Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=23788 |
Strona 55 z 56 |
Autor: | Kurczak [ 12 maja 2019, o 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Jaaasne Alterusie, a świstak ciągle zawija te sreberka. |
Autor: | Alterus [ 12 maja 2019, o 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
JP - ja nie wiem w co się będzie bawić MW w tym czasie, gdy będą w służbie te helikoptery. Czyli jakieś dwadzieścia lat najmniej. Ale podejrzewam, że Ty także nie, więc co mam zrozumieć? Cytuj: skąd masz wiedzieć dokąd po ten OP lecieć? Dokładnie stąd, skąd wiedzą to załogi innych sił zbrojnych wyposażonych w ten sprzęt. Słuchaj, JP, czy chcesz mnie przekonać, że to wszystko jest produkowane i wprowadzane na wyposażenie dla zabawy, a praktycznego znaczenia nie ma, bo nie wiadomo gdzie lecieć..? Czy czasem nie popłynąłeś o jeden hals za daleko? |
Autor: | _jp_ [ 24 maja 2019, o 18:57 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Cóż, możesz dalej pozostawać w swojej naiwności. Jednak powoli wychodzą na jaw szczegóły owego zakupu http://dziennikzbrojny.pl/artykuly/art,2,4,11182,armie-swiata,wojsko-polskie,offset-na-smiglowce-aw101-suplement, czyli które śrubki będzie wolno odkręcić bez czekania na wysokopłatnych serwisantów producenta W świetle tego artykułu możliwości samodzielnego "wyjmowania" i "wkładania" na lotnisku elementów ZOP vs SAR jawią się, co najmniej, problematycznie. |
Autor: | damit [ 30 maja 2019, o 10:16 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Echhhhh... https://menway.interia.pl/militaria/news-miala-byc-w-polsce-fabryka-airbusa-powstanie-na-wegrzech,nId,3018014 Interia napisał(a): Airbus Helicopters i rząd węgierski zdecydowały o lokalizacji zakładów produkcyjnych, dzięki którym Węgry dołączą do globalnego łańcucha dostawców podzespołów do produkcji śmigłowców europejskiego koncernu. Fabryka zostanie zlokalizowana w miejscowości Gyula, w pobliżu granicy z Rumunią. Zbudowana od podstaw stanie się rdzeniem przyszłego węgierskiego klastra lotniczego. Zakłady powstaną dzięki rządowemu wsparciu i zapewnią kilkaset miejsc pracy. Interia napisał(a): Europejski koncern od początku dekady szukał miejsca, w którym mógłby rozszerzyć swoją produkcję, wzrastającą ze względu na coraz większe potrzeby rynku cywilnego i wojskowego. W ramach kontraktu na zakup dla Sił Zbrojnych RP śmigłowców wielozadaniowych były plany wybudowania nowej fabryki w Łodzi. Airbus podkreślał w piśmie do premier Szydło, że zgodził się na utworzenie wraz z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi w Łodzi, "jedynego w Polsce państwowego zakładu produkcji śmigłowców, w którym Polska posiadałaby 90 proc. udziałów".
Część kontraktu miała sfinansować budowę linii produkcyjnej, a także transfer technologii i utworzenie centrum naukowo-badawczego. Airbus planował utworzenie w Polsce piątego filara koncernu, który miałby się zająć rozwojem nowych konstrukcji i produkcją śmigłowców. Fabryka w ponad 90 proc. miała należeć do Skarbu Państwa, w przeciwieństwie do zakładów w Mielcu i Świdniku, których właścicielem są podmioty zagraniczne. |
Autor: | Bastard [ 30 maja 2019, o 11:31 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
damit napisał(a): No i kolega Orban po raz kolejny zrobił prezesa na szaro...który to już raz?
|
Autor: | Kurczak [ 30 maja 2019, o 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Ciekawy kontrakt i sporo miejsc pracy poszło nam koło nosa. |
Autor: | Ryś [ 30 maja 2019, o 17:03 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Ta, jasne. Franty tak bardzo chcieli zbudować u nas zakłady (i 90% dać nam Friko ) że jak przyszło podpisać umowę to cuś tak udawali... Greka? Dalibyśta w końcu spokój, Kurczaku, tu nie Bauery, DW, Sputniki czy insze TV. W ramach czytań ze zrozumieniem: "Airbus planował utworzenie w Polsce piątego filara koncernu, który miałby się zająć rozwojem nowych konstrukcji i produkcją śmigłowców" "Na Węgrzech będą produkowane metalowe podzespoły do przekładni głównych wszystkich typów wiropłatów, produkowanych przez Airbus Helicopters, które następnie będą wysyłane do montowni w innych państwach" Czytaj więcej na https://menway.interia.pl/militaria/new ... ign=chrome Ale służe i Bauerem - https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,2292063 A całkiem możliwe że Orban jest lepszym zawodnikiem w te klocki i nie da sie tak, tego, miłością po francuzku; całkiem możliwe... obaczym |
Autor: | Bastard [ 30 maja 2019, o 17:13 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Ryś napisał(a): Ta, jasne. Franty tak bardzo chcieli zbudować u nas zakłady (i 90% dać nam Friko ) że jak przyszło podpisać umowę to cuś tak udawali... Greka? Ryś co byś nie chciał teraz tłumaczyć to nic nie pomoże. Jeśli Węgrzy kupią śmigłowce i postawią fabrykę to będzie oznaczało że rządzący zrywając kontrakt zrobili, nas przede wszystkim, w wała. Bo to że sami mieli zobowiązania wobec usmanów jest już w tej chwili pewne. A kto zerwał ten kontrakt, kto był taki genialny?
|
Autor: | Ryś [ 30 maja 2019, o 17:25 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Bastard napisał(a): Jeśli Węgrzy kupią śmigłowce i postawią fabrykę to będzie oznaczało że rządzący zrywając kontrakt zrobili, nas przede wszystkim, w wała. Dodałem już cytat z artykułu jw, w temacie co to znaczy 'fabryka', coby myśl swę uściślić, bo ktoś już nie musi pamiętać sprawy. Ani nawet znać. Tak jest, ponoć ostatecznie poszło o fabrykę, przynajmniej na poziomie biznesowym, zawierania kontraktu. Bo odrębną było sprawą unieważnienie wcześniejszego przetargu - a ciekawe czemu? - a i to kupowanie caracali dla desantu, skoro desant go nie chciał. Zważ więc że to dwa różne rządy nie zawarły kontraktów. IMWHO gdyby kupili te 20-30 od razu wtedy jak je mieli kupować, czyli już z 10 lat temu, to już by dawno były i służyły. W SAR też. Ale jak się robi narady zamiast zakupów to czas leci, sytuacja zmienia, a technika starzeje |
Autor: | Bastard [ 30 maja 2019, o 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Ryś napisał(a): Tak jest, ponoć ostatecznie poszło o fabrykę, przynajmniej na poziomie biznesowym, zawierania kontraktu. Ja Ci tak tylko powiem, że mało wiarygodna jest opinia kogoś z ekipy, która już zaczynając negocjacje ofsetowe miała za zadanie ten kontrakt uwalić. A z dzisiejszego punktu widzenia sprawa może być banalna. Robiąc program pińcetplusowy jeszcze wtedy nie wiedzieli, że sytuacja budżetu się poprawi i 13 mld to był łakomy kąsek. A że przy okazji grał z poczynionymi obietnicami za Atlantykiem...* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * Zresztą patrząc na aktualne wyniki budżetu, obietnice wyborcze i to co się obecnie wyczynia z innymi przetargami (np. drogowymi) wcale nie byłbym zdziwiony jakby się okazało, że proste rezerwy się skończyły i od przyszłego roku znów trzeba będzie się zadłużać na wypłacany socjal. Albo nic nie kupować... |
Autor: | Kurczak [ 30 maja 2019, o 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Kierunek Ateny marsz. |
Autor: | Ryś [ 30 maja 2019, o 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Bastard napisał(a): A że przy okazji grał z poczynionymi obietnicami za Atlantykiem... Aby móc kupić od Włochów? A ja wolę patrzyć od strony skutków, czy efektów, a nie gadanin pijarowców, obojętnie których. Jak zawsze ten twierdzi że śmierdzi, a drugi przeciwnie - że pachnie przedziwnie. A jak już o przyczynach i skutkach, to warto ich ze sobą nie mylić - bo np. pińcetplus miał poprawić sytuację budżetową, a nie w drugię stronę. Ja wiem, to obrzydliwe rozdawnictwo i marnotrawstwo, i to jeszcze gdy piniendzy ni ma - a że "mimo" takich straszliwych wydatków w kasie przybyło to już niepojęte i nienormalne, normalnie cud. Musi przez układy z Rydzykiem, wymodlił u Pana w niebiesiech! I na takim poziomie intelektualno-medialnem wciskają bzdety ziewnikarze. Kto chce niech wierzy, mamy wolność wiary Ale rozważania która ekipa lepsiejsza i dlaczego właśnie PO alboli PIS niewiele mają wspólnego z tematem jak wyglądał kontrakt i offset, i dlaczego. W temacie śmigłowców sam chętnie poznałbym przyczyny. Ale skutek jest taki że zmarnowano kilkanaście lat, a plan zakupu śmigłowców (oczywisty, się wykruszały) był naście lat temu, zresztą za PISu. Z grubsza ustalono co trzeba zakupić, i ile. I przez cały ten czas nikt nic nie kupił. Możem do końca życia dywagować czemu, a fakt jest faktem. Jeszcze sprzedali Świdnik. I w ogóle w temacie śmigłowców wiele ciekawych się kwiatków zdarzyło. A i tak nikt się nie przyzna jak było i o co poszło. I dlatego irytują mnie jęki, jak to Francuzi "chcieli nam dać miejsca pracy, a my nie wzięlim". Za nasze miliardy, oczywiście, nam "dać". O my niewdzięcznicy "Miejsca pracy" (prolietarii wsiech stran, słuszajties, miejsca pracy!) można załatwić czy utworzyć rozmaicie, i za rozmaite pieniądze. Pono przybywa, mimo braku Airbusa? A szło o ulokowanie produkcji (i serwisu oczywiście) u nas i pod naszą kontrolą, bo sprzęt którego nie wyprodukuje się na miejscu we własnych zakładach jest bezużyteczny w razie W. Sprawdziliśmy na sobie w kilku wojnach. I tu się stale toczą przepychanki, co ich telewizja nie transmituje. |
Autor: | Bastard [ 30 maja 2019, o 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Ryś napisał(a): I dlatego irytują mnie jęki, jak to Francuzi "chcieli nam dać miejsca pracy, a my nie wzięlim". Za nasze miliardy, oczywiście, nam "dać". O my niewdzięcznicy Ryś nie wiem z czego się śmiejesz. Mają albo będą mieć Węgrzy śmigłowce i fabrykę? No to wyjdziemy na idiotów i nie pierwszy raz zresztą. I to jest prawdziwy i widoczny efekt.Ryś napisał(a): A jak już o przyczynach i skutkach, to warto ich ze sobą nie mylić - bo np. pińcetplus miał poprawić sytuację budżetową, a nie w drugię stronę. Ja wiem, to obrzydliwe rozdawnictwo i marnotrawstwo, i to jeszcze gdy piniendzy ni ma - a że "mimo" takich straszliwych wydatków w kasie przybyło to już niepojęte i nienormalne, normalnie cud. A to to już Cię nie rozumiem, bo jednak myślałem że można z Tobą dyskutować poważnie. Chciałeś poprawiać sytuację budżetową? Pińcetplusem? Przecież to jest elementarz. Pobudzenie popytu na krótką metę poprawia sytuację ale na dłuższą zawsze prowadzi do inflacji. A pińcetplus jest przewidziany na lata a już po dwóch mamy pierwsze jaskółki. Piniendze były ale się zbyły, za 4 miesiące tego roku mamy spadek przychodów z VAT. A zwiększonych wydatków 20 mld tylko na dodatkowy pińcetplus. No to jak dołożymy popyt na już rosnącą inflację i ona spadnie to dopiero będzie cud! Na nagrodę Nobla.
Musi przez układy z Rydzykiem, wymodlił u Pana w niebiesiech! |
Autor: | Ryś [ 30 maja 2019, o 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
A owszem, to elementarz. Obrót. Piniondz lubi się obracać i zwiedzac nowe miejsca, nie słyszałeś? A podatki lecą od obrotu. A "PKB rośnie" bo to przecież suma wydatków. Wydawaj, i masz wzrost gospodarczy Inflację mamy i tak, ale dziś już nikt nie wspomni pierwotnego znaczenia terminu, po co babcię denerwować, teraz jest 'wskaźnik wzrostu cen'. A piniądz się dodrukowuje na chama i nikt nie zwraca uwagi gdzie ni dla kogo. Itp, itd, et caetera... Jest w tem więcej ciekawostek niż się na pozór wydaje. Jak już o wydawaniu. Czasem warto pamiętać że "ekonomia" oznaczało kiedyś tyleż co "gospodarka". Tu wcale nie idzie, w ostatecznym rozrachunku, o same sumy podatków i cen. Ale my nie o tem. Śmigłowce, co już wspomniałem, to wg. mnie powinniśmy byli kupić, i to dawno temu i za Tuska. Już był przetarg - i został unieważniony. Ale zakup to też cena i przydatności ocena. I różne inne kombinacje polit-militarne, o których się nie dowiemy, acz możemy podejrzewać. A śmieję się nie z tego, lecz z gazetowych z historyjek, np. jak to Airbus miał nam zrobić offset i fabrykę za więcej kasy niż byśmy mu zapłacili, a te helikoptery to już tylko dorzuci gratis reklamowy, dodatkowo przy okazji. Bo tak to jakoś brzmiało. Wraz z oburzeniem jak to niesłychane i żeby jakiś klient tak śmiał ich potraktować. Bo oni nam dawali z serca i chcieli zrobić.. no tę, łaskę; a my, niemyte, nie docenilim łaskawości i potraktowalim ich europejską subtelność nieuprzejmie, z przeproszeniem jak jakieś hordy ze wschodniej ordy. Więc przypomnij mi jaką to wspaniałą fabrykę będą mieli Węgrzy, i czyja ona będzie, i za czyje pieniądze. Bo mam wrażenie że jednak to Węgry płacą Airbusowi, a nie w drugą stronę. Co nie zmienia faktu że Orban coś kupił, a nasi wciąż kombinują. Ale w tym temacie warto też spojrzeć ile Węgry mają śmigłowców, i jakich, i dlaczego kupują, i co, i ile. Nawet można porównać z nami |
Autor: | Ryczaca 40ska [ 31 maja 2019, o 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Dziś w tv widziałem program "Jak to działa odc. 126 - Śmigłowiec." Sporo mówili o Świdniku, Anakondach i trochę o SAR. https://vod.tvp.pl/video/jak-to-dziala, ... c,27629137 (w TV były napisy których na VOD nie ma). Na pesymistach tutaj filmik pewnie nie zrobi żadnego wrażenia ale innych może zainteresuje. |
Autor: | Alterus [ 1 cze 2019, o 18:26 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Kurczak napisał(a): Ciekawy kontrakt i sporo miejsc pracy poszło nam koło nosa. O kontrakcie nic nie wiemy, więc nic śpiewać nie będziemy" - i tu Rysiu ma rację. Podobno my Caracale mieliśmy kupić w ramach europejskich "wyrównań" gospodarczych, aby Francuzom dać odbić straty jakie ponieśli w związku z sankcjami nałożonymi na Rosję. Taki miał być główny powód, że akurat Caracala "wybraliśmy" na sugestię Niemiec. A znów PIS był (i jest) wrażliwy na inne sugestie. Natomiast jak słyszę o "miejscach pracy", co to poszły koło nosa, to chciałbym przypomnieć, że z sukcesem miejsca pracy tworzono w PRL. Nie zabrakło dla nikogo. Morał niech każdy sam sobie dośpiewa. |
Autor: | _jp_ [ 1 cze 2019, o 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Ryś napisał(a): A owszem, to elementarz. Obrót. Piniondz lubi się obracać i zwiedzac nowe miejsca, nie słyszałeś? A znasz różnicę pomiędzy podatkiem obrotowym (którego u nas teraz nie ma) i podatkiem od wartości dodanej? - to jest elementarz
A podatki lecą od obrotu. |
Autor: | Ryś [ 3 cze 2019, o 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Ja nawet ją jeszcze pamiętam... A uśmiechłem siem w temacie polityki gospodarczej, było i na ekonomii politycznej socjalizmu; spójrz ino na Chiny |
Autor: | Colonel [ 4 cze 2019, o 05:54 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Uśmiechasz się? Nie pamiętasz czasów Przewodniczącego Mao? Czy uważasz za socjalizm to co jest tam w XXI wieku? Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Ryś [ 4 cze 2019, o 10:41 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Czytujesz ze zrozumieniem? |
Autor: | _jp_ [ 7 cze 2019, o 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=BCVHDB&view=6 sejm.gov.pl napisał(a): Interpelacja nr 31674 do ministra obrony narodowej w sprawie rozmieszczenia śmigłowców ratujących życie Zgłaszający: Stanisław Gawłowski Data wpływu: 24-05-2019 Marynarka Wojenna RP dysponuje śmigłowcami średniego zasięgu W3RM. Są to maszyny po modernizacji, których stan techniczny pozwala zapewniać podstawowe bezpieczeństwo na Bałtyku. Jednak zasięg i ładowność nie są wystarczające i nie spełniają potrzeb służb ratowniczych. Proszę o odpowiedź na pytania: 1. Jaka była ilość śmigłowców na Bałtyku w dniach 2-3 maja 2019 r.? 2. Jakie było ich rozmieszczenie w tych dniach? Czy ktoś wie, o co mu chodzi? |
Autor: | Stara Zientara [ 7 cze 2019, o 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Sprawdź, gdzie w tym czasie byli prezes, premier i prezydent. |
Autor: | _jp_ [ 8 cze 2019, o 08:59 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Na defiladzie wojskowej w Warszawie... |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 8 cze 2019, o 09:11 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
_jp_ napisał(a): o co mu chodzi zapytaj: Stanislaw.Gawlowski@sejm.pl https://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/posel.xsp?id=094&type=A |
Autor: | _jp_ [ 26 lip 2019, o 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Mamy jubileusz: Anakondowany sokół nr 0209 obchodzi 30 lat służby w wojsku polskim, został dostarczony z fabryki w lipcu 1989 r. (ponoć pierwszy i najstarszy W-3 w wojsku polskim) |
Autor: | _jp_ [ 6 sie 2019, o 17:34 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
A tutaj historia sokołów i anakond w MW: http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_540.html BLMW napisał(a): 29.07.2019
30 lat śmigłowców W-3 w Siłach Zbrojnych RP Dzisiaj, 28 lipca 2019 roku, mija 30 lat służby śmigłowców W-3 w Siłach Zbrojnych RP. Pierwsze dwa śmigłowce dla SZ RP trafiły tego dnia do lotnictwa Marynarki Wojennej. Zmodernizowane służą do dziś. 28 lipca 1989 roku, do służby w ówczesnej 18. Eskadrze Lotnictwa Łącznikowego Marynarki Wojennej stacjonującej na lotnisku w Gdyni-Babich Dołach wszedł pierwszy śmigłowiec W-3 Sokół w wersji transportowej. Miesiąc później do maszyny o numerze burtowym 0209 dołączyła druga – również transportowa – z numerem 0304. Maszyny pochodziły z pierwszej i drugiej serii produkcyjnej obejmującej łącznie 33 śmigłowce. Po zebraniu doświadczeń z eksploatacji maszyn transportowych w lipcu 1992 roku, do służby weszły pierwsze śmigłowce W-3 dedykowane do ratownictwa morskiego, oznaczone RM. Wcześniej jedna z maszyn trzeciej serii produkcyjnej, pozostająca własnością zakładów w Świdniku, o numerze 0411 stała się prototypem tej wersji, wyposażonej w nadmuchiwane pływaki. 16 lipca 1992 roku do eksploatacji w przeformowanej 18. Eskadrze Lotnictwa Ratowniczo – Łącznikowego MW weszły pierwsze dwa śmigłowce ratownicze W-3RM Anakonda o numerach burtowych 0505 i 0506. W ramach tej serii powstały także, przyjęte do eksploatacji rok później, śmigłowce o numerach 0511 i 0512. Ten ostatni uległ katastrofie, w marcu 1997 roku, w której śmierć poniosła cała czteroosobowa załoga. W 1996 roku w BLMW pojawił się śmigłowiec o numerze 0513 tej samej serii, pozostający własnością przedsiębiorstwa Petrobaltic i eksploatowany przez lotników morskich na podstawie umów międzyresortowych. Wraz z ich wygaśnięciem, w 2015 roku śmigłowiec został zwrócony firmie. Kolejne maszyny, już w wersji WA lotnicy morscy otrzymali w 1998 (numer 0813) i 1999 roku (numer 0815). Ostatni, najnowszy śmigłowiec tego typu, z numerem burtowym 0906, wszedł do służby w 2002 roku. Na początku 2014 roku Inspektorat Uzbrojenia podpisał z zakładami lotniczymi PZL - Świdnik umowę na modernizację śmigłowców lotnictwa morskiego Anakonda do jednolitej wersji ratowniczej. Modernizację rozpoczęto w kwietniu 2014roku od dwóch najstarszych śmigłowców w SZ RP - transportowych W-3T, zmieniając ich funkcję na ratowniczą. W przypadku tych dwóch maszyn nie zdecydowano się na ingerencje w strukturę płatowca i dodanie pływaków, takich jakie mają późniejsze ratownicze Anakondy. Modernizacja wszystkich śmigłowców, noszących teraz oznaczenie W-3WARM objęła montaż głowicy FLIR Star Saphire III z kamerą termowizyjną o rozdzielczości 640 na 512 linii i zoomie x71, kamery światła widzialnego z zoomem x18 i wskaźnikiem laserowym, montaż reflektora (tzw. szperacza) dużej mocy Spectrolab SX-16, montaż systemu identyfikacji jednostek pływających AIS oraz zmodernizowanie układu napędowego poprzez dodanie cyfrowego systemu sterowania silnikami FADEC. Wszystkie maszyny otrzymały oświetlenie przystosowane do użycia gogli noktowizyjnych. W ślad za maszynami 0209 i 0304 do zakładów w Świdniku trafiały kolejno śmigłowce 0505 (maj 2014), 0511 (czerwiec 2014) i 0506 (sierpień 2014). W drugiej połowie 2016 roku Inspektorat Uzbrojenia podpisał z zakładami lotniczymi PZL - Świdnik kolejną umowę na modernizację trzech najnowszych śmigłowców lotnictwa morskiego. W grudniu 2016 roku do PZL Świdnik trafił śmigłowiec 0813. Ograniczona liczba śmigłowców pozostających w służbie, konieczność utrzymywania niezbędnego minimum szkoleniowego oraz zapewnienie wywiązywania się z nałożonych na BLMW zadań, wymusiła decyzję czasowego zawieszenia dyżuru ratowniczego w Gdyni-Babich Dołach, co miało miejsce w październiku 2015 roku. Tymczasem w lutym, 2017 roku, do macierzystej jednostki, 43. Bazy Lotnictwa Morskiego powrócił, jako pierwszy po modernizacji, śmigłowiec o numerze 0209, zwany przez lotników morskich pieszczotliwie babcią. W lipcu 2017 roku wznowiono dyżur z obydwu punktów: z Gdyni-Babich Dołów i Darłowa. W październiku tego roku do macierzystej darłowskiej Grupy Lotniczej powrócił ostatni modernizowany śmigłowiec pierwszej serii modernizacyjnej o numerze 0505. Obecnie w trakcie modernizacji znajduje się ostatnia, najnowsza Anakonda o numerze 0906, która w najbliższym czasie powróci do służby w macierzystej. Dzisiaj dorobek floty poszukiwawczo – ratowniczych Anakond to ponad 24 tysiące godzin nalotu, udział w 416 akcjach ratowniczych i niemal 200 uratowanych osób. Dwie Anakondy, o numerach 0505 i 0506 znajdują się obecnie w eksploatacji darłowskiej Grupy Lotniczej 44. Bazy Lotnictwa Morskiego, pozostałe w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach. Śmigłowce W-3RM systematycznie uczestniczą w krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach. Ich załogi wielokrotnie reprezentowały lotnictwo Marynarki Wojennej na pokazach lotniczych w kraju i za granicą. W lipcu 1999 roku na największych, międzynarodowych pokazach lotniczych RIAT w Feirford (Wielka Brytania) po raz pierwszy jako przedstawiciele kraju członkowskiego NATO wzięli udział lotnicy morscy. Obok samolotu M28B 1R Bryza w pokazach udział wziął śmigłowiec ratownictwa morskiego W-3RM Anakonda o numerze 0813, którego dowódcą załogi był obecny dowódca 44. Bazy Lotnictwa Morskiego kmdr pil. Paweł Smereka. W-3WARM Anakonda jest śmigłowcem przeznaczonym do wykonywania zdań poszukiwawczo - ratowniczych nad wodą i lądem, w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy. Na pokład może zabrać do 8 rozbitków. Jest wyposażony w dźwig burtowy z wciągarką elektryczną przeznaczoną do podnoszenia lub opuszczania ludzi i ładunków za pomocą pętli, chusty, kosza ratowniczego lub noszy. Śmigłowiec (prócz 0209 i 0304) posiada sześć nadmuchiwanych pływaków, rozmieszczonych wokół kadłuba, dzięki którym po wodowaniu w sytuacji awaryjnej załoga i pasażerowie mają czas na ewakuację. W skład jego załogi wchodzi dowódca, drugi pilot, technik pokładowy, lekarz i ratownik. |
Autor: | _jp_ [ 9 sie 2019, o 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
_jp_ napisał(a): http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=BCVHDB&view=6 sejm.gov.pl napisał(a): Interpelacja nr 31674 do ministra obrony narodowej w sprawie rozmieszczenia śmigłowców ratujących życie Zgłaszający: Stanisław Gawłowski Data wpływu: 24-05-2019 Marynarka Wojenna RP dysponuje śmigłowcami średniego zasięgu W3RM. Są to maszyny po modernizacji, których stan techniczny pozwala zapewniać podstawowe bezpieczeństwo na Bałtyku. Jednak zasięg i ładowność nie są wystarczające i nie spełniają potrzeb służb ratowniczych. Proszę o odpowiedź na pytania: 1. Jaka była ilość śmigłowców na Bałtyku w dniach 2-3 maja 2019 r.? 2. Jakie było ich rozmieszczenie w tych dniach? Czy ktoś wie, o co mu chodzi? Jest i "odpowiedź":http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=BECHHU&view=5 sejm.gov.pl napisał(a): Odpowiedź na interpelację nr 31674 w sprawie rozmieszczenia śmigłowców ratujących życie Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Wojciech Skurkiewicz Warszawa, 19-07-2019 Liczba śmigłowców zabezpieczających system dyżurów ratowniczych służby poszukiwania i ratownictwa lotniczego (ASAR) oraz system ratownictwa morskiego (SAR), a także rozmieszczenie dyżurów ratowniczych służby poszukiwania i ratownictwa lotniczego wynika z „Planu pełnienia dyżurów ratowniczych w służbie poszukiwania i ratownictwa lotniczego (ASAR) oraz systemie ratownictwa morskiego (SAR) w 2019 roku”. /-/ Wojciech SKURKIEWICZ Oczywiście, ten mityczny „Plan pełnienia dyżurów ratowniczych w służbie poszukiwania i ratownictwa lotniczego (ASAR) oraz systemie ratownictwa morskiego (SAR) w 2019 roku” nie jest odnaleziony przez google. Znalazłem tylko coś takiego https://ais.pansa.pl/aip/aippliki/EP_GEN_3_6_en.pdf - proponuję poczytać, bo wg tego sokół/anakonda to HEL-L - lekki śmigłowiec, promień działania do 100 NM, możliwość ewakuacji 2 do 5 osób, zaś Mi-14 to HEL-M - średni śmigłowiec, promień działania od 100 do 200 NM, możliwość ewakuacji nie więcej niż 12 osób. Żeby się później ktoś nie zdziwił, że albo za daleko, albo nie starczy miejsca. |
Autor: | _jp_ [ 12 sie 2019, o 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
Kolejne 4 sokoły do "anakondowania" https://www.defence24.pl/wkrotce-modernizacja-kolejnych-sokolow defence24.pl napisał(a): Wkrótce modernizacja kolejnych Sokołów 12 sierpnia 2019, 11:55 Trwa procedura negocjacyjna pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a Wytwórnią Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Świdnik” S.A. Chodzi o modernizację i doposażenie w sprzęt SAR kolejnych śmigłowców W-3 Sokół. Tym samym ma nastąpić dalsza unifikacja ich floty. Negocjacje dotyczą prac o wartości 87,9 mln PLN plus VAT i miałyby zostać przeprowadzone – w wypadku osiągnięcia porozumienia – w latach 2019-2022. W ich ramach mają zostać wykonane zabiegi na czterech statkach powietrznych, ma też zostać do nich dostarczony odpowiedni pakiet logistyczny, a także niezbędna dokumentacja techniczna. Jak informuje Inspektorat Uzbrojenia, modernizacja i doposażenie mają doprowadzić do unifikacji „kolejnych śmigłowców W-3 ze śmigłowcami, na których WSK <<PZL-Świdnik>> S.A. wykonała już modernizację, przystosowując śmigłowce do realizacji zadań bojowych, transportowych oraz szkoleniowych w SZ RP.” Zakres unifikacji i doposażenia do zadań SAR śmigłowca W-3 obejmuje modyfikację jego instalacji oraz wyposażenia. Świdnik jest obecnie jedynym podmiotem, który dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami do takich prac. „Ingerencja w ww. instalacje wymaga posiadania pełnej wiedzy o zabudowanych systemach na śmigłowcu, którą posiada jego producent. Ponadto zmiany konfiguracji systemów śmigłowca W-3 zrealizowane przez WSK <<PZL-Świdnik>> S.A. gwarantują zachowanie wysokiego poziomu jakości, co będzie miało wpływ na bezpieczeństwo wykonywanych zadań. Realizacja usługi wymaga od Wykonawcy posiadania niezbędnego parku produkcyjno-remontowego, specjalistycznego oprzyrządowania oraz doświadczenia potrzebnego do wykonania usługi, którymi w zakresie śmigłowca W-3 dysponuje tylko WSK <<PZL-Świdnik>> S.A., wyłączny właściciel dokumentacji produkcyjnej. Wobec tego usługa może być realizowana wyłącznie tylko przez ich producenta, a zmiana Wykonawcy przyczyni się do niekompatybilności śmigłowców z dotychczas użytkowanym sprzętem oraz spowoduje duże trudności techniczne w jego użytkowaniu i utrzymaniu.” – argumentuje Inspektorat Uzbrojenia. - to zamiast tych baśniowych AW-101, które pewnie pójdą na salonki? |
Autor: | Jurmak [ 1 gru 2019, o 13:39 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
A tak to tu zostawie: https://www.ibtimes.co.in/indian-coast- ... -92-809526 |
Autor: | _jp_ [ 6 gru 2019, o 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka" |
z facebooka militarium.net czary-mary i... będzie latać dłużej niż konstruktor z producentem zakładali Załącznik: Zapomnieli o Mi-2: 50 lat w służbie i dalej mają latać |
Strona 55 z 56 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |