingi są najwyraźniej w takiej samej formie (rozkładu) jak inne SeaKingi i Mi-14. Czyli są "na stanie", ale nie "na chodzie". I trzeba było zakontraktować dla SAR-u prywaciarzy...

Autor:  Bombel [ 9 kwi 2019, o 21:56 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
A i owszem, wyjaśnij proszę jakież to "wojskowe" śmigłowce ratowały ostatnio z wycieczkowca w Norwegii http://www.chcheli.com/VikingSkyRescue

Widzisz.... norweskie SeaKingi są najwyraźniej w takiej samej formie (rozkładu) jak inne SeaKingi i Mi-14. Czyli są "na stanie", ale nie "na chodzie". I trzeba było zakontraktować dla SAR-u prywaciarzy...


Następny co nie umie czytać??? Jakaś epidemia czy cóś? Może tym razem uda ci się coś przesylabizować.
Bombel napisał(a):
Część państw zdecydowała się z różnych względów wykorzystać tzw. partnerstwo publiczno-prywatne, gdzie infrastruktura naziemna i fundusze na działalność operacyjną pochodzą z budżetów narodowych, a sprzęt i personel z prywatnych podmiotów gospodarczych, które wykonują zadania SAR w ramach długoletnich umów.

Żeby nie było wątpliwości
Bombel napisał(a):
Nie są to najświeższe dane ale aktualnie tylko takie mam. 2010 rok.

Jeszcze jakieś wątpliwości?

Autor:  Alterus [ 10 kwi 2019, o 18:35 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

piotr6 napisał(a):
Wojsko podlega cywilnej i ministrowi.Mozemy powyliczac ilu i z jakich opcji politycznych ministrów rządziło i co zrobilo

...Aby dojść do tej bidy jaką mamy i zadumać się jak to im wszystkim zgodnie poszło, jak wspólnie na to co jest zapracowali.
Znaczy, pomimo tych walk są tak zwane płaszczyzny porozumienia i pola współdziałania. ;-)
Ale nie jestem pewien czy jest się z czego cieszyć a tym bardziej wytykać kto i co.
Jeśli o konkrety, to nikt nic.

Strona 50 z 56 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/