Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=23788
Strona 29 z 56

Autor:  _jp_ [ 23 cze 2017, o 09:17 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Według http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/85048-2017_06_22_pozar_w_3pl_w_wenecji_euganejskiej.html#post1242924
Cytuj:
Z zawieszenia wyłączone są śmigłowce pełniące dyżury ratownicze i bojowe, po wykonaniu przeglądu zespołów napędowych.
Zorientowali się, że nie ma co na dyżury wystawić??? Tylko co pomoże "przegląd", gdy nie wiadomo jeszcze, która część była przyczyną awarii?

Autor:  Jaromir [ 23 cze 2017, o 13:22 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Będzie dupochron w razie co... (tfu, tfu...)

Autor:  _jp_ [ 23 cze 2017, o 14:27 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Nie bardzo, a zwłaszcza nie dla tego, kto podpisze, że dokonał przeglądu silnika, który potem w trakcie lotu... (tfu, tfu).

Raczej chodzi o to, żeby jakieś śmigłowce w ogóle były "na dyżurze" wystawione (+ na tacę ks.kapelana, żeby w trakcie swojego dyżuru nie musiały startować).

Kolejny argument za tym, aby morski SAR oprzeć na dwóch różnych typach śmigłowców (większy i mniejszy). W takich sytuacjach tylko połowa z nich byłaby uziemiona.

Policja i SG też uziemiły swoje Sokoły. http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-06-23/smiglowce-w-3-sokol-policji-i-strazy-granicznej-nie-lataja-do-konca-prac-komisji/. TOPR-owski chyba tak, jak morskie: "przegląd", "na tacę" i... na "dyżur".

Autor:  _jp_ [ 24 cze 2017, o 13:58 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

z http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/85048-2017_06_22_pozar_w_3pl_w_wenecji_euganejskiej-2.html#post1243186
waciak napisał(a):
Smiglowiec mial poltora roku po modernizacji czyli jeszcze powinien byc na gwarancji. Z duzym prawdopodobienstwem mozna powiedziec ze byla to usterka techniczna silnika albo przekladni glownej. Czy wina zlej obslugi czy wada produkcyjna? Ja bylbym za wina producenta gdyz w ciagu 1,5 roku eksploatacji smigla nie bylo wielkich obslugi.
Smiglowiec byl warty 50 mln zl. Mam nadzieje ze MON nie bedzie poblazliwy dla Swidnika, jesli to bedzie wina

Autor:  _jp_ [ 24 cze 2017, o 17:48 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

I kolejna odpowiedź MON-a na kolejne zapytanie o śmigłowce SAR
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=4BE8BA3F&view=6
MON napisał(a):
Odpowiedź na interpelację nr 12665

w sprawie śmigłowców ratownictwa morskiego

Odpowiadający: sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Bartosz Kownacki

Warszawa, 19-06-2017

Odpowiadając, z upoważnienia Ministra Obrony Narodowej, na interpelację Pana Posła Adama Korola w sprawie śmigłowców ratownictwa morskiego (nr 12665), uprzejmie proszę o przyjęcie następujących informacji.

Na opóźnienie w dostawie zmodyfikowanych śmigłowców Marynarki Wojennej typu W-3 do jednolitej wersji W-3WA RM miało wpływ wiele okoliczności, które wystąpiły na etapie realizacji powyższej umowy. Wynikają one m.in. z:

opóźnienia w realizacji zamówień realizowanych przez poddostawców zagranicznych WSK „PZL-Świdnik” S.A. warunkujących zakończenie poszczególnych etapów umowy, a w szczególności zabudowę radiostacji AN/ARC 220;
braku możliwości pozyskania przez WSK „PZL-Świdnik” S.A. wskazanego w umowie wyposażenia ratowniczo-medycznego, czego następstwem było wprowadzenie odstępstw w umowie i przeprowadzenie dodatkowych badań typu nowego wyposażenia.

Kolejną przyczyną niedotrzymania terminów były uwagi zgłoszone przez komisję Zamawiającego, w trakcie procedury odbioru śmigłowców W-3WA RM. Dotyczyły one głównie problemów występowania drgań śmigłowca na nieakceptowalnym poziomie. Stan ten bezpośrednio zagrażał bezpieczeństwu wykonywania lotów, w tym wykonywania zadań ratowniczych. Ponadto w trakcie odbiorów śmigłowców wystąpiły usterki eksploatacyjne – co do czasu ich usunięcia przez WSK „PZL-Świdnik” S.A. uniemożliwiało ich przekazanie do macierzystych jednostek wojskowych.

Do chwili obecnej WSK „PZL-Świdnik” S.A. przekazały z opóźnieniem trzy z pięciu śmigłowców W-3WA RM. Na czwartym śmigłowcu przeprowadzana jest aktualnie procedura odbioru, zaś odbiór piątego śmigłowca z uwagi na stwierdzenie występowania drgań został wstrzymany do czasu ich usunięcia przez WSK „PZL-Świdnik” S.A.

Ponadto informuję, że Inspektorat Uzbrojenia zawarł z WSK „PZL-Świdnik” S.A. umowę na unifikację trzech kolejnych śmigłowców – co zapewni posiadanie przez Siły Zbrojne RP 8 doposażonych śmigłowców W-3WA RM w wersji ratownictwa morskiego.

Dodatkowo w ramach trwającego postępowania Pilnej Potrzeby Operacyjnej Siły Zbrojne pozyskują śmigłowce zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) wyposażone dodatkowo w sprzęt medyczny pozwalający na prowadzenie akcji poszukiwawczo- ratowniczych CSAR - bojowego poszukiwania i ratownictwa. Śmigłowce te będą mogły wspierać możliwości zmodernizowanych śmigłowców W-3WA RM w zakresie ratownictwa morskiego.

Odnosząc się do ostatniego pytania interpelacji informuję, że przywrócenie dyżuru na lotnisku w Gdyni stanowi priorytet, jednak wiąże się to z wywiązaniem się z umowy na unifikację pięciu śmigłowców W-3 RM „Anakonda” do jednolitej wersji W-3WA RM przez Wykonawcę umowy – WSK „PZL -Świdnik” S.A.

Bartosz KOWNACKI
Ciekawe, co napisze MON, gdyby się okazało, że wszystkie "modernizowane" w ostatnich latach W-3 mają te same, wadliwe części?

A, hm, rządowe VIP-Sokoły też uziemione, czy "mogą latać po przeglądzie"? ;)

Autor:  reed [ 28 cze 2017, o 11:55 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Dla informascji:
http://pikio.pl/caracale-ktorymi-pogard ... ie-innego/

Autor:  _jp_ [ 3 lip 2017, o 15:05 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

A u nas http://www.defence24.pl/622270,smiglowcowe-postepowanie-przyspiesza-powolano-zespoly-ds-offsetu
MON napisał(a):
Powołuje się Zespół Negocjacyjny do przygotowania i przeprowadzenia negocjacji umowy offsetowej związanej z dostawą śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych (ZOP) wyposażonych dodatkowo w sprzęt medyczny pozwalający na prowadzenie akcji poszukiwawczo-ratowniczych CSAR – bojowego poszukiwania i ratownictwa, która ma być zawarta pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Ministra Obrony Narodowej a wyłonionym w ramach postępowania o udzielenie zamówienia zagranicznym dostawcą.

Autor:  _jp_ [ 4 lip 2017, o 11:44 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Pierwsze przecieki na temat przyczyn awarii Sokoła we Włoszech http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/85048-2017_06_22_pozar_w_3pl_w_wenecji_euganejskiej-2.html#post1244562

Autor:  _jp_ [ 15 lip 2017, o 10:30 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Ponoć zawieszenie lotów W-3 już zdjęte? Widział ktoś, czy anakondy w Trójmieście już latają?

Jeszcze dwie "modernizują się" w Świdniku, a trzy czekają w kolejce http://www.nadmorski24.pl/aktualnosci/32499-gdynia-nadal-bez-anakond-mon-wyjasnia-sprawe.html

Autor:  _jp_ [ 19 lip 2017, o 21:05 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

A teraz wpis od wk(...)wionej załogi z Darłowa https://www.facebook.com/darlowo/posts/1444076382306303
Cytuj:
Piloci SAR z GL Darłowo pragną podziękować grupie wczasowiczów, którzy ostatniej nocy (18-19.07) postanowili uatrakcyjnić realizację naszego nocnego treningu z "Tajfunem" i doświetlali nas laserem z plaży w przy wyjściu od "drogi na plażę" w miejscowości Kopań. Naprawdę nie ma nic bardziej ekscytującego niż świecenie laserem po kabinie załogi gdy ta pracuje nad jednostką pływającą z ratownikiem na zewnątrz.
Z życzeniami dalszych fantastycznych pomysłów.....
Przepraszam wszystkich niewinnych za sarkazm, ale moze w ten sposób dotrze, zaś postronni także będą reagować na tego typu zachowania. Nie jesteśmy dla siebie....

Autor:  _jp_ [ 20 lip 2017, o 11:05 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

UWAGA!!! - Zmiana systemu dyżurów śmigłowców SAR!!!

http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_345.html
BLMW napisał(a):
19.07.2017
Czasowe zmiany w systemie dyżurów SAR
Od 19 lipca wprowadzone zostały czasowe zmiany w pełnieniu dyżurów przez załogi śmigłowców ratowniczych Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Do końca sierpnia częściowo przywrócony zostaje drugi punkt dyżurowania śmigłowca SAR.

Od 19 lipca do 31 sierpnia całodobowy dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach. Jednocześnie w 44 Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie, w godzinach od 11.00 do 19.00, w gotowości do prowadzenia działań ratowniczych utrzymywany będzie drugi śmigłowiec – Mi-14PŁ/R lub W-3WARM.

W związku z ograniczoną liczbą maszyn w wersji ratowniczej oraz koniecznością ciągłego szkolenia ich załóg od 1 września ponownie w całodobowej gotowości do działań SAR nad obszarami morskimi i lądowym pasie nadmorskim utrzymywany będzie jeden śmigłowiec. Tak jak dotychczas dyżury pełnione będą na przemian przez załogi śmigłowców W-3WARM Anakonda i Mi-14PŁ/R z 43 i 44 Bazy Lotnictwa Morskiego na lotnisku w Darłowie. Przez cały czas system ratownictwa w polskiej strefie odpowiedzialności SAR na Bałtyku wspiera załoga samolotu patrolowego Bryza pełniąca dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.(...)
Wygląda na to, że w Darłowie zabrakło załóg z uprawnieniami do nocnych lotów? :-?

Proponuję proste zadanie matematyczno-nawigacyjne: 10 NM na NW od Kołobrzegu tonie kuter rybacki. Z uwagi na porę nocną śmigłowiec ratowniczy leci z Gdyni (z międzylądowaniem w Darłowie dla uzupełnienia paliwa). Po jakim czasie od wezwania pomocy doleci w rejon akcji??? :-(

BLMW napisał(a):
(...) Na początku 2014 roku Inspektorat Uzbrojenia podpisał z zakładami lotniczymi PZL – Świdnik umowę na modyfikację pięciu najstarszych śmigłowców Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej typu W-3. Prace unifikujące je do jednolitej wersji wyposażenia W-3WA i W-3WARM były realizowane na pięciu maszynach: dwóch transportowych W-3T oraz trzech W-3RM Anakonda. W związku z ograniczoną liczbą maszyn w wersji ratowniczej oraz koniecznością ciągłego szkolenia ich załóg od 1 października 2015 roku w całodobowej gotowości do działań SAR nad obszarami morskimi i lądowym pasie nadmorskim utrzymywany był jeden śmigłowiec SAR.
Do chwili obecnej prace modernizacyjne zakończono na czterech z pięciu wyżej wymienionych maszyn a dwa śmigłowce transportowe przystosowano do wykonywania zadań ratowniczych. Jednocześnie, pod koniec ubiegłego roku, rozpoczął się drugi etap procesu modernizacji śmigłowców W-3 obejmujący kolejne trzy maszyny ratownicze tego typu. Jeszcze w grudniu do zakładów lotniczych w Świdniku przekazano pierwszą z nich. Kolejna trafiła tam w ubiegłym tygodniu. Trzecia zostanie przekazana w przyszłym miesiącu.(...)
Czyli w Darłowie ostały się dwa ratownicze Mi-14 PŁ/R i jedna stara Anakonda, która wkrótce trafi do Świdnika. W Gdyni są dwa anakondowane Sokoły (raczej do lotów szkoleniowych niż ratowniczych) i dwie zmodernizowane Anakondy, trzy Anakondy są obecnie w Świdniku.

BLMW napisał(a):
(...) W tym roku wdrożona zostanie także procedura wydłużenia resursu dwóch śmigłowców ratowniczych Mi-14PŁ/R, która ma pozwolić na ich eksploatację przez kolejne cztery lata.
- "papier wszystko przyjmie", ale czy konstrukcja to jeszcze wytrzyma? :-(

Autor:  _jp_ [ 4 sie 2017, o 09:20 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Ciąg dalszy "uporczywej terapii" Mi-14 http://m.radiogdansk.pl/wiadomosci/item/64091-najwieksze-smiglowce-polskiej-nadal-beda-latac-granica-to-42-lata
radiogdansk.pl napisał(a):
czwartek, 03 sierpnia 2017 10:12
Największe śmigłowce polskiej marynarki wojennej nadal będą latać. Granica to 42 lata

Największe śmigłowce polskiej marynarki wojennej prawdopodobnie nie zostaną wycofane ze służby w najbliższych miesiącach. Jest plan, aby przedłużyć resurs wielozadaniowych Mi-14.

Ich wycofanie w najbliższych miesiącach - w obliczu braku nowych śmigłowców - mogłoby sprawić duże problemy Marynarce Wojennej. Dlatego rozpoczęto prace nad dopuszczeniem ich do lotów w kolejnych latach.

- Myślimy, że będzie można je eksploatować do czasu, gdy od ich daty produkcji miną 42 lata. To termin, którego już nie przekroczymy. Obecnie trwają prace weryfikacyjne dotyczące tego, które śmigłowce można dopuścić do dalszej eksploatacji. Prowadzą je Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 w Łodzi oraz Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie. Jeżeli te prace skończą się z powodzeniem, to resurs poszczególnych śmigłowców zostanie przedłużony o mniej więcej 4 lata - mówi kmdr dypl. pil. Jarosław Czerwonko, zastępca dowódcy Gdyńskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.

42 LATA TO GRANICA

Próba przedłużenia resursu dotyczy 6 śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych i 2 ratowniczych. Decyzja ma zapaść do końca tego roku. Przedłużenie resursu będzie oznaczało, że Mi-14 będą latały w zależności od daty wprowadzenia do służby do 2020 lub 2021 roku - będą miały wtedy 42 lata.

Zdaniem kmdr. Czerwonko, mimo, że Mi-14 latają już od ponad 30 lat, nie służą jedynie do podtrzymywania umiejętności pilotów, a wciąż są w stanie wykonywać swoje główne zadania.

- Duże śmigłowce są bardzo potrzebne do ratowania życia na morzu. W przypadku większej tragedii duże śmigłowce są w stanie więcej zrobić. Jeśli zaś chodzi o zadania ZOP-owskie, to należy podkreślić, że te maszyny bardzo zmieniły się od 1983 roku, gdy były do nas sprowadzane. Mają zmodyfikowane stacje hydroakustyczne. Jest też inne wyposażenie, jeśli chodzi o zwalczanie okrętów podwodnych. Mowa np. o torpedach MU-90, które należą do najnowocześniejszych w swojej klasie. Nie zmienia to oczywiście faktu, że wyczekujemy na nowe śmigłowce - mówi kmdr Czerwonko.

Sylwester Pięta/mich

Autor:  Maar [ 20 sie 2017, o 07:33 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Nawet na 'pół gwizdka' ratować nie będą.
Nie będzie śmigłowców i już, ot, dobra zmiana.
http://gdynia.naszemiasto.pl/artykul/po ... id,tm.html

Autor:  Ryczaca 40ska [ 20 sie 2017, o 08:07 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
Ciąg dalszy "uporczywej terapii" Mi-14 http://m.radiogdansk.pl/wiadomosci/item/64091-najwieksze-smiglowce-polskiej-nadal-beda-latac-granica-to-42-lata
radiogdansk.pl napisał(a):
czwartek, 03 sierpnia 2017 10:12
Największe śmigłowce polskiej marynarki wojennej nadal będą latać. Granica to 42 lata

42 LATA TO GRANICA



wiek nie wiele znaczy jeśli konstrukcja jest udana i dobrze serwisowana.

Np B-52 mają po 55 lat i dalej latają .

Cytuj:
Most of the B-52 airframes are original and their longevity is a testimony to the original design engineers.


Cytuj:
Even with the modernization, the currently flying B-52s are all about 55 years old


https://www.wired.com/2016/04/gods-green-earth-b-52-still-service/

Autor:  Stara Zientara [ 20 sie 2017, o 08:33 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Ryczaca 40ska napisał(a):
jeśli konstrukcja jest udana i dobrze serwisowana.
Jeśli...

Porównywałem kiedyś wymagania techniczne na pistolet dla wojska amerykańskiego i polskiego. Gdy pistolet dla polskiej armii się rozsypywał, to ten dla armii amerykańskiej mógł się pierwszy raz zaciąć.

Autor:  Jurmak [ 20 sie 2017, o 08:37 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Ryczaca 40ska napisał(a):
wiek nie wiele znaczy jeśli konstrukcja jest udana i dobrze serwisowana.


Hymmm jest jeszcze taki mały drobiazg - warunki w jakich jest sprzęt eksploatowany

Autor:  _jp_ [ 20 sie 2017, o 19:42 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jurmak napisał(a):
Ryczaca 40ska napisał(a):
wiek nie wiele znaczy jeśli konstrukcja jest udana i dobrze serwisowana.

Hymmm jest jeszcze taki mały drobiazg - warunki w jakich jest sprzęt eksploatowany

... I jak jest "hangarowany" - a Mi-14 przez te dziesiątki lat eksploatacji były parkowane "pod chmurką" za nadmorską wydmą...

Już i tak latają dłużej niż producent przewidywał.

Autor:  Jurmak [ 21 sie 2017, o 16:09 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

"Pada więc z ust ministra dość jasna sugestia, że śmigłowce możemy nabyć bez offsetu. Niecały rok po tym jak z powodu rzekomych offsetowych niedociągnięć zrezygnowaliśmy z długo negocjowanego kontraktu."
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka ... h-lat.read

Autor:  666 [ 21 sie 2017, o 17:41 ]
Tytuł:  Andrzej Duda miał wypadek na skuterze

Co tam śmigłowce, mamy skutery:
http://www.rp.pl/Kraj/170829929-Prezydent-Andrzej-Duda-mial-wypadek-na-skuterze-wodnym.html

Autor:  AIKI [ 22 sie 2017, o 07:12 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wojskowe-smiglowce-ratunkowe-morze-baltyk,168,0,2356904.html

Autor:  cine [ 22 sie 2017, o 09:38 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jak dla mnie to "dziennikarz" coś usłyszał ale nie do końca wiedział o co chodzi.
Mi-14 idą do "remontu" ale zostają jeszcze Anakondowate.
Czyli trzeba się modlić żeby nie było większej katastrofy. W tym obecna ekipa jest niezła.
Świetnie napisany "artykuł":
"...naszą strefę przybrzeżną patrolują przez całą dobę dwie maszyny."
Jak dla mnie to debil pisał.

Autor:  _jp_ [ 22 sie 2017, o 10:12 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

cine, Mi-14PŁ/R nie "idą do remontu", bo remont i to generalny, połączony ze znaczną przeróbką kadłuba przechodziły w latach 2008-11. Teraz chodzi tylko o to, aby komisyjnie stwierdzić, że "jeszcze przez 4 lata się nie rozsypią w powietrzu" i znaleźć chętnych do podpisania protokołu :oops:

Autor:  cine [ 22 sie 2017, o 16:28 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

_jp_ napisał(a):
cine, Mi-14PŁ/R nie "idą do remontu",

A cudzysłów widział?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

http://www.defence24.pl/650069,dyzury-s ... -i-oksywiu

Autor:  _jp_ [ 31 sie 2017, o 19:41 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

I mamy niejako oficjalny komunikat http://blmw.wp.mil.pl/pl/1_358.html
BLMW napisał(a):
30.08.2017
Śmigłowce BLMW w systemie dyżurów SAR
W nawiązaniu do komunikatu z 19 lipca dotyczącego pełnienia dyżurów przez załogi śmigłowców ratowniczych Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej informujemy, że wprowadzone czasowo zmiany zostaną utrzymane do odwołania.

Od 19 lipca całodobowy dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach. Jednocześnie w 44 Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie, w godzinach od 11.00 do 19.00, w gotowości do prowadzenia działań ratowniczych utrzymywany jest drugi śmigłowiec – Mi-14PŁ/R lub W-3WARM. Taki system dyżurów będzie również funkcjonował po zakończeniu sezonu wakacyjnego, czyli od dnia 1 września. W gotowości do działań SAR utrzymywana jest także załoga samolotu patrolowego Bryza, dyżurująca na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.

Utrzymywanie sił gotowych do ratowania zdrowia i życia w tzw. polskiej strefie odpowiedzialności SAR (ang. Search and Rescue) na Bałtyku to zadanie wynikające między innymi z podpisanej przez nasz kraj Międzynarodowej Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim. Strefa ta obejmuje obszar ponad 30 000 km² powierzchni morza a Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną formacją lotniczą utrzymującą ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi.
znaczy... jak się topić, to na Zatoce,
jak na Środkowym Wybrzeżu, to między 1100 a 1900,
jak na Zachodnim Wybrzeżu, to dzwonić po Duńczyków (sprawdzając najpierw, czy akurat dyżurują na Bornholmie) lub Niemców :-(

Autor:  Jurmak [ 27 wrz 2017, o 18:48 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Ale się rozlatali...

Załączniki:
sar_01.JPG
sar_01.JPG [ 69.65 KiB | Przeglądane 7646 razy ]
sar_02.JPG
sar_02.JPG [ 86.88 KiB | Przeglądane 7646 razy ]

Autor:  mazok [ 10 paź 2017, o 09:24 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

3 Anakonda w linii:

Cytuj:
7 października na swoim macierzystym lotnisku 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Darłowie wylądował zmodernizowany śmigłowiec W-3WARM. To jeden z dwóch tego typu wiropłatów znajdujących się na wyposażeniu Darłowskiej Grupy Lotniczej i piąty zmodernizowany przez PZL Świdnik.


Na wyposażeniu Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej znajduje się osiem śmigłowców W-3, w tym sześć w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach i dwa w Darłowskiej Grupie Lotniczej wchodzącej w skład 44. Bazy Lotnictwa Morskiego / Zdjęcie: kpt. Mariusz Kalinowski, Gdyńska Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej

Wraz z powrotem śmigłowca W-3WARM Anakonda (nr takt. 0505) wykonany został pierwszy kontrakt, podpisany w 2014 pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia, a zakładami lotniczymi PZL Świdnik, dotyczący unifikacji do jednolitej wersji wyposażenia morskich śmigłowców W-3 starszych serii, Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Modernizacji poddano dwa wiropłaty transportowe W-3T i trzy ratownicze W-3RM.

Zmodernizowane W-3 otrzymały m.in. cyfrowy system sterowania silnikami FADEC, nowe wyposażenie ratownicze i kamery termowizyjne sprzężone z reflektorami-szperaczami. Śmigłowce wyposażone są również w system automatycznej identyfikacji jednostek pływających AIS, który znacznie usprawnia prowadzenie ewakuacji poszkodowanych z pokładów statków. W kabinie transportowej pojawiło się stanowisko respiratora i pompy infuzyjnej.

Dwa zmodernizowane śmigłowce transportowe W-3T powróciły, już w wersji W-3WA, do macierzystej jednostki, tj. 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach, w lutym i marcu br. Kolejne dwie ratownicze anakondy, w wersji W-3WARM, dotarły do Gdyni i Darłowa odpowiednio w kwietniu i czerwcu (Zmodernizowana Anakonda wróciła do Darłowa, 2017-06-05). Śmigłowiec o nr takt. 0505 jest więc piątym z kolei, który po modernizacji wraca do macierzystej jednostki.

Pod koniec ub.r. rozpoczął się także drugi etap unifikacji, obejmujący kolejne trzy śmigłowce Anakonda (Unifikacja kolejnych Anakond , 2016-12-09). Pierwszy z tych wiropłatów dostarczono do Świdnika w grudniu 2016, a dwa kolejne w lipcu i sierpniu 2017. Zakończenie drugiego etapu procesu modyfikacji planowane jest na koniec 2018. Po jej zakończeniu wszystkie śmigłowce W-3 lotnictwa morskiego będą miały identyczne wyposażenie, co znacznie usprawni proces szkolenia i eksploatacji. Poprawi także bezpieczeństwo realizowanych zadań.

Anakonda to śmigłowiec przeznaczony do wykonywania zdań poszukiwawczo - ratowniczych nad wodą i lądem, w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy. Na pokład może zabrać do ośmiu rozbitków (w pozycji leżącej dwóch). Jest wyposażony w dźwig burtowy z wciągarką elektryczną przeznaczoną do podnoszenia lub opuszczania ludzi i ładunków za pomocą pętli, chusty, kosza ratowniczego lub noszy. W skład załogi W-3 wchodzi dowódca, drugi pilot, ratownik, technik i opcjonalnie lekarz.

Na podstawie informacji GBLMW


Obrazek

Zródło: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=23482

Autor:  Jurmak [ 13 paź 2017, o 12:47 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Tia... Niech żyje nam najlepszy minister RP...

http://www.defence24.pl/681136,mi-14-dl ... zeto-prace

Autor:  Jaromir [ 13 paź 2017, o 16:27 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jurmak napisał(a):
Tia... Niech żyje nam najlepszy minister RP...

http://www.defence24.pl/681136,mi-14-dl ... zeto-prace

Te planowane śmigłowce "ZOP z opcją SAR" to dla celów ratownictwa morskiego jest większa chyba jeszcze bzdura, niż poszukiwanie odważnych, którzy podpiszą się pod reanimacją postowieckich czterdziestolatków.... Bez których w Polsce zabraknie śmigłowców morskiego SAR z prawdziwego zdarzenia (hint - "prawdziwe zdarzenie" wyklucza wszelkie klony "Sokoła"...).
Eeeech, czy czymś tak poważnym, jak lotnicze zabezpieczenie poszukiwania i ratowania życia na morzu musi zajmować się w Polsce instytucja tak niepoważna, jak MON?

Autor:  cine [ 13 paź 2017, o 18:30 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jaromir napisał(a):
...czy czymś tak poważnym, jak lotnicze zabezpieczenie poszukiwania i ratowania życia na morzu musi zajmować się w Polsce instytucja tak niepoważna, jak MON?

Jaromir, bój Ty się Boga! Jeszcze trochę popi.... i oddadzą to Ministerstwu Zdrowia!
Dopiero będziesz miał minę :mrgreen:

Autor:  Wert23 [ 13 paź 2017, o 18:33 ]
Tytuł:  Re: Śmigłowce "ratują na pół gwizdka"

Jaromir napisał(a):
Eeeech, czy czymś tak poważnym, jak lotnicze zabezpieczenie poszukiwania i ratowania życia na morzu musi zajmować się w Polsce instytucja tak niepoważna, jak MON?

Może wg mnie. Zależy kto zarządza. Pokaż mi kraj, w którym minister MON opowiada bzdury, idiotyzmy, wielokrotnie i nadal jest na stanowisku. A piastuje je po wcześniejszym ujawnieniu światu zwerbowanych przez Polskę agentów.
Eeeech podzielam w 100%.

Strona 29 z 56 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/