Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 wrz 2019, o 17:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1648 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 maja 2019, o 11:21 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2165
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ryś napisał(a):
Przypominam: nie ma czegoś takiego jak "Caracal ZOP". A w czasie przetargu nie było w ogóle morskiej wersji Caracala. Dopiero niedawno Brazylia sobie taka przeróbkę skonstruowała.
Na czym opierasz swoje twierdzenie, że "morskiej wersji Caracala nie było?" Jeżeli dla ciebie "morski" jest tylko taki śmigłowiec, który ma składaną belkę ogonową i składane śmigła, to... he, he... ani Mi-14 ani SeaKing nie są morskimi śmigłowcami :rotfl:

H725 Caracal, jako rozwinięcie wcześniejszym Pum i Cougarów od początku założeń konstrukcyjnych był przewidziany do działań w środowisku morskim bez dodatkowych "marynizacji" (wkładania innych kabli czy innych izolacji). Wersję ZOP miano przygotować poprzez przeniesienie całej "aparatury ZOP" właśnie z Pum czy Cougarów "ASW", co ze względu na podobieństwa konstrukcyjne tych śmigłowców nie powinno rodzić problemów technicznych.

Natomiast odwracając Twoje twierdzenie, to do tej pory nie istnieje w praktyce model AW101 "ZOP+SAR w jednym" :-P Zobaczymy, co wyjdzie po wyjęciu tego kota z worka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:07 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2165
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ukazało się "streszczenie" naszej dyskusji w wersji "na zagranicę" ;)
https://theaviationist.com/2019/05/01/lets-discuss-polands-controversial-decision-to-buy-four-aw101-helicopters-to-replace-navys-soviet-era-mi-14-helos/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bastard napisał(a):
Doczytałem ale co innego. :D Norwegia za swoje 16 szt. AW101 zapłaci 1,16 mld EUR co przy kursie 4.30 daje około 5 mld PLN. To 4 szt kosztują ich 1,25 mld PLN. My zapłacimy o ponad 30% drożej...

Ale za wersję dwa w jednym. Podobno z jednej opcji w drugą przechodzi się za naciśnięciem guziczka.
O tym jak trudno ocenić czy drogo, czy tanio, było tu już wcześniej przy dyskusji "o drogich Caracalach". Wtedy ci, co dziś udowadniają jaki to nieopłacalny pisiory zakup zrobiły, jakoś łatwo przyjmowali argument, że z uwagi na wielość czynników kształtujących cenę nie da się jednoznacznie określić zakupu Caracali jako zbyt drogi. Przypomnę, że to ja posługiwałem się tym argumentem - i taki sam przywołuję obecnie. Cóż się zmieniło, że teraz na tak zażarty napotyka opór? Bo prawo zmieniło się na lewo czy tam odwrotnie..?
Reguła przy zakupie takiego sprzętu jest taka, że kwestie pieniężne nie są najważniejsze, a opłacalność zakupu należy rozpatrywać z wielu punktów widzenia. Jakość, warunki oferowane, w tym bezpieczeństwo realizacji, wzajemne relacje kupujący-sprzedający, odzwierciedlenie tego w obowiązujących sojuszach, aktualne zagrożenia (więc i potrzeby) państwa, dążenie do jak najmniejszego uzależnienia i tak dalej. Przynajmniej część z tego to są zmienne i dziś może być nie do przyjęcia to, co dobre było wczoraj. Caracale nie były najgorsze, oparcie się na jednej platformie ma swoje niewątpliwe zalety logistyczne i ekonomiczne, ale niekoniecznie muszą to być zalety przewyższające swą wagą.pozostałe kryteria. Wielu z nich nie znamy, więc ferowanie radykalnych wyroków jest co najmniej przedwczesne, a tu konkretnie pachnie mi zwyczajnym zwalczaniem nielubianej opcji politycznej. Nie mam nic przeciwko temu, ale mało to ma wspólnego z rzetelnością w ocenach.
Według mnie głównym powodem wyboru tego a nie poprzedniego śmigłowca nie są jego techniczne walory, choć osobiście sądzę, że lepsze w porównaniu z Caracalem, a zmiana wewnętrznych uwarunkowań w naszym sojuszniczym obozie, czyli głównie polityka. Wraz ze zmianą rządu ze stronnictwa niemieckiego Polska przeszła do frakcji amerykańskiej, skonfliktowanej z niemieckim blokiem, którego częścią jest Francja. Zatem Caracal odpaść musiał, nawet jeśli teoretycznie oferował lepsze warunki logistyczne czy ekonomiczne. Będąc bowiem silnie na polu sprzętowym uzależnieni od Francuzów, a więc i od Niemców, nie moglibyśmy spełnić przynajmniej części życzeń amerykańskich, czemu Amerykanie starają się zapobiec. Jak widać, z sukcesem.Kupujemy poza blokiem niemieckim, co ma zarówno wady jak zalety. Niektóre z nich oczywiste, niektóre mniej, a o niektórych nie mamy pojęcia.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
Na czym opierasz swoje twierdzenie, że "morskiej wersji Caracala nie było?"
Wersję ZOP miano przygotować poprzez przeniesienie całej "aparatury ZOP" właśnie z Pum czy Cougarów "ASW", co ze względu na podobieństwa konstrukcyjne tych śmigłowców nie powinno rodzić problemów technicznych.
Właśnie. Miano przygotować. Na papierze jest oferta, a co warta wyjdzie w praniu. Wyjdzie zwłaszcza ile to będzie trwało.
Bo świat realny dzieje się w czasie. A w czasie teraźniejszym Airbus wycofał się z przetargu na ZOP. Zatem dysputy są o d... marynistycznej...
A co do "istniały morskie" służę przykładowo, daty są: http://www.helipress.net/schede-633-ind ... helicopter
https://www.defence24.pl/brazylijczycy- ... i-morskiej
Słowo "jest" (względnie nie ma) ma bardzo precyzyjne znaczenie, przynajmniej w naukach przyrodniczych :-P
A nasze wspaniałe specjalisty od gadania i rozpieprzania nie kupiły ani tego, ni tamtego, ani niczego innego. I ot, cała sprawa, a reszta to jałowa gęganina.
Bo jak dysputować o wyższości świąt Wielkanocnych nad Bożego Narodzenia, to tego już było, 50 stron :-P

Niechże wreszcie coś będzie. Nie plan, nie przetarg, nie umowa, nie oferta, projekt, specyfikacja, tylko śmigłowiec :mrgreen:

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Ostatnio edytowano 2 maja 2019, o 12:39 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4210
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1007
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
Podobno z jednej opcji w drugą przechodzi się za naciśnięciem guziczka.


Cenie sobie Twoje poczucie humoru :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Alterus napisał(a):
Ale za wersję dwa w jednym.
Nikt z dotychczasowych użytkowników nie korzysta z takiej wersji! Zatem nie dość że robimy głupio to płacimy za to jak za zboże. I żeby była ścisłość. Znam wartość tych śmigłowców i nie krytykuję tego dla samej krytyki. W przypadku zakupu Black Hawków nie ma co dyskutować, wybrano co wybrano, kosztować będzie tyle ile kosztuje, taki był wybór rządu. Ale w zakresie morskim mamy ściśle określone potrzeby. I z punktu widzenia tych potrzeb zakup AW101, w taki sposób i w takim zakresie, nie tylko ich nie spełnia ale jeszcze jest nieopłacalny ekonomicznie.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4210
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1007
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ryś napisał(a):
Na papierze jest oferta, a co warta wyjdzie w praniu


Przypomnij kto ma AW-101 w wersji ZOP/SAR?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7709
Podziękował : 1659
Otrzymał podziękowań: 2153
Uprawnienia żeglarskie: -
Ano właśnie. My mamy, na papierze. :lol: Acz podejrzewam że łatwiej dodać wyciągarkę niż uzbrojenia. Niemniej w tem sęk ;)

Bastardzie: wciąż czekam który śmigłowiec uważałbyś za lepszy? ;)

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ryś napisał(a):
Bastardzie: wciąż czekam który śmigłowiec uważałbyś za lepszy?
W platformie 50 sztuk każdy, który wtedy zaoferowano. A przypominam, że obok Caracala były jeszcze 2 - tylko AW odpadł z powodu terminu dostawy a Blackhawk z powodu braku uzbrojenia w cenie. Istotą jest, że nie rozpatrujemy bezwzględnej "lepszości" tylko użyteczność mierzoną kosztami eksploatacji, logistyką i jeszcze kilkoma różnymi czynnikami.
No i w tamtym układzie nie było czegoś takiego jak wersja ZOP/SAR. Po to była taka ilość, żeby wszystkie potrzeby były zabezpieczone, każda w swojej wersji.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Ostatnio edytowano 2 maja 2019, o 13:00 przez Bastard, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4210
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1007
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ryś napisał(a):
Acz podejrzewam że łatwiej dodać wyciągarkę niż uzbrojenia.


Fajny tok myślenia :rotfl: Caracale beee bo nie ma takiej wersji, AW101 cudo, mimo, że nie ma takiej wersji...
SAR to nie tylko wciągarki to tratwy noszę i inne wyposażenie medyczne, a AW101 mimo, że to duży śmigłowiec to jednak nie jest z gumy...
No ale to się zrobi jednym naciśnięciem guzika

Z pokładu jachtu zamurowanego Thiessow

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12351
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1442
Otrzymał podziękowań: 1434
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dla mnie zamawianie kombajnu bojowo - ratowniczego nie jest dobrym pomysłem. Jak coś jest do wszystkiego to jest do chusteczki.

Ale zdaje się, że nie jesteśmy w tym względzie wyjątkiem.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Kurczak napisał(a):
Dla mnie zamawianie kombajnu bojowo - ratowniczego nie jest dobrym pomysłem. Jak coś jest do wszystkiego to jest do chusteczki.

Bo to nie jest kombajn, ma jedynie możliwość szybkiego przezbrojenia z jednej wersji w drugą. Jasne, że z guziczkiem żartowałem - oficer dyżurny przyjmuje polecenie, wciska guziczek i dysponuje ekipie mechaników zmianę wyposażenia - jak to długo potrwa, nie wiadomo. Ale za naciśnięciem guziczka. :-D
Więc nie jest to urządzenie typu "do wszystkiego". Natomiast fakt, że taki helikopter może pelnić dwie funkcje ma niebagatelną zaletę. Otóż tacy Rosjanie nigdy nie będą wiedzieli, czy maszyna patroluje ratowniczo, więc jest neutralna, czy akurat węszy za ich okrętem podwodnym. Niezły kamuflaż.

Bastard, w "zakresie morskim" m.in. z powyższego powodu ten model jest lepszy.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 15:06 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2165
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Alterus napisał(a):
Natomiast fakt, że taki helikopter może pelnić dwie funkcje ma niebagatelną zaletę. Otóż tacy Rosjanie nigdy nie będą wiedzieli, czy maszyna patroluje ratowniczo, więc jest neutralna, czy akurat węszy za ich okrętem podwodnym. Niezły kamuflaż.
w związku z powyższym będą strzelać za każdym razem. Na wsiakij pożarnyj słuczaj Do d...y z takim kamuflażem!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
_jp_ napisał(a):
w związku z powyższym będą strzelać za każdym razem.

Jest ryzyko, jest zabawa. ;-)
Ale tak naprawdę, to od dąsów do strzelania daleka droga. Faktem jest jednak, że pilnowanie Rosjan na Bałtyku to nasze głowne i najważniejsze zadanie. Wszystko inne przy tym blednie. I podejrzewam, że przede wszystkim pod tym, militarnym kątem widzą wykorzystanie helikopterka dysponującego parametrami "zbyt dobrymi" na zwykłe ratownictwo ci, co stoją za jego zakupem.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 16:10 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2165
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
A ci, co stoją za jego sprzedażą widzą to tak:
https://www.somersetlive.co.uk/news/somerset-news/leonardo-secure-380million-deal-help-2820166
Cytuj:
A new deal has been announced between Leonardo and the Polish MoD which will help secure jobs at the Yeovil factory of the Italian firm.

Leonardo is Yeovil's biggest employer, employing roughly 4,000 people.
(...)
A Leonardo spokesman said: "It is important that we gain new export contracts.

"The contract will help sustain jobs at the Yeovil factory and in our supply chain."
Polskie śmigłowce z polskiej fabryki :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
_jp_ napisał(a):
Polskie śmigłowce z polskiej fabryki
Podobno Świdnik ma mieć wyłączność na tapicerkę i malowanie AW101. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
_jp_ napisał(a):
Polskie śmigłowce z polskiej fabryki[/i] :rotfl:

Przecież to normalne, że każda strona kontraktu przekonuje swoją publikę jakiż to świetny interes zrobiła. Co mają mówić, nawet gdyby ten interes był średni lub zgoła żaden, nikt się na swoim podwórku dobrowolnie nie przyzna.
Oczywiście że guzik to na razie, a nie "polskie śmigłowce", ale z czasem może się to zmienić, przynajmniej możemy robić coś więcej niż owiewki, jakieś płyty czy inne klamki.
Pomińmy te przechwałki i mydlenie oczu. Sprzęt jest niezły i to trzeba przyznać. Jak na wybór niezbyt suwerenny, bo nawet nie chcę się domyślać kto i jak naciskał, nie wyszło tak źle. Nie wiadomo co będzie w przyszłości, ale po Rosji kolejnym państwem z którym, mówiąc oględnie, nie zawsze łączyła nas wspólnota interesów, są Niemcy. Warunki dla kursów kolizyjnych wciąż istnieją i będą istnieć, więc z tych kierunków w razie czego dostaw sprzętu czy części zamiennych nie można się spodziewać.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4210
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 409
Otrzymał podziękowań: 1007
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
zmianę wyposażenia - jak to długo potrwa, nie wiadomo. Ale za naciśnięciem guziczka.


Ja Ciebie proszę, zachowaj chociaż odrobinę powagi...
Statek tonie a mechanicy zmieniają wyposażenie, właściwie to już nawet nie jest śmieszne jak niektórzy próbują wytłumaczyć ten kretyński zakup...
No ale na defilad ie będą się ładnie prezentować i o to w tym wszystkim chodzi...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 18:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2165
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kłopoty Duńczyków z ich śmigłowcami nie nastrajają optymistycznie:
http://themess.net/forum/military-discussion/4663-danish-armed-forces-discussion-photos-and-videos?p=399457#post399457
Cytuj:
EH101 still has 30 % fewer hours in the air as planned, one reason is shortage of sparepart, some parts has close to 1 year delivery time from supplier.
Cutting down training on troop transport.
Czyli, tak im Leonardo serwisuje ichnie AW101 jak nasze Sokoły/Anakondy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jurmak napisał(a):
Statek tonie a mechanicy zmieniają wyposażenie

Dlaczego mają zmieniać gdy statek tonie? Kupili tylko jeden egzemplarz, czy co?
Hitchcockowi dramaturgii pozazdrościłeś? :-D
Cytuj:
próbują wytłumaczyć ten kretyński zakup...
Nas nikt nie przekona, że czarne jest czarne a białe jest białe, co..? Jak nie Caracal, to musi kretyństwo i już?
Ale ja do niczego nie przekonuję - napisałem co o tym myślę i dlaczego. Obowiązku wiary czy podzielania mojego zdania nie ma.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Alterus napisał(a):
Nas nikt nie przekona, że czarne jest czarne a białe jest białe, co..?
Myślę, że nikt was nie przekona... :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bastard napisał(a):
Myślę, że nikt was nie przekona... :rotfl: :rotfl:

Najpierw czytaj:
Cytuj:
Alterus napisał(a):
Ale ja do niczego nie przekonuję - napisałem co o tym myślę i dlaczego. Obowiązku wiary czy podzielania mojego zdania nie ma.

Potem myśl.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Alterusie, na poważnie. Przetarg w którym wybrano Caracale był pod względem ideowym przygotowany bardzo dobrze. Przy wyborze jednego typu śmigłowca, przy jego wersjach musiały być poczynione pewne, nie wiem jak to nazwać, dostosowania czy uproszczenia. Natomiast wybór konkretnego producenta to już był wybór polityczny i tego już nie mam zamiaru komentować.
W przypadku obecnym wybrano (również politycznie) inne rozwiązanie, różnych typów dla różnych zastosowań. I to może się podobać lub nie, wcześniejszy wybór jednej platformy ma swoje wady i zalety jak również wybór, powiedzmy, wyspecjalizowanego sprzętu da się uzasadnić. Ale nigdzie na świecie nikt nie robi składanek do różnych zastosowań w jednym.
I o ile samego wyboru "złotego ale skromnego" AW-101 można bronić to nie da się obronić kretyńskiego zakupu 4 śmigłowców w wersji SAR/ZOP jednocześnie.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Bastard napisał(a):
I o ile samego wyboru "złotego ale skromnego" AW-101 można bronić to nie da się obronić kretyńskiego zakupu 4 śmigłowców w wersji SAR/ZOP jednocześnie.

Ależ podałem dwa powody broniące "kretyński zakup 4 śmiglowców w wersji SAR/ZOP jednocześnie".
Pierwszy to taki, że to wcale nie jest tak "jednocześnie", bo są to dwie oddzielne wersje mogące być instalowane w czasie, powiedzmy, dwóch-trzech godzin na wspólnej platformie. Ma to sens, bo koszty eksploatacji się zmniejszają, o ile oczywiście akcji ratowniczych/patroli bojowych nie będzie zbyt dużo. Można to porównać do ciągnika, który eksploatujemy w miarę potrzeby a to z pługiem, a to z broną. Dopiero przy znacznym powiększeniu areału opłaca się mieć osobny ciągnik do pługa, osobny do brony. Zakładam, że dla tych helikopterów można przyjąć wariant pierwszy.
Drugi powód to znakomite maskowanie rzeczywistych funkcji jakie mają/mogą spełniać te maszyny, czyli kamuflaż misji, o czym pisałem wyżej.
W świetle tych dwóch powodów zakup helikopterów z możliwością szybkiego przezbrajania nabiera sensu. Przynajmniej w moich oczach, co podkreślam. Jeśli powody jakie wymieniłem uznajesz za głupie, napisz dlaczego.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 607
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Alterus napisał(a):
Drugi powód to znakomite maskowanie rzeczywistych funkcji jakie mają/mogą spełniać te maszyny, czyli kamuflaż misji

Snajper ze znakiem Czerwonego Krzyża to też niezły kamuflaż... ?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 23:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 02:08
Posty: 8803
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1654
Otrzymał podziękowań: 1724
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Alterus napisał(a):
Drugi powód to znakomite maskowanie rzeczywistych funkcji jakie mają/mogą spełniać te maszyny, czyli kamuflaż misji

Snajper ze znakiem Czerwonego Krzyża to też niezły kamuflaż... ?

A na kadłubie helikoptera będzie Czerwony Krzyż?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2019, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 3046
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 416
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Alterus napisał(a):
Jeśli powody jakie wymieniłem uznajesz za głupie, napisz dlaczego.
Jeśli ty tak na poważnie to szkoda czasu. W internecie jest ogrom informacji o tym co wchodzi do śmigłowca w wersji ZOP a co w wersji SAR. Jest nawet opis co należało zrobić, żeby MI14 ZOP przerobić na SAR. Ale OK, bronę zamienimy na pług. W 3 godziny. Suweren to chwyci...

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2019, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 2179
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 416
Otrzymał podziękowań: 607
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Alterus napisał(a):
A na kadłubie helikoptera będzie Czerwony Krzyż?
Chyba jednak nie. To taka paralela była...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2019, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10387
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4383
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tyle, że śmigłowce SAR bywają (i u nas są) malowane w specyficzny sposób.
A "przestawianie" czterech śmigłowców z jednej funkcji na drugą to zwykla mrzonka, nawwt gdyby trwało " tylko godzinkę".

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2019, o 11:52 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2165
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: różne
Alterus napisał(a):
Drugi powód to znakomite maskowanie rzeczywistych funkcji jakie mają/mogą spełniać te maszyny, czyli kamuflaż misji
Jeśli masz na myśli to zdjęcie, które już wcześniej wklejałem
Obrazek
to zrozum wreszcie, że to nie był SeaKing ZOP tylko ZON (do zwalczania okrętów nawodnych). ZOP nie polega na tym, że śmigłowiec sobie po prostu lata. W celu wykrycia i zlokalizowania OP musi jeszcze zanurzać sonar i wyrzucać do morza pławy hydroakustyczne a takie operacje bynajmniej nie wyglądają jak poszukiwanie rozbitków. I z reguły śmigłowce ZOP działają parami (żeby uzyskać przecięcie się namiarów hydroakustycznych).
Ponadto, użycie do działań przeciwko nieprzyjacielowi śmigłowców oznakowanych jako "ratownicze" narusza postanowienia protokołu dodatkowego do konwencji genewskich https://www.bytom.pl/plik/64,protokoly-dodatkowe-do-konwencji-rtf, m.in.
Cytuj:
Artykuł 28
Ograniczenia w używaniu powietrznych statków sanitarnych


1. Zabrania się stronom konfliktu używania swych powietrznych statków sanitarnych do prób uzyskania korzyści wojskowych kosztem strony przeciwnej. Obecność powietrznych statków sanitarnych nie może być wykorzystywana do prób ochrony celów wojskowych przed atakiem.

2. Powietrzne statki sanitarne nie powinny być używane do zbierania lub przekazywania danych wywiadowczych i nie powinny przewozić wyposażenia przeznaczonego do tego celu. Zabrania się im przewożenia osób lub ładunku nie objętych definicją zawartą w artykule 8 punkt (f). Nie uważa się za zakazane przewożenie na pokładzie rzeczy osobistych osób przewożonych lub wyposażenia przeznaczonego wyłącznie dla ułatwienia nawigacji, łączności lub identyfikacji.

3. Powietrzne statki sanitarne nie mogą przewozić innej broni niż lekka i amunicji, odebranych rannym, chorym i rozbitkom, znajdującym się na pokładzie i nie przekazanym jeszcze właściwej służbie, oraz takiej lekkiej broni osobistej, jaka może być konieczna do umożliwienia personelowi medycznemu znajdującemu się na pokładzie obrony własnej i powierzonych mu rannych, chorych i rozbitków.

4. Podczas wykonywania lotów, o których mowa w artykułach 26 i 27, powietrzne statki sanitarne nie powinny być używane do poszukiwania rannych, chorych i rozbitków, jeżeli odmiennie nie stanowi wcześniejsze porozumienie ze stroną przeciwną.

Skończ zatem wreszcie, Alterusie, opowiadać te bajki o "kamuflażu", bo jeszcze ktoś w to uwierzy.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: WrobelSwirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1648 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors, damit, Gałkiewicz, hoopak, jmper, Jurmak, kawa62, Narjess, urbik, zosta i 83 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL