Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 wrz 2019, o 17:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1648 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 607
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ryś napisał(a):
A nie lepiej od razu do rebego?
Lepiej, pod warunkim, że rebe inne liczby podaje. Bo jak podaje to samo - różnicy nie ma.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
A to pierwsze z brzega:
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zasięg: 857 / 833 km
Znowu: różnica niewielka, ale jednak większy ma Caracal.

MAX RANGE* 1500 km (*Twin Engine Cruise)
MAX ENDURANCE 6 h 50 min
versus:
MAX RANGE 920 km
MAX ENDURANCE 4 h 30 min

Cuś jakby inaczej piszą, nie? Ale zgadniesz który który? ;)
Aliści tak naprawdę idzie o użyteczność. Cyferkami to se mogą... księgowe.
Rozmiary kabiny, wytrzymałość, niezawodność, stabilność na wietrze, warunki pracy (wibracje...) opancerzenie, drzwi i rampy, itp itd.
A w tym konkretnie przypadku porównujemy maszynę zrobioną specjalnie do służby na morzu i sprawdzoną z czymś co nieco 'przystosowanym' na życzenie nabywcy...

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
A owszem, on trzeci ciut zapasowym jest. Podobnie jak w tym drugim, co to 'żaden inny producent'... :lol:
Nie manipuluj Rysiu! :lol:
Jednym ze wskażników eksploatacyjnych jest wskaźnik masy startowej na 1KM mocy silników. Caracal i Sikorsky mają ten wskaźnik dobrze powyżej 2, a AW101 przy 3x1560kW ma poniżej 2 nie mówiąc już o tych mocniejszych silnikach. A wiesz o czym to świadczy? Że nie są pewni swojej konstrukcji i rzeczywiście muszą wstawić trzeci silnik jako zabezpieczenie. Tylko to powoduje wyższe koszty zakupu i dużo wyższe koszty eksploatacji. A zresztą o produkcji Włochów ja osobiście mam jeszcze gorsze zdanie niż o produkcji Francuzów. :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
3x1700 kW. Ale oczywiście masz rację - tylko spójrz tak: każdy z tych śmigłowców może lecieć normalnie na dwu silnikach, a awaryjnie na jednym. Jaka jest zatem zaleta zastosowania trzech? Po co przepłacać? :)
I nie martw siem, bo jak zamówim to będą produkcji polskiej. Jak tam Twe zdanie? ;)

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2019, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś i ja i Ty pewnie wiesz że te śmigłowce były projektowane do ciężkich warunków oceanicznych gdzie i dystanse i warunki pogodowe są dużo trudniejsze niż na Bałtyku. Stąd pancerna konstrukcja i to, że przy awarii 1 silnika śmigłowiec leci normalnie a nie awaryjnie. Tylko po co nam takie śmigłowce? Do tej pory wystarczały Mi2, Mi14 i sokoły/Anakondy a teraz kupiliśmy sobie od razu AW101 (czyli angielską konstrukcję Westlanda)? To, że Duńczycy sobie kupili też nie jest argumentem, bo mają kilka razy więcej kasy a kto bogatemu zabroni. Ja nie wiem jakie przekręty były przy Caracalach, ale zakup 50 śmigłowców opartych na 1 platformie ma ogromnie dużo zalet logistycznych i użytkowych. Zwłaszcza jeśli teraz za 4 zapłacimy tyle, co za 8 Caracali. Natomiast na pewno na defiladzie taki AW101 będzie się prezentował dostojniej. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 607
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ryś napisał(a):
A to pierwsze z brzega:
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zasięg: 857 / 833 km
Znowu: różnica niewielka, ale jednak większy ma Caracal.

MAX RANGE* 1500 km (*Twin Engine Cruise)
MAX ENDURANCE 6 h 50 min
versus:
MAX RANGE 920 km
MAX ENDURANCE 4 h 30 min

Cuś jakby inaczej piszą, nie?


A zasięg i czas lotu nie są wprost proporcjonalne do ilości zabranego paliwa po prostu? Czyli porównywałbym spalanie (na h czy km) oraz masę użyteczną... :roll:
Zresztą - wczytawszy się w dane od rebego widzę:
Max range with standard fuel tank capacity at Vreco - 1.253 km i "endurance with aux fuel tank" 6 h 09 min

Tak czy siak - Twierdzenie że AW101 jest lepszy od Caracala, albo że Caracal jest lepszy od AW101 bez określenia kryteriów takiej oceny jest... no... niewiele wnoszące.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12351
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1434
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bastard napisał(a):
Ja nie wiem jakie przekręty były przy Caracalach, ale zakup 50 śmigłowców opartych na 1 platformie ma ogromnie dużo zalet logistycznych i użytkowych.


To akurat nie ulega wątpliwości. Wspólne jest większość części i podzespołów. Łatwiejsza sprawniejsza jest szeroko pojęta logistyka od pozyskiwania i magazynowania części zamiennych po wyszkolenie i funkcjonowanie serwisu.

Jest to ważne w wielu cywilnych firmach i instytucjach a w wojsku nabiera to ogromnego znaczenia.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bastard napisał(a):
Stąd pancerna konstrukcja i to, że przy awarii 1 silnika śmigłowiec leci normalnie a nie awaryjnie. Tylko po co nam takie śmigłowce?

Widzę pewną ewolucję - dotąd było "a w czym lepsze?" a teraz już "a po co nam lepsze?" :-D
Dane, jak pisze Ryś, to cyferki. One coś tam pokazują, bywa że czasem nawet to co pokazują jest ważne, ale tak w ogóle stanowią tylko część informacji o sprzęcie. Nie tak dużą, jakby się wydawało - na przykład wg danych Fiata 125p produkowanego w PRL był to samochód nie gorszy niż analogiczne konstrukcje zachodnie, ale jak było naprawdę, to chyba nie trzeba tłumaczyć. Oczywiście tutaj tak drastycznych różnic nie ma, wolałbym jednak w razie czego liczyć na AW101 niż Caracala. I pewnie wolałaby większość z tych, co tu teraz kręcą nosem.
Przypominam też szanownym dyskutantom, że nas tu obchodzi przede wszystkim wartość tych helikopterów w ratownictwie morskim.
Reszta to kwestie drugorzędne.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10387
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4383
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Bastard i Kurczak
Wbrew temu co wmawia od lat propaganda kłamców zakup Caracali był bardzo dobrze przemyślany. Jednym z argumentów było to, co podnosicie.
Ale przedewszystkim był.
Oczywiście lepszym rozwiązaniem sa maszyny dedykowane do poszczególnych celów. Tyle, że to przy niewielkiej skali polskiej jest to znacznie mniej efektywne i bardziej podatne na zdarzenia losowe wynikające z problemów serwisowych i szkoleniowych.
A po za tym tych śmigłowców nie ma i narazie się na nie nie zanosi. 4 ZOP nie czynią wiosny.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 10:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
A cokolwiek wmawia nam propaganda obecnych kłamców nie należy zapominać, że przeciwstawianie jej propagandy poprzednich kłamców do żadnych sensownych wniosków nie może nikogo doprowadzić. Niech tam propagandziści między sobą na swoje propagandy walczą, w obu wypadkach wiele rzeczy jest ukryte przed opinią publiczną, więc przy dalece niepełnej wiedzy znacznie rozsądniej jest skupić się na odpowiedzi na jedno, za to kluczowe pytanie - czy te helikoptery są odpowiednio przygotowane do potrzeb ratownictwa, czy stanowią krok naprzód w porównaniu z tym, czym ratownictwo dysponowało wcześniej? I już jesteśmy w domu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Albowiem istota sprawy jest jeszcze insza: Caracale trzeba było kupić, zgodnie z pierwotną koncepcją, i wtedy gdy ogłaszano przetarg. Te dwadzieścia parę. I już by dawno były, w tym dla SAR. Znaczy kupowac, a nie komisjowac.
A zamiast ktoś wymyślił że jeszcze 50 sztuk dla desantu (choć desant jasno mówił że mu się nie nadają zupełnie), IMHO było to po to by nie kupić, ale gonić futrzaka nieustająco.
A gdzie potrzeba cięższych maszyn to by się dokupiło też. Od początku wojacy chcieli
NH90 i AW101.
A logistyka 'wspólnej platformy niewiele tu ma do rzeczy, bo to taka trzecia prawda księdza profesora. Armia ma swoją, lotnictwo swoją, marynarka pewnie też. I tak wyposażenie ZOP jest inne niż lądowe, przykładowo, i trzeba zatem osobnych zapasów części.
Tak nawiasem silniki są te same w AW, NH i Apaczach. A w Caracalu inne. Wspólna platforma :mrgreen:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
Albowiem istota sprawy jest jeszcze insza: Caracale trzeba było kupić, zgodnie z pierwotną koncepcją, i wtedy gdy ogłaszano przetarg. Te dwadzieścia parę. I już by dawno były, w tym dla SAR. Znaczy kupowac, a nie komisjowac.
Ryś, można zupełnie pominąć Caracale. Jedynie Dania ma kilka AW101 ze starych naleciałości, bo zastąpili poprzednie tej samej firmy. Szwecja ma AW139 a Finlandia Super Pumy (czyli mniejsze Caracale :-P ). Kupienie akurat AW101 to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo za cenę jednego AW101 można było kupić 3-4 AW139 dla SAR. AW101 nie jest lepszy, tylko jest projektowany do innych założeń i te cechy, które posiada i za które się odpowiednio płaci, nie będą na Bałtyku w ogóle wykorzystane. Jeśli w przypadku 50 śmigłowców unifikacja jest be, to kupowanie 4 sztuk do dwóch różnych zastosowań jest kompletnym idiotyzmem. Ale i tak wiem, że wyznawców nie przekonam.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Bastard napisał(a):
Kupienie akurat AW101 to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo za cenę jednego AW101 można było kupić 3-4 AW139 dla SAR.
Ale ale, a kto mówi o SAR? :roll:
To do ZOP. Za MI14te.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi-14

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12351
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1434
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jak to kto ? Przeczytaj tytuł działu i wątku. :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
To do ZOP. Za MI14te.
A to jak do ZOP to przepraszam. :D Tylko czy możesz podać jaki kraj, poza Włochami i GB - czyli producentami, kupił te śmigłowce w tej wersji? I o czym to świadczy...? :-P

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
To dolicz jeszcze Polske - jako producenta ;)
I Japonia.
Swiadczy to ze maszyna jest jeszcze nowa i bele komu bojowych nie sprzedaja :lol:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
O ile ja się doczytałem to Japonia nie ma wersji ZOP. My zawsze musimy wychodzić przed szereg nawet nie patrząc na to, że podpisaliśmy umowę z członkiem rady nadzorczej Sbierbanku. :rotfl: :rotfl:
A w NATO jest jeszcze w Europie kilka krajów. I dają sobie radę z ZOP bez najdroższego śmigłowca świata w tej wersji. A ile jeszcze zapłacimy za lata eksploatacji to dowiemy się później...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
To dolicz jeszcze Polske - jako producenta ;)
Musisz mieć dużo wiary, jeśli w to wierzysz... ;)

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Nie, Japonia oficjalnie zwalcza ino miny. Trza trzyma© dobra mine :cool:
W temacie NATO nie zapomnij ze ta maszyna ma zastapic stare SeaKingi.

Wiara nie ma nic do rzeczy - my producenty na tyle, na ile nabywce :lol:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
W temacie NATO nie zapomnij ze ta maszyna ma zastapic stare SeaKingi.
Które Rysiu? :mrgreen: Bo angielskie już są wymieniane, Niemcy organizują dostawy NH90 z Airbusa a Norwegowie mają tylko wersję SAR. Francuzi, z wiadomych względów, na pewno nie kupią.
Moglibyśmy dyskutować jeszcze długo, ale się nie przekonamy. Ten zakup nam jeszcze wyjdzie bokiem ale za kilka lat a wtedy już PIS nie będzie rządził. Bo albo będziemy zmuszeni zakupić następne śmigłowce (i okaże się że za 8 AW zapłacimy tyle co za 15 H225 nie licząc kosztów eksploatacji), albo będziemy musieli dokupić typowe maszyny SAR, albo nie będziemy mieć kasy i zostaniemy z 4 AW101 ze wszystkimi problemami wynikającymi z tak małej ilości śmigłowców.
Ale zawsze pozostanie możliwość przebudowy na wersję VIP. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Ostatnio edytowano 1 maja 2019, o 21:46 przez Bastard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 21:33
Posty: 2387
Podziękował : 215
Otrzymał podziękowań: 587
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Ryś napisał(a):
To dolicz jeszcze Polske - jako producenta

Producenta czego?

_________________
Daniel
--------
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell



Za ten post autor damit otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Klamków i zamków ;)

Bastardzie - jak tu kiedyś wspomniałem że mogli dla SAR brać SeaHawki - tanie, morskie i od ręki - to zgodnie nakrzyczano że toto za małe i słusznie że nie kupiono. Może słusznie, może anakondy ze szrota lepsze...
Ty teraz narzekasz że AW za duże i za drogie. Choć właśnie dlatego może pełnić funkcje ZOP i CSAR jednocześnie.
To może przypomnę jeszcze że Caracal w wersji ZOP nie istnieje? :-P

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 21:33
Posty: 2387
Podziękował : 215
Otrzymał podziękowań: 587
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Ryś napisał(a):
Klamków i zamków ;)

No właśnie.
Świdnik produkuje tylko podzespoły do AW101.
http://pzl.swidnik.pl/cooperation/main-programmes
Pisanie więc o Polsce jako o producencie tych śmigłowców, hmmm...

_________________
Daniel
--------
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Prędzej niz Airbusów. Bo tu panuje dysputa ideowa między miłośnikami lewa a prawa, a nie o śmigłowcach :-P

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 21:33
Posty: 2387
Podziękował : 215
Otrzymał podziękowań: 587
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Ryś napisał(a):
Bo tu panuje dysputa ideowa między miłośnikami lewa a prawa, a nie o śmigłowcach

Ty jesteś miłośnikiem lewa czy prawa?

_________________
Daniel
--------
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
Ty teraz narzekasz że AW za duże i za drogie. Choć właśnie dlatego może pełnić funkcje ZOP i CSAR jednocześnie.
Ależ właśnie ja krytykuję przede wszystkim to "jednocześnie". Bo przy Caracalach było 5 CSAR i chyba 12 ZOP. No to jak już kupujemy, to powinniśmy kupić np 4 ZOP i 4 SAR. Nadal będzie to drogie jak cholera, ale tańsze niż 8 w wersji i takiej i takiej, nie mówiąc o gorszych własnościach użytkowych.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Przypominam: nie ma czegoś takiego jak "Caracal ZOP". A w czasie przetargu nie było w ogóle morskiej wersji Caracala. Dopiero niedawno Brazylia sobie taka przeróbkę skonstruowała.
A w temacie śmigłowców warto zauważyć że jest ich tylko kilka typów do wyboru. I np. takiego NH90 Airbusy nam nie sprzedadzą, bo są z nim do tyłu. A zwłaszcza z wersją morską, i nie wiadomo czy byłby sens się ubrać weń. :lol:
A do kupienia jest to co jest.
Wskaż lepszy śmigłowiec ZOP/CSAR jaki jest oferowany, to porównamy.
BTW, ponoc kupujemy 8 sztuk, w dwu transzach, z opcją na dalsze.
damit napisał(a):
Ty jesteś miłośnikiem lewa czy prawa?
Żadne z powyższych. Czasem warto pamiętać że istnieje jeszcze coś poza paplaniną a ideologiją: rzeczywistość. I skrzeczy. :mrgreen:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
BTW, ponoc kupujemy 8 sztuk, w dwu transzach, z opcją na dalsze.
Nie Rysiu. Kupujemy 4 szt. jednocześnie w obu wersjach za 1.65 mld. I to z tajną tajemnicą ze strony MON co wchodzi w skład zakupionego wyposażenia.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Doczytaj ;)

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2019, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Doczytałem ale co innego. :D Norwegia za swoje 16 szt. AW101 zapłaci 1,16 mld EUR co przy kursie 4.30 daje około 5 mld PLN. To 4 szt kosztują ich 1,25 mld PLN. My zapłacimy o ponad 30% drożej...

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 11:00 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ryś napisał(a):
Choć właśnie dlatego może pełnić funkcje ZOP i CSAR jednocześnie.


Pomiędzy CSAR a SAR jest tylko jeden wspólny mianownik "ratowanie życia". Tak może wygląd wnętrze naszego "SAR"-u . Chciałbym się łudzić, ale jak dla mnie wojsko kupiło ZOP-y z możliwością CSAR , czyli wyciągarka, km-y w drzwiach i systemy samoobrny, służyć to one będą co najwyżej do ratowania 1-2 pilotów F-16 potencjalnie zestrzelonego nad Bałtykiem.

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1648 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, damit, Gałkiewicz, hoopak, jmper, Jurmak, kawa62, Narjess, urbik, zosta i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL