Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 08:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 15:39 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Mam nadzieję, że ludzie OK.



Lepiej widać na tym. Hamowanie kotwicą nie wyszło (SIRK będzie miał używanie :) o, chociaż może nie, bo on chyba twierdził że to manewr nie stosowany nawet awaryjnie :) )

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 15:51 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Pięć osób w szpitalu o ofiarach nic nie jest napisane (całe szczęście)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 18:20 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
2-minutowa przerwa w dopływie prądu...


Załączniki:
volcano-bum.png
volcano-bum.png [ 141.95 KiB | Przeglądane 5473 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wg STV 13 osób w szpitalu

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
jarek556 napisał(a):
2-minutowa przerwa w dopływie prądu...
Możesz to przybliżyć?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wątpię, czy przerwa zasilania była tylko dwuminutowa, a nie kilka razy dłuższa dłuższa.
A przynajmniej czytam* tu i ówdzie, że zasilanie odzyskano dopiero w kilka minut po kolizji z falochronem.
Niemniej - to właśnie awaria zasilania była przyczyną utraty kontroli nad statkiem. Piszą, że stanął agregat prądotwórczy, co wraz z nieprawidłowym działaniem systemu automatycznego uruchamiania innych agregatów (w tym awaryjnych...) było przyczyną utraty sterowności i sterowania maszyną.
A w konsekwencji - niekontrolowany zwrot o 270' i wyrżnięcie w falochron...
W którym był rurociąg do zaopatrywania statków w paliwo....
Z którego to rurociągu wyciekło między 100 a 200 tys. litrów paliwa...
Co spowodowało alarm "ekologiczny", zagrożenie plaż i prewencyjne zamknięcie zakładu odsalania wody morskiej.
Co spowodowało przerwy w dostawach wody pitnej w niektórych rejonach wyspy.
Itd, itp...

Dobrze ze nie było ofiar śmiertelnych - ale rachunek do zapłacenia dla ubezpieczycieli - będzie spooory...

*) Automatyczne tłumaczenia googla z hiszpańskiego na nasze - są do dupy. Ale już tłumaczenia na angielski chyba nieźle oddają sens oryginalnego tekstu:
https://translate.google.pl/translate?s ... edit-text=
https://translate.googleusercontent.com ... psQaaXgs1Q
https://translate.googleusercontent.com ... GLt_Kw02oA
https://translate.googleusercontent.com ... gfkyIbUjNQ
https://translate.googleusercontent.com ... 2KLroMfLcQ

A tu fotki:
http://www.laprovincia.es/multimedia/fo ... almas.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: Leszek, nauaag, redgrist
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Moniia napisał(a):
Hamowanie kotwicą nie wyszło (SIRK będzie miał używanie o, chociaż może nie, bo on chyba twierdził że to manewr nie stosowany nawet awaryjnie )

Tak lub dużo groźniej kończy się prawie każdy manewr „awaryjnego hamowania kotwicą”. No chyba, że manewr ten będzie wykonywany przez nasze „forumowe autorytety” ale wtedy mamy do czynienia z całkowicie innym wymiarem umiejętności, niestety dla zwykłego żeglarza/marynarza nieosiągalnym.

A co i dlaczego wcześniej napisałem możesz sobie przypomnieć, niczego się nie wypieram; viewtopic.php?f=3&t=18326

Leszek napisał(a):
jarek556 napisał(a):
2-minutowa przerwa w dopływie prądu...
Możesz to przybliżyć?

W każdej szanującej się firmie obowiązuje „media polisy” gdzie przestrzega się pracowników/załogę przed kontaktami z dziennikarzami oraz przekazywania prasie szczegółów takich wypadków.
Co i dlaczego się wydarzyło będzie można się dowiedzieć dopiero z mniej lub bardziej prawdziwego raportu odpowiednich organów. Dyskusja na podstawie kilkuzdaniowych wiadomości serwisowych bardzo często jest po prostu bezprzedmiotowa.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 05:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
SIRK napisał(a):
Tak lub dużo groźniej kończy się prawie każdy manewr „awaryjnego hamowania kotwicą”. No chyba, że manewr ten będzie wykonywany przez nasze „forumowe autorytety” ale wtedy mamy do czynienia z całkowicie innym wymiarem umiejętności, niestety dla zwykłego żeglarza/marynarza nieosiągalnym.


:rotfl: :rotfl: I choć byś się zaklinał, na wszelkie świętości, że brałeś udział w takim UDANYM manewrze, ba... przedstawiał świadków tego to i tak SIRK podsumuje ciebie epitetem "forumowy autorytet" :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jurmak napisał(a):
SIRK napisał(a):
Tak lub dużo groźniej kończy się prawie każdy manewr „awaryjnego hamowania kotwicą”. No chyba, że manewr ten będzie wykonywany przez nasze „forumowe autorytety” ale wtedy mamy do czynienia z całkowicie innym wymiarem umiejętności, niestety dla zwykłego żeglarza/marynarza nieosiągalnym.


:rotfl: :rotfl: I choć byś się zaklinał, na wszelkie świętości, że brałeś udział w takim UDANYM manewrze, ba... przedstawiał świadków tego to i tak SIRK podsumuje ciebie epitetem "forumowy autorytet" :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Ja żem tam bycze jajo czymał :mrgreen: :rotfl: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL