Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 paź 2019, o 09:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 cze 2017, o 08:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 7592
Podziękował : 3346
Otrzymał podziękowań: 1558
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/ameryka ... em/rhdnvdd


Ostatnio edytowano 17 cze 2017, o 18:04 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem błąd w tytule.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 18:28
Posty: 2122
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 620
Otrzymał podziękowań: 1151
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Będzie powołana komisja śledcza.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
"Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową" - by Edward Evan Evans-Pritchard


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 15:47
Posty: 1285
Podziękował : 819
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
No przyrżnął mu w LB


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 16:07 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
Patrząc na zdjęcia
Obrazek

Obrazek wniosek kto komu nie ustąpił nasuwa się sam. ;)


destroyed destroyer
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12175
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 1907
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
To w odwecie za kapitulację Japonii :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
wniosek kto komu nie ustąpił nasuwa się sam.

Hmmm...
Też tak przez chwilę sądziłem, ale poszukałem zapisu z AIS-a Kontenerowca i... już nie sadzę.
Zapis pozycji przechwyconych z AIS ma aż dwa "dziwne" miejsca, odległe o kilka godzin. Niestety nie mam pewności, które z nich było miejscem kolizji:
Załącznik:
DCf3HIOXoAALxY8.jpg
DCf3HIOXoAALxY8.jpg [ 210.99 KiB | Przeglądane 3837 razy ]


Poniżej zrzut z AIS-a pokazujący z bliska pierwsze "dziwne" miejsce, a w nim ponoć manewry kontenerowca kilka minut przed i po zderzeniu:
Załącznik:
DCf-2csXYAAhkJx.jpg
DCf-2csXYAAhkJx.jpg [ 55.38 KiB | Przeglądane 3837 razy ]

Że kolizja miała miejsce właśnie tu - wydają się potwierdzać źródła, mówiące jednogłośnie, że nastąpiła ona ok 55 - 56 Nm na SW od bazy USA w Yokosuka:
Załącznik:
sss.jpg
sss.jpg [ 127.5 KiB | Przeglądane 3829 razy ]

Niestety nie potrafię zweryfikować twierdzeń jakoby zaznaczona pozycja z 1725 UT dotyczyła rzeczywiście momentu na ca 4 minuty przed baga-big-bum...
Jeżeli tak jednak było - to manewry kontenerowca przed kolizją byłyby... mocno, mocno trudne do wytłumaczenia.

Jeżeli natomiast kolizja miała miejsce w drugim z "dziwnych" miejsc na "tracku" AIS kontenerowca:
Załącznik:
DCf3HIPXsAA8a2Q.jpg
DCf3HIPXsAA8a2Q.jpg [ 133.57 KiB | Przeglądane 3837 razy ]

to sprawa wygląda na bardziej oczywistą... Tyle, że to raczej nie jest podawane publicznie miejsce kolizji.

Ja w każdym razie z wnioskami proponuję powstrzymać się nieco. Najlepiej do ogłoszenia wyników działania komisji, rozpatrującej okoliczności wypadku.
Rejestratory VDR (Voyage Data Recorders) nie będą na szczęście "gdybać" ani "ponociować". A przynajmniej te ze statku handlowego...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 19:22 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
Sugerujesz, że tę pętlę robili przed zderzeniem co by lepiej wycelować? - nie rób z nich współczesnych kamikadze. Bardziej logiczne jest, że pętlę wykonali już po zderzeniu - żeby wytracić prędkość i sprawdzić co z "tym drugim".

Jest gdzieś wykres AISa niszczyciela, czy amerykanie płynęli w trybie "utajonym", co też mogłoby przyczynić się do wypadku?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
"Arleigh Burke" z definicji widzi wszystko. Albo oficer wachtowy wykazał sie 200% niekompetencji albo statek handlowy usiłował popełnić samobójstwo.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 21:10 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
... albo było jak w tym dowcipie :)


Może nam sprzedadzą? Wyklepie się i siła bojowa naszego MarWoja wzrośnie o jakieś 1000 o/o :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Japończycy mają swoje okręty AEGIS...
Po za tym wyłączenie tego niszczyciela to wyraźne obniżenie potencjału obrony... Japonii.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2017, o 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Sugerujesz,
Nic nie sugeruję, po prostu pogrzebałem i znalazłem takie nakresy pozycji z AIS.
Razem z niezweryfikowaną (co podkreślałem...) wiadomością, że zaznaczona pozycja z 1725 UT to pozycja przed kolizją.
_jp_ napisał(a):
Bardziej logiczne jest, że pętlę wykonali już po zderzeniu - żeby wytracić prędkość i sprawdzić co z "tym drugim".

Tak, to na pewno jest "bardziej logiczne"... i tak to nawet wygląda na bardziej dokładnym zrzucie pozycji odebranych z AIS-a, jaki znalazłem:
Załącznik:
Fullscreen_6_16_17__8_48_PM.jpg
Fullscreen_6_16_17__8_48_PM.jpg [ 31.29 KiB | Przeglądane 3677 razy ]


Co prawda wytracanie prędkości jest dziwnie powolne, bo o godzinie 1729UT (czyli po ca 1h od potencjalnego miejsca zderzenia - tam gdzie pierwszy raz widać znaczącą zmianę kursu w prawo, dobrze widoczną na rysunku powyżej) oraz po zwrocie o niemal 180° kontenerowiec wciąż ma prędkość 14.6w...
Załącznik:
ACX_Crystal.jpg
ACX_Crystal.jpg [ 14.32 KiB | Przeglądane 3684 razy ]


No i nie za bardzo zdarza się czas, skoro główne źródło (a za nim wszystkie inne) mówi o kolizji około 0230LT (1730UTC) - a pierwsza znacząca zmiana kursu w prawo miała miejsce około 0130LT (1630UTC). Godzina to trochę to daleko na "około"...

BTW - miejsce się wyjaśniło - NYT, czyli operator kontenerowca podaje, że do kolizji doszło "at 20km off the coast of Shimoda", czyli chodzi o pierwsze "dziwne" miejsce na zachowanych zapisach pozycji AIS kontenerowca (znaczy - to, o którym rozmawiamy). NYT też podaje o godzinę wcześniejszy moment zdarzenia (~0130LT) niż Navy...

Chyba naprawdę nie ma co gdybać, są rejestratory danych, działa fachowa komisja, wszyscy współpracują... Za parę tygodni będzie pewnie jakiś raport.
Tylko żal życia siedmiu marynarzy...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2017, o 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 15:47
Posty: 1285
Podziękował : 819
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Tyle elektroniki i taki spektakularny dzwon...., trzeba było się na chwile od monitora oderwać i wyjrzeć przez okno :-(



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2017, o 19:13 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
http://www.bbc.com/news/world-asia-40317341

Od jakiegoś czasu trudno zauważyć jakiekolwiek okna w okrętach wojennych, byc może z uwagi na właściwości przeciwradarowe (pomieszczenie działa jak wielki reflektor radarowy, a szyby nie mają powłok pochłaniających promieniowanie).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2017, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13476
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 554
Otrzymał podziękowań: 4577
Tak, tak, a jak się na blaszanym kadłubie wymaluje okna czarną farbą, to one przy wybuchu nie wylatują, co udowodnił dr Berczyński. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2017, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1201
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 175
Otrzymał podziękowań: 151
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
reed napisał(a):
Tyle elektroniki i taki spektakularny dzwon....,

I znowu temat rzeka - jedni mają i korzystają lub nie a inni mają i korzystają, a i tak dzwon... Przypomniał mi się kawał na tę okoliczność:
Do wypadku przyjeżdża policja, samochód na drzewie, kierowca nieprzytomny, trzeba by zasięgnąć języka od bacy, jedynego świadka zdarzenia.
- Baco - widzieliście co tu się stało?
- Ano widziołem.
- I jak to było?
- Ano było to tok - siedzem se na łące i nagle słysem pisk łopun i gruch.
- No ale jak to było?
- Ano widzicie panocku te dzewo w które un zarąbał?
- Tak.
- Nuuu, a un widocnie nie widzioł...
PS
I jeszcze o zdarzeniu - Kapitanie - mewa na kursie powinienem, ...

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2017, o 22:38 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
reed napisał(a):
Tyle elektroniki i taki spektakularny dzwon...., trzeba było się na chwile od monitora oderwać i wyjrzeć przez okno :-(


Dowodzący okrętem ("CO") był najciężej poszkodowany i zabrany śmigłowcem na ląd. Więc chyba "wyglądał przez okno"? (albo dziób kontenerowca wjechał do jego kabiny).

Ciekawostką jest, że on zastępował w tym rejsie etatowego dowódcę.


Jeszcze taki fragment z Wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Niszczyciele_rakietowe_typu_Arleigh_Burke
Wiki napisał(a):
Przy konstrukcji kadłuba i nadbudówek tego okrętu wykorzystano doświadczenia wynikające z kolizji krążownika USS "Belknap" (CG-26) z lotniskowcem USS "John F. Kennedy" (CV-67) w 1975 roku oraz z zatopienia brytyjskiego niszczyciela HMS "Sheffield" w wyniku uszkodzeń powstałych na skutek trafienia pociskiem Exocet podczas wojny o Falklandy. Konstrukcja kadłuba o długości 153,8 metra została wzmocniona w celu zwiększenia odporności na działanie nadciśnienia fali uderzeniowej powstającej przy eksplozjach, odłamków oraz pożarów. Zwiększona została także odporność okrętu na działanie impulsów elektromagnetycznych (EMP). Żywotne części okrętu pokryte są kevlarowym opancerzeniem o masie 130 ton.
cóż... Nec Hercules contra kontenerowiec - tego konstruktorzy nie przewidywali :lol:

Nie podzielam optymizmu niektórych, że "wszystko zostanie wyjaśnione". Może na przesłuchaniach przed jakąś komisją Kongresu, ale bez upublicznienia stenogramów. Cywilny statek niewiele ucierpiał, poszkodowani są tylko wojskowi. Na użytek dziennikarzy napisze się jakąś bajeczkę... przynajmniej do tej pory tak to zwykle bywało. Może ktoś kiedyś nakręci o tym kolejny odcinek J.A.G., ale z oświadczeniem, że "przedstawione postacie są fikcyjne a ich podobieństwo do prawdziwych osób jest przypadkowe". :cool:



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: M@rek, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2017, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
owodzący okrętem ("CO") był najciężej poszkodowany i zabrany śmigłowcem na ląd. Więc chyba "wyglądał przez okno"? (albo dziób kontenerowca wjechał do jego kabiny).
Ciekawostką jest, że on zastępował w tym rejsie etatowego dowódcę.

Twoja "ciekawostka" nie ma nic wspólnego z prawdą...
Podczas kolizji został ranny i następnie ewakuowany aktualny "etatowy" dowódca USS Fitzgerald, który objął dowództwo 13.05.2017:
http://www.public.navy.mil/surfor/ddg62 ... emony.aspx


_jp_ napisał(a):
Nie podzielam optymizmu niektórych, że "wszystko zostanie wyjaśnione".

Zauważyłeś gdzieś taki optymizm, zwłaszcza wyrażony takimi słowami, które wziąłeś w cudzysłów? Gdzie - i co za tm idzie - kim są "niektórzy"?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 19 cze 2017, o 00:02 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2017, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
reed napisał(a):
Tyle elektroniki i taki spektakularny dzwon...., trzeba było się na chwile od monitora oderwać i wyjrzeć przez okno :-(

Tak długo jak decyzja zależy od człowieka podobne „dzwony” były, są i niestety będą się powtarzać. Wyglądanie przez okno czy ilość elektroniki niczego tu diametralnie nie zmieni.
Z drugiej strony, nie wiemy co się stało a dyskusja na podstawie zapisu AIS i to tylko jednej jednostki to za mało nawet na wróżenie z fusów.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 11:29
Posty: 263
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 139
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
666 napisał(a):
http://www.bbc.com/news/world-asia-40317341

Od jakiegoś czasu trudno zauważyć jakiekolwiek okna w okrętach wojennych, byc może z uwagi na właściwości przeciwradarowe (pomieszczenie działa jak wielki reflektor radarowy, a szyby nie mają powłok pochłaniających promieniowanie).


Akurat okręty typu Arleigh Burke to nie jest jakieś bardzo zaawansowane stealth i mają mostek z oknami Obrazek
w porównaniu np. do Obrazek

Więc argument, że nie mogli widzieć, bo nie mieli okien bądź były zasłonięte chyba odpada.
Poza tym, chyba nie prowadzi się tam działań bojowych, żeby musieli się jakoś specjalnie kryć.

Jeżeli w jakikolwiek sposób zawaliły osoby na niszczycielu, to z pewnością się o tym nie dowiemy.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A oczywiście, powołaj Zespół Yokosucki i wyjaśniaj.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13476
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 554
Otrzymał podziękowań: 4577
Bardzo ciekawy artykuł w gCaptain. Autor, kapitan John Konrad, który dowodził i statkami, i okrętami, skłania się ku wnioskowi, że winę ponosi amerykański niszczyciel.
Całość tu:
http://gcaptain.com/uss-fitzgerald-faul ... ain.com%29

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 20:22 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 17:55
Posty: 385
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 89
Uprawnienia żeglarskie: sj
https://arstechnica.com/information-tec ... alf-of-it/

The Jiji Press news agency reported that the captain of the Crystal said his ship was "sailing in the same direction as the US destroyer and then collided." The collision occurred after the Crystal made an adjustment of course to port (left), steering toward the Fitzgerald's track. Under normal conditions, the crew of the ship showing its starboard side in a meeting situation is supposed to give the right-of-way. The other ship is required by the international "rules of the road" for shipping to maintain a predictable speed and cours


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9974
Podziękował : 2922
Otrzymał podziękowań: 3324
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Wyjaśnia się kwestia godziny, w której doszło do kolizji:

http://www.cbsnews.com/news/uss-fitzger ... our-japan/

http://www.kmir.com/story/35698476/dela ... -questions

Initially, the Japanese Coast Guard said that the distress call from the ACX Crystal came at 2:25 a.m. on Saturday -- five minutes after it crashed into the USS Fitzgerald at 2:20 a.m.
But after interviewing the ACX Crystal's crew, the Japanese coast guard revised its crash time estimate to 1:30 a.m.
...
The US 7th Fleet is maintaining that the collision occurred at 2:20 a.m. -- and both US and Japanese officials have declined to explain why there is a discrepancy regarding timing.
The Japanese Coast Guard is also refusing to explain why the distress call from the container ship came an hour after the crash -- telling CNN that detail is under investigation.
Timing will play a critical role in determining exactly how the collision happened, particularly as the shipping data from Marinetraffic.com appears to indicate that the ACX Crystal made a sharp right turn at close to 1:30 am -- the time that the Japanese coast guard said the crash occurred.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 21:28 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Raczej ku wnioskowi, że obydwaj zostaną uznani za winnych (w tym Amerykanin).
Natomiast ciekawe, że amerykańskiego kapitana nie było na mostku - był w swojej kajucie.
Tak czy inaczej ciekawy artykuł :roll:


-----
Zbieraj napisał(a):
Autor, kapitan John Konrad, który dowodził i statkami, i okrętami, skłania się ku wnioskowi, że winę ponosi amerykański niszczyciel


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2017, o 22:55 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
A co za "przyrządy nawigacyjne" widać na tym zdjęciu?
Obrazek
lornetka, noktowizor?, nakładka na kompas magnetyczny z namiernikiem pryzmatycznym?, i... telefon komórkowy?
- jakoś tak bardzo... tradycyjnie :) szkoda, że nie opisali jakiego okrętu to mostek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 08:55 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
_jp_ napisał(a):
Nec Hercules contra kontenerowiec - tego konstruktorzy nie przewidywali
Zależy od kąta uderzenia dziobu statku w burtę niszczyciela i prędkości jednostek w chwili zderzenia.
Może właśnie przewidywali?
Statek handlowy podobnego uderzenia w burtę mógłby nie przeżyć.
Tym bardziej, że do uderzenia nawisem w zrąb pokładu dochodzi jeszcze uderzenie gruszką w podwodzie.
Ciekawe (tym bardziej w świetle poleconego przez Zbieraja artykułu Johna Konrada), czy nawiązana była łączność mostek-mostek, oraz czy dysponujący olbrzymią mocą silników i zwrotny niszczyciel próbował jakiegoś manewru ostatniej chwili.

-----
Cytuj:
A co za "przyrządy nawigacyjne" widać na tym zdjęciu?
Eye Mk. I :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacek, a to mostek Burka?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 09:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 20:19
Posty: 2182
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: różne
Właśnie nie wiadomo, "czyj" to mostek, bo zdjęcie podpisano
Cytuj:
A Navy Captain observes the fleet replenishment oiler USNS Rappahannock (T-AO 204) and the Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS John S. McCain (DDG 56) from the bridge of his ship. (U.S. Navy photo by Kyle Carlstrom)
"Burke" stoi w tle widoczny przez iluminator. O ile to nie jest złudzenie optyczne wynikające z kąta wykonania fotografii, to "ten" mostek jest znacznie wyżej położony, niż na widocznym "Burku". Co w US Navy może mieć mostek wyżej od "Burka", któryś lotniskowiec?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeden z 22 "Ticodenrogów"

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10429
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4459
Otrzymał podziękowań: 1936
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Colonel napisał(a):
Jeden z 22 "Ticodenrogów"

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

A konkretnie "Antietam" albo "Shiloh"...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL