Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Zjawa IV na mieliźnie
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=18&t=25508
Strona 23 z 24

Autor:  Jaromir [ 8 mar 2017, o 16:04 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

_jp_ napisał(a):
Izba Morska przynajmniej może wskazać "winnego" i jakoś go ukarać. Natomiast ja nie rozumiem, po co wypadki bada PKBWM, która co do zasady - "winnych" nie wskazuje... i co najwyżej pisze "do wypadku przyczynił się czynnik ludzki".

Może po to, by było mniej wypadków - dzięki temu, że powstaje baza wiedzy o ich możliwych przyczynach, zbadanych w usystematyzowany sposób? Zauważ też, że PKBWM realizuje w ten sposób rolę, która wynika z międzynarodowych zobowiązań Polski.
Poza tym PKBWM wydaje "zalecenia"...

BTW - wskazywanie i karanie ew. "winnych" zostawiłbym sądom powszechnym, tu żadna IM niepotrzebna.

Autor:  SIRK [ 9 mar 2017, o 00:55 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

_jp_ napisał(a):
Izba Morska przynajmniej może wskazać "winnego" i jakoś go ukarać. Natomiast ja nie rozumiem, po co wypadki bada PKBWM, która co do zasady - "winnych" nie wskazuje... i co najwyżej pisze "do wypadku przyczynił się czynnik ludzki".

Mam nadzieje, że tylko prowokujesz lub żartujesz, zresztą bardzo nieodpowiedzialnie.

Autor:  Młody Zbieraj [ 16 mar 2017, o 00:17 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Za Facebookiem Zjawy:

Cytuj:
Bez zmian. Holownik Ikar stoi w Gdańsku i czeka na pogodę.

Autor:  harcerz [ 17 mar 2017, o 09:24 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Czy topielec juz w polszy?:)

Wyrazy szacunku
Harcerz

Autor:  reed [ 17 mar 2017, o 15:27 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Ejdzej napisał(a):
Swoją drogą baza orzeczeń IM ma się świetnie. Co jakiś czas tam zaglądam i ostatnia aktualizacja była parę lat temu, a w czasie reorganizacji prac IM strona nie działała chyba z rok;)


Niestety, po ostatnich zmianach w ustawie brak zgody ustawodawcy do
publikowaniu orzeczeń IM

Autor:  _jp_ [ 17 mar 2017, o 19:20 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

harcerz napisał(a):
Czy topielec juz w polszy?:)

Wyrazy szacunku
Harcerz

Raczej chyba pionier albo komsomolec :-?

Autor:  666 [ 17 mar 2017, o 19:29 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Złóż wniosek w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej o treść orzeczenia wraz z uzasadnieniem, na co prezes sądu (czy kto tam jest organem w IM) ma 14 dni.

-----
reed napisał(a):
Niestety, po ostatnich zmianach w ustawie brak zgody ustawodawcy do publikowaniu orzeczeń IM

Autor:  Młody Zbieraj [ 19 mar 2017, o 14:30 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Via FB Zjawy:

Cytuj:
Holownik Ikar wypłynął po Zjawę z Gdańska do portu Dragor. ETA we wtorek do południa.
Uprasza się o trzymanie kciuków.


Pełna informacja na stronie CWM:
http://cwm.edu.pl/zjawa-wkrotce-wroci-do-polski

Autor:  Młody Zbieraj [ 22 mar 2017, o 20:31 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Via FB Zjawy:

Cytuj:
Z ponad dobowym opóźnieniem spowodowanym silnymi prądami w cieśninie Sund, holownik Ikar wszedł do portu Dragor. Rozpoczyna się załadunek Zjawy na ponton.

Autor:  Stara Zientara [ 23 mar 2017, o 20:00 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Ikar mija już Arkonę (kursem na Świnoujście). :)

Autor:  żeglarzTom [ 23 mar 2017, o 22:14 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Kurs na Darłowo... Wygląda jak na Świnoujście gdyż ponton ma dopuszczenie do ruchu max na 20Mm od lądu... więc robi zawijas i chwilę będą szli w kierunku Świnkowa...

Autor:  Stara Zientara [ 23 mar 2017, o 22:24 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Aktualnie jest na wysokości Sassnitz i przyjął już kurs na Darłowo.

Autor:  Nicram [ 23 mar 2017, o 22:27 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Ważne, że do celu.

Autor:  redgrist [ 24 mar 2017, o 11:52 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Zjawa już w Darłowie. O 11 weszli w główki, jeśli na kamerce jest prawidłowa godzina.

Załączniki:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 319.84 KiB | Przeglądane 10575 razy ]

Autor:  bratanek65 [ 4 kwi 2017, o 01:17 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Gdyby ktoś miał info ile taka eskapada po jacht może kosztować (wiem, że dużo) a nie jest to tajne to prosiłbym o cynk.
Będę zobowiązany.
Niedaleko stoi coś interesującego co można by w podobny sposób...

Autor:  User319 [ 11 kwi 2017, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Dla pasjonatów tematu przyholowanie S/Y Zjawa IV do Stoczni w Darłowie.
https://www.youtube.com/watch?v=MCzKfpCyHfg

Autor:  Młody Zbieraj [ 5 lip 2017, o 08:25 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Jakieś wieści z remontu?

Autor:  Leszek [ 5 lip 2017, o 22:45 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

bratanek65 napisał(a):
Gdyby ktoś miał info ile taka eskapada po jacht może kosztować (wiem, że dużo) a nie jest to tajne to prosiłbym o cynk.
Będę zobowiązany.
Niedaleko stoi coś interesującego co można by w podobny sposób...

300 tyś zł. Jest to możliwe, że aż tyle?

Autor:  Jurmak [ 6 lip 2017, o 04:33 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Leszek napisał(a):
300 tyś zł. Jest to możliwe, że aż tyle?


Tylko tyle?

Autor:  Wojtek Bartoszyński [ 6 lip 2017, o 16:58 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Jurmak napisał(a):
Tylko tyle?
no właśnie: jak to możliwe że tylko tyle?
Leszek napisał(a):
300 tyś zł.
PAC: "tys." to skrót od tysięcy, tam nie występuje litera "ś", więc w skrócie też jej nie ma prawa być... za to kropka być powinna. ->1 ->2

Autor:  Stara Zientara [ 7 lip 2017, o 09:47 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Jurmak napisał(a):
Tylko tyle?
Transport Zjawy z Dragor do Darłowa został częściowo zasponsorowany przez armatora holownika Ikar i cena była bardzo promocyjna.

Autor:  _jp_ [ 7 lip 2017, o 18:58 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

A czy ubezpieczyciel coś za to holowanie wypłaci(ł)?

Autor:  Antoni [ 13 sie 2017, o 05:52 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Czy coś się dzieje ze Zjawą ?

Autor:  Ryczaca 40ska [ 4 gru 2017, o 04:40 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Wie ktoś co ze Zjawą ? Czy V jest szykowana ?

Autor:  bury_kocur [ 4 gru 2017, o 08:40 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Ryczaca 40ska napisał(a):
Czy V jest szykowana ?


Nie słyszałem, aby ktoś chciał wyłożyć kasę na następną udkę ...

Były gdzieś takie pomysły ?

PS - a nie myślałaś - skoro zadałaś to pytanie - aby samemu taki zakup sfinansować ? :rotfl:

Autor:  Zbieraj [ 4 gru 2017, o 14:35 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Wyłożenie kasy nie jest takie proste. Sponsorzy może by się znaleźli, ale jeśli ktoś miałby ochotę na dofinansowanie harcerzy - to niekoniecznie musi mieć ochotę na dofinansowanie Skarbu Państwa.

Bo przy okazji wyszła sprawa podobna, jak parę lat temu z "Darem Młodzieży".
CWM jest tylko (albo aż) armatorem Zjawy. Właścicielem jest Skarb Państwa. Dowcip polega na tym, że Skarb Państwa o tym nie wie i Zjawy nie ma tam w żadnych kwitach. :roll:

Nu, znaczit - bardaczok, kak obyczno. :D

Na razie - nie ma żadnej decyzji, co dalej ze Zjawą. Chyba, że Rafał coś wie.

A tymczasem - na stronie Statens haverikommission, czyli szwedzkiej komisji ds. badania wypadków opublikowano końcowy raport.
Na razie po szwedzku, z adnotacją: The English version will be published when it has been translated.

Jest tu:
http://www.havkom.se/assets/reports/RS2 ... awa-IV.pdf

Na tekst angielski musimy poczekać. No, chyba, że Bury-namolnik namówi kogoś ze szwedzkolubnej rodziny, żeby to walnąć od razu po polsku.

A może ktoś z 3City uwiedzie literacko Bognę-Katarzynę-Florentynę? :D

Autor:  bury_kocur [ 4 gru 2017, o 15:16 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Zbieraj napisał(a):
Bury-namolnik namówi kogoś ze szwedzkolubnej rodziny, żeby to walnąć od razu po polsku.


Jak Cie lubię Mordko - 54 strony ...

Miej litość w sercu...

PS moja szwedzka rodzina ma właśnie urlop i łowi na Kanarach rekiny
Załącznik:
Rekiny w niebezpieczeństwie.jpg
Rekiny w niebezpieczeństwie.jpg [ 163.29 KiB | Przeglądane 8657 razy ]


I nie widzę żadnej szansy na owo tłumaczenie :-(

Autor:  Ryczaca 40ska [ 4 gru 2017, o 17:51 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Zbieraj napisał(a):
A tymczasem - na stronie Statens haverikommission, czyli szwedzkiej komisji ds. badania wypadków opublikowano końcowy raport.
Na razie po szwedzku, z adnotacją: The English version will be published when it has been translated.

Jest tu:
http://www.havkom.se/assets/reports/RS2 ... awa-IV.pdf



większość raportu wydaje się być poświęcona kompasowi, deklinacji i dewiacji.

A tu jest co google translate myśli n/t posumowania :

3.1
Investigate accession results
a)
Neither v the sleeve or stove one on board worked.
b)
The board board was spartan and limited to such as could be cooked with hot water.
c)
available and updated paper charts were not used, without navigation was carried out using
old charts andthe master's private computer, which did not meet ECDIS - standard.
d)
The location of the compasses and the knowledge of their function were lack temporary.
e)
It was the first man's travel in the area.
f)
Styrman paid some attention to other tasks than navigation (Draining).
g)
It can not be excluded that the ruler confuses they area Falsterborev with the guy Falsterborev.
h)
Guardian officer did not follow it by the commander planned route.
i)
The vessel was exposed to drift to the east.
j)
The vessel entered a basic area and grounded.
k)
The trip was insufficiently planned and inadequately completed.
l)
The inadequate conditions on board have probably been affected planning one and implementationt of the trip negative.

Autor:  Zbieraj [ 4 gru 2017, o 17:57 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Ryczaca 40ska napisał(a):
Styrman paid some attention to other tasks than navigation (Draining).
A tego nie wytłuściłeś? :D

Autor:  Ryczaca 40ska [ 4 gru 2017, o 18:07 ]
Tytuł:  Re: Zjawa IV na mieliźnie

Zbieraj napisał(a):
Ryczaca 40ska napisał(a):
Styrman paid some attention to other tasks than navigation (Draining).
A tego nie wytłuściłeś? :D


Bo nie byłem pewien o kogo chodzi. Wygląda na to ze Styrman to 1 oficer.

Dzięki uprzejmości google translate tu jest 3.2

Cytuj:
3.2 Causes of the accident
The grounding was caused by that the ship was carried out on a route like was believed to be safe, without to position verify des using complementary navigation methods.
Drift of wind and power can also brought the ship closer to the shallow area than that predicted.
A B idragande cause has likely been to mate in part been busy with other duties under tires. It is not
either excluded it has occurred a confusion of the Falsterborev area with the guy Falsterborev, which
surely contributed agit until the ship is submitted to it shallow area. Bad conditions with Spartan maths, cold and moisture have likely to affect the planning and implementation of the trip negatively.

Strona 23 z 24 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/